Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] 1.8 tddi silnik L9GLA może mi ktoś powiedzieć o co chodzi?
adrian45 13-06-2017, 12:29 Witam.jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość.kupiłem pierwszego w życiu Forda Focusa kombi.ma niby silnik 1.8 tddi 90km.z kodu silnika wynika że jest to 1.8 tdci.
Kod na bloku silnika to L9GLA.może mi ktoś powiedzieć o co chodzi?
maciej_b 13-06-2017, 20:55 zrób zdjęcie i je tu pokaż. Podaj ewentualnie vin, pomożemy.
Blok silnika z tdci można wstawić do tddi i odwrotnie.
adrian45 16-06-2017, 11:21 Podaję nr win WFONXXGCDN2L78892
To zero lub O w numerze jest przekreślone
Dziękuję za pomoc
maciej_b 16-06-2017, 11:42 Focus 1998-2005, 1.8L Lynx Diesel TC (90PS), Magnum Grey Metalik Numer VIN: WF0NXXGCDN2L78892 Główne funkcje Data produkcji: 09.01.2002 Model pojazdu: Focus 1998-2005 Typ nadwozia: Kombi Wersja: Seria 15 Silnik: 1.8L Lynx Diesel TC (90PS) Przekładnia: 5-biegowa ręczna - MTX75 Napęd: LHD FWD Przełożenie przekładni głównej: 3.41 Norma emisji spalin: 2000 EEC (EEC 7) Klimatyzacja: Układ Klimatyz. Ze Sterow. Ręcznym Obszar: (+)"D" Lakier: Magnum Grey Metalik Materiał we wnętrzu: Blue Harlequin / Midnight Black
Czyli najprawdopodobniej masz zmieniony blok silnika.
Hooch180 16-06-2017, 11:53 To zero lub O w numerze jest przekreślone
Przekreśla się zero, dla czytelności. Taka informacja na przyszłość.
Według Niemców L9GLA to właśnie TDDI.Z jakiego kodu silnika wynika że to TDCI?TDDI miał 75 albo 90KM a tdci miał 100 albo 115 KM.
BHDA,BHDB to TDDI z 75KM..C9DA,C9DB,C9DC to TDDI z 90KM.Silniki TDCI mają literę F
adrian45 16-06-2017, 13:59 Własnie o to chodzi nie ma liter w kodzie silnika które podałeś c9da itp.i nie wiem ilo konny mam silnik.
Bump: Maciejb dziękuję za informacje o mojej foczce.a pytam ponieważ jak na 90 km jest trochę mułowaty na niższych biegach.
maciej_b 16-06-2017, 20:47 Z ciekawości można jechać na hamownię...
Tddi nie nalezy do demonów w szczególności "na dole"
Niezależnie jakie będzie oznaczenie silnika, moc będzie zależna od osprzętu i programu w sterowniku. Blok mógł ktoś włożyć od tdci 115 kM, a jak masz tddi to będziesz miał 75 lub 90kM.
adrian45 17-06-2017, 06:56 I właśnie o tą subtelną różnicę chodzi...75km czy 90km?
Kupiłem w komisie auto i jeżeli mnie sprzedawca oszukał to chcę renegocjować cenę.wg nr Win wychodzi że ma 90km z kodu silnika na bloku już nie koniecznie.
Całkiem możliwe że masz 90km, przełożyli blok silnika a osprzęt wstawili od tego zepsutego.
adrian45 17-06-2017, 13:48 To że demonem predkości nie jest to wiem.objaw jest dziwny..przyspieszam od zera na jedynce obroty na każdym biegu do 4000 a predkość na jedynce np 20km/h .wbijam dwójkę obroty do 4000 predkość 40km/h i tak aż do piątego biegu.dopiero jak przekroczę 100km/h odrobinę lepiej przyspiesza.jadę sam prawie pustym samochodem.silnik suchy bez wycieków.odpala na strzała.silnik pracuje równo.miałem kiedyś Vectrę A z silnikiem 1.7d 60km.i ta vectra tak właśnie przyspieszała.ale tam było 60km.
No to nieźle go piłujesz. Na początek spróbuj podpiąć się pod komputer i zobacz czy masz jakieś błędy. Możliwe, że masz nie podłączony sławny wężyk od EGR do MAP sensora. Albo któryś z czujników sterujących doładowaniem niedomaga.
adrian45 17-06-2017, 16:02 Wężyk podpięty na komputerze brak błędów.mechanik zasugerował zaślepienie egr.
Tomaszstn 17-06-2017, 16:56 A sprzęgło Ci się nie ślizga? Ja mam 1.8TDDI i przy tych obrotach co mówisz mam zupełnie inne prędkości.
Z tym zaślepianiem EGR to generalnie w TDDi trochę pomaga jeśli chodzi o dynamikę w dole obrotów. Natomiast u Ciebie to zupełnie inna para kaloszy, jeśli brak błędów, faktycznie popatrz tak jak pisze Tomaszstn w kierunku sprzęgła...
adrian45 17-06-2017, 20:37 To raczej nie jest sprzęgło.po zagrzaniu silnika dynamika sinika jest trochę lepsza.poza tym na ślizgającym sprzęgle nie wjechałbym pod górę.wrażenie jest takie jak bym jechał ciągle z podpiętą przyczepką lub lekko zaciągniętym ręcznym.w silniku nic nie szarpie nie przerywa.
Tomaszstn 17-06-2017, 22:33 To sam sobie przeczysz, bo albo po prostu muł albo nie osiągasz prędkości na każdym biegu, te rzeczy się wykluczają. Oprócz sprzęgła przyszła mi do głowy jeszcze skrzynia biegów, jeśli ktoś wstawiłby taką z krótkimi przełożeniami to też miałbyś wysokie obroty przy niskich prędkościach. Skoro piszesz że tak nie jest to może turbo, przewody od turba, przewody podciśnieniowe, może być wiele rzeczy i trzeba sprawdzać i wykluczać po kolei.
adrian45 18-06-2017, 05:57 Może zle się wyraziłem podane objawy powyżej są własnie na niższych biegach tak jak bym ciągnął przyczepkè a potem ją odpinał po osiągnièciu prèdkości około 100km/h.też pomyślałem o słabym doładowaniu turbiny.w środe jadę zaslepić Egr.podobno jak jest zablokowany w pozycji otwarty to turbina też słabo doładowuje.
Zobacz czy sztanga w turbinie nie jest zacięta.
adrian45 18-06-2017, 20:55 A jak to samemu sprawdzić?
Trzeba to zrobić przy pomocy płaskiego klucza lub jakiś kluczy nastawnych i porobić w jedną i druga stronę, opór będzie dość spory ale musi się ruszać.
adrian45 21-06-2017, 20:38 Jestem już po zaślepieniu Egr i powiem wam że foczka odzyskała moc i nie dymi na czarno przy przyspieszaniu.poza tym sparciałe były przewody przelewowe.dziękuję wszystkim za pomoc
Cezary3234 06-08-2017, 16:23 Witam. Mam problem , mianowicie, według dowodu rejestracyjnego i rozkodowanego vin'u na forum, posiadam silnik Lynx Diesel 90ps, ale na głowicy silnika mam wybite oznaczenie BHDA, oznaczające silnik 75konny. czy jest możliwość że ktoś przełożył samą głowicę od 75km. a moc pozostała 90km.
Pozdrawiam.
ministerq 06-08-2017, 19:58 Głowica nie ma żadnego znaczenia. I oczywiście taki manewr był możliwy, jak również przełożenie całego słupka od wersji 75KM.
Cezary3234 07-08-2017, 08:12 Jeszcze w kwestii mułowatego silnika, to dzisiaj z ciekawości odpiąłem wężyk idący od map sensora i ku mojemu zaskoczeniu auto praktycznie nie zareagowało, praca i przyspieszenia były takie same jak z wpiętym przewodem. Jaka powinna być rzeczywista różnica , przy sprawnym oczywiscie map sensorze ??
Pozdrawiam.
Map sensor mierzy ciśnienie w kolektorze dolotowym i w zależności od niego informuje ECU o stanie obciążenia silnika.
Jeżeli nie widzisz różnicy w przyspieszeniu auta to przeczyść rurkę do map sensora (lubi się przypchać) oraz map sensor. Może też być rurka pęknięta. No i oczywiście sam map sensor może paść.
Cezary3234 07-08-2017, 10:35 Na pewno jest z nim cos nie tak, jak na 90km to bardzo kiepsko idzie, zwłaszcza że passat kumpla 1.9tdi 90 spokojnie odchodzi foce.
A jeżeli zmienię map sensor na inny, z tego samego silnika, to będzie działał, czy potrzeba do niego jakiejś adaptacji do danego silnika ?
ministerq 07-08-2017, 10:43 Będzie działał.
Sprawdź najpierw wszystkie gumowe wężyki, czy szczelne. Łącznie z tym, który jest przy aktuatorze (gruszka) turbiny.
Cezary3234 07-08-2017, 11:54 A czy taki efekt "mułowatości" może powodować zapchany lub rozkruszony wkład katalizatora ??
Pozdrawiam.
ministerq 07-08-2017, 13:05 Oczywiście. Zapchany katalizator będzie bardzo zamulał auto.
Ja też przerabiałem zapchany katalizator, auto przyspieszało bez efektu turbo i tylko do 110km/h. Muł był straszny.
Cezary3234 07-08-2017, 13:14 A jest szansa, żeby odkręcić kata od kolektora i wybić sam wkład i ew. wysypać ?
ministerq 07-08-2017, 14:19 Jest szansa. Ale musisz się liczyć z tym, że bez dobrego klucza obrobisz nakrętki które tam są (przy kolektorze wydechowym).
Dlatego polecam naprawdę dobre klucze, i kilkugodzinne działanie z jakimś dobrym środkiem odrdzewiającym, i penetrującym.
Cezary3234 07-08-2017, 14:29 Za pisikam je wd40 na noc , jutro będę próbował, jak nie pójdzie to chociaż od łącznika elastycznego odkręcę i sprawdzę czy w ogóle coś sie tam jeszcze kupy trzyma czy już sie posypał i zapchał.
Dzięki Wielkie za Pomoc.
Ja jeszcze nigdy nie psikałem, i zawsze się odkręcają, dwie przedłużki, nasadka 15, albo się odkręca nakrętka albo wychodzi ze szpilką, czasami problem może być na łączeniu z drugiej strony tam czasami się ukręci jak mocno skorodowane.
|