Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Jak wyłączyć automatyczne światła
Jozek_4301 17-04-2017, 21:30 Witam.
Od kilkunastu dni mam focusa mk3 rok prod 2011 z automatycznymi światłami. Czy tak powinno być że w czasie jazdy lub postoju gdy włącznik świateł mam na pozycji "0" to wraz świecą się światła mijania(nie wiem czy świeci się tyły, nie sprawdzałem). W instrukcji pisze że przełączenie pokrętła na zero powinno wyłączyć wszystkie światła a u mnie te światła gasną dopiero gdy zgaszę silnik i wtedy zapalają się światła do pozycyjne, o których już czytałem że chyba nie da się ich wyłączyć.
Z tego co patrzyłem w menu w ustawieniach- światła-mam tylko św. deszczowe,przyciemnienie i ośw. do wysiadnia.
Moje pytanie czy da się jakoś wyłączyć te automatyczne światła, czy jest jakiś sposób żeby wyłączyć te światła do wysiadania.
krystianen 17-04-2017, 22:09 Zgodnie z Polskimi przepisami światła powinny zapakać sie automatycznie po przekreceniu zapłonu takze w pozycji 0, czesto auta przyjezdzajace z Niemiec nie maja nic w pozycji 0.
Jeżeli chcesz mieć to wyłączone musisz podjechać do osoby co wyłączy ci to komputerem.
Jozek_4301 18-04-2017, 21:53 To w takim przypadku przy jeździe w ciągu dnia w jakiej pozycji powinno być pokrętło na tym "0" czy na automacie. Bo jak przełączyłem na automat to również paliły się tylne pozycyjne.
Dzięki za odpowiedź
Witam
1) Chyba programem Foccus można wyłączyć świtała włączające się po przekręceniu kluczyka - tzw. "skandynawskie"
pozycja #16 - widoczne na poniższym zdjeciu
http://i65.tinypic.com/2z53fyp.jpg
auta na polski rynek (i nie tylko) są fabrycznie tak konfigurowane, że światła zewnętrzne włączają się po przekręceniu kluczyka => osobiście uważam, to za bardzo wygodne
2) w Twoim przypadku, pozycja AUTO nic nie zmienia
Ta opcja ma sens, jeśli po przekręceniu kluczyka światłą się NIE zapalają => wtedy, w pozycji AUTO, czujnik zmierzchu sam włączałby światła zewnętrzne
3) Jeśli masz wyłącznik z pozycją AUTO, i "nastrojowe oświetlenie wnętrza, to po zmroku
- włączy się nastrojowe oświetlenie wnętrza
- przyciemnią się zegary - jeśli tak sobie ustawisz
4) Oświetlenie do wysiadania, to tylko opóźnione gaśnięcie świateł zewnętrznych - ja to wyłączyłem
pozdrawiam
Arturek
A ja właśnie się zastanawiam czy nie wyłączyć sobie LED w pozycji "0" bo przy włączonym silniku w nocy, nie mam jak wyłączyć świateł.
Jozek_4301 19-04-2017, 18:46 To jest jakaś różnica pomiędzy tymi pozycjami pokrętła od świateł(poza pozycyjnymi)?
To jest jakaś różnica pomiędzy tymi pozycjami pokrętłaW Focusie mk2 i w Fieście MK7 na "auto" mijania przełączają się na 70% w dzień, 100% mocy po zmroku (nie dotyczy ksenonów). Na "0" świecą cały czas na 70%. Nie wiem czy tak jest w Focusie MK3, niech ktoś potwierdzi...
pjetrucha 19-04-2017, 19:32 W mk3 tak nie jest.
W FF3 i innych autach z pozycją AUTO na przełączniku świateł i "światłami skandynawskimi", w pozycji AUTO następuje automatyczne przełączanie "trybu dziennego" na tryb "nocny".
W trybie dziennym nie da się włączyć świateł drogowych, w trybie nocnym i owszem.
Z tego powodu, jeśli jest pozycja AUTO i są światła skandynawskie, powinno się włącznik ustawić na AUTO i o nim zapomnieć.
Jozek_4301 19-04-2017, 20:36 Ot, jaka mechanizacja:one:
Czyli ustawić na auto i zapomnieć:)
Dzięki za pomoc
Ja nie mam skandynawskich, bo mam DRL LED (oryginalne w kloszu z ksenonami).
Pokrętło mam: 0, pozycyjne, mijania, Auto
Chciałbym, żeby przy włączonym silniku, na ustawieniu '0' żeby mi się LEDY z przodu nie świeciły. Teoretycznie wciąż szukam, ale w Focccusie nie widzę za nic takiej opcji.
tedi_k - Ty zazwyczaj jesteś w stanie jasno wszystko naprostować.
Idzie możliwość żeby LEDy nie świeciły na "0" ?
inconnel 29-05-2017, 13:53 Podepnę się pod temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w innych wątkach. Wyłączałem w aso światła skandynawskie aby dodatkowe DRLe (z fog lampami 2w1 osram leddriving) działały w trybie auto. Wszytsko jest ok poza jedną rzeczą, która mnie zastanawia. Ostatnio sprawdziłem błędy i mam jeden B1092 - Przekaźnik światła dziennego - zwarty do akumulatora lub otwarty. Czy to normalne przy wyłaczonej Skandynawii?
Z góry dzięki za odp.
Podepnę się pod temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w innych wątkach. Wyłączałem w aso światła skandynawskie aby dodatkowe DRLe (z fog lampami 2w1 osram leddriving) działały w trybie auto. Wszytsko jest ok poza jedną rzeczą, która mnie zastanawia. Ostatnio sprawdziłem błędy i mam jeden B1092 - Przekaźnik światła dziennego - zwarty do akumulatora lub otwarty. Czy to normalne przy wyłaczonej Skandynawii?
Z góry dzięki za odp.
Witam wszystkich, jestem tu nowy :). Mam pytanie, ile zapłaciłeś za wyłączenie trybu skandynawskiego, bo mi w ASO krzyknęli 260 pln. Czy wieci kto może zrobić coś takiego taniej w okolicach Warszawy?
Czy wieci kto może zrobić coś takiego taniej w okolicach Warszawy?
W okolicy masz kolegów orion512 mayak BrudnyHenryk
lukaszooo 24-07-2017, 21:02 Takie pierdolki to i ja jestem ci w stanie ogarnąć za browara.
Mieszkam w okolicach Mińska Maz.
Dziękuję za odpowiedzi. Napisałem do kolegi Mayaka, bo do niego miałbym chyba najbliżej, zobaczymy co z tego wyjdzie. Dzięki lukaszooo za chęć pomocy.
greg32gw 22-03-2018, 22:23 Witam, poszukuję kogoś z okolic Gorzowa Wielkopolskiego, kto mi wyłączy automatyczne światła dzienne w focus mk3.
Wysłane z mojego HUAWEI P8max przy użyciu Tapatalka
GizmoMDG 19-04-2018, 21:00 Witam wszystkich jestem nowy :) posiadam od 3 tygodni mojego "Vadera". Chciałbym go troszkę updateować to w sumie troszkę bidulka :) stąd moje pytanko czy jest ktoś z okolic Opola kto wie co i jak? Dodam że to Foczka Trend z pakietem Winter.
malanek13 20-04-2018, 08:13 Dzień dobry.
To jak w programie foccus albo forscan wyłączyś te światła skandynawskie?
maxim1977 29-04-2018, 11:45 Witam
Czy ktoś z okolic Poznania może wyłączyć skandynawskie?
Pisz do krystianen jest z twoich stron.
krystianen 29-04-2018, 12:07 Witam
Czy ktoś z okolic Poznania może wyłączyć skandynawskie?
Odezwij sie na priv włączymy co chcesz oraz kilka innych dodatków.... :)
Witam,mam pytanie odnosnie swiateł...Nie za bardzo rozumiem powyższe wyjaśnienia...Mam Focusa 2016 wersja z USA.Przy ustawieniu AUTO od razu zapalają się przednie światła - mijania a przygasają dzienne -diodowe...Nawet przy duzym nasłonecznieniu.Przy czym tylne światłą w trybie auto właczają sie dopiero przy zmierzchu...Czy nie powinno byc tak że czujnik zmierzchu pozwala jezdzic na dziennych-diodowych tak długo jak to mozliwe i jednoczesnie przy zapadaniu zmroku włacza przednie mijani i tylne? Aktualny stan wydaje mi sie nienaturalny.
Druga sprawa to oswietlenie wnetrza...Zapala sie automatycznie przy otwarciu drzwi...Nie kazdy to lubi,czy istnieje mozliwosc wyłaczenia tego mechanizmu?
Pozdrawiam,Maciek.
Podjąłem próbę wyłączenia świateł skandynawskich przy pomocy Forscan+Viaken v3.
Laptop z Win 8.1/64. Transmisja ustawiona na 2Mb w ELS27. SBLe skopiowane do /Documents/CalibrationFiles. Forscan łączy się i czyta poprawnie.
Ciepło mi się zrobiło gdy nie udało się wgranie SBL, a na zegarach pojawił się komunikat "Awaria silnika, natychmiastowy serwis". Sypnęło błędami w większości modułów - utrata komunikacji. Po kilku sekundach wrócił "Tryb normalny". Skasowałem DTC i samochód odpalił normalnie. Zauważyłem, że skasowała się data/zegar w radio. Pytanie co jeszcze się skasowało/wyzerowało czego nie zauważyłem? Wydaje mi się, że spalanie chwilowe przy ruszaniu na I i II wzrosło - potrafi się pojawić nawet 40L/100km, czego wcześniej nie było. Silnik pracuje normalnie, nie kopci.
Co poszło nie tak i jak wgrać SBL i ostatecznie wyłączyć światła skandynawskie?
V [16:24:43.625] Central configuration (Main) został rozpoczęty
! [16:24:43.648] Odczytaj konfigurację z modułu podstawowego...
! [16:24:48.839] Loading SBL to primary module...
X [16:24:57.336] Procedura serwisowa została przerwana
Zauważyłem, że skasowała się data/zegar w radio. Pytanie co jeszcze się skasowało/wyzerowało czego nie zauważyłem?
Wszystkie ustawienia w modułach oprócz wtrysków i sterowania silnikiem itp itd.
W momencie zapisu, wszystkie moduły tracą łączność, stąd sypie błędami.
Obstawiam że pierwszy raz zapisywałeś coś do auta?
Masz do ustawienia takie rzeczy jak np. światła w czasie deszczu albo ustawienia dźwięku (basy, soprany itp itd). Oczywiście zeruje się licznik dzienny, koniczynki w trybie eco itp itd.
Tak, to był pierwszy raz w fordzie. Do tej pory jeździłem oplami i w opcomie efekt pełnych gaci nie występuje :)
Co ciekawe licznik dzienny i koniczynki się nie zresetowały.
Teraz myślę, że może paczka z SBLami od Forscana nie zawiera loadera do mojego pojazdu, a wtedy mój komputer był odłączony od internetu. Doczytałem, że Forscan potrafi dociągnąc odpowiedni SBL z sieci.
Nie bać się i ponowić procedurę programowania z dostępem do internetu? Czy Forscanem da się uceglić auto?
Jak kazdym programem do grzebania da się unieruchomić auto.
Równie dobrze kabel może nie wytrzymać na prędkościach przy wgrywaniu wsadu.
Ryzyko jest zawsze. :)
Grunt ze prawie zawsze auto mozna odratowac.
Dodałbym pogrubienie na:
prawie zawsze
Moduły są ze sobą połączone. Jeśli zapisujesz do niego dane, to chwilowo odłączasz go od innych. Stąd błędy i "awarie" na wyświetlaczach itp itd.
Jeśli nie wiesz co robisz, to lepiej nie rób.
Jeśli wiesz co robisz, to nie powinno Cię dziwić że tak to działa.
Jeśli nie wiesz co robisz, ale i tak chcesz coś robić, to robisz to na własne ryzyko.
Mniej więcej :P
Dzięki, uspokoiliście mnie. Dłubanie samemu w swoim aucie zawsze jest na własne ryzyko :) Pół roku czytam tutaj i na forscan zanim w ogóle wszedłem w programowanie. Ogarniam jak CC łączy wszystkie moduły. Spróbuję ponownie z podpiętym internetem.
malanek13 07-05-2018, 11:22 Witam.
Kto we Wrocławiu albo okolicach wyłączy światła skandynawskie?
gerardcool 15-05-2018, 09:39 A po co wyłączacie tryb skandynawski? Posiadam FF MK3 z 2011 z Niemiec i tam nie ma trybu, przez co muszę za każdym razem włączać/wyłączać światła mijania.
Zamierzałem właśnie ustawić tryb skandynawski lub ewentualnie dokupić światła dzienne by one działały po odpaleniu zapłonu. Czy DRL są lepszym rozwiązaniem?
Czy DRL są lepszym rozwiązaniem?
Oczywiście! Jedynym słusznym w krajach z niesłusznymi przepisami. Dlatego twój focus jest normalny, bo z takiego kraju nie pochodzi.
matti393 17-05-2018, 19:36 [QUOTE=pacuro;2973523]Podjąłem próbę wyłączenia świateł skandynawskich przy pomocy Forscan+Viaken v3.
To Forscanem da się wyłączyć światła skandynawskie?
Na to wygląda. Nie przeszedłem jeszcze etapu załadowania SBL (operacja przerwana) więc nie zobaczyłem jakie opcje na pewno są dostępne w programowaniu. Na dniach spróbuję ponownie ale z dostępem do internetu.
Szymon_Zy 07-06-2018, 13:47 Ja włączałem focussem ale to było w czasach kiedy forscan w zasadzie dtc czytał i kilka procedur miał wbudowanych. Więc teraz po zmianach powinien bez problemu na to pozwolić.
Czy ktoś się orientuje gdzie w Zielonej Górze wyłączę tryb skandynawski świateł w Focusie mk3
Czy ktoś się orientuje gdzie w Zielonej Górze wyłączę tryb skandynawski świateł w Focusie mk3
Napisz do Speedo jest niedaleko:surprise:
Orientuje się ktoś, kto w okolicach Krakowa jest w stanie wyłączyć w focusie z 2013 r światła skandynawskie?
Pozdrawiam
Orientuje się ktoś, kto w okolicach Krakowa jest w stanie wyłączyć w focusie z 2013 r światła skandynawskie?
Pozdrawiam
Kraków a4-tech Paweł, Katowice Tedi_k Tadeusz.
Programem Focccus
pozycja
#16 zaznaczyć Without DRL
Witam kolegów, mam pytanie, Focus Mk3, mam światła bez pozycji Auto i czujnika. Chciałbym zapytać tylko, czy jest możliwość, że światła mam ustawione na dzienne (czyli w nocy), że wszystko się świeci, ale po wyłączeniu silnika gasi się wszystko i brzęczyk nie gra. Czyli dołożenie jakby takiego automatu. W ASO powiedzieli, że nie ma takiej opcji, bo to jest nieekologiczne.
Odpowiedź jest: dokładasz czujnik zmierzchu, dokładasz pokrętło z "Auto", aktywujesz kablem w konfiguracji auta.
Odpowiedzi bezproblemowo znajdziesz na tym forum (jak to zrobić, jakie części itp itd).
To już nie wystarczy "always on" zaznaczyć?
krakersik 28-11-2018, 15:34 czyli oprócz programu i podłączenia kabla nie ma innej możliwości aby wyłączyć automatyczne światła tak by w pozycji zero nic się nie paliło ?
Ale mi nie chodzi o to, żeby nic się nie paliło w pozycji 0, tylko, żeby paliło się wszystko cały czas, tylko żeby brzęczyk nie grał po wyłączeniu. Czyli takie Always on, ale czy można to komputerem zrobić czy trzeba czujnik i kabel extra?
stevenbt 24-01-2019, 19:33 Jeśli ktoś jeszcze tego nie ogarnął to podaję instrukcje jak ja to zrobiłem, ja akurat sobie włączyłem światła skandynawskie, więc potrzebujemy kabel i kompa, ja miałem Viakena, program forscan pobrałem ze strony producenta, następnie potrzebujemy licencje rozszerzoną więc rejestrujemy się na forum forscana i później klikamy w link na stronie głównej aby uzyskać licencje.
Później postępujemy zgodnie z tym filmikiem :
https://youtu.be/OJaH0whrnX0
Tam myślę że każdy już znajdzie pozycje światła dzienne i tam się wyłącza lub włącza jak kto woli. Gdzieś czytałem że powinny się takie światła świecić na 80% w pozycji 0,ale u mnie świeci normalnie wraz z pozycjami... Szkoda, jakby same mijania świeciły na 80% to dla mnie by było super i nie bawilbym się w dokładnie drl, a tak chyba bd musiał...
Pozdrawiam
Witam kolegów, mam pytanie, Focus Mk3, mam światła bez pozycji Auto i czujnika. Chciałbym zapytać tylko, czy jest możliwość, że światła mam ustawione na dzienne (czyli w nocy),[...]
Witam
Można tak ustawić, że w pozycji 0 :
- po przekręceniu kluczyka zapalają się wszystkie światła
- po wyłączeniu kluczyka - światła gasną
wada jest taka, że z kluczykiem nie zgasisz świateł
np. gdy stoisz z włączonym silnikiem - dla niektórych kolegów to jest problem
pozdrawiam
Arturek
Witam
Można tak ustawić, że w pozycji 0 :
- po przekręceniu kluczyka zapalają się wszystkie światła
- po wyłączeniu kluczyka - światła gasną
wada jest taka, że z kluczykiem nie zgasisz świateł
np. gdy stoisz z włączonym silnikiem - dla niektórych kolegów to jest problem
pozdrawiam
Arturek
no tak z koleżanką dyskretnie nie posiedzisz :-(
pankrakus 25-01-2019, 19:46 Noooo
A zimą na zgaszonym silniku wieje chłodem
pozdrawiam
Jest z okolic Łodzi kto mi wyłączy te światła?
Witam przepraszam za odgrzewanie ale nie chcę zakładać nowego tematu bo ten się łączy z moim problemem. Posiadam focusa z 2012r. z światłami halogenowymi z przodu i z przełącznikiem posiadającym pozycję auto. Czy jeśli chcę uruchomić u siebie światła "skandynawskie" to czy wystarczy w programie focccus ustawić w tych czterech pozycjach takie parametry?
#14 headlights, type na Halogen lights with adjuster
#15 headlamps na always dipped light except in pos p
#16 DRL na always headlights
#17 dimmed dipped hedlights na dimmed dipped hedlights
Wydaje mi się, ze te parametry powinny tak wyglądać dlatego pytam bardziej doświadczonych od siebie użytkowników.
Czy jeśli tak ustawię te parametry to będzie to wyglądało tak, że ustawiając pokrętło od świateł na auto to:
- w dzień przyciemnione światła (jak światła tylne?)
- w nocy automatycznie włączą się "w normalnym trybie" światła mijania?
Powiem tak.
Przestawiałem teściowi w C-Maxie (rocznik 2012) bo on miał tak, że na Auto w dzień nie świeciło się nic.
https://i.imgur.com/6XISIBk.png
Od tamtej pory jak ma na auto, to mu ładnie świecą mijania zarówno w dzień jak i w nocy,
gdzie wieczorem dochodzą mu światła nastrojowe, może włączyć światła drogowe na stałe (w dzień odbija, co ma sens)
i może włączyć światła przeciwmgielne.
Własnie mocno się zastanawiałem, czy ustawiać mu pozycję #17 na dipped,
ale w końcu zostawiłem tylko numer #16 jako Always dipped Light Except in Pos P (DTRL)
Co do #14 - to kwestia czy obok przełącznika świateł masz pokrętło ustawiania wysokości.
Nie wiem czy widziałem takiego z halogenami który by nie miał pokrętła (może Stany?).
W Europie masz zawsze pokrętło ustawiania wysokości,
chyba że masz lampy z przodu z autopoziomowaniem (w Focusie były to Xenony lub soczewki skrętne)
#edmun a jak miał ten C-max przed zmianą na pozycji #16?
Weź mnie zabij ale nie pamiętam, a z racji, że nie jestem podpięty to UCDS nie pozwala mi podejrzeć w AS jakie są opcje.
Dziś przyszedł kabel i światełka już się świecą.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
nie chcę zakładać nowego tematu bo ten się łączy z moim problemem.
Dziś przyszedł kabel i światełka już się świecą.
Jak prosić o pomoc i pochwalić się to też wiedziałeś gdzie napisać.
A wypadałoby napisać co przestawiłeś i z jakim skutkiem :diabel2:
Wszystko co ustawiłem już napisałem parę wpisów wyżej. Skutek też już był opisany i taki został uzyskany. W pozycji auto w dzień świecą światła mijania ze zmniejszoną mocą. W nocy moc świateł jest na normalnym poziomie. Więc kolego nie wiem o co Ci chodzi.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
To tak tylko kończąc ode mnie, bo mnie będzie męczyć.
Zczytałem konfig ze swojego.
Mój ma fabrycznie xenon+DRL LED więc oczywiście nie będzie to zestaw jak dla aut ze zwykłymi halogenami.
https://i.imgur.com/NLCD1HT.png
https://i.imgur.com/n3GSO88.png
I teraz tak jak zibi82 zaznaczył wcześniej.
Dla modelu C346 2011 Focus MK3
Pozycja 14 Headlights type: to jak na rynek europejski będzie zawsze Halogen Lights with Adjuster dla halogenów zwykłych
lub GDL advanced front lightning system with static bending light dla Xenonów z samopoziomowaniem
i doświetlaniem zakrętów żarówką statyczną
Pozycja 15 Headlights - jeśli mamy Xenony, to ustawiamy not recognized.
Kręci mnie sprawdzić co się stanie jeśli ustawię RH Symmetry ale to innym razem.
Nie wiem tak na serio czy zmieniałbym dla halogenów, żeby było "Always dipped light except in Pos P" bo teoretycznie beda swiecic caly czas jako przygaszone ?
(niezaleznie od pory dnia?)
niech mnie ktos poprawi dlaczego tutaj bysmy to zaznaczali jesli jest ponizej pozycja 16
Pozycja 16 Daylight runing light -
Jeśli mamy xenony to ustawiamy pozycję Dedicated Day Running Light Lamp in Pos 0 and POS,
natomiast przy halogenach, ustawiamy Always Dipped Light Except in Pos P (DTRL)
i beda wtedy zawsze swiecic przy ustawieniu "Auto".
Jesli dobrze rozumiem, to ustawienie Standard Dipped Lights (Non DTRL) bedzie skutkowalo,
ze w przypadku posiadania halogenow i czujnika zmierzchu
i pokretla Auto to swiatla mijania w dzien (jesli zostawimy na auto) nie beda sie swiecic.
Pozycja 17 Dimmed dipped headlights - sa dwie opcje do wyboru: Not recognized lub without dimmed dipped headlights.
Auto z Xenonami i LED DRL jest ustawione na Without dimmed dipped headlights
wiec obstawiam, ze zaznaczenie "Not recognized" wlacza przygaszenie swiatel w wersji halogenowej.
U tescia zostawilem na "Without dimmed dipped headlights" i u niego na auto w dzien, swiatla mijania swieca tak samo jak w nocy.
(wiec swieca sie na Auto, ale nie sa przygaszone)
Prosilbym aby ktos mnie poprawil.
Nie mialem szansy pobawic sie Focusem C-Max
z halogenami, czujnikiem zmierzchu i pokretlem Auto na tyle dlugo, zeby wszystko potwierdzic.
Dziś ustawiłem tak jak wyżej. Sprawdzałem na zewnątrz i w garażu. Efekt: na zewnątrz widać różnicę jak ustawie na auto (światła przygaszone) jak ustawić na mijania to normalna moc świateł. W garażu już tej różnicy nie widać i można włączyć światła drogowe. Więc według mnie jest ok.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Krzyschu 17-05-2019, 12:58 Dziś ustawiłem tak jak wyżej. Sprawdzałem na zewnątrz i w garażu. Efekt: na zewnątrz widać różnicę jak ustawie na auto (światła przygaszone) jak ustawić na mijania to normalna moc świateł. W garażu już tej różnicy nie widać i można włączyć światła drogowe. Więc według mnie jest ok.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Skoro w AUTO w ciemnym pomieszczeniu świecą jak na światłach mijania, czyli nie są przygaszone to "#15 headlamps - always dipped light except in pos p" jest funkcją martwą?
Czy też jest ścisłe powiązanie z #17 dimmed dipped hedlights i przy #17 dimmed dipped hedlights, bez funkcji #15 headlamps - always dipped light except in pos p za dnia, światła są zawsze przygaszone w pozycji AUTO i mijania, a przy aktywnej funkcji #15 headlamps - always dipped light except in pos p można ewentualnie wymusić pełną moc reflektorów za dnia na pozycji mijania?
I ja podczepiam się pod to pytanie.
Jak zaznaczyłem w swoim przydługim poście, teściu w C-Maxie ma halogeny i przełącznik Auto (i czujnik).
Jak przestawiłem jedną tylko pozycję i zapisałem, tak od tamtej pory działa mu Auto tak, że mijania świecą z pełną mocą i w dzień i w nocy.
W nocy dołącza się oświetlenie tablicy rejestracyjnej plus można korzystać ze świateł drogowych i świateł przeciwmgielnych.
Oczywiście drogowymi można mrugać, ale się nie "zablokują" jako długie bo teoretycznie (wg systemu),
teściu nie jedzie na światłach mijania, a na światłach dziennych (gdzie świecą mijania jako dzienne).
Tyle, że właśnie nie ma "przygaszonych" a jak wspomniałem, biorąc pod uwagę że on i tak był przerażony,
że mu w jego "nowym aucie grzebię" tak nic więcej nie robiłem.
Stąd próbowałem (wyżej) zrozumieć możliwe kombinacje i jak należy pozmieniać, żeby uzyskać każdy "efekt" końcowy.
Skoro w AUTO w ciemnym pomieszczeniu świecą jak na światłach mijania, czyli nie są przygaszone to "#15 headlamps - always dipped light except in pos p" jest funkcją martwą?
Czy też jest ścisłe powiązanie z #17 dimmed dipped hedlights i przy #17 dimmed dipped hedlights, bez funkcji #15 headlamps - always dipped light except in pos p za dnia, światła są zawsze przygaszone w pozycji AUTO i mijania, a przy aktywnej funkcji #15 headlamps - always dipped light except in pos p można ewentualnie wymusić pełną moc reflektorów za dnia na pozycji mijania?Funkcja #15 headlamps - always dipped light except in pos p" jest odpowiedzialna za włączanie świateł mijania. I nie ma nic wspólnego ze zmianą mocy świateł. Odpowiada za to funkcja #17 dimmed dipped hedlights.
Na pozycji 0 świecą przygaszone, na pozycyjnych to wiadomo, na mijania świecą mijania z pełną mocą, na auto w dzień przygaszone mijania bez drogowych w nocy mijania z pełną mocą plus drogowe.
lukaszooo 18-05-2019, 21:08 Do tematu dziennych przybieram sie już z rok czasu ale zawsze jest coś ważniejszego..... mianowicie:
Focus mk3 lift w bieda wersji ma zwykłą lampę ale posiada dzienne w żarówce mijania z ograniczoną mocą i dokładnie to samo da sie zrobić w przedlifcie.Różnica jest taka że w lifcie w pozycji 0 nie swiecą pozycyjne. Centralną konfiguracje od focusa znam praktycznie na pamięć i nie w tym rzecz. Światłami zarządza BCM więc tam trzeba szukać, od poniedziałku mam urlop więc może pogrzebie w zapisanych konfiguracjach.
skrzypekps 19-05-2019, 11:12 Tu mogę tylko napisać , że wątpię aby przy zwykłych żarówkach H7 w lampę działało przygaszanie tzn. Z ograniczoną mocą w oryginalnej instalacji. Jest taka możliwość po wpięciu modułu z alle... Ok 100 zł. Do do forda jest opcja, iż mijania w dzień świecą z ograniczoną mocą ale wówczas w lampie jest żarówka dwuwłóknowa .
Uwierz działa. Dwuwłóknowa żarówka h7. Cóż to za wynalazek? Nic takiego nie mam i działa.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
skrzypekps 19-05-2019, 20:48 Tak więc dokładnie w lampach Focusa z dziennymi światłami są żarówki H15 15/55. Jest to dwu wloknowa żarówka ze swiatlami dziennymi i mijania.
https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fford.sklep.pl%2Fpol_pl _zarowka-halogenowa-H15-swiatla-dzienne-OSRAM-19306_2.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fford.sklep.pl%2Fproduct-pol-19306-zarowka-halogenowa-H15-swiatla-dzienne-OSRAM.html&tbnid=k8p04nSecanjHM&vet=1&docid=rOWafa0msiMonM&w=373&h=353&source=sh%2Fx%2Fim
lukaszooo 20-05-2019, 10:25 Tu mogę tylko napisać , że wątpię aby przy zwykłych żarówkach H7 w lampę działało przygaszanie tzn. Z ograniczoną mocą w oryginalnej instalacji.
Jesli nie jestes czegos pewny to tego nie pisz.....
krakersik 20-05-2019, 17:55 Tu mogę tylko napisać , że wątpię aby przy zwykłych żarówkach H7 w lampę działało przygaszanie tzn. Z ograniczoną mocą w oryginalnej instalacji. .
kolego mylisz się, w mk2 fl jest tak w oryginale przy światłach skandynawskich: h7 działa na 70% w pozycji 0, a na 100% jak załączysz mijania.
lukaszooo 20-05-2019, 18:40 Zależy z jakiego rynku, PL mają dzienne, Niemieckie nie. W mk2 światłą są rozwiązane czysto elektrycznie tzn ustawienia kompem nie mają nic do tego i dzienne da sie zrobić w każdym mk2.
W mk3 jest podobnie w wersjach z halogenami bez ledów, które były sprzedawane w Polsce i w Niemczech z różnicą w ustawieniach. Można to zmienić samodzielnie więc nie wiem po co dyskusja: czy się da czy nie i na jakich żarówkach. W jaki sposób włączyć napisałem wyżej z opisem funkcji więc wyłącznie następuje analogicznie. Przyciemnianie świateł działa na normalnych żarówkach h7 (bo takie tylko żarówki były stosowane w tym modelu w wersji lamp halogenowych bez ledów) bez żadnych problemów.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
lukaszooo 20-05-2019, 20:22 10 postów o tym samym..... da sie przyciemnić mijania do ok 70% w mk3 przedlifcie jak i lifcie.
Teraz pyatanie czy da sie wyłączyć pozycyjne aby świeciły same osłabione mijania ??? lifty z salonu PL w biednych wersjach mają tak zrobione dzienne. Zakładałem raz tempomat w 2017r z niemiec, jak wszyscy wiedzą bieda wersje z niemiec nie mają dziennych, po zmienie konfiguracji na dzienne wywaliło błędy, po fakcie domyśliłem sie że ustawiłem na lampy z paskami led.... niestety gość się spieszył i nie chciał żebym sie bawił w testy... ustawiłem zwykłe skandynawskie. Temat jest do ogarnięcia tylko potrzebne auto na kilka godzin do testów.
Szukając na sucho w BCMie nic nie przykuło mojej uwagi, HCMa w bieda wersjach nie ma więc kwestia kodowania BCM.
Czy ktoś ma schemat jak podłączyć czujnik światła?
lukaszooo lifty z salonu to mają jednak dzienne na H15 (zamiast H1) w odbłyśniku od długich, a nie mijania na 70%. Jest niezależny obwód, więc działa bez pozycyjnych i tablicy. Tylko sam początek po lifcie ma inaczej.
Przed liftem nie ma takiej opcji poza niezależnymi DRL.
lukaszooo 21-05-2019, 15:18 Bede mial dzis lifta z salonu PL to oblukam lampę.
skrzypekps 23-05-2019, 20:14 Czy ktoś ma schemat jak podłączyć czujnik światła?
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=215289
Funkcja #15 headlamps - always dipped light except in pos p" jest odpowiedzialna za włączanie świateł mijania. I nie ma nic wspólnego ze zmianą mocy świateł. Odpowiada za to funkcja #17 dimmed dipped hedlights.
Na pozycji 0 świecą przygaszone, na pozycyjnych to wiadomo, na mijania świecą mijania z pełną mocą, na auto w dzień przygaszone mijania bez drogowych w nocy mijania z pełną mocą plus drogowe.
Wrócę do tematu:
funkcja #17 dimmed dipped hedlights (z Focccus) ma swój odpowiednik w Forscanie?
Mam obecnie ustawione "01-Always dipped light except in pos P", ale
zastanawiam się jak działa "03-Zawsze światła mijania z wyjątkiem połozenia P. Regulowane do STDLIGHT (oświetlenia standardowego)(DTRL)"
Światła mijania u mnie nie przygasają 70% w dzień (ani w Auto, ani w innych położeniach)
Z góry dzięki za podpowiedź.:)
Pytanie nie aktualne: ustawienie " dimmed dipped..." jest w Forscanie (w trybie inż.). Działa, ustawienie wykonane, w trybie dziennym światła mijana przygaszone. Dziękuje poprzednikom za informacje...
Mam właśnie C-Max 1.0EB 2015r teścia "na tapecie" z problemem, że w pozycji "auto" w ogóle w dzień nie świecą się żadne światła. Auto jest z Niemiec, więc pewnie konfiguracyjnie wyłączone? Zrzut z fabrycznego ustawienia wygląda tak:
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=120511&stc=1&d=1625343135
Ma on ksenony na wyposażeniu, doświetlanie zakrętów i przełącznik świateł z "auto". W związku z tym mam dwa pytania:
1. Czy ksenony też przygasają do 70% jako światła dzienne?
2. Czy powinienem ustawić #15 na "Always dipped lights..." oraz #17 na "Dimmed dipped headlights"?
Wątpię aby jakiekolwiek żarówki halogenowe były przyciemniane czyli świeciły mniejszą mocą od nominalnej. Zmniejszenie mocy jest możliwe poprzez zmniejszenie napięcia zasilania poniżej napięcia nominalnego, a wiadomo od zawsze, że zasilanie żarówki halogenowej poniżej napięcia nominalnego drastycznie skraca żywotność takiej żarówki bo jest niedogrzana.
Kolejna sprawa, jeżeli już producent dał taką możliwość to nie mogla by ona być zasilana poprzez przekaźnik bezpośrednio z akumulatora a tak z reguły jest.
Bump: I przy okazji. Z racji tego że nie widziałem żarówki H15 na żywo to czy jej trzonek jest taki sam jak w żarówkach H1? Czy inny i nie da się ich stosować zamiennie? Pomijam samą instalację elektryczną, chodzi tylko o mechanikę.
MikiS933 04-07-2021, 07:43 Ksenon nie przygaśnie.
Posiada ledy ?
Światła długie są realizowane przez ksenon czy dodatkowe H7/H1 ?
Wysłane z budki telefonicznej
H15 są zupełnie inne niż H1.
Wysłane z budki telefonicznej
OK, czyi ksenon nie przygasa z założenia. Auto nie ma LEDów.
Nie wiem, jak są realizowane długie, wydaje mi się, że przez ksenon także (D1S).
Oznacza to, że w pozycji "auto" w dzień ma być po prostu ksenon na 100% mocy bez tyłu. Zgadza się? Czy ktoś może więc potwierdzić prawidłowe ustawienie pozycji #15 i #17 w focccus dla ksenona? edmun zibi82?
Edit: coś mnie tknęło i poszedłem sprawdzić reflektor. Załączam zdjęcie, na którym zaznaczyłem żarówkę, której przeznaczenia nie znam...może jest ona do dziennych właśnie? Bo doświetlanie zakrętów jest po lewej od niej, inna żarówka...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210704/ef1b6fa04da5d5d2e35bedc854d4603d.jpg
marcinmg2 04-07-2021, 10:06 To nie jest tak, że ksenon jest do krótkich a (h1 - prawdopodobnie) jest do długich?
MikiS933 04-07-2021, 11:16 Włącz światła mijania i długie i zobacz co będzie świeciło , tam najlepiej sprawdzić.
Jeśli zaświeci się dodatkowo druga żarówka od długich to one mogą działać jako dzienne. Zasada taka że po prostu długie świeca na 30% i spełniają funkcję dziennych.
Wysłane z budki telefonicznej
A jednak długie są tymi właśnie żarówkami dodatkowymi. Czyli ksenon jest tylko do mijania.
Cóż, pokombinuje z focccus z tymi ustawieniami i zobaczymy...
MikiS933 10-07-2021, 18:38 Udało się ?
Wysłane z budki telefonicznej
Ustawiłem tak, jak wspomniałem wyżej: #15 na "Always dipped lights..." oraz #17 na "Dimmed dipped headlights". Efekt jest taki, że na auto mam włączone mijania (ksenon) + tylne pozycyjne. Czyli identycznie, jak dla przełącznika w pozycji świateł mijania.
Nie mam teraz możliwości sprawdzenia innych ustawień (sezon urlopowy), wrócę do tego pewnie pod koniec lipca. Ale nadal nie wiem, czy fabryka w ogóle przewidziała w takiej konfiguracji jakieś światła do jazdy dziennej...?
MikiS933 10-07-2021, 20:01 To już musi dać znać ktoś z większą wiedzą. Teoretycznie powinno być możliwe bo mondeo MK3 od 2000 już miało możliwość.
Wysłane z budki telefonicznej
Oznacza to, że w pozycji "auto" w dzień ma być po prostu ksenon na 100% mocy bez tyłu. Zgadza się? Czy ktoś może więc potwierdzić prawidłowe ustawienie pozycji #15 i #17 w focccus dla ksenona? @edmun @zibi82 ?
dalej potrzebujesz pomocy? (wybacz dopiero zauważyłem że wzywałeś
Tak, nadal nie wiem, jak to prawidłowo powinno być ustawione. Odrobina pomocy i wyjaśnień na pewno się przyda [emoji16]
trochę późno widzę że odpisałeś. spróbuję jutro Ci zaczytac jak mam u siebie (dzisiaj Viva La Italia i %%%% dają się we znaki żeby lepiej nie iść do samochodu nawet odpalając tylko zapłon. no tak bywa że siedzisz w Anglii i jesteś przeciwko :-) )
zostawiam zakładke otwarta coby jutro Ci zaczytac te wartości.
wez pod uwagę ze mój Focus MK3 przedlift na 100% się różni od Twojego C-Maxa. choćby tym że ja mam LED DRL i ksenon
Oznacza to, że w pozycji "auto" w dzień ma być po prostu ksenon na 100% mocy bez tyłu. Zgadza się? Czy ktoś może więc potwierdzić prawidłowe ustawienie pozycji #15 i #17 w focccus dla ksenona? @edmun @zibi82 ?
Edit: coś mnie tknęło i poszedłem sprawdzić reflektor. Załączam zdjęcie, na którym zaznaczyłem żarówkę, której przeznaczenia nie znam...może jest ona do dziennych właśnie? Bo doświetlanie zakrętów jest po lewej od niej, inna żarówka...
Pamiętaj że moja konfiguracja może być nieadekwatna do Twojego modelu/Twojej sytuacji:
https://i.imgur.com/Ro9jTQ2.png
Witam szanowne grono, Focus mk3 2011r mam czujnik światła pokrętło z AUTO zmieniłem w forscanie ustawienia świateł, na AUTO w dzień mijania świecą ze zmiejszoną mocą, długich brak gdy zakryję czujnik światła mijania świecą na maxa i długie chodzą. Niby jest ok ale co zrobić aby na AUTO w dzień nie świeciło się podświetlanie tablicu i światła z tyłu?? Mam światła LED z tyłu a z przodu standard z halogenami. Proszę o radę. Pozdrawiam
sabaciontko 22-09-2021, 20:49 Masz włączone fabryczne światła "skandynawskie" . Włącz szukajkę a znajdziesz rozwiązanie swojego problemu.
odświeżę temat mam wersję ze stanów Focusa mk3 i na auto jak zapalają się światła mijania to nie zapala się podświetlenie tablicy rejestracyjnej. Dopiero jak dam na 0 i wrócę na auto to się zapali, ale jak zostawię na auto to nie. Nie wiem czy dobrze to wytłumaczyłem.
tomeksup 13-03-2022, 07:52 Kuźwa, przeczytałem 11 stron i nic nadal nie wiem.
To można ustawić tak że w auto są dzienne czy nie ?
Można.
Można też zrobić automatyczne mijania bez "psucia" pozycji O i P.
Witajcie
Jestem trochę skonsternowany.
Mam samochód z czujnikiem zmieszchu. Ale nigdzie nie widzę świateł dziennych. A jak rozkodowany został vin to miałem taki podpunkt Ze wiatłami Do Jazdy Dziennej Czy to oznacza ten tryb skandywanwski czy gdzieś mam "złą żarówkę"?
Gdzie masz ten czujnik zmierzchu? Na szybie czy na desce pod szyba ?
Zaskoczyłeś mnie tym pytaniem ;) Myślałem iż czujnik pod szybą to jest do klimatyzacji automatycznej. A "na szybie" czujnik zmieżchu i deszczu. I na 90% czujnik deszczu jest na szybie. Bo dopiero jak deszcz spadnie w "okolice" lusterka to wycieraczki się włączają.
Na szybie jest tylko czujnik deszczu. Zmierzchu jest na desce pod szybą.
Przy okazji, czy jest jakaś regulacja czułości tego czujnika?
U mnie bardzo późno reaguje, włącza światła jak już prawie przejadę np. tunel kilometrowy. U innych po kilkunastu metrach po wjechaniu a u mnie jak już prawie wyjeżdżam.
Właśnie znalazłem taki filnik na YThttps://www.youtube.com/watch?v=noWkGIaNUfM
I sam już nie wiem :D
o, kolega edmun :D ten na desce jest od oświetlenia nastrojowego, jasności ekranu. Czujnik zmierzchu jest na szybie.
Ha, to i ja już zgłupiałem.
Jak pisałem że zmierzchu jest na szybie, to mi mówili że się mylę i zmierzchu jest pod szybą na desce.
A co z tą czułością?
Ja na "pokrętle" mam auto ;) Więc chyba na szybie. I jak z tymi światełkami. Przepraszam iż tak naciskam ale ... Powiem szczerze iż mi zależy bo... Spaliła mi się kostka od h7... Nie wiedziałem iż dostanie czegoś takiego graniczy z cudem. W dzień mugłbym pojeździć bez przypału jak bym miał dzienne !
Chyba ,że ktoś ma na zbyciu taką kostkę i jest z okolic Wawki.
Sławku nie jestem mechanikiem ale mam taką teorię (może błędną)
Może są 2 rodzaje czujników ;)
Jeżeli nie masz w przełączniku nie masz trybu "auto" to czujnik jest tylko do oświetlania wewnętrznego i wtedy reaguje z opóźnieniem zapalanie świateł. A jak masz w włączniku świateł automat to działa inaczej tz szybciej.
Jak znajdziesz taka kostkę to daj znać, też szukam.
sabaciontko 15-04-2022, 15:24 Weendus. Czujnik na desce zmienia oświetlenie wewnętrzne, podświetlenie licznika itp oraz obsługuje Ambient Light , klimatyzację , Sync2/3 . Sensor zmierzchu na szybie odpowiada za oświetlenie zewnętrzne.
Bump: @Slawko . Sprawdż czy silikon jest czysty i równomiernie dociśnięty do czujnika na szybie.
Właśnie znalazłem taki filnik na YThttps://www.youtube.com/watch?v=noWkGIaNUfM
o, kolega @edmun
No a jak ze to mój filmik.
Też się doszukiwałem i tak jak @sabociontko wszystko napisał tak właśnie wszystko działa.
Co do załączania świateł w tunelu.
Jeśli jadę okolo 100km/h i tunel ma jakieś 50-80m, a czujnik widzi "światło na końcu tunelu" to nie zapala automatycznie świateł.
Natomiast w "prawdziwych" tunelach światła zapalają mi się dosłownie plus minus 1m nad tym jak mam dach tunelu nad maską.
Zero opóźnień.
Po wyjeździe z tunelu zazwyczaj swiatla palą się jakieś 150m od wyjazdu z tunelu.
(tutaj nie jest kwestia przejechanej odległości a czas odkąd wyjechaliśmy z tunelu)
@Slawko . Sprawdż czy silikon jest czysty i równomiernie dociśnięty do czujnika na szybie.przyklejony fabrycznie, jest czysto itp.
(tutaj nie jest kwestia przejechanej odległości a czas odkąd wyjechaliśmy z tunelu)jazda bardzo wolna w korku. Nie zwracalbym na to uwagi gdyby innym się nie zapalały w zasadzie prawie zawsze po wjeździe do tego typu tunelu. A mnie albo wcale albo dopiero pod koniec.
Z Waszych wypowiedzi wnioskuję że nie ma jakiejś regulacji.
Nie ma i żadna też nie jest potrzebna.
Wiele razy mówiłem że akurat zapalanie świateł działa w Focusie wyjątkowo dobrze i jedyna sytuacja kiedy sam załączam światła to mgła której automat nie jest w stanie sam wykryć.
Panowie a co z opisem z wyposażenia "Ze wiatłami Do Jazdy Dziennej" wiem wiem powtarzam jak mantra ale jak pisałem wcześniej kostka mi się zjarała... A nie chcę stracić dowodu za brak światła. Jedyne rozwiązanie to kupić lampę i wyciąć kostrkę. Ale najwcześniej wysyłka może być po świętach, czyli dojdzie pewnie w środę. A ja bez auta jak bez ręki;)
Jeśli masz żarówki h7 to znaczy że masz zwykle lampy i nie masz DRL.
To "że światłami do jazdy dziennej" to pewnie chodzi o tryb skandynawski.
Andrzej_K 16-04-2022, 06:02 o czym Ty mówisz? U mnie fabrycznie są H7 i DRL jako pozycyjne i dzienne.
Ty masz rocznik 2016, pokaż mi lampę fabryczną z rocznika 2011 która ma żarówkę h7 i DRL jednocześnie.
Ja mam 2012 i mam taką samą lampę jak w 2011 i:
Pozycyjne to pozycyjne W5W
Krótkie to h7
Długie to ja
I kierunkowskaz P21 czy jakoś tak żółta.
Gadałem dzisiaj z kumplem co sprzedaje auta. I mówił mi iż miał taki jak jak (przedlift) i coś wspominał o drl w pozycjach. Ale to auto było z Szwajcarii.
Jeśli masz żarówki h7 to znaczy że masz zwykle lampy i nie masz DRL.o czym Ty mówisz? U mnie fabrycznie są H7 i DRL jako pozycyjne i dzienne. Gadałem dzisiaj z kumplem co sprzedaje auta.Panowie pogodzę was w Focusie 3 było 5 rodzai reflektorów :
normalne żarówkowe : kierunek 21W , H1 , H7 , pozycja 5W
BM51-13W029-NB -REFLEKTOR, PRAWA STR. (LHD, Z ALUMINIOWYMI RAMKAMI REFLEKTORÓW)
BM51-13W029-RB -REFLEKTOR, PRAWA STR. (Z CZARNYMI RAMKAMI REFLEKTORÓW, LHD)
Reflektory ksenonowe :
BM51-13005-LB -OBUDOWA - REFLEKTOR, PRAWA STR. (LHD, Z CZARNYMI RAMKAMI REFLEKTORÓW)
BM51-13005-JB - OBUDOWA - REFLEKTOR, PRAWA STR. (Z ALUMINIOWYMI RAMKAMI REFLEKTORÓW, LHD)
oraz do wersji BEV ( elektryk )
CM58-13005-BE - OBUDOWA - REFLEKTOR, PRAWA STR. (BEV VERSION, LHD)
Te zarowkowe to padaka jest... nawet soczewki nie dali tylko odblysnik jak w Maluchu..
Panowie pogodzę was w Focusie 3 było 5 rodzai reflektorów nie pogodziles :)
Tak naprawdę były 3 rodzaje.
Zwykle, ksenony i do elektryka. Zwykle i ksenony miały dwa rodzaje wewnętrznego wykończenia srebrne i czarne.
DRL były tylko w ksenonach i pewnie też w elektryku, ale tego nie wiem.
Zwykle żarówkowe nigdy nie miały DRL, chyba że ktoś sobie sam dorobił.
Co prawda u mnie na obudowie lampy jest wytłoczka że 5W W5w lub LED 10W jak DRL ale taki LED to już duża ilość ciepła i takiej pasującej nigdzie nie znalazłem. Być może na jakiś rynek robili takie lampy, ale ja nigdzie nie widziałem ani znaleźć nie mogłem
wasi69 ja mam zwykle żarówkowe i nie narzekam :)
Dokładnie, dopiero polift miał opcję na halogen plus pasek LED do DRL
Panowie, trochę odgrzebie. Mam u siebie taką sytuację. Przechodzę z przedlifta na polift. Mam najzwyklejsze przedliftowe lampy przednie żarówkowe bez DRL, a kupiłem poliftowe aftermarkety z DRL. Przełącznik mam najprostszy bez funkcji świateł automatycznych. Ustawione mam teraz światła skandynawskie (na 0 święcą mi już światła mijania)
Po podpięciu nowej lampy na kazdej pozycji przełacznika (0, pozycyjnych i mijania) świecą mi paski DRL, a światła mijania wogóle się nie włączają w lampie.
Pytanie czy uruchomię te lampy z DRL bez zabawy z wiązką, samym ustawieniem w Asbuilt?
sabaciontko 05-08-2022, 15:44 Jest szansa. Zmień w CCC na światła elektrycznego Focusa . Światła powinny działać ale w BCM będzie siedział DTC.
Troche jeszcze posprawdzałem i pobawiłem się ustawieniami.
Mam biedną instalację. Brakuje mi m.in. pinu 2 we wtyczkach lamp, aby był DRL.
Oprócz tego brakowało mi pinu 9 w wtyczce lampy (masa) ale zmostkowałem z pinem 7, dzięki temu uruchomiłem światła mijania, które wcześniej nie działały.
Co do lamp to kupiłem takie lampy:
https://allegro.pl/oferta/lampy-przednie-do-ford-focus-iii-mk3-2015-2018-drl-11821333642
Aby obsługiwać DRL musze dołożyć pin 2 z BCM z złacza C6 (pin 3 do lewej i pin 12 do prawej). Czy ktoś już dokładał te kable, nie ma innego wyjścia?
sebolek2 10-08-2022, 07:06 Hej. Czy jest ktoś z okolic Nowego Sącza, kto mógłby pomóc we włączeniu trybu skandynawskiego w FF MK3? Dzięki
technikibart 17-08-2022, 10:47 nie pogodziles :)
Co prawda u mnie na obudowie lampy jest wytłoczka że 5W W5w lub LED 10W jak DRL ale taki LED to już duża ilość ciepła i takiej pasującej nigdzie nie znalazłem. Być może na jakiś rynek robili takie lampy, ale ja nigdzie nie widziałem ani znaleźć nie mogłem
Zapewne taka modyfikacja i zamontowanie ledów wewnątrz klosza skończyłaby się zabraniem dowodu rejestracyjnego? Myślałem nad jakąś kombinacją związaną z DRL ale warianty w atrapę zderzaka są nieestetyczne. :?
... jak ustawić aby LEDy świeciły w pozycji "A" a po zmierzchu przyciemniały się i włączały mijania...
Dokładnie tak samo jak we wszystkich innych podobnych autach: komputerem, w "centralnej konfiguracji pojazdu" (inaczej w "CCC").
Jak wyłączyć światła skandynawskie w forscan? Wg instrukcji bezpiecznik 71 to klimatyzacja.
VomitroN 29-04-2023, 15:16 Witam. Czy na światłach skandynawskich powinny być tylko światła mijania na 70% ? Mam Focusa mk3 2013, i u mnie w pozycji 0 świeci się wszystko: światła mijania na 100%, tylne pozycje i tablice rejestracyjne. Da się to jakoś ustawić aby tylko mijania świeciły na 70%?
Witam
Czy ktoś z okolic Poznania może wyłączyć skandynawskie?
Podepnę się pod temat chce zamontować DRL żarówki 2w1, nie gasną mijanie a pala razem z dziennymi, kierunki działaj normalnie, nie świecą dzienne LED na "0",i na Auto, jak odłączę od przekaźnika przewód pozycyjnych to świecą i Ledy i mijania?
W jakim to języku? :shock:
sabaciontko 13-09-2023, 20:19 tomao To bot . Olać temat.
Witam, Focus mk3 podłączyłem żarówki 2w1 jako dzienne i kierunki ale, nie działają dzienne bo na poz."0" są światła skandynawskie jak i gdzie to mogę wyłączyć w Poznaniu?
Witam, jest ktoś z prawobrzeżnej Warszawy i pomoże aktywować światła by działały na "AUTO" w dzień.??
lukaszooo 14-02-2024, 17:13 Okolice Mińska Mazowieckiego. Tylko uprzedzam jeśli nie masz czujnika to nie będzie auto, trzeba go dołożyć co nie jest wielkim problemem.
Arturoww 29-02-2024, 19:50 Cześć wszyskim.
Czy jest ktoś z forscanem z okolic Legnicy/Lubin na Dolnym Śląsku kto mógłby mi uruchomić forscanem światła skandynawskie na AUTO? Mam czujnik zmierzchu
jacula_zg 16-06-2024, 12:23 cześć,:lol:
czy mając takie opcje w FORScanie mogę włączyć światła skandynawskie?
https://i.postimg.cc/75tVhJ3W/focus-1.jpg (https://postimg.cc/75tVhJ3W)
https://i.postimg.cc/cKKcn1T4/focus-2.jpg (https://postimg.cc/cKKcn1T4)
Może jeszcze napiszę, co chcę osiągnąć? Chciałbym mieć włączone światła za każdym razem kiedy wsiadam do auta, bez pipkania :569: kiedy otworzę drzwi.... :572:
To chyba nie to miejsce, BCM (main) i tam szukać opcji reflektorów i świateł dziennych.
Nic nie aktywuj.
Wystarczy przełącznik z funkcją "auto".
jacula_zg 16-06-2024, 12:48 Nic nie aktywuj.
Wystarczy przełącznik z funkcją "auto".
Kiedy mam na "auto" światła w dzień nie świecą... dopiero po zmroku albo w tunelu jak załapie czujnik zmierzchu.
To masz do wyboru, włączyć na pozycji 0, albo zasłonić czujkę światła.
przecież dla zwykłych reflektorów właśnie ustawia się tak, aby na "Auto" zapalały się tylko przednie (bez oświetlenia tablicy rej), na "O" nie będą się świecić a czujnik zmierzchu zalatwia załączanie tylnych świateł plus oświetlenie tablicy
jacula_zg 18-07-2024, 09:49 hej, jest ktoś z Lubuskiego i pomoże aktywować światła by działały na "AUTO" w dzień ?? ja sobie nie poradziłem... mam przełącznik AUTO ale wiadomo - światła świecą dopiero po zmroku.
Może być też Dolnośląskie lub Wielkopolska :570: w rozsądnej odległości od Zielonej Góry :mrgreen:
Flisator 09-08-2024, 22:40 Panowie przewertowałem cały temat I dalej nic nie wiem. Zamówiłem sobie DRL takie w trójkąty. Ale mam tryb skandynawski. Co muszę wyłączyć, albo która opcje jak ustawić żeby go wyłączyć. Jade na dniach do kolegi co ma forscan. I nie chce u niego pół dnia stracić. Czyli chce aby na pozycji 0 nic się nie świeciło.
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3443549&postcount=10
Flisator 10-08-2024, 06:21 Dziękuję
|