Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] silnik nie kręci słychać tylko cykanie - rozrusznik


cytus
03-06-2017, 12:30
Cześć,

Mam do Was pytanie. Prośbę o wskazówki / pomoc...
Focus 2012 kombi 1.6 Ecoboost. Przebieg 120kkm.
Przy odpalaniu silnika w dniu dzisiejszym kręcił trochę dłużej niż zwykle (2sek.)
Żaden błąd, komunikat nie wyskoczył. Podczas jazdy również OK.
Przejechałem ok 20km, wyłączyłem silnik. Po około 20 minutach wróciłem do samochodu żeby odjechać... Pomyślałem, że sprawdzę wskazanie aku w trybie serwisowym więc przekręciłem kluczyk w stacyjce z wciśniętym Ok na kierownicy. Po chwili chciałem włączyć silnik i jedyne co usłyszałem to cykanie spod maski... silnik w ogóle nie kręcił.... Ponowiłem próbę kilkukrotnie - bez skutku.
Teraz wskazuje przy włączeniu "Normal mode", wyłączony nawiew/klima automatyczna - nie da się go włączyć, mimo wszystko nawiew chodzi - wdmuc***e powietrze.

Padł rozrusznik? Czy jeszcze coś grubszego?

Nie dawno miałem wymieniane świece, klemy sprawdziłem podpięte prawidłowo (wypiąłem na chwilę klemę + nic to nie dało)

Z góry dzięki za pomoc !

Hooch180
03-06-2017, 12:53
Padł Ci akumulator.

Albo akumulator umarł albo alternator zdechł i go nie ładuje.

cytus
03-06-2017, 13:10
Padł Ci akumulator.

Albo akumulator umarł albo alternator zdechł i go nie ładuje.

Jesteś pewien?
Miałem Stan techniczny Akumulatora 88% w kwietniu... Chociaż poziom naładowania dosyć kiepski bo po kilku dniach postoju w serwisie 33%.

Tak nagle by padł?

Tak przy okazji. Mam prostownik tylko ciężko dojść do klemy (-)
Da się łatwo zdemontować akumulator do naładowania?

Phoenix_eu
03-06-2017, 13:20
Pewnie mnie nie wszystkim to się spodoba ale... od biedy, jak nie ma innej możliwości, to zdejmij kabel z + i podepnij do akumulatora prostownik, a - podepnij do bloku silnika, nie zdejmując klemy.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

cytus
03-06-2017, 13:31
Pewnie mnie nie wszystkim to się spodoba ale... od biedy, jak nie ma innej możliwości, to zdejmij kabel z + i podepnij do akumulatora prostownik, a - podepnij do bloku silnika, nie zdejmując klemy.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Na youtube facet pokazuje że - podłączamy w miejscu gdzie wskazuje palcem na załączonym zrzucie ekranu... Ktoś potwierdzi?

miery
03-06-2017, 13:58
Jesteś pewien?
Miałem Stan techniczny Akumulatora 88% w kwietniu... Chociaż poziom naładowania dosyć kiepski bo po kilku dniach postoju w serwisie 33%.

Tak nagle by padł?

Tak przy okazji. Mam prostownik tylko ciężko dojść do klemy (-)
Da się łatwo zdemontować akumulator do naładowania?
Plaga jakaś czy co? Wczoraj po dwóch dniach postoju przekręcam kluczyk i cisza... aku 10V
Do rana był na prostowniku ale nie dał rady odpalić, rozrusznik ledwo kręcił, zegary przygasały, napięcie podczas odpalania ok 8V. Aku dawał oznaki zmęczenia od jakiegoś czasu, 11V po nocy czy błąd niskiego​ napięcia ale odpalał...aż do wczoraj.
Kupiłem nowy akumulator.

cytus
03-06-2017, 14:38
Plaga jakaś czy co? Wczoraj po dwóch dniach postoju przekręcam kluczyk i cisza... aku 10V
Do rana był na prostowniku ale nie dał rady odpalić, rozrusznik ledwo kręcił, zegary przygasały, napięcie podczas odpalania ok 8V. Aku dawał oznaki zmęczenia od jakiegoś czasu, 11V po nocy czy błąd niskiego​ napięcia ale odpalał...aż do wczoraj.
Kupiłem nowy akumulator.
u mnie pojawiło się przy okazji sporo błędów na komputerze.

PS. jak z tym ładowaniem gdzie podpinałeś ujemną klemę?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

miery
03-06-2017, 14:45
Ładowałem na wypiętym aku. Mnie zawsze uczyli że ujemną klemę gdzieś do karoserii lub silnika się przypina.

cytus
03-06-2017, 15:44
Ładowałem na wypiętym aku. Mnie zawsze uczyli że ujemną klemę gdzieś do karoserii lub silnika się przypina.
Podpiąłem ujemną do masy, która wychodzi z prawej strony alumulatora

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

cytus
03-06-2017, 17:52
Plaga jakaś czy co? Wczoraj po dwóch dniach postoju przekręcam kluczyk i cisza... aku 10V
Do rana był na prostowniku ale nie dał rady odpalić, rozrusznik ledwo kręcił, zegary przygasały, napięcie podczas odpalania ok 8V. Aku dawał oznaki zmęczenia od jakiegoś czasu, 11V po nocy czy błąd niskiego​ napięcia ale odpalał...aż do wczoraj.
Kupiłem nowy akumulator.
Po podpięciu kablami od drugiego samochodu udało się odpalić focusa. Żaden błąd przy odpalaniu nie wyskoczył, wszystko działało płynnie bez problemu. Dojechałem do domu i teraz ładuję prostownikiem niestety jedyny dostępny to Norauto NX3010... kam nadzieję, że nic nie zepsuję... Działa w zakresach takich jak mój aku z systemem ASS - 60Ah.
Po 1 godzinie ładowania wskaźnik pokazuje pełne naładowanie aku :/
To znaczy, że mam coś z alternatorem? Nie ma ładowania? Jak to sprawdzić ? (nie mam żadnego specjalnego sprzętu, jedynie jakiś prosty miernik napięcia) ...

Z góry dzięki za pomoc!

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

cytus
03-06-2017, 19:03
Po podpięciu kablami od drugiego samochodu udało się odpalić focusa. Żaden błąd przy odpalaniu nie wyskoczył, wszystko działało płynnie bez problemu. Dojechałem do domu i teraz ładuję prostownikiem niestety jedyny dostępny to Norauto NX3010... kam nadzieję, że nic nie zepsuję... Działa w zakresach takich jak mój aku z systemem ASS - 60Ah.
Po 1 godzinie ładowania wskaźnik pokazuje pełne naładowanie aku :/
To znaczy, że mam coś z alternatorem? Nie ma ładowania? Jak to sprawdzić ? (nie mam żadnego specjalnego sprzętu, jedynie jakiś prosty miernik napięcia) ...

Z góry dzięki za pomoc!

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Sprawdziłem miernikiem aku i wygląda, że ładowanie jest więc najprawdopodobniej aku jest walnięte. Ma już w sumie 5 lat... Gdzie kupowaliście aku do 1.6 Ecoboost i za jaką kwotę?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

RAFIXX
03-06-2017, 21:56
Podłącz na kable aby sprawdzić , a jeżeli nawet na dobry akumulatorze będzie raz działać a raz nie no toSzwankuje elektrowłącznik rozrusznika :)

cytus
04-06-2017, 07:36
Podłącz na kable aby sprawdzić , a jeżeli nawet na dobry akumulatorze będzie raz działać a raz nie no toSzwankuje elektrowłącznik rozrusznika :)
Póki co raz mi się tak przytrafiło i odpalił tylko na kablach od drugiego samochodu.
Teraz tylko jak zweryfikować w 100% gdzie jest problem.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

RAFIXX
04-06-2017, 07:49
Jak to ten włącznik to będzie z czasem coraz częściej nie działać. Już to miałem i to był jedyny raz co musiałem jakiegokolwiek forda brać na pyCh czy sznurek xD

cytus
04-06-2017, 08:00
Jak to ten włącznik to będzie z czasem coraz częściej nie działać. Już to miałem i to był jedyny raz co musiałem jakiegokolwiek forda brać na pyCh czy sznurek xD
A to miałeś w mk2 czy mk3 jak wyglądała wymiana i koszty, pamiętasz?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

bear1961
04-06-2017, 11:56
Ewidentnie akumulator - też miałem taka historię z cykaniem (po sprawdzeniu napięcia zasilania miał 4,5 V) Niestety oryginalny akumulator do ecoboost-a nie należny do najtańszych ze względu na dodatkową elektronikę dbającą o odzyskanie energii (kolejny z magicznych systemów eco). Po zakupie i wymianie (niestety wywaliłem 650 zł) zrobił się tylko reset ustawień mojego prostego fabrycznego radia i ożył nie działający od roku start-stop. Jednym z wcześniejszych objawów padania akumulatora było włączanie się z 2-3 sekundowym opóźnieniem wspomagania kierownicy na zimnym silniku.

cytus
04-06-2017, 12:00
Ewidentnie akumulator - też miałem taka historię z cykaniem (po sprawdzeniu napięcia zasilania miał 4,5 V) Niestety oryginalny akumulator do ecoboost-a nie należny do najtańszych ze względu na dodatkową elektronikę dbającą o odzyskanie energii (kolejny z magicznych systemów eco). Po zakupie i wymianie (niestety wywaliłem 650 zł) zrobił się tylko reset ustawień mojego prostego fabrycznego radia i ożył nie działający od roku start-stop. Jednym z wcześniejszych objawów padania akumulatora było włączanie się z 2-3 sekundowym opóźnieniem wspomagania kierownicy na zimnym silniku.
Hej,

Może i tak być. Póki co jedyne objawy:
- od kilku dni dłużej kręcił przy odpalaniu
- ASS nie działa ale i tak go wyłączam
- Wczoraj nie odpalił i tylko cykanie było słychać... odpalił jedynie na kable.

Podładowałem go i póki co działa. Dziwne bo sprawność techniczną serwis ocenił na 88% jeszcze w kwietniu... i tak nagle padł? Ma właściwie prawie 5 lat więc może i jego czas.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

miery
04-06-2017, 12:28
Cela w akumulatorze potrafi paść w ciągu 5 minut, staniesz zatankować i nie odejdziesz.

edmun
04-06-2017, 13:39
Sporo niewiedzy w tym temacie oj sporo.

Zacznijmy od podstaw. To że cykał i nie odpaliłeś jest ewidetnie oznaką akumulatora i jego zdychaniem. Tak. Akumulator równo po 5-ciu latach potrafi niespodziewanie (?) paść. To że przejechałeś się kawałek po odpaleniu na kablach świadczy tylko o tym, żebyś się tym tematem zainteresował. Ładowanie - z racji słabszego dostępu do klemy minusowej, odpinasz klemę plusową, ładnie sobie ją zwijasz przed akumulator a obudową miejsca na aku. Prostownik podłączasz do plusa akumulatora i do masy auta znajdującego się po prawej stronie od klemy minusowej i obudowy akumulatora. Widoczny gruby czarny przewód przykręcony do karoserii. Nie sposób ominąć. Akumulatory: wiele osób kupiło taki sam jak i ja zakupiłem 2 miesiące temu, czyli Vartę Blue coś tam.
Grafika z google, nie żeby jakiś sklep reklamował:
http://www.akumulatory24.pl/images/allegro_foto/Varta/car/e46/watermark/wpx_64182d191a30773d7d73e3b5fe6e56b0.JPG

Przy dobrych poszukiwaniach, powinieneś zamknąć się w niedużej kwocie.

Błędy przy odpalaniu po kablach nie pojawiają się, ale kiedy auto zostanie wystartowane tylko ze słabego aku, to czasami może zabraknąć napięcia na poszczególne podzespoły. U mnie np jak już aku naprawdę dogorywał, to wskazówki na zegarach tykały/cykały/drgały i po kolei zgłaszały mi się błędy różnych modułów.

W przypadku niedziałąjącego alternatora to obstawiam że podczas jazdy miałbyś problemy, bo nie starczałoby prądu na podtrzymywanie przy życiu elektroniki auta.

wojtoo
04-06-2017, 15:21
U mnie aku padło przy 90 tys km. Wzialem warte do ass. Ok 390zl


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

cytus
04-06-2017, 20:11
Sporo niewiedzy w tym temacie oj sporo.

Zacznijmy od podstaw. To że cykał i nie odpaliłeś jest ewidetnie oznaką akumulatora i jego zdychaniem. Tak. Akumulator równo po 5-ciu latach potrafi niespodziewanie (?) paść. To że przejechałeś się kawałek po odpaleniu na kablach świadczy tylko o tym, żebyś się tym tematem zainteresował. Ładowanie - z racji słabszego dostępu do klemy minusowej, odpinasz klemę plusową, ładnie sobie ją zwijasz przed akumulator a obudową miejsca na aku. Prostownik podłączasz do plusa akumulatora i do masy auta znajdującego się po prawej stronie od klemy minusowej i obudowy akumulatora. Widoczny gruby czarny przewód przykręcony do karoserii. Nie sposób ominąć. Akumulatory: wiele osób kupiło taki sam jak i ja zakupiłem 2 miesiące temu, czyli Vartę Blue coś tam.
Grafika z google, nie żeby jakiś sklep reklamował:
http://www.akumulatory24.pl/images/allegro_foto/Varta/car/e46/watermark/wpx_64182d191a30773d7d73e3b5fe6e56b0.JPG

Przy dobrych poszukiwaniach, powinieneś zamknąć się w niedużej kwocie.

Błędy przy odpalaniu po kablach nie pojawiają się, ale kiedy auto zostanie wystartowane tylko ze słabego aku, to czasami może zabraknąć napięcia na poszczególne podzespoły. U mnie np jak już aku naprawdę dogorywał, to wskazówki na zegarach tykały/cykały/drgały i po kolei zgłaszały mi się błędy różnych modułów.

W przypadku niedziałąjącego alternatora to obstawiam że podczas jazdy miałbyś problemy, bo nie starczałoby prądu na podtrzymywanie przy życiu elektroniki auta.

Cześć,

Dzięki za podpowiedź najprawdopodobniej wezmę ten sam.
Tylko mam pytanie. Wymieniałeś sam czy w serwisie?
Na jednej ze stron internetowych jest napisane:

"Większość producentów akumulatorów podzieliła swoją ofertę akumulatorów do aut z systemami Start/Stop na dwie grupy: pierwsza to akumulatory do podstawowych systemów Start stop bez rekuperacji energii, druga, jeszcze bardziej wytrzymała grupa – do aut z systemem Start/Stop z rekuperacją energii." - nie umiem znaleźć w Instrukcji informacji w tym temacie. Którą opcję ASS ma 1.6 Ecoboost (Trend Sport) WF0LXXGCBLCG83835 ?

Dziwne rzeczy odnośnie wymiany Aku... nie zadziała po prostu wyciągnij stary podłącz nowy?:

"W pierwszym przypadku zwykła wymiana akumulatora po staremu najczęściej nie zaszkodzi, choć oczywiście trzeba wybrać odpowiedni akumulator. W przypadku wspomnianych systemów drugiej generacji – wymiana akumulatora na zasadzie „odepnij stary, podłącz nowy” jest skazana na niepowodzenie, ponieważ samochód „nie zobaczy” nowego akumulatora. A to oznacza, że w pewnym, trudnym do przewidzenia czasie po wymianie, samochód i tak przejdzie w tryb awaryjny, zasygnalizuje konieczność ponownej wymiany akumulatora lub nie pozwoli na uruchomienie samochodu."

Z góry dzięki za podpowiedź ;)

edmun
04-06-2017, 21:16
Wymieniałem sam i tylko dlatego że musiałem wszystko rozbierać od nowa, to zajęło mi to 45 minut (pod biurem). O ile masz zestaw narzędzi (grzechotka z nasadkami) i wiesz jak to zrobić, to nie widzę problemu żebyś robił to sam. Jednak jeśli przy podłączaniu prostownika zastanawiałeś się jak to zrobić, to wymianę aku zostawiłbym jednak dla kogoś innego. Pytanie jest: jak pewnie czujesz się żeby rozgrzebac trochę środka?

Po wymianie należy zresetować układ monitorowania pracy akumulatora. Wykonać można to poprzez program i podłączenie przez ODB2.

I tu też będzie pytanie do Ciebie. Wiesz gdzie jest port w Twoim samochodzie? Masz przewód?

cytus
04-06-2017, 21:35
Wymieniałem sam i tylko dlatego że musiałem wszystko rozbierać od nowa, to zajęło mi to 45 minut (pod biurem). O ile masz zestaw narzędzi (grzechotka z nasadkami) i wiesz jak to zrobić, to nie widzę problemu żebyś robił to sam. Jednak jeśli przy podłączaniu prostownika zastanawiałeś się jak to zrobić, to wymianę aku zostawiłbym jednak dla kogoś innego. Pytanie jest: jak pewnie czujesz się żeby rozgrzebac trochę środka?

Po wymianie należy zresetować układ monitorowania pracy akumulatora. Wykonać można to poprzez program i podłączenie przez ODB2.

I tu też będzie pytanie do Ciebie. Wiesz gdzie jest port w Twoim samochodzie? Masz przewód?
Hej,

Dzięki za info.
Na youtube jest filmik gdzie gość wymienia aku więc wygląda na to że dałbym radę jedynie nie mam przewodu ale gniazdo wiem gdzie się znajduje ;) chyba pozwolę żeby zrobił to ktoś inny...

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

cytus
05-06-2017, 17:04
Wymieniałem sam i tylko dlatego że musiałem wszystko rozbierać od nowa, to zajęło mi to 45 minut (pod biurem). O ile masz zestaw narzędzi (grzechotka z nasadkami) i wiesz jak to zrobić, to nie widzę problemu żebyś robił to sam. Jednak jeśli przy podłączaniu prostownika zastanawiałeś się jak to zrobić, to wymianę aku zostawiłbym jednak dla kogoś innego. Pytanie jest: jak pewnie czujesz się żeby rozgrzebac trochę środka?

Po wymianie należy zresetować układ monitorowania pracy akumulatora. Wykonać można to poprzez program i podłączenie przez ODB2.

I tu też będzie pytanie do Ciebie. Wiesz gdzie jest port w Twoim samochodzie? Masz przewód?
Cześć,

Pytanie odnośnie tej Varty. Ma większą pojemność 75Ah. Dowiedziałem się dzisiaj w jednym z serwisów, że w tej sytuacji może dochodzić do niedoładowania akumulatora. Standardowo Aku do 1.6 EB ma 60Ah.
Ktoś ma doświadczenie w tym temacie? edmun - od kiedy masz ten aku, kto Ci go dobierał?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

edmun
05-06-2017, 18:49
Sam dobierałem plus automatyczne konfiguratory podpowiedzialy że mogę wybrać albo ten słabszy albo ten mocniejszy. Dużo osób na forum brało ten sam (większy model). W samochodzie można przestawić pojemność aku za pomocą programu. Ktoś mi na forum odradzał żeby to przestawiać ale się nie posłuchałem, jeżdżę, jest ok. W serwisie (ASO) też wiem że wstawiali ten większy. Niedoładowanie moim zdaniem może tylko wynikać jeśli jest wstawiony aku zdecydowanie za duże. W przypadku Varty 46 nie ma to aż takiego znaczenia bo jest to model aku który w tym modelu też był wstawiany (nawet od nowości).

Ja na swoim jeżdżę chyba tak niecałe 2 miesiące. Musiałbym na forum poszperać bo wrzucałem zdjęcia jak się nowe aku ladowalo w biurze przed podmianka.

cytus
05-06-2017, 18:58
Sam dobierałem plus automatyczne konfiguratory podpowiedzialy że mogę wybrać albo ten słabszy albo ten mocniejszy. Dużo osób na forum brało ten sam (większy model). W samochodzie można przestawić pojemność aku za pomocą programu. Ktoś mi na forum odradzał żeby to przestawiać ale się nie posłuchałem, jeżdżę, jest ok. W serwisie (ASO) też wiem że wstawiali ten większy. Niedoładowanie moim zdaniem może tylko wynikać jeśli jest wstawiony aku zdecydowanie za duże. W przypadku Varty 46 nie ma to aż takiego znaczenia bo jest to model aku który w tym modelu też był wstawiany (nawet od nowości).

Ja na swoim jeżdżę chyba tak niecałe 2 miesiące. Musiałbym na forum poszperać bo wrzucałem zdjęcia jak się nowe aku ladowalo w biurze przed podmianka.
Hej,

Jakie automatyczne konfiguratory ?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

cytus
05-06-2017, 20:02
Odnośnie Aku znalazłem jeszcze 65Ah z Varty
ktoś instalował?
BLUE dynamic EFB 565 500 065

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

RAFIXX
05-06-2017, 20:14
Wstaw zwykły chociażby od benzyny 55-56 ah i będziesz jeździł. 72 Ah też można

cytus
05-06-2017, 20:54
Wstaw zwykły chociażby od benzyny 55-56 ah i będziesz jeździł. 72 Ah też można
Zapewne, tylko jak długo ;)


Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

edmun
06-06-2017, 08:32
W Anglii jak szukasz "części" do auta to nie musisz mieć dostępu do instrukcji serwisowych lub być zmuszonym na opinie Pana sprzedawcy w sklepie, który grzebiąc w przepastnych katalogach dobiera Ci numer części na podstawie "Pan to jaki ma rocznik tego auta? Bo pod 2010 mam 4 różne modele i nie wiem który filtr będzie do Pańskiego samochodu". Nie wiem czy się dużo zmieniło w sklepach motoryzacyjnych ale ostatnio jak w Polsce robiłem zakupy to dalej podstawa były zgadywanki które części do auta na podstawie aż nazwy modelu samochodu, silnika i rocznika. W Anglii jest centralna baza pojazdów z której korzysta każda (normalna) strona internetowa która sprzedaje części do auta. I tak kiedy mówię o konfiguratorze, to mówię o stronie Varty lub Battery Master lub car batteries co UK (po dokładne nazwy musiałbym poszukać na komputerze bo pisząc z hotelu na telefonie muszę niestety opierać się tylko na pamięci) gdzie oczywiście możesz doszukiwać się auta ręcznie, ale w większości przypadków jedyne co musisz zrobić to wpisać swój numer rejestracyjny pojazdu. Baza danych podaje jakie masz auto i strony "podpowiadają" jakie części możesz wsadzić do swojego samochodu z gwarancją że "takie będą odpowiednie". Zdarzają się błędy, to fakt, ale bardzo bardzo sporadycznie. I tak niezależnie z której strony skorzystałem aby odnaleźć akumulator z systemem start stop dla Focusa z 2012 roku mk3, kombi z silnikiem 1.6ecoboost, to miałem wiele marek do wyboru i zawsze (jeśli był dostępny) przynajmniej 2 akumulatory. Ten słaby który jest w Focusie i ten mocniejszy który po raz kolejny zaznaczam, jest też montowany przez serwis Forda (w Polsce. Jak przeszukasz forum to znajdziesz że wiele osób zmieniło na tą większą Varte). Oczywiście możesz wsadzić najtańszy akumulator dla silników benzynowych i Twoje auto też będzie jeździć. Natomiast zaopatrując się w ten mocniejszy masz po prostu większy aku.
Jak masz czas i ochotę to możesz sobie poszukać artykułów na temat różnych akumulator (w tym AGM, EFB i podobnych) i czym są Ah, CCA. Ja miałem czas się doksztalcic i za pomocą tego forum jak i chyba 30 różnych stron internetowych z dziedziny "akumulatorystyki" ;-) jak mi mój padł równo po 5 latach na świątecznym wielkanocnym weekendzie, mając świadomość że wszystko i tak jest zamknięte i ze zdechnietym aku będę jezdzil przez tydzien. A nie wiem czy jest to jakikolwiek wyznacznik czegokolwiek (znak jakości "teraz Polska"? ;-) ) ale o ile kojarzysz jak pisze na forum to jestem typem człowieka co to potrafi spędzić bite 100 godzin w necie oglądając filmiki, czytając recenzje, szukając opinii na forum przy zakupie lampki ledowej do roweru za 140 zł żeby mieć pewność że mnie nikt nie robi w ch**a (chama ;-) ) i ze a) nie skąpie i nie będę musiał kupować ponownie przez co stracę bo byłem zbyt chciwy / chytry przy pierwszym zakupie b) nie przepłacam za to że produkt jest dobry czy ma "logo" / wyrobioną markę i np. to samo można kupić 10x taniej w tej samej jakości. To wyobraź sobie że na spędzam 100 godzin wybierając lampkę do roweru a co dopiero akumulator do ukochanego samochodu.
Wybór jednak pozostawiam Tobie :-) Twoje auto, Twoje pieniądze i nic mi do tego co kupisz, ale masz dokładną rozpiskę ode mnie co i jak. Jak wspomniałem, przy zmianie aku na pewno należy resetowac układ monitorowania pracy aku BMS (który moim zdaniem nie słuzy do niczego innego jak do wyłączenia systemu start stop jak aku ma już swoje lata) oraz jeśli wymieniasz na większy, to można (choć jak mówiłem, ktoś mi na forum pisał że nie trzeba tego robić) zmienić w ustawieniach auta za pomocą oprogramowania model aku na większy (ale do wyboru nie ma 75Ah)

P.S. Gdyby ktoś Cię pytał co to jest na minusowej klemie:
https://i.stack.imgur.com/9ZfU4.jpg

To właśnie to coś do systemu BMS (Battery Management System) czyli monitorowania stanu aku.

cytus
06-06-2017, 08:39
W Anglii jak szukasz "części" do auta to nie musisz mieć dostępu do instrukcji serwisowych lub być zmuszonym na opinie Pana sprzedawcy w sklepie, który grzebiąc w przepastnych katalogach dobiera Ci numer części na podstawie "Pan to jaki ma rocznik tego auta? Bo pod 2010 mam 4 różne modele i nie wiem który filtr będzie do Pańskiego samochodu". Nie wiem czy się dużo zmieniło w sklepach motoryzacyjnych ale ostatnio jak w Polsce robiłem zakupy to dalej podstawa były zgadywanki które części do auta na podstawie aż nazwy modelu samochodu, silnika i rocznika. W Anglii jest centralna baza pojazdów z której korzysta każda (normalna) strona internetowa która sprzedaje części do auta. I tak kiedy mówię o konfiguratorze, to mówię o stronie Varty lub Battery Master lub car batteries co UK (po dokładne nazwy musiałbym poszukać na komputerze bo pisząc z hotelu na telefonie muszę niestety opierać się tylko na pamięci) gdzie oczywiście możesz doszukiwać się auta ręcznie, ale w większości przypadków jedyne co musisz zrobić to wpisać swój numer rejestracyjny pojazdu. Baza danych podaje jakie masz auto i strony "podpowiadają" jakie części możesz wsadzić do swojego samochodu z gwarancją że "takie będą odpowiednie". Zdarzają się błędy, to fakt, ale bardzo bardzo sporadycznie. I tak niezależnie z której strony skorzystałem aby odnaleźć akumulator z systemem start stop dla Focusa z 2012 roku mk3, kombi z silnikiem 1.6ecoboost, to miałem wiele marek do wyboru i zawsze (jeśli był dostępny) przynajmniej 2 akumulatory. Ten słaby który jest w Focusie i ten mocniejszy który po raz kolejny zaznaczam, jest też montowany przez serwis Forda (w Polsce. Jak przeszukasz forum to znajdziesz że wiele osób zmieniło na tą większą Varte). Oczywiście możesz wsadzić najtańszy akumulator dla silników benzynowych i Twoje auto też będzie jeździć. Natomiast zaopatrując się w ten mocniejszy masz po prostu większy aku.
Jak masz czas i ochotę to możesz sobie poszukać artykułów na temat różnych akumulator (w tym AGM, EFB i podobnych) i czym są Ah, CCA. Ja miałem czas się doksztalcic i za pomocą tego forum jak i chyba 30 różnych stron internetowych z dziedziny "akumulatorystyki" ;-) jak mi mój padł równo po 5 latach na świątecznym wielkanocnym weekendzie, mając świadomość że wszystko i tak jest zamknięte i ze zdechnietym aku będę jezdzil przez tydzien. A nie wiem czy jest to jakikolwiek wyznacznik czegokolwiek (znak jakości "teraz Polska"? ;-) ) ale o ile kojarzysz jak pisze na forum to jestem typem człowieka co to potrafi spędzić bite 100 godzin w necie oglądając filmiki, czytając recenzje, szukając opinii na forum przy zakupie lampki ledowej do roweru za 140 zł żeby mieć pewność że mnie nikt nie robi w ch**a (chama ;-) ) i ze a) nie skąpie i nie będę musiał kupować ponownie przez co stracę bo byłem zbyt chciwy / chytry przy pierwszym zakupie b) nie przepłacam za to że produkt jest dobry czy ma "logo" / wyrobioną markę i np. to samo można kupić 10x taniej w tej samej jakości. To wyobraź sobie że na spędzam 100 godzin wybierając lampkę do roweru a co dopiero akumulator do ukochanego samochodu.
Wybór jednak pozostawiam Tobie :-) Twoje auto, Twoje pieniądze i nic mi do tego co kupisz, ale masz dokładną rozpiskę ode mnie co i jak. Jak wspomniałem, przy zmianie aku na pewno należy resetowac układ monitorowania pracy aku BMS (który moim zdaniem nie słuzy do niczego innego jak do wyłączenia systemu start stop jak aku ma już swoje lata) oraz jeśli wymieniasz na większy, to można (choć jak mówiłem, ktoś mi na forum pisał że nie trzeba tego robić) zmienić w ustawieniach auta za pomocą oprogramowania model aku na większy (ale do wyboru nie ma 75Ah)

P.S. Gdyby ktoś Cię pytał co to jest na minusowej klemie:
https://i.stack.imgur.com/9ZfU4.jpg

To właśnie to coś do systemu BMS (Battery Management System) czyli monitorowania stanu aku.
Mega podziękowania za poświęcony czas :-))

Pozdrawiam z dłuuuuuuuugiej kolejki do jednego ze specjalistów w poradni chirurgicznej.... (Facet musiał zacząć przyjmować 30min później bo kawa jest najważniejsza :] ... PL )

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

edmun
06-06-2017, 08:40
No akurat tutaj ma rację. Kawa jest najważniejsza ;-)
Pozdrawiam

cytus
08-06-2017, 13:20
W Anglii jak szukasz "części" do auta to nie musisz mieć dostępu do instrukcji serwisowych lub być zmuszonym na opinie Pana sprzedawcy w sklepie, który grzebiąc w przepastnych katalogach dobiera Ci numer części na podstawie "Pan to jaki ma rocznik tego auta? Bo pod 2010 mam 4 różne modele i nie wiem który filtr będzie do Pańskiego samochodu". Nie wiem czy się dużo zmieniło w sklepach motoryzacyjnych ale ostatnio jak w Polsce robiłem zakupy to dalej podstawa były zgadywanki które części do auta na podstawie aż nazwy modelu samochodu, silnika i rocznika. W Anglii jest centralna baza pojazdów z której korzysta każda (normalna) strona internetowa która sprzedaje części do auta. I tak kiedy mówię o konfiguratorze, to mówię o stronie Varty lub Battery Master lub car batteries co UK (po dokładne nazwy musiałbym poszukać na komputerze bo pisząc z hotelu na telefonie muszę niestety opierać się tylko na pamięci) gdzie oczywiście możesz doszukiwać się auta ręcznie, ale w większości przypadków jedyne co musisz zrobić to wpisać swój numer rejestracyjny pojazdu. Baza danych podaje jakie masz auto i strony "podpowiadają" jakie części możesz wsadzić do swojego samochodu z gwarancją że "takie będą odpowiednie". Zdarzają się błędy, to fakt, ale bardzo bardzo sporadycznie. I tak niezależnie z której strony skorzystałem aby odnaleźć akumulator z systemem start stop dla Focusa z 2012 roku mk3, kombi z silnikiem 1.6ecoboost, to miałem wiele marek do wyboru i zawsze (jeśli był dostępny) przynajmniej 2 akumulatory. Ten słaby który jest w Focusie i ten mocniejszy który po raz kolejny zaznaczam, jest też montowany przez serwis Forda (w Polsce. Jak przeszukasz forum to znajdziesz że wiele osób zmieniło na tą większą Varte). Oczywiście możesz wsadzić najtańszy akumulator dla silników benzynowych i Twoje auto też będzie jeździć. Natomiast zaopatrując się w ten mocniejszy masz po prostu większy aku.
Jak masz czas i ochotę to możesz sobie poszukać artykułów na temat różnych akumulator (w tym AGM, EFB i podobnych) i czym są Ah, CCA. Ja miałem czas się doksztalcic i za pomocą tego forum jak i chyba 30 różnych stron internetowych z dziedziny "akumulatorystyki" ;-) jak mi mój padł równo po 5 latach na świątecznym wielkanocnym weekendzie, mając świadomość że wszystko i tak jest zamknięte i ze zdechnietym aku będę jezdzil przez tydzien. A nie wiem czy jest to jakikolwiek wyznacznik czegokolwiek (znak jakości "teraz Polska"? ;-) ) ale o ile kojarzysz jak pisze na forum to jestem typem człowieka co to potrafi spędzić bite 100 godzin w necie oglądając filmiki, czytając recenzje, szukając opinii na forum przy zakupie lampki ledowej do roweru za 140 zł żeby mieć pewność że mnie nikt nie robi w ch**a (chama ;-) ) i ze a) nie skąpie i nie będę musiał kupować ponownie przez co stracę bo byłem zbyt chciwy / chytry przy pierwszym zakupie b) nie przepłacam za to że produkt jest dobry czy ma "logo" / wyrobioną markę i np. to samo można kupić 10x taniej w tej samej jakości. To wyobraź sobie że na spędzam 100 godzin wybierając lampkę do roweru a co dopiero akumulator do ukochanego samochodu.
Wybór jednak pozostawiam Tobie :-) Twoje auto, Twoje pieniądze i nic mi do tego co kupisz, ale masz dokładną rozpiskę ode mnie co i jak. Jak wspomniałem, przy zmianie aku na pewno należy resetowac układ monitorowania pracy aku BMS (który moim zdaniem nie słuzy do niczego innego jak do wyłączenia systemu start stop jak aku ma już swoje lata) oraz jeśli wymieniasz na większy, to można (choć jak mówiłem, ktoś mi na forum pisał że nie trzeba tego robić) zmienić w ustawieniach auta za pomocą oprogramowania model aku na większy (ale do wyboru nie ma 75Ah)

P.S. Gdyby ktoś Cię pytał co to jest na minusowej klemie:
https://i.stack.imgur.com/9ZfU4.jpg

To właśnie to coś do systemu BMS (Battery Management System) czyli monitorowania stanu aku.

Hej,

Po wymianie Aku i skasowaniu błędów nie działa ASS... uszkodzony BMS czy coś jeszcze może mieć wpływ?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

edmun
08-06-2017, 13:31
Akumulator naładowałeś przed montażem czy jest na razie wsadzony i przejechałeś tylko kilka km? Bo akumulatory "nowe" nie są naładowane przy zakupie (mają chyba z 30%-50%)

cytus
09-06-2017, 10:53
Akumulator naładowałeś przed montażem czy jest na razie wsadzony i przejechałeś tylko kilka km? Bo akumulatory "nowe" nie są naładowane przy zakupie (mają chyba z 30%-50%)
Serwis gdzie wymieniałem właśnie twierdził, że ładowali.

PS. Drugi dzień jazdy i już ASS działa :-)
Więc miałeś rację.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

edmun
09-06-2017, 11:04
Czyli nie naładowali.
Po co mieliby ładować jak aku wsadzone i auto odpala?


Z drugiej strony, alternator ładuje na tyle sprawnie, że czasami po prostu nie opłaca się czekać żeby prostownik zrobił swoje.

No nic. Przyjemności z korzystania z nowego aku.

inconnel
10-08-2017, 18:18
Jakim programem da się przeprowadzić adaptację nowego akumulatora i czy jest to niezbędne?

edmun
10-08-2017, 21:22
Niezbędne, ciężko określić ale raczej trzeba zrobić.
Forscan to program który wystarczy żeby zainicjować adaptację.

RAFIXX
11-08-2017, 10:49
Elektrowłącznik rozrusznika pada . jak tylko Tyka A nie kręci
Daj rozrusznik do regeneracji

Marek-B
11-08-2017, 14:54
Jakim programem da się przeprowadzić adaptację nowego akumulatora i czy jest to niezbędne?

Jeszcze sobie zrób adaptację choinki zapachowej;) Bez jaj...wkładasz akumulator i jedziesz.

bleekm
11-08-2017, 18:49
Jakim programem da się przeprowadzić adaptację nowego akumulatora i czy jest to niezbędne?

Forscanem jest tam opcja resetowania BMS (ale w nim nazywa się to jakoś BCII czy jakoś tak). Akurat dzisiaj robiłem bo mi 6 letni akumulator padl. Jako ciekawostkę dodam że jedynym objawem padającego Aku było przez kilka dni pojawianie się na 2 sekundy dziwnych komunikatów przy odpalaniu fury np. Asystent ruszania pod górkę wyłączony - totalne bzdury.

jakimiec5
22-11-2024, 17:46
Witam. Po odbiorze od mechanika mam następujący problem z samochodem. Odebrałem go odpalonego po czyszczeniu DPF. Dojechałem do domu. Po zgaszeniu silnika i po dłuższej chwili przy odpaleniu wyskoczył komunikat o rozładowanej baterii w kluczyku, ale samochód odpalił. Przejechałem się i auto zgasiłem. Przy następnej próbie auto już się nie chciało odpalić (ciche pojedyncze cyknięcie i cisza). Wymieniłem baterie w obu kartach ale nawet z obiema kartami w kieszeni komunikat o baterii wyskakiwał i auto nie odpalało. Następnego dnia odłączyłem i naładowałem akumulator. Gdy spróbowałem odpalić auto nie pokazywało informacji o baterii, ale dalej było tylko pojedyncze cyknięcie i nie odpalało. Dodam, że mogę otworzyć i zamknąć auto z karty (pilota), a w środku wszystko chodzi. Tylko nie odpala. Co może być przyczyną? Rozrusznik? Immobilizer? Z góry dzięki za pomoc :)

Wysłane z mojego SM-A556B przy użyciu Tapatalka

zmulim
22-11-2024, 18:06
Ile lat ma akumulator?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

luckyboy
22-11-2024, 18:09
Może mrchanik podmienił akumulator na jakieś padło, skoro oddał uruchomiony [emoji38]

Arek78Lodz
25-11-2024, 18:10
Są 3 opcje
-padł akumulator
-padł rozrusznik
-polacznie miedzy aku a rozrusznikiem utlenilo sie...

Generalnie u mnie tez mam ten sam rocznik auta... gdy padał akumulator to komputer odlaczyl sobie funkcje start stop (to byl pierwszy obiaw), gdy przyszla zima to odlaczyl radio i jakos na drugi dzien polegl.
Natomiast gdy pojawiło się cykanie rozrusznika, akumulator mial 2 lata. I trzeba bylo rozrusznik zregenerowac.
Jesli masz osłone pod silnikiem i jest dobra to okablowanie tez bedzie raczej dobre.