Zobacz pełną wersję : [Fiesta 2012-2017] Programowanie kluczyka
Witam
Sytuacja wygląda następująco iż kupiła moja mama auto ( fieste mk7 ) i ostatnio rozładowała się bateria w pilocie który jest zamontowany w kluczyk ( model pilota to E74386 wg. instrukcji ). Wymieniłyśmy baterie i dalej nie działa, no więc dzwonimy do serwisu, a oni na to że w instrukcji wszystko jest. Czytamy, czytamy i fragment z instrukcji "Możesz zaprogramować maksymalnie osiem pilotów (...) Poproś swojego Dealera o wskazówki." Niestety dealer upiera się, że wszystko jest tam ok.
Jeżeli ktoś już kodował to proszę o pomoc, ponieważ nie wiem ile baterii zostało w 2 kluczach, a nie chcę znów zostawiać auta na kilka godzin nad jeziorem lub na jakiejś wiosce :(
Szukaliśmy po tagach i jedynie dobrze rozpisane jest do escorda.
Undisclosed 21-06-2013, 16:24 Witaj
Nie jestem pewny czy w Fieście VII odbywa się to tak samo jak dla Fusiona, ale możesz spróbować, albo niech ktoś mnie poprawi:
Kluczyk z pilotem włóż do stacyjki i 4 razy wykonaj taki ruch: kluczyk na pozycję II i do pozycji 0, w miarę szybko. Po czwartym razie usłyszysz sygnał dźwiękowy, wtedy naciśnij dowolny przycisk na pilocie, znów usłyszysz ten dźwięk, ostatnim ruchem jest kluczyk z pozycji 0 na pozycję II. Zamknij drzwi przy tym, nie zarygluj, po prostu niech nie będą na oścież, choć nie wiem czy to konieczne, ale gdzieś o tym czytałem
Sprawdzę koło 21/22 jak wrócę do domu :) W serwisie jak dzwoniliśmy to powiedzieli mi, że mam przyjechać 50zł i zrobią to
Undisclosed 21-06-2013, 16:48 Faktycznie, odnalazłem instrukcję do Twojego samochodu, dziwne :) W instrukcji do Fusiona jest wszystko krok po kroku, wstawię to, może będzie precyzyjniejsze niż mój subiektywizm :)
Programowanie dodatkowych kluczyków ze zdalnym sterowaniem
Dla Twojego pojazdu można zaprogramować maksymalnie cztery nadajniki zdalnego sterowania (łącznie z tymi, które były dostarczone z pojazdem).
1. Aby zaprogramować nowe kluczyki ze zdalnym sterowaniem, obróć kluczyk w stacyjce z położenia 0 w położenie II cztery razy w ciągu 6 sekund.
2. Wyłącz zapłon. Sygnał akustyczny potwierdzi możliwość programowania nowych kluczyków ze zdalnym sterowaniem w ciągu 10 sekund.
3. Naciśnij dowolny przycisk na nowym kluczyku ze zdalnym sterowaniem. Potwierdzeniem będzie sygnał akustyczny. Powtórz ten ostatni krok ze wszystkimi kluczykami ze zdalnym sterowaniem, włącznie z oryginalnymi, w ciągu 10 sekund.
4. Ponownie włącz zapłon lub odczekaj 10 sekund nie programując kolejnego kluczyka, aby wyjść z trybu programowania kluczyków. Do otwierania i zamykania pojazdu możesz
teraz użyć tylko kluczyków ze zdalnym sterowaniem, które właśnie zaprogramowałeś.
Znam już to na pamięć, bo mój moduł gem z niewyjaśnionych przyczyn średnio raz na tydzień "zapomina" pilota i muszę to powtarzać :) Gdyby ktoś znał rozwiązanie mojego problemu byłbym wdzięczny :)
Czyli od razu muszę ten dobrze działający kluczyk też programować? Czy końcówka dotyczy tylko tych nowych kluczy?
Undisclosed 21-06-2013, 17:43 Ja mam tylko jeden pilot, więc ciężko mi odpowiedzieć. Jednak tak jak jest tam napisane, tylko można otwierać pilotami, które zostały (właśnie, lub dotychczas) zaprogramowane. Tymi, co nie były w ogóle programowane/nie działają nie można. Spróbuj jednym i zobacz jak to będzie działać. Myślę, że to nie kasuje pamięci, jedynie dodaje kolejne. To byłaby syzyfowa praca, dodajesz jeden, a tu okazywałoby się, że trzeba na nowo wszystkie. A pojęcie czasu jest niejednoznaczne w tym przypadku i wpadlibyśmy w błędne koło. (ps. sorry za wywody, uczę się do kolokwium i egzaminu z fizyki, spaczenie zawodowe :D )
Teraz tak użytkowniku Undisclosed jak spotkasz w Gdańsku złote punto z naklejkami na tylnej szybie i adresem forum fiatpunto puść długie, zjedziemy na bok i kupię Tobie czteropak piwa :)
3razy to robiłem i za 3 razem mi się udało :) Dopóki od razu nie zapiszczało to była kicha, piskneło i od razu wcisnąłem otwarcie auta, daj znów sygnał dźwiękowy, odpaliłem auta, zgasiłem i działa idealnie, nawet bagażnik się otwiera :D
Jeszcze raz dzięki i polecam innym użytkownikom tę instrukcję.
Robin_lodz 07-04-2016, 14:55 Odgrzewam temat bo mam pytanie.
Chciałbym zrobić sobie zapasowy pilot bo nie wiedząc czemu Ford uznał, że jeden wystarczy do auta. Może dlatego, że za drugi wołają sobie przynajmniej za 266 PLN (sam pilot).
Zastanawia mnie czy mogę sobie kupić używany kluczyk z pilotem (za 30-40 PLN) i zakodować pilota wg powyższej instrukcji przy czym oczywiście sam kluczyk zakładam, że byłby bezużyteczny. Czy może instrukcja ta jest tylko na nowe piloty ?
...
Chciałbym zrobić sobie zapasowy pilot bo nie wiedząc czemu Ford uznał, że jeden wystarczy do auta. ...
Możesz sobie kupić używany pilot i doprogramować. Wbrew temu co piszą wyżej koledzy, za każdym razem trzeba programować WSZYTKIE piloty jakie mają działać w aucie (także te, które poprzednio działały).
Sam kluczyk (jak dotniesz właściwy grot do stacyjki) też da się doprogamować do IMMO i wszystko będzie działać (dociąć grot i doprogramować IMMO można później). Programowanie IMMO nie da się zrobić samemu - trzeba się umówić z kimś kto ma do tego sprzęt.
sth2die4 11-04-2016, 08:44 Możesz sobie kupić używany pilot i doprogramować. Wbrew temu co piszą wyżej koledzy, za każdym razem trzeba programować WSZYTKIE piloty jakie mają działać w aucie (także te, które poprzednio działały).
Sam kluczyk (jak dotniesz właściwy grot do stacyjki) też da się doprogamować do IMMO i wszystko będzie działać (dociąć grot i doprogramować IMMO można później). Programowanie IMMO nie da się zrobić samemu - trzeba się umówić z kimś kto ma do tego sprzęt.
Jesteś pewny że można dopisać używany kluczyk (z innego auta) do centralki centralnego zamka i IMMO??
Właśnie kupiłem fiestę - nie miałem doczynienia z fordem wcześniej - natomiast w w grupie PSA nie ma możliwości użyć straego (używanego) kluczyka.
Trzeba mieć surówkę (czysty transponder) i można go zaprogramować tylko raz, dlatego używane odpadają.
Uszkodził mi się oryginalny pilot central zamka. Kupiłem nowy zamiennik z dorobieniem klucza. Niestety nie umie go zaprogramować w instrukcji nic nie pisze. Przeczepałem internet ale nigdzie nie umie znaleźć porady co do fiesty Mk7 2009r. Proszę o pomoc w tym temacie
bballfreaker 17-03-2017, 15:33 A można było do ASO z tym uderzyć...
Jak nie uda mi się samemu tego zrobić to na pewno podjade tylko pytanie czemu przepłacać
A można było do ASO z tym uderzyć...
Myslałem ,że forum jest po to by sobie pomagać a nie kierować do ASo... no ale mniejsza z tym. Proszę to jest instrukcja kodowania zamka centralnego
http://s5.ifotos.pl/img/Programow_aseerps.png
Uszkodził mi się oryginalny pilot central zamka. Kupiłem nowy zamiennik z dorobieniem klucza. Niestety nie umie go zaprogramować w instrukcji nic nie pisze.Kolega zakupił kompletny kluczyk.
Proszę to jest instrukcja kodowania zamka centralnegoWięc poinformuj kolegę o problemach związanych z dopisaniem IMMO.
Jak nie uda mi się samemu tego zrobić ...
Raczej mało prawdopodobne abyś samemu to ogarnął.
I nie musisz zaraz do ASO... Jak się zdecydujesz - to Katowice są na Śląsku a ja w Katowicach. Zapraszam.
Hej,
Jestem nowy na forum :)
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Fiesty ST 2014r (MK7). Chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy, mianowicie:
1. czy jest możliwość zaprogramowanie kluczyka tak żeby po 2 krotnym naciśnięciu przycisku do otwierania samochodu samochód raz zatrąbił?
2. jak zaprogramować kluczyć żeby po przytrzymaniu przycisku do zamykania drzwi zamykały się okna i tak samo przy otwieraniu?
Pitterek 12-04-2017, 18:37 Ad1 Nie ma takiej możliwości.
Ad2 Procedurę znajdziesz w instrukcji do pojazdu. Było też wiele razy na forum.
Oczywiście że każda możliwość jest do wykonania ... Można nawet zaprogramować, że po potrójnym naciśnięciem przycisku wykonasz przelew na konto w banku ..... kwestia tylko odpowiednich modułów i oprogramowania .... Jedynie takich opcji nie przewidział ford i musisz kogoś znaleźć kto to stworzy zaprogramuje i zaimpletuje....
Witam,
czy forscanem oraz elm od Viakena dam radę zaprogrmować immo w Fieście MK7?
Pozdrawiam
Artur
Witam,
czy forscanem oraz elm od Viakena dam radę zaprogrmować immo w Fieście MK7?
Da rade
adams502 09-03-2018, 19:40 Koledzy gdzie w forscanie znajdę opcję programowania imo w kluczyku fiesty mk7 lift. Nigdzie jej nie widzę. Nie powinna być opcja PATS programing. W mondeo mk3 ona jest ale w fieście nie ma. Mam pełną wersję forscana.
Jak nie ma to znaczy że forscan nie obsługuje tej funnkcji dla tego auta.
Grabek85 20-03-2018, 20:58 Witam. Też mam podobny problem. Zepsuł mi się pilot. Kupiłem nowy kluczyk z pilotem (chińszczyzna). Chciałem wykorzystać stary grot z nowym pilotem (fizycznie pasują). Pilot zaprogramowałem. Jednakże mam problem z wyjęciem pastylki immo ze starego pilota. W tym nowym taka występuje i chciałem ją dodać do immobilizera. Znalazłem opis jak to zrobić, ale wymagane są do tego dwa działające klucze (a ja mam jeden oryginalny a drugi dorabiany, - kopia tego pierwszego, więc widziane są jako ten sam klucz). Czy za pomocą forscana uda mi się dodać ten chiński kluczyk do immobilizera?
kubaw20055 21-03-2018, 10:48 Jednakże mam problem z wyjęciem pastylki immo ze starego pilota.
Transponder jest wklejony (folia aluminiowa + piekarnik na 200 stopni załatwi sprawę).
Grabek85 22-03-2018, 06:44 Transponder jest wklejony (folia aluminiowa + piekarnik na 200 stopni załatwi sprawę).
Możesz coś więcej na ten temat?
Czytałem, że niby forscan ma opcję dodania kluczy. Ale potrzebne są do tego dwa. Jeden mam oryginalny (dorabianego nie liczę, bo to klon) a drugi ten chiński. Niby ma pastylkę do immo, ale zastanawiam się czy da się go zakodować.
Z racji tego, iż nie wiem, czy uda mi się zaprogramować ten chiński klucz, postanowiłem profilaktycznie zakupić nowy transponder.
Pytanie tylko który 4d60 czy 4d63.
Następnie dodam go za pomocą forscana. Wiele osób poleca do tego kabel https://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html
Jednakże w sprzedaży dostępna jest też nowsza wersja
https://viaken.pl/pl/polski-elm327-v4-interfejs-vscan-stn2120-usb.html
Ma ktoś z tym doświadczenie? A może polecicie coś innego, co można kupić na ebay? Viaken nie wysyła poza granicę kraju.
adams502 28-03-2018, 09:24 Kolego pasuje 4d63. Mam już kluczyk, dorobienie grota kosztuje 20zł ale za imo wołają już 150zł na ich transponderze a z kluczykiem dostałem nowy transponder. W mk4 jest możliwość zaprogramowania kluczyka w forscanie ale polega to na wykasowaniu z pamięci starych kluczy i wprowadzeniu nowych ale koniecznie 2 naraz czyli trzeba mieć 2 klucze. W fieście mk7 lift w tej samej wersji forscana nie ma takiej opcji jak Programing PATS do programowania kluczyków.
Grabek85 28-03-2018, 19:47 Dzieki adams502.
U mnie nie chcą dorobić na moim kluczu. I tłumaczy mi facet, że nie może, bo nie ma takiej opcji w cenniku...
KrzysiekMundek 07-04-2018, 08:18 Witam. odkurzę temacik ba mam coś podobnego.
A co jeśli wykonam wszystkie czynności wyżej i usłyszę sygnał dźwiękowy. Po przyciśnięciu przycisków na pilocie w roznych kombinacjach nic sie nie dzieje dalej. A wiec możne pilocik baterie tez wymieniałem.Fiesta mk6 04 1,4 pb
CUBA2007 07-04-2018, 10:22 Agus92 "zabił mi klina", ponieważ twierdzi że po wymianie baterii pilota, musiał go ponownie programować. W Mondeo mk3 kilkukrotnie wymieniałem baterie i nie było takiej potrzeby. W Fieście mk7 jeszcze nie wymieniałem baterii. Teraz mam obawy gdy będę musiał to zrobić.
Czy ktoś tę czynność wykonywał i może ją opisać?
Ja robię wpierw prosty test pilota zbliżając go do anteny radia ustawionego na fm i częstotliwości z szumami . Naciskając dowolny przycisk słyszę szum (trzask czy coś podobnego) świadczący o działaniu pilota , gdy puszcze przycisk ten trzask zanika. Wtedy wiem że pilot działa na bank . Programuję kluczyki forscanem z pełną licencją i kablem elm327 z przełącznikiem HS/MS,wpierw próbując dopisać kluczyk a jeśli mi się to udaje to mogę wtedy kasować istniejące klucze i wpisuję od nowa . Trzeba mieć dwa klucze minimum i nie mogą to być klony tego samego klucza (transpondera) ale mogą to być transpondery używane . Po programowaniu jeszcze tylko trzeba dopisać klucze do modułu i to już wszystko
Witam!
Kupiłem forda fieste mk7 z 2008 r okazało się że jest 1 kluczyk mam pytanie ile by kosztowało dorobienie kluczyka z kodowaniem takiego na 3 przyciski( scyzoryk pilot) bo ten co mam jest zwykły? poszukuje fachowca z woj śląskiego
piesiopl 12-12-2018, 08:36 Witam mam fieste z 2014r z jednym kluczyki em kupiłem używany pilot. Wymieniłem grot teraz pytanie. Czy da rade dopisać go do immo forscan niema wogole pozycji pats posiadam jeszcze vcm2. Ale mam problem z jakąś działająca licencja choćby ta próbną 3dniowa ktoś pomoże z tym ids?
swampshark 13-12-2018, 11:45 Spróbuj tak. Włóż działający kluczyk i przekrec na zapłon, ale nie odpalaj. Powinna miedzy zegarami zapalić się czerwona dioda. Wyłącz zapłon i wyjmij kluczyk, a następnie włóż ten dorabiany i przekręć na zapłon bez odpalania. Wyłacz, wyjmij, włóż ten dorabiany i spróbuj zapalić auto.
swampshark to nie przejdzie, szkoda czasu na probowanie.
piesiopl skontaktuj sie z osoba od ktorej kupiles vcm2. Jak juz idsa uruchomisz to i tak potrzebujesz Incode zeby zakodowac klucz
piesiopl 17-12-2018, 06:53 Spraaa wygląda tak ids zainstalowany ale żeby wejść w opcje pats potrzebny dostęp online ids niewysyla kodów i code out code tylko chce dostępu do serwera motocraft. Widziałem że mogę uzyskać login i hasło na 72h odplatny. Tylko czy to zadziała? A może jest jakiś sposób na ominięcie online mam wersję ids 111.01 widzę że dostęp online jest wymagany od wersji 96 sprubuje na niższej wersji ids czy będzie się dało ręcznie wprowadzić kody z kalkulatora
Bump:
http://zapodaj.net/bc1a0f638c762.jpg
tak wyświetla nowy klucz ids więc chyba możliwy do za kodowania?
Witajcie, mam Forda Fiesta rocznik 2014. Posiadam jeden kluczyk. Chciałbym dokupić kluczyk na dalekim wschodzie. Dane posiadanego kluczyka to 15K601-AC. Na dalekim wschodzie są kluczyki ale podają chyba transpondery 433MHz 4D63 40bit i 433MHz 4D63 80 bit. Który wybrać?
Kolega kubaw20055 pomoże
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Witajcie, kupiłem oryginalny drugi kluczyk. Grot został docięty, kluczyk doprogramowany. Można odpalać i jeździć. Jednak nie można go dodać do otwierania i zamykania drzwi. Pan który doporogramowywał kluczyk próbował go dodawać według instrukcji samochodu i ja też kilka razy (przekręcaniem kluczyka kilka razy). Niestety nie pojawia się żaden sygnał dźwiękowy i nic się nie dzieje. Co można na to poradzić?
kubaw20055 20-03-2021, 18:49 W poliftowej mk7 trzeba przekręcić kluczyk w stacyjce nie 4 a 6 lub 8 razy w ciągu 10 sekund. Dokładnie nie pamiętam bo z mk7 po liftingu miałem styczność dość dawno;)
Dzień dobry, niestety kombinowanie ze stacyjką nic nie daje. Nie ma jakiegokolwiek sygnału. Czyli system nie wchodzi w programowanie. Nie ma znaczenia czy kręcę starym kluczykiem czy nowym. Jak wchodzę w system to pokazuje, że administrowane są 3 kluczyki. Może należy je usunąć i wgrać ponownie do systemu. Czy forscan da sobie z tym radę.?
mattb888 10-06-2021, 18:30 Dzień dobry,
posiadam auto z 1 kluczykiem. Myślałem aby dorobić kluczyk tak na wszelki wypadek, aby można było chociaż otworzyć auto. bez konieczności odpalania.
Czy mozna taki kluczyk zrobić w byle jakim punkcie dorabiania kluczy? Czy też potrzebny jest jakiś elektroniczny element / immboilajzer żeby otworzyć auto?
grot, pestka immo, pilot centralnego
trzy tematy do ogarnięcia żeby kluczyk uznać za poprawnie dopisany do auta
unikałbym klonowania starego klucza, czyli jeśli klucznik będzie chciał coś robić bez wizyty w aucie to należy podziękować i opuścić zakład
Minimum to pilot centralnego żeby odblokować zamki drzwi, instrukcja użytkownika auta wyjaśnia krok po kroku jak się go programuje.
Powiem tak do dziś nie dokończyłem tego tematu- bo dorobienie klucza krzyczeli sobie 150-200 bez pilota zwykły kluczyk a dorobienie z pilotem to koszt 400-500 zł. Chyba że znajdziesz faceta który dorabia kluczyki za 30-50 zł szacun - ford ma swoje dziwne wycięcia grota
Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka
szlaczek na grocie to mi zrobią za 30-60zł zależy do kogo pójdę
pilot to prosta robota
immo to już zależy od "chcącego" go zrobić, ale nie jest to drogie
oryginalny dawca w używkach też nie jest drogi
Niby można kupić czysty kluczyk+ dorobić grot - wpisać kluczyk przez forscan centralny zaprogramować przez stacyjkę tylko kto to zrobi bo nikt nie chce dorabiać grotów forda
Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka
tylko kto to zrobi
piszesz o mk6 i maszynek do tego typu grota jest już mało w zakładach, ale nadal nie jest to dla mnie problemem
szlaczek do mk7 to już praktycznie każdy zrobi
Tak pisze o mk6, może źle zauważyłem, że chodzi o MK7 :) sam bym dorobił kluczyk z pilotem ale nie za 460 zł :)
Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka
Ale jak to nikt. Przecież masz Bobika na Żelaznej.
Bobik chce 550 Zeta ;)
Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka
Sam grot?
No to może jeszcze majfriend na Ali na podstawie zdjęcia? Piszę może, bo akurat "trumny" nie robiłem, tylko "szlaczek". Prawie za darmo, ale czekasz miesiąc.
A to ja mam okrągły klucz, a za sam grot 150 zł tak że licząc nawet po kolei kluczyk 80+ grot 150+ przewód els 60-90 bo elm tego nie zrobię [emoji23] minimalnie można byłoby spróbować za 300 z ok
Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka
lukaszooo 10-06-2021, 20:59 W mińsku maz jest zakład który docinał mi taki kluczyk, dopisać imo moge u siebie.
Bump: W mińsku maz jest zakład który docinał mi taki kluczyk, dopisać imo moge u siebie.
Hmm jakby cena była spoko to można się zastanowić, bo mam jeden klucz sęk w tym z niebieskim kapturkiem bez pilota goły.
Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka
mattb888 16-06-2021, 20:07 Na serwisie aukcyjnym można kupić niezaprogramowany kluczyk. Na youtube są instrukcje jak można zaprogramować kluczyk. Czy można kupić taki kluczyk nowy i zaprogramować go wg. instrukcji z Youtube - mają oryginalny kluczyk. Oraz czy można kupić używany kluczyk i go przeprogramować wg. instrukcji Youtube. Chodzi o używanie go do otwierania zamykania drzwi?
Witam,
mam ten sam problem, bateria wymieniona, kluczyk próbuje programować, ale po pierwszym sygnale dźwiękowym klikam i już kolejnego dźwięku nie ma. Oczywiście, kluczy jak nie działał tak nie działa, przed wymianą baterii działał bez zarzutu, jednak ostatnio odległość, z jakiej mogłam otworzyć auto się zmniejszyla lub nawet wcale nie reagował. Czy to jeszcze coś można samemu podziałać czy już trzeba jechać do serwisu?
...kluczyk próbuje programować,...
Ciekaw jestem ile razy jeszcze trzeba będzie napisać na forum, że PO WYMIANIE BATERII NIE TRZEBA KLUCZYKA PROGRAMOWAĆ!!!!!!!
Jeśli kluczyk po wymianie nie działa, to najczęstszą przyczyną jest ODWROTNIE ZAŁOŻONA BATERIA!!!
Jeśli bateria jest dobra i dobrze założona, to KLUCZYK SIE PO PROSTU POSUŁ.
Kluczyk zadziałał, a problem był wręcz śmieszny :oops: trzeba było oczyścić w środku wszystkie styki i łączenia, kluczyk zadziałał bez kodowania :D
Bump: Ciekaw jestem ile razy jeszcze trzeba będzie napisać na forum, że PO WYMIANIE BATERII NIE TRZEBA KLUCZYKA PROGRAMOWAĆ!!!!!!!
Jeśli kluczyk po wymianie nie działa, to najczęstszą przyczyną jest ODROTNIE ZAŁOŻONA BATERIA!!!
Jeśli bateria jest dobra i dobrze założona, to KLUCZYK SIE PO PROSTU POSUŁ.
Jak widać wyżej nie tylko ja miałam taką sytuację, dodatkowo u innych programowanie rozwiązywało problem, i jak coś się PSUJE to się to NAPRAWIA a nie kończy temat. Niewiele Pan wniósł do tej rozmowy, czasami lepiej nic nie pisać, niż pisać drukowanymi literami i wykrzyknikami coś, co nic nikomu nie da.
Dla osób szukających rad polecam przeczyścić suchym patyczkiem kosmetycznym wszystkie styki i łączenia, u mnie akurat to pomogło :)
Witam forumowiczów
Posiadam fieste mk7.5 2012
zgubiłem kluczyk (scyzoryk) pozostał mi tylko zwykły,
zakupiłem 2 używane kluczyki (data na kluczykach 2014)
problem mam iż nie dam rady zaprogramować tych pilotów do samochodu, próbowałem już chyba wszystko, samochód wchodzi w tryb programowana pilotów (słychać dźwięk) lecz po naciśnięciu przyciska na pilocie nic się dzieje.
Wymieniłem baterie w obu pilotach leczo nadal bez zmian, sprawdziłem piloty przy użyciu radia fm i słychać że obydwa piloty wysyłają sygnał.
Czy kluczyki do mk7 i mk7.5 sa takie same?
kluczykow do mk7 nie programuje się inaczej niż przez dostęp on line do bazy forda lub poprzez programator do kluczy Made in China.
Jaro88PL 15-06-2022, 14:32 Witam
Jestem nowym użytkownikiem na forum i mam nadzieję, że stałym.
Dziś mam pytanie odnośnie chipu w pilocie do auta. Posiadam jeden kluczyk (scyzoryk) i chciałbym sobie dorobić drugi. I tu zaczyna się dylemat jaki chip wybrać.
433MHz 4D63 40bit, 433 MHz 4D60, a może źle szukałem i jest zupełnie inny.
Samochód to Ford Fiesta 2010 JA8 1.25 82 KM, pilot z trzema przyciskami.
Proszę o pomoc
Jeżeli powieliłem temat to przepraszam, ale wyszukując hasło chip pokazało mi tylko wątki jak zaprogramować kluczyk przy użyciu ForScana.
Tak 4D63 i powinno idąc się forscanem
Sugeruje odpuścić sobie chińskie zamienniki i kupić używkę w ładnym stanie.
Jaro88PL 15-06-2022, 17:54 Dziekuję za odpowiedź.
A co jest nie tak z tymi chińczykami? Bo szczerze to myśłałem o taki kluczyku jako zapasowy w szufladzie. Pytałem u siebie w łodzi ile by kosztował taki kluczyk z frezowaniem grotu i zaprogramowaniem to gościu mi krzyknął 550 zł co uważam za przegięcie.
langolier 27-06-2022, 18:20 Tak 4D63 i powinno idąc się forscanem
Sugeruje odpuścić sobie chińskie zamienniki i kupić używkę w ładnym stanie.Można kupić używkę i chińską obudowę - ich jakość jest całkiem ok. Na allegro widziałem też sam fragment obudowy z piktogramami - chwila szukania i masz odnowiony oryginał bez przekładania kostki immobilisera - u mnie była wklejona i pękła przy próbie wyjęcia :(
Za to Chińczyki mi źle docięli grot (że zdjęcia) ale pan w punkcie w Tulipanie poprawił mi go za 20zł.
Kabel mam swój, Forscan pełna wersja na 2miesiące za free, kilka filmów na YT i zaoszczędziłem 250zl (cena od pana z firmy dokładającej kluczyki).
W moim pilocie coś się przestawiło, bo auto nie reaguje na "dodawanie pilota". Pilot działa, ale nadaje na 315MHz. Sprawdzone SDR-em (radiem na komputerze). 315MHz to amerykańskie pasmo, dlatego podejrzewam pilota.
Robiłem ranta na parkiecie, mogłem bezwiednie przygnieść pilota do podłogi wciskając magiczne kombinacje klawiszy. No i po pracy pilot już nie otworzył zamków, ani nie opuścił szyb w czarnym piekarniku.
Jakie zaklęcie trzeba wyklikać na pilocie, by wrócił na europejski standard?
OK mam odpowiedź:
wciśnij otwieranie i zamykanie drzwi. Kliknij otwieranie bagażnika (jeden raz wystarczyło). Puść wszystkie klawisze.
Pany i Panewki,
wszędzie czytam tematy o kodowaniu kluczyków, ale mój problem jest inny.
Auto rocznik 2010 salonowe, dwa oryginalne klucze, postanowiłem wymienić w obu baterie, w Mondeo wymieniałem i wszystko po wymianie działało, a w Fieście zonk.
Baterie wrzucone nowe w oba piloty i po wymianie nie działa central z pilota ani nie otwieranie bagażnika.
Po podłączeniu kompa widać, że kluczyki są zakodowane w systemie więc wszystko powinno działać, a tak nie jest.
Na wszelki wypadek odpalona procedura kodowania kluczy, ale po przyciśnięciu dowolnego przycisku na pilocie nie ma sygnału z deski o poprawnym kodowaniu, pewnie dlatego, że one są już zakodowane.
Macie jakiś pomysł o co może chodzić?
Z góry dzięki za rady.
Raz zepsułem kluczyk przy wymianie baterii. Specjalista od kluczyków wytłumaczył mi, że to częsty temat w Fordach. Naprawiał coś na płytce drukowanej kluczyka.
Może tutaj jest podobnie
Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka
...Macie jakiś pomysł o co może chodzić?
...
Standardowo w takich sytuacjach to chodzi o odwrotnie założoną baterię... W obu kluczykach...
Dany6655 08-10-2022, 08:37 Zakupiłem pilot zdalnego sterowania. Chciałem go zaprogramować do mojego auta jednakże nie mogę tego zrobić. Wykonuje tak jak jest to w instrukcji opisane, ale nie działa. Nie pojawia się sygnał dźwiękowy i kluczyk oczywiście się nie łączy. Czy Fiesta ma w standardzie kluczyk bezprzewodowy? Auto odkupiłem od firmy, dostałem z nią taki kluczyk zwykły, bez pilota. Nie wiem jaka to wersja wyposażenia, ale obstawiam że najniższa (brak nawet sterowania szybami z tyłu elektrycznie). Wydaję mi się że powinna mieć to, bo zamek jest tylko w drzwiach kierowcy. Czy może powinienem tą funkcję najpierw jakoś włączyć?
Cześć,
Kupiłem niedawno Fieścinę poliftową z dwoma kluczykami bez pilota; dokupiłem pilota, grot dorobiłem za 20PLN, przełożyłem pestke z jednego z oryginalnuch kluczy - do tego momentu wszystko git. Ostatni krok to programowanie pilota i tutaj jest zgrzyt: samochód nie wydaje żadnego sygnału dźwiękowego po odprawieniu tańca nadgarstka z instrukcji, próbowałem wielokrotnie a to z zapiętymi pasami, a to z wciśniętym sprzęgłem, nic, nada. Nie znalazłem dotąd tego samego objawu na forach poza powyzszym postem, z tego co widzę każdy inny użytkownik słyszał przynajmniej pierwszy sygnał dźwiękowy, co zakładam i tak defacto nie wymaga obecności pilota w samochodzie. Pytanie w czym może leżeć problem? Jedyne co mi przychodzi to brak takowej funkcji w BCM (posiadam moduł z końcówka EF). Byłbym wdzięczny za wskazówkę.
lukaszooo 19-10-2022, 07:03 Jaki klucz kupiłeś.
Częstotliwość: ASK 433 MHz
Grot: HU101
Transponder przełożony z oryg. zakupionego klucza wraz z samochodem.
Cześć,
Odświeżam temat, ponieważ dotąd nie znalazłem rozwiązania; Dany6655 może Tobie się udało rozwikłać zagadkę?
dyzio.b@o2.pl 13-03-2023, 20:40 Ja bym chciał się dowiedzieć o tym programowaniu pats. Mam fieste 2013 czyli mk7 tak mi się wydaje i chciałbym dopisać klucz do imobilajzera a tej funkcji nie ma czy wystarczy zmiana kabla do forscana czy zainstalować jeszcze raz oprogramowanie
chciałbym dopisać klucz
Proszę przeczytać temat od początku.
Dokumentacja forscan też wiele wyjaśni.
Dany6655 05-02-2025, 17:10 Witam.
Posiadam Fieste z 2013, VIN: WF0DXXGAKDDD34357
Chciałbym dodać kluczyk zdalnego otwierania drzwi. Z autem przyszły klasyczne, bez pilota. Przy przekręcaniu stacyjki 4,6,8 razy nic się nie dzieje.
Wyczytałem, że za to odpowiedzialny jest BCM i że prawdopodobnie trzeba go wymienić na wyższą wersję .
Natknąłem się na oto taki wątek (https://www.fordownersclub.com/forums/topic/66498-remote-central-locking-fiesta/), że wystarczy to zmienić w FORScanie. Gdzieś po szufladzie się wala ELM327, więc mógłbym to sobie zmienić.
Pytanie - czy to zadziała? Czy nawet jeżeli nie, to zepsuje/zbrickuje się coś, czy wystarczy przywrócenie backapu?
Jak nie, jakiego BCM szukać?
Dany6655 05-02-2025, 22:41 engapol wykombinowałeś coś z tym pilotem? Do mnie temat znowu wrócił, ostatnio się poddałem.
Dany6655 07-02-2025, 13:04 Operacja udana, zmiana w IPC tej opcji zadziałała - auto w końcu ma pilota. 5 minut roboty, szkoda że wcześniej na to nie wpadłem
Dla potomnych, model mojego BCMa: AV1T-15K600-EK.
Z tego co wyczytałem, w poloftowych Fiestach każda ma BCM z końcówką EX lub wyższą, co by oznaczało, że w każdej da się to uruchomić
|
|