Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] co ile wymieniac rozrzad DW10


jahjah
21-06-2017, 13:38
panowie mam takie proste pytanko bo w necie pisza roznie.W moim mondziaku rozrzad byl wymieniany 50 tys. km temu ile jeszcze moge na tym jezdzic?i co ile nalezy takowy rozrzad wymieniac w tych silnikach ? pozdrawiam

din
21-06-2017, 13:52
Z tego co wiem to co 200kkm.ja swój zrobiłem po 160kkm

kuras1000
21-06-2017, 14:04
Oryginał 200 kkm, dobry zamiennik (INA, Hepu, SKF) 120 kkm. Takie info dostałem w dobrym nieautoryzowanym serwisie Forda we Wrocławiu.

jahjah
21-06-2017, 14:41
ok wlasnie o to mi chodzilo dzieki za info

and2000
21-06-2017, 16:51
Ja w zaufanym do tej pory warsztacie otrzymałem info:
fabryczny (pierwszy) 200tys.
wymiana:
oryginał -120tys, zamiennik 60tys.

slawek-kali
21-06-2017, 16:52
zamiennik 60tys.

Super :D ja na zamienniku Gates zrobilem juz 110tys i jezdzi... ehh ci mechanicy tylko kase licza..

jahjah
21-06-2017, 19:42
:p:p:p

Marnotka
22-06-2017, 08:39
Ja uzyskałem taką odpowiedz jak kuras1000 w swoim dobrym nieautoryzowanym serwisie Forda we Wrocławiu (koło salonu Nissana).

Usefull
22-06-2017, 08:45
ja wymieniałem w ASO - na ori częściach przy ok 180kkm - w teorii na mniej więcej tyle samo :wink: - w/g info od chłopaków

Robert 68
22-06-2017, 08:51
fabryczny (pierwszy) 200tys.

oryginał -120tys

A z czego wynika ta różnica? Czyżby w fabryce montowali jakiś specjalny rozrząd.

djremo
23-06-2017, 07:58
Oryginał wymieniony przy 200 tyś, założony skf i o ile pasek i rolki oki to pompa wody już cieknie, a wytrzymał 2,5 roku i 55tyś. Teraz zakładam oryginał albo mocno polecane Hepu

kuras1000
23-06-2017, 08:38
Oryginał wymieniony przy 200 tyś, założony skf i o ile pasek i rolki oki to pompa wody już cieknie, a wytrzymał 2,5 roku i 55tyś. Teraz zakładam oryginał albo mocno polecane Hepu

Pompy SKF ciekną - prawie każda idzie do reklamacji... I tak od kilku lat... HEPU jest OK, tylko ok 50 zł droższa...

djremo
23-06-2017, 08:45
O pompach skf też już słyszałem od kilku ludzi, że syf i tyle właśnie wytrzymują. U mnie wymieniał poprzedni właściciel i założył właśnie skf. Co to jest 50 zł, skoro teraz muszę wywalić 1000 na wymianę rozrządu po 55 tys.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

KrzysiekMundek
23-06-2017, 10:19
Czesc Panowie
wymieniałem rozrząd przy przebiegu 155 tys mil to będzie 250 tys km i od razu się pytam mechanika czy to możliwe ze to orginał, bo był już tak zajechany ze pompa chodziła głośniej od silnika . A teraz mam Gates"a producent daje 100 TYS gwarancji wiec one potrafią wytrzymać zależy od stylu jazdy podejrzewam.

bolek-tarnow
23-06-2017, 13:06
Cytat:
Napisał and2000 Zobacz post
fabryczny (pierwszy) 200tys.
Cytat:
Napisał and2000 Zobacz post
oryginał -120tys
A z czego wynika ta różnica? Czyżby w fabryce montowali jakiś specjalny rozrząd.
chyba tylko dlatego, że oryginał ma znaczek Ford

Robert 68
23-06-2017, 13:22
bolek-tarnow w fabryce zakładają oryginały takie same jak możesz kupić na wolnym rynku. Kupujesz, zakładasz i spokój na następne 200 000 km lub 10 lat. Ale w Polsce trzeba zarobić więc Pan Czesław mechanik zaleca wymianę przy 120 000 km i to tylko jak założyłeś oryginały inaczej co 60 000 km. Kto jeździ do takich mechaników?

bolek-tarnow
23-06-2017, 13:33
@bolek-tarnow w fabryce zakładają oryginały takie same jak możesz kupić na wolnym rynku. Kupujesz, zakładasz i spokój na następne 200 000 km lub 10 lat. Ale w Polsce trzeba zarobić więc Pan Czesław mechanik zaleca wymianę przy 120 000 km i to tylko jak założyłeś oryginały inaczej co 60 000 km. Kto jeździ do takich mechaników?
to bardziej z mojej strony miał być sarkazm :)
wiadomo, że Ford sam sobie rozrządów nie produkuje tylko ma podwykonawcę w postaci producenta zamiennika = różnica oryginał ma zanczek Ford a zamiennik ma znaczek np. Gates
co do interwałów wymiany to trzeba sprawdzić zalecenie producenta i tyle

funny
23-06-2017, 13:33
bolek-tarnow w fabryce zakładają oryginały takie same jak możesz kupić na wolnym rynku. Kupujesz, zakładasz i spokój na następne 200 000 km lub 10 lat. Ale w Polsce trzeba zarobić więc Pan Czesław mechanik zaleca wymianę przy 120 000 km i to tylko jak założyłeś oryginały inaczej co 60 000 km. Kto jeździ do takich mechaników?

A czy kolega Robert 68 słyszał o jakości części na pierwszy montaż ?
A później tych kupowanych nawet w aso.
To dlaczego oryginalny tłumik wytrzymuje 10-12-14? lat a następny już 7-8?

Robert 68
23-06-2017, 15:42
A czy kolega Robert 68 słyszał o jakości części na pierwszy montaż ?

Słyszał, i nawet takie części zamienne kupuje do swojego samochodu. Oczywiście nie wszystko jest dostępne ale większość tak :D

To dlaczego oryginalny tłumik wytrzymuje 10-12-14? lat a następny już 7-8?

Nie wiem, nigdy tak długo nie jeździłem jednym samochodem aby to sprawdzić czy tak jest. Ale domyślam się, iż niewielu kupuje oryginalne układy wydechowe i dlatego tak jest. Większość wybiera zamienniki.

gregfxxf
20-05-2020, 20:36
Co jaki okres czasu wymienić rozrząd bez względu na przebieg? Właśnie minęło mi 5 lat od wymiany rozrządu, zrobiłem w tym czasie około 40 tysięcy kilometrów, można jeszcze jeździć czy te 5 lat już kwalifikują się do wymiany?

bolek-tarnow
21-05-2020, 09:02
jezeli jest pasek to masz wskazania ilość km lub lat w zależności co nastąpi pierwsze.
Jak masz olej wymieniać przykładowo co rok lub 10000km a robisz rocznie tysiąc km, to zmienisz go po 10 latach?!

slider2002
22-05-2020, 18:37
rozrzą w 2.0 tdci jest dość trwały. na forum nie spotkałem się żeby ktoś pisał że mu się zerwał.fabryczne spokojnie wytrzymują 200kkm. ludzie na tym forum pisali ze na zamiennikach dobrej jakości też 200kkm robili. ale rozumiem ze można skrócić drugi interwał do 120-150kkm ze względu na zużycie kół zębatych i większą degradację paska. ale 60 kkm to juz gruba przesada.

bolek-tarnow
22-05-2020, 20:28
Reguły na to nie ma. Osobiście znam przypadek Peugeot, oryginalny rozrząd zerwał się w 11 roku jego użytkowania, przebieg 92kkm. Właściciel miał auto od nowości.

przydzial1973
23-05-2020, 18:52
Nie ma paska rozrządu który wytrzymuje 11 lat użytkowania ,u forda maksymalnie 10 lat i 200 tysięcy ,grupa PSA te same silniki 10 lat i 250 tysięcy,paski z upływem lat ulegają starzeniu się, degradacji i nawet jak auto nie jezdziło to po określonym czasie trzeba je wymieniać.Po pierwszej wymianie rozrządu interwał należy lekko skrócić np.ford 180 tysięcy i 8 lat, mamy wtedy pewność że pasek wytrzyma.

Robert 68
23-05-2020, 20:53
grupa PSA te same silniki 10 lat i 250 tysięcy

10 lat i owszem ale nie 250 a 200 kkm.

karoolpl
23-05-2020, 21:53
Ja do MK4 przed lift wsadziłem kompletny rozrząd INA, śmigał bez problemu przez 80 tyś km, aż go sprzedałem, póki co dalej pracuje w tym aucie (znajomy odkupił) i wszystko działa elegancko :)

bolek-tarnow
25-05-2020, 09:21
Nie ma paska rozrządu który wytrzymuje 11 lat użytkowaniadokładnie o tym mówię.

tomekxo
15-01-2021, 16:09
A jak to wyglada w 2.0 ecoboost? Co ile sie wymienia rozrzad? Bo rozumiem ze jest pasek?

I co ile wymienia sie pasek wielorowkowy?

grande1970
15-01-2021, 19:58
I co ile wymienia sie pasek wielorowkowy?

w zależności od jego kondycji u mnie akurat nowy pasek wielorowkowy wytrzymał 14 miesięcy i zaczął pękać (pasek Dayco)

klocolus
16-01-2021, 13:21
A jak to wyglada w 2.0 ecoboost? Co ile sie wymienia rozrzad? Bo rozumiem ze jest pasek?

I co ile wymienia sie pasek wielorowkowy?

Jest łańcuch. Ja bym po 200k skontrolował.

Zamienniki to tak 2-3 lata i z 60tys.km ale ogólnie jak nie piszczy i nie ma widocznych pęknięć to można i dlużej. Polecam oryginał Ford pasek u mnie ma już ze 150tys.km i 3 lata, jest w ładnym stanie nie ślizga się ani nie pęka. Jak będę zmieniać to tylko na taki.

focus-morag
26-09-2021, 07:45
Witam.W moim Mondeo mk4 2.0 tdci z 2007 r z racji wieku robiłem 1 wymianę rozrządu przy 147 tys km w 2017 r.Warsztat zamontowal mi komplet INA.Teraz zacząłem więcej jezdzic i obecnie przez 4 lata nakulalem 70 tys km.Zmieniac?czy dojezdzic do 100tys?

maniek860824
27-09-2021, 06:48
Witam.W moim Mondeo mk4 2.0 tdci z 2007 r z racji wieku robiłem 1 wymianę rozrządu przy 147 tys km w 2017 r.Warsztat zamontowal mi komplet INA.Teraz zacząłem więcej jezdzic i obecnie przez 4 lata nakulalem 70 tys km.Zmieniac?czy dojezdzic do 100tys?

Ja bym zmieniał - jakość aktualnych części zamiennych pozostawia wiele do życzenia - to nie części na pierwszy montaż :wink:

hepos
27-09-2021, 07:25
Ja bym się aż tak co do kilometra nie spinał - Aktualnie jeżdżę na rozrządzie INA, wymienianym 8 lat temu przy przebiegu 180 tyś, mam w tym momencie 276 000. W wakacje chciałem zmienić przed wyjazdem do Chorwacji, nie było terminów w warsztacie. Wykupiłem więc assistance i pojechałem.
I nie zgodzę się że pasek INA jest innej jakości niż ten sprzedany do fabryki na pierwszy montaż.

maniek860824
27-09-2021, 08:18
Ja bym się aż tak co do kilometra nie spinał - Aktualnie jeżdżę na rozrządzie INA, wymienianym 8 lat temu przy przebiegu 180 tyś, mam w tym momencie 276 000. W wakacje chciałem zmienić przed wyjazdem do Chorwacji, nie było terminów w warsztacie. Wykupiłem więc assistance i pojechałem.
I nie zgodzę się że pasek INA jest innej jakości niż ten sprzedany do fabryki na pierwszy montaż.

Każdy robi jak uważa - do niczego nie namawiam :wink:

Co do jakości części - można by dyskutować - opinie słyszałem już od wielu mechaników :razz:

hepos
27-09-2021, 08:21
Zgodzę się, ja też nie namawiam. Nikt nie broni nikomu skracać interwałów i wymieniać np olej co 8 tyś km, na pewno będzie to zdrowsze dla silnika :one:

przydzial1973
27-09-2021, 20:00
Do silników DW10 orginalnie montowali paski GATES i one spokojnie wytrzymuja 200 tys a w PSA 240 TYS .Paski innych producentów wykonna są w innej technologi i lepiej je wymienić wcześniej ale 120 tys spokojnie wytrzymają.Przy następnej wymianie radzę zastosować orginał i mieć święty spokój ,niewiem dlaczego warsztaty zakładają INA jak to nigdzie nie szło na pierwszy montaż.

maniek860824
28-09-2021, 11:35
Do silników DW10 orginalnie montowali paski GATES i one spokojnie wytrzymuja 200 tys a w PSA 240 TYS .Paski innych producentów wykonna są w innej technologi i lepiej je wymienić wcześniej ale 120 tys spokojnie wytrzymają.Przy następnej wymianie radzę zastosować orginał i mieć święty spokój ,niewiem dlaczego warsztaty zakładają INA jak to nigdzie nie szło na pierwszy montaż.

W DW10C ori rozrząd:
- pasek Contitech dla Forda
- napinacz INA dla Forda
- rolka pośrednia SKF dla Forda
- pompa wody Pierburg