Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Przy jakim przebiegu padły Wam łożyska kół?


gik
13-04-2017, 17:59
Nie znalazłem podobnego tematu na forum.
Czy wymienialiście już łożyska kół, jeśli tak to przy jakim przebiegu?

Ja mam 165 tyś i wczoraj wymieniłem przednie prawe łożysko z przodu. Cena nie mała, bo samo łożysko firmy w miarę dobrej 250 zł. Wymiana 100 zł.

Huczało tak strasznie, że radia słychać nie było.

Jednak to nie koniec wydatków. Mechanik powiedział, że huczy jeszcze tylne prawe, ale nie ma luzów, więc jeszcze mogę jeździć, bo dźwięk się "zgubi". Mi się nic nie gubi, zawsze byłem wyczulony na hałas łożysk.

Markowe łożysko tylne prawie 450 zł !! Zamienniki po ok 300.

Ford poleciał z tymi łożyskami hehe, chyba najdroższe ze wszystkich aut jakie do tej pory miałem.

Jak myślicie, taki przebieg na łożyska to norma ?

damiasek
13-04-2017, 18:35
Przy 205000 km prawy przód, ale rozwaliłem na dziurze (łożysko, felga, amortyzator było -25C i kilkaset metrów po ruszeniu na zamarzniętym amortyzatorze zaliczyłem dziurę). Przy 270000 km lewy przód na SKF który wytrzymał 1000 km i na gwarancji wymieniony na FAG-a (takiego jak z prawej). Tył do 333000 był orginalny.

lando
13-04-2017, 18:48
Przy okazji wymiany łożyska bardzo ważne aby sprawdzić zaciski czy ręczny odbija nie sprawny zacisk bardzo szybko kończy łożysko. Ja mam 150 i jeszcze oryginaly

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

voytecky
13-04-2017, 19:00
Niedawno wymieniałem tylne prawe przy przebiegu 125k km. Gdzieś czytałem, że lubią padać po 100 tysiącach

margov
13-04-2017, 19:24
U mnie padło tylne lewe przy 165kkm. Wymienione na SKF.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

madamsz
13-04-2017, 19:26
Mój to nie Fokus tylko C-max, ale teraz mam 220tyś i wszystko w oryginale. (poza amortyzatorami :(, bo jeden padł i wymieniłem oba na przodzie)

Mariusz

Szymon_Zy
13-04-2017, 21:28
Nie znalazłem podobnego tematu na forum.
Czy wymienialiście już łożyska kół, jeśli tak to przy jakim przebiegu?

Ja mam 165 tyś i wczoraj wymieniłem przednie prawe łożysko z przodu. Cena nie mała, bo samo łożysko firmy w miarę dobrej 250 zł. Wymiana 100 zł.

Huczało tak strasznie, że radia słychać nie było.

Jednak to nie koniec wydatków. Mechanik powiedział, że huczy jeszcze tylne prawe, ale nie ma luzów, więc jeszcze mogę jeździć, bo dźwięk się "zgubi". Mi się nic nie gubi, zawsze byłem wyczulony na hałas łożysk.

Markowe łożysko tylne prawie 450 zł !! Zamienniki po ok 300.

Ford poleciał z tymi łożyskami hehe, chyba najdroższe ze wszystkich aut jakie do tej pory miałem.

Jak myślicie, taki przebieg na łożyska to norma ?

Wymieniałem łożysko tył lewe - SKF czyli oryginał 230 zł, wymiana 60 zł. Padło nie z powodu przebiegu ale żony ;-) Skąd wy takie ceny bierzecie....

MrQ
14-04-2017, 00:02
Lewy przód przy 60tyś padło ;)

Fulara
14-04-2017, 06:26
165 tys wszystko w oryginale

adamek2828
14-04-2017, 09:43
150 wszystko oryginalne

Konani
14-04-2017, 09:56
Pofalowana tarcza hamulcowa załatwiła oryginalne łożysko na lewym tyle przy 160. Wymieniłem sam dla testu wziąłem łożysko z Kamoki za 60zł :P tak jak klocki i tarcze

gik
14-04-2017, 11:56
Wymieniałem łożysko tył lewe - SKF czyli oryginał 230 zł, wymiana 60 zł. Padło nie z powodu przebiegu ale żony ;-) Skąd wy takie ceny bierzecie....

To powiedz mi gdzie kupiłeś je po 230 zł ? Z chęcią kupię, bo ja szukać nie potrafię
np tu:
http://allegro.pl/piasta-kola-tyl-focus-iii-mk3-11-1851452-i6560193065.html

ale już tu:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3314161716210-VKBA_6789-O8175-zestaw-lozysk-kola.html

Szymon_Zy
14-04-2017, 12:10
ja kupiłem tu:
http://allegro.pl/skf-lozysko-kola-piasta-tyl-ford-focus-mk3-2010-i6489592023.html
w hurtowni chcieli jakieś 40 zł więcej.

Konani
14-04-2017, 12:19
gik
Bo to piasta koła a nie samo łożysko, więc wiadomo że droższa, a jeżeli piasta dobrze trzyma, nie ma luzów to nie trzeba jej wymieniać, a jedynie wprasować nowe łożysko.
Upewniłbym się natomiast, czy to wykonalne dla tego typu piasty.
edit
Już sprawdziłem, można wymienić samo łożysko w takiej piaście, także 100zł w kieszeni. Samo łożysko Fag 220zl z piastą 330
To co szymon udostępnił, bym się zastanowił 2x, czy to aby na pewno SKF, czy chińska podróba :) oryginalna piasta z SKF do mk3 około 350zl

Szymon_Zy
14-04-2017, 13:55
SKF. Oryginalne pudełko, faktura z wyszczególnionym SKF i numerem części. W hurtowni u mnie 280 zł za ten sam zestaw. Czy wy myślicie, że ceny z katalogów online to to, co płaci mechanik? Jak dużo bierze ma często ponad 40% zniżki. Na starcie 25%. Dlatego sam biorę części.

EDIT: Wiem bo odbierałem części do swojego auta kiedy kolega nie miał jak podjechać, a potrzebowałem na już. Podałem jego numer i jak zobaczyłem ceny na fakturze szczęka mi opadła. Co mechanik ma za robotę to jedno, a co ze zniżki za części to drugie.

EDIT2: Najlepsi są fachowcy co doliczają 30-50 zł za przywiezienie części, a hurtownie same im przywożą.

Konani
14-04-2017, 13:59
Wiadomo że ceny hurtowo są tańsze natomiast cena z linku daje do myślenia, jaki by miał sprzedający w tym deal?

Szymon_Zy
14-04-2017, 14:04
To się jego spytaj. Od kilku miesięcy łożysko w aucie i jest cisza. Zawsze mam fakturę i gwarancję na 2 lata. Choć do tego czasu to już pewnie z forda ucieknę z powrotem do VAG'a. Za drogo to auto kosztuje w utrzymaniu.

Konani
14-04-2017, 14:14
Upewniłbym się jeszcze czy to aby na pewno łożysko. Mechanikowi na 100% wierzyć nie można.
Lewarek, zakręcić i poruszać kołem. Jak coś szura to ściągnąć koło, zacisk i tarcze. Zakręcić piastą jak szura to jeszcze się przejechać i w momencie kiedy zacznie szurać pojeździć zygzakiem i nasłuchiwać czy w momencie skrętu się nasila i słabnie. Jak tak to 100% łożysko.
Piszę o tym, bo często dźwięk łożyska może być mylnie zdiagnozowany przez poząbkowaną oponę, lub zużyte tarcze/klocki i niepotrzebną wymianę.

gik
17-04-2017, 21:19
Dzięki za odpowiedzi. Wychodzi na to, że te łożyska padają przy różnych przebiegach, a te moje 165 tyś to taki "środek" stawki :)

Nie wiedziałem, że da się wprasować łożysko w tylną piastę, ale to dobra wiadomość :)
Oczywiście, że nie można ufać mechanikowi hehe

Wojtek O.
17-04-2017, 22:01
ja mam 186 tyś. i jak na razie nie zauważyłem szumu kulek radośnie turlających sie po łożyskach. Jedno muszę jednak przyznać że jakość elementów układu jezdnego w mk3 to dno w porównaniu z mk2. A wiele części ogólnie pasuje od mk2 !

kendes
23-04-2017, 08:30
Lewy przód przy 60tyś padło

U mnie to samo przy ok. 80tyś km

Nadano z P8

RAFIXX
23-04-2017, 16:27
Mk2 316tyś
Nic mi nie wiadomo xD

WojtGda78
23-04-2017, 16:52
Moje lozysko zostalo wymienione przez poprzedniego wlasciciela przy przebiegu 58 tys km. Powodem bylo zle wywazone kolo...
Koszt 230 zl lozysko FAG + 100 zl robocizna

szaman22
25-04-2017, 16:30
Czy to łożysko?
Witam. Przy ruszaniu (nie zawsze) huczy mi przy kole. Jak prędkość jest powyżej 20 wszystko cichnie. Dziś ruszałem w prawo lewo kierownicą i raz było raz nie było tego hałasu. Czy to wina łożyska? Czytałem też że podobnie zachowuje się dwumasa. Czy ktoś miał jakieś doświadczenia z takim problemem?

manawa
25-04-2017, 23:06
Prawy przód przy około 128k. Koszt w salonie 790 zł.

Fulara
26-04-2017, 06:45
790 zl ? chyba za komplet ?

toma1891
26-04-2017, 06:56
prawy przod 190tys. Wymiana na skf

gik
26-04-2017, 17:37
Wiesz Fulara, a ASO wszystko jest mozliwe

Grzegorz MX
26-04-2017, 17:57
173kkm oryginał wszystko.
300kkm w japońcu - dwa z przodu wymienione na SKF.

Siza
26-04-2017, 22:00
Prawe przednie w moim focusie padło przy 192 tys km ;)
wydałem z jakieś 600zł FAG :/ szaman22 podnieś auto i zakręć kołem się wsłuchaj

akajo
28-04-2017, 22:05
Póki co 263000 i są fabryczne