Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Wymiana łańcucha rozrządu 2.0 140km
Krzysiek1aa 02-05-2017, 14:49 Witam jak w temacie wymieniał już ktoś z was ten łańcuch, u mnie strasznie głośno pracuje przeglądałem serwisów-kę, i roboty z tym w pierony :, gadałem z mechanikiem i powiedział mi że może stary łańcuch rozkuć i założyć w ten sam sposób nowy ( rozkuwając, a potem zakuwając ), ale nigdzie nie widzę takiej metody jedynie m mercedesie ale tam jest zamek na łańcuchu, a tak po za tym to w motorach to stosują. Łańcuch jest typu simplex, może się ktoś wypowiedzieć w tym temacie ?? auto jest z 2010r.
Bump:
https://1drv.ms/f/s!AoYO4vpuzxWSr1ezmDRLFw5GCTH-
Jest to z S-Maxa.Jak znajdę to wrzucę z Mondeo
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Krzysiek1aa 02-05-2017, 16:39 https://1drv.ms/f/s!AoYO4vpuzxWSr1ezmDRLFw5GCTH-
Jest to z S-Maxa.Jak znajdę to wrzucę z Mondeo
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Dziękuję ale to jest od tego silnika który był montowany w mk3 na łańcuchu rozrządu, w ASO powiedzieli mi 3tyś za wymianę na starym rozrządzie, a pan "Zenek" 500zł rozkuwając ten łańcuch i zakuwając nowy. Dlatego pytam czy ktoś to w ogóle wymieniał, tu trzeba zrzucić rozrząd vakum, pompe ,cr, pokrywe klawiatury, obudowę wałków i dopiero wymiana.
slawek-kali 02-05-2017, 16:46 Nikt chyba nie wymienial, bo to "raczej" niewymienna czesc..
A kolega podeslal ci dobre pliki! w Smax nie bylo silnika z mk3 ;)
Wymiana jest możliwa,ale zobaczenie co hałasuje jest raczej możliwe po demontażu osłon.Mechanik diagnozował to tylko na słuch?
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Jakie rozkuwanie i czego?trzeba kupić nowy łańcuch i go wymienić
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-2.0-TDCi-lancuch-napinacz-slizgacz/3957
https://1drv.ms/b/s!AoYO4vpuzxWSsi_2HtSAtw76cScu
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Ja bym skul tego mechanika. I zamknął gdzieś. To nie rower żeby rozkuwac łańcuch rozrządu. Trzeba wymienić i miec spokój jak trzeba.
Robert_Taki 02-05-2017, 18:18 Jakie rozkuwanie i czego?trzeba kupić nowy łańcuch i go wymienić
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-2.0-TDCi-lancuch-napinacz-slizgacz/3957
Dobrze by było też wymienić napinacz.
Fota nie od tej strony co trzeba, choć widać na niej, że napinacz to 3 śruby + ew. demontaż wałków ale do tego potrzebne zdjęcia z drugiej strony głowicy.
Roboty dużo jak głowica na silniku siedzi.
Krzysiek1aa 02-05-2017, 21:02 W ASO powiedzieli że 13h = 3000h z nowym łańcuchem bez wymiany napinacza i na starym rozrządzie.
Jakaś masakra
Robert_Taki 02-05-2017, 21:34 Fota nie od tej strony co trzeba, choć widać na niej, że napinacz to 3 śruby + ew. demontaż wałków ale do tego potrzebne zdjęcia z drugiej strony głowicy.
Roboty dużo jak głowica na silniku siedzi.
Do wymiany tego łańcucha nie ma sensu zrzucać głowicy.Trzeba ściągnąć tylko górną część głowicy i wyjąć wałki.
Psilocke 02-05-2017, 22:51 Głośno chodzi tzn? Nagraj to i wrzuć na net.
Mechanik to ma chyba łeb zakuty.
Jakie zakuwanie? A oczka jakby były zbyt rozciagniete to kombinerkami scisnie?
Wymiana łańcucha tylko na nowy, no chyba że masz chęć w niedługim czasie robić kapitalny silnika.
Nagraj i wrzuć tą głośną pracę bo coś mi tu nie pasuje.
Do wymiany tego łańcucha nie ma sensu zrzucać głowicy.Trzeba ściągnąć tylko górną część głowicy i wyjąć wałki.
Rozumiem, mój wpis dotyczył załączonego zdjęcia.
Nie znam silnika, w którym trzeba demontować głowicę by łańcuch zmienić.
Krzysiek1aa 03-05-2017, 07:40 Mniej więcej to taki dźwięk ,a nawet więcej niż mniej :):
https://www.youtube.com/watch?v=tO-K6Z4Wdb4
orginalny przebieg 280tyś.
Psilocke 03-05-2017, 18:21 Może ja jakiś ulomny na słuch jestem ale ja tam łańcucha nie słyszę.
Coś jakby tarlo gdzieś w tle ale po mojemu to nie łańcuch.
Foczka 23 03-05-2017, 20:43 Jest to łańcuch w dziale c maxa sa posty o wymianie tego łańcucha z przed kilku dni.
pawel-659 04-05-2017, 11:20 wymieniałem rozrząd nowy 450 zł wymiana 500 wszystko gra
Krzysiek1aa 04-05-2017, 15:47 To jest mkIV tam jest i łańcuch i pasek, łańcuch pracuje miedzy wałkami rozrządu,
a pasek miedzy 1 wałkiem a wałem silnika.
Musze poszukać temat na C-max
powiedz mi jaki olej lejesz do silnika? moze problem z napinaczem lancucha?
ewentualnie mozesz miec taki problem jak ja mialem, mianowicie polamany nylonowy profil na jednym ze slizgow i lancuch halasuje o metal.
czy dzwiek jest glosniejszy wraz z obrotami?
To jest mkIV tam jest i łańcuch i pasek, łańcuch pracuje miedzy wałkami rozrządu,
a pasek miedzy 1 wałkiem a wałem silnika.
Musze poszukać temat na C-max
masz silnik dw10 albo dw10c
reszta osób zrozumiała ze masz silnik benzynowy 2.0 gdzie łańcuch jest od wału do wałków rozrządu
osobiście ja będę niedługo w swoim wymieniał łańcuch i chyba będę zdejmował ramkę głowicy bo moim zdaniem ciężko bez tego będzie ustawić wałki względem siebie
Robert_1993 06-01-2018, 13:59 Witam Serdecznie
Jak w temacie poszukuję ustawienia wałków rozrządu.
Silnik 2.0 TDCi 140 km grupa PSA 2008 rok.Muszę zamontować łańcuszek wałków po przykrej sprawie pęknięcia głowicy silnika i jej wymiany.Sprawdzałem wszystkie własne źródła ,a w programie workshop data jest opis wymiany tylko paska rozrządu.Podczas demontażu wałków liczyłem ogniwa łańcucha między znakami kiedy były one w górnym położeniu i wyszło mi 6 (5 całych ogniw i po połowie z lewej i prawej ,lecz nie jestem pewny czy czegoś nie pomyliłem.Dodaję też zdjęcie poglądowe jak to mniej więcej wyglądało . Proszę o pomoc dziękuję.
slawek-kali 06-01-2018, 14:13 szukales pod smax? http://workshop-manuals.com/ford/s-max.galaxy_2006.5_03.2006/mechanical_repairs/3_powertrain/303_engine/303-01e_engine_2.0l_duratorq-tdci_(dw)_diesel/description_and_operation/diagnosis_and_testing/removal_and_installation/camshafts/
Robert_1993 06-01-2018, 14:33 szukales pod smax? http://workshop-manuals.com/ford/s-max.galaxy_2006.5_03.2006/mechanical_repairs/3_powertrain/303_engine/303-01e_engine_2.0l_duratorq-tdci_(dw)_diesel/description_and_operation/diagnosis_and_testing/removal_and_installation/camshafts/
Nie pomyślałem .. szukałem pod Peugeot oraz Volvo . Dziękuję
mkaminski100 06-01-2018, 22:56 Dwa ogniwa są oznaczone, albo bardziej miedziany kolor albo ciapka farby (zależnie od daty produkcji)
Mają pasować ze znakami na zębatkach.
Sent from my XT1650 using Tapatalk
Robert_1993 07-01-2018, 00:10 tego kolega szuka?
Dokładnie tak tylko jak by była lepsza jakośc grafiki :D
mkaminski100 07-01-2018, 00:18 Dokładnie tak tylko jak by była lepsza jakośc grafiki :Dhttp://replace-timing-belt.com/how-to-replace-timing-chain-on-peugeot-308-2-0-hdi-2007/
Szukaj znaków na łańcuszku. Na każdym są. Nie patrz na schematy bo one nie zawsze są poprawne.
Sent from my XT1650 using Tapatalk
Dokładnie tak tylko jak by była lepsza jakośc grafiki
lepszej jakości nie mam.Najważniejsze jest żeby znaki na łańcuchu zgrywały się z tymi na kołach tak jak pisał kolega mkaminski100
raven006 01-05-2018, 21:20 Witam wszystkich, moj pierwszy post wiec prosze o wyrozumialosc ;)
Od kilku dni staram sie znalezc jednoznaczna odpowiedz na temat halasu lancucha rozrzadu, tego laczacego walki, bezskutecznie.
Miesiac temu stalem sie posiadaczem mk4 z 2014 2.0 tdci, 80 tys mil, po serwisie, wymianie oleju slysze szurajacy szum z okolic lancucha, identyczny jak na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=fm01p3ikwLQ
(auto nowe 1500km i tez to samo !!!!????)
Oczywiscie, pojechalem bezposrednio do mechanika ktory zmienial olej i stwierdzil ze to normalny dzwiek i nie ma problemu, niestety byl malo przekonywujacy wiec odwiedzilem tez ASO Forda (UK), gdzie tez stwierdzili ze nie ma sie czym przejmowac i spokojnie jezdzic. Malo tego w komentarzach pod filmem gosc pisze ze zrobil tak juz 51000km i wszystko gra. Wiec calkowicie zglupialem, moim zdaniem z lancuchem raczej jest cos nie tak.
Jakie koledzy macie doswiadczenie z halasujacym lancuchem ? Czy to norma w tych silnikach ? Czy przymierzac sie do wymiany!?
dodam ze szum byl duzo mniejszy na starym oleju.
Z góry wielkie dzieki za jakakolwiek odpowiedz.
Hej ja mam to samo. auto mam z 2013r przebieg 210 tys i ten sam dzwiek.. ewidentnie słychac łańcuszek tak jak na filmie.. takie auto kupilem i na poczatku słyszałem ten dzwiek na rozgrzanym silniku a teraz juz slysze praktycznie odrazu.. zrobilem juz 10k km i dalej jezdze.. ale tak jak mowie wydaje mi sie ze dzwiek sie nasilil.. było tu kilka osob na forum z tym dzwiekiem i wiekszosc miała auta po lifcie..podejrzewam ze była jakas felerna partia napinaczy albo samych łańcuszków.... mechanicy wołają kupe kasy bo i rozrząd trzeba wymienić i wtryski prawdopodobnie zdejmować..
u mnie prawdopodobnie dzwiek sie zwiekszyl po wymianie oleju..
raven006 10-05-2018, 07:13 Moze jakis zly olej lejemy... ale z drugiej strony gdyby faktycznie wypuscili felerna partie to jest to pewnie dziesiatki tysiecy silnikow i jesli by sie rozpadaly to zrobiliby akcje serwisowa. Ja narazie zrobilem ok 3 tys km i raczej nic sie nie zmienia. Silnik odpala i pracuje bez zastrzezen. Spalanie tez ok.
Witam. Mam ten sam problem co wy. Hałas i rzegotanie pochodzące od łańcucha wałków rozrządu. Byłem w Aso to jak walnęli cenę to masakra!!! Nawet nie pamiętam, ile, ale kosmos…W związku z tym, że będę musiał niedługo wymienić rozrząd to chcę też wymienić ten łańcuch (komplet). Chciałem się podpytać czy ktoś z was już to robił i ma jakieś porady? Czy do wymiany łańcucha potrzebuje zdjąć głowicę, czy tylko pokrywę zaworów wystarczy i to co się znajduje nad nią. Jak rozumień, żeby wymienić ten łańcuch trzeba wyciągnął wałki? Mam mondeo mk4 FL 2.0 163 KM
lucas4891 10-05-2018, 21:05 Chyba jeszcze nikt tego nie robil.
Glowicy nie trzeba. Tylko, ze do tego jeszcze sa wtryski i dwie pompy z drugiej manki do wywalenia.
slawek-kali 10-05-2018, 21:18 Pomoze.. https://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2007.5_02.2007/mechanical_repairs/3_powertrain/303_engine/303-01f_engine_2.0l_duratorq-tdci_(dw)_diesel/description_and_operation/diagnosis_and_testing/removal_and_installation/camshafts/
Chciałem się podpytać czy ktoś z was już to robił i ma jakieś porady.
Ja wymieniałem w 2.2 . Głowicy się nie ściąga,ale całą górę musisz zdjąć, wałki też trzeba wyjąć.Tu kilka fotek z operacji
raven006 11-05-2018, 07:03 Co bylo powodem wymiany ? Czy halas calkowicie ustal po wymianie ? Ogolnie w jakim stanie byl lancuch ?
Fajnie. Dzięki za fotki. Hmmm..no to całkiem sporo roboty. No nic ale chyba będę się musiał za to wziąć przy wymianie rozrządu za jakiś czas.
Co bylo powodem wymiany ? Czy halas calkowicie ustal po wymianie ? Ogolnie w jakim stanie byl lancuch ?.
Powodem wymiany był dźwięk jakby ocierającego łańcuszka.Po rozkręceniu wszystko wyglądało ok i nie było nigdzie żadnych oznak tarcia.Jednak przy rozkręcaniu zauważyłem, że napinacz od paska rozrządu był lekko przestawiony i może to było powodem dziwnego dźwięku.Tego się już nie dowiem bo wszystko zostało wymienione i dźwięk ocierającego łańcuszka ustał
raven006 03-06-2018, 18:27 Tak brzmi on w moim mondeo https://youtu.be/DsthuFDta1o silnik nierozgrzany do konca, po calkowitym rozgrzaniu oleju jest troche glosniej.
lukaszdzadz 03-06-2018, 20:02 Ewidentnie słychać ten łańcuszek. Mnie on bardzo denerwował i swego czasu wymieniłem go i jak ręką odjął :)
Polecam ten zabieg np. wraz z wymianą rozrządu ;p
raven006 03-06-2018, 20:18 Tyle, że do wymiany jeszcze ponad 50 tys. ksiazkowo, mam nadzieje, że przecharczy jeszcze ze 20 tys. i wymienie komplet ;)
lukaszdzadz 03-06-2018, 21:43 Ja przejeździłem praktycznie od wymiany do wymiany z takim ''bonusowym'' dźwiękiem. Jak wymieniałem to w sumie nie było widać na nim śladów zużycia.
Zbyniu123 11-06-2018, 15:37 Witam,
Kupilem forda galaxy 2.0 tdci z 2011 roku z silnikiem dw10c i u mnie tez zaczyna ten lancuszek byc dosc mocno slychac, moje auto ma przejechane 92 tys mil, a rozrzad wymieniac sie powinno co 125 tys i teraz pytanie czy wymieniac to teraz czy dojezdzic z tym dzwiekiem do konca ?
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
klocolus 12-06-2018, 01:20 Aż muszę się u siebie wsłuchać czy nie słychać tego łańcuszka u mnie (260 tys. bez wymiany), oglądałem go podczas czyszczenia kolektora i wyglądał w porządku, zapewne przy drugiej wymianie rozrządu trzeba będzie zmienić.
Zbyniu123 13-06-2018, 15:53 Kupilem juz lancuszek, ale teraz juz naprawde nie wiem o co chodzi, jak silnik zimny to nic nie slychac dopiero jak pochodzi chwile to zaczyna byc slychac lancuszek i silnik jak by zaczynal nie rowno chodzic, czy to aby napewno lancuszek?
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
u mnie na zimnym tez nie było slychac.. dopiero po chwili... a teraz juz slychac nawet na zimnym.. ja narazie jezdze.. juz przejezdzilem tak 10tys km
Zbyniu123 14-06-2018, 22:55 Postanowilem to zrobic dla swietego spokoju, rozrzad za rok i tak bym musial robic wiec poprostu zrobie wczesniej i tyle, mysle ze koszt calej operacji jest duzo mniejszy niz wymiana calego silnika.
Jeszcze zauwazylem ze kolo pasowe troche jak by sie bujalo na boki, czy u was w autach tez tak jest ? Czy juz trzeba je wymienic?
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
raven006 14-06-2018, 23:32 U mnie tez sie delikatnie buja, ale narazie nie widze zeby sie cos pogarszalo czy mialo to wplyw na prace paska. Daj znac jak wymienisz lancuszek, czy sie cos poprawilo, bo byli tacy, ktorzy wymienili i dalej byl ten dzwiek tylko lekko ciszej. Masz jakies dodatkowe objawy tego lancucha czy tylko dzwiek ? Ja bylem w Aso Ford w UK i stwierdzili ze dopoki sobie harczy to sie nie przejmowac. Moze wrzuc jakis film, ocenimy. ;)
Zbyniu123 15-06-2018, 00:32 W Aso uk za wymiane tego lancusza plus kpl rozrzadu chcieli 1000f tak ze ciekawie.
Nagram filmik przed i po i zobaczymy
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
raven006 15-06-2018, 07:20 Czyli co aso to rozne opinie. Stwierdzili ze wymiana jest konieczna ?
Zbyniu123 15-06-2018, 08:25 Kolego jak ci korba bokiem wyskoczy i pojedziesz do aso to powiedza ci ze korba strzelila bo lancuszek pekl a bylo go slychac i powiedza ze to twoja wina i tyle.
Pojechalem do jednego warsztatu, podobno najlepszy w mojej okolicy, 5 bayow, pelno nowych furek to znawca mechanik wyszedl i powiedzial ze w tym silniku nie ma lancuszka, tak ze ich pojecie jest znikome, oni potrafia tylko wymieniac jak juz sie cos popsuje a i czesto podczas wymiany tez rozwala.
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Zbyniu123 15-06-2018, 11:35 Witam,
Wrocilem z pracy i nagralem filmik.
Co myslicie ?
https://youtu.be/7W5AfL6uCyg
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
raven006 15-06-2018, 18:34 Kolego jestes pewien ze to lancuch ??? zrzuc pasek osprzetu i sprawdz czy to nie napinacz albo sprzegielko alternatora. Lancuch slychac ale tu chyba jeszcze jakis dodatek jest.
Zbyniu123 15-06-2018, 18:53 Tak sciagalem pasek wielorowkowy i bylo tak samo, ogolnie to myslalem tez ze jest to kolo pasowe bo buja sie na boki, ale znowu nie ma na nim luzow
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Zbyniu123 21-06-2018, 11:08 Witam, wczoraj wyplukalem silnik plukanka wynnsa, pozmienialem filtry i olej w aucie, co ciekawe mam pelna historie serwisowa forda, a filtr paliwa byl z przed ponad 5 lat, do tego olejowy widac tez nie ruszany, wszystkie filtry byly mann a kabinowy byl forda jeszcze pewnie orginal od nowosci.
Generalnie mysle ze w serwisie poprostu zmieniali tylko olej, albo nie zmieniali nic i stad klopoty z lancuchem, ale co jest dobre to po wymianie filtrow i zalaniu castrolem a5 takim jak poleca ford lancucha juz nie slychac .
Ogolnie jestem zadowolony rezultatem, ale dla czego do cholery serwis forda nie wymienial filtrow?
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
raven006 21-06-2018, 14:21 Ja sie dzis umowilem na wymiane lancucha. Tez slyszalem ze plukanka moze pomoc bo od zuzytego oleju moze zablokowac sie napinacz. Olej jaki wlales to castrol magnatec a5?
Zbyniu123 21-06-2018, 16:50 Dokladnie magnatec a5
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Zbyniu123 29-06-2018, 17:39 I jak kolego juz po wymianie rozrzadu?
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
raven006 29-06-2018, 19:30 Jeszcze nie wymienialem, dopiero na urlopie w PL, dam znac po operacji. Narazie zdecydowalem sie na druga wymiane oleju na Shell Ultra z dodatkami czyszczacymi, troche pomoglo, jest ciszej, ale dalej slychac. Na plukanke sie nie zdecyduje, zbyt drastyczne dla silnika ;) U Ciebie ustapilo calkowicie ??
Zbyniu123 30-06-2018, 00:45 Nie kolego, na rozgrzanym dalej slychac go, kupilem caly rozrzad lacznie z napinaczem paska osprzetu i kolem pasowym bo troche je bujalo na boki i za tydzien bede robil
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Zbyniu123 08-07-2018, 03:14 Dzis spedzilem 16h w garazu wymieniaja to dziadostwo i kupe innych rzeczy i wiecie co? I gowno dalej szumi mi juz rece opadaja i do tego jeszcxe zatkal sie dpf....
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
tez sie chcialem za to zabrac.. nawet kupilem ksiazke serwisowa gdzie jest to dokladnie opisane i odpuscilem tą wymiane.. wtryski wałki rozrząd..
Zbyniu123 08-07-2018, 20:50 Jest z tym kupa roboty siknik jest obudowany z kazdej strony i ciezko dojsc to niektorych rzeczy, a jezeli jeszcze spedziles nad tym 16h i po odpaleniu jest tak jak bylo to jeszcze gorzej.
Nie wiem czemu tak jest ze ten cholerny lancuszek dzwoni, ja mysle ze to konstrukcja napinacza jest zla, mysle ze cisnienie oleju jest za male zeby napiac lancuch na maxa na wolnych obrotach, albo tez moze byc ze pompa vac daje za mocno obciazenie i walek z popychaczami stawia opor.
Napewno wiem ze moj stary lancuszek byl praktycznie identyczny jak nowy po 140 tys km, tak ze dla potomnych ten typ tak poprostu ma i tyle.
Jedno wiem napewno, francuzi powinni poprostu walek wyciagnac z glowicy i daj kolo zebate na pasek i bylo by po problemie
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Zbyniu123 08-07-2018, 20:53 Tak wygladal moj napinacz, widac wytarte miejsca w ktorych lancuszek jak by "skakal" jest to albo spowodowane oporem pompy vac, albo oporem dzialajacym podczas gdy krzywki walka naciskaja na dzwigienkihttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180708/584ecdb1ee7ac3b2f954a9303f60b06f.jpg
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
da sie wymienić sam napinacz bez ściągania wtryskiwaczy i rozrządu? albo chociaz sprawdzić czy jest wytarty?
Zbyniu123 08-07-2018, 21:11 Tak kolego, pokrywa zaworow jest zintegrowana z kolektorem ssacym i jak go zdejmiesz to masz dostep do napinacza, ale w napinaczu jak nie peknie slizg to nie ma co sie zepsuc
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
mkaminski100 08-07-2018, 23:51 Tak kolego, pokrywa zaworow jest zintegrowana z kolektorem ssacym i jak go zdejmiesz to masz dostep do napinacza, ale w napinaczu jak nie peknie slizg to nie ma co sie zepsuc
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Ale dolnego ślizgu nie wyjmiesz bez demontażu pokrywy.
Patrząc na twój filmik to nie wiem czemu ruszales ten łańcuszek. One do 300 tysięcy kilometrów nie mają śladów zużycia.
A nie myślisz że na głośność ma zachwalany przez ciebie Castrol lub koło pasowe? Wiem że zdejmowałes pasek ale luźne koło może być głosne nawet bez obciążenia.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Zbyniu123 09-07-2018, 08:58 Castrola zalalem moze 500 km temu, wczesniej olej forda nie wiem jaki.
Kolo pasowe i caly napinacz tez wymienilem i jest lepiej.
Samemu zaluje ze to ruszalem, ale ten dzwiek dla mnie przynajmniej nie byl normalny.
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
mkaminski100 09-07-2018, 09:05 A porownales do innych siników ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Zbyniu123 09-07-2018, 09:26 Niestety nie.
Teraz nic nie zrobie, przynajmniej mam wszystko wymienione i mam spokuj na lata, mam taka nadzieje przynajmniej
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
damiank274 09-07-2018, 14:14 A czy łańcuch ma jakieś ślady zużycia?
Zbyniu123 09-07-2018, 15:14 Nie, wyglada jak nowy nawet luzow nie ma
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
u mnie tez dzwoni ten lancuch, co ciekawe nie zawsze. czasami jest cisza, mam 280kkm
damiank274 09-07-2018, 20:50 A czy jak wymieniałeś ten łańcuch to wymieniałeś też dolny ślizg? Gdzieś widziałem że jest jeszcze właśnie taki drugi ślizg pod łańcuchem?
Zbyniu123 09-07-2018, 23:42 Tak komplet
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
zajac4321 24-07-2018, 09:11 Cześć wszystkim,
Przeszukałem forum jak i kilka innych serwisów, niestety nie znalazłem odpowiedzi.
Czy wymieniać łańcuch rozrządu czy nie. Jestem pewien że muszę wymienić od razu po zakupie kompletny rozrząd z paskiem oraz pompą wody + simmeringi, ale co z łańcuchem. Czy jest to wymagane, czy w ogóle się tym bawić. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc od bardziej doświadczonych ludzi.
Dziękuję.
Garbojad 24-07-2018, 14:03 Ile ma przebiegu?
zajac4321 24-07-2018, 15:48 Ok. 220tys
I mnie jakby się to nasilo po wymanie oleju na Millera wcześniej Total przy wyższych obrotach nie słychać tylko na wolnych
Zbyniu123 03-10-2018, 09:37 Witam,
Wczoraj wymienilem juz 3 napinacz, przy okazji wymienilem tez olej.
Roznica jest taka ze teraz na zimnym nie slychac go wcale, ale na cieplym silniku jeszcze troche go slychac, ogolnie to temat olewam bo juz checi nie ma tej padaki rozbierac.
Boli mnie tylko to ze kupilem auto za kupe kasy a ono chodzi jak sieczkarka a moim drugim autem jest pug 206 1.4 hdi i tam silniczek chodzi aksamitnie cicho i wogole sie nie psuje, dla mnie napewno bedzie to ostatni ford niestety.
Dziekuje i pozdrawiam
Zbyniu
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
piotrek305 03-10-2018, 09:43 kupiłeś parcha albo masz debila mechanika to co poradzisz :)
Witam,
Wczoraj wymienilem juz 3 napinacz, przy okazji wymienilem tez olej.
Roznica jest taka ze teraz na zimnym nie slychac go wcale, ale na cieplym silniku jeszcze troche go slychac, ogolnie to temat olewam bo juz checi nie ma tej padaki rozbierac.
Boli mnie tylko to ze kupilem auto za kupe kasy a ono chodzi jak sieczkarka a moim drugim autem jest pug 206 1.4 hdi i tam silniczek chodzi aksamitnie cicho i wogole sie nie psuje, dla mnie napewno bedzie to ostatni ford niestety.
Dziekuje i pozdrawiam
Zbyniu
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Jakiej firmy założyłeś łańcuszek i napinacz?
masz debila mechanika
Kolega piotrek305 ma brzydki zwyczaj obrażania innych osób jak zauważyłem, przypomnę tylko stosowny fragment Regulaminu:
§12
Obrażanie kogokolwiek na Forum jest niedopuszczalne.
I jest to ostatnie upomnienie, następnym razem będą konsekwencje.
mkaminski100 03-10-2018, 10:00 Boli mnie tylko to ze kupilem auto za kupe kasy a ono chodzi jak sieczkarka a moim drugim autem jest pug 206 1.4 hdi i tam silniczek chodzi aksamitnie cicho i wogole sie nie psuje, dla mnie napewno bedzie to ostatni ford niestety.
Ty masz świadomość że silnik w twoim Fordzie był zaprojektowany i wyprodukowany przez koncern Peugeot -Citroen?
Poza tym to w jaki sposób dźwięk łańcuszka jest dla ciebie synonimem awaryjnosci?
Już miałem kilku ludzi którzy klęli na fordy z tym silnikiem, "bo ma 150 tys mil i rzępoli", tylko po sprawdzeniu okazuje się że to albo było taxi wiec przebieg podwójny, albo ktoś się nie bawił i na poprzednim przeglądzie było prawie 300.
Miałem zarrzniętego Smaxa z prawdziwym przebiegiem 160 tys mil (320 tys km) z podwójnymi podkładkami pod wtryskiwaczami i dokręconymi tak że uchwyty się zgięły i zjechanym korkiem spustu, więc olej smoła i zapadnięty filtr itd. Po doprowadzeniu do porządku nie było żadnych problemów z łańcuszkiem czy przedmuchami spalaniem oleju czy kopceniem.
Speak softly and carry a big stick; you will go far.
piotrek305 03-10-2018, 10:02 Kolega piotrek305 ma brzydki zwyczaj obrażania innych osób jak zauważyłem, przypomnę tylko stosowny fragment Regulaminu:
§12
Obrażanie kogokolwiek na Forum jest niedopuszczalne.
I jest to ostatnie upomnienie, następnym razem będą konsekwencje.
kiedy niby kogoś obraziłem ?
Foczka 23 03-10-2018, 10:10 Aksamitnie to mógł by zacząć chodzić v6 a nie 1.4 po drugie w fordzie jest silnik z peugeota. Także nie stety, to że się drogo kupiło to nie znaczy, że dobrze a druga kwestia może to nie łańcuch tylko krzyżak pompy. Tak czy inaczej życzę bezawaryjnej jazdy. Pozdrawiam
Zbyniu123 03-10-2018, 11:45 kupiłeś parcha albo masz debila mechanika to co poradzisz :)Przyjacielu moj drogi ja sam jestem mechanikiem wiec sprawiles mi troche przykrosci, a co do parcha to mozliwe
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Jakiej firmy założyłeś łańcuszek i napinacz?Lancuszek jest FAI a napinacz teraz jest FEBI
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Ty masz świadomość że silnik w twoim Fordzie był zaprojektowany i wyprodukowany przez koncern Peugeot -Citroen?
Poza tym to w jaki sposób dźwięk łańcuszka jest dla ciebie synonimem awaryjnosci?
Już miałem kilku ludzi którzy klęli na fordy z tym silnikiem, "bo ma 150 tys mil i rzępoli", tylko po sprawdzeniu okazuje się że to albo było taxi wiec przebieg podwójny, albo ktoś się nie bawił i na poprzednim przeglądzie było prawie 300.
Miałem zarrzniętego Smaxa z prawdziwym przebiegiem 160 tys mil (320 tys km) z podwójnymi podkładkami pod wtryskiwaczami i dokręconymi tak że uchwyty się zgięły i zjechanym korkiem spustu, więc olej smoła i zapadnięty filtr itd. Po doprowadzeniu do porządku nie było żadnych problemów z łańcuszkiem czy przedmuchami spalaniem oleju czy kopceniem.
Speak softly and carry a big stick; you will go far.Kolego, to nie jest moj pierwszy 2.0 HDi, to jest juz chyba 7 albo 8 do tego kupa 1.9 D, 1.9td, 1.4 i 1.6 HDi wiec sprawe sobie zdaje bardzo dobrze, miedzy innymi dla tego go kupilem.
Co do dzwieku lancuszka to juz na tym zrobilem ponad 10 tys mil i mysle ze zrobie nastepne 100 tys bez problemu, silnik ma zero przedmuchow kompresja jest idealna a walki rozrzadu ze szklankami sa jak nowe, tylko ten dzwiek mnie denerwuje i tyle.
A forda nie kupie z paru przyczyn takiej jak np brak przycisku do wylaczenia poduszki pasazera i do tego cholernie nie wygodne fotele.
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Aksamitnie to mógł by zacząć chodzić v6 a nie 1.4 po drugie w fordzie jest silnik z peugeota. Także nie stety, to że się drogo kupiło to nie znaczy, że dobrze a druga kwestia może to nie łańcuch tylko krzyżak pompy. Tak czy inaczej życzę bezawaryjnej jazdy. PozdrawiamJestem mechanikiem i mam doczynienia z duza iloscia silnikow diesla i 1.4 hdi ma zdecydowanie lepsza kulture pracy niz wiekszosc "nowych" diesli.
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
@Zbyniu123 (https://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=377216) :
Nie pisz post pod postem, chyba, że minął już jakiś czas i chcesz przypomnieć
o temacie.
Jeżeli o czymś zapomniałeś i chcesz to dopisać, a nikt jeszcze nie odpowiedział
na Twój post, to skorzystaj z możliwości edycji.
4 posty jeden pod drugim zamieściłeś, proszę żeby się to więcej nie powtarzało...
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988
mkaminski100 03-10-2018, 13:01 W Fordzie dokladasz włącznik poduszek.
Forda zgadnozujesz elm327. Do PSA nawet proste rzeczy to DiagBox i już nie ma możliwości podpięcia się pod serwer do zrobienia update modułu.
Forda naprawi każdy zakład. O psa pojęcie ma jakas część mechaników a i tak wszystko to eksperymenty. C5 X7 której nie miałem czasu zdiagnozować robiły dwa ASO, w UK i Polsce i każde poległo po 3h diagnoz. £350 funtów i 150 złotych dalej było "może to może tamto".
Picasso po 3 mechaników miało mieć nowy bsi i nam plus moduł skrzyni. Mi akurat zajęło 30 minut diagnostyki i godzina pracy żeby wyczyścić czujnik ABS który powodował lawinę błędów.
Sam mam i miałem kilka PSA ale z dwojga Ford sprawia mniej problemów.
Naprawdę uważasz że Citroen i pug mają wygodniejsze fotele? Możesz podać jakie, bo ja mam inne wrażenia ( nie żeby fotele w Fordzie były dobre).
PSA daje wiecej wyposażenia, lepsze materiały i mniej szczędzi na podzespołach ( podwójny dolot, koszyk miski, rurka do spuszczenia paliwa z filtra, gruszka do paliwa czy czujnik poziomu oleju) ale są nieergonomiczne i projektowane pod niskie osoby i tak żeby naprawami nadrobić niską cene zakupu.
Speak softly and carry a big stick; you will go far.
Zbyniu123 03-10-2018, 15:31 W Fordzie dokladasz włącznik poduszek.
Forda zgadnozujesz elm327. Do PSA nawet proste rzeczy to DiagBox i już nie ma możliwości podpięcia się pod serwer do zrobienia update modułu.
Forda naprawi każdy zakład. O psa pojęcie ma jakas część mechaników a i tak wszystko to eksperymenty. C5 X7 której nie miałem czasu zdiagnozować robiły dwa ASO, w UK i Polsce i każde poległo po 3h diagnoz. £350 funtów i 150 złotych dalej było "może to może tamto".
Picasso po 3 mechaników miało mieć nowy bsi i nam plus moduł skrzyni. Mi akurat zajęło 30 minut diagnostyki i godzina pracy żeby wyczyścić czujnik ABS który powodował lawinę błędów.
Sam mam i miałem kilka PSA ale z dwojga Ford sprawia mniej problemów.
Naprawdę uważasz że Citroen i pug mają wygodniejsze fotele? Możesz podać jakie, bo ja mam inne wrażenia ( nie żeby fotele w Fordzie były dobre).
PSA daje wiecej wyposażenia, lepsze materiały i mniej szczędzi na podzespołach ( podwójny dolot, koszyk miski, rurka do spuszczenia paliwa z filtra, gruszka do paliwa czy czujnik poziomu oleju) ale są nieergonomiczne i projektowane pod niskie osoby i tak żeby naprawami nadrobić niską cene zakupu.
Speak softly and carry a big stick; you will go far.Zgadzam sie z toba w 100%, ale tez nigdzie nie napisalem ze nastepca mojego galaxy bedzie auto koncernu PSA, a wrecz powiem ci wiecej wczesniej mialem pasata b7 w kombiaku i jak go sprzedawalem na mial blisko 180 tys mil nalotu i chodzil jak zegareczek, dla tego tez kupie albo sharana/ alhambre albo tez hyundaia santa fe dla tego ze potrzebuje 7 osobowe auto.
Z moim fordem moze byc problem albo z pompa oleju albo zatkana magistrala olejowa, auto niby ma niski przebieg i pelna historie, ale filtr paliwa byl 5 letni tak ze nie wiem czy ksiazeczka podrobiona czy serwis forda w ciula lecial
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
raven006 03-10-2018, 22:59 Witam kolegów w związku z naszym grającym łańcuszkiem, tez mnie on irytował i denerwuje nadal, ale raczej trzeba z tym żyć, sluchałem 2 innych identycznych silników (ten sam rocznik) i w każdym łańcuszek brzęczał, w jednym bardziej w drugim mniej, pewnie tak jak u mnie, zależy od temp. oleju, czasem go tez nie slychac, ale to rzadko. Moim zdaniem to jakaś zmiana konstrukcyjna, może po prostu olej który leci pod ciśnieniem z napinacza, nie wygłusza jego pracy na tyle ile w starszych modelach, ale smarowany jest ciągle. Ja zrobiłem urlopową trasę 5000 km i nic sie nie zmieniło, może nawet silnik troche równiej teraz chodzi po przegonieniu, a jechałem czasem dość długo z prędkosciami w okolicach 180 km/h. ogolnie od zakupu zrobione ok 12 tys km, dwie wymiany oleju i nic sie nie zmienia, wiec niewiem czy sobie głowe zawracac, jedyne co mnie teraz martwi to, że zaczeła lekko pocić sie uszczelka od dolotu-pokrywy, wiec pewnie i tak bedzie trzeba tam zajrzec, ale narazie, staram sie nie zwracac na to uwagi, myślę, że jeszcze zanim urwie łańcuch wcześniej padnie kilka innych rzeczy, które też mogą być kosztowne ;). I niewiem co ma do tego wymiana oleju nie na czas, przeciez wczesniej niż łańcuszek pewnie padło by turbo od zasyfionego oleju. A pozatym wiekszość uzytkowników tego modelu silnika miala by problem z wymiana oleju regularnie !? nie sądze.
Zbyniu123 04-10-2018, 01:04 Witam kolegów w związku z naszym grającym łańcuszkiem, tez mnie on irytował i denerwuje nadal, ale raczej trzeba z tym żyć, sluchałem 2 innych identycznych silników (ten sam rocznik) i w każdym łańcuszek brzęczał, w jednym bardziej w drugim mniej, pewnie tak jak u mnie, zależy od temp. oleju, czasem go tez nie slychac, ale to rzadko. Moim zdaniem to jakaś zmiana konstrukcyjna, może po prostu olej który leci pod ciśnieniem z napinacza, nie wygłusza jego pracy na tyle ile w starszych modelach, ale smarowany jest ciągle. Ja zrobiłem urlopową trasę 5000 km i nic sie nie zmieniło, może nawet silnik troche równiej teraz chodzi po przegonieniu, a jechałem czasem dość długo z prędkosciami w okolicach 180 km/h. ogolnie od zakupu zrobione ok 12 tys km, dwie wymiany oleju i nic sie nie zmienia, wiec niewiem czy sobie głowe zawracac, jedyne co mnie teraz martwi to, że zaczeła lekko pocić sie uszczelka od dolotu-pokrywy, wiec pewnie i tak bedzie trzeba tam zajrzec, ale narazie, staram sie nie zwracac na to uwagi, myślę, że jeszcze zanim urwie łańcuch wcześniej padnie kilka innych rzeczy, które też mogą być kosztowne ;). I niewiem co ma do tego wymiana oleju nie na czas, przeciez wczesniej niż łańcuszek pewnie padło by turbo od zasyfionego oleju. A pozatym wiekszość uzytkowników tego modelu silnika miala by problem z wymiana oleju regularnie !? nie sądze.Lancuszek ktory wymienilem wygladal praktycznie jak nowy, ale napinacz nie trzymal juz cisnienia oleju i dla tego lekko go bylo slychac.
Wymiany oleju mala duzy wplyw na prace tego ukladu ze wzgledu na to ze lancuch smarowany jest ze slizgu napinacza i malego otwory na jego trzpieniu, a te kanaliki sa bardzo malo i jak olej jest zasyfiony to kanaliki sie zapychaja i lancucha nic nie smaruje, dla tego sie rozciaga.
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
raven006 04-10-2018, 10:26 Dlatego wygladal jak nowy bo jest ciagle smarowany. Przeciez walki na sucho nie chodza. A w skrajnym przypadku zatkania kanalikow od napinacza raczej wlasnie moze skutkowac glosna praca i to tylko i wylacznie o halas chodzi. Bo przeciez napiecie lancucha jest caly czas takie samo poprzez sprezyne w napinaczu. Chyba ze sie myle.
muffintsi 04-10-2018, 11:19 Jakoś nie wierzę, że ten łańcuszek może się urwać. Najwyżej przy już bardzo dużym luzie nie będzie idealnej synchronizacji pomiędzy wałkami. Może będzie trochę tarabanić i tyle.
W prostej jak budowa cepa Felce 1.3 jest łańcuch bez napinacza, tarabani, kręci się i nie zrywa.
drummer44 04-10-2018, 12:33 Witam, w innym temacie poruszałem sprawę hałasu z silnika 2.0 tdci w moim mondeo mk4. Myślałem, że to wtryski. Serwis pomp wyremontował mi pompę cr i oczywiście odpowiednio skasował, ale hałas pozostał. Kolejne podejrzenie padło na łańcuszek rozrządu z tym że on chyba powinien hałasować przy każdych obrotach silnika a u mnie hałas pojawia sie w wąskim zakresie obrotów około 1800 do 2000. Znalazłem temat o silniku 2.0 hdi, który jest chyba taki sam jak u nas. http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=216634&postdays=0&postorder=asc&start=0, po przeczytaniu tematu zaczynam podejrzewać zawór regulacji ciśnienia paliwa. Jest to ciekawe ale podobno to jest przyczyną takiego hałasu jest któryś z zaworów sterujących ciśnieniem paliwa. I tu pojawia się pytanie który. Ja mam system Siemensa i koszt zaworu niskiego ciśnienia jest jakiś chory prawie 800 zł.. Mam dylemat czy wymienić w ciemno zawór wysokiego ciśnienia za 285 zł.. Może koledzy odsłuchają hałas nagrany przez kolegę z forum cytryny i sie wypowiedzą.
klocolus 04-10-2018, 13:43 U mnie odstatnio też zaczęło być słychać łańcuch rozrządu (278tys.km.) aczkolwiek nie jest on szczególnie głośny na tle całego silnika. Warto już go robić czy wstrzymać się do najbliższej wymiany rozrządu? Planowałem zrobić przy 300tys. jak obecny rozrząd będzie miał 100tys przelatane w 3 lata.
Zbyniu123 04-10-2018, 15:50 Witam, w innym temacie poruszałem sprawę hałasu z silnika 2.0 tdci w moim mondeo mk4. Myślałem, że to wtryski. Serwis pomp wyremontował mi pompę cr i oczywiście odpowiednio skasował, ale hałas pozostał. Kolejne podejrzenie padło na łańcuszek rozrządu z tym że on chyba powinien hałasować przy każdych obrotach silnika a u mnie hałas pojawia sie w wąskim zakresie obrotów około 1800 do 2000. Znalazłem temat o silniku 2.0 hdi, który jest chyba taki sam jak u nas. http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=216634&postdays=0&postorder=asc&start=0, po przeczytaniu tematu zaczynam podejrzewać zawór regulacji ciśnienia paliwa. Jest to ciekawe ale podobno to jest przyczyną takiego hałasu jest któryś z zaworów sterujących ciśnieniem paliwa. I tu pojawia się pytanie który. Ja mam system Siemensa i koszt zaworu niskiego ciśnienia jest jakiś chory prawie 800 zł.. Mam dylemat czy wymienić w ciemno zawór wysokiego ciśnienia za 285 zł.. Może koledzy odsłuchają hałas nagrany przez kolegę z forum cytryny i sie wypowiedzą.Jezeli jest u ciebie tak jak na filmiku, to sa to wtryski
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
muffintsi 04-10-2018, 16:36 Mozna sptobowac usunac wyuczone korekty wtryskow. Wrzucic defaulty i przeprowadzic uczenie.
drummer44 04-10-2018, 19:26 Czy mozna to zrobic forscanem a jeśli tak to czy czegoś nie zepsuje. Mam jakiegoś Elma ale dziala tylko z forscanem. Wtryskiwacze podobno są w porządku tak stwierdził serwis pomp. Jeśli zawor sterujacy ciśnieniem na pompie nie dziala to może daje zbyt wysokie cisnienie paliwa na wtryskiwacze i one tak grzechoczą. Tylko ciekawe, ze dzieje sie tak tylko w wąskim zakresie obrotow, samochód nie kopci ma kopa, fakt trochę wiecej ostatnio pali, ale średnia wychodzi około 7 litrów. Spróbuje się podłączyć do kompa i zobaczę. Czy forscan musi być zarejestrowany zeby to zrobić, czy musi być inny program?
Zbyniu123 04-10-2018, 20:03 Czy mozna to zrobic forscanem a jeśli tak to czy czegoś nie zepsuje. Mam jakiegoś Elma ale dziala tylko z forscanem. Wtryskiwacze podobno są w porządku tak stwierdził serwis pomp. Jeśli zawor sterujacy ciśnieniem na pompie nie dziala to może daje zbyt wysokie cisnienie paliwa na wtryskiwacze i one tak grzechoczą. Tylko ciekawe, ze dzieje sie tak tylko w wąskim zakresie obrotow, samochód nie kopci ma kopa, fakt trochę wiecej ostatnio pali, ale średnia wychodzi około 7 litrów. Spróbuje się podłączyć do kompa i zobaczę. Czy forscan musi być zarejestrowany zeby to zrobić, czy musi być inny program?Mozesz forescanem zresetowac adaptacje wtryskiwaczy i pojezdzic chwile zeby sobie nastawil od nowa.
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
mkaminski100 04-10-2018, 20:06 ECU koryguje nastawy na bieżąco więc to nic nie da.
To nie stary system z kodami wtrysków gdzie wpisanie kodów lub reset pomagał
Speak softly and carry a big stick; you will go far.
muffintsi 04-10-2018, 20:33 Tu tez wpisuje sie kody wtryskow. Mozesz je sobie nawet odczytac IDSem czy innym softem I jest tez samoadaptacja nastawow przez PCM.
mkaminski100 05-10-2018, 09:13 Tu tez wpisuje sie kody wtryskow. Mozesz je sobie nawet odczytac IDSem czy innym softem I jest tez samoadaptacja nastawow przez PCM.
W Smaxie 2008 rok na Siemensie?
Zrób zrzut i wrzuć gdzie są te kody na wtryskiwaczu i gdzie je masz wpisane w programie?
muffintsi 05-10-2018, 09:14 Delphi. DW10C
mkaminski100 05-10-2018, 09:17 To popatrz na tytuł a jeśli moc nie podpowiada to zobacz jakie auto ma osoba która prosi o pomoc.
2008 więc na Siemensie .
Tu nie ma kodów.
W dw10c nie ma problemów z "zapominaniem" kodów jak w starych Delphi w mondeo mk3
Speak softly and carry a big stick; you will go far.
muffintsi 05-10-2018, 09:23 Tytul mowi o lancuszku. Dw10C w 140 sam posiadam/lem.
Owszem nie ma problemu zapominania. Problem w dw10c moze byc przy upgrejdzie softu. Czesto po nim zaczynaja dzwonic wtryski. Sam tak mialem.
Kolega z ASO ppdpowiedzial mi ze wtedy najlepiej wyzerowac to czego sie pcm nauczyl na starym sofcie i niech od nowa zbiera.
klocolus 10-10-2018, 23:15 Rozebrałem sobie auto i łańcuszek wyciągnięty że hej. Co ciekawe ślizgi właściwie w idealnym stanie jak nowe tak samo napinacz. Wymienimy, zobaczymy. Jak widać nawet dobre smarowanie mu nie pomaga, po prostu się wyciąga. Powinno się go razem z rozrządem wymienić przy 200tys. i spokój a nie kombinowanie i rozpinanie rozrządu znowu.
Zbyniu123 11-10-2018, 00:54 U mnie bylo niecale 150 tys km i dzwonil, po wymianie dzwoni dalej
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Zbyniu123 21-10-2018, 19:51 Witam,
W poszukiwaniu przyczyn mojego szumienia lancucha staralem sie znalezc jakis lancuch moze lepszy czy cos, ale natknalem sie na cos innego, a mianowicie szperajac w czesciach w garazu znalazlem lancuch od 1.6 hdi i okazalo sie ze jest identyczny! Poszukalem troche w necie i okazalo sie ze lancuszki sa takie same w 1.4, 1.6 i 2.0 hdi/ tdci a jak wiadomo lancuchy w 1.6 hdi zuzywaja sie bardzo szybko, ba nawet pekaja!
Dla tego jezeli macie problemy z tym dziwnym dzwiekiem a robicie rozrzad to radzilbym tez zmienic ten lancuszek, nawet jezeli mialby dalej dzwonic to zawsze bedzie wiadomo ze lancuszek jest nowy i sie nie zerwie.
Co do producentow lancuchow, nie polecam firmy FAI napinacz jest zrobiony na jakis innych patentach i nie ma dziurki na samej gorze do smarowania lancucha, do tego srodek jest inny i slizg przepuszcza mniej oleju.
Najlepiej kupic oryginal, lub tez zamiennik FEBI lub INA.
Ja za kazym razem jadac autem boje sie zeby ten lancuszel sie nie zerwal niestety..
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
radekrogo 21-10-2018, 22:35 Mnie w DW10C zaczęło terkotać przy 125kkm. Paranoja jakaś. 2 mechaników powiedziało , ze przy robieniu rozrządu to ogarnąć.
Witam wszystkich podepne sie pod temat a mianowicie tez zauważyłem jak by dziwna prace silnika i nie wiem czy to jest łancuszek czy tak ma byc mam od niedawna mondeo i caly czas mnie to zastanawia dorzucam filmik https://youtu.be/MKmN-RbzTWM
Zbyniu123 22-10-2018, 19:04 Oczywiscie ze to jak ze cudowny lancuszek
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Zbyniu123 05-11-2018, 17:41 Wczoraj sprawdzilem cisnienie oleju i cisnienie skacze jak cholera, przy 4 tys obrotow nie widac igly na manometrze u mnie jest to przyczyna walacego lancuszka, gdzies ucieka cisnienie oleju i tyle, albo panewka albo pompa oleju.
Ja olalem temat i poszukalem drugiego silnika z malym przebiegiem i bede go wkladal w weekend
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
raven006 07-11-2018, 13:41 Sprawdzales silnik jak chodzi przed kupnem ?
Zbyniu123 08-11-2018, 02:30 Tak gostek filmiki nagrywal zobaczymy
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Zbyniu123 10-11-2018, 18:50 Bestia czeka na wymiane ;)https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181110/b6a4db81456b317894670b727a6d4bf1.jpg
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
raven006 10-11-2018, 21:24 Nie powiem, ale jestem w szoku ;) za ile udalo Ci się kupić ? Przynajmniej bedziesz miał wszystkie części na podmiany jakby co...
Zbyniu123 12-11-2018, 02:01 Silnik wsadzony i uwaga lancuszka nie slychac ! Z czego jestem bardzo zadowolony
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
mkaminski100 12-11-2018, 06:52 Ekstremalny sposób pozbycia się problemu...
Czy to był jedyny powód wymiany sinika?
Speak softly and carry a big stick; you will go far.
Zbyniu123 12-11-2018, 11:41 Powodem stukania mojego lancuszka bylo skaczace cisnienie oleju, ale tez moje wtryski juz poklepywaly.
Silnik znalazlem kompletny ze skrzynia i wiazka cala z 2014 roku z przebiegiem niecale 60 tys kilometrow w cenie praktycznie wtryskow i paru dupereli tak ze nie jest zle, do tego mam duzo dobrych czesci od mojego starego motoru wiec moge to wszystko posprzedawac.
A tak szczerze powiem ze szybciej w galaxy jest wymienic silnik niz wymieniac ten lancuszek
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
raven006 12-11-2018, 14:14 Wlales swiezy olej ? I tez go nie slychac ? U mnie tez praktycznie sie wyciszyl. Tylko slychac jak sie rozgrzeje.
Zbyniu123 12-11-2018, 15:50 Oczywiscie olej castrol a5 filtry bosch ani na cieplym ani na zimnym go nie slychac, chodzi cichutko
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
raven006 12-11-2018, 17:50 Czyli podejrzewam, ze jakbym wymienił u siebie to dalej byloby to samo. A silnika narazie nie zamierzam zmieniać. Wiekszosc osob ktora zmieniała twierdzila ze lanchuch niema sladow zuzycia. Więc powinien troche jeszcze pochodzic.
Zbyniu123 12-11-2018, 20:12 Raven, jak chcesz to mam nowy napinacz FEBI i po wymianie napinacza raczej zniknie ci halas lancuszka, napisz mi twoj adres to ci go wysle, chyba ze potrzebujesz cos jeszcxe to mam wszystko w garazu
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
raven006 12-11-2018, 21:04 Spoko, narazie się nie zabieram za wymiane, ale jakby to się odezwę bo chyba masz dokładnie ten sam silnik co ja więc jak będę coś potrzebował to wiem gdzie szukać.. ;) pozdro
Zbyniu123 12-11-2018, 21:28 Nie ma sprawy wal jak w dym
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Panowie jedyne co trzeba to zdjąć pokrywę zaworów Nowy komplet i przyrząd skuwacz do łancucha i 2 godziny tyle .
Zbyniu123 22-11-2018, 00:43 Po takim czyms to lancuch mozesz na smietnik wywalic
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Poglądowy film z wymiany łańcucha
https://www.youtube.com/watch?v=ewV0i9MqMb8
bonnusek 07-12-2018, 09:18 Spojrzcie na to:
https://youtu.be/znQ0vGcgUco
Pierwsza czesc filmiku, na ktorym ewidentnie cos halasuje, pochodzi z mojego silnika - przebieg 175tys km.natomiast druga czesc pochodzi z identycznego silnika - przebieg 183tys km, gdzie juz halasu nie ma.czy to lancuch spinajacy walki rozrzadu, czy to cos innego?
Zbyniu123 07-12-2018, 09:51 Tak to lancuszek przyjacielu
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
bonnusek 07-12-2018, 10:33 Tak to6 lancuszek przyjacielu
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Dzieki.tak przypuszczalem.zaczal dzwonic pare miechow temu wiec moze 2000km zrobilem z tym halasem.problem w tym ze czeka mnie za tydzien podroz 1800km do pl i raczej nikt sie nie podejmie wymiany przed swietami.i nie wiem.. chyba sie nie urwie.hmm
Lancuch rozumiem wymienia sie z tym napinaczem i slizgiem jako komplet tak?
Roboty przy tym caly dzien podobno, bo wtryski pompa CR i vacuum, rozrzad itp
Jak sobie powoli to bede robil 2 weekendy to chyba ogarne?
Zbyniu123 07-12-2018, 16:54 Ja zrobilem ponad 10 tys km z tym dzwiekiem i sie nie urwalo.
Ogolnie ja bym ci radzil sprzedac to auto bo zmienisz lancuszek i dalej bedzie to samo, ja sie poddalem i kupilem drugi silnik
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
raven006 07-12-2018, 17:29 bonnusek, ja juz zrobilem z 15 tys km z tym i wczesniej pewnie tez szumialo, bylem juz raz w PL trasa 4000 km, i teraz na swieta tez jade. Moim zdaniem niema sie co stresowac, dokup sobie breakdown cover z opcja holowania do kraju i tyle ;) tak na wszelki wypadek. Który rok auta ?
bonnusek 08-12-2018, 07:35 Ja zrobilem ponad 10 tys km z tym dzwiekiem i sie nie urwalo.
Ogolnie ja bym ci radzil sprzedac to auto bo zmienisz lancuszek i dalej bedzie to samo, ja sie poddalem i kupilem drugi silnik
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Hmm to czemu po wymianie lancuszka na nowy dalej dzwoni?tzn ze to cos innego albo ze te zebatki na walkach sa tez wyrobione przez luzny lancuch?
Bump: bonnusek, ja juz zrobilem z 15 tys km z tym i wczesniej pewnie tez szumialo, bylem juz raz w PL trasa 4000 km, i teraz na swieta tez jade. Moim zdaniem niema sie co stresowac, dokup sobie breakdown cover z opcja holowania do kraju i tyle ;) tak na wszelki wypadek. Który rok auta ?
Rok auta 2010 po lifcie.breakdown cover full chirchilla mam z opcja holowania ale do bliskiego garazu i jesli auto nie bedzie naprawione w 24h to wtedy nas transportuja w miejsce docelowe a auto holuja do uk , jesli wartosc naprawy nie przekracza wartosci auta.
P.s. kiedy jedziesz do pl?
raven006 08-12-2018, 16:09 22.12 ok 9 mam eurotunel.
bonnusek 08-12-2018, 23:49 22.12 ok 9 mam eurotunel.
To ja 15 grudz.maly off topic hehe.wracasz tez tunelem bo ja jeszcze nie wiem, a tunelu troche sie boje o imigrantow
raven006 09-12-2018, 08:58 Tak tez tunel. Przejedz raz tunelem a nie bedziesz chcial plywac promem. Jak dobrze sie wstrzelisz to od wjazdu pod bramke do wyjazdu w uk mija niecala godzina. Polecam. A imigranci to bardziej jak zjezdzasz w strone promow wlasnie. Bo na pociag ciagle lecisz autostrada prosto do callais.
bonnusek 09-01-2019, 08:22 Wczoraj sprawdzilem cisnienie oleju i cisnienie skacze jak cholera, przy 4 tys obrotow nie widac igly na manometrze u mnie jest to przyczyna walacego lancuszka, gdzies ucieka cisnienie oleju i tyle, albo panewka albo pompa oleju.
Ja olalem temat i poszukalem drugiego silnika z malym przebiegiem i bede go wkladal w weekend
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Tez musze sprawdzic to cisnienie dla pewnosci, zeby nie rozbierac pol silnika niepotrzebnie.ten czujnik cisnienia oleju jest gdzies na dole kolo miski olejowej tak?gdy go ponownie montowales po pomiarze to dawales go na jakis klej?bo tak pisze w manualu.
Robiles pomiar na kompletnie rozgrzanym silniku?niby temp oleju do pomiaru ma miec 80st. Nie mam jak sprawdzic.tej temp.
Zbyniu123 09-01-2019, 20:08 Tez musze sprawdzic to cisnienie dla pewnosci, zeby nie rozbierac pol silnika niepotrzebnie.ten czujnik cisnienia oleju jest gdzies na dole kolo miski olejowej tak?gdy go ponownie montowales po pomiarze to dawales go na jakis klej?bo tak pisze w manualu.
Robiles pomiar na kompletnie rozgrzanym silniku?niby temp oleju do pomiaru ma miec 80st. Nie mam jak sprawdzic.tej temp.Czyjnik jest na oringu a temp to poprostu nagrzej silnik i tyle
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
A kojarzysz jaki tam jest gwint?
Bump: Juz mam, 16x1.5 , muszę skombinowac bo mam manometr na 10x1
Zbyniu123 10-01-2019, 00:06 A kojarzysz jaki tam jest gwint?
Bump: Juz mam, 16x1.5 , muszę skombinowac bo mam manometr na 10x1Dokladnie taki ;)
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
bonnusek 13-01-2019, 10:46 Zamierzalem zalozyc nowy watek pod tytulem "dziwny dzwiek z okolic miski olejowej", ale poczytalem troche i wydaje mi sie ze problem dzwoniacego lancucha moze byc scisle powiazany z tym co zobaczycie na filmie. Pisalem w innym poscie ze mam prawdopodobnie do wymiany sprzeglo na sprezarce do klimy, tak powiedzial mechanik.ale...to raczej napewno nie to.
Zaczne od tego ze zadna kontrolka oleju sie nie swieci czy to na wolnych obrotach czy podczas jazdy.gdy odpalam silnik po dluzszym postoju to jest cos takiego
https://youtu.be/Dkoyxd36yVg
Gdy juz zaskakuje silnik to jest takie jakby uderzenie i kontrolka gasnie tak po ok 1 - 1.5 sekundy.
Czy to normalne czy raczej powinna gasnac szybciej? Jesli tak to wskazywaloby to na niskie cisnienie oleju raczej.
Chcialem je zmierzyc ale dojscie od gory silnika jest slabe a i pod spodem bez kanalu lub rampy ciezko tam reke wygiac, wiec zrobie ten pomiar na tygodniu w warsztacie.powinno byc 2.0 przy 2000rpm i 4.0 przy 4000rpm, poprawcie jesli sie myle.
A teraz filmik drugi:
https://youtu.be/WiTTCGckN38
Gdy odpalam zimny silnik to dzwiek nie wystepuje, a pojawia sie po kilku minutach, w czasie jazdy do pl, na postojach tez go slyszalem stojac obok auta.zauwazylem, choc moze mi sie wydaje ze dzwiek jest slyszalny czasami raz mniej raz bardziej, ale najbardziej go slychac wtedy, gdy wracam z trasy i parkuje.jak pochodzi sobie kilka minut to jakby ciut ciszej, ale dalej dzwiek wystepuje.jest on, jak widac na filmiku, z okolic miski olejowej.czyzby to pompa tak halasowala, lub ten lanuch ja napedzajacy?
Czy niedomagajaca pompa moze tak halasowac i czy przez zbyt niskie cisnienie moze ona byc powodem dzwoniacego tego drugiego lanuszka na gorze?
Kupilem go 1.5 roku temu.po zakupie poszedl nowy rozrzad+pompa wody+olej motul specific 5w30+filtry.po roku, czyli w ostatnie lato zaczalem powoli slyszec ten dzwiek.w pazdzierniku 2018 znow zmienilem olej na ten sam motul specific 5w30.od wymiany zrobilem ok 5000 w tym trase do PL i stan oleju jest na bagnecie w polowie, a by max po wymianie. Zaznaczam ze od pierwszej wymiany do drugiej brak ubytku oleju na bagnecie.nie wiem na jakim oleju jezdzil poprzedni wlasciciel, ale gdyby byl to np 10w30 a ja zmienilem na 5w30 to moglo jakis syf z silnika wyplukac i stad te problemy, jak zakladam z pompa?
Gdzies na forum czytalem, ze przez niskie cisnienie oleju, turbo dostaje po tylku.jesli tak to stad ten ubytek oleju?
Sorry za tyle pytan, ale staralem sie opisac problem jak najbardziej szczegolowo.
Zaczne od cisnienia oleju, a co potem
Zbyniu123 13-01-2019, 15:35 U mnie bylo to samo, pompa oleju i lancuszek, a taka pompa kosztuje ponad 300f do tego tez lancuszek i zebatka na wale nastepne 150 plus robota i nowy olej i rozrzad wyjdzie ponad tysiac funtow dla tego ja kupilem drugi silnik.
Pewnie miales silnik zajechany przez brak wymiany oleju tak jak ja i silnik 92 tys mil na liczniku a chodzil jak sieczkarka.
Dla mnie napewno to jest ostatni ford.
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Dlaczego ostatni ford? Przecież każdy czy to bmw czy Mercedes by pewne tak skończył.
bonnusek 13-01-2019, 18:38 Czyli jednym slowem moj silnik to juz padaka tak?
A zgadzam sie ze zbyniu123 to tez moj ostatni ford.jest cos takiego ze sie czlowiek zraza po przejsciach i nie chce znac danej marki samochodu niestety.
Najlepiej wymienic caly silnik, ale czy jest jakies inne rozwiazanie np.zamienic olej na 10w30 cos mi sie przypomina ze chyba taki byl zalany zanim go kupilem - poszukam jakis faktur. czy wymienic na uzywana pompe? Zeby sie to uciszylo?jakies pomysly?
Zbyniu123 13-01-2019, 20:12 Nic ci nie da zmiana oleju, ogolnie z tym napewno nic sie nie stanie, bedzie jezdzilo tylko bedzie wydawalo dziwne dzwieki, niestety ja jestem z tych co jak wroca z trasy to lubia posluchac silnika i dla tego dla mnie to jest nie do zaakceptowania.
Dla czego moj ostatni ford? Po zakupie zacza walic lancuszek to wymienilem go razem z rozrzadem przy okazji kolo pasowe wszystkie rolki i sprzegielko alternatora, zeby tam juz nie zagladac, i co? Lancuszek dalej walil, po paru tys km doszlo klepanie pod obciazeniem i walenie z miski olejowej, wszedl nowy silnik i mial byc recepta na szczescie, tymczasem padl maf sensor i cos teraz stuka po zgaszeniu do tego po wczorajszym powrocie z trasy sprzeglo zaczelo jak by klikac czyli padla pompa sprzegla, do tego niedawno wymienilem tarcze z przodu bo juz mialy bicie no i co? Znowu maja bicie bo auto za ciezkie jest i tarcze sie przegrzewaja i bija.
Nie wiem co sie stanie jutro, stracha mam tym autem gdzies jechac, dodam tylko ze mam jeszcze auto "do roboty" fabie 2005 1.9 tdi i do tego auta zawsze wsiadam z usmiechem na twarzy bo wszystko w niej dziala tak jak trzeba i nic sie nie psuje, a w fordzie co chwila cos i tyle.
Moze moj jest jakis nie udany, ale napewno wiecej nie kupie tej padaki i tyle
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
bonnusek 13-01-2019, 21:21 no wlasnie je tez jestem z tych co lubia posluchac silnika i choc nie jestem ekspertem ani mechanikiem, niestety badz stety zawsze uslysze cos, co pozniej okazuje sie jakas usterka.trafna usterka.
szczerze to musze sie zgodzic z toba zbyniu123 - ostatni ford. szkoda bo galaxy to naprawde duze auto - jak dla mnie idealne dla 4 sobowej rodziny.aczkolwiek tez juz wpakowalem w niego troche, a zapowiada sie ze to nie koniec. przez 12 lat mialem kilka bmw - benzyna i diesel i najpowazniejsza rzecza jaka wymienilem to GM module, dwumase i tyle.
moze moj tez jest taki nieudany jak twoj kolego.co zrobic
tak z ciekawosci zapytam jeszcze bo odpowiedz nie padla, jak sie wymienia ta pompe - rozbiera sie od gory zeby dostac sie do tego czy przez miske olejowa?co wlasciwie trzeba rozebrac?i czy te stuki z miski to efekt niesprawnosci pompy czy lanucha jej napedzajacego?
pzdr
Zbyniu123 13-01-2019, 21:31 no wlasnie je tez jestem z tych co lubia posluchac silnika i choc nie jestem ekspertem ani mechanikiem, niestety badz stety zawsze uslysze cos, co pozniej okazuje sie jakas usterka.trafna usterka.
szczerze to musze sie zgodzic z toba zbyniu123 - ostatni ford. szkoda bo galaxy to naprawde duze auto - jak dla mnie idealne dla 4 sobowej rodziny.aczkolwiek tez juz wpakowalem w niego troche, a zapowiada sie ze to nie koniec. przez 12 lat mialem kilka bmw - benzyna i diesel i najpowazniejsza rzecza jaka wymienilem to GM module, dwumase i tyle.
moze moj tez jest taki nieudany jak twoj kolego.co zrobic
tak z ciekawosci zapytam jeszcze bo odpowiedz nie padla, jak sie wymienia ta pompe - rozbiera sie od gory zeby dostac sie do tego czy przez miske olejowa?co wlasciwie trzeba rozebrac?i czy te stuki z miski to efekt niesprawnosci pompy czy lanucha jej napedzajacego?
pzdrU mnie to byl lancuch z pompa, a zeby wymienic to trzeba sciagnac miske i rozpiac rozrzad bo naped jest z walu
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
bonnusek 13-01-2019, 23:29 U mnie to byl lancuch z pompa, a zeby wymienic to trzeba sciagnac miske i rozpiac rozrzad bo naped jest z walu
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
dzieki a powiedz mi tylko jeszcze czy jak chce wymienic ten lancuch i zebatke to: zrzucam miske, kolo pasowe, potem pompe, i ten lancuch i na koncu zebatke?pytam bo szczerze powiem ze nie widze tego na schemacie i probuje sobie to wyobrazic.
sluchales tego dzwieku w drugim filmiku?u ciebie tez tak samo?a moj zaufany mechanior z PL powiedzial ze to sprezarka od klimy.rece mi opadly
pzdr
Zbyniu123 13-01-2019, 23:40 dzieki a powiedz mi tylko jeszcze czy jak chce wymienic ten lancuch i zebatke to: zrzucam miske, kolo pasowe, potem pompe, i ten lancuch i na koncu zebatke?pytam bo szczerze powiem ze nie widze tego na schemacie i probuje sobie to wyobrazic.
sluchales tego dzwieku w drugim filmiku?u ciebie tez tak samo?a moj zaufany mechanior z PL powiedzial ze to sprezarka od klimy.rece mi opadly
pzdrU mnie szczerze mowiac byl dzwiek bardziej lancuszka, ale pompe tez bylo slychac.
Od strony rozrzady sciagasz kolo pasowe-pierscien magnetyczny-zebatke rozrzadu-uszczelniacz walu i pod uszczelniaczem jest ta zebatka, ogolnie kupa roboty i pol silnika do rozbierania, w mondeo czy focusie nie najgorsza robota, ale w galaxy to jest masakra.
Ford galaxy poprzedniej generacji byl mega dobrym autem, ten ford tez by byl swietny gdyby silnik byl dalej vw, jak bym w nim mial silnik 2.0 tdi CR to bylby autem idealnym
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
bonnusek 16-01-2019, 22:51 zrobilem pomiar cisnienia oleju.jutro potwierdze jeszcze raz wyniki
silnik zagrzany i wyszlo:
ok 2.0 bar na biegu jalowym
ok 5.5 bara przy 2000rpm
ok 5.7 bara przy 4000rpm
czy te wyniki sa w normie?
Zbyniu123 17-01-2019, 00:19 zrobilem pomiar cisnienia oleju.jutro potwierdze jeszcze raz wyniki
silnik zagrzany i wyszlo:
ok 2.0 bar na biegu jalowym
ok 5.5 bara przy 2000rpm
ok 5.7 bara przy 4000rpm
czy te wyniki sa w normie?Bardzo dobre wyniki, minimum cisnienia to 0.7 bara
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
bonnusek 17-01-2019, 06:39 Bardzo dobre wyniki, minimum cisnienia to 0.7 bara
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Uff No to duza ulga dzieki.a czemu niby ma byc 2.0bara przy 2000rpm i 4 bary przy 4000rpm?czy to sa wartosci minimalne i wszystko powyzej jest jak najbardziej ok?
Wiec wydaje sie ze pompa sprawna i halasuje naped pompy?pzdr
Zbyniu123 17-01-2019, 06:47 Uff No to duza ulga dzieki.a czemu niby ma byc 2.0bara przy 2000rpm i 4 bary przy 4000rpm?czy to sa wartosci minimalne i wszystko powyzej jest jak najbardziej ok?
Wiec wydaje sie ze pompa sprawna i halasuje naped pompy?pzdrNa wyzszych obrotach powinno byc kolo 6
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Mnie też czeka wymiana rozrządu w moim galaxy i powoli się przymierzam i cały czas szukam na forum dobrych info co robic.Ale niestety łańcuszek spinający wałki tez będe miał do wymiany bo ładnie chałasuje .Właśnie mechanik mi dzwonił poł godziny temu i mam mu postawić auto na noc na warsztat aby zimny był .Sprawdzi czy na pewno tylko rozrząd czy też łańcuch wymieniać bo roboty jak wspominacie będzie kupa.No i najważniejsze cena za usługe to mnie martwi ....
tak mi chałasuje https://www.youtube.com/watch?v=b52RPWiNjTk
slawek-kali 17-01-2019, 12:11 to jest rolka a nie lancuch :D wymien pasek osprzetu z rolka i napinaczem, a bedzie cisza.
Mechanik to moze w prosty sposob sprawdzic przeciez ;) , zrzuci pasek i juz bedzie wiadomo.
Sławku a wezme dziś raz jeszcze sie przyjze bo ja laik :D i dzieki za pomoc jak zawsze :D
pasek osprzetu to ten wieloklinowy co osobno sie kupuje do rozrządu ?
Zbyniu123 17-01-2019, 13:27 To jest lancuszek a nie rolka, ale jest bardzo cicho wiec radzil bym tobie to olac, taka konstrukcja tego silnika, ja mam silnik ktory ma nieco ponad 50 tys km i jak dobrze silnik rozrzgrzeje to tez to slychac.
Jak wczesniej wymienialem lancuch to przy 150 tys km byl jak nowy, a po wymianie dalej bylo go slychac.
Ja bym ci radzil to zostawic, ja mam teraz bzika na punkcie tego dzwieku i w kazdym slucham i niestety w kazdym czy to citroen czy ford czy peugeot slychac ten lancuszek, tam jest kupa roboty zeby to wymienic i uklad wtryskowy trzeba rozpinac a wtryski z euro 5 sa mega delikatne i mechanik moze je szybko rozwalic, nawet jak bedzie krecil na sucho.
Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Witam,
Wiem ze jest możliwość wkręcenia manometru w czujnik ciśnienia przy misce olejowej ( dw10c ). Z punktu widzenia łańcuszka zastanawiam się czy jest możliwość pomiaru ciśnienia w górnej części silnika. Czy jest tam również jakiś sensor pod który mógłbym się wpiąć?
Idzie wiosna wiec nadszedł czas zmierzyć się z łańcuszkiem ..
Zbyniu123 03-03-2019, 23:32 Daj sobie luz, szkoda twojej roboty.
Jedyny punk w ktorym moglbys sprawdzic cisnienie w glowicy to przez wykrecenie pompy vaccum i dorobienie adaptera, ale pomiar tez bedzie malo miarodajny bo pompa jest na samym koncu magistrali olejowej.
Sent from my SM-J320FN using Tapatalk
tomaj2000 18-03-2019, 22:22 Witam,
Jestem nowy na forum ; znalazlem i przejrzalem temat tych łancuszkow w silnikach diesla. Prosze wiec o rade i posluchanie jak to jest u mnie z tym łancuchem; choc wydaje mi sie ze to raczej pewne, ze to wlasnie lancuch.
Kupilem Mondeo 2.0tdci, 2013 , 92k mil ( i niby pelny serwis, milarz sie zgadza wg historii mot ale z tym to roznie) a ze malo sie znam na autach to pomyslalem ze ten halas to moze jakas rolka napinacza. Ale tak jak teraz szukam i czytam , to wyglada , ze bedzie gorzej. Auto oddaje do mechanika w nast tyg dopiero.
Tutaj link do mojego :
https://youtu.be/k_o7t4NNIL4
Czy moglby ktos odsluchac i potwierdzic?
Dodam tylko, ze ten dzwiek jest glosniejszy jak dodaje sie gazu , czy tak jest tez z tym lancuszkiem , ze bardziej go slychac jak dodaje sie gazu ?
Dzieki, pozdrawiam
Drogi forumowiczu - brzmi jak łancuszek
Cały ten watek wydaje się być również stworzony dla Ciebie ... miłej lektury i daj znać czy się z nim uporałeś ...
92k mil
To ciekawe. Mój po 315k km (196k mil) nie wydaje żadnych dźwięków. Przebieg masz pewny? :) Olej wymieniany na czas?
PS. Łańcuch do wymiany z napinaczem.
To ciekawe. Mój po 315k km (196k mil) nie wydaje żadnych dźwięków. Przebieg masz pewny? :) Olej wymieniany na czas?
PS. Łańcuch do wymiany z napinaczem.
Serio? U mnie auto z 2014, 63 kkm nabite ... z reszta sam zobacz: https://youtu.be/XtzKG3JR6L4
Przebieg pewny.
Ja mam 300tys i to samo, ale mam WULGARYZM , wymienię razem z paskiem przy około 340 (jeśli będę jeszcze miał go)
Zbyniu123 05-04-2019, 01:02 Test na lancuszek z napinaczem:
Rozgrzac silnik do 90 stopni
Trzymac silnik na obrotach okolo 2 tysiace przez 2 minuty, jak nic nie slychac to wszystko jest ok, jezeli dalej slychac to do wymiany w pierwszej kolejnosci napinacz, jezeli nic nie da to nowy lancuch.
Ja wymienilem i po wymianie dalej bylo go slychac ten typ tak poprostu ma i niech nikt glupot nie pisze ze go nie slychac bo na zimnym w kazdym dw10c slyszalem lancuszek.
Sent from my F8331 using Tapatalk
nikt glupot nie pisze ze go nie slychac bo na zimnym w kazdym dw10c slyszalem lancuszek
W DW12 go nie słyszę. Nie pisałem nigdzie o DW10C. Konstrukcja raczej taka sama.
Zbyniu123 05-04-2019, 19:24 W 1.6 hdi tez go raczej nie slychac, nawet w starszym 2.0 nie bylo go slychac.
Mysle ze to przez zmieniona konstrukcje pompy oleju sa takie cyrki
Sent from my F8331 using Tapatalk
Możliwe. Gdzieś znalazłem info, że w DW12 jest praktycznie niesłyszalny w porównaniu z DW12C.
slawek-kali 05-04-2019, 19:46 To straszne brednie..
Na filmikach slychac rolki, a wy sie lancuchami podniecacie...
Witam. Będę się zabierał do wymiany tego łańcuszka bo u mnie rzegocze już od jakiś 20 tys. km. Zakupiłem zestaw firmy INA. Do tego wyminie oringi miedziane wtryskiwaczy i uszczelkę pompy vacum. Na pewno tez będę czyści wszystko z nagaru. Jakie uszczelki/oringi doradzacie jeszcze wymienić i jaki preparat polecacie do czyszczenia a nagaru?. Oring wałka rozrządu mam nowy i rozrząd też wymieniałem niedawno.
Zbyniu123 08-05-2019, 17:32 Rozrzad po kazdym rozpieciu powinno dac sie nowy a nie kombinowac.
Potrzebujesz:
Uszczelke pod pokrywe zaworow
Oringi na dolot
Uszczelke ktora idzie na srodek azuru ktory spina walki tam gdzie sa wtryskiwacze
Uszczelke pompy wtryskowej plus vaccum
Podkladki pod wtryski 3mm
Oringi na przelewy
Uszczelniacz walka rozrzadu
Przy okazju dobrze sprawdzic czy hydrosztosy nie sa popsute i dzwigenki nie powycierane
Ale z wlasnego doswiadczenia powiem ci ze po wymianie ten lancuszek dalej bedzie slychac, go slychac od nowosci w silniku.
Sluchalem juz kilkudziesieciu tych silnikow i w kazdym slychac, w jednym mniej w drugim bardziej.
Mialem silnik z przebiegiem 140 tys km i bylo go slychac, teraz mam niecale 60 tys i tez go slychac.
Ja przez to ze sie naczytalem bredni w internecie ze u nich nie slychac itp to wpakowalem kupe siana w auto a bylo tak samo, ten lancuszek MUSI byc slychac ze wzgledu na jego konstrukcje poniewaz walek kreca sie stawia opor przez zawory i lancuch robi sie luzny i skacze, a skacze akurat tam gdzie nie ma napinacza tylko jest slizg a powinno byc odwrotnie, do tego dochodzi zmieniona pompa oleju ktora jest ze zmiennymi fazami bo niby ma to pomoc w spalaniu i oczywiscie ekologi a tak naprawde to gdy potrzeba najwieksze cisnienie na ten nieszczesny napinacz to go nie ma, a napinacz nie jest z samoregulatorem tylko na zwyklej sprezynie i tyle.
Jak nie masz 400 tys nalotu to nic tam nie ruszaj.
Sent from my F8331 using Tapatalk
Qrcze. To trochę rzeczy jest do wymiany. Nalotu mam 185 tys. więc jak wielu forumowiczy nie wiem co robić. heh. No tak jak pisałem u mnie rzegocze czy to zimy czy gorący. Muszę sprawę przemyśleć bo faktycznie trochę rozbierania i zabawy z tym wszystkim jest. Dzięki za podpowiedź.
Qrcze. To trochę rzeczy jest do wymiany. Nalotu mam 185 tys. więc jak wielu forumowiczy nie wiem co robić. heh. No tak jak pisałem u mnie rzegocze czy to zimy czy gorący. Muszę sprawę przemyśleć bo faktycznie trochę rozbierania i zabawy z tym wszystkim jest. Dzięki za podpowiedź.
I jak tam co postanowiłes? Wymieniłes?
Hejka. Narazie zostawiłem tak jak jest. Brakuje mi tez trochę czasu bo auto potrzebuje, a mechanior powiedział ze potrzebuje dzień lub dwa. Nadal łańcuch halasuje ale jezdzi.
Rozrzad po kazdym rozpieciu powinno dac sie nowy a nie kombinowac.
Potrzebujesz:
Uszczelke pod pokrywe zaworow
Oringi na dolot
Uszczelke ktora idzie na srodek azuru ktory spina walki tam gdzie sa wtryskiwacze
Uszczelke pompy wtryskowej plus vaccum
Podkladki pod wtryski 3mm
Oringi na przelewy
Uszczelniacz walka rozrzadu
Przy okazju dobrze sprawdzic czy hydrosztosy nie sa popsute i dzwigenki nie powycierane
Ale z wlasnego doswiadczenia powiem ci ze po wymianie ten lancuszek dalej bedzie slychac, go slychac od nowosci w silniku.
Sluchalem juz kilkudziesieciu tych silnikow i w kazdym slychac, w jednym mniej w drugim bardziej.
Mialem silnik z przebiegiem 140 tys km i bylo go slychac, teraz mam niecale 60 tys i tez go slychac.
Ja przez to ze sie naczytalem bredni w internecie ze u nich nie slychac itp to wpakowalem kupe siana w auto a bylo tak samo, ten lancuszek MUSI byc slychac ze wzgledu na jego konstrukcje poniewaz walek kreca sie stawia opor przez zawory i lancuch robi sie luzny i skacze, a skacze akurat tam gdzie nie ma napinacza tylko jest slizg a powinno byc odwrotnie, do tego dochodzi zmieniona pompa oleju ktora jest ze zmiennymi fazami bo niby ma to pomoc w spalaniu i oczywiscie ekologi a tak naprawde to gdy potrzeba najwieksze cisnienie na ten nieszczesny napinacz to go nie ma, a napinacz nie jest z samoregulatorem tylko na zwyklej sprezynie i tyle.
Jak nie masz 400 tys nalotu to nic tam nie ruszaj.
Sent from my F8331 using Tapatalk
Tak sie zastanawiam czy czasem ten 'hałas' łańcuszka nie jest powiązany z pompą paliwa, która jest po drugiej stronie wałka rozrzadu. nie wiem czy to jakis omam ale kiedy dolałem 300 ml oleju 2T do baku - wlaczylem silnik - metaliczny dźwiek ustał!
Znalazłem też inny watek tutaj:
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=108821.25
Który to potwierdza. Na filmiku widac ze ten HDI tez ma pompe paliwa napedzaną walkiem rozrzadu w wydaje sie podobny sposob ( po drugiej stronie łancucha ).
Niestety po jakims czasie halas wrocil. Dolalem 2T znowu - bez poprawy. Wiec sam już nie wiem, jednak jest to jakis trop może. Może jakiś luz na pompie powoduje że łancuch słychac ... doleje moze te 0.5 L oleju 2T albo wleje Liqui moly do wtryskow i jeszcze raz zobacze zanim zdecyduje co z tym zrobic.
Zbyniu123 29-07-2019, 23:20 Pompa oleju jest ze zmienna wydawka i glownie to jest przyczyna tego halasu.
Ja mam juz drugi silnik i po przejechaniu prawie 40 tys km zauwazylem ze ogolnie u mnie lancuszka wogole nie slychac, ale jak wymienie olej to swiezo po wymianie przez okolo 2 tys kilometrow troche zaczyna byc go slychac, ale jak lekko dam gazu to halas ustaje.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Pompa oleju jest ze zmienna wydawka i glownie to jest przyczyna tego halasu.
Ja mam juz drugi silnik i po przejechaniu prawie 40 tys km zauwazylem ze ogolnie u mnie lancuszka wogole nie slychac, ale jak wymienie olej to swiezo po wymianie przez okolo 2 tys kilometrow troche zaczyna byc go slychac, ale jak lekko dam gazu to halas ustaje.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Zbyniu a wrzuc moze filmik jak silnik pracuje teraz u Ciebie. Jest super stabilny czy majta nim troche ..
Zbyniu123 31-07-2019, 15:43 Chodzi idealnie rowno bez klopotow
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Ktoś może wypowie się odnośnie łancucha i napinacza SWAG:
napinacz: https://allegro.pl/oferta/napinacz-lancuch-rozrzadu-ford-mondeo-iv-8244482196
łancuch: https://allegro.pl/oferta/lancuch-rozrzadu-swag-ford-mondeo-iv-turnier-8293247305
Sam łancuch jak mozna zauwazyc ma od pewnego czasu dziurki na łaczeniach stykajacych sie z zebami wałków - potencjalne miejsce przegrzewania sie poprzednich wersji. Ktoś może założył taki łańcuch ?
Zbyniu123 21-08-2019, 03:29 Na lancuch jest natryskiwany olej pod cisnieniem i raczej napewno sie nie przegrzeje
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Czy ktos wymienial napinacz i lancuch na ten zestaw:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Rozrzad-2.0-TDCi-lancuch-napinacz-slizgacz/3957
Czy to jest dobry wybor? Ewentualnie poprosze o info na jaki zestaw procz oryginalnego w aso za 800zl dobrze wymienic. Pozdrawiam lancuszkowych wyjadaczy ..
Zbyniu123 28-08-2019, 16:23 W napinaczu jest zaworek ktory upuszcza olej dopiero przy odpowiednim cisnieniu a co za tym idzie przy odpowiednim napieciu ja kupilem taki nie orginalny i bylo gorzej jak wczesniej i musialem robic 2 razy a po wyjeciu okazalo sie ze wlasnie nie trzymal cisnienia oleju
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
witam
zastanawia mnie jak jest napędzana pompa paliwa w 2,.0 tdci 2007 rok,
wałek dochodząc do pompy ma wieksze wciecia , a na kliny pompy nie wchodza w te wciecia. czy czegos brakuje?
rockybalboa 25-03-2022, 15:16 Odgrzeję kotleta trochę.
czy przez popychacz czyli niedociśnięty łańcuch silnik może drać w pewnym zakresie obrotów? a dokładnie między 1400 a 1700.
Koledzy Nabyłem MK4 z października 2014 cczyli końcówka produkcji. Powiedzcie mi czy 2,0 TDCI 163KM Powershift ma łańcuch czy pasek rozrządu?
Koledzy Nabyłem MK4 z października 2014 cczyli końcówka produkcji. Powiedzcie mi czy 2,0 TDCI 163KM Powershift ma łańcuch czy pasek rozrządu?
pasek rozrząd główny
międzywałkowo łańcuch
Rozrzad po kazdym rozpieciu powinno dac sie nowy a nie kombinowac.
Potrzebujesz:
Uszczelke pod pokrywe zaworow
Oringi na dolot
Uszczelke ktora idzie na srodek azuru ktory spina walki tam gdzie sa wtryskiwacze
Uszczelke pompy wtryskowej plus vaccum
Podkladki pod wtryski 3mm
Oringi na przelewy
Uszczelniacz walka rozrzadu
Przy okazju dobrze sprawdzic czy hydrosztosy nie sa popsute i dzwigenki nie powycierane
Ale z wlasnego doswiadczenia powiem ci ze po wymianie ten lancuszek dalej bedzie slychac, go slychac od nowosci w silniku.
Sluchalem juz kilkudziesieciu tych silnikow i w kazdym slychac, w jednym mniej w drugim bardziej.
Mialem silnik z przebiegiem 140 tys km i bylo go slychac, teraz mam niecale 60 tys i tez go slychac.
Ja przez to ze sie naczytalem bredni w internecie ze u nich nie slychac itp to wpakowalem kupe siana w auto a bylo tak samo, ten lancuszek MUSI byc slychac ze wzgledu na jego konstrukcje poniewaz walek kreca sie stawia opor przez zawory i lancuch robi sie luzny i skacze, a skacze akurat tam gdzie nie ma napinacza tylko jest slizg a powinno byc odwrotnie, do tego dochodzi zmieniona pompa oleju ktora jest ze zmiennymi fazami bo niby ma to pomoc w spalaniu i oczywiscie ekologi a tak naprawde to gdy potrzeba najwieksze cisnienie na ten nieszczesny napinacz to go nie ma, a napinacz nie jest z samoregulatorem tylko na zwyklej sprezynie i tyle.
Jak nie masz 400 tys nalotu to nic tam nie ruszaj.
Sent from my F8331 using Tapatalk
Witam,
widzę z którego roku jest ten post :) Mam podobny problem w silniku DW10 (S-Max 2008), nalatane 306k km. Jakieś 5k km temu zacząłem słyszeć łańcuch. Myślisz, że wymiana samego napinacza coś pomoże? Pytam, bo przy odrobinie szcześćia mógłbym to zrobić sam i przy okazji wyczyścić kolektor.
GDzie kupię sam napinacz? W sklepie jest tylko zestaw Febi (nie mam zaufania do tej firmy ;) https://ford.sklep.pl/product-pol-19635-2-0-TDCI-DW-zestaw-lancucha-rozrzadu-Febi-37230.html
Skąd jesteś? Pytam bo widzę, że jesteś mechanikiem.
Pozdrawiam
Robert
Tomasz121 29-11-2023, 10:39 Jestem w trakcie czyszczenie kolektora dolotowego, 355t nalotu, powiem masakra.
Tak pomyślałem, że to już i tak połowa drogi do dotarcia do łańcuszka tak więc przy okazji może by go zrobić zapobiegawczo...
Jakiej firmy szukać w relacji cena / jakość?
Tyle się słyszy dziś o tym rozciąganiu, szkoda gadać.
Pamiętam merola 123 na podwójnym łańcuchu. Nie dość że to był prawdziwy ŁAŃCUCH a nie gówienko z dziecięcego rowerka to jeszcze był podwójny.
I to milion wytrzymywało jak nic, komu to przeszkadzało...
Tomasz121 30-11-2023, 16:49 Witam kolegów,
Gorąca prośba o fachową opinię, poniżej zdjęcia, wymieniać czy nie?
Nic nie stuka nic nie puka z łańcuszka, był czyszczony dolot i jest częściowo na wierzchu ale mam w garażu tak zimno że chętnie bym to na wiosnę odłożył, czy li tak max do 20tyś przebiegu.
Zdjęcia poniżej, dzięki serdeczne.
PS
Czasem mu się zdarza trudniejsze uruchamianie z rana ( w dzień wszystko ok) i jakby pykanie metaliczne wtryskiwacza - zaworu, taki "diesel".
https://imagizer.imageshack.com/img924/8484/CN09KP.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img923/8130/m2paPO.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img923/1817/8jSAHO.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img922/4302/eQngpO.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img923/7571/89oUJP.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img923/3894/duGENv.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img922/5081/LsqtMO.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img923/372/qAuQ3K.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img922/9534/kOoZ5h.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img923/323/SKl9dC.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img923/446/77u57x.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img923/2474/FIYjb7.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img923/3624/SmO6dR.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img922/2645/3sNbWa.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img924/403/2fpJBl.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img922/6562/afHOND.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img922/5269/8cIRm2.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img923/9568/siCbM6.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img922/9133/zpTWeP.jpg
https://imagizer.imageshack.com/img922/4919/rnoyRE.jpg
Dzięki za pomoc
Bump: A tak wygląda dolot po 17 latach i 335tyś przebiegu w DW10, i to jeszcze normalnie jeździło...:
https://imageshack.com/i/poH1gVKnj
https://imageshack.com/i/pnbpFPlzj
|
|