Zobacz pełną wersję : [Transit 2000-2006] 2.4 pompa wtryskowa dopasowanie
Adamizero 11-05-2017, 21:19 Pacjent 2,4 Jumbo, październik 2000roku produkcja.
Problemy z pompa mial od dawna, wiec przyszla na.niego pora.
Niestety nie mam.fizycznego dostepu do niego, dopoero w niedziele bede w domu. Dlatego tez nie wiem jaka pompa w nim siedzi. Auto kumpla,mialo jezdzic i wozic graty,sam.nawet nie wie jaka moc (lol). Ja obstawiam,ze to 125km 2,4tddi.
Jakiej pompy szukac? Zwykle 4004 od 2.0 powinno pasowac?
Nie wiem, jak z kompatybilnościa poszczególnych pomp,dlatego pytanie.kieruje na.forum.
012 podobniez jest wymienna z 4004, nie wiem ile w tym prawdy. A jak z reszta ? Z tego co wiem, inne pompy tez chyba byly montowane. Pozdrawiam
wojtekjanus 11-05-2017, 21:44 Silniki 2,4 tddi 125 KM miały rotacyjną pompę promieniową VP44, niektóre 115KM tddi też taką. Słabsze miały rotacyjną pompę osiową VP30.
Układ wtryskowy 125 KM tddi jako jedyny miał do 2002 roku dodatkową pompę podającą paliwo zamontowaną na filtrze paliwa. Wszystkie pozostałe nie miały takiej pompki.
Od silnika 2,0 tddi 100 KM pompa VP44 może mieć króćce pod innymi kątami - ale tego nie jestem pewny.
Najsilniejsze silniki 2,0 tdci 125KM i 2,4 tdci 135KM to były silniki common rail z pompami Delphi.
Adamizero 11-05-2017, 22:04 To napewno 2,4tddi. Nigdy fizycznie.sie.jej nie.przygladalem,auto zawsze jeździlo i to dobrze.
Kiedys czytalem o tym,ze przy wymiane vp44 na vp30 wszystko smiga, bo wszystko kompatybilne.
Osobiscie wydaje mi sie, ze jest to 125km.
W przyszlym tygodniu pewnie podlaczymy komputer, zobaczymy co za kody wywali. Roznica miedzy 4004(vp30) a 4012(vp44) to ok 1000pln w pewnym stanie. Dlatego kumpel szuka opcji wymiany na vp30.
Chyba,ze gdzies tani serwis, ktory sprawdzi pompe i zregeneruje co potrzeba. Akurat w najgorszym momencie sie popsuło...
wojtekjanus 11-05-2017, 22:19 Kiedys czytalem o tym,ze przy wymiane vp44 na vp30 wszystko smiga, bo wszystko kompatybilne. A skąd, bzdura, nic nie jest kompatybilne. To są inne pompy o innych ciśnieniach wtrysku i pracujące na innych wtryskiwaczach.
Adamizero 11-05-2017, 23:14 Ale zastosowanie pompy z mondeo 115km powinno dac rade, prawda?
Ale zastosowanie pompy z mondeo 115km powinno dac rade, prawda?
Mondeo 115KM ma pompę VP44, więc da radę. Pomp VP30 i 44 nie da się w prosty sposób zamienić. ( ogólnie inny rozrząd).
wojtekjanus 12-05-2017, 10:17 Ale zastosowanie pompy z mondeo 115km powinno dac rade, prawda?
Pamiętaj o zaprogramowaniu sterownika - tylko nowy sterownik, nie używany, dogada się automatycznie z immo i silnik odpali. Używany sterownik trzeba zaprogramować pod immo przy pomocy IDS-a.
Adamizero 12-05-2017, 14:24 Ze strony elektroniki nie.wiem jak to wyglada, czy sterownik bedzie kompatybilny z komputerem transita. Najprawdopodobniej taka próbę bedziemy podejmowac.
mam tego świadomość. W zależności od decyzji kumpla, albo bedzie regenerowana,albo kupiona uzywana.
Mam świadomość tego,ze IDS jest potrzebny. bardzo bliskoi kumpel zajmuje sie tylko fordami, ale tdci. Ids i Focoma ma na własność, wiec o sama adaptacje pompy sie nie martwie. Jak tylko zjade do domu, podepniemy ids po transita zeby zczytac bledy i zobaczyc co go faktycznie boli.
Pamiętaj o zaprogramowaniu sterownika - tylko nowy sterownik, nie używany, dogada się automatycznie z immo i silnik odpali. Używany sterownik trzeba zaprogramować pod immo przy pomocy IDS-a.
W niektórch modelach pomp np.VP30 nr 04700004004, istnieje możliwość "wyczyszczenia " sterownika tak, że zachowuje się on jak nowy i dostraja się do immo przy pierwszym uruchomieniu. Jest to tańsze od adaptacji przy pomocy IDS czy też innych bardzo drogich interfejsów. U nas adaptacja serwisowa 250-300 zł i to tak, że powrót do poprzedniej pompy np po naprawie jest niemozliwy ( też trzeba adaptować) , a czyszczenie samego sterownika 50zł i nie trzeba targać całego samochodu, a wystarczy podjechać z samą pompą.
Zastanawiam się jeszcze nad inną opcją, otóż mam interfejs delphi i tam w zakładce immobilaizer jest ustawienie "IMMO ON", czy zmiana na "IMMO OFF" wyłączy całkowicie immobilaizer? , wydaje mi się to zbyt proste, a boję się spróbować ;-) . Może ktoś próbował?
Adamizero 17-05-2017, 20:15 Komputer podpiety,6bledow na silniku pokazalo.
Egr,swiece zarowe,sterownik pompy, pompa i licznik. Kody podam jak zczytam logi z laptopa.
Probowal ktos zmieniac pompe na aucie? W 2.0 jest to wykonalne, a w 2.4?
Blokady mam od swojej 2.0, lacznie z blokadami do ustawienia pompy.
Wkleje kody wieczorem albo jutro, jednak pytanie techniczne. Co z egr? Osobiście jestem zwolennikiem wymiany chociazby nana sprawna uzywke,niz zaslepienie. Co o tym myślicie? Pozdrawiam
Edit
PCM - Powertrain Control Module (Engine ECU)
2.4 Duratorq DI (120PS)(DPC 635) 2000,Ford Transit
P0409 Exhaust Gas Recirculation Sensor A Circuit
---------------------------------------------------------------------------------
P0404 Exhaust Gas Recirculation Circuit: Range/Performance
---------------------------------------------------------------------------------
P0650 Malfunction Indicator Lamp (MIL) Control Circuit: Malfunction
---------------------------------------------------------------------------------
P1608 Watchdog Malfunction or PCM Internal Circuit (Mazda)
---------------------------------------------------------------------------------
P0216 Injection Timing Control Circuit: Malfunction
---------------------------------------------------------------------------------
P1664 Injection Pump Control Module: Malfunction
wojtekjanus 18-05-2017, 18:45 Probowal ktos zmieniac pompe na aucie? W 2.0 jest to wykonalne, a w 2.4? Tak samo jak w modelu 2,0 - używasz takiego samego wieszaka koła mocowanego w otworze pokrywy rozrządu. Co z egr? Osobiście jestem zwolennikiem wymiany chociażby na sprawna uzywke ,niz zaslepienie. Co o tym myślicie? To tylko kwestia czasu, że EGR zacznie się znowu przycinać, blokować. Jeżeli układ nie protestuje i nie wywala błędu, to zdecydowanie zaślepiać.
Adamizero 18-05-2017, 19:32 Tak samo jak w modelu 2,0 - używasz takiego samego wieszaka koła mocowanego w otworze pokrywy rozrządu. To tylko kwestia czasu, że EGR zacznie się znowu przycinać, blokować. Jeżeli układ nie protestuje i nie wywala błędu, to zdecydowanie zaślepiać.
Bardziej chodzilo mi, czy jest to wykonalne bez demontazu chlodnicy i pasa przedniego.
Bump: Tak samo jak w modelu 2,0 - używasz takiego samego wieszaka koła mocowanego w otworze pokrywy rozrządu. To tylko kwestia czasu, że EGR zacznie się znowu przycinać, blokować. Jeżeli układ nie protestuje i nie wywala błędu, to zdecydowanie zaślepiać.
Bardziej chodzilo mi, czy jest to wykonalne bez demontazu chlodnicy i pasa przedniego.
|
|