Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] DRL połączone z halogenami
Drulvurg 28-06-2017, 09:22 Cześć wszystkim!
Czy to prawda, że są lampy, które montuje się w miejsce halogenów i pełnią zarazem funkcję halogenów i świateł dziennych?
Zakładam, że w jednej obudowie są wtedy dwa komplety żarówek.
Nie mogę tego znaleźć do kupienia... Pomożecie?
Auto z Niemiec. Ma czujnik zmierzchu, ale albo włącza wszystko, albo wszystko gasi. W ASO za ok. 1500zł mogą zamontować w miejsce halogenów światła dzienne. Ta opcja odpada, bo chcę mieć halogeny (no i koszt!). Przeprogramować w ASO mogą tylko na system skandynawski - cały czas włączone normalne światła, więc to też jakiś żart... A tasiemki ledowe montowane w zderzak lub grill po prostu mi się nie podobają.
Jestem z Bielska-Białej. Może przy okazji ktoś wie gdzie to załatwię lokalnie? :)
Z góry dziękuję za pomoc :)
marekkato 28-06-2017, 10:44 Są takie lampy DuoLight ,czyli 2w1 ,ale problem w S-max polega na tym,że działają jako halogeny przeciwmgielne i światła dzienne.A w halogenie przeciwmgielnym jest także żarówka świateł pozycyjnych.W opcji Duolight nie będziesz miał pozycyjnych,a dzienne nie mogą być włączone razem ze światłami mijania,a tym bardziej nie mogą działać jako pozycyjne.
Poniżej przykłady lamp:
https://sklephadron.pl/lampy-dzienne-drl/3271-swiatla-dzienne-drl-przeciwmglowe-einparts-duolight-v2-9cm.html
https://www.masterled.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-max-led-drl-duolight-9cm-zamiennik-halogenu.html
http://firma-skiba.pl/oswietlenie/2361-osram-drl-ledfog101-16-24w-12v-24v.html
No chyba,że są jeszcze Duoligt z opcja dzienne i pozycyjne,ale znowu nie było by przeciwmgielnych.Dlatego powinny to być halogeny 3w1 aby były światła drl,pozycyjne i przeciwmgielne,ale jeszcze się z takimi nie spotkałem.
Drulvurg 28-06-2017, 13:32 Dziękuję bardzo! :)
A czy stoi coś na przeszkodzie żeby żarówki świateł dziennych paliły się też jako pozycyjne?
Czyli 2w1 - 1:halogeny przeciwmgielne i 2:dzienne, które też świecą również jako pozycyjne.
Jest jakiś przepis, który tego zabrania? O_o
orzel_man 28-06-2017, 14:25 Ja zrozumiałem to tak, że w halogenach są światła pozycyjne S maxa.
więc jak wstawisz światła do jazdy dziennej nie będziesz miał pozycji.
a jak włączysz światła do jazdy dziennej i mijania, to już będzie przegięcie.
chociaż widziałem kilku takich "oświeconych"
Drulvurg 28-06-2017, 14:42 skoro jest tam jakiś sterownik do zestawu to może da się ustawić, że przy włączonych mijania światła dzienne będą np. na 50%?
jest tu może jakiś elektryk, który się wypowie? :)
marekkato 28-06-2017, 21:27 Lepszym rozwiązaniem i tańszym będzie kupno gotowego modułu świateł dziennych,który możesz podłączyć do halogenów przeciwmgielnych.Obniży moc przeciwmgielnych o 50% i będą one miały funkcję świateł dziennych.Co prawda nie jest to w pełni homologowane rozwiązanie,ale to już lepsza opcja od używania dziennych,jako pozycyjne.
http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-dziennych-drl-dzienne-nr-1-i6511489039.html
Jest przepis,który zabrania używać równocześnie świateł do jazdy dziennej ze światłami mijania.Przepisy mówią,że po włączeniu świateł mijania powinny zostać wyłączone światła do jazdy dziennej.
rumunn95 29-06-2017, 05:11 Są takie lampy DuoLight ,czyli 2w1 ,ale problem w S-max polega na tym,że działają jako halogeny przeciwmgielne i światła dzienne.A fordzie w halogenie przeciwmgielnym jest także żarówka świateł pozycyjnych.W opcji Duolight nie będziesz miał pozycyjnych,a dzienne nie mogą być włączone razem ze światłami mijania,a tym bardziej nie mogą działać jako pozycyjne.Poniżej przykłady:
https://sklephadron.pl/lampy-dzienne-drl/3271-swiatla-dzienne-drl-przeciwmglowe-einparts-duolight-v2-9cm.html
https://www.masterled.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-max-led-drl-duolight-9cm-zamiennik-halogenu.html
http://firma-skiba.pl/oswietlenie/2361-osram-drl-ledfog101-16-24w-12v-24v.html
No chyba,że są jeszcze Duoligt z opcja dzienne i pozycyjne,ale znowu nie było by przeciwmgielnych.Dlatego powinny to być halogeny 3w1 aby były światła drl,pozycyjne i przeciwmgielne,ale jeszcze się z takimi nie spotkałem.
a jak jest zrobione w mdo mk4 po lifcie ? przeciez tam nie ma swiatel pozycyjnych w lampach w ich miejscu jest chromowana zaslepka.
Nie wiem jak z przepisami ale u mnie w Dafie za pozycje sluza takze swiatla dzienne, auto z 2014 nic nie grzebane. tak to wyglada http://www.daftrucks.pl/~/media/images/daf%20trucks/trucks/features/cf-euro-6/exterior/daf-new-euro-6-cf-headlights-2013173.jpg?w=480
marekkato 29-06-2017, 05:26 W tym przypadku światła dzienne po włączeniu świateł mijania zmniejszą intensywność świecenia i wówczas wykorzystywane są,jako światła pozycyjne.
mariuszb55 29-06-2017, 06:23 A gdyby tak w światłach duo light zastosować moduł zmniejszający moc świateł o połowę i podpiąć go pod światła dzienne a sterowanie pod + ze świateł postojowych.
Wówczas normalnie byłyby światła dzienne a po zapaleniu świateł mijania dzienne świeciły by z połową mocy jako postojowe.
Nie wiem tylko jak z legalnością takiego rozwiązania...
marekkato 29-06-2017, 09:04 Takie rozwiązanie nie będzie legalne bo taki halogen nie posiada homologacji na światła pozycyjne oznaczone literą A,przypuszczalnie będzie nabita homologacja RL,czyli dzienne i B przeciwmgłowe no i oczywiście E.
Oznaczenia homologacji:
Na reflektorze muszą być nieusuwalnie wybite litery i cyfry, które określają jego przeznaczenie. Najważniejsza jest duża litera E z liczbą umieszczoną w kółku, litera oznacza znak homologacji, a więc dopuszczenie do ruchu, a liczba - kraj homologacji lampy. Kolejne liczby umieszczone po prawej stronie kółka określają numer atestu. Bardzo ważna jest strzałka na szkle reflektora, jeśli nie ma strzałki, światło przeznaczone jest do ruchu prawostronnego w przeciwnym wypadku - do lewostronnego. Zamontowanie świateł do ruchu lewostronnego powoduje oślepianie jadących z przeciwka. Można także spotkać reflektory (choć jest to rzadkością) ze strzałką z prawym i lewym grotem, czyli z możliwością przestawienia wiązki światła. Na reflektorze znajdziemy także kolejne litery, które określają jego przeznaczenie: B - przeciwmgielny, A - pozycyjny, RL - do jazdy dziennej, C - mijania, R - drogowy, CR- mijania i drogowy, C/R mijania lub drogowy. Litera H oznacza, że reflektor przystosowany jest do żarówek halogenowych (H1, H4, H7), a D - ksenonowych. Na obudowie znajdziemy jeszcze informacje o sile światła i tzw. kącie przewyższenia.
Każdy reflektor uzyskuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy wszystkich europejskich Kodeksach Drogowych w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Niedopuszczalne jest zatem samodzielne montowanie listew diodowych LED w reflektorach, natomiast zgodnie z przepisami o ruchu drogowym można montować specjalnie skonstruowane lampy DRL pamiętając jednak, że muszą one być oznaczone symbolem E oraz RL.
Zaczerpnięte z forum mercedesa,myślę,że opisane przejrzyście:
1. Jakie lampy oświetlają drogę w moim aucie?
Z przodu autka znajduje się najczęściej zespolony reflektor, który zawiera:
- światło postojowe
- światło mijania ( krótkie )
- światło drogowe ( długie )
- opcjonalne światło przeciwmgłowe
2. Co to jest homologacja, i czy moje lampy powinny być homologowane?
Homologacja lampy jest to - w uproszczeniu - dopuszczenie jej do użytkowania, czyli do ruchu. Każdy samochód powinien posiadać homologowane lampy, w przeciwnym wypadku nie powinien być dopuszczony do ruchu, a co za tym idzie - jazda z niehomologowanymi lampami grozi utratą dowodu rejestracyjnego i mandatem.
Dodatkowo, brak homologacji na lampy może być przyczyną poważniejszych konsekwencji, już śpieszę z przykładem: nastąpiła stłuczka nie z naszej winy, kierowca innego pojazdu zajechał nam drogę. Jednak wezwał policję i stwierdził, że został oślepiony naszymi światłami. Policjant stwierdza, że w naszym pojeździe znajdowały się lampy bez homologacji i w tym momencie wina za spowodowanie stłuczki nie z naszej winy i tak spada na nas! Stajemy się sprawcą ze wszelkimi konsekwencjami: mandat, zniżki, odebranie dowodu, itp.
3. Jak homologowane są lampy i co muszę wiedzieć kupując nowe?
Lampa, tak potocznie ją nazywając, to bardzo skomplikowany układ optyczny - serio!
Jest on projektowany pod konkretne źródło światła, pod konkretny samochód, pod konkretne żarówki, pod konkretne szkło.
Homologacja obejmuje właśnie te elementy: mówi nam w jakich krajach można używać reflektora ( USA, Europa, kraje o ruchu lewostronnym ) oraz jakich żarówek używać.
Kupując nową lampę musimy upewnić się:
- czy lampa jest dopuszczona do ruchu w Polsce
- na jaki typ źródła światła lampa posiada homologacje
4. Jakie są typy homologacji?
Na kloszu lampy, na mocowaniach lub plastikowych elementach wybijane są cechy homologacji.
Dla nas najistotniejsze to, czy lampa posiada homologację "E", czyli dopuszczenie do ruchu w Europie.
Może występować jako samodzielna litera "E" w kółku, lub może występować przy niej numer, który oznacza kraj wydający homologację:
E1 - Niemcy
E2 - Francja
E3 - Włochy
E4 - Holandia
E5 - Szwecja
E6 - Belgia
E7 - Węgry
E8 - Czechy
E9 - Hiszpania
E10 - Jugosławia
E11 - Wielka Brytania
E12 - Austria
E13 - Luksemburg
E14 - Szwajcaria
E20 - Polska
Oczywiście nie oznacza to, że w Polsce możemy używać tylko lamp z homologacją E20 - każda jest akceptowana, gdyż kraje UE zobowiązane są do akceptowania swoich homologacji.
Następnie na kloszu znaleźć możemy informację jakie źródło światła może być używane w lampie:
A - Pozycyjne
B - Przeciwmgłowe
C - Mijania
R - Drogowe
CR - Drogowe i mijania
C/R - Drogowe albo mijania
HC - Halogenowe mijania
HR - Halogenowe drogowe
HCR - Halogenowe drogowe i mijania
HC/R - Halogenowe drogowe albo mijania
DC - Ksenonowe mijania
DR - Ksenonowe drogowe
DC/R - Bi-xenon
Znak ukośnika "/" oznacza, że dane lampy nie mogą świecić się jednocześnie.
Zagadnienie dlaczego te literki mają takie wielkie znaczenie opiszę później, bo to bardzo ważna rzecz.
Dodatkowo, na kloszu najczęściej naniesiony jest typ żarówki, który może być użyty:
H1, H3, H4, H7 dla żarówek halogenowych, oraz D2S lub D2R dla lamp wyładowczych ( xenon ).
Należy pamiętać, co jeszcze raz powtórzę, że lampa posiada homologację jedynie gdy używa się jej z typem żarówki, dla jakiej została zaprojektowana!
Dla przykładu: jak odczytać homologację lampy, która posiada oznaczenie na kloszu: "HC/R 25 E3 03A 32507" ?
Już wyjaśniam:
"HC/R" oznacza lampę halogenową ( "H" ), "C" światło mijania, a "R" światło drogowe. Ukośnik mówi, że światła te nie mogą świecić jednocześnie;
"25" dostarcza nam informacji o intensywności światła reflektora;
"E3" oznacza, że reflektor został zatwierdzony zgodnie z obowiązującymi przepisami UE we Włoszech;
"03A" oznacza, że w reflektorze zawarte jest światło postojowe ( "A" ), a przepisy go dotyczące zmieniano trzy razy;
"32507" to pięciocyfrowy numer homologacyjny.
Dodatkowo na lampie mogą znajdować się wybite strzałki, które informują czy reflektor jest dopuszczony do ruchu prawostronnego ( "<--" lub brak strzałek ), lewostronnego ( "-->" ) lub lampy są symetryczne i można używać ich w USA ( "<-->" ).
5. W skrócie: kupuję nowe lampy, jakie muszą mieć homologacje?
Aby móc bezpiecznie poruszać się po Polskich drogach, Twoja lampa musi mieć którąkolwiek z homologacji "E", być dostosowana do ruchu prawostronnego oraz muszą być w niej założone odpowiednie żarówki.
6. Nowe lampy: cleary, soczewki - czym różnią się od fabrycznych?
Zasadniczo należy wiedzieć ważną rzecz: reflektor to skomplikowany system optyczny, chociaż może wydawać się inaczej.
W każdej lampie znajdują się trzy podstawowe elementy:
- źródło światła
- odbłyśnik
- soczewka
Reflektor produkuje strumień światła o określonych parametrach kształtu, granicy światła/cienia oraz kierunku padającego światła.
Dzieje się tak właśnie poprzez współpracę odbłyśnika i soczewki.
Fabryczne reflektory z naszych aut posiadają gładki odbłyśnik, a soczewka zintegrowana jest ze szkłem - to właśnie te dziwne paski, przez które nie widać naszych pięknych odbłyśników. To one odpowiadają za kształt padającego na ziemię światła.
Nowoczesne reflektory zbudowane są inaczej: szkło jest gładkie, natomiast soczewka formująca światło znajduje się na odbłyśniku - dlatego odbłyśniki w nowszych autach mają takie fajne kształty. Oczywiście także i takie reflektory można kupić do naszych klasyków.
Soczewka - w sensie stricte - czyli tzw. "projektor" to najnowszy typ lamp stosowanych w autach: posiada on dosłownie kształt soczewki, fragmentu sfery. Jest to najoptymalniejszy typ reflektora. Oczywiście także i takie można zamontować w "starym baleronie"
Tu ważna sprawa - polerowanie szkieł.
Przerabianie fabrycznych lamp na "cleary" jest bez sensu, gdyż zcierając fabryczną soczewkę z szyby pozbawiasz się jakichkolwiek właściwości reflektora - równie dobrze możesz zamontować z przodu lampkę biurową, efekt będzie podobny.
7. Typy żarówek
Żarówki montowane w lampach dzielimy zasadniczo na trzy typy:
- halogenowe
- xenonowe
- diodowe
Żarówki halogenowe to typowe żarówki znane nam od lat. Pobierają dużo energii ( typowa żarówka to ok. 55W ), generują białe światło o temperaturze ok. 3500K, są dość nietrwałe, głównie ze względu na temperaturę, która także niszczy nasze odbłyśniki.
Typy trzonków to H1, H3, H4 i H7. Żarówka H4 to jedyna, która posiada dwa żarniki i działo jako światło mijania i drogowe.
Żarówki xenonowe ( wyładowcze, nazywane także palnikami ) to nowocześnieszy typ żarówek, w których świecenie następuje poprzez wyładowania elektryczne w bańce z gazem. Pobierają mniej energii ( typowo około 30W ), ale do pracy wymagają wysokiego napięcia, bo ok. 80V, dlatego wymagają przetwornicy. Lampy są trwalsze i generują białe światło ( 4300K ), ale można kupić także jaśniejsze ( 6000K ), aż do błękitnego ( 8000K ).
Typy żarówek to D2S ( do lamp z odbłyśnikiem ) oraz D2R ( do lamp z projektorem ).
H.I.D. to także określenie na xenon - to po prostu High Intensity Discharge.
Żarówki diodowe, czyli LED, to nowość, ale niestety nielegalna w naszym kraju. Pomimo, że można kupić dowolną żarówkę ( H1, H3, H4, H7 ) zbudowaną o układy SMD 5050 to jazda z nimi grozi utratą dowodu, chyba, że reflektor posiada lampę do jazdy dziennej zbudowaną w oparciu o taką żarówkę.
8. Temperatura barwowa, czyli kolor
Temperatura barwowa to w skrócie kolor, na jaki świeci żarówka.
Określa się ją w stopniach Kelvina ( "K" ).
Nasze słońce daje światło o temperaturze ok. 3000K.
Typowe żarówki samochodowe to ok. 3500K.
Światło zimne białe to temperatura minimum 4300K, światło wpadające w odcienie "zimnej stali" to ok. 5000K, natomiast błękitne to 8000K.
9. Xenon. Z czym to jeść?
Xenonowe źródła światła nie mogą być zastosowane w każdym reflektorze.
Generują one bardzo mocny strumień światła ( ponad 2000 lumenów ) i podlegają osobnym przepisom prawnym.
W skrócie: nowe samochody wyposażone w wyładowcze źródła światła muszą być wyposażone w:
- samopoziomowanie reflektorów ( czujnik na tylnych wahaczach );
- wysokociśnieniowe spryskiwacze lamp.
Jest to jasno określone w przepisach.
Xenon dokładany do samochodu nie musi posiadać samopoziomowania ( musi być regulacja ręczna ), ale musi być zmywanie lamp.
Aby założyć palnik xenonowy, nasza lampa musi posiadać homologację "DC DR" lub "DC/R" dla światła bixenonowego, musimy posiadać żarówkę z odpowiednim trzonkiem ( "D2S" lub "D2R" ) z homologację "E" oraz przetwornicę z homologację "E".
10. H.I.D. z Allegro - czy mogę założyć?
To zależy.
Już śpieszę z wyjaśnieniami.
Jak przeczytaliście powyżej, aby używać palników xenon lampa musi posiadać homologację na ten typ źródła światła. Dodatkowo musimy używać homologowanych palników wskazanych na lampie ( np. "D2S H7" oznacza, że możemy zastosować palnik D2S lub H7 ) oraz homologowanych przetwornic. To bardzo ważne, aby wszystkie te elementy posiadały homologację, gdyż ich brak grozi problemami przy kontroli drogowej lub podczas przeglądu rejestracyjnego.
Kiedy nie można używać magicznych zestawów za 180 PLN?
W przypadku, kiedy nasza lampa ma jedynie homologację na halogenowe źródła światła "HC HR" lub "HC/R" oznacza to, że nie wolno zastosować xenonowych żarówek!
Sprzedawcy oczywiście twierdzą inaczej - że wymieniamy jedynie źródło światła i to nie ma znaczenia, ale niestety jest to wielkie kłamstwo i doskonale o tym wiedzą. Używanie żarówek xenonowych z trzonkami pasującymi do zwykłych lamp jest NIELEGALNE i grozi za to zabranie dowodu lub brak przeglądu, o mandacie nie wspomnę. Dlaczego?
Dlatego, że chodzi to o konstrukcję żarówki.
Żarówki halogenowe posiadają żarnik, którego umieszczenie wobec trzonka podlega tolerancji rzędu dziesiątych części milimetra, jednym
słowem - źródło światła znajduje się zawsze w tym samym miejscu.
Natomiast w palnikach wyładowczych światło pojawia się na całej powierzchni bańki, gdyż bańka wypełniona jest gazem. To sprawia, że źródło światła wcale nie znajduje się w miejscu gdzie spodziewali się go projektanci reflektora.
Dlatego założenie do zwykłego reflektora żarówki xenonowej ( np. H4 ) sprawia, że wcale nie dysponujemy lepszym, jaśniejszym światłem - dysponujemy światłem bardziej rozproszonym, najciemniejszym na środku obszaru świecenia (!) i z niewyraźną granicą światło-cień. Jednym słowem - świecimy wszędzie, tylko nie tam gdzie chcemy, przy okazji oślepiając kierowców jadących z naprzeciwka ( za to odpowiada rozmyta granica światło-cienia ).
Dlatego za xenony w niehomologowanych lampach "lecą" dowody rejestracyjne - bo są one faktycznym zagrożeniem na drodze, a nie bo taki jest wymysł władzy.
11. Światła do jazdy dziennej
Zazwyczaj są to lampki zbudowane z jasnych diod LED, Jednakże nawet i to proste urządzenie obostrzone jest szeregiem norm i wymogów.
Aby móc bezpiecznie używać lamp do jazdy dziennej, muszą one posiadać homologację "E" oraz oznaczenie "DRL" lub "RL" wybitą na kloszu. Tylko takie lampy są legalne, jazda z każdymi innymi będzie skutkować mandatem za jazdę bez świateł.
Homologowane LEDy muszą spełniać szereg wymagań:
- intensywność światła od 400 do 1200 kandeli ( cd )
- minimalna powierzchnia świecenia to 20 cm2
- automatycznie włączanie świateł DRL wraz z rozruchem pojazdu
- automatyczne wyłączanie świateł DRL w momencie włączenia świateł postojowych, mijania lub drogowych, przy czym:
- wyłączenie nie może nastąpić w przypadku krótkotrwałego użycia świateł drogowych ( "mryganie długimi" )
Dodatkowo montaż tych świateł określają przepisy:
Lampy takie muszą być umieszczone:
- symetrycznie względem osi pojazdu;
- na równej wysokości;
- w odległości od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm;
- odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi nie może wynosić mniej niż 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm;
- lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego.
Po spełnieniu tych wymagań możemy cieszyć się w pełni legalnymi diodami, brakiem problemów oraz oszczędnością paliwa - szczególnie, że oprócz lamp DRL nie musi świecić się nic - ani postojówki, ani oświetlenie tablicy.
Źródła:
- Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ;
- Dyrektywa Komisji UE nr 97/30/WE;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 maja 2009 r.
planeta58 29-06-2017, 13:52 [QUOTE=marekkato;2823225]Lepszym rozwiązaniem i tańszym będzie kupno gotowego modułu świateł dziennych,który możesz podłączyć do halogenów przeciwmgielnych.
A może ma ktoś z Was tak podłączony ?
Jak to sie sprawdza ?
marekkato 29-06-2017, 14:09 planeta58
Tak jak wcześniej to pisałem:
Lepszym rozwiązaniem i tańszym będzie kupno gotowego modułu świateł dziennych,który możesz podłączyć do halogenów przeciwmgielnych.Obniży moc przeciwmgielnych o 50% i będą one miały funkcję świateł dziennych.Co prawda nie jest to w pełni homologowane rozwiązanie,ale to już lepsza opcja od używania dziennych,jako pozycyjne.
http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-dziennych-drl-dzienne-nr-1-i6511489039.html
Mam u siebie ten właśnie moduł podłączony do halogenów przeciwmgłowych z mocą obniżoną o 50% .
Moduł działa również z czujnikiem zmierzchu.Po włączeniu świateł pozycyjnych lub mijania żarówka ze świateł przeciwmgielnych działająca,jako światło do jazdy dziennej,gaśnie,a po włączeniu przeciwmgielnych świeci pełną mocą.Ten moduł można też podłączyć do świateł drogowych z obniżoną mocą o 30%. Ale w S-max lepiej to wygląda podłączone do halogenów przeciwmgielnych.
planeta58 29-06-2017, 14:53 No właśnie mi też to się podoba , jeden minus to brak homologacji na tą lampę.
planeta58 29-06-2017, 16:23 planeta58
Tak jak wcześniej to pisałem:
Mam u siebie ten właśnie moduł podłączony do halogenów przeciwmgłowych z mocą obniżoną o 50%
Mogę poprosić na PW jak masz to podłączone ?
marekkato 29-06-2017, 16:46 Wiadomość poszła na PW.
Ale mogę nadmienić,że instrukcja montażu wraz ze schematem dostępna jest razem z modułem.
rumunn95 29-06-2017, 16:49 Też używam modułu świateł dziennych w halogenach , polecam
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Drulvurg 03-07-2017, 14:42 A czy trafił wam się wścipski policjant lub nadgorliwy pracownik stacji kontroli pojazdów przy przeglądzie okresowym?
Najchętniej zamontowałbym dual light'a: halogeny + dzienne, które 'udają' postojowe przy włączonych mijania. Boję się tylko potem przez taką pierdołę mandat płacić albo nie dostać przeglądu...
Przed przeglądem możesz taki moduł wyłączyć specjalnym włącznikiem lub wyjmując od niego bezpiecznik, żeby diagnosta nie miał dylematu. W razie czego kup moduł z homologacją:
http://allegro.pl/modul-swiatel-dziennych-swiatla-dzienne-homologacj-i6013578829.html
Prawdopodobieństwo zapłacenia mandatu będzie jeszcze mniejsze, chociaż zaraz odezwą się głosy, że homologacja ma być wybita na reflektorach...
rumunn95 04-07-2017, 04:54 tu nie chodzi ze modul bedzie mial homologacje , moze miec ja nawet ze zlota jak bedzie uzywany z lampami nie homologowanymi jako dzienne nic to nie da
marekkato 04-07-2017, 14:01 A czy trafił wam się wścipski policjant lub nadgorliwy pracownik stacji kontroli pojazdów przy przeglądzie okresowym?
Na szczęście policja nie zwraca większej uwagi,zważywszy na fakt,że wiele samochodów jest fabrycznie wyposażone w podobne rozwiązanie.Rozgarnięty diagnosta też nie powinien bo wie,że na czas przeglądu można odłączyć moduł co najwyżej może zwrócić uwagę.
camel1313 04-07-2017, 18:15 Witam,
Ja mam halogeny przerobione na dzienne przez przekażnik. Po przekręceniu kluczyka w zależności czy jest dzień czy zmrok tryb auto sam wybiera co ma świecić.
W miejsce zwykłej żarówki H8 włożyłem h8 led za 9 zł. Przełącznik na auto i od 1,5 roku tak jeżdżę. Na razie nikt się do mnie nie czepiał, wiem oczywiście że to jest nielegalne.
marekkato 04-07-2017, 18:45 Nie wywala komunikatu przepalonej żarówki? H8 led za 9 zł to pewnie nie jest Can bus.
Witam,
Ja mam halogeny przerobione na dzienne przez przekażnik. Po przekręceniu kluczyka w zależności czy jest dzień czy zmrok tryb auto sam wybiera co ma świecić.
W miejsce zwykłej żarówki H8 włożyłem h8 led za 9 zł. Przełącznik na auto i od 1,5 roku tak jeżdżę. Na razie nikt się do mnie nie czepiał, wiem oczywiście że to jest nielegalne.
Coś więcej, jaki przekaźnik? Będę wdzięczny za info :)
marekkato 04-07-2017, 20:40 Ten przekaźnik to zapewne nic innego,jak moduł świateł dziennych,ale poczekamy,aż kolega camel1313 się odezwie.
Ten przekaźnik to zapewne nic innego,jak moduł świateł dziennych,ale poczekamy,aż kolega camel1313 się odezwie.
Ciekawe czy wystarczy tu zwykły Mah-4120
marekkato 05-07-2017, 19:34 Sam przekaźnik Mah-4120 nie obniży mocy świecenia żarówki przeciwmgielnej,aby mogła służyć jako światło dzienne.
Sam przekaźnik Mah-4120 nie obniży mocy świecenia żarówki przeciwmgielnej,aby mogła służyć jako światło dzienne.
Akurat nie chodzi mi o obniżenie a odniosłem to do postu camel1313 bo prawdopodobnie ma to tak rozwiązane :)
marekkato 06-07-2017, 07:02 Jeżeli ma takie rozwiązanie to niestety nie ma świateł do jazdy dziennej tylko jeździ z włączonymi światłami przeciwmgielnymi przednimi,które świecą pełną mocą.Jedyny wspólny mianownik ze światłami DRL jest taki,że w tym rozwiązaniu podczas załączonych świateł przeciwmgielnych przednich nie świecą światła przednie i tylne pozycyjne.
Tak jak wcześniej to pisałem:
Mam u siebie ten właśnie moduł podłączony do halogenów przeciwmgłowych z mocą obniżoną o 50% .
....
Masz podłączony prąd po stacyjce czy tylko plus od akumulatora?
Czy kabelki do halogenów są osobno podłączone, czy można do jednego?
..
marekkato 10-07-2017, 09:02 Tutaj masz instrukcję:
http://www.dzienne.eu/301.pdf
Mam podłączony tylko plus do akumulatora.Kabelki do halogenów mam podłączone osobno.
camel1313 10-07-2017, 12:49 Całość jest podłączona przez zwykły przekażnik +po stacyjce. Po włączeniu świateł pozycyjnych gasną "dzienne".
Nie wywala żadnego błędu, prawdopodobnie can nie sprawdza halogenów.
Całość jest podłączona przez zwykły przekażnik +po stacyjce. Po włączeniu świateł pozycyjnych gasną "dzienne".
Nie wywala żadnego błędu, prawdopodobnie can nie sprawdza halogenów.
Czyli miałem rację :) zwykły mah i tyle. Jeździsz na halogenach tak jak piszę marekkato :)
camel1313 10-07-2017, 13:30 Czyli miałem rację :) zwykły mah i tyle. Jeździsz na halogenach tak jak piszę marekkato :)
Dokładnie tak. Zastanawiałem sie nad modułem obniżającym świecenie, ale nie podoba mi się wygląd żółtawych świateł. Dlatego zastosowałem ledy H8.
Wcześniej miałem takie za 45 zeta za szt. ale padły po pół roku i oczywiście gwaracja na nie to tylko 30 dni, chińszczyzna. Ale świeciły o niebo mocniej, w zasadzie w dzień nie można było się na nie patrzeć bo aż mroczki pojawiały się w oczach bardzo zbliżone do "oryginału". Te są znacznie słabsze, ale dobrze widoczne z daleka i o to mi chodziło, no i oczywiście cena nawet jak padną to nie żal.
Dokładnie tak. Zastanawiałem sie nad modułem obniżającym świecenie, ale nie podoba mi się wygląd żółtawych świateł. Dlatego zastosowałem ledy H8.
Wcześniej miałem takie za 45 zeta za szt. ale padły po pół roku i oczywiście gwaracja na nie to tylko 30 dni, chińszczyzna. Ale świeciły o niebo mocniej, w zasadzie w dzień nie można było się na nie patrzeć bo aż mroczki pojawiały się w oczach bardzo zbliżone do "oryginału". Te są znacznie słabsze, ale dobrze widoczne z daleka i o to mi chodziło, no i oczywiście cena nawet jak padną to nie żal.
OK czyli nie oślepiają - byłeś może już na przeglądzie po tej modyfikacji?
camel1313 10-07-2017, 16:10 Byłem, ale przekażnik był wyjęty ;)
Cezary99 12-07-2017, 08:08 Witam, a skąd ten + po zapłonie?
camel1313 12-07-2017, 08:14 Nie pamiętam kolorów, ale przekaźnik z kablami umieściłem pod lewą lampą i tam znalazłem +po zapłonie. Musisz poszukać miernikiem.
Witam, a skąd ten + po zapłonie?
Plus (+) po stacyjce masz na kostce od reflektorów, nr 13 (biało fioletowy kabelek).
..
Witam,
Ja mam halogeny przerobione na dzienne przez przekażnik. Po przekręceniu kluczyka w zależności czy jest dzień czy zmrok tryb auto sam wybiera co ma świecić.
W miejsce zwykłej żarówki H8 włożyłem h8 led za 9 zł. Przełącznik na auto i od 1,5 roku tak jeżdżę. Na razie nikt się do mnie nie czepiał, wiem oczywiście że to jest nielegalne.
Podoba mi się takie rozwiązanie i właśnie na dniach będę je wdrażał do Focusa :)
Witam. Odświeżę trochę temat. Właśnie zamontowałem światła dzienne na podstawie pomysłu z tytułu tematu. Aby nie tracić halogenów i nadać im lepszy wygląd zmieniłem je na mocne ledy (ok. 1900 lm). Wykorzystałem moduł świateł długich obniżających świecenie na 30 lub 50 procent. Współpracuje on z automatem zmierzchowym. Całość zajęła mi ok. godziny tylko dlatego że wpadł mi wkręt od lampy na dół silnika:(. Efekt jest świetny. Mam białe światła dzienne i jednocześnie nie straciłem funkcji świateł przeciwmgłowych
CasualLounge 14-04-2019, 12:30 Czy ktoś z Was wymieniał żarówki świateł przeciwmgłowych na LED, tak aby pełniły rolę świateł do jazdy dziennej? Czy w każdym S-Max są to H8?
H8 posiada podstawę w formie kolanka, natomiast na Aliexpress znalazłem taką formę:
https://pl.aliexpress.com/item/Super-jasne-3000lm-H8-H11-LED-reflektor-w-samochodu-72-w-CANBUS-samochod-w-led-h11/32861551197.html?spm=a2g17.search0104.3.72.2849798 f9W0Xkn&transAbTest=ae803_5&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_9_10065_ 10068_10843_319_10059_10884_317_10887_10696_321_32 2_453_10084_454_10083_10103_10618_10304_10307_1082 0_10301_10821_537_536%2Csearchweb201603_6%2CppcSwi tch_0&algo_pvid=14162d9e-7f4c-4313-afa1-ac9beb7cd73e&algo_expid=14162d9e-7f4c-4313-afa1-ac9beb7cd73e-10
Post wyżej napisałem że wymieniłem przeciwmgłowe na ledy i zastosowałem moduł obniżający świecenie tak aby mogły działać jako dzienne a po włączeniu świateł mijania jako przeciwmgłowe. Z tego co wiem to wszystkie mają h8. Te ledy od chińczyków nie podejdą bo jest wspornik. Musi być podstawa H8 w formie kolanka.
Witam Panowie.
Dokładał ktoś zamiast halogenów lampy ledowe ?
Są ładne do zakupienia.
Podzielicie się zdjęciami ?
|
|