Zobacz pełną wersję : IMRC ---zamulony mondziak v6 gdzie te 170 kucyków??
Poniewaz od pewnego czasu zaczal mi zamulac moj mondziak zaczalem grzebac po forum i doszukalem sie postow o zmiennej fazie dolotow czegostam...:) w skrocie IMRC... i zapchanych katalizatorow....
Poniewaz z katalizatorem jest chyba (99%) wszystko ok stawiam na to imrc obiawy mam wypisz wymaluj ksiazkowe jesli chodzi o ta usterke ....mianowicie na wolnych obrotach mi rwie i jest efekt "zabki" (ewentualnie cos w stylu jak moja zona wsiada do mondka)... AUto jedzie do mniej wiecej 3500---4000 tys obrotow potem szarpniecie i cisza nic sie nie dzieje a napewnoe nie jak na 170 kucykow... ja mam sekwencje a kumpel 2 generacje a ja nawet na benzynie nie mam z nim szans a osiagniecie 180 na godzine graniczy z cudem... wiec to raczej imrc... i to by bylo na tyle... jest jednak pewne ale.. strasznie drogie to ustrojstwo jest wiec czy da sie to przeszczepic np z angola ??? a jesli tak to czy wymaga to puzniej jakiegos zaprogramowania na komputerze bo tak pisal jeden forumowicz ze w aso biora za to programowanie 400zl ale nikt wiecej na ten temat nic nie pisal... moje mondeo to mk2 z 1996 roku przebieg 197000km a na tym imrc jest napisane "acuator" czy jakos tak...
PS. dopuki nie zaczalem grzebac na forum "mechesy" jednoglosnie kazali wymienic kable i swiece wiec wymienilem swiece na platynowane motorcrafta (zdziwilem sie pozytywnie bo tylko 22zl\szt) a szajsowy zamiennik w sklepie 11zl.... no i kabelki motorcrafta tu tez sie zdziwilem ale negatywnie bo prawa i lewa strona 540zl wiec te elementy sa nowe podobnie jak filtr powietrza benzyny i gazu(bo gaz ma 2 miesiace wiec sie chyba jeszcze nie zasyfil)
Jesli ktos zechcial by mi ulatwic zycie w tej sprawie to kontakt ze mna gg 5043446 tel 694428956 jestem z krakowa wiec jak cos to ewentualnie kogos z okolicy ....
Z gory dziekuje za pomoc!!! i serdecznie pozdrawiam wszystkich:)
kuba4533 16-06-2007, 08:08 Miałem tak samo w innym samochodzie. U mnie to była wina gazu. Poprostu zatankowałem brudny gaz. Może tak samo jest u ciebie. Wyjmij filtr do gazu i przeczyść go jeżeli bedzie bardzo brudny wymień. Jeśli problem będzie dalej możesz sie posunąć do wymiany uszczelki pod głowicą. Ja tak zrobiłem i samochód śmiga. PS. Niegwarantuje że to to.
napewno nie to bo napisałem ze na benzynie jest to samo...
kuba4533 16-06-2007, 16:45 Ale na benzynie moze być tak samo jak ci rąbneła uszczelka pod głowicą i idzie kompresja.
norbi333 16-06-2007, 19:19 IMRC można kupić używkę już za 200 zł.Miałem to samo U mnie w module pękła blaszka i linka naciągała się ale komp nie miał info.Jeśli u ciebie linka nie chodzi to najszybciej padł rezystor w module .Każdy elektronik ci wymieni koszt około 10-15 zł i parę :fcp29 na rozebranie i złozenie
ford_driver 16-06-2007, 21:17 lub mozna zablokowac system w pozycji otwartej tez bedzie dzialac
tylko praca na woolnych i nizszych obrotach nie jest tak lagodna
pozdrowienia
ford_driver
a jak sprawdzic czy IMRC wogole dziala ??
norbi333 17-06-2007, 11:18 a jak sprawdzic czy IMRC wogole dziala ??
Otwórz maskę i daj gazu .Po osiągnięciu odpowiednich obrotów(około 4,5 tyś) powinny otworzyć sie doloty dodatkowe.Widać czy linka modułu pracuje.Albo w czasie jazdy po przekroczeniu 3,5 tyś obrotów powinien dostawać kopa,najbardziej czuć na 1,2,3-biegu :fcp2
Ale na benzynie moze być tak samo jak ci rąbneła uszczelka pod głowicą i idzie kompresja.
Nie bo uszczeleczka nowka jest zalozona miesiac temu bo dynagel ubywal i smierdział spalinami wiec robilem to ostatnio (uszczelki ok500 motorcrafta P i L strona, sruby do skrecenia bloku 220 bo meches mi powiedzial ze wg. ksiazki servisowej powinno sie je wymieniac;) planowanie glowicy po 90 dych za strone z uszczelniaczmi i planowanie bloku wszystko razem 1650 zlotych ) bolało strasznie bolało...:0 ale itak najtaniej jak znalazlem bo mi niektorzy mowili po 2000 za sama robote)
[ Dodano: 2007-06-18, 22:16 ]
lub mozna zablokowac system w pozycji otwartej tez bedzie dzialac
tylko praca na woolnych i nizszych obrotach nie jest tak lagodna
ford_driver
A czy one wszystkie byly takie same czy roznily sie czyms??
norbi333 18-06-2007, 23:43 Ale na benzynie moze być tak samo jak ci rąbneła uszczelka pod głowicą i idzie kompresja.
Nie bo uszczeleczka nowka jest zalozona miesiac temu bo dynagel ubywal i smierdział spalinami wiec robilem to ostatnio (uszczelki ok500 motorcrafta P i L strona, sruby do skrecenia bloku 220 bo meches mi powiedzial ze wg. ksiazki servisowej powinno sie je wymieniac;) planowanie glowicy po 90 dych za strone z uszczelniaczmi i planowanie bloku wszystko razem 1650 zlotych ) bolało strasznie bolało...:0 ale itak najtaniej jak znalazlem bo mi niektorzy mowili po 2000 za sama robote)
[ Dodano: 2007-06-18, 22:16 ]
lub mozna zablokowac system w pozycji otwartej tez bedzie dzialac
tylko praca na woolnych i nizszych obrotach nie jest tak lagodna
ford_driver
A czy one wszystkie byly takie same czy roznily sie czyms??
Wszystkie v-ki mają taki sam.
jeszcze dodam że mi ostatnio pękł katalizator ostatni i też stracił na mocy
o IMRC to powiesc wnet by mozna bylo zrobic z postów, ktore byly poruszane na forum tak wiec....... gdyby kolega sie bardziej przyłozyl do "szukaj" byloby ciekawiej...
mimo to doradze, poniewaz dokladnie tydzien temu przerobilem ten problem na swoim V6.... byly identyczne objawy....
po pierwsze to zaznajomic sie z tą lektura
http://cougarklub.pl/help/imrc/imrc.htm
po drugie kupic (najszybciej mozna dostac) tranzystor BDW93C. Do nabycia prawie w kazdym sklepie z czesciami elektonicznymi lub od majstrow naprawiajacych sprzet RTV. Koszt okolo 6 PLN!!!!
lub kupic tranzystor TIP122 albo TIP121 (koszt okolo 80 groszy)
osobiscie zamontowalem BDW93C (ma wieksza moc i troszke wyzsze napiecie niz oryginal, jest bardziej odporny na przegrzanie)
poki co dziala bez zarzutu...... swietnie i bezpiecznie sie teraz wyprzedza
i rzeczywiscie czuc teraz te 170 KM szczegolnie po przekroczeniu 4 tys. obr
a wracajac jeszcze do tego jak sprawdzic IMRC...... jesli juz dostaniesz sie do tego modulu i odkrecisz pokrywe to odpal autko, popros kogos aby usiadl za kierownica i nacisnal gaz tak aby obroty przekroczyly 4tys. Trzymaj palcem silniczek w tym module bo wyskoczy jak zacznie dzialac :fcp1
jesli nic nie zatrybi tzn. silniczekj nie zacznie pracowac przy tych obrotach i nie zacznie przekrecac zebatek i naciagac linki to napewno jest trzasniety tranzystor.
mogla jeszcze zerwac lub zaciac sie linka od IMRC do silnika lub co najgorsze wylamać taka blaszka w module IMRC (oby nie to). Jesli blaszka jest cala a silniczek nie zacznie dzialac to bedzie tranzystor.
i na koniec obrazowe przedstawienie przebiegu momentu obrotowego i mocy w V6
http://www.vtech.pl/wykresy/ford/ford-m ... 23-49.html (http://www.vtech.pl/wykresy/ford/ford-mondeo-2.5-v6-123-49.html)
i jak widac na zalaczonym obrazku..... tak to powinno teraz wygladac
zycze milej pracy i czekamy na efekty.
norbi333 20-06-2007, 14:23 co najgorsze wylamać taka blaszka w module IMRC (oby nie to)
Mnie to jakiś czas temu spotkało i trzeba było kupować nowy moduł :fcp2
Rozkreciłem ustrojstwo i sprawa wyglada tak...Wlonczam zaplon odpalam silnik po jakichs 2-3 sekundach silniczek sie uruchamia i napina linke poczym nic sie nic dzieje nawet jak wkrece te obroty na 4000 to silniczek sie nie rusza...Wiec jedyna jego praca jest tuz zaraz po odpaleniu silnika..
i co wy na to???
norbi333 22-06-2007, 19:22 Wlonczam zaplon odpalam silnik po jakichs 2-3 sekundach silniczek sie uruchamia i napina linke poczym nic sie nic dzieje nawet jak wkrece te obroty na 4000 to silniczek sie nie rusza
Na wolnych obrotach może Ci dopiero się otworzyc powyżej 4 tyś obrotów ,bo nie ma silnik obciążenia,pokręć do 5 tyś .Jak nie działa to zapewne tranzystor do wymiany
Na wolnych obrotach może Ci dopiero się otworzyc powyżej 4 tyś obrotów ,bo nie ma silnik obciążenia,pokręć do 5 tyś .Jak nie działa to zapewne tranzystor do wymiany
Ja to rozumiem ale nie pojmujem czemu mi od razu zaraz po zapłonie silnika bez mojej ingerencji w podkrecanie gazu itp itd on sie zaczyna krecic i naciaga ta linke ( ktora recznie jest bardzo ciezka do naciagniecia i nie ma zadnej blokady bo jest tam sprezynka ktora od razu po zwolnieniu zwalnia naciąg linki) z tego wnioskuje ze ten silnik musi caly czas pracowac powyzej tych 3700 zeby linka byla naciagnieta(a to troche chyba meczace dla takiego silniczka bo dostaje prad a nie ma sie jak ruszyc) umnie przynajmniej to tak wyglada. Niewiem czy jesi tranzstor jest spalony to moze wlasnie tak sie dzieje w kazdym razie rozebralem to i kolega mi to zlutuje bo ma sprzety precyzyjne a ja zwykla lutownice.. Zaloze i zobacze co jest grane
norbi333 23-06-2007, 10:12 a to rozumiem ale nie pojmujem czemu mi od razu zaraz po zapłonie silnika bez mojej ingerencji w podkrecanie gazu itp itd on sie zaczyna krecic i naciaga ta linke ( ktora recznie jest bardzo ciezka do naciagniecia i nie ma zadnej blokady bo jest tam sprezynka ktora od razu po zwolnieniu zwalnia naciąg linki)
Nie wiem ale u mnie też tak jest ,że naciąga linkę.Jak podłączysz sam silniczek to cały czas się kręci
Grzegorzlas 24-06-2007, 18:37 Witam!
A gdzie znajduje się ten cały mechanizm pod maską, bo nie mam pojęcia?
Też chciałbym sprawdzić czy działa w moim Mondeo IMRC?
A gdzie znajduje się ten cały mechanizm pod maską, bo nie mam pojęcia?
moglbys sie bardziej wczytac w temat :fcp12
podlaczylem cala lekturke troszke wyzej...... przesun suwak to znajdziesz ten link
http://cougarklub.pl/help/imrc/imrc.htm :fcp2
Grzegorzlas 24-06-2007, 20:32 Hej!
No teraz to już chyba wszystko przeczytałem!
Jutro będe sprawdzał czy działa to moje IMCR.
Czy ono też bierze udział jak silnik działa na gaz?
Dzięuja za pomoc!
Pozrawiam!
Grzegorzlas
norbi333 24-06-2007, 20:44 Czy ono też bierze udział jak silnik działa na gaz?
Dzięuja za pomoc!
Gaz nie ma wpływu na działanie modułu.I na tym i na tym ma działać :fcp2
Kurcze bardzo bym prosil kogos kto ma na ten temat BLADE pojecie o pomoc bo temat sie rozwija wszyscy spekuluja a ja dalej niewiem co jest grane. Nad morze jade za 2 tygodnie i mi powoli czas zaczyna naglic a odpowiedzi na zadany temat "gdzie to imrc pod maska sie dokladnie znajduje" to mi nie pomagaja.
Norbi umnie tez tak jest ze jak sie podniesie silniczek do"gory" to on sie kreci caly czas ale mysle ze jest to spowodowane tym ze tam na tym module jest blaszka ktora w momencie gdy silniczek naciaga linke zamyka obwod i rozlancza sie krecenie silniczka(dlatego gdy sie go wyciagnie to sie kreci caly czas) ale tu sie nasowa pytanie skoro rozlancza zasilanie to to by powodowalo powrot linki do tylu i ponowne zalonczenie silniczka....
Albo zaczynam juz bredzic albo to jest tak zawiklane...niewiem ale jestem juz od krok od podjecia decyzji o wizycie w ASO bo jedne mechesy rozkladaja rece a drugie mechesy probobuja mi wcisnac kit i maja takie teorie na ten temt ze mi sie ziemniaki w piwnicy parami układaja...A jestem niemal pewny ze 1 raz taki silnik widza na oczy
norbi333 24-06-2007, 22:02 A wyciągałeś moduł z puszki.samą płytkę i obejrzałeś?U mnie też wszystko chodziło ,ale była blaszka ułamana i komp nie dostawał sygnału ,że doloty otwarte więc nie dawał więcej paliwa i auto nie przyśpieszało.I sprawdzałeś czy jak gazujesz na luzie do 4.5 tyś obrotów to otwiera doloty?Czy brak jakiejkolwiek reakcji?
A wyciągałeś moduł z puszki.samą płytkę i obejrzałeś?U mnie też wszystko chodziło ,ale była blaszka ułamana i komp nie dostawał sygnału ,że doloty otwarte więc nie dawał więcej paliwa i auto nie przyśpieszało.I sprawdzałeś czy jak gazujesz na luzie do 4.5 tyś obrotów to otwiera doloty?Czy brak jakiejkolwiek reakcji?
Tak wyciągnolem mam go w rece w tej chwili blaszka cala styka sie tem metalowym mostkiem (coprawda jest miejsce na 2 blaszki ale slad po lutowaniu jest tylko z jednej strony).
A jak gazuje na luzie do odciecia gazu nawet to nic sie nie dzieje zero reakcji... Jedynym ruchem silniczka jest ten o ktorym pisalem czyli zaraz po wlonczeniu silnika 2-3 sekundy silnik sie zalancza nawija linke i potem juz sie nic nie dzieje
Albo zaczynam juz bredzic albo to jest tak zawiklane...niewiem ale jestem juz od krok od podjecia decyzji o wizycie w ASO
Nie bredzisz i nie jest to zawiklane :fcp4
1. silniczek dziala (sam napisales)
2. blaszka jest cala i jedna (i tak ma byc)
3. wymien ten badziewny tranzystor na BDW93C (tez go wymienilem mimo, ze tak samo jak u ciebie reszta wygladala o.k) i teraz IMRC dziala super
Mozna jeszcze pomierzyc IMRC podlaczony.... ale niestety instrukcja jest po niemiecku. Podpinam link bo moze sie komus przyda:
http://www.cougarv6.de/imrc_transistor_check.pdf
Reasumujac:
- wymienic tranzystor ( to koszt ok 6 PLN i pol godzinki roboty na wszystko)
- jesli nadal autko nie przyspiesza lepiej powyzej 4 tys. obr. sprawdzic modul przy pomocy zalaczonej instrukcji.
- jesli nadal nie ma pomyslu to..... pojechac do ASO ale...... uprzedzam... zabierz ze soba wiecej niz 700PLN
Powodzenia.
norbi333 25-06-2007, 16:38 czyli na 99% rezystor do wymiany
Jak to bylo w reklanie "tigera"POWER"S BACK dziala przyspiesza jak powinno i ogolnie oki...
wymienilem tranzystorek i odżyła dziecinka ...
Tylko dalej nie ma mowy o wiecej niz 190 km/h ale mysle ze ma to zwiazek z komputerem bo mogl sie nabawic trybu serwisowego albo cos. a moze tez to ze robilem uszczelki pod glowicami i planowanie bylo konieczne blok tez byl planowany jak by niebylo zmniejszyla sie troszke odleglosc miedzy glowicami a blokiem moze z tym sobie komputer poradzic nie moze..tak czy siak wielki punkt dla leppersa
Grzegorzlas 03-07-2007, 13:42 Czy to sławne IMRC bierze udział już na wolnych obrotach?
Mój Mondziak jak ruszam lub dodaje gwałtownie gazu przerywa i szarpie jakby palił na co drugi gar.
Dopiero po osięgnięciu 3500-4000 obrotów zaczyna żyć, a tak to zachowuje się jak maluch a 170 koni gdzieś chyba uciekło.
Proszę o wyjaśnienie!
Pozdrawiam!
Grzegorz
norbi333 03-07-2007, 15:13 [quote]Czy to sławne IMRC bierze udział już na wolnych obrotach? [/quote
Nie bierze udziału ,ale działa w zalezności od obciążenia silnika .Czyli jak ze startu gaz w podłogę to szybciej się otworzy niż 3,5 tys obrotów
Grzegorzlas 04-07-2007, 21:38 Czyli może to być powodem szarpania na wolnych obrotach, ale na obciążonym silniku?
Musze chyba rozkręcić to urządzenie tylko boje się żebym czegoś nie popsuł, bo wtedy już wcale nie pojade.
Najgorsze, że nie mogę odkręcić śrub które tę maskownice plastikową nad IMRC!
norbi333 05-07-2007, 06:31 Powodem szarpania to na pewno nie jest.tam chyba idzie klucz 7 abo 6
boje się żebym czegoś nie popsuł, bo wtedy już wcale nie pojade.
jesli wyciagniesz plytke z silniczkiem czyli "serce" modulu to auto bedzie i tak chodzic :fcp2
mozna bez tego jezdzic.
Czyli może to być powodem szarpania na wolnych obrotach, ale na obciążonym silniku
to beda raczej swiece do wymiany :fcp4
reasumujac:
- z wyciagnietym IMRC auto nadal jezdzi i mozna ten modul na spokojnie naprawic (wymienic tranzystor)
- przyjzyj sie swiecom i przewodom napiecia
Pozdrawiam
[ Dodano: 2007-07-05, 07:47 ]
a poza tym ciagniemy temat, ktory juz chyba jest zamkniety i wyczerpany. Tak wiec uwazam, ze wszystko jest tutaj juz dosc konkretnie opisane zarowno pod wzgledem załącznikow, metod sprawdzenia i naprawy modulu IMRC.
Ja wymienilem tranzystor auto odzyskalo moc i przez 3 dni jezdzilem z wymontowanym i nic powazniejszego sie nie dzialo poza calkowitym brakiem mocy ale jazda byla calkowicie normalna.. co do szarpania to dalej mi szarpie... ale jutro wymieniam swiece na platynowane motorcafta (wczesniej mialem nie platynowane) i zobaczymy co bedzie... jak przestanie strzelac to beda swiece (mi strzela i na benzynie i na gazie sekwencyjnym)
czy u was to czarne "gniazdo" tez jest zaklejone jakas zywica czy cos? za cholere nie moge sie tego pozbyc. przez to nie moge wyciagnac plytki. ani drgnie :/
u mnie silniczek troche chyba wariuje.
wydaje mi sie ze wlacza sie nei zawsze (chyba ze wkrecam na za male obroty)
linka jest luzna ale rozumiem ze silniczek ja naciaga.
gdy na wolnych obrotach naciagnalem linke to silniczek sie sam wlaczyl. czy to aby normalne??
Gdzie na allegro można kupić ten tranzystorek, bo ja nie byłem w stanie go znaleść. :fcp19
norbi333 13-07-2007, 11:18 Gdzie na allegro można kupić ten tranzystorek, bo ja nie byłem w stanie go znaleść.
w każdym sklepie z częściami elektornicznymi :fcp2 .Kosztuje jakieś 8-10 zł
czy u was to czarne "gniazdo" tez jest zaklejone jakas zywica czy cos? za cholere nie moge sie tego pozbyc. przez to nie moge wyciagnac plytki. ani drgnie
Spoko obdrap ta zywice delikatnie z zewnatrz ale tylko z zewnatrz układu a nastepnie zobacz na ten czarny konektor od wewnatrz zobaczysz tam 2 miejsca w ktore idealnie da sie wkomponowac srubowkret i podwaz o scianke ukladu tez sie z tym chwilke pomeczylem
[ Dodano: 2007-07-15, 01:58 ]
czy u was to czarne "gniazdo" tez jest zaklejone jakas zywica czy cos? za cholere nie moge sie tego pozbyc. przez to nie moge wyciagnac plytki. ani drgnie
Spoko obdrap ta zywice delikatnie z zewnatrz ale tylko z zewnatrz układu a nastepnie zobacz na ten czarny konektor od wewnatrz zobaczysz tam 2 miejsca w ktore idealnie da sie wkomponowac srubowkret i podwaz o scianke ukladu tez sie z tym chwilke pomeczylem
[ Dodano: 2007-07-15, 01:58 ]
czy u was to czarne "gniazdo" tez jest zaklejone jakas zywica czy cos? za cholere nie moge sie tego pozbyc. przez to nie moge wyciagnac plytki. ani drgnie
Spoko obdrap ta zywice delikatnie z zewnatrz ale tylko z zewnatrz układu a nastepnie zobacz na ten czarny konektor od wewnatrz zobaczysz tam 2 miejsca w ktore idealnie da sie wkomponowac srubowkret i podwaz o scianke ukladu tez sie z tym chwilke pomeczylem
[ Dodano: 2007-07-15, 01:59 ]
w każdym sklepie z częściami elektornicznymi :fcp2 .Kosztuje jakieś 8-10 zł
4 zlote wiec kupilem 2 za 8 a itak nie bylem w najtansym sklepie
|