Zobacz pełną wersję : [Transit 1994-2000] Zapowietrzony układ paliwowy plus trudności z odpalaniem


tix123
26-05-2017, 12:39
Witam.
Transit 2,5 litra, 52kW rocznik 99.

Ostatnio podczas podróży zaczął przygasać, aż w końcu zgasł. Na ulicy doraźnie pomogło odpowietrzanie za pomocą luzowania kluczem 17 po kolei każdej z 4 śrub od wtrysków.
Po kilku km znowu zgasł. Próby kręcenia rozrusznikiem nic nie pomogły. W końcu i rozrusznik przestał kręcić. Paliła się tylko jedna kontrolka na desce. Rozrusznik zamilkł. Nawet nie cykał. Nastała cisza.
Puknąłem go kilka razy młotkiem i zakręcił. Układ odpowietrzyłem jak za pierwszym razem, i do mechanika dojechałem bez holowania.
U mechanika znowu były problemy z kręceniem. I znowu puknięcie w rozrusznik pomagało. Wniosek był taki, że wymieniłem rozrusznik.
Auto kręciło, wymieniliśmy filtr paliwa, i układ na razie się nie zapowietrza.
Niestety problem z kręceniem nie został rozwiązany. Zdarza się, że auto nie reaguje na kluczyk.
Rozrusznik nie dostaje prądu. Jakieś zwarcie partyzanckie kablem powoduje, że kręci (o ile kluczyk jest przekręcony oczywiście), ale pompa nie daje paliwa. Na kluczyku zapasowym to samo.
A później odpala i jeździ normalnie. Potrafi też zgasnąć jak już jest odpalony.
Wczoraj odpalał w kratkę. Dziś pali bez najmniejszych problemów.
Czy ktoś z Was miał podobny problem, i się z nim uporał?
Wkurzające jest to, że on więcej działa niż nie działa. Jakby nie kręcił cały czas, to diagnoza i naprawa byłaby ułatwiona. A w tym przypadku, to że pali i jeździ, nie oznacza, że jest sprawny :<
W zbiorniku paliwa jest ok 40 litrów oleju napędowego.
Będę wdzięczny za jakieś pomysły

wojtekjanus
26-05-2017, 20:45
To co opisujesz jest opisem kilku awarii na raz, a nie jednej...
Paliła się tylko jedna kontrolka na desce.Która? Powinny palić co najmniej dwie - ciśnienia oleju i ładowania...Puknąłem go kilka razy młotkiem i zakręcił. Sugeruje to zużycie szczotek lub przypalenie styków elektrowłącznika lub zawieszanie się szczotek. Stacyjka włącza przekaźnik, a dopiero on elektrowłącznik (stycznik) na rozruszniku.
Skoro wymieniłeś rozrusznik, załóżmy że jest ok. Więc skoro nadal są problemy, trzeba wpierw sprawdzić czy pojawia się napięcie na elektrowłączniku, potem przekaźnik rozrusznika (w komorze silnika), jeżeli jest ok, to włącznik stacyjki (np czy pojawia się napięcie na gnieździe przekaźnika na styku oznaczonym 86 - próbnikiem z żarówką, nie miernikiem) Potrafi też zgasnąć jak już jest odpalony. To sugeruje kolejne możliwości, uszkodzone zasilanie stacyjki, nawet klemy, brak kontaktu w skrzynce bezpieczników i sto innych rzeczy.

tix123
01-06-2017, 22:22
Na ten moment wyrzucony został immobilizer, i nie ma problemów z rozruchem.
Po wymianie filtra paliwa układ paliwowy też się nie zapowietrzył ani razu.
Ale z otwieraniem szampana bym poczekał, bo jeszcze za dużo samochód nie pojeździł...

wojtekjanus
02-06-2017, 08:42
Tak to jest, kiedy użytkownik opisuje jakie są objawy, że auto nie pali, ale nie zająknie się co sygnalizuje immo.
Kontrolka immo na pewno sygnalizowała jakąś nieprawidłowość, skoro immo odcinało możliwość startu. Kontrolka migając wyświetla nr kodu błędu.