Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Po odpaleniu wchodzi na podwyższone obroty 2,0 Pb
przemek410 22-04-2017, 10:24 Witam, borykam się z problemem podwyższonych obrotów po odpaleniu. Problem występuje na zimnym i na ciepłym silniku, o ile na zimnym to normalne to na ciepłym raczej nie. Obroty po odpaleniu na ciepłym lecą na 2tyś i spadają z małą zawieszką przy 1200.
Objawy towarzyszące, tak jakby nie równa praca silnika odczuwalna na kierownicy. W conversie obroty skaczą 780-820 nie wiem czy tak powinno być?
Z informacji znalezionych na forum - wyczyściłem przepustnice i map sensor oraz sprawdziłem czy nie łapie lewego powietrza przez zatkanie przepustnicy - gaśnie od razu, zakupiłem ELM-a - brak błędów dotyczących silnika. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
Piotr194 22-04-2017, 11:11 Mam podobny problem , z tego co wyczytałem może być za to odpowiedzialny zawór IMRC działa na zasadzie elektromagnesu (steruje on m.in klapami wirowymi)
Na dniach będę miał nowy kolektor , spróbuję wymienić ten zaworek najpierw i dam znać. Bądź co bądź i tak wymienię cały kolektor , bo w moim nawet klap nie ma i przez to może takie cyrki.
przemek410 22-04-2017, 15:13 Dzięki, muszę poszukać i poczytać o tym zaworze IMRC.
Daj znać czy udało Ci się coś w tym temacie zrobić.
adas1811 22-04-2017, 16:00 Mam dokładnie ten sam problem, przepustnica tez wyczyszczona, ciekawe co to może być
Piotr194 22-04-2017, 16:10 Zaznaczyłem Wam to ustrojstwo koledzy
przemek410 27-05-2017, 17:07 koledzy adas1811 i Piotr194 udało wam się coś zrobić z tymi podwyższonymi obrotami?
Ja ostatnio odpuściłem te obroty bo miałem problem z braniem oleju. Jestem już po remoncie silnika, nie ukrywam że przy okazji tego remontu miałem nadzieje że pozbędę się tych podwyższonych obrotów - czyszczenie, nowe uszczelnienia itp.
Wnikliwie przypatrując się obrotom po odpaleniu doszedłem do wniosku że problem występuje na ciepłym silniku ponieważ w tedy obroty idą na 2tyś a na zimny max 1,5tyś. Ktoś podpowiedział mi że to może być czujnik temperatury silnika, wiec wymieniłem - oczywiście bez zmian.
Może w FORScan-ie można by było sprawdzić jakieś parametry?
Proszę o podpowiedź
Psilocke 27-05-2017, 22:35 Sprawdź temperature płynu chłodniczego. Czy wskazania z kompa pokrywają się z rzeczywistością.
przemek410 28-05-2017, 06:53 Sprawdź temperature płynu chłodniczego. Czy wskazania z kompa pokrywają się z rzeczywistością.
Jak prawidłowo sprawdzić rzeczywistą temperature płynu? Wystarczy pirometrem w okolice czujnika?
Psilocke 28-05-2017, 08:40 Podłącz kompa i zobacz jaką temperaturę zgłasza komputer samochodu.
Nie musi być aż tak dokładnie. Wystarczy że np zimny silnik a komp zgłasza jakąś abstrakcyjna wartość np 90 stopni lub na odwrót. Silnik ciepły a temp jest np 20 stopni.
przemek410 28-05-2017, 14:21 Myślałem że chodzi o skrupulatne sprawdzenie temperatury.
Wartości odczytywane w Forscanie są adekwatne do temperatury silnika.
przemek410 11-12-2017, 15:02 Witam ponownie po dłuższym czasie, w związku z tym że problemu z podwyższonymi obrotami nadal mnie boryka zajechałem w zeszłym tygodniu do mechanika który winę upatruje w sofcie. Chce mi wgrać nowy czysty soft do sterownika silnika, mówił że tam może być jakiś błąd. Może to dobry trop, co o tym sądzicie?
rumunn95 11-12-2017, 15:12 Szczelność dolotu była sprawdzana ? Podciśnienia ?
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
przemek410 12-12-2017, 21:39 Tak kolektor ssący był sprawdzany, był też zdejmowany, nowe uszczelnienia. Przepustnica czyszczona z adaptacją, była też podmieniana z innego durateca. Wymieniony czujnik temperatury silnika, wiecej pomysłów brak. Poza tymi podwyższonymi obrotami zaraz po odpaleniu brak żadnych dolegliwości. Może coś jest na rzeczy z tym softem komputera tak jak sugeruje mechanik?
groobyg2 04-12-2018, 19:31 Witajcie. Poradził ktoś sobie z problemem? Mi ten problem pojawił się po czyszczeniu przepustnicy. Przed było wszystko w porządku. Kasowanie ustawień i adaptacja nic nie pomogły.
Marcinstochu 07-12-2018, 20:39 Zmienił ktoś już tego softa. Ja mam podobny problem z tym że jak jest zimny i jak mu dodaję gazu to silnik bardzo wolno schodzi z obrotów do pewneog momentu. Jak się rozgrzeje chodzi dobrze. Dodam jeszcze że jak jest zimny to czasami po pierwszym odpaleniu potrafi zgasnąć za drugim odpaleniem już chodzi. Ma ktoś jakąś radę bo ręce opadają. Dodam że jest z LPG.
kubajoot 27-12-2018, 14:19 Poradził ktoś sobie z tym problemem?
groobyg2 27-12-2018, 23:07 Każdy widze ma wylane na odpisywanie. Wiosną zabiore sie za sprawdzanie krok po kroku i moze sam dojde do tego w czym tkwi problem...
kubajoot 04-01-2019, 10:15 Bez kitu. Ja też czekam do wiosny i będę grzebał...
kubajoot 28-01-2019, 08:17 Gdybym chciał wgrać czystego softa to robi to tylko ASO? Gdzieś indziej też to zrobię?
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
groobyg2 25-02-2019, 19:32 Wgrywałeś tego nowego softa? Mi pokazał się błąd P2008 i P2121. Zamówione już mam zaworki podciśnienia i dam znać czy coś pomogło.
kubajoot 25-02-2019, 19:34 Niestety jeszcze nie zdążyłem tego zrobić, super czekam na info czy pomogło
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Moim zdaniem auto zimnym silniku poprostu chodzi na ssaniu stąd obroty 2yzsze. A gdy złapie temperaturę to powinno wrócić do. Normalnych. Tak u mnie to wygląda i tak mi to kolega mechanik przedstawia
kubajoot 25-02-2019, 19:54 Ssanie a ten problem to dwie inne kwestie.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
groobyg2 26-02-2019, 16:28 Nie robię sobie z gęby dupy wiec jak mówiłem daje znać po wymianie zaworków.
Sama wymiana 15 minut koszt 230zl komplet 2szt. Odpaliłem autko, przegazowałem i spadły obroty tak jak powinny. Krótka jazda próbna tez pozytywnie zaskoczony bo nie trzymał obrotów jak wcześniej. Oporność nowych zaworków 32ohm. Moje stare miały 31 i 72 ohm.
Bump: Moim zdaniem auto zimnym silniku poprostu chodzi na ssaniu stąd obroty 2yzsze. A gdy złapie temperaturę to powinno wrócić do. Normalnych. Tak u mnie to wygląda i tak mi to kolega mechanik przedstawia
zgadza sie chodzi na ssaniu ale nie trzyma 2500-3000 obr/min! Brawa dla mechanika skoro tak uwaza.
Bump: Ssanie a ten problem to dwie inne kwestie.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
dokladnie
groobyg2 27-02-2019, 17:08 Dzis dopiero moglem przejechac sie troszke ok 25-30km. Po tej trasie nie pokazaly sie bledy. Mam wrazenie ze lepiej sie zbiera i obroty nie faluja. Zobaczymy co bedzie dalej. Jesli cos sie zmieni dam znac
Czyli jednak klapki w kolektorze ssącym są po coś potrzebne...
kubajoot 28-02-2019, 06:17 Dzis dopiero moglem przejechac sie troszke ok 25-30km. Po tej trasie nie pokazaly sie bledy. Mam wrazenie ze lepiej sie zbiera i obroty nie faluja. Zobaczymy co bedzie dalej. Jesli cos sie zmieni dam znacNo dobra ale czy pomoglo to na te podwyzszone obroty przy odpalaniu auta?
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
groobyg2 28-02-2019, 18:40 No dobra ale czy pomoglo to na te podwyzszone obroty przy odpalaniu auta?
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Mam wrazenie ze tak. nie utrzymuja sie po przegazowaniu tylko wchodzi odpowiednio na ok 1500obr. Sprawdzales opornosc zaworkow?
groobyg2 02-03-2019, 07:02 Za szybko sie ucieszylem. Kolejna proba bedzie z odma i szukanie lewizny...
groobyg2 27-04-2019, 20:01 Problem rozwiązany :) Przyczyną u mnie było lewe powietrze. Zdjąłem przepustnice a tam było widać tłuste w koło uszczelki, więc odtłuściłem, posmarowałem pod uszczelką i wokół niej silikonem odpornym na wysokie temperatury i jest tak jak powinno być.
groobyg2 28-04-2019, 12:29 Dzis rano odpalilem silnik i pieknie wszystko pracowalo. az chce sie jezdzic ;)
Stach 71 02-04-2024, 18:40 Mam taką przypadłość a mianowicie wolno schodzi z obrotów. Przy puszczeniu gazu auto dłuższą chwilę "myśli" i dopiero powoli zlatuje z obrotów. A przy odpaleniu zimnego silnika ma bardzo wysokie obroty.No i spalanie wzrosło. Co robić??
szukać nieszczelności na podciśnieniach
|