Zobacz pełną wersję : [Fusion - Mondeo USA] dołożenie czujników PDC
czakus84 27-05-2017, 05:45 witam,
proszę o opinie czy jest możliwe niskim kosztem dołożenie czujników w przednim zderzaku ? Fusion którego kupiłem ma tylko czujniki cofania z tyłu. Kwestia kupienia wiązki i zderzaka z otworami + jakaś adaptacja czy bardziej lot w kosmos ??
Kwestia kupienia wiązki i zderzaka z otworami + jakaś adaptacja czy bardziej lot w kosmos ??
kup zderzak i dołóż . potem aktywacja . Oj czakus84
czakus84 27-05-2017, 13:57 to zamawiam :diabelek:
No to ja mam pytanie, wiązka zderzaka z jednej strony podłączona jest do czujników /to oczywiste/ z drugiej strony do .............? I to już mniej oczywiste, ma ktoś fotki informacje itd? Wiązka czujników wchodzi w główna wiązkę /jest w nią wpleciona/ czy jest wiązką oddzielną
to zamawiam
a sprawdź czy masz wiązkę z przodu do wpięcia :P to dość istotne :D
Tomek, możesz zobaczyć jak jest ta wiązka wyprowadzona? idzie z głównej czy to oddzielna? Jeżeli z głównej to przekładanie całej instalacji traci sens.
możesz zobaczyć jak jest ta wiązka wyprowadzona? połączenie z wiązką komory silnika masz z lewej strony w okolicach halogena , jest to wiązka zasilająca halogeny i trzeba wpierw sprawdzić ile masz pinów w kostce od wiązki głównej , podobnie jest w mondeo 2014-
Jak dobrze rozumiem to w okolicy lewego halogenu wiązka główna ma odgałęzienie z gniazdem, gdzie wpina się wiązkę halogenów lub wiązkę halogenów i czujników. Wtyczki takie same różnica w ilości użytych pinów i samej dodatkowej wiązce mocowanej do zderzaka.
Znalazłem fotkę ale strasznie słabo widać, może znajdę jeszcze coś lepszego.
https://a.allegroimg.com/s400/018ab8/adadc8ff4d61963f7ccd2a8d997a
Jak dobrze rozumiem tak bardzo dobrze rozumiesz
Szukając dalej znalazłem że prawdopodobnie do 6 czujników z przodu instalacja będzie miała oznaczenie DG9T-15K867 JG, Ford Finis-Code: 1873447
Wtyczka wiązki.
https://olxpl-ring05.akamaized.net/images_tablicapl/467105601_6_1000x700_instalacja-zderzak-mondeo-mk5-fusion-.jpg
Szukając dalej znalazłem że prawdopodobnie do 6 czujników z przodu instalacja tylko że to nie wszystko że jest na 6 czujników , istotna jest data produkcji auta bo ford lubi czasami zmieniać kostki połączeniowe i choć wygląda podobnie okazuje się że nie włożysz do gniazda a ta wiązka była stosowana Od: 29-09-2014 Do: 02-11-2015
Super za uzupełnienie informacji, jak możesz to podaj jeszcze numery dla instalacji od 03.11.2015 i instalacji dla wersji 4 czujników. Byłby komplet informacji na ten temat. Z góry dziękuję może komuś się przyda.
I wiazka moze byc na 6, zalozyc mozna te 4 pdc i aktywowac 4 , byle dorwac w db cenie
jak możesz to podaj jeszcze numery dla instalacji od 03.11.2015 i instalacji dla wersji 4 czujników. z miłą chęcią tylko że tych wiązek jest 10 rodzai i zależne jest od konfiguracji auta oraz daty produkcji.
No to widzę podstawowy problem jeżeli auto nie miało czujników z przodu. czakus84 zobacz u siebie ile przewodów /pinów/ ma wtyczka od halogenów, dobrze było by też policzyc ile przewodów /pinów/ jest wykorzystanych po stronie halogenów.
czakus84 28-05-2017, 17:46 to faktycznie bede musiał zobaczyć, też myślałem o tym zestawie 6 PDC bo chłop ma w dobrej cenie.
to jeszcze raz proszę o info gdzie co powinno być aby czujniki działały ?
powinno być aby czujniki działały ?
wiązka i czujniki w zderzaku aktywacja ich
czakus84 28-05-2017, 20:16 wiązka i czujniki w zderzaku aktywacja ich
ale do czego tą wiązkę podłączyć ??
Przecież SRS napisał. Z głównej wiązki w nadkolu za zderzakiem masz wyprowadzone gniazdo. W to gniazdo wpinasz albo wiązkę do halogenów albo wiązkę do czujników i halogenów. Gniazdo na kablu jest jedno ma różne zastosowania. Musisz sprawdzić ile kabli dochodzi do gniazda od strony wiązki, to już robota dla ciebie, potem zadzwoń do gościa od wiązki i niech ci poda ile kabelków jest podpiętych do wtyczki. Prościej tego nie wytłumaczę. Napisz tutaj co i jak. Jeszcze zanim zaczniesz dzwonić możesz sprawdzić ile kabelków wychodzi z Twojej wtyczki do halogenów. Będzie widać czy masz na wtyczce i gnieździe tyle samo kabli czy na gnieździe jest ich więcej.
Po stronie kierowcy, pod lampa,nadkolem , na podłużnicy jest wtyka wiązki zderzakowej , kable powinny być ,
wiązka zderzakowa to PDC halogeny przesłona chłodnicy termometr itd... we wtyce powinny być wszystkie kable, nie spotkałem by ich brakowało, jeśli tylne czujniki są to i PAM jest wiec , dołożenie wiązki z pdc i aktywacja, zawsze można rzeźbić, wiązkę i tez będzie :P ale czasochłonne .....
czakus84 04-06-2017, 20:50 mam u siebie 16pin w gnieździe. Po nr VIN wychodzi że auto wczesniej było bez czujników.
Jest możliwe że jak zestaw czujników bedzie miał też 16pin to zadziała od razu ? Jest możliwe że auto niema czujników ale jest gotowe do ich dołożenia w postaci wpięcia kostki i adaptacji ?
Od razu to raczej nie, trzeba by aktywować. Tu muszą się wypowiedzieć znawcy tematu. Być może oprócz aktywacji trzeba będzie coś jeszcze dołożyć, np przycisk na tunelu. Przecierasz szlaki wiec powodzenia :)
jeśli masz PAM i czujniki tylne, to zakładaj przód i będzie śmigało po aktywacji
Jak sprawdzić czy ma PAM?
Jeżeli nie miał w ogóle czujników to raczej nie ma, jezeli ma tylne to ma tez PAM.
kolopeter 06-06-2017, 11:24 Widzieliście PAM w mk5? Czy to jest integralna cześć bcm czy można go wymienić, czy trzeba cały bcm.
Druga sprawa, czym się różni zachowanie parktronika w eu i USA?
kuba0005 06-06-2017, 18:47 Widzieliście PAM w mk5? Czy to jest integralna cześć bcm czy można go wymienić, czy trzeba cały bcm.
Druga sprawa, czym się różni zachowanie parktronika w eu i USA?
PAM nie ma oddzielnego modułu jak w MK 4 jest w BCM ale też aby wyświetlało w APMI i jak ma sam parkować to w module maglownicy jest potrzebna konfiguracja.
motoenzo 02-10-2017, 20:23 Witam, również w tym samym temacie. Mam FUSION w wersji SE, kupiłem zderzak z wersji EU z otworami na 6 czujników, oryginalne czujniki w FORD - dwa skrajne są inne i mają inne wtyczki niż 4 środkowe, oryginalną instalację do której jest podłączone:
1. Silnik aktywnej rolety chłodnicy
2. Halogeny - również nie było, dołożyłem
3. Czujniki PDC
4. Czujnik maski - trzeba było dorobić 1 PIN bo czujnik maski w wersji USA idzie z wiązki zderzaka a w wersji EU z innej - po dołóżeniu 1 PIN i masy działa
Kostka pasowała z wersji EU z aktywną roletą, ilość PIN się zgadza co do jednego (po dołożeniu tego od czujnika maski), roleta chłodnicy działa, czujnik maski działa, halogeny działają wraz z doświetlaniem zakrętów a PDC nie.
Niby zostało aktywowane, pokazuje się w komputerze ale funkcja jest niepodświetlona - jakby była nie aktywna. Mam też dołożony przycisk OFF na tunelu i też się podświetla ale naciskanie go nic nie daje.
Wie ktoś co może być powodem że PDC nie działają mimo że inne elementy na wiązce działają bez problemu ? Fabrycznie są PDC z tyłu i kamera cofania.
Witam, także chcę dołożyć czujniki parkowania z przodu do Fusiona.
1. który pin w wersji USA idzie do czujnika maski??
2. kupiłem przycisk parktronika przód, ale w panelu nie ma wtyczki, więc raczej trzeba dołożyc instalację. Posiada ktoś nr instalacji?
muffintsi 14-02-2018, 19:31 Składam do kupy Forda Fusiona MR 2016 data na tabliczce 07/2015. Wersja wyposażenia Titanium i PDC tylko z tyłu.
Zderzak przedni jest zakupiony z europejczyka: 6 czujników PDC, halogeny. Napotkałem na problem różnicy we wtyczce w samochodzie vs wiązka zderzaka. Z Ecata wywnioskowałem, że od bodaj 05.2015 są jakieś zmiany we wiązkach zderzaka.
Organoleptycznie wiązka ze zderzaka jest 2-3 milimetry węższa od wiązki w samochodzie.
Czy ktoś z Was przerabiał już taki problem i jest mi w stanie naświetlić bliżej jaką wiązkę kupić?
Czy ktoś ma może schemacik tegoż miejsca z Mondeo MK5 i z Fusiona, abym mógł pożenić to do kupy?
Fotki wtyczki w samochodzie:
https://owncloud.filipczak.net/index.php/s/AxIRnbMtm6vKt5B/download
https://owncloud.filipczak.net/index.php/s/Z4uEXPHa4B6Dagn/download
Wtyczka po stronie zderzaka:
https://owncloud.filipczak.net/index.php/s/tDMlMFKvzDTl34I/download
https://owncloud.filipczak.net/index.php/s/fLiS2m2EHB3AXT4/download
krystianen 14-02-2018, 22:29 schemat zawierający podlączenia klawisza
https://images84.fotosik.pl/993/37cd1568aa8ab6fegen.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/37cd1568aa8ab6fe)
Tak mnie zastanowiło to co piszecie, to ze wtyczka jest inna w mondeo i fusionie to już wiadomo. Natomiast czy się posiada halogeny czy też nie to i tak jest wtyczka i wiązka odpowiedzialna za żaluzje i inne elementy. Jeżeli czujniki z mondeo pasują i działają to posiadając oryginalna wiązkę z czujnikami od mondeo/ można przepiać piny z jednej wtyczki do drugiej wykorzystując oryginalną od fusiona. Same piny powinny pasować.
muffintsi 15-02-2018, 13:21 Mysle, ze jest to mozliwe bez prpblemow wiekszych. Potrzeba tylko i az schematu opisu co jest gdzie na obu tyoach wtyczek fusion i mondeo.
motoenzo 20-03-2018, 11:37 Składam do kupy Forda Fusiona MR 2016 data na tabliczce 07/2015. Wersja wyposażenia Titanium i PDC tylko z tyłu.
Zderzak przedni jest zakupiony z europejczyka: 6 czujników PDC, halogeny. Napotkałem na problem różnicy we wtyczce w samochodzie vs wiązka zderzaka. Z Ecata wywnioskowałem, że od bodaj 05.2015 są jakieś zmiany we wiązkach zderzaka.
Organoleptycznie wiązka ze zderzaka jest 2-3 milimetry węższa od wiązki w samochodzie.
Czy ktoś z Was przerabiał już taki problem i jest mi w stanie naświetlić bliżej jaką wiązkę kupić?
Czy ktoś ma może schemacik tegoż miejsca z Mondeo MK5 i z Fusiona, abym mógł pożenić to do kupy?
Fotki wtyczki w samochodzie:
Wtyczka po stronie zderzaka:
Witam, miałem ten sam problem - FUSION 2014 - brak fabrycznie PDC z przodu, kupiłem za coś ponad 200 zł fabrycznie nową wiązkę z wersji EU - taka której pasowała szerokość i wysokość wtyczki - numer części FG9T - 15K867.
Do tego pasuje z wersji USA czujnik temperatury - trzeba dokupić kawałek przewodu do wiązki również fabryczny FORD bo w wersji USA był wpinany bezpośrednio a tu jest jeszcze mały łącznik, oraz wymienić napęd rolety lub przełożyć wtyczkę - silniczek wizualnie jest taki sam ale w wersji USA samo wpięcie ma inny kształt więc.
Dodatkowo w wersji EU brakuje 1 kabla - czujnik otwarcia maski. Wystarczy dołożyć brakujący PIN i wpiąć się w masę (tak jak w oryginalnej wiązce z USA) i działa.
Po złożeniu całości na jednej wiązce ma się:
1. PDC - 6 szt.
2. Silnik rolety chłodnicy
3. Halogeny - 2 szt.
4. Czujnik temperatury
5. Czujnik otwarcia maski
Po aktywowaniu działa wszytko tylko nie PDC :( Działają nawet doświetlanie zakrętów przez halogeny, ale PDC nie działa.
Z tyłu PDC jest fabryczne i kamera cofania - co może być przyczyną że nie działa przód skoro na tej samej instalacji wszytko inne działa?
Na pulpicie lewym wyświetlaczy w opcjach samochodu jest widoczny Front Park Assist lecz nie aktywny.
Próbowałem zrobić diagnostykę ostatnio z komputera również nie idzie - wogóle nie widzi tych PDC - tak jak by moduł ich nie obsługiwał.
A zakodowales w aucie obsługę przednich pdc? Moze jednak ulozenie pinow do pdc w wiazce europejskiej sie rozni?
motoenzo 21-03-2018, 12:25 A zakodowales w aucie obsługę przednich pdc? Moze jednak ulozenie pinow do pdc w wiazce europejskiej sie rozni?
Zostało zakodowane - bez zakodowania nie wyświetlał się Front Park Assist w Menu - tylko tylny, jest widoczny lecz nie da się go aktywować.
Musiał bym mieć schemat jednej i drugiej instalacji żeby porównać układ PIN - jakoś nie chcę się wierzyć że na tej samej instalacji działa wszytko tylko na PDC jest inny układ PIN ?
lukaszant 22-03-2018, 20:56 Dodatkowo w wersji EU brakuje 1 kabla - czujnik otwarcia maski. Wystarczy dołożyć brakujący PIN i wpiąć się w masę (tak jak w oryginalnej wiązce z USA) i działa.
Mógłbyś mi naświetlić ten problem, bo u mnie był wymieniany przód - nie działają halogeny i cały czas mnie informuje o otwartej przedniej masce. Co powinienem zrobić by to zadziałało. Mam wersję Fusion S, czyli najbiedniejszą stąd domyślam się, że nie było w niej fabrycznie halogenów.
Obecnie założony zderzak ani nie ma czujników, ani aktywnej żaluzji tylko halogeny..
Mógłbyś mi naświetlić ten problem, bo u mnie był wymieniany przód - nie działają halogeny i cały czas mnie informuje o otwartej przedniej masce. Co powinienem zrobić by to zadziałało. Mam wersję Fusion S, czyli najbiedniejszą stąd domyślam się, że nie było w niej fabrycznie halogenów.
Obecnie założony zderzak ani nie ma czujników, ani aktywnej żaluzji tylko halogeny..
Halogeny sa tak samo w eu i usa tylko trzeba aktywowac od czujnika maski jest pin "6" czyli jak patrzysz na kostke to ostatni w drugiej lini tej nie pełnej a masa jest akurat w tym samym rzedzie pierwszy pin.
motoenzo 24-03-2018, 06:31 Mógłbyś mi naświetlić ten problem, bo u mnie był wymieniany przód - nie działają halogeny i cały czas mnie informuje o otwartej przedniej masce. Co powinienem zrobić by to zadziałało. Mam wersję Fusion S, czyli najbiedniejszą stąd domyślam się, że nie było w niej fabrycznie halogenów.
Obecnie założony zderzak ani nie ma czujników, ani aktywnej żaluzji tylko halogeny..
Halogeny podpinasz i aktywujesz i ma działać - łącznie z doświetlaniem zakrętów.
Co do czujnika maski to w wersji EU jest on podłączony fabrycznie w komorze silnika a w wersji USA do wiązki zderzaka. Więc trzeba z oryginalnej instalacji FUSION z USA wyjąć pin jak piszę kolega ostatni z prawej w dolnym rzędzie, rozmontować kawałek instalacji i wyciąć z masy przewód (jest wklejony zwyczejnie ok 30 cm od kostki).
Taki "wyjęty organ" wkładasz do instalacji EU - dokładnie w dolnym rzędzie po rozmontowaniu kostki dodajesz brakujący PIN, i dokładnie tak samo na kabel masowy "wpinasz" się z masą.
Podłączasz czujnik maski i działa bez problemu.
muffintsi 09-04-2018, 17:52 Zostało zakodowane - bez zakodowania nie wyświetlał się Front Park Assist w Menu - tylko tylny, jest widoczny lecz nie da się go aktywować.
Musiał bym mieć schemat jednej i drugiej instalacji żeby porównać układ PIN - jakoś nie chcę się wierzyć że na tej samej instalacji działa wszytko tylko na PDC jest inny układ PIN ?
A zakodowałeś w PAM i IPC?
Bump: Problem rozmiaru wtyczki wiązki przedniego zderzaka, który opisałem w poście:
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2934144&postcount=30 okazał się prosty do ogarnięcia.
Pinologia obu wersji jest taka sama. Jeżeli trafiła Wam się wiązka zderzaka i wtyczka nie pasuje, to zakupcie pasująca używkę. Nie jest ważne ile jest przewodow, może być z biedawiązki, potrzebujemy tylko kompletnej obudowy. Rozbieramy obie wtyczki, ze starej wysuwamy piny do tyłu. DO nowej wciskamy od tyłu przez tylne zamknięcie i uszczelkę i przy nie do końca zamkniętym białym zamku. Wszystko 1 w 1 numerkami.
Efekt: wiązka jak z fabryki, bez cięcia, gięcia i sztukowania. Po wprogramowaniu świeci i piszczy :)
motoenzo 10-04-2018, 09:04 A zakodowałeś w PAM i IPC?
Bump: Problem rozmiaru wtyczki wiązki przedniego zderzaka, który opisałem w poście:
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2934144&postcount=30 okazał się prosty do ogarnięcia.
Pinologia obu wersji jest taka sama. Jeżeli trafiła Wam się wiązka zderzaka i wtyczka nie pasuje, to zakupcie pasująca używkę. Nie jest ważne ile jest przewodow, może być z biedawiązki, potrzebujemy tylko kompletnej obudowy. Rozbieramy obie wtyczki, ze starej wysuwamy piny do tyłu. DO nowej wciskamy od tyłu przez tylne zamknięcie i uszczelkę i przy nie do końca zamkniętym białym zamku. Wszystko 1 w 1 numerkami.
Efekt: wiązka jak z fabryki, bez cięcia, gięcia i sztukowania. Po wprogramowaniu świeci i piszczy :)
Cześć, nie mam pojęcia czy mam zaprogramowane PAM i IPC - programował mi to gość z Dębicy, robił też światła, halogeny itd. Wszytko działa a PDC mówi że nie wie co jest.
muffintsi 10-04-2018, 16:01 Cześć, nie mam pojęcia czy mam zaprogramowane PAM i IPC - programował mi to gość z Dębicy, robił też światła, halogeny itd. Wszytko działa a PDC mówi że nie wie co jest.
Mysle ze pam jest zle zaprogramowany. Pewnie wpisal Ci, ze w aucie jest 10 czujnikow, a powinien 8.
Tu masz poprawne wartości:
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2934332&postcount=4
Panowie, a co potrzebuje oprócz wiazek zderzakow i czujnikow do dorzucenia pdc przod i tyl w fusionie my13? Wiazki w nadwoziu przod i tyl juz sa doprowadzone, auto fabrycznie bez zadnych czujnikow.
muffintsi 16-04-2018, 15:50 Halogeny sa tak samo w eu i usa tylko trzeba aktywowac od czujnika maski jest pin "6" czyli jak patrzysz na kostke to ostatni w drugiej lini tej nie pełnej a masa jest akurat w tym samym rzedzie pierwszy pin.
Nie jest to pin 6, tylko pin 16. Piny w tej wtyczce numerujemy od 1-10 pierwszy rzad, a nastepnie od 11-20 drugi (ten niepełny)
motoenzo 17-04-2018, 12:12 Mysle ze pam jest zle zaprogramowany. Pewnie wpisal Ci, ze w aucie jest 10 czujnikow, a powinien 8.
Tu masz poprawne wartości:
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2934332&postcount=4
DZIAŁA :one::one: Dzięki serdeczne za podpowiedź. Kolega z forum pomógł zaprogramować i jest GIT :)
Panowie, a co potrzebuje oprócz wiazek zderzakow i czujnikow do dorzucenia pdc przod i tyl w fusionie my13? Wiazki w nadwoziu przod i tyl juz sa doprowadzone, auto fabrycznie bez zadnych czujnikow.
Podpinam się pod pytanie.
Dodając: Jak rozpoznać czy BCM, posiada PAM? Lub które BCM'y posiadają PAM?
Pacjent to Mondeo mk5 w wersji tit. bez czujników parkowania przód/tył :/ ... (forscan na liście modułów nie pokazał PAM)
muffintsi 17-04-2018, 16:55 Podpinam się pod pytanie.
Dodając: Jak rozpoznać czy BCM, posiada PAM? Lub które BCM'y posiadają PAM?
Pacjent to Mondeo mk5 w wersji tit. bez czujników parkowania przód/tył :/ ... (forscan na liście modułów nie pokazał PAM)
Zapewne powinny być w nim piny na miejscach zgodnych z załączonym schematem. Możesz podać nr swojego BCMa odczytany Forscanem.
muffintsi Dzięki za schemat !
Forscan czyta mi BCMii - Nr części: FU5T-14B476-BAJ - prośba o info czy jest w nim PAM, lub jego brak ?
Występują wersje na 4 i na 6 czujników z przodu. Chciałbym sie dowiedzieć jakiego typu czujniki są tam stosowane, z tego co wyczytałem to zewnętrze są inne niz wewnętrzne. Jak sprawa wygląda w zestawie 6 czujnikowym a jak w 4 czujnikowym? Oryginalny czujnik /nie mój/ miał oznaczenie DA5T-15K859-AAW a w mondeo jego odpowiednik to chyba EM2T-15K859-AAW. Proszę o potwierdzenie ewentualnie czy jako wewnętrzne można stosować też inne czujniki? Co z czujnikami zewnętrznymi? Jakie mają oznaczenia w wersji USA i Europejskiej? Pozwolę sobie zamieścić zdjęcie sprzedawanych w necie czujników europejskich /komplet w zderzak/ Wynika z niego o ile dobrze odczytałem, ze zewnętrzny dla Europy to EM2T-15C863-AAW https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/44/85/1f/ford-mondeo-mk5-czujnik-parkowania-em2t15k859aaw-479214460.jpg
Bump: Znalazłem aukcje gdzie są czujniki o oznaczeniu F1CT-15K859-AAW opisane jako czujniki do mk5.
Witam Wszystkich jestem posiadaczem Forda Fusiona energi lift 2017 mam problem z kostką zderzaka przedniego potrzebuje rozpiskę pinów ponieważ dorabiałem wiązkę zderzaka w własnym zakresie jest to wiązka bez czujnikówi stanąłem na rolecie i czujniku tem gdyby ktoś mi pomógł byłbym wdzięczny.
Ma ktoś opis wtyczki 20 pinowej chodzi mi o rozmieszczenie pinów i ich funkcjonalność. Chodzi o wtyczkę z 6 ma czujnikami. Mam taki schemat z opisem kabli lecz funkcje niestety są zaszyfrowane skrótami. Rozszyfruje ktoś te piny?
Z tego co wyczytałem to dla systemu 6 czujników z przodu.:
1 - RMP06 -masa czujników wspólna /ŻÓŁTO-POMARAŃCZOWY/
2 - WMP21 - przedni zewnętrzny RH sygnałowy /BIAŁO-BRĄZOWY/
3 - WMP10 - przedni wewnętrzny LH sygnałowy /BIAŁO-NIEBIESKI/ (wewnętrzny)
4 - WMP11 - przedni środkowy LH sygnałowy /NIEBIESKO-ZIELONY/
5 - WMP12 - przedni wewnętrzny RH sygnałowy /NIEBIESKO-SZARY/
6 - WMP13 - przedni środkowy RH sygnałowy /NIEBIESKO-POMARAŃCZOWY/
7 - CLF29 - halogen LH /BRĄZOWY?/
8 - WMP20 - przedni zewnętrzny LH sygnałowy /SZARO-POMARAŃCZOWY/
9 - CLF34 - halogen RF /ŻÓŁTO-POMARAŃCZOWY?/
10 - LMP06- zasilanie czujników wspólne. /FIOLETOWO-SZARY/
11 - GD120 - (żaluzja pin 1) /CZARNO-ZIELONY/
12 - RE407 - czujnik temperatury /ŻÓŁTO FIOLETOWY/
13 - VE750 - czujnik temperatury /ZIELONO-NIEBIESKI/
14 - VDN06 - (żaluzja pin 2) /BIAŁO-ZIELONY/
15 - CBK03 - (żaluzja pin 3) /SZARY/
16 - CPL25 - zamek maski /NIEBIESKO=POMARAŃCZOWY/ u mnie w oryginalnej wiązce raczej /niebiesko kremowy/
17 -
18 -
19 -
20 -
http://i67.tinypic.com/2wegv95.jpg
Bump: To jest moja obecna wtyczka Zajęte są piny 7,9,11,12,13,14,15,16 Na wiązce jest silniczek KYSOR, czujnik temperatury, 2 halogeny i zamek maski. Chciałbym dołożyć 6 czujników a jak sie nie da to na4. Na logikę wypadało by że pin 2 to przedni LH sygnałowy a pin 8 to przedni RH sygnałowy. ale nie wiem czy to są przy 6 czujnikach te od rejestracji czy te w środku sekcji czujników LH, RH.
http://i64.tinypic.com/2wrql4y.jpg
Juz to trochę rozpracowałem, są jak widzę różne opcje /przewody są czasem zamieniane/ powyżej dopasowane do mojej wiązki na podstawie zdjęć wtyczek które sobie zapobiegliwie porobiłem. Oczywiście muszę to jeszcze sprawdzić fizycznie miernikiem na wiązce. Ogólnie na pinach od 1-10 są czujniki w różnej dwóch możliwych konfiguracjach dla 6 lub 4 czujników i piny 7,9 zajęte przez halogeny. Reszta elementów jest na pinach 11-16
106op dostanę uszkodzona wiązkę to sprawdzę miernikiem i uzupełnię rozpiskę, moze ktoś się dopisze?
dbbest już pewnie wiesz ale jak masz czujniki z tyłu to masz PAM w swoim BCM jak nie masz to może być różnie. muffintsi możesz uzupełnić rozpiskę pinów we wtyczce na poprzedniej stronie? Jeżeli jest 6 to jak liczyć te czujniki? W twoim przypadku raczej wymiana BCM o ile w wersji europejskiej PAM jest też w BCM a nie jest odrębnym modułem.
Narazie mam młyn z tą wiązką. Byłą uszkodzona i naprawiana ale źle, muszę to wszystko poprawić.
Dzieki za podpowiedzi wiazke podlaczylem zgodnie z. rozpiska. wszystko zaskoczylo i jest ok. Pozdrawiam
No to się cieszę :) Powiedz 106op ile masz czujników z przodu a ile z tyłu, masz klawisz na tunelu od uruchomienia parkowania?
Bump: motoenzo a ty masz ile czujników podłączonych z przodu i z tyłu? Który sync macie w aucie, jak jest przekazywana informacja z czujników przednich?
motoenzo 25-08-2018, 07:25 No to się cieszę :) Powiedz 106op ile masz czujników z przodu a ile z tyłu, masz klawisz na tunelu od uruchomienia parkowania?
Bump: motoenzo a ty masz ile czujników podłączonych z przodu i z tyłu? Który sync macie w aucie, jak jest przekazywana informacja z czujników przednich?
Cześć - 6 z przodu, kupione w FORD oryginały z czego 2 skrajne (boczne) mają inne wtyczki i inne są - jak kupisz wiązkę w FORD o której pisałem to wszytko pasuje, dorobić trzeba jedynie czujnik maski. Mam SYNC2.
Z tyłu standardowo - nie pamiętam chyba 4 są. Mam dołożony przycisk na tunelu do czujników, podświetla go ale jak dojedziesz przodem że piszczy ciągle na pozycji D, to nie wyłącza przycisk z konsoli czujników - same przestają piszczeć po zmianie na N lub P.
motoenzo Nie bardzo rozumiem do czego jest ten przycisk na tunelu, masz pojedynczy czy podwójny? Ja sprawdzałem i nie mam w tunelu luźnej wtyczki niestety, temat na przyszłość. Możesz dokładniej opisać jego działanie i w ogóle sygnalizację? Rozumiem ze jak dojedziesz do przeszkody na D to zaczyna piszczeć. ale czy coś jest wyświetlane?
Czujniki mam już w drodze, wiązka też jest gotowa /narazie brak wtyczki by podłączyć klapę w opcji jest przeniesienie wtyczki ze starej wiązki lub zmiana na złącze uniwersalne/. Zderzak też już w drodze po niedzieli trafi do mnie i idzie do malowania.
Cały czas myślę nad podpięciem i zaprogramowaniem tego za pomocą forscana. Wygląda na to ze aktywne będą 4 czujniki wewnętrzne. To na pewno, natomiast zewnętrzne tzw aktywne nie koniecznie. Trzeba zobaczyć wiązkę jaka dochodzi do zderzaka po stronie auta czy są kable do pinów 2 i 8 wtyczki. Jeżeli nie ma to spokojnie można podpiąć wszystkie czujniki i zaprogramować całość na 8 zewnętrzne czujniki działać i tak nie będą. Jeżeli kable jednak są co bardzo prawdopodobne to powstaje dylemat, podpinać wszystkie czujniki fizycznie i kodować na 10? Rozumiem ze i tak zewnętrzne działać nie będą natomiast pytanie czy będzie wyświetlany błąd? Problem w tym ze nie chciał bym ponownie zdejmować zderzaka. Samo kodowanie to jak rozumem dwa parametry IPC 720-02-02 Xxxx-xxxx gdzie X to 3, czyli aktywacja wskazań na IPC, fabrycznie mam tam 1. Oraz PCM 736-02-01: xXxx xxxx X = A dla 10 czujników
X = 8 dla 8 czujników, teraz mam tam 4/
Czujniki już sa, zderzak też dotarł i zawiozłem do lakiernika, jutro jadę dograć temat malowania.
Dołożyłem u siebie w Fusionie 2013r wiązkę z 6 czujnikami i halogenami (oznaczenia na wiązce DG9T-14G318 i DG9T-15K867)
Modyfikacje jakie trzeba było zrobić to dołożenie do nowej wiązki kostki czujnika otwarcia maski ze starej wiązki wpinając jeden przewód na 16 pinie i drugi do dolutować do masy na 11 pinie dużej kostki. Dodatkowo musiałem ze starej wiązki odciąć kostki czujnika temperatury i sterowania żaluzjami i podmienić w nowej bo się różniły wielkością.
Reszta plug and play. Oczywiście kodowanie. (został jeszcze montaż czujników i przycisku parktronika)
Jedno czego nie ogarnąłem to kontrolka zapalonych halogenów. Może ktoś podpowie w którym bloku szukać.
Sikor00 masz wiązkę w tunelu czy będziesz dokładał?
Będę dokładał. W moim nie było.
steell przycisk uaktywniania czujników , z wersji eu , trzeba dołożyć kawałek wiązki w tunelu, lub doszyć, przeprogramować, i czujniki przednie będą się włączały ja w EU ,bądź wyłączały, jak naciśniesz guzik. w USA jest ustawione ze same się włączają , uaktywniają, bez przycisku,
tutaj widac po moich modyfikacja, dołożone parkowanie , aktywowanie czujników z guzika , etc
https://images90.fotosik.pl/28/445f66d75f88c5b5.jpg
...w USA jest ustawione ze same się włączają , uaktywniają, bez przycisku,
...
Kolego Krzysztofie - a zdanie wcześniej było już dobrze, nie trzeba było dodawać....:568:
Zarówno w EU jak i w USA przód aktywuje się sam.
Przycisk w EU służy (jak słusznie Kolega zauważył w zdaniu powyżej cytatu) do WYŁĄCZANIA czujników. To samo w USA uzyskuje się w menu zegarów. Z tego powodu w USA nie ma przycisku dezaktywującego czujniki.
Zestaw przycisków dodaje się głównie z powodu przycisku automatycznego parkowania. Bez obecności tego przycisku jest już dużo trudniej...:568:
Trzeba też dodać, że przycisk START/STOP w bloku przycisków w tych amerykańskich "przedliftach" robi za "ozdobę"...
Prawdą też jest, że w tunelu brakuje prawie zawsze jedynie końcowej częsci wiązki przycisków z wtyczką do tego bloku i to trzeba dorabiać.
kzmuda1 widzę, że na pokładzie sync2, masz tam zobrazowanie na ekranie z czujników czy na IPC? Taki efekt mnie interesuje jak na zdjęciu, plus przód ale to za chwile po dołożeniu czujników. http://i1057.photobucket.com/albums/t387/DanMc85/FORScan/PAM%20Module/20161126_120812_zpsyyujwb1d.jpg
Bump: Prawdą też jest, że w tunelu brakuje prawie zawsze jedynie końcowej częsci wiązki przycisków z wtyczką do tego bloku i to trzeba dorabiać. I to jest ciekawe.
...Taki efekt mnie interesuje jak na zdjęciu...
Do uzyskania bez problemu.
Przecież DanMc85 dawno to opisał na 2GFusions http://www.2gfusions.net/showthread.php?tid=6712
Widziałem ale to trochę za szeroko a chciałem wyłowić to co mnie interesuje. Nadmiar informacji trochę przeszkadza :) SYNC2 7D0-01-01 xAxx xxxx xxxx nie zadziałał u mnie.
...SYNC2 7D0-01-01 xAxx xxxx xxxx nie zadziałał u mnie.
Problem nie jest w kodowaniu Sync2/Sync3 tylko w sofcie PDC. Trzeba przeprogramować (i poprawnie zakodować) PDC.
Dziękuję za wskazówkę. Muszę to przemyśleć. BCM mam FG9T-15604-CG Pozwoli na uruchomienie 6 czujników z przodu?.
tedi_k nie ma żadnego problemu w sofcie . Pama nie trzeba aktualizowac, tylko poprawnie poustawiac, juz kiedys o tym pisalem, ale ty dalej swoje, dan z Ameryki dążył do czego innego aktualizujac pama, na 10 czujnikach I parkowanie równoległe I prostopadle ,as.wyjazdu działa bez.problemu
https://images91.fotosik.pl/29/7f43fe0a85e4dfd8med.jpg
Odłożone 6 czujników przod , automatyczne parkowanie, etc, poreszta s2 nie będę Tedik zmieniał bo auto i tak będę sprzedawał, więc jeśli klient będzie chciał do założę, a tak to nie inwestuje, I tak licznik Eu położony itd
Które paramenty i jak przestawić by uzyskać:
1/ na wyświetlaczu ikonę auta przy 4 czujnikach tylnych.
2/ po dołożeniu 6 z przodu, aktualizacja ikony o czujniki przednie.
Nie planuję narazie bajerów z parkowaniem, tylko same czujniki i informacja o przeszkodzie.
Jedno czego nie ogarnąłem to kontrolka zapalonych halogenów. Może ktoś podpowie w którym bloku szukać.
Przod?
720-01-02 xxxx Xxxx dodaj 1 do wartosci w X
...juz kiedys o tym pisalem, ...
Przekopałem cały Internet pod hasłem "sposób Krzysia na postawienie PAM w Fusion"... I nie wyszło mi zupełnie NIC poza "da się"...
Na to samo hasło z DanMc85 "od strzału" pokazał mi się klarowny, prosty i DZIAŁAJĄCY opis jak to zrobić.
Tak więc Kolego Krzysztofie - jak opiszesz to równie klarownie (i bez licznych literówek) jak Dan, to będę cytował i linkował Twój opis.
A dopóki będziesz pisał "jak Boga kocham wiem jak to zrobić i to działa" - to możesz sobie pisać do woli - i tak nikomu z tego żadnego pożytku nie będzie...:569::568:
Wiesz co tadek , jesteś dziwny, nawet twoich mądrości nie chce się mi czytac
Działa dzięki kzmuda1 :) Uprzedzam pytanie zapalają się i ikony czujników przy symbolu auta i kafelki na dole ekranu.
http://i68.tinypic.com/2isazwm.jpg
Przod?
720-01-02 xxxx Xxxx dodaj 1 do wartosci w X
Dzięki już ustawiłem Walnąłem literówkę i dlatego miałem problem.
...nie chce się mi czytac
a jednak ;)
Chyba za stary już jestem aby zrozumieć czemu służą takie posty i z jakiego powodu żaden admin takich "ważnych newsów" nie kasuje...
https://images86.fotosik.pl/556/f5e44fc060a76fecgen.jpg (https://images86.fotosik.pl/556/f5e44fc060a76fec.jpg)
Koledzy uważacie naprawdę, że posiadacie jakieś "tajemne moce"?
Przecież takie rzeczy - jak naprawdę są potrzebne - to robi się w 10 minut...
Obrazek z C-max Energi (tylko tył PDC i to jedynie 3 czujniki)...
https://images85.fotosik.pl/556/83df289420dc19bbgen.jpg (https://images85.fotosik.pl/556/83df289420dc19bb.jpg)
https://images86.fotosik.pl/556/de0349ceb0130bedgen.jpg (https://images86.fotosik.pl/556/de0349ceb0130bed.jpg)
https://images85.fotosik.pl/556/e0d8076d94b6f061gen.jpg (https://images85.fotosik.pl/556/e0d8076d94b6f061.jpg)
Wymieniłem radio w moim C-max Energi na europejskie ( https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3025440&postcount=190 ) i przestał się generować dźwięk z PDC.
Więc tym razem musiałem się ruszyć i sprawdzić powód. Wszystkiego - jak napisałem - trwało 10 minut i po sprawie.
Okazało się, że C1MCA to strategia europejska dla wizualizacji i dźwięku PDC a CGEA to strategia amerykańska (m.in. brak wizualizacji by przeciętny Amerykanin nie pogubił się od nadmiaru informacji :one:).
Ot i cała tajemnica tak skrzętnie ukrywana prze Kolegów...:568:
Steel - "kafelki" na obrazie z kamery generowane są przez samą kamerę i ich się nie parametryzuje.
Obrazek "samochodzika" na obrazie z kamery nakładany jest przez sam Sync2/Sync3 w oparciu o info z PDC i tylko jego dotyczy parametryzacja.
Dołożyłem zderzak z 6 czujnikami z przodu, udało sie uruchomić 4 przy próbie uruchomienia 6 procedura została zatrzymana. Wyświetlił sie komunikat na czerwono.
...przy próbie uruchomienia 6 procedura została zatrzymana. Wyświetlił sie komunikat na czerwono.
Lakonicznie. Może tak więcej szczegółów?
Faktycznie za mało treściwie napisałem. Zmiana parametru 720-02-02 3xxx-xxxx uaktywniła w menu IPC na lewym ekranie czujniki parkowania przód. Zmiana parametru 736-02-01: xXxx xxxx na A spowodowała błąd i przerwanie procedury. Fabrycznie X miałem 4 bo 4 czujniki z tyłu. Zmiana tego parametru na 8 uruchomiła czujniki z przodu w ilości 4 czyli razem 8.
Dodam jeszcze PAM nr części DG9T-15K866-FF Strategia DG9T-14C090-FF
Witam Czy ktoś z okolic Krakowa może pomóc w instalacji i aktywacji czujników przód Fusion SE 2014
Dziękuję bardzo koledze leszcz za pomoc
Działa dzięki kzmuda1 :) Uprzedzam pytanie zapalają się i ikony czujników przy symbolu auta i kafelki na dole ekranu.
http://i68.tinypic.com/2isazwm.jpg
Możesz opisać jak to uruchomiłeś ?
Interesuje mnie ikona auta
Pisz do człowieka, masz napisane kto mi to uruchomił.
Tak jak pisałem próba zapisu rekordu 736-02-01 0A20 0000 6A nie powiodła się, dzisiaj ponowiłem próbę i efekt ten sam "niezgodna konfiguracja" Na 08 działa prawidłowo. Na dzień dzisiejszy widzę dwie możliwości. Pierwsza braki w instalacji, czujniki nowe z serwisu, kable od czujników do wtyczki wiązki zderzaka sprawdzone i to raczej wykluczam, pozostaje sprawdzić kabel od wtyczki zderzaka piny 2 i 8 do BCM piny 1 i 11 wtyczki "C". Jeżeli okaże się że kable jednak są to pozostaje coś w BCM a raczej jego oprogramowanie, lub wymiana na wersje obsługująca taką konfiguracje.
http://i68.tinypic.com/14avnnk.jpg
Konfiguracja auta. By było ciekawie na BCM na naklejce jest numer FG9T-15604-CG
http://i65.tinypic.com/kda4vm.jpg
Witam
Pytanie do znawców tematu.
Posiadam modeno w wersji titanium 2,0tdci bez czujników parkowania przód/tył.
Ponieważ znalazłem wtyczkę z tyłu zderzaka, postanowiłem zamontować czujniki parkowania(6szt.).
Niestety w forscanie nie widzę modułu PAM.
Czy aktywacja czujników wiąże się tylko z wymianą modułu BCM ?
Jeśli tak ,to jaki numer BCM będzie odpowiedni dla mnie ?
(Mój BCM Nr części: FU5T-14B476-BAJ )
Z góry dziękuje za odpowiedz.
Kable we wtyczce są. Pozostaje faktycznie chyba tylko oprogramowanie PAM. Bywa ktoś w okolicy mający sprzęt, możliwości i doświadczenie przy takich operacjach? Dane PAM i BCM zamieściłem wcześniej.
Edit, ta część narazie nie istotna, jest problem z uruchomieniem większej ilości czujników niż 8. Wpisywałem nawet całą konfigurację PAM z innego auta gdzie działa układ 6+4 i niestety jak dochodzę do zmiany parametru ilości czujników to wyskakuje błąd konfiguracji.
Proszę o sugestię, czy mój problem leży w PAM? czy jest możliwość wgrania innego oprogramowania i to pozwoli uruchomić 10 czujników a w przyszłości kolejne dwa czyli razem 12? Czy też w moim wypadku pozostaje jedynie wymiana BCM.
FU5T-14B476-BAJ Numer odczytany forscanem czy z naklejki?
Proszę o sugestię, ....
Rzeczowy post https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3024819&postcount=64 zignorowałeś skupiwszy się na gorących (choć widać, że chyba trochę przedwczesnych...) podziękowaniach dla kolegi Krzysztofa...:P
Rozumiem że problem leży w oprogramowaniu i nie jest to fizyczny problem ograniczania możliwości PAM.
PS: z zasady dziękuje każdemu który udzieli mi pomocy. Na tym etapie /uruchomienia ikony metoda sie sprawdziła/ pojawił się nowy problem i szukam jego rozwiązania.
Numer odczytany forscanem czy z naklejki?
Numer z forscanu.
Założony przełącznik w panelu kubków wraz z wiązką. Wszystko pasuje. Dalej tkwię w miejscu z problemem 8 czujników i nie aktywnych 2 czujników z przodu wiec narazie to tyle dopóki ktoś nie pomoże mi rozwiązać tego problemu. Tak to wygląda ale narazie tylko świeci w ciemnościach :) http://i65.tinypic.com/2uzryo3.jpg
steell jak znajdę chwile to ci to po uruchamiam, ale musisz się odzywać co jakiś czas
Sprawdziłem i próba uruchomienia 12 czujników, przy fizycznej obecności 8 także zakończyła sie niepowodzeniem. Chciałem sprawdzić możliwość że nie da sie w tym PAM uruchomić fizycznie układu 6+4 a jedynie 4+4 lub 6+6. W tym ostatnim przypadku przy braku zewnętrznych czujników z tyłu wyskoczyły by dwa błędy DTC. Niestety PAM przyjmuje tylko 4+4 każda inna kombinacja kończy się błędem i przerwaniem zapisu. Wygląda to dosyć ciekawie. Linia postępu biegnie do 100% potem cofa sie na 50%, ponownie zaczyna sie posuwać i wyskakuje błąd konfiguracji.
Podejmie się ktoś uruchomienia tego? Moja lokalizacja widoczna w podpisie, mogę podjechać z 50 km, po wcześniejszym ustaleniu.
PAM wyświetla takie informacje,
F10A - ECU Cal-Config Part Number : PAM-Default Config -4/8ch
F110 - On-line Diagnostic Database Reference Number : DS-DG9T-15K866-CL
F111 - ECU Core Assembly Number : DG9T-14F159-DA
F113 - ECU Delivery Assembly Number : DG9T -15K866-FF
F162 - Software Download Specification Version : 0x05
F163 - Diagnostic Specification Version : : 0x03
F188 - Vehicle Manufacturer ECU Software Number : DG9T -14C090-FF
F18C - ECU Serial Number : CD4_XS256_12
BCM takie. Network: HS1 Protoco:l GGDS
F10A - ECU Cal-Config Part Number : FG9T-14C636-BB
F110 - On-line Diagnostic Database Reference Number : DS-FL3T-14B476-AE
F111 - ECU Core Assembly Number : FU5T-14F141-CAC
F113 - ECU Delivery Assembly Number :FU5T-14B476-CAH
F162 - Software Download Specification Version :
F163 - Diagnostic Specification Version : : 0x03
F16B - ECU Cal-Config #2 Part Number: FU5T-14F391-AAA
F16C - ECU Cal-Config #3 Part Number: FG9T-14F390-BC
F16D - ECU Cal-Config #4 Part Number: FG9T-14F389-AA
F16E - ECU Cal-Config #5 Part Number: FG9T-14G163-AA
F17D - ECU Cal-Config #6 Part Number: FG9T-14G162-CD
F188 - Vehicle Manufacturer ECU Software Number : FU5T-14C184-AAF
F18C - ECU Serial Number : 14278002220
lukaszooo 09-10-2018, 22:53 Również dokładałem czujniki parkowania tyle że do focusa mk3 lift z SYNC2, ten sam problem. Bujam się z tym już naprawde długo i brak efektów. Zaczynałem od montażu 6 + 4, wywalało błedy braku skrajnych tylnych czujników. Zmieniłem konfiguracje PAM na 10 czujników i PDC ruszyło tyle że z wizualizacją na 8 czujników.... Dołożyłem czujniki z tyłu i teraz jest 6 + 6, zmieniłem konfiguracje PAM na 12 czujników ale dalej pokazuje tylko 8...... U mnie dodatkowo wyskoczył błąd PAM u2100 czyli błędna konfiguracja.
Mi osobiście brak już pomysłów.
U2100 po ostatnich zmianach też mi się wyświetla ale to może być wina konfiguracji przycisku w tunelu. Mi niestety nie pozwala zapisać więcej niż 8 czujników, ani forscanem ani innym interfejsem chyba UCDSem sie też
nie udało. Mój problem ewidentnie tkwi w PAM nie wiem tylko czy PAM jest tak fizycznie ograniczony czy też programowo.
lukaszooo u ciebie dodatkowo trzeba zmienić konfiguracje APIM
lukaszooo 10-10-2018, 22:23 W moim przypadku wogole nie montowałem wýlącznika i z tego co wiem jest nie potrzebny. Wyłączaleś go jakos dodatkowo ?
Tak u mnie dodatkowo trzeba aktywowac apim ale kombinowalem juz na wiele sposobów brak efektów. Bez problemów dolożylem kamere i wszystko fajnie działa tylko wizualizacja jest na 8 czujników....
Program do zmiany konfiguracji jest mało istotny, jednym i drugim robisz dokladnie to samo, konfiguracje robie UCDSem ale to jest najmniej istotne. Mam zapisaną konfiguracje PAM identycznego auta i niby wszystko jest tak samo a jednak nie chodzi..... APIM w takim zestawieniu niestety nie udało mi sie trafić aby ściagnąć konfiguracje a z ETISa konfiguracja nie jest w 100% taka sama jak w aucie .....
Zobacz jak masz APIM? 7D0 04 02 xxxX xx, jak masz x=8 to zobacz co będzie jak zmienisz na 9. Ja mam większy problem. Próba zmiany konfiguracji na większą niz 8 liczbe czujników w PAM kończy się błędem. Nie zapisuje konfiguracji. Nie mam wiec co dalej grzebać chyba ze wymiana BCM. Z drugiej strony kupno na allegro to loteria nie mam pojęcia jakie będą pasować, ani jak się do tego zabrać. Kluczyk z grotem.
Ja już siłą bezwładu bo ugrzęzłem z tematem na 8 czujnikach ale jeszcze sobie szukam informacji o naszych BCMach i dzisiaj trafiłem na coś co mnie zaskoczyło. W Kaliforni sprzedają moduł BCM z fusiona o numerze FU5T-15604-DAL, myślę ze wiedzą co sprzedają i faktycznie pochodzi on z fusiona 2,5. Ciekawsze jest to że sprawdziłem numer i taki sam sprzedawany jest w europie jako BCM do Mondeo mk5. Wyjaśni mi ktoś te zagadkę? Link do stanów https://www.cafr.ebay.ca/itm/2016-Ford-Fusion-2-5L-Body-Control-Module-Bcm-W-Fuse-FU5T-15604-DAL-OEM-7817/253761671632?hash=item3b155fd1d0:g:klwAAOSwYuNbUCq P:rk:16:pf:0&vxp=mtr oraz link do europejskiego modułu https://www.galamotors.co.uk/product/ford-galaxy-mk4-s-max-mk2-mondeo-mk5-2016-2-0-tdci-bcm-body-control-module-wf65/ Podobnie się rzecz ma w przypadku numeru FU5T-15604-CAL tu dochodzi jeszcze EDGE.
W Kaliforni sprzedają moduł BCM z fusiona o numerze FU5T-15604-DAL to są tzw. golasy
Zestaw-Syst.alarm./zam.zdalne
Od: 30-06-2015 Do: 02-11-2015 Bez ukł. otw. drzwi bez kluczyka, Bez tyln.czujnika odl.przy park., Bez układu automatyczn. Parkowania
Podobnie się rzecz ma w przypadku numeru FU5T-15604-CAL nie tylko edge lecz modek5 , s-max , ranger
Z f.rozr.bez klucz.
Bez układu automatyczn. Parkowania
Mnie po prostu zaskoczyło że moduły pasują i do fusiona i do mondeo. :)
....oraz link do europejskiego modułu ...
Moim zdaniem żaden to Europejczyk - popatrz dobrze: made in Mexico... W MK5 części zza oceanu raczej nie wkładają... Co najwyżej robią chyba takie same, ale made in EU....
W mondeo też jest made in Mexico, sprawdzałem. Wszystkie BCMy pochodzą chyba z jednej fabryki. To od TDCI z Europy, ciekawostka brak kodu do drzwi, ale to chyba nie reguła bo np moduł z FU5T-15604-BAL nie ma, a z końcówką BAK OBA opisany w paru różnych źródłach jako TDCI MK5 ma juz ten numer.
https://5.allegroimg.com/s720/0320ae/9cb4d8bc40e59638f57a68405325
Tu przykład
https://www.ebay.de/itm/FORD-MONDEO-MK5-BCM-BODY-CONTROL-MODULE-ECU-2-0-TDCI-2014-2018-LK15A/263686699898?hash=item3d64f3bb7a:g:2TgAAOSwCFta-Z6H
Bump: Do paru sprawdzanych fusionów po numerze vin BCM jako nowa część zamienna stosowany jest EG9T-15604-BL, w opakowaniu fabrycznym występuje pod numerem EG9Z-15604-H Czyżby poszli po rozumu do głowy i przestali produkować dziesiątki BCMów różnych typów i wprowadzili jeden zamienny z wszystkimi? Przydało by sie zobaczyć co będzie z BCM do mondeo. https://http2.mlstatic.com/modulo-multiplas-funcoes-fusion-1316-ford-orig-eg9z15604h-D_NQ_NP_911515-MLB25253952553_122016-F.jpg
Bump: Znalazłem też chyba starszą wersje, na opakowaniu EG9Z-15604-D Natomiast na BCMie EG9T-15604-BF http://www.ebay.com/itm/New-OEM-2014-2016-Ford-Anti-Theft-Alarm-Control-Module-Keyless-Lock-System-Kit-/173055700126
W mondeo też jest made in Mexico, ...
Wiele razy już pisałem - Ford potrafi mnie zadziwić...
W eCat BCMi identyfikowane jest właśnie tym "kodem pakietu", więc łatwo jest odpowiadać na pytanie co który moduł ma...
Sprawdzam na TascaParts i nie wiem na ile jest wiarygodne. Wrzuciłem numer auta z Copart które posiada 6 czujników z przodu i kamerę https://www.copart.com/pl/lot/30882778 i wyskoczył mi numer pakietu EG9Z-15604-H za jedyne 227,25 USD. Potem swój numer vin i wyskakuje mi EG9Z-15604-H ten element zgodnie z opisem zastępuje EG9Z*15604*D, EG9Z*15604*E, EG9Z*15604*F Nowego na pewno nie będę sprowadzał bo jak dodam przesyłkę to wyjdzie naprawdę poważna kwota :(
Bump: Sprawdziłem łącznie 5 vin aut znalezionych na copart posiadających 6 czujników z przodu i w każdym z tych przypadku tak jak i w moim wychodzi cześć zamienna /pakiet/ EG9Z-15604-H
...wyskoczył mi numer pakietu EG9Z-15604-H ...
W eCat taki numer nie występuje. Nie ma żadnej części na EG9Z-...
No to kończymy z modami auta. Teraz czas na zmianę opon a zimowe,
Potem swój numer vin i wyskakuje mi EG9Z-15604-H to jest nr części używany w USA po przełożeniu wychodzi EG9T-15604-B.... i moduł jest stosowany tylko w Fusionie i MKZ
A europejski bcm nie bedzie mial obslugi pilotow na 433mhz zamiast 315?
...obslugi pilotow ...
W MK5/Fusion odbiorem pilotów zajmuje się RTM a nie BCMi...
Moduł o numerze EG9T-15604-DG co się o nim da powiedzieć? Jeszcze jedno pytanie jak wymienię fizycznie moduł BCM to co trzeba będzie przeprogramować by auto dało się uruchomić? Z Tasca Auto Parts wynika że moduły DG9T-15604- nie pasują do mojego auta do tych z 6 czujnikami też nie.
Też mnie to zastanawia, co będzie powodować konflikt w europejskim BCMi założony do fusiona i czy w razie czego będzie można bez problemu zainstalować z powrotem oryginał? W końcu np zegary można zamontować i uruchomić bez większego problemu.
...co będzie powodować konflikt w europejskim BCMi założony do fusiona...
Zegary nie są elementem systemu IMMO a BCMi jest.
Był już ktoś u mnie z FF3 USA i europejskim BCM. Spróbowaliśmy - po 15 minutach (przepisanie konfiguracji i dwie próby programowania kluczy) było wszytko jasne, że się nie da.
W Fusion - z uwagi na miejsce montażu BCMi - może być trudniej tak sprawnie uzyskać odpowiedź (zapewne też negatywną...). :568:
BTW - rzeczony FF3 USA przyjechał potem raz jeszcze z BCM amerykańskim i cała operacja (pozytywna) trwał też 15 minut...
Czyli sprawa jasna, zbyt kosztowne by próbować. Do wiosny mam czas na różne rozważana, potem decyzja albo zarzucam pomysł i zostaję przy tym co jest albo kupuję amerykański. Dlaczego na wiosnę, bo musi być ciepło trochę walki z kablami będzie a robić to w zimnie nie uśmiecha się mi wcale. Przy okazji jak z tymi nowymi 2017? i nowsze. Podmieniał już ktoś? Są kompatybilne czy znowu kowboje wprowadzili nowatorką mysl techniczną i jest kanał?
Panowie pomocy :) po aktywacji czujników przód wyrzuca mi taki komunikat
http://pokazywarka.pl/xliq00/
i po chwili pola od dezaktywacji czujników przód i tył robią się szare i nieaktywne. Kamera dalej działa.ale czujniki przód ani też tył już nie. O co to może chodzić?
http://pokazywarka.pl/xliq00/
lukaszooo 10-11-2018, 11:43 Uszkodzony jeden z czujników lub modul nie widzi tego co by chciał. Dokladales czujniki ile ich teraz masz ?
Tył 4 i przód 6. na konfiguracji 8 jest błąd a 9 nie akceptuje nie wiem czemu.
Przy uszkodzonym czujniku nie powinno być jakichś błędów?
Miko0 prawdopodobnie masz to co ja plus uszkodzenie w instalacji lub któryś czujnik. Masz może odczyt z PAM, chciałbym zobaczyć jaką wersje masz na pokładzie i porównać ze swoim. Napisz coś więcej o fusji ile czujników było oryginalnie, jaka wersja SE Titanium? Rozumiem, ze błąd wyskoczył po podłączeniu wiązki i aktywowaniu 8 czujników. Na początek proponuję odłączenie fizycznie kostek od 2 zewnętrznych z przodu. Powinno sie udać bez ściągania zderzaka musisz mieć dostęp od przodu z dołu /kanał, podnośnik/ i odkręcić dolna osłonę chłodnicy.
Dlaczego kodowałeś na 9 czujników? masz 10 więc jak po odpięciu będzie ok to podepnij je z powrotem i zakoduj na 10 czyli litera "A".
Wersji PAM nie mam ale może jutro odczytam. Kurczę zderzak i czujniki były w idealnym stanie A wiązka jest nowa z serwisu. Jeszcze jest możliwość że mechanik mi czegoś nie podłączył jak należy bo nie ja zakładałem zderzak. Mam wersję titanium z fabrycznie 4 czujnikami z tyłu.
A wiazka czujnikow w fusionie i mondeo jest taka sama? Przednia sie rozni podobno...
Z przodu nie, do samych czujników są wprawdzie takie same wtyczki ale do halogenów, silniczka żaluzji i czasem głowna wtyczka są różne, do tego w wiazce mondeo brak wtyczki do czujnika otwarcia maski.
Podłączyłem znów kompa i dalej nic. Kodowałem od początku 10 a dziś próbowałem też 8 ale bez rozłączania czegokolwiek-błąd. Nie wiem czy tak powinno być ale zanim zaprogramowałem w IPC wyświetlanie czujników to błąd już się pokazywał.
Dodatkowo chciałem zaprogramować sobie wyświetlanie tego samochodzika przy cofaniu i tez nic z tego. Komenda przyjęta ale brak rezultatów-restart Sync'a i nic.
Wersja PAM z Forscana GG9T-15K866-BB.
Za dużo mieszasz, zajmij się jednym problemem. Rozumiem ze zmieniałaś z 8 na A, tak? Błąd prawdopodobnie występuje dlatego ze któryś czujnik lub wiązka jest uszkodzony, ale to napisali Ci już wcześniej. Pytanie jaki błąd Ci wyświetla komputer. Czym kodujesz czujniki? Powinien wyskoczyć błąd konkretnego czujnika. Potem dla pewności odłącz tak jak ci napisałem boczne czujniki, da sie od spodu bez zdejmowania zderzaka to zrobić i zobacz czy przy kodowaniu na 8 dalej będzie błąd. Jak tak to na pewno problem jest jak wyżej, czujnik, podpięcie wiązki do czujnika lub sama wiązka. Ale wpierw napisz jaki błąd pokazuje ci forscan, może nie bedzie trzeba nic odpinać. Na tym PAM na pewno da sie uruchomić 10 czujników, sprawdzone, prawdopodobnie da się też 12. Masz może zdjęcie naklejki z BCM z pod spodu, raczej nie masz ale nie zaszkodzi zapytać :) Chodzi mi o numer jaki tam jest napisany, zaznaczyłem na czerwono . http://i67.tinypic.com/vdpfnc.jpg
Komenda przyjęta ale brak rezultatów-restart Sync'a i nic
jaka komenda ;) ?
BTW
kilka dni temu był u mnie kolega któremu w jakimś garaży wynajętym na godziny w Wawie zmieniano S1 na S2 . Pacjent przeżył i ma się dobrze ale nie miał tych opcji z czujnikami . No ale dało się uruchomić :one:
Poliftowy moduł z serii GU5T-15604-CDC, będzie działał bezproblemowo w przed lifcie czy można sie spodziewać problemów?
jaka komenda ;) ?
BTW
kilka dni temu był u mnie kolega któremu w jakimś garaży wynajętym na godziny w Wawie zmieniano S1 na S2 . Pacjent przeżył i ma się dobrze ale nie miał tych opcji z czujnikami . No ale dało się uruchomić :one:
Chodziło o to że programowanie przyjęte :P Widzisz żebym wcześniej pomyślał to bym Ci powiedział jak mi programowałeś kompa w Bydgoszczy to i to byś mi odpalił:)
W weekend przez nadkola odpiąłem czujniki zewnętrzne i programowałem na 8, o dziwo wywaliło w końcu błąd czujników. Nie pamiętam dokładnie treści ale było napisane że czujnik przedni prawy zewnętrzny i lewy zewnętrzny- obwód otwarty lub zwarty do masy. Z tego wychodzi że chyba coś nie gra z instalacją?
BTW jak jest mocowany zderzak w ślizgu błotnika- jest tam jakaś śruba czy coś bo szarpałem ale nie chciało wyskoczyć.
Musisz odchylić nadkole, jak sobie poświecisz to zobaczysz, ze ślizg przykręcony jest śrubami chyba 8 albo 10 nie pamiętam teraz. Wystarczy trochę poluzować nie trzeba całkiem odkręcać. Na środku bedzie plastikowy kołek, trzeba go wyciągnąć do dołu i zderzak da sie wysunąć ze ślizgu bez szarpania. Mozna też wykręcić śruby, jest ich chyba dwie na stronę i wtedy ślizg zostanie przy zderzaku, ale śruby są dosyć długie. Jak zderzak był zdejmowany wcześniej to prawie na pewno nie ma juz tego plastikowego kołka wiec wystarczy tylko poluzować sruby
Bump: Jak jest z tym poliftowym GU5T-15604-CDC, uruchomi sie w przed lifcie czy będą problemy? Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej dziedzinie?
Sprawdzałem konfigurację fabryczną zaprogramowanych modułów w dwóch autach poliftowych i jedno zaskoczenie brak w nich modułu GPSM, u mnie kodowanie 701-01-01...... w poliftowych brak. Myślę ze może to być związane z tym ze na pokładzie mają sync3. Zastanawia mnie czy po założeniu takiego modułu /PAM w nowej wersji/ da sie uruchomić normalny moduł GPS tak by widoczne było w forscanie kodowanie 701? Rozumiem ze zbędne narazie moduły nie mające osprzętu w moim aucie można dezaktywować np grzanie kierownicy kamera itd
Moze ktoś jeszcze podpowie za co odpowiada kodowanie w blokach 706, 723, 754? nie rozszyfrowałem jeszcze co to takiego.
...modułu GPSM....
Moduł GPSM jest odpowiednikiem anteny GPS dla Sync1 i Sync2 (realizuje m.in. pozycjonowanie pojazdu dla potrzeb powiadamiania ratunkowego). W Sync3 jest zwykła antena GPS i moduł GPSM nie ma w takim przypadku żadnego zastosowania. Nic nie będzie robił i do niczego nie będzie służył... Poza pobieraniem prądu...:one:
W "starych" Sync3 (do wersji 3.0) pozycjonowanie dla potrzeb powiadamiania ratunkowego realizuje sam Sync3.
W "nowych" Sync2 (3.2 i 3.3) i w nowych pojazdach (Focus MK4, Fista MK8 i kolejne...) znowu to skomplikowali i wprowadzili "nowy" modem wbudowany TCU (nawet z zasilaniem buforowym) realizujący i pozycjonowanie GPS i internet mobilny aby zapewnić maksymalną możliwą szansę skutecznego powiadomienia służb o wypadku...
Mniej więcej /bez szczegółów/ myślałem o czymś takim :) Zastanawia mnie czy moduł BCM w którym fabrycznie nie zaimplementowano recordu 701-01-01 bo był przeznaczony do obsługi sync3 da się uruchomić obsługę modułu GPS dla sync2? Nie chcę zmieniać synca na nowszy. Nie zależy mi na powiadamianiu awaryjnym tylko na pracy nawigacji. Nie chciałbym też błędów czy innych komunikatów.
...moduł BCM w którym fabrycznie nie zaimplementowano recordu 701-01-01 .....
GPSM to GPSM - osobne pudełko z 4 kabelkami (MS-CAN, zasilanie, masa) a BCM to BCM - nie mają nic wspólnego ze sobą.... Jak a aucie był Sync1 to musi być GPSM. Napisałem wyżej.
Nie zrozumiałeś mnie. Ja mam sync2 i mam GPSM, w forscanie widzę go jako moduł i mogę edytować. Tak jak pisałem jest to record 701-01-01........ Zastanawia mnie czy jak założę moduł bcm dedykowany do pracy z sync3 /nie ma tego recordu i nie widać go w forscanie/ czy da sie aktywować programowo jakoś obsługę tego modułu /GPSM/ czy nie. Jeżeli nie to czy nawigacja w Sync2 będzie działać czy też nie, oraz czy będą wyrzucane błędy lub komunikaty na przykład na sync2 /ten bedzie na pewno wyć/ i czy da się je jakoś wyłączyć. chodzi mi o moduł BCM GU5T-15604-BDD
.... jak założę moduł bcm dedykowany do pracy z sync3 ....
Nie zrozumiałeś mnie. Nie ma czegoś takiego. BCM nie wie i nie musi wiedzieć niczego o Sync1/Sync2/Sync3/module GPSM/antenie GPS itp. itd. Nie jego cyrk, nie jego małpy...:568:
Ja mam sync2 i mam GPSM, w forscanie widzę go jako moduł i mogę edytować. Tak jak pisałem jest to record 701-01-01........ Zastanawia mnie czy jak założę moduł bcm dedykowany do pracy z sync3 /nie ma tego recordu i nie widać go w forscanie
wszystko będzie działać :)
No to super, teraz tylko muszę go dostać w swoje łapy a potem zamontować /to dam radę sam/ i zaprogramować tego nie dam rady zrobić sam :) Muszę to teraz jakoś logistycznie ogarnąć.
wszystko będzie działać :)
Na razie nie wiemy co ma działać, więc nie spieszył bym się z taką odpowiedzią...:one:
Na razie wyjaśniamy, że kodowanie GPSM 701-01-01... to tylko kodowanie GPSM a nie BCM (726-01 itd...) i ma nic do pomysłu wymiany BCM...
Trochę się zagalopowałem, nie wiem dlaczego ubzdurałem sobie ze BCM będzie tu grał rolę, jakoś tak na bazie analogi z PAM. Ostatni problem że mieszkam na głębokiej prowincji i będę potrzebował kogos z dojazdem na programowanie, jeżeli ktoś planuje w przyszłości "wyprawę" w moje strony to proszę o kontakt
no ja rozumiem ,że chodzi mu o SYNC2 wiec to będzie działać
.... będę potrzebował kogos z dojazdem na programowanie, ...
Jeśli by się nie udało, to zawsze można BCMi "odłączyć od podłoża" i zostawić na samych wpiętych kostkach, tak podjechać np. do mnie i na miejscu zamienić na ten "wymarzony". Po zaprogramowaniu da się znów wrócić na montaż docelowy do domu...:568:
Skuteczność realizacji w założonym terminie takiego sposobu oceniam trochę wyżej...:one:
Mi w końcu udało się znaleźć winowajcę niedziałających czujników, wiązka która jest podana na stronie 4 czy 5 (FG9T - 15K867) nie pasuje poza wtyczkami. Ta którą ja kupiłem (nowa w serwisie) ma całkowicie inny rozkład pinów do czujników środkowych, dodatkowo kable są zmostkowane np z pinami rolety i halogenów (nie wiem jak to może działać w mondeo, może gdzieś po drodze są jeszcze diody prostownicze) także taką wiązkę trzeba całkowicie rozpruć i przerobić lub ciągnąć nowe przewody do środkowych czujników.
Oto efekt pracy kolegi z forum. Założył czujniki, zaprogramował wszystko i wyjechałem bardzo zadowolony.
Extra, sam szukam kto by miał części i by się podjął montażu.
Czujniki kupowałem w ASO wiązkę i pozostałe elementy w https://necar.pl/index.php
Ile wyszło? jak można wiedzieć?
Czujniki kupowałem w ASO wiązkę i pozostałe elementy w https://necar.pl/index.php
Czy możesz podać kod wiązki jaką kupiłeś? 16pin czy 20?
Czy możesz podać kod wiązki jaką kupiłeś? 16pin czy 20?
https://necar.pl/index.php?id_product=357&controller=product&search_query=ford&results=103
https://necar.pl/index.php?id_product=357&controller=product&search_query=ford&results=103
Ta wiązka pasowała u Ciebie bez przeróbek?
Kupiłem dokładnie tam tą samą wiązkę i układ przewodów całkowicie nie pasuje.
Ta wiązka pasowała u Ciebie bez przeróbek?
Kupiłem dokładnie tam tą samą wiązkę i układ przewodów całkowicie nie pasuje.
Tak wiązka pasowała bez problemu.
Musiałem dołożyć pin z sygnalizacją otwarcia maski ze starej wiązki, zmienić wtyk do aktywnej żaluzji obcięty również ze starej wiązki oraz założyć przejściówkę do podpięcia czujnika temperatury (do kupienia również na w/w stronie)
Kurcze to albo gość mi sprzedał jakąś inną albo w fabryce coś sknocili.
Witam,
Dołożyłem czujniki przód i zakodowałem na 8. Czujniki działają ale zniknęła mi ikona auta na kamerze przy wstecznym i chyba powinna się pojawiać przy działaniu czujników z przodu. Czy jeszcze gdzieś powinienem wykonać kodowanie?
Zobacz w APIM 7D0-04-02 xxx* xx
Jak masz tam 1 to zmień na 2
Powoli ślimaczymi ruchami do przodu, jest już wiązka na tył, używana z mondeo mk5 na 6 czujników. W drodze ramki na czujniki do dołożenia. Jakieś zamienniki zobaczymy co to warte. Kupione też czujniki z Mondeo MK5 jakaś starsza wersja, cały komplet w kolorze bo cena była na tyle dobra że żal było nie brać. Mam nadzieje ze będą pasować. Z przodu mam jako zewnętrzne EM2T-15C868-AAW, narazie nie działają z winy BCM, to jakieś czujniki chyba z Kugi. zastanawiam się czy jak z tyłu dołożę te kupione AA53-15C868-AAA czy nie będzie sie gryzło po uruchomieniu. Wszystkie na 36db, Docelowo chcę uruchomić na nich parkowanie równoległe. Co 8 wewnętrznych 8 to też jest mix ale działa.
https://scontent.fpoz1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/59285408_2620274278013938_1130285235955564544_n.jp g?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent.fpoz1-1.fna&oh=ae52fd1b91aeb22f9420974e7297f91d&oe=5D319FB4
...Z przodu mam jako zewnętrzne EM2T-15C868-AAW, ...[/img]
W konfiguracji na 12 czujników, 10 czujników jest takich samych ("normalnych"), Tylko 2 przednie zewnętrzne są inne...
O tym nie wiedziałem, chociaż tak mi wychodziło z opisów i katalogów. Zasugerowałem się przodem. Na szczęście kupiłem komplet, wiec jest z czego wybierać :)
Dzięki za informację, teraz muszę sprawdzić czy mam w wiązce nadwozia dwa kabelki sygnałowe, być może trzeba będzie kombinować i dokładać.
Mocowania czujników dalej potrzebne, jak ktoś ma to pisać na PW
Pytanie do znawców. Czy BCM z auta z systemem bez kluczykowym /zbliżeniowym/ da się uruchomić w aucie ze stacyjką? Dzisiejsza próba przekładki BCMa się nie powiodła, po podłączeniu wszystkiego auto zachowywało się tak jakby nie było zasilania, przekręcanie kluczyka w stacyjce nc nie pomogło. Na stronie amerykańskiego katalogu części zamiennych są dwa pakiety BCM jako część zamienna, oba kompatybilne z rocznikami wstecznie aż do dzisiaj ale nie są zamienne miedzy sobą. Istnieje tż opcja że moduł jest całkiem uwalony.
Czy BCM z auta z systemem bez kluczykowym /zbliżeniowym/ da się uruchomić w aucie ze stacyjką? da się uruchomić tylko programowanie od podstaw , najlepiej IDSem
No to chyba moduł uwalony bo IDS też sie z nim nie połączył. Zapalały się tylko na moment boczne ekraniki IPC i gasły, świeciła sie ikona hamulca postojowego, ale IDS nie wykrywał auta. Zasugerowano mi że BCM moze być inaczej sterowany, brak zasilania od systemu keyless, bezpiecznik w komorze silnika którego u mnie brak?
No to chyba moduł uwalony bo IDS też sie z nim nie połączył. ...
A kto Ci to robił?
Wygląda, że nie miał za dużo doświadczenia...
Najprościej - trzeba sobie zrobić sesję z auta IDSem na "starym" BCM a potem użyć jej do programowania IMMO po przekładce...
Można też podmienić przekaźnik zapłonu na zworkę na czas programowania.
IDS Ci się nie łączył, bo PCM nie miał podanego napięcia - co w tych warunkach jest oczywiste.
Dziękuje za informacje, jestem spokojniejszy ze "nowy" BCM nie koniecznie jest uwalony :) nabieram nadziei.
Koledzy, mam taki problem, że nie mogę zakodować czujników. Mam Fusiona 2013 rok dość problemowy w kodowaniu. Posiadam sync2 i tylne czujniki. Dołożyłem przód ale w PAM mam tylko numer 736-01-01 a sam moduł ma numer DG9T-14B476-CM. Czy ktoś poradzi jak to zakodować by działały?
Specjalistą nie jestem ale są tu tęgie głowy które coś pewnie podpowiedzą. Ogólnie roczniki przed 2014 sprawiają pewne trudności przy pracy forscanem. Myślę że UCDSem albo IDSem było by łatwiej, zakodować PAM, szukaj ludzi z takim sprzętem w swojej okolicy.
lukaszooo 10-05-2019, 13:05 Zadzwonił ostatnio do mnie jakiś pan który miał identyczny problem czyli BCM po po pdmianie nie dawał znaku życia, ciekawią mnie takie tematy więc próbowałem mu coś podpowiedzieć, pan dzwonił kilka lub nawet kilkanaście razy, podpowiedziałem mu aby sprawdził bezpieczniki na rozpisce i poszukał czy od keyless nie ma jakiegoś dodatkowego bezpiecznika (wersja SE z zwykłym kluczykiem)
Tutaj historia sie kończy, pan więcej nie zadzwonił...... wnioskuje że BCM ożył bo w innym przypadku dzwonił by dalej bo wedle przysłowia "jak trwoga to do boga" a jak sukces to pocałuj mnie w D nie powiem ci jak to zrobiłem..... Możesz sprawdzić tą możliwość choć nie mam 100% pewności że w tym problem.
lukaszooo To nie ja dzwoniłem, mój narazie martwy leży w pudełku i czeka. Bezpieczniki oczywiście sprawdzone wszystkie są ok w obu skrzynkach. Na wykazie nie ma bezpiecznika który by za to odpowiadał /teoretycznie mogło by go nie być fizycznie/. Niestety to nie bezpiecznik. Nie widzę też w rozpisce przekaźnika który by mógł odpowiadać za zasilanie. Nie będę wrzucał spisu bezpieczników bo w obu skrzynkach jest tego sporo. Wrzucam link do instrukcji w PDF do fusiona może komuś sie przyda. Od strony 235 bezpieczniki i przekaźniki, może coś pominąłem? www.fordservicecontent.com/Ford_Content/Catalog/owner_information/2015-Fusion-Owner-Manual-version-2_om_EN-US_10_2014.pdf
lukaszooo 11-05-2019, 21:16 W focusie mk3 przy zwyklej stacyjce jest jedno zasilanie, przy keyless dwa i dwa bezpieczniki. Czy w fusionie jest tak samo nie wiem ale sytuacja z tajemniczym panem daje duzo do myślenia.
kuba0005 12-05-2019, 07:56 W jakim samochodzie BCM był martwy. Jak założysz kluczykowy do keylessa to bedzie martwy.Zmień mu konfiguracje z kluczyka na keyless i ożyje. Za mało info co za bcm i gdzye założyłeś.
Włożyłem do auta z kluczykiem BCM od auta z systemem bezkluczykowym
krystianen 12-05-2019, 12:45 Tak czytam i rozumiem że wymieniacie BCM poto aby dołożyć PDC? Są 2 drogi albo wymienic na pasujący BCM (tutaj widzicie że łatwo nie jest) albo przeprogramować obecny BCM aby czujniki zaczeły działać i pojawił sie moduł PAM.
Obecnego przeprogramować sie nie da, sprawdzane wielokrotnie, max to 8 czujników. Nie da sie też przeprowadzić aktualizacji oprogramowania PAM wiec tylko wymiana na inny i nadzieja ze odpali na 10-12 czujników
W aucie z którego pochodzi moduł na wymianę było 4 z tyłu wiec też niewiadoma jak pójdzie. Jedyna nadzieja ze to była dosyć bogata wersja auta ale to nie daje pewności, dopiero po zaprogramowaniu będzie można coś więcej powiedzieć.
steell mam u siebie na podwórku Fusiona z automatycznym parkowaniem i pełną wiązką PDC i ma BCMa FG9T-14C636-AB
Nowego kolejnego BCMa kupować nie będę najwyżej sobie odpuszczę :) ale dzięki za informacje.
By uruchomić w acie nowy BCM potrzebuję pliki http://www.2gfusions.net/attachment.php?aid=9362
ssebaa25 09-06-2019, 16:29 Cześć wszystkim, płynie do mnie Fusion 2013 z uszkodzonym przodem. Szukam obecnie części do niego aby jak najszybciej go poskładać. Z tego co udało mi się zorientować kupiłem wersję z automatycznym parkowaniem, z tyłu 6 czujników oraz na konsoli środkowej jest przycisk od parkowania.
Szukając zderzaka na przód powinienem kupić także wersję na 6 czujników? Może mi ktoś doradzić na co muszę uważać?
Składając auto chciałbym zamontować ledy z przodu oraz szybę z podgrzewaniem. Jest szansa aby przy tej wymianie lampy były aktywne? (doświetlanie zakrętów, samo poziomowanie itd)?
Składając auto chciałbym zamontować ledy z przodu oraz szybę z podgrzewaniem. Jest szansa aby przy tej wymianie lampy były aktywne? (doświetlanie zakrętów, samo poziomowanie itd)?
*
dostałeś już odp w innym temacie ;)
ssebaa25 09-06-2019, 18:17 dostałeś już odp w innym temacie ;) Dzięki :)
Pozostaje pytanie o zderzak jakiego szukać :) Będzie pasować każdy który ma fabrycznie 6 czujników? Chciałbym zamontować zderzak wraz z grillem od wersji ST line.
https://www.youtube.com/watch?v=1De8ojyeIt4&fbclid=IwAR3jiwlIR5jUENyvgdr4UDd8exryDKR37uuIfWmaW QHE4NxpDl4PRb4OucI
Bedzie pasował, tylko europejska wiązka jest inna, można albo przerobić starą z uszkodzonego auta o ile ją posiadasz dokładając kable czujników lub przerabiać europejską z 6 czujnikami zmieniając ale trzeba będzie dołożyć wtyczkę do zamka maski i pozmieniać wtyczki od innych elementów.
ssebaa25 12-06-2019, 08:41 Prawdopodobnie nie bede mial cxujnikow ani zderzaka, auto plynie dopiero- robie rozeznanie. :)
Czyli europejskie 6 czujników nie będzie pasować do amerykańskich 6 czujników?
A orientujecie się czy zderzak od vignale tez podejdzie?
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
z tego co czytałem, to 10 czujników jest takich samych, a pozostaje 2 (przednie boczne) są inne
czy ktoś ma part number'y obu rodzajów czujników?
Bump: SRS jak tłumaczy się na Finis te numery?
4 Front, 6 Rear - FR3Z-15K859-AAPTM
Parking Front Side - EM2Z-15K859-ABPTM
Doszedłem do ładu z czujnikami. Ale nie mogę odpalić ikony auta. Żaden z podanych sposobów nie działa. Jest ktoś w stanie mi podać które wartości zmienić aby to aktywować?
Z miłą chęcią zakupie taka wiązka i czujniki do Fusiona 2017. Ktoś coś?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Podpowie ktoś jakiej wiązki(numer OE) na tył i przód szukać do fusiona 2013 ?
Na allegro jakiś jaśnie Pan ma wiązki do Fusiona za 700zl... [emoji23][emoji23][emoji23] czujniki od 90 do 130zl.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Poczytaj moje posty znajdziesz adres do wiązki
Znalazłem w usa ze stronki gdzie zamawiałem klientom już trochę rzeczy teraz tylko Prosił bym by ktoś mnie naprowadził wiązka tylnego zderzaka DG9Z-15K868-A = na 4 czujniki tak?
oraz wiązka do przodu DG9Z-15K867-B również na 4 czujniki z światłami przeciwmgielnymi tak?
Poczytaj moje posty znajdziesz adres do wiązkiKolega ma Fusiona...? Bo nie doczytałem. I kwestia montowania czujników, czy koniecznie jest wymiana zderzaka? Czy można precyzyjnie wywiercic otwory?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Kolega ma Fusiona...? Bo nie doczytałem. I kwestia montowania czujników, czy koniecznie jest wymiana zderzaka? Czy można precyzyjnie wywiercic otwory?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Mam Fusiona. Zderzak oryginalny ma zaznaczone otwory na czujniki. Dobry fachowiec zrobi bez problemu, u mnie robił to kolega z Forum
Mam Fusiona. Zderzak oryginalny ma zaznaczone otwory na czujniki. Dobry fachowiec zrobi bez problemu, u mnie robił to kolega z ForumDobrze czyli bez demontażu można to bez problemu ogarnąć? Kolega co pomógł jest z Krakowa?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Dobrze czyli bez demontażu można to bez problemu ogarnąć? Kolega co pomógł jest z Krakowa?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Musisz zdemontować zderzak Pomagał kolega z Nowej Dęby
Dobry kolega z tej Nowej Dęby :)) Ale z Kórnika mam daleko do niego. Ile czasu taka zabawa trwała u Ciebie ?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Dobry kolega z tej Nowej Dęby :)) Ale z Kórnika mam daleko do niego. Ile czasu trwał taka zabawa trwała u Ciebie ?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Na spokojnie około 6 godzin No masz daleko ale ciężko znaleźć kogoś kto ogarnie zarówno mechanikę ( demontaż zderzaków, wycięcie precyzyjne otworów pomalowanie ramek czujników bo były bez lakieru i montaż) i elektronikę (aktywacja czujników)
Witam Grono
Koledzy czy możecie podpowiedzieć czy dokładając PDC do przodu Fusiona powinienem szukać wiązki na 4 czy 6 czujników ? Albo precyzując pytanie czy zakładając 6 sztuk z przodu będzie działać wszystkie 6 czy tylko 4 z nich ?
Witam Grono
Koledzy czy możecie podpowiedzieć czy dokładając PDC do przodu Fusiona powinienem szukać wiązki na 4 czy 6 czujników ? Albo precyzując pytanie czy zakładając 6 sztuk z przodu będzie działać wszystkie 6 czy tylko 4 z nich ? Nie ma prostej odpowiedzi, trzeba by sprawdzić na aucie. Masz kogoś z Forscanem w okolicy albo sam posiadasz? Jeżeli tak to sprawdźcie czy da sie zakodować 8, 10 czujników jak moduł na to pozwoli to jak najbardziej. Jest tylko jeszcze jedno ale, jeżeli nie zamierzasz uruchamiać parkowania automatycznego to Ci 10 czujników na nic. Jeżeli masz 4 czujniki z tyłu oryginalnie to na 99% da się uruchomić 4 z przodu i to jest optymalne. No chyba że tak jak napisałem kusi cię parkowanie.
Nie ma prostej odpowiedzi, trzeba by sprawdzić na aucie. Masz kogoś z Forscanem w okolicy albo sam posiadasz? Jeżeli tak to sprawdźcie czy da sie zakodować 8, 10 czujników jak moduł na to pozwoli to jak najbardziej. Jest tylko jeszcze jedno ale, jeżeli nie zamierzasz uruchamiać parkowania automatycznego to Ci 10 czujników na nic. Jeżeli masz 4 czujniki z tyłu oryginalnie to na 99% da się uruchomić 4 z przodu i to jest optymalne. No chyba że tak jak napisałem kusi cię parkowanie.
Steell bardzo dziękuję za podpowiedź. Zatem dziury na zbędne dwa czujniki będą do zaślepienia, czy możesz pokierować jak zakodować te czujniki ? Właśnie nabyłem forscan-a i zamierzam go użyć :)
2015 powinien bez problemu ruszyc na 10 pdc bez opcji a.parkowania,
kzmuda1 jak ma PAM to powinien ruszyc na 8 czujników na 10 to juz loteria mój nie ruszył i dalej jestem w kropce.
niedługo wykonam "skok" z 4 na 12 czujników (wszystkie koszyczki już mam) i dam znać :)
mayak Gdzie dostałeś tylne zewnętrzne koszyczki, sprawdzałeś ile czujników obsłuży ci twój PAM?
Zdobyłem z odzysku w znajomym warsztacie.
Ten sam PAM u kolegi obsługuje 12 czujników
mayak - a ten znajomy warsztat może ma przednie z odzysku w dobrej cenie ?
nie, tylko dwa boczne tylne wyrwałem
przednie kupiłem na olx
może ktoś ma na zbyciu dwie wtyczki do tylnych czujników parkowania?
mayak - a ten znajomy warsztat może ma przednie z odzysku w dobrej cenie ?
potrzebujesz na 4 czy na 6 czujnikow?
czakus84 01-11-2019, 19:40 hej,
jest ktoś z okolic 3miasta gdzie można podjechać na montaż wiązki i aktywacje czujników ?
mój pacjent to 2017 titanium , chce kupić zderzak przód z 4 czujnikami
może ktoś ma na zbyciu dwie wtyczki do tylnych czujników parkowania?
W tyle wszystkie czujniki są takie same wiec pasują te z przodu za wyjątkiem bocznych aktywnych, jak dalej sobie nie poradziłeś to daj znać poszukam powinienem mieć 2 sztuki.
wiem że wszystkie tylne (i 4 przednie) są takie same - udało mi się dwie brakujące kupić
zamówiłem też już w US kierunkowe czujniki abs na tył oraz klawisze konsoli środkowej (chodzi o wersję Energy, więc inne klawisze niż mondeo5)
Sprawdzałeś czy auto przyjmie ci 6 czujników? Chodzi mi o samo zakodowanie, to ze bedą błedy jak nie są czujniki podpiete to wiadomo. mayak w jakim aucie to uruchamiasz? mozesz podać rocznik oraz informację czy odpalane jest ze stacyjni czy z przycisku?
Fusion FL, przycisk (IMO to nie ma znaczenia)
mayak tu sie mylisz bo nie widziałem auta z "grotem" które przyjęło więcej niż 4+4. Szukam juz długo bo chcę dobrać BCM który da sie u mnie uruchomić i pozwoli uruchomić 12 czujników plus automatyczne parkowanie.
może to kwestia rocznika, bo ja piszę o polifcie (MY'18)
FUSION 2014 04-12-2019, 15:14 Witam, może któryś z kolegów podpowie. Posiadam w moim Fusionie fabryczne okablowanie przy nadkolach do wiązek czujników parkowania przód i tył oraz kamery cofania. Fabrycznie nie posiadał czujników i kamery. Na diagnostyce komputerowej nie pokazuje modułu PAM. Mam w tej chwili założony zderzak przedni z czujnikami parkowania i podłączone do oryginalnego okablowania. Czy jest szansa żeby uruchomić u mnie te czujniki jak nie pokazuje modułu PAM? Jakiś zabieg na module jest potrzebny do uruchomienia?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191204/d0a6df4a80597582fd68c2cc58326374.jpg
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
nie pokazuje modułu PAM? w tym aucie nie ma jako to ko oddzielnego modułu PAM , jest w BCM
Jakiś zabieg na module jest potrzebny do uruchomienia?
Skoro nie masz czujników to Pam jest nie aktywny należy go aktywować w bcm np UCDS'em
Aby uruchomić przednie czujniki należy najpierw zakodować tylne a potem dodać przednie
FUSION 2014 04-12-2019, 21:46 Dziękuję Panowie za pocieszającą informację. Jak już będę miał tylne czujniki udam się do kogoś ze sprzętem na uruchomienie. Pozdrawiam
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Witam
nie znalazłem podobnego watku dotyczacego montazu przednich czujników parkowania do Kugi z USA. Czy ktoś może mi pomóc w aktywacji ich FORSCANEM? Posiadam program tylko nie wiem jak je uaktywnić. Auto fabrycznie posiadało tylne czujniki 4 szt oraz kamere. Interesuje mnie aktywacja tylko 4 czujników przednich. Wymieniłem juz moduł oraz dołożyłem wiązke z czujnikami i mam już cała instalacje zrobioną. Pozostała tylko aktywacja ale nie chce kąbinować sam . Moge prosić o pomoc
Witam kolegów posiadam Fusiona z 2013 r wersja SE oryginalnie bez czujników pdc .
Montuje obecnie 4 czujniki do przodu oraz 4 czujniki do tyłu. W ucds'e aktywowałem parametr ParkAidFeaturePresent Cfg: PRESENT Niestety po zapisie moduł Pam się nie wyświetla, przypuszczam że restar BCM nie pomoże?
Zwracam się do was o pomoc w tym temacie co należy zrobić by można było cieszyć się z działania PDC
....co należy zrobić by można było cieszyć się z działania PDC
Ten wątek od początku i perypetie kolegi Steel - dokładnie ten sam przypadek.
Ten wątek od początku i perypetie kolegi Steel - dokładnie ten sam przypadek.
Rozumiem , przewertowałem wątek . Kolega Steel miał o tyle + że jego bcm obsługuje Pam a mój nie. Żeby z tego wybrnąć muszę wymienić na BCM który ma pam i obsłuży 8 czujników które dołożyłem . Tylko teraz rodzi się pytanie jaki bcm mam nabyć a bym mógł z nim Do Pana podjechać tedi_k
...rodzi się pytanie jaki bcm mam nabyć ...
Nie kojarzę czy te perypetie z wymianą w końcu doprowadziły do skutecznej wymiany czy nie... Ale mam wrażenie, że kolega Steel ma nowy BCM a ten jego pod 8 czujników czeka na nowego właściciela... Uzgodnijcie to między sobą...8)
Uzgodnijcie to między sobą...8)
wiadomość poszła do kolegi Steel zobaczymy na odzew. Miło by było zakończyć temat PDC pozytywnie
Ewentualnie jeżeli ktoś ma / orientuje się jaki powinienem nabyć bcm proszę o pomoc / kontakt
lukaszooo 14-02-2020, 07:39 Temat utknął i Andrzej ma cały czas 8pdc. Jego auto ma zwykły kluczyk a z tego co mi wiadomo 12 czujnikow miały tylko bezkluczykowce a one mają inne podłączenie zasilania i BCM nie wstaje po zmianie p&p.
Temat utknął
Rozumiem, ja również mam wersję stacyjka i 2 kluczyki, rocznik 2013r, potrzebuję bcm na którym da się włączyć 8 czujników
FUSION 2014 14-02-2020, 08:28 Witam, może ktoś z kolegów będzie wiedział jak sprawdzić po numerze czy mój BCM obsługuje czujniki parkowania?
Będę wdzięczny. Pozdrawiam
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200214/ddac752d00124fad59b422e4826c2949.jpg
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Witam, może ktoś
Najlepiej sprawdzić ucds'em parametr w bcm
ParkAidFeaturePresent Cfg: na PRESENT. Jeżeli po zmianie na liście modułów moduł PAM się nie pokaże po prostu go nie masz i bcm do wymiany tak jak w moim przypadku
FUSION 2014 14-02-2020, 11:17 Dziękuję Kolego za informację. Myślałem że może jest jakiś łatwiejszy sposób sprawdzenia po numerach. Pozdrawiam
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Prosił bym o sprawdzenie tedi_k nr vin : 3FA6P0HD1FR303901
Dawca z 2015r , wersja ze stacyjką , na foto czujniki tylne w wyposażeniu w liczbie 4 więc Pam obecny nr BCM z niego FG9T15604CJ
Ewentualnie BCM z niego nada się jako dawca do mojego auta , aby zakodować 8 czujników
...3FA6P0HD1FR303901
...
Czy się nada do auta tego nie wiem, natomiast resztę aktualnym UCDSem daje się to wszystko sprawdzać samemu.
Fusion MY15 z 4 czujnikami z tyłu. Nie było PAM na sam tył, więc 4 z przodu też powinien obsłużyć.
Czy się nada do auta tego nie wiem,
Rozumiem, chciał bym wiedzieć czy wymiana bcm z 2013 na ten z 2015 ruszy i będzie działać. Wtedy mógł bym odkręcić swój i przyjechać na podwieszonym na samych kostkach do Pana i na miejscu by się przepięło na drugi
...na miejscu by się przepięło na drugi
Koledze Steel przepinanie zajmowało ok. 10minut...
Auta MY13 są problematyczne i nie wiem czy ktoś będzie umiał powiedzieć czy taki nowszy BCM ruszy w tym starszawym aucie...
Na pewno nie da się prosto załadować fabrycznego AS BUILDa... Ręcznie "wyklepywać" konfigurację to spory kłopot...
Auta MY13 są problematyczne
Rozumiem , ręczną konfiguracją mogę się zająć , natomiast właśnie nie wiem czy kupować ten bcm czy szukać , znalezienie bcmu z 2013 może być ciężkie
... nie wiem czy kupować ten bcm ...
Moim zdaniem trzeba się skupić na zbyciu całego auta i pozyskaniu bardziej perspektywicznego...:one:
Moim zdaniem trzeba się skupić na zbyciu całego auta i pozyskaniu bardziej perspektywicznego...:one:
Chodzi mi to po głowie ale fundusze na razie nie pozwalają. Więc chciał bym już uruchomić te czujniki skoro są na aucie.
Jeżeli mogę prosić tedi_k Może ten Będzie Pasował nr Vin 3FA6P0H99DR187906
Rocznik 2013 Nr BCM DG9T15604- CL nr części 591–08112
Na zdjęciu 4 czujniki z tyłu
FUSION 2014 21-02-2020, 18:25 Nie wytrzymałem i sprawdziłem fizycznie jak to wygląda u mnie. Okazuje się że mimo pełnego okablowania w BCM jest niespodzianka(brak złączy) [emoji44]. Brak PAM w moim przypadku się wyjaśniło.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200221/ca0195569add78e9b5be2da205dd8e55.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200221/3abf2a09cf2caf1e4a0cb8b7bc0da630.jpg
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie wytrzymałem i sprawdziłem
BCM do wymiany , jak w moim przypadku , znajdź pasujący i będzie śmigać
FUSION 2014 21-02-2020, 20:40 Dziękuję Kolego za zainteresowanie się moim problemem. Będę musiał teraz to przeanalizować jak cenowo wyjdzie i czy tak bardzo mi potrzebne będą te czujniki. Z kamerki za to jestem bardzo zadowolony [emoji3] Pozdrawiam
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
sabaciontko 21-02-2020, 21:17 Nie wytrzymałem i sprawdziłem fizycznie jak to wygląda u mnie. Okazuje się że mimo pełnego okablowania w BCM jest niespodzianka(brak złączy) [emoji44]. Brak PAM w moim przypadku się wyjaśniło.
Muszę pochwalić za świetne foto . Przy takim dostępie do BCM w tym aucie , zrobienie tak wyraźnego zdjęcia to po prostu mistrzostwo .
FUSION 2014 21-02-2020, 21:56 Zrobiłem foto żeby to zobrazować dla innych z podobnym problemem, zawsze może mniej będą powtarzały się podobne pytania [emoji6]
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
sabaciontko 21-02-2020, 22:02 Ja mam niestety ten sam problem z PAM ( brak pinów w gnieżdzie).
w fusion polift wtyczka też powinna być w po stronie kierowcy w okolicach lampy? polift/przedlift wiązka do pdc będzie identyczna?
ktoś może kojarzy czy w zderzaku są wytłoczenia na koszyczki by sobie samemu wyciąć? pamiętam w mk4 z tyłu były takie wytłoczenia
w fusion polift wtyczka też powinna być w po stronie kierowcy w okolicach lampy? polift/przedlift wiązka do pdc będzie identyczna?
ktoś może kojarzy czy w zderzaku są wytłoczenia na koszyczki by sobie samemu wyciąć? pamiętam w mk4 z tyłu były takie wytłoczenia
W zderzaku masz zaznaczone miejsca do wycięcia pod koszyczki
marekiod 19-03-2020, 18:56 Ja mam niestety ten sam problem z PAM ( brak pinów w gnieżdzie).
Pomimo tego że macie przewody do gniazda to nie ma pinów?
Na to bym nie wpadł. Myślałem, że jak są przewody podciągnięte to i piny będą.
A swoją drogą to żeby się tam dostać i sprawdzić to niezła akrobatyka lub aparat szpiegowski.
sabaciontko 19-03-2020, 19:52 Pomimo tego że macie przewody do gniazda to nie ma pinów?
Na to bym nie wpadł. Myślałem, że jak są przewody podciągnięte to i piny będą.
.
Ja też w zyciu bym nie wpadł na tak genialny pomysł jak inżynierowie Forda.:evil:
Nie zapomnij po wymianie BCM o kodowaniu kluczyków i immobilizera
Pomimo tego że macie przewody
Produkcja Bcm to koszty po co produkować najbogatsze bcmy i na darmo kasę tracić . Każdy koncern pilnuje kosztów przynajmniej się stara.
A swoją drogą to żeby się tam dostać i sprawdzić
Nie trzeba specjalnie się gimnastykować. Wystarczy sprawdzić ucdsem , idsem, no chyba że go nie mamy to wtedy wypinamy kostkę a znowu to nie jest wielki problem wymiana bcm to 10 min
marekiod 29-03-2020, 18:48 Udało mi się dostać i zrobić zdjęcie, u mnie pinów pod dostatkiem a i przewody są, teraz tylko pytanie czy mogę podłączyć 4 czy 6 czujników z tyłu (dla mnie wystarczą 4)? Czy jeszcze trzeba sprawdzić pod zderzakiem?
FUSION 2014 29-03-2020, 21:10 pytanie czy mogę podłączyć 4 czy 6 czujników z tyłu (dla mnie wystarczą 4)? Czy jeszcze trzeba sprawdzić pod zderzakiem?
Mała podpowiedź, policz kabelki tylko nie patrz na kolory bo to od Fusiona, nie posiadam od Mondeo [emoji6]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200329/68354eb8c0e71fc978334593175f2ee9.jpg
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
marekiod 30-03-2020, 09:34 Dzięki za schemat, pytanie czy jak zakupię instalację z 4 czujnikami a mam 8 kabelków to będzie działało czy zgłupieje?
|