Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2006-2015] 2.0 PSA Ciężko zapala zimny i ciepły długo kręci
Za długo nie nacieszyłem się swoim autem po usprawnieniu turbo ;-)
Autko stało 12 dni bo miałem wylot po powrocie ładnie odpaliło wróciłem do domu 300km na drugi dzień odpalam a tu kręci z 5 sekund zanim zaskoczy. Tak jest za każdym razem nie ważne czy zimny czy ciepły silnik.
Od jakiegoś czasu zalewam paliwo mixolem ale nie sądzę że to od tego się wydarzyło? wcześniej wlałem też zapobiegawczo środek LM reperator wtrysków ale to też już było wcześniej wyjeżdżone.
Po podłączeniu elm miałem jakieś błędy stare po ich skasowaniu nie pojawia się nic (dwa razy związany z EGR ale pewnie dlatego że jest zaślepiony).
Co panowie obstawiacie ? wtryski???? zrobiłem zdjęcie nie wiem czy to związane z korektą wtrysków ale w ELM opisane jako bilans mocy cylindra. Po dodaniu gazu wskazanie jest jednakowe.
Jakieś dwa lata temu miałem podobny objaw i wymieniono mi Elektrozawór ciśnienia pompy Common Rail. Auto paliło dobrze poźniej wymieniłem jeden wtrysk NR 1 od rozrządu była poprawa ale nadal wydawało mi sie że za długo kręcił (jakies 1,5). Ale to co jest teraz to już przegięcie ;-)
Ps. ładowanie jest akumulator dobry.
https://images81.fotosik.pl/652/1a16af055727f4d2med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/1a16af055727f4d2)
https://images82.fotosik.pl/652/db6ebab5d802004amed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/db6ebab5d802004a)
Sprawdź ciśnienie na szynie + synchro silnika.
przydzial1973 23-06-2017, 18:51 Moim zdaniem to może byc rozrusznik , miałem to samo ciezko zapalał wszystko było sprawdzane nic nie znalezli rozrusznik niby krecił poprawnie ,dopiero wymiana rozrusznika pomogła .Po rozebraniu rozrusznika okazalo sie ze tulejki były wytarte i wirnik ocierał o obudowe. W tych silnikach problemy z rozrusznikirem i ciezkim zapalaniem to standart poczytaj na forach,serwisy autoryzowane odrazu wymienialy rozruszniki przy takich problemach.
Sprawdź ciśnienie na szynie + synchro silnika.
Czy te opcje są dostępne w forscanie?
Bump: Moim zdaniem to może byc rozrusznik , miałem to samo ciezko zapalał wszystko było sprawdzane nic nie znalezli rozrusznik niby krecił poprawnie ,dopiero wymiana rozrusznika pomogła .Po rozebraniu rozrusznika okazalo sie ze tulejki były wytarte i wirnik ocierał o obudowe. W tych silnikach problemy z rozrusznikirem i ciezkim zapalaniem to standart poczytaj na forach,serwisy autoryzowane odrazu wymienialy rozruszniki przy takich problemach.
Hm idzie to jakoś zdiagnozować? nie chce kupować nowego i może nie potrzebnie robić wydatek.
galaktyczny 23-06-2017, 19:02 Ja również miałem problem z rozrusznikiem i też miałem problem z odpalaniem. Jedyny dodatkowy objaw to rozładowywanie się akumulatora. Wymiana nie była konieczna - wystarczyła poprawa mocowania przewodów, więc warto przeczyścić styki, posmarować smarem z dodatkiem miedzi i próbować.
Ale rozumiem że wymieniłeś również rozrusznik????
galaktyczny 23-06-2017, 19:54 Ano właśnie nie. Jak pisałem, wymiana nie była konieczna. Przeczyszczone zostały jedynie styki i to wystarczyło :)
slawek-kali 23-06-2017, 19:58 Rozrusznik na spokojnie mozna wyjac i rozebrac, bedziesz widzial skale zniszczen.
jesli nigdy tego nei robiles to tylko go zdemontuj i oddaj do specjalisty.
Nie mam go od nowości jakieś dwa lata i w tym czasie rozrusznika nie tykałem.
Tylko jedno mnie dziwi zawsze kręci tak samo jakieś 5 sekund ;-) a wydaje mi się że przy walniętym rozruszniku powinien palić różnie ;-) Ale mogę źle diagnozować jak z tym czujnikiem turbo :-)
galaktyczny 23-06-2017, 20:09 Tym bardziej sprawdź :)
Sprawdź ciśnienie na szynie + synchro silnika.
Po odpaleniu forscana i sprawdzeniu błedów pojawia się błąd PCM P1335:00-6C
ale zapewne jest to związane z zaślepionym EGR? a nie rozruchem auta?
Wybrałem w forscanie stan syncgronizacji obrotowej silnika. Gdy nim zaczynam kręcić odrazu pojawia się tak wnioskuje że rozrusznik kręci silnikiem lub komputer daje komunikat tak gdy na rozrusznik idzie zasilanie.
Druga sprawa co do ciśnienia szyny auto odpala gdy dobije do około 15000FRP trwa to jakieś 5 sekund. Niżej wklejam filmiki rozruchu.
https://images84.fotosik.pl/655/b94d14288c56ff47med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/b94d14288c56ff47)
https://youtu.be/05IteVb0_ps
https://youtu.be/zchZbod5mkQ
No to właśnie tu masz problem. Wg mnie to zbyt niskie ciśnienie -> kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Są jakieś bąbelki? Regulator był wymieniany?
Wymieniany był elektrozawór ciśnienia pompy taki jak w linku jakieś dwa lata temu.
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Elektrozawor-cisnienia-pompy-Common-Rail-1.8-TDCi-2.0-TDCi-Duratorq/3031
Filtr paliwa wymienany jakies dwa miesiące temu. Bąbelki jakieś minimalne są przy ostrym gazowaniu ale już dawno to zaobserwowałem. Jaki regulator masz na myśli????
Co najfajniejsze wczoraj zapalił się jeszcze silniczek w liczniku podłączyłem kompa a tu błąd P042D związany z DPF nie wiem czy jedno związane z drugim ale jak nie to auto to zonk ile można w nie wkładać :-)
Od niedawna dolewam mixolu LM do paliwa czy to jeszcze by mogło mu zaszkodzić.
rumunn95 27-06-2017, 05:01 po jaka xxxx lejecie jakies mixole do tego paliwa ? to nie paserati 1.9tdi
Wymieniany był elektrozawór ciśnienia pompy taki jak w linku jakieś dwa lata temu.
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Elektrozawor-cisnienia-pompy-Common-Rail-1.8-TDCi-2.0-TDCi-Duratorq/3031
Filtr paliwa wymienany jakies dwa miesiące temu. Bąbelki jakieś minimalne są przy ostrym gazowaniu ale już dawno to zaobserwowałem. Jaki regulator masz na myśli????
Co najfajniejsze wczoraj zapalił się jeszcze silniczek w liczniku podłączyłem kompa a tu błąd P042D związany z DPF nie wiem czy jedno związane z drugim ale jak nie to auto to zonk ile można w nie wkładać :-)
Od niedawna dolewam mixolu LM do paliwa czy to jeszcze by mogło mu zaszkodzić.
W mojej ocenie masz za niskie ciśnienie na FRP, odpala dopiero jak osiągnie coś około 130Barów a to i tak chyba dolna granica... Wygląda na to (FUEL_STRT = NO), że PCM nie pozwala na zwiększenie ciśnienia na pompie tak, żeby umożliwić szybki rozruch - teraz trzeba dojść dlaczego. Chyba, ze masz jakiś strasznie wolny ELM i odczytuje ten parametr z opóźnieniem.
A jakie wartości czujnik temperatur pokazują?
A czy to może być np wina lejącego wtrysku albo coś????
A może pompa siada???
A może znowu elektrozawór ten który już byłwymieniany?
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Elektrozawor-cisnienia-pompy-Common-Rail-1.8-TDCi-2.0-TDCi-Duratorq/3031
albo ten ??
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Elektrozawor-regulacji-cisnienia-VCV-pompy-Common-Rail-2.0-TDCi/3774
Czy to wszystko może być z tym za niskim ciśnieniem powiązane??
ELM mam od viakena więc raczej dobry jest.
Czujnika temp nie sprawdzałem dzisiaj zostawiłem auto u znajomego mechanika ale jakoś bym go też naprowadził jak coś ;-(
Według mnie pompa nie siada bo jednak po uruchomieniu ma ciśnienie w miarę normalne, lejący wtrysk też raczej nie, skupiłbym się na sprawdzeniu dlaczego PID FUEL_STRT = NO...
Do tego sprawdziłbym wskazania wszystkich czujników.
Kolego możesz sprostować FUEL_STRT = No mam to zdiagnozować czy jak forscanem? Co to dokładnie jest? Chciałbym mechanika naprowadz ich zaraz do niego podjadę zobaczyć czy coś wyszukał.
@Mario_ zastosuj się proszę do zasad panujacych na forum i nie cytuj postów które sa bezpośrednio nad Twoim postem.
W filmiku na YT który przesłałeś jest widoczny parametr FUEL_STRT = NIE -> Forscanowy opis tego parametru to "Sygnał umożliwiający zwiększenie ciśnienia paliwa w celu uruchomienia", skoro FRP masz niskie to właśnie szukałbym dlaczego ten PID jest na NIE podczas rozruchu.
Rozumiem tylko ciekawe co za tym parametrem stoi jakiś czujnik na pompie czy elektrozawór ciśnienia który wymianiali mi już kiedyś.
Może sprawdź czujniki położenia Wału i Wałka - czy zawsze jest ENG_SYNC = TAK?
Muszę sprawdzić to forscan.
Błędy od dpf wykasowały się.
Mechanika zdaniem pierwszy wtrysk nie trzyma parametrów tutaj w PSA od rozrządu jest 4 a nie 1 zgadza się????
dzisiaj jeszcze chce sprawdzić na przelewach czy przy odpalaniu nie gubi ciśnienia nie wiem czy dobrze mierzy kupie nowy wtrysk i może być bez poprawy :(
Czy delikatne przelewanie wtrysku może powodować długie odpalanie??? jest sens go wymontowywać nie mając 100 procent pewności?
Foczka 23 05-07-2017, 21:10 Pisali ci koledzy na początku rozrusznik słabo kręci to jest słabe ciśnienie i dlatego nie zapala
Ze słabo kręci to bym nie powiedział i przy walniętym rozruszniku zawsze odpalałby praktycznie w tym samym czasie?
POdobno można sprawdzić poprawnośc działania regulatora ciśnienia np. w ten sposób:
"remove the return hose from the Pressure Control Valve in the left fuel rail. Plug the hose leading to the fuel return system. Crank the engine and watch for fuel flow from the valve. If there is a measurable amount of return, the valve is bad. If not, the valve is holding pressure."
Hmm chyba auto pojdzie na inny serwis niech inni coś potwierdzą
Auto oddałem do innego warsztatu po niedzieli bedą informację jeśli coś zlokalizują :-)
Wychodzi na to że któryś wtrysk nie trzyma ciśnienia dzisiaj lub jutro będą wyciągane i sprawdzone na maszynie który dokładnie jest uszkodzony. Teraz nie wiem czy to wina tych opiłków co troszkę zawsze widać przy wymianie filtra paliwa? Nie wiem czy te opiłki się zdarzają w tych silnikach czy po prostu naprawić i uciekać z nim? Co polecasz?
Wcale na to według wskazań nie wygląda, według mnie coś jest nie tak z tym parametrami pompy (FRP i FUEL_STRT)
Co się okazało wszystkie wtryski są dobre. Sprawdzone na maszynie.
Auto długo kręciło a okazało się że do wymiany są dwa elektrozawory na pompie? Więc od czegoś siadły? Coś jednak pompa musi szkodzić coś chyba zaczyna się z nią dziać.
Auto odebrane tak odpala teraz:
https://youtu.be/GTseHA6vgxI
Ps. Nigdy tak płynnie nie odpalało nawet dwa latat temu jak wymienili tylko ten elektrozaworek od wysokie ciśnienia widocznie z tym od niskiego też musiało się wtedy już dziać?
Widzicie coś niepokojącego z tego filmiku odnośnie pompy?
Kolego cała operacja a dokładnie pomiary wtrysków na kompie później pomiary na stole wtrysków no i później szukanie dalej i wymiana dwóch elektrozaworów na pompie przyniosło efekt a z portfela poszło 2tyś. bez groszy.
:-) Pewnie można by ciut taniej bez tego badania wtrysków. Najważniejsze, że znowu działa jak powinno no i że diagnoza z pierwszej i drugiej strony wątku była poprawna :-)
Racja ale nie winie ich próbowali jak mogli i koszta z wtryskami i ich sprawdzenie przez to wzrosły.
|