Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Czy to sprzęgło czy coś innego ?


jarekstg
14-05-2017, 19:50
Witam właśnie przymierzam się do zakupu focusa mk2 FL z 2008 roku. Przebieg 150 tkm. mam pewna wątpliwość do pracy sprzęgła a mianowicie chodzi o to, ze bierze przy samej gorze. Autko jeździ ok. czytałem na forach ze ten typ tak ma. Podzielcie sie ze mna Posiadacze Focusa mk2 1.6 TDCI Waszymi uwagami i praca Waszego sprzęgła

lando
14-05-2017, 19:55
Nie prawda ten model ze sprawnym sprzęgłem bierze niemal od razu. Mam taki sam model 156 tys

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

jarekstg
14-05-2017, 19:58
tak wysprzegla jak lekko sie nacisnie. to ok?

Bump: na forum przeczytałem własnie to

" Gdy sprzęgło "wysoko bierze" - to jest objaw zdrowia tarczy. Jak się tarcza ściera to sprzęgło łapie coraz niżej, przy podłodze. U mnie po wymianie sprzęgła na nowe, zaczęło łapać dość wysoko - trzeba się przyzwyczaić. W megane nie ma regulacji wysokości sprzęgła - przynajmniej w 1.6. Szarpanie przy ruszaniu (głównie na zimno) często spowodowane jest zapowietrzeniem układu albo kończącym swój żywot wysprzęglnikiem. Ja swoje przygody ze sprzęgłem mam już za sobą:P. Pozdrawiam,"

hindus
14-05-2017, 20:39
Jak się przesiada z np. Toyoty to sprzęgło faktycznie jest strasznie długie. Kwestia przyzwyczajenia.

mtl
14-05-2017, 21:11
Gadu, gadu, góra, dół a mk2 1.6 tdci ma sprzęgło samonastawne. Oznacza to, że niezależnie od zużycia tarczy położenie łożyska i siła na pedale nie ulega zmianie. Na polski: zawsze bierze tak samo.

Sprawdź kolego dwie rzeczy: 1. czy nie ma stuków podczas zapalania/gaszenia silnika a auto nie robi kangurka przy ruszaniu, przyspieszaniu i zmianie biegów zwłaszcza na zimnym silniku (może to sugerować zużyte koło dwumasowe) . 2. weź samochód na długą prostą, rozbujaj do 5-go biegu i wciśnij gaz. Jak się sprzęgło ślizga to do wymiany a jak nie to nie ma problemu. Ot, tyle z analizy sprzęgła. Jednocześnie pamiętaj, że tak czy siak w okolicach 200 tysięcy czeka Cię wymiana kompletu wraz z kołem.

Zomair
18-05-2017, 20:25
Witam czasem chociaż nie zawsze wydobywa się dziwny hałas z okolicy skrzyni biegów taki mmm szum?? po wciśnięciu sprzęgła przestaje?? Obstawiam że to albo łożysko oporowe albo docisk?
A może na co liczę szczerze to jakaś tania głupota...?
auto ma 250tys przebiegu zastanawiam się czy wymieniać cały zestaw i mieć spokój czy tylko wyeliminować usterkę? czy jesteście wstanie pomóc gdzie kupie dwumas z sprzęgłem w normalnej kwocie Wawa i okolice z tego co widzę w internecie koszt ok. 2tyś mechanik za wymianę powiedział 1tyś nie wiem czy to dużo ??
Pacjent to Ford Focus MK2 1.6 Cdti 90 KM.
Proszę o pomoc.

Ene
18-05-2017, 21:16
raczej lozysko, jak wymieniac to tylkocaly zestaw, chyba ze masz nadmiar $ zeby znowu komus placic za sciaganie skrzyni

Zomair
18-05-2017, 22:03
Tego się obawiałem z tą kasą teraz różnie :) pozostaje poszukania jakiegoś zestawu czy są jakieś firmy których się wystrzegać ??:)

poul_angel
19-05-2017, 11:03
Ja u siebie wymieniłem przy 170 kkm cały zestaw na Sachs z robotą wyszło około 2.5 tyś pod Warszawą. Pamiętaj żeby wymienić uszczelniacz wału bo to kosztuje grosze a później lubi przeciekać.

Ps. Sprzęgło miałem oryginalne Sachs i tylko zmieniałem okładziny + szlif docisku. W Warszawie jest taki sprawdzony punktu regeneracji sprzegieł jak coś pisz PW

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka

Fulara
19-05-2017, 11:31
z tą wymianą uszczelniacza jak jest suchy to bym uważał, i to mówie bardzo serio

poul_angel
19-05-2017, 11:44
No ja miałem suchy i po 30 tys od wymiany sprzęgła zaczął lecieć jak nie wiem co i trzeba było zrzucić znowu skrzynie. Ja żałuję że nie wymieniłem przy sprzegle.

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka

Fulara
19-05-2017, 11:52
to miałeś pecha.
znam przypadki że simmer był suchy, kierowca nadwrażliwy i po wymianie ciekł. może i mechanik dupa, może i rowek. w każdym razie jak coś jest suche, to się zostawia.

znam auta, gdzie są przebiegi po 350 000, 20 lat i simmery na wałach są jak pieprz

poul_angel
20-05-2017, 18:16
to miałeś pecha.
znam przypadki że simmer był suchy, kierowca nadwrażliwy i po wymianie ciekł. może i mechanik dupa, może i rowek. w każdym razie jak coś jest suche, to się zostawia.

znam auta, gdzie są przebiegi po 350 000, 20 lat i simmery na wałach są jak pieprz
Widocznie faktycznie miałem pecha. Że w 20 letnim aucie simmering suchy jak pieprz to uwierzę. Ale czy współczesne silniki są tak samo składane. Nie wiem jak twoje doświadczenia z sikinikami 2.0 grupy PSA, czy ja rzeczywiście miałem takiego pecha, czy może ten typ tak ma.

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka

pasiek
20-05-2017, 18:40
Mi po wymianie sprzęgła, po roku zaczęło lać z simmeringu. Robione w aso.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka