Zobacz pełną wersję : Osiagi 1.5 182km vs rodzina VW TDI


Kris_Poland
02-05-2017, 02:16
ostatnio mam szczęście do dziwnych sytuacji, w której zostaje
wezwany do tablicy

jadę za passerati w kombi, a ten but i lecimy zderzak w zderzak,
oczywiście za nim czarno... obieg wewnętrzny włączony,

podobna sytuacja z skoda octawia w kombi, ruszanie ze świateł,
rodzinka, ojciec, matka, dziecko 3-4lat
drugi bieg prawie max, leciutka przewaga po mojej stronie

generalnie jest tak, że odejście jest jednakowe, później odczuwam niewielka przewagę

aby było śmieszniej to są auta o 4-12 lat starsze rocznikowo

dziś jadąc spokojnie, patrząc w lusterka zauważyłem auto agresywnie jadące,
dogoniła mnie dziewczyna, jej prawie ramię relaksacyjnie opierało się o prawy fotel, jakby kogoś obejmowała...
nadarzyła się okazja, wyprzedziła mnie, więc but za nią,
auto pewnie lżejsze i oczywiście nie ma co marzyć o objechaniu TDI
oczywiście za nim czarno... obieg wewnętrzny włączony,

do licha co to za motory tam montowali i na ile je chipują
coraz bardziej się odczuwa iż 180km w rywalizacji z TDI VW nie ma szans

azitoshi
02-05-2017, 09:49
No cóż km to nie wszystko liczy się moment, a ten jest w naszych 1.5eb dosyć niski, sam się zastanawiam właśnie czy nie udać się na jakieś "strojenie" :) i podnieść moment na około 300.

edmun
02-05-2017, 11:11
Moment momentem, poczekaj aż to TDI będzie miało pod górkę :) Wtedy koniki wygrają. No i osobna sprawa że moc oraz większy silnik dają przewagę w wyższych prędkościach (stąd chipowany 1.6EB będzie się bardziej męczył przy wyższych prędkościach/oporach niż stockowe 2.0 turbo).
Ja nie wiem skąd Ty masz takie "agresory" na drodze co Cię objeżdżają :D
Ja na koncie mam zaliczone że Peugeot 208 GTi nie daje rady bo za lekki, Skoda Octavia VRs z 2006 dieslowa odmiana nie daje rady, Insignia z 2013 roku ~170KM nie daje rady bo za ciężka. VW Golf GTD z 2014 daje radę, ale zazwyczaj i tak jest upokorzenie że go prawie kombi objechało (kwestia szczęścia przy zmianie biegów żeby znaleźć pewniaka). Co ciekawe, BMW 320d idzie łeb w łeb z delikatną przewagą do 60-80km/h aby potem delikatnie przegrywać. Ostatnio goniłem Focusa MK2 ST stockowego, to mimo różnicy mocy jestem bardzo zadowolony z osiągów.
Kris_Poland - czy ciągniesz swojego na wyższych obrotach czy odpuszczasz przy 4500-5200?

Kris_Poland
02-05-2017, 11:33
Kris_Poland - czy ciągniesz swojego na wyższych obrotach czy odpuszczasz przy 4500-5200?

Z pewnością z zakresu 5500-6000, nie widziałem wykresu Nm i KM silnika, ani też swojego nie hamowałem, więc zmieniam biegi bardziej na wyczucie

zombie6
02-05-2017, 12:22
Jeszcze raz powtórzę, że przy wysokich prędkościach w swojej klasie mocowej Foka jest bardzo trudna do objechania, na dodatek moja jest na tyle ambitna, że nawet trzyma trop za ścigaczami.... NP. BMW 520D 184 KM powyżej 160 km/h jest deklasowany, wręcz staje, a do 160 idą w miarę równo, przy 170 Foka łapie wyraźnie drugi oddech, oczywiście przy założeniu zmian biegów przy ok. 6000-6200 obr/min. Im wyższa prędkość tym większe szanse Foki z ogarniętym kierownikiem.

cezarg1410
02-05-2017, 12:24
Bo. Możecie się śmiać ale. Tdi do dobre silniki.
Właściwie każdy jeden ma moc na hamowani jakieś 20 koni większą niż w papierach.
Sam mam golfa tdi 101 km i moja foka mk3 115 km nie jest w stanie za nim nadążyć.
Praktycznie każde 2.0 tdi 140 wyciąga na hamowani 160.
Do tego dużo moment i niestety ciężko jest to objechac benzyna przy konkurencji elastyczności.
Gdybyście polecili do 200 kmh o więcej to na pewno benzyna wygra. Przy elastyczności natomiast tdi ma zawsze fory.
Na ile to sie chiouje? Przykładowo golf 4 101km bez problemu na 140.
Wersje 130 spokojnie na 160.

zombie6
02-05-2017, 12:31
Diesel ma moc maksymalną przy 4000 obr/min, biegi musi zmieniać szybciej, np. 2.0 TDI 140 KM objeżdżałem Civiciem UFO 1.8 140 KM bez problemu, a Foka jest sporo szybsza od wolnossaka w benie, więc nie demonizujmy diesli - mogą zaskoczyć, ale trzeba umieć odpowiedzieć nokautem ;)

lukaszooo
02-05-2017, 12:35
Najczęściej widzi sie 1.9 tdi na pompowtrysku o mocy 130 koni i 280/320NM w zależności od modelu. Po czipsie silnik AVF fabryczne 130HP i 320NM + skrzynia 6 biegowa łapie średnio 170 koni i 400NM. W trasie taki wariant przy predkościach 140-150km spala ok 7L a foka ponad 10L.

edmun
02-05-2017, 13:05
NP. BMW 520D 184 KM powyżej 160 km/h jest deklasowany,
Piątka jest ciężka i te 184KM to też trzeba wziąć pod uwagę, że musi być wysoki moment żeby to jakkolwiek się zbierało do tych 100km/h. Stąd trudniej Focusem pokonać 320D niż 520D. Sam mam służbowe 520D i może i na autostradzie jest jak delikatnie uciec, ale nawet na delikatnych łukach 320D o wiele szybciej mi ucieka (sprzed Focusa), gdzie 520D jest po prostu za ciężkie żeby cokolwiek ugrać.

Diesel ma moc maksymalną przy 4000 obr/min, biegi musi zmieniać szybciej
więc nie demonizujmy diesli - mogą zaskoczyć, ale trzeba umieć odpowiedzieć nokautem
W tym rzecz. Kwestia czy nie próbujemy pokonać diesla biorąc pod uwagę jego wyższy moment, gdzie w benzynie trzeba umieć "przełożyć" to na biegi. Np. przegrać na drugim biegu żeby nadrobić trzecim. Z drugiej strony - pamiętajmy że 1.6/1.5 EB to nie ST :D

W trasie taki wariant przy predkościach 140-150km spala ok 7L a foka ponad 10L.
Może i spala mniej, ale jakim kosztem serwisowania. DPF'y, wtryski i tak dalej...

Mi spalanie nie przeszkadza, bo wiem że u mnie wystarczy olej, filtry i paliwo o płyn chłodniczy plus pamiętanie o rozrządzie od czasu do czasu. A z dieslem to ja wiem jakbym się wpieniał :D

slawek-kali
02-05-2017, 13:11
Nie za bardzo widze roznice miedzy turbo benzyna a dieslem jesli chodzi o koszta serwisu.
Tym bardziej ze te silniki benzynowe sa tak wysilone.

edmun
02-05-2017, 13:19
Też mnie to zastanawia. Bo właśnie przez koszta w TDI'kach przerzuciłem się na benzynę bo miałem dość napraw. A później przerzuciłem się przecież na "uturbioną" benzynę która nie powinna się różnić, a jednak różnic trochę jest. Inne wtryski, inne grzanie silnika, brak świec żarowych, inne chłodzenie, ba.. rzekłbym że nawet sposób w jaki pomaga turbina przecież działa inaczej, bo jest ona "słabsza" porównując do TDIków gdzie właśnie to "turbo" w dieslu ciągnie gdzie sam Diesel raczej służy do pyrkania. Nie wiem.. dyskusja pewnie bardziej do posiedzenia przy piwku i pogadaniu, bo odnoszę wrażenie że tak 1.6EB jest wysilony, ale taki 1.9 Diesel to sam sobą mocą nie grzeszy i turbo jednak przejmuje "rolę" tego co ciągnie tą ciężką kolumbrynę, gdzie w benzynie turbo wydaje się być "dodatkiem" a nie mułem roboczym.

Ale kto wie.. może i się mylę ?


P.S. Nie mam dzisiaj ani laptopa ze sobą ani dysku, ale jak dorwę to podrzucę nagranie 1.6EB 182KM vs MK2ST 225KM..
Jak wspomniałem - różnica jest, więc raczej na 100% u mnie następne będzie miało ST na klapie.... Tylko że raczej MK3... Choć ile to było? 2 miesiące temu jak mówiłem sobie że następne to nie będzie jednak Focus?

dklama62
02-05-2017, 13:51
Jeździłem Passatem TDI 15 lat. Kupiłem po koniec 2000r wersję 90 KM, silnik o symbolu AHH. Były to ostatnie motory na pompie. Miały być ekologiczne dlatego zastosowano w nich wtryski o mniejszej średnicy wtrysku(jak od SDI) ale mocniejszą pompę VP11. (w standarcie były VP10).Po gwarancji wymiana wtrysków od AFNa nowy program i zrobiło się 150KM i 350Nm. Bałem sie czy wytrzyma koło dwumasowe ale nie było problemów.Jedynym mankamentem na autostradach był brak 6 biegu. Za to mina innych kierowców którzy widząc srebrne literki TDI na klapie zostając w tyle bezcenna.
Co do kosztów serwisu, przejechałem 400kkm i jesli chodzi o silnik to wymieniałem tylko rozrząd , olej i filtry. Fordem jeżdzę 2 lata, na pewno cichszy, wygodniejsza pozycja za kierownica ( mam C-maxa) i na pewno więcej pali.Czy objechał by Passata w oryginale na pewno, po tuningu raczej nie chyba że ten 182KM. Pozdrawiam Darek

lukaszooo
02-05-2017, 14:51
Przejeżdża do mnie Fabia 1.9 105 koni z 2006r pierwszy właściciel 900 tys na liczniku i oryginalna turbina wiec czy silnik jest wyzylowany ?
W auto świecie był kiedyś artykuł o fabi z przebiegiem 1300000 km co tylko potwierdza pancernosc tego wynalazku.

edmun
02-05-2017, 15:05
Ale ja nigdzie nie piszę że to auto tyle nie wytrzyma.
Ja tylko mówię, że nie podoba mi się wizja TDI żeby go naprawiać bo koszta napraw są zazwyczaj wyższe niż w benzynach. Nie wiem czy mam jak porównać uturbioną benzynę do TDI, bo nie miałem jeszcze żadnych "większych" wydatków aby móc porównywać.

lim-5
02-05-2017, 16:31
Po co więc zakładać, że będą naprawy, koszty i dlatego TDI jest be?
Miałem właśnie Fabię TDI, prawdopodobnie pierwszą sprzedaną w Polsce (VII 2000). Jeździłem nią 14 lat, co prawda niezbyt imponujące przebiegi, ale nic w silniku i przeniesieniu napędu nie padło! W tym przez 6 lat używałem boxa (moc 121KM), dopóki nie padł.
Auto widuję czasem i skoro nowy właściciel w nie inwestuje (np. nówki alusy) musi być zadowolony.
Moja aktualna turbo kosiareczka jeździ fajnie, ale Fabii nie objechałaby w żadnym momencie. Jest za to cicho i żona zadowolona z wygodniejszego fotela.

lukaszooo
02-05-2017, 18:18
Mit sypiących sie dieslów powstał przez handlarzy bo wszystkie diesla z zagranicy mają cudowne 200 tys.
Jeśli kupili byście nowe 1.6tdci i nowe 1.6 16V to myśle że ani w jednym ani w drugim do 150tys nie stało by sie kompletnie nic a takie 1.6ddci spala średnio 5,5L a 1.6 16v średnio 9L.

Foczka 23
02-05-2017, 20:46
Focusem w turbo benzynie nie jeździłem, ale 1.8 T w audi TT i Golfie 4 tak. Nie wiem jak to możliwe ale turbo benzyna ma taki start z podswiatel , że diesel porównywalnej mocy może zapomnieć o tym żeby dorównać turbo benzynie. Ale może zależy od wprawy kierowcy lub innych czynników, nie mam zamiaru się mądrzyć tylko mówię co ja doświadczyłem. Też mi sie marzy turbo benzyna tylko że w gazie, ale póki co na marzeniach muszę spocząć. Pozdrawiam

lukaszooo
02-05-2017, 21:11
Miałem różne diesle w tym a4 b6 1.9tdi. Moj mocno doinwestowany AVF o mocy 144km czyli 14km bonusu od fabryki był mocno testowany na różnej maści zlotach. 1.8T z quattro i automatem silni AWT czyli 150koni zostawał w tyle od samego startu, 1.8T w Q ale manual brał mnie do zapięcia 3 biegu czyli powiedzmy ok 70-80km i zaczynałem je pobierać.
Gama silników 1.9tdi i 1.8T jest szeroka jak dupa mojej teściowej. Serwisuje Leona FR 1.9tdi ARL czyli seryjne 150koni dłubnięte na 190 i lata to jak wściekłe. Znajomy z klubu ma znowu a4 1.8T z silnikiem BEX i po chipsie ma 230 koni.

edmun
03-05-2017, 11:31
Nie mam dzisiaj ani laptopa ze sobą ani dysku, ale jak dorwę to podrzucę nagranie 1.6EB 182KM vs MK2ST 225KM.

Także, ten tego. 1.6EB stock na pewno ze starszym ST nie ma szans :P
Choćby nie wiadomo jak kombinować z biegami. Nie ten moment, nie ta moc :)

URNHpVjLhNM

kafar42
03-05-2017, 13:35
wczoraj ścigałem się w wawie na wisłostradzie (3 pasy) z skodą superb nowy model. Kilka razy start ze świateł i gaz w podłogę, od 0 do ok. 90 km/h focus był pierwszy, potem mnie doganiał i wąchałem jego spaliny. Wnioski:
do miasta od świateł do świateł focus jest super, ale w trasie duży diesel pokazuje przewagę.
Nie wiem jaki był dokładnie silnik w tym superbie, ale obstawiam dużego diesla z conajmniej 150 KM i 350 Nm.

edmun
03-05-2017, 13:45
Ty masz 201KM w tym Focusie HB?
I nie ma nagrania? :(
Nie wiesz który dokładnie model? (w Anglii łatwo rozpoznać, bo w tablicy rejestracyjnej zawarty jest rok produkcji)

cezarg1410
03-05-2017, 14:30
Jeśli chodzi o stare 1.9 tdi to jak trafisz. Egzemplarz z pewnym. Przebiegiem to. Koszty napraw w tym silniku są równe 0.
Mam już 2 auto z tym motorem i wiem co mówię.
Ale generalnie panowie nie bijmy piany czy diesel czy Bena bo wiadomo że tutaj nigdy nie wskazamy zwycięzcy ;)

kafar42
03-05-2017, 15:24
Ty masz 201KM w tym Focusie HB?
I nie ma nagrania? :(
Nie wiesz który dokładnie model? (w Anglii łatwo rozpoznać, bo w tablicy rejestracyjnej zawarty jest rok produkcji)

Tak. Mam 201 KM, nie wiem jaki to był model superba, ale chyba chipowany bo bardzo dobrze przyśpieszał i trochę mu z rury dymiło

edmun
03-05-2017, 15:44
jeśli to była takie Superb:
https://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/superb-4x4-web-519.jpg?itok=tatgAgm9

to rozpiska silnikowa jest taka:
http://i.imgur.com/B6PcD74.jpg

:)

zombie6
03-05-2017, 15:46
wczoraj ścigałem się w wawie na wisłostradzie (3 pasy) z skodą superb nowy model. Kilka razy start ze świateł i gaz w podłogę, od 0 do ok. 90 km/h focus był pierwszy, potem mnie doganiał i wąchałem jego spaliny. Wnioski:
do miasta od świateł do świateł focus jest super, ale w trasie duży diesel pokazuje przewagę.
Nie wiem jaki był dokładnie silnik w tym superbie, ale obstawiam dużego diesla z conajmniej 150 KM i 350 Nm.

Niby 150 KM w Superbie objechało 200 koni w Focusie ??? Bez jaj. Dla mnie zupełnie odwrotnie - wyłącznie trasa i wysokie prędkości to raj dla Focusa. Jak to był Superb, który coś potrafił to jedynie wersja od 190 KM 400 NM, która też byłaby do zrobienia przez chipowanego Focusa przy wyższych prędkościach...Ja np. minimalnie wygrywałem z nowym Passatem 1.8 TSI, a nie było łatwo, ale zrobiło się i to na dodatek kilkakrotnie zostało sprawdzone i to pod silny wiatr. Foka prze jak się ją przymusi :lol: Osiągi w papierach mają zbliżone. Kolejne auto z którym nie było łatwo to Lexus IS250, ale też zrobiony i też pod silny wiatr, tak więc ja tam do Foki nie mam zastrzeżeń, poza tym, że lepiej do setki powinno to wyglądać, na trasie jest tak jak być powinno dla 180 KM.

Bump: Tak. Mam 201 KM, nie wiem jaki to był model superba, ale chyba chipowany bo bardzo dobrze przyśpieszał i trochę mu z rury dymiło

Trochę czy mocno ?, bo chipowane wyraźnie dymią nawet zdrowe, nie mówiąc już o stanie agonalnym :lol:.

maciaba
03-05-2017, 22:49
Przede wszystkim warto zwrócić uwagę, że bardzo ciężko jest osiągnąć czas do pierwszej 100 taki jak w katalogu na skrzyni manualnej. Automat z reguły będzie szybszy, mało tego skrzynie DSG są bardzo dobrze dopracowane.. Mamy w firmie taką superb'ę, 1,8TSI 180KM z DSG i jeździ to to naprawdę bardzo dobrze, na światłach rzadko kto ma start.

Dla porównania Focus 1,5EB 182km czas do pierwszej 100 z M6 ma 8,6s, a z A6 8,9s... To zobacz, focus o 2km więcej, a o 0,6s wolniejszy w manualu :) W automacie 0,7s. Niby nic można pomyśleć, ale własnie na drodze powoduje to te odstępy pomiędzy samochodami, np o jego długość. Dodatkowo nie wiem skąd teoria, że wysokie prędkości to raj dla Focusa. Katalogowa prędkość vmax = 220km/h - superb 230.

Po prostu superb'a jest droższa, i szybsza, tyle. W ogóle porównywanie Focusa do Superb'a mija się z celem. Superb to klasa Mondeo.

Dopiero teraz spojrzałem, że Mondeo 2.0EB 203km ma 8,7s do 100 z automatyczną skrzynią... Serio?

zombie6
04-05-2017, 07:13
Katalogowe v. max jest osiągane w różnym czasie (rozbieżności są ogromne - jedno auto z łatwością osiągnie v. max, a inne się męczy kilometrami), wszystko wychodzi w realu, 520D 184 KM też ma zbliżoną v. max do Foki 182, ale nie ma najmniejszych szans przy wysokich prędkościach. Zresztą nie ma co się licytować, ja sprawdziłem wielokrotnie to o czym piszę w rzeczywistości, a bujnej wyobraźni nie mam ;)

edmun
04-05-2017, 10:33
Dopiero teraz spojrzałem, że Mondeo 2.0EB 203km ma 8,7s do 100 z automatyczną skrzynią... Serio?
Serio... Skrzynia jest wolna a auto ciężkie :)

2.0 - 240KM też nie zachwyca :) (7.9s do 100km/h)

520D 184 KM też ma zbliżoną v. max do Foki 182, ale nie ma najmniejszych szans przy wysokich prędkościach. Zresztą nie ma co się licytować, ja sprawdziłem wielokrotnie to o czym piszę w rzeczywistości, a bujnej wyobraźni nie mam
Dorzucę dzisiaj jakieś nagrania z BMW520D właśnie tego 184KM. Ja już u siebie w temacie pisałem na temat tego BMW że taki muł trochę mimo zdecydowanie lepszych "cyfer" niż Focus :D

Audi'ofil
04-05-2017, 14:50
Co do dymienia VW, ostatnio trafiłem skodę superb (https://www.youtube.com/watch?v=_iMmi-pO9gU&feature=youtu.be). Jeżdżące krematorium. Ciekawe czy po tuningu, czy już po silniku?

Co do osiągów, dużą rolę odgrywa współczynnik masy do mocy. Przy parametrach naszych aut, zabranie na pokład rosłego pasażera, utrudni wyprzedzenie dymiącego VW-eja.

edmun
04-05-2017, 15:11
No to teraz pytanie.
Czy faktycznie tak źle kiedy Focus jest wolniejszy od SuperB które umiera kopcąc niczym 70-letni grabarz?

maciaba
04-05-2017, 23:46
Ale przecież SuperB nie umiera i nie kopci. Mówimy o nowoczesnych silnikach 1.8 TSI... Porównując osiągi Focusa do Octavii można wpaść w depresję szczerze mówiąc, w związku z tym zamknąłem wczoraj wszystko i cieszę się, że Focus wygląda 1000 lepiej od Octavii.

juri2069
05-05-2017, 06:18
Wiem tylko tyle , że z teścieM się scigalem do dużej długiej górki, 163 KM tdci vs 122 TSI golf z 2008 , obaj po 4 osoby na pokładzie , start od krzyżówki czyli od zera i tak gdzieś na szczycie po 140.
Początkowo myślałem, że powącha spaliny , ale jechaliśmy dokładnie obok siebie cały czas. Niby mam w diesla 40 koni więcej, ale i 450 kg ciężej. Podejrzewam , że przy prędkości pod 200 byy go wziął, bo jednak 1.4 to nie 2.0

Albo po prostu ją mam słabą serię bo czasem też wątpię w te 163 konie na drodze jak mnie jakiś szugun bierze kosiarką. Rzadko bo rzadko ale potrafi się zdarzyć

indygox
05-05-2017, 07:13
Jeśli chodzi o stare 1.9 tdi to jak trafisz. Egzemplarz z pewnym. Przebiegiem to. Koszty napraw w tym silniku są równe 0.
Mam już 2 auto z tym motorem i wiem co mówię.
Ale generalnie panowie nie bijmy piany czy diesel czy Bena bo wiadomo że tutaj nigdy nie wskazamy zwycięzcy ;)

No nie zgodził bym się - miałem 2 szt 1,9 TDI skoda octavia 2008r. / z zacnym silnikiem BXE/. kupno przebieg symboliczny ok 40 tys z salonu PL :-) - przy przebiegu ok 120 tkm pierwsza ,140 tkm druga - rozleciały się oba - korba wyszła bokiem. Wymieniany olej co 10 tys km, auto picowane - doinwestowane w idealnym stanie technicznym i wizualnym....
ale to tak tytułem bezawaryjności 1,9 TDI wieśwagena.

slawek-kali
05-05-2017, 07:30
BXETo chyba wszystko wyjasnia ;)

edmun
05-05-2017, 08:53
Porównując osiągi Focusa do Octavii można wpaść w depresję szczerze mówiąc, w związku z tym zamknąłem wczoraj wszystko i cieszę się, że Focus wygląda 1000 lepiej od Octavii.
Nie samym silnikiem człowiek żyje, a oprócz wyglądu to jeszcze zawieszenie i przyjemność prowadzenia :)

TomekM_1983
05-05-2017, 14:04
Dorzucę dzisiaj jakieś nagrania z BMW520D właśnie tego 184KM. Ja już u siebie w temacie pisałem na temat tego BMW że taki muł trochę mimo zdecydowanie lepszych "cyfer" niż Focus
Ale jakich cyfer? 2 litrowy diesel to jest tak naprawdę podstawowy silnik do tej piątki, przy którym idzie się nią jako tako poruszać. Zobacz ile waży Focus, a ile 520D. Bmka jest o jakieś 350-400 kg cięższa (nie wiem o jakim nadwoziu rozmawiamy) To się samo nie napędzi.

Miałem 3 litrowego diesla w e39 - 184 koni w automacie. Przesiadłem się do tego z Mondeo MK3, gdzie było 130 koni i 330 Nm, i jechało to niewiele lepiej, niż Mondeo. A było tam o 40% więcej mocy!

paoloWawa
05-05-2017, 14:58
Lekki offtop - Mnie dziwi kupowanie 520D - kupujesz bawarę a potem objeżdża Cię co drugie auto na drodze :) Trochę przesadzam ale coś jest na rzeczy. Jak premium to i silnik powinien być premium.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

edmun
05-05-2017, 16:35
Hej hej... spokojnie ludzie :) Mówię że BMW520D ED ma 2 koniki więcej, większy moment obrotowy i wg cyfer powinien mieć do setki lepszy wynik niż Focus. Osobna sprawa rozmiarów i wagi.

Mnie dziwi kupowanie 520D - kupujesz bawarę a potem objeżdża Cię co drugie auto na drodze Trochę przesadzam ale coś jest na rzeczy. Jak premium to i silnik powinien być premium.
Ja go nie kupiłem tylko dostałem jako służbowe :P
Lepsze to niż Yaris czy Corsa :D

Jeśli chodzi o "premium" to w moim temacie w dziale "Moje Auto" znajdziesz wielostronicowy referat na temat wrażeń z "premium" kontra tania klasa C ;)

paoloWawa
05-05-2017, 16:44
edmun
Ja nie mówiłem do Ciebie tylko tak ogólnie - sorry jeśli zabrzmiało to jak do Ciebie ale nie to było moją intencją, szczególnie że dawno widziałem i chętnie przeczytałem Twoją recenzję więc wiem że u Ciebie to służbówka :)

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

edmun
05-05-2017, 17:06
Luz. I tak nie wziąłem tego do siebie :P

yacekb
05-05-2017, 17:08
hmm, bardzo przepraszam kolegów by się nie obrażali , ale czytając ten temat mam takie wrażenie , że oto kilku chłopcom co kupili swoje wypasione ecoboosty gull skacze że ich stare " dizle " objeżdżają i co tutaj robić , a miało być przecież inaczej ... :( ( takie to trochę dziecinne )

MaXyM
05-05-2017, 17:56
hehe. mam podobne wrazenie ale nie chcialem napisac pierwszy ;)

panerai_47
05-05-2017, 18:16
Wiem tylko tyle , że z teścieM się scigalem do dużej długiej górki, 163 KM tdci vs 122 TSI golf z 2008 , obaj po 4 osoby na pokładzie , start od krzyżówki czyli od zera i tak gdzieś na szczycie po 140.
Początkowo myślałem, że powącha spaliny , ale jechaliśmy dokładnie obok siebie cały czas. Niby mam w diesla 40 koni więcej, ale i 450 kg ciężej. Podejrzewam , że przy prędkości pod 200 byy go wziął, bo jednak 1.4 to nie 2.0

Albo po prostu ją mam słabą serię bo czasem też wątpię w te 163 konie na drodze jak mnie jakiś szugun bierze kosiarką. Rzadko bo rzadko ale potrafi się zdarzyć

Max 145-148ps, tak wynika z pomiarow u heko.
W moim starym cmax z upgradem na 163ps, pomiar wykazal 145 ps i 330Nm.

juri2069
05-05-2017, 19:22
hmm, bardzo przepraszam kolegów by się nie obrażali , ale czytając ten temat mam takie wrażenie , że oto kilku chłopcom co kupili swoje wypasione ecoboosty gull skaże że ich stare " dizle " objeżdżają i co tutaj robić , a miało być przecież inaczej ... ( takie to trochę dziecinne )

hehe. mam podobne wrazenie ale nie chcialem napisac pierwszy


Wyjęliście mi to z ust , ale poczytałem i też się pochwaliłem , pożaliłem :)
Chciałem rano to napisać , ale niektórzy nie znają się na humorze i by mnie je .. li :)

Bump: cmax z upgradem na 163ps, pomiar wykazal 145 ps i 330Nm.

To może pytanie , kto ci robił upgrade? A co do hamowni to pomiar z jednej hamowni jest średni. Pojedziesz do trzech i wyciągniesz wnioski , który jak wyszedł i który może być prawdziwy a który nie :) Każdy może być inny? Dlaczego ufasz temu , a nie temu ?

edmun
05-05-2017, 19:34
A tam gula. Cieszyć się trzeba z ecoboosta bo nie samym silnikiem człowiek żyje

panerai_47
06-05-2017, 09:49
Wyjęliście mi to z ust , ale poczytałem i też się pochwaliłem , pożaliłem :)
Chciałem rano to napisać , ale niektórzy nie znają się na humorze i by mnie je .. li :)

Bump:

To może pytanie , kto ci robił upgrade? A co do hamowni to pomiar z jednej hamowni jest średni. Pojedziesz do trzech i wyciągniesz wnioski , który jak wyszedł i który może być prawdziwy a który nie :) Każdy może być inny? Dlaczego ufasz temu , a nie temu ?


Nie ma znaczenia kto robil update, bo fabryka tez tak ma. Pogadaj z heko, potwierdzi. Popatrz tez na jego pokazywane wykresy z hamowni. Jakie parametry maja silniki 2 l diesel niby z 163 ps. Owszem wyniki z hamowni moga sie roznic ale nie o 20 ps

bodziofila
06-05-2017, 20:42
Tdi;) mialem kiedys;)90 po modyfikacjach (finalnie nie wiem ile bylo bo takiego wzialem od kolegi handlarza)ale czesal niezle furki.kolega majac puga 2.2(407)benzynka 3 proby ze swiatel ogladal wydech.kopara mu po podloge spadla;).ale focus 2.0tdci juz byl ciezkim przeciwnikiem.na autobahn przechodzilem go w slimaczym tempie.(powozila laska;) niezla sztuka )wymienilismy sie na koniec awaryjnymi i oczkiem.
Co do tdi trzeba bylo nimi umiec jezdzic: maly zakres momentu.ale na te czasy petarda

panerai_47
13-05-2017, 08:34
A co ma powiedziec gosc z bmw x5 3 litry w dieslu, ktorego octavia objechala. Nie miala zadnych oznaczen na klapie, poza 4x4, wiec nie wiem co za silnik mial pod maska. Facet w bmw probowal jej uciekac a Octavia jechala za nim jak przyklejona. Potem bez problemu wyprzedzil x5 i zniknal :razz:

Kris_Poland
13-05-2017, 09:17
Spotkałem dzis fajne auto, bosko wyglądające na obwodnicy trójmiasta

INFINITY Q30 2.2 DCT AWD 170KM 350nm 8,5 do 100km
7-biegowa, dwusprzęgłowa przekładnia DCT
z trybem manualnym i łopatkami zmiany biegów

podjeżdżamy pod górkę, widzac w lusterku wstecznym, ze pod cos mu nie idzie, redukcja na 5 bieg i na lewy
i odejście klientowi, zjeżdżam na prawo,

czekam na Mata:)
jedzie infinity, wyprzedza, wiec zmieniam pas i za nim
coz Inifinty próbuje uciec, niestety Houston mamy problem :)

później po mieście cos tam próbował, gonic... ze slabym skutkiem

ale auto piekne

TuneFORCE
20-05-2017, 07:34
Mocny diesel w trasie bez problemu poradzi sobie z mocniejszą turbo benzyną...moment obrotowy decyduje o dynamice auta przy większych prędkościach...ja niemal 400konnym golfem uciekam jakimś Octavią dopiero powyżej 160-200km/h...golf 1.5t skoda 1.3t ...
Weźcie porównajcie sobie Fokę 1.5EB po chipsie na 200Hp z Foką 2.0TDCI zrobioną na 200Hp...może 0-100bedzie podobnie albo benzyna wygra ale 100-200 diesel rozjedzie EB niestety ...

maciaba
21-05-2017, 18:02
Skoro pomiędzy golfem a octavią jest aż 200 kg różnicy to nie dziw się, że dopiero później ich doganiasz. Masa ma tu kolosalne znaczenie, a raczej stosunek mocy do masy. Moment obrotowy decyduje o dynamice ale właśnie przy niższych prędkościach, bo wysokie prędkości osiągasz w zakresie obrotów gdzie moment obrotowy diesel'a już dawno spadł a wchodzi moc.

latar
21-05-2017, 20:22
Dawno spadł z 400 do 300Nm, 1.5EB tyle łapie w piku.
Kiedyś miałem FF MK2 2.0 TDCi 136KM i poszedłem w szranki z MK2 ST. Od 100 do 200 odjechał mi niewiele. Potem oczywiście mój stanął i tyle tego STeka widziałem :/

MaXyM
22-05-2017, 08:29
Skoro pomiędzy golfem a octavią jest aż 200 kg różnicy to nie dziw się, że dopiero później ich doganiasz. Masa ma tu kolosalne znaczenie, a raczej stosunek mocy do masy. Moment obrotowy decyduje o dynamice ale właśnie przy niższych prędkościach, bo wysokie prędkości osiągasz w zakresie obrotów gdzie moment obrotowy diesel'a już dawno spadł a wchodzi moc.

imo sie mylisz. tak z czystej intuicji, im ciezszy obiekt, tym trudniej zmienic jego predkosc nagle. powoli to mozna rozpedzic i caly sklad pociagu towarowego.
Wydaje mi sie ze w fizyce sie to okresla jako zmiane momentu pedu.

Przy duzych predkosciach, gdzie b. duza role zaczyna grac opor powietrza a zmiany predkosci nie sa tak gwaltowne, masa przestaje miec znaczaca role.

Diesel na starcie przegrywa glownie z powodu krotkich biegow. Tam gdzie buegow zmieniac nie trzeba ma widocznie lepszy przebieg momentu w calym zakresie obrotow niz benzyna

zombie6
23-05-2017, 11:52
To wszystko zależy - jakby to było takie proste to BMW520D 184 KM, który ma podobne osiągi papierowe robiłby ze mnie miazgę, a jest odwrotnie, a taka Honda Civic Type R 7 generacji 200 KM 190 NM to by w ogóle nie jechała, a jedzie ;) Masa, opory powietrza, moment i moc na kołach, idealne warunki dla danego silnika itd. itd. itd. To nie jest wszystko takie oczywiste....

MaXyM
24-05-2017, 01:19
Jak nie jest jak jest? Przeciez nic innego oprocz fizyki tu wplywu nie ma (zakladajac ze kierownik nie jest dupa i nie "szuka" biegow)
No chyba ze wierzysz w cuda nad Wisla...
Tyle, ze trzeba brac pod uwage wszystkie aspekty tej fizyki. Nie wystarczy porownac max moc czy moment. Ale przebiegi tych parametrow w funkcji obrotow (i to na roznych biegach)
Sila hamujaca powstala z oporow powietrza rosnie... wykladniczo do predkosci. Przy duzych predkosciach opory zaczynaja miec kardynalne znacznie.
etc etc.

zombie6
24-05-2017, 10:52
Jak nie jest jak jest? Przeciez nic innego oprocz fizyki tu wplywu nie ma (zakladajac ze kierownik nie jest dupa i nie "szuka" biegow)
No chyba ze wierzysz w cuda nad Wisla...
Tyle, ze trzeba brac pod uwage wszystkie aspekty tej fizyki. Nie wystarczy porownac max moc czy moment. Ale przebiegi tych parametrow w funkcji obrotow (i to na roznych biegach)
Sila hamujaca powstala z oporow powietrza rosnie... wykladniczo do predkosci. Przy duzych predkosciach opory zaczynaja miec kardynalne znacznie.
etc etc.

Wg takich teorii diesel 190 KM 400 NM zrobi miazgę z Civica 7 gen. 200 KM 190 NM, a jest odwrotnie, więc szkoda strzępić klawiatury na dalsze posty ;)

MaXyM
24-05-2017, 12:38
Co sugerujesz w zwiazku tym? Ze Newton nie mial racji?
Jesli masz jakies lepsze wytlumaczenie to sluchamy. Ale sugerowac, ze teoria fizyki sie na przypadek porownywania osiagow aut niestosuje jest niedorzeczne.

IMO nie masz pojecia o czym mowisz, porownujac tylko max moc i moment obu aut, co jest po prostu niewystarczajace (o czym pisalem wyzej ale widac masz problem ze zrozumieniem slowa pisanego). Pokaz wykresy obu aut dla wszystkich biegow, wtedy mozemy pogadac. Ew jak umiesz policzyc calke pod tymi wykresami to sam sobie odpowiesz na ktore auto i dlaczego robi miazge z konkurenta.

ilb
24-05-2017, 21:19
Maxym ma oczywiście rację.

Co ma znaczenie to przebieg i wartość siły napędowej na kole.
Dlatego podniecanie się tym, że diesel ma wysoki moment obrotowy nie ma sensu, bo na kole ten moment / siła napędowa będą miały bardzo podobne wartości przy podobnej mocy diesla i benzyny. Przełożenia są inne, więc wynik finalny na kole bardzo podobny.

Samochód z dieslem 200 KM będzie miał praktycznie takie same osiągi maksymalne jak z benzyną o tej mocy przy optymalnym ich wykorzystaniu.

Uproszczone wzory opisujące wszystkie opory ruchu są łatwo dostępne w internecie.

zombie6
25-05-2017, 08:46
Co sugerujesz w zwiazku tym? Ze Newton nie mial racji?
Jesli masz jakies lepsze wytlumaczenie to sluchamy. Ale sugerowac, ze teoria fizyki sie na przypadek porownywania osiagow aut niestosuje jest niedorzeczne.

IMO nie masz pojecia o czym mowisz, porownujac tylko max moc i moment obu aut, co jest po prostu niewystarczajace (o czym pisalem wyzej ale widac masz problem ze zrozumieniem slowa pisanego). Pokaz wykresy obu aut dla wszystkich biegow, wtedy mozemy pogadac. Ew jak umiesz policzyc calke pod tymi wykresami to sam sobie odpowiesz na ktore auto i dlaczego robi miazge z konkurenta.

Nic nie sugeruję, spróbuj skonfrontować diesla ze zdrowym Civiciem Type R 7 gen., który w porywach ma 190 NM to będziesz wiedział o co chodzi.

MaXyM
25-05-2017, 10:08
a ty znowu w zaparte. umiesz czytac?
Max Moc czy max moment sa podawane tylko dla konkretnych obrotow. To, ktore auto wygra zalezy od tego jak sie ta moc ksztaltuje w calym zakresie obrotow. Dlatego auto z mniejsza max moca moze wygrac z autem z wieksza max moca.
A poniewaz przebieg mocy jest zalezny od obrotow, zeby pokryc caly zakres predkosci w jakiej sie scigasz, musisz uzyc biegow, wazne jest jak sa dobrane przelozenia. Czy dzieki nim mozna optymalnie wykorzystac przebieg mocy.
Czy zaczyna to byc jasne? Czy ciagle doszukujesz sie magii?

zombie6
25-05-2017, 11:37
O tym samym mówimy, a nie rozumiemy się, więc nie ma sensu kontynuować.

Kris_Poland
26-05-2017, 22:12
od dziś jeżdżę nowa Octawia Combi 1.4 110kW 148KM
i powiem wam, ze jestem pozytywnie zaskoczony

pomijając różnice w wyposażeniu i modelowych
to:

tłumienie o niebo lepsze, ciszej, jazda po nierównościach komfortowa, nie czuje się aż tego jak w FF
radio BOLERO i panel dotykowy to po prostu bajka, może nie wypas, ale jest rewelacyjna jakość dźwięku i odbioru w stosunku do standardowego radia w focusie

co mi sie spodobało:
widoczne kierunkowskazy, podłokietnik wysuwany,
w bagażniku luka we wnęce na kilka browarków:)
ciekawe ledy, sprawniejsza klimatyzacja, nie ma regulacji nawiewu, natomiast sa 3 tryby jej pracy
wygodniej sie podróżuje, fotele, cd w schowku
centralne informacje z mediów pomiędzy zegarami, nie trzeba odrywać wzroku na centralna konsole
stacja dokująca na telefon, w miejscu na kubek, mój telefon za szeroki :)

wady:
tempomat to tragedia i obrzydlistwo,
sterowanie radiem z kierownicy tyż tragedia, radio, czy telefon, gorzkie ciary przechodzą, zamykanie bagażnika to łapanie ze jakiś męski zwis...
tylne prawa szyba, upewniając się podczas wykonywania manewru uwagę przykuwa listwa pionowa dzieląca dwie szyby, razi w oczy

silnik 1.4 110kW tak mnie zaskoczył, ze nie wiem co mam Wam powiedzieć
jest wyrywny jak wygłodzony lew, któremu rzucono padlinę!!!

Maksymalny moment obrotowy wyniesie tu 250 Nm, będąc dostępnym już od 1500-1700 obrotów na minutę i utrzymując się do wartości ok. 3500. Rewelacja !
tak nisko, musi to wpływać na trwałość jednostki...

rwie asfalt na 2 az milo, wciąż migoczą lampki
mocno dociska w fotel, podejrzewam ze focus tutaj nie masz szans, nie mniej jednak raczej w Skodzie na 2 do 100 nie polecę, tutaj jest krótsza.
i do tego To auto od mojego jest słabsze o 30KM, wciąż szok, dane techniczne to potwierdzają, niby prawie sekunda różnicy

brakuje mi tutaj bulgotania turbo, dźwięku silnika z FFocusa, w skodzie jest takich głuchy i pusty
, oczywiście Skoda wygodniejsza na dłuższa trasę i bardziej wyrywna, ale Focus ładniejszy

co do wyższych prędkości nie było okazji.... na zegarach jest 260

Kris_Poland
27-05-2017, 21:09
... i juz nie będzie, skoda Octawia oddana, 500km przebiegu auta i przednia szyba starająca wybrać sobie wolność:) czyli trzeszcząca, szok

teraz jeżdżę Toyota Avensis Combi w automacie, ksenowki czy jak tam, doświetlanie zakretow
przebieg auta 21km, szok :)

1.8 147KM pakiet Premium

Czujnik zmierzchu
Czujnik deszczu (automatyczne wycieraczki)
Pre-Collision System (układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia)
Lane Departure Alert (układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu)
Automatyczne światła drogowe (AHB)
Road Sign Assist (Układ rozpoznawania znaków drogowych)
Sygnał awaryjnego hamowania (EBS)
Reflektory projekcyjne
Przednie lampy przeciwmgielne
System stabilizacji toru jazdy (VSC+)
Kontrola trakcji (TRC)
System wspomagający ruszanie na wzniesieniu (Hill Start Assist)
System monitorowania ciśnienia w oponach
System multimedialny Toyota Touch 2
6 głośników
Skórzana kierownica
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
Włączenie systemu Lane Departure Alert na kierownicy
7 poduszek powietrznych


fajnie sie prowadzi, ale ten automat to taaaaka porażka,
ekran multimedialny ma fatalna rozdzielczość, VW group bije na glowe Toyote w tej dziedzinie

MaXyM
28-05-2017, 21:03
u ciebie trudno sie zorientowac jak wlasciwie oceniasz te auta bo albo porazka albo szok (a ten nie wiadomo czy pozytywny czy negatywny). moze troche spokoju do tych odpowiedzi wprowadz.

Kris_Poland
28-05-2017, 23:32
Trochę toyota pojeździłem wiec się wypowiem,
trasy miasto, poza miastem expresowa

Prowadzenie auta sprawia wrażenie stabilizacji, twardszy zawias niż w Octawi, w zakrętach przy wyższych prędkościach bardziej ma tendencje do leciutkiego myszkowania
zajebiste tłumienie po nierównościach, płyty jumbo itp, plomby nie wypadają, bułka z masłem...

ponoć duży kufer, plaska podłoga ale cos większego niz 70cm w wysokości nie wejdzie, w octawi kufer większy,
wiec dziś z IKEi przyjechał indywidualny transport bo zabrakło nam aż 10cm, no tak ale to nie VW Touran

na plus:
podłokietnik, pod nim duza komora na klamoty, schowek również duży
tempomat w toyocie lepszy niz w VW choc odrywanie prawej dłoni to raczej nieporozumienie,
dużo miejsca z tylu, jak teściowa wlazła i zadowolona to nie ma o co dalej pytać :)
bardzo wygodne fotele, trzymanie boczne,
lusterko wewnętrzne skutecznie sobie radzi z klientami na ogonie,
automatyczne światła drogowe, - jak ktoś z tym gadżetem nie jeździł,
to z pewnością nie wie jaka jaka to jest zaleta, światłami się już nie przejmujesz, po prostu tematu nie ma, w Avensis działa to super rewelacyjnie, reaguje na lampy, auta w dali i wyjeżdżające z zakrętów
światła i jeszcze raz światła nie dość ze ładne, ledy, *kwestia gustu, to jeszcze skuteczne,
znakomicie oświetlają drogę, pobocze, zwłaszcza w nocy, aktywne doświetlanie halogenami
linia auta, która od pewnego modelu (lata wstecz) zawsze wygląda zajebiście

wady: oczko pod kubek niewymiarowe bez regulacji, puszka po piwie albo pepsi fruwa:(
czujniki cofania z przodu włączane guziczkiem mechanicznym 0,1,
po lewej stronie deski rozdzielczej, sygnalizacja tylko dźwiękowa !!! żadnego obrazu lub obrysu auta na wyświetlaczu, można niezłe wbić się na minę podczas cofania, wykonując skręt będąc zapatrzonym w obraz z kamerki cofania
ekran w centralnej konsoli, słaba rozdzielczość i słabo konfigurowalne auto
audio, byle grało, szału nie ma
sterowanie telefonem, trochę toporne podczas jazdy, albo jeszcze tego nie ogarnąłem
automat z silnikiem 110kw oraz spalanie w benzynie, głośno na wysokich obrotach, raczej auto nie stworzone do pędzenia

cena od 75tys, jeżdżony model około 100tys

co w tych autach jest czego nie ma w Fordzie:
autoryglowania, w Toyocie nikt nie wyjdzie z auta bez mojej zgody:P

zombie6
29-05-2017, 08:39
Miałem okazję jeździć Toyotą Auris wolnossącą 1.6 132 KM z przebiegiem 17 tys. km - ogólnie spoko, ale jeździ jak 1.4 100 KM - nawet na wysokich obrotach nic się nie dzieje, na niskich dramat i zawieszenie głośne na nierównościach, poza tym pewnie trwalsze od Foki, ale jeździ słabo.

Kris_Poland
29-05-2017, 20:31
Avensis ogromna wada - gniazdko USB w schowku podłokietnikiem, ale tylko jedno? więcej nie znalazłem:)

edmun
30-05-2017, 09:38
W Focusie MK3 sprzed facelifta też tak jest, ale nie uznaję tego za wadę, bo jakość Bluetooth Audio spokojnie wystarcza. Na USB zazwyczaj przerzucam się, jak wjezdżam w strefę bez zasięgu. A tak na serio? Jak często zmieniacie nośniki pamięci? Raz na pół roku? Sam mam 2 pendrive'y po 32GB i nawet nie pamiętam kiedy ostatnio coś podłaczałem pod USB. Ładowarkę do telefonu i tak wolę używać Quick/Fast charge z gniazdka zapalniczki.