Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Czarny płyn do wspomagania


Pawson8
28-06-2017, 17:43
Witam,
W ostatnim czasie zaniepokoiłem się wspomaganiem kierownicy, przy pełnym skręcie np. podczas parkowania wspomaganie jakby przywieszało się, dosłownie przez kilka sekund odczuwalny był całkowity brak wspomagania. Porównując pracę wspomagania z C-MAXem jaki jest też w Rodzinie odczuwam wyraźną różnicę (w c-maxie pracuje znacznie lżej)
Zajrzałem pod maskę i ku mojemu zdziwieniu płyn jest dosłownie czarny! - obecnie nie mam jak porównać jak wygląda płyn w drugim samochodzie, ale na 100% coś z tym trzeba zrobić...
Czytałem trochę forum o pękających wężach itp. ale takiego tematu nie znalazłem stąd prośba o pomoc.

Podpowiedzcie mi co to może oznaczać? pompa wspomagania przepuszcza olej?
Czy na chwilę obecną wymiana płynu wspomagania pomoże?

W załączniku fotki płynu. Na szmatce jest wytarty palec umoczony w tym płynie....

PS. Dokładnie rok temu w poprzednim samochodzie (astra G) wymieniałem pompę, która straciła żywot podczas powrotu z wakacji. W tym roku chciałbym tego uniknąć ;)

dane:
Focus MK2
1,4 benzyna
2005r

miery
28-06-2017, 18:05
Jeżeli nie ma w płynie opiłków metalu spróbował bym wymienić z przepłukaniem. Jeżeli są opiłki to raczej wymiana pompy/maglownicy, ale będzie co będzie.

Pawson8
28-06-2017, 19:45
Opiłków na szczęście nie ma. Pogrzebałem trochę w ziorniczku małym magnesem i nic się nie przylepiło.
Czy orientujecie się gdzie dokładnie jest pompa?
Z tego co próbowałem dojrzeć dzisiaj idąc od zbiorniczka po wężu to wydaje mi się że gdzieś na dole w okolicy ścianki grodziowej ?

J@colo
28-06-2017, 19:56
Nie wiem jak ty ale ja w 1.8tdci mam pompę razem ze zbiorniczkiem.

Pawson8
28-06-2017, 23:44
u mnie w benzynie zbiorniczek jest ewidentnie taki sam jak na foto z załącznika

miery
29-06-2017, 06:03
W MK1 też jest taki zbiorniczek. Wymiana bajecznie prosta. LINK (https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2394107&postcount=10)

Pawson8
29-06-2017, 13:08
Faktycznie się chyba dzisiaj za to zabiore ;)

Podpowiecie jaki kolor płynu wlać?
Przepłukać najpierw jakimś najtańszym,a później wlać lepszy?
Ile mieści się w układ?

Fulara
29-06-2017, 13:15
kolor taki, jaki masz w aucie.

1,5 L

karloss
29-06-2017, 13:37
kolor taki, jaki masz w aucie.

1,5 L

Czyli czarnego nalać ;)

Fulara
29-06-2017, 13:38
jak jest czarny to pewnie był czerwony

weź strzykawkę, weź pod słońce i zobaczysz czy jest bardziej czerwony czy zielony

Pawson8
29-06-2017, 14:08
Próbowałem....
Dało mi to tyle że mogę powiedzieć że jest bardziej grafitowy jak czarny :D


Autodata mówi, że powinein być zielony wss-m2c204-a
Tutaj spotkałem wiele opinii, że czerwony

i co teraz ? ;)

Fulara
29-06-2017, 14:21
jak jest grafitowy to pewnie był zielony

lej zielony i tyle

Pawson8
29-06-2017, 15:00
Podjechałem przed chwilą do punktu z olejami itp . Mówili że jak zwykła pompa hydrauliczna jest to żeby wlać normalnego czerwonego i się nie patyczkować. Niby wymiana płynu a tyle rozbieżności :))

bzyq81
29-06-2017, 15:11
Kolor powoduje grafit z uszczelek. Jak nic nie cieknie to w sumie jest ok. Po wymianie zaraz będziesz miał taki sam. Przerabialem to w Alfie. Jeździ juz tak 3 lata i nic

Wysłane z Tapatalk

Pawson8
29-06-2017, 18:38
No i po robocie. Wymiana zrobiona, układ przepłukany 2l oleju + wyjęty zbiorniczek wyrównawczy i też przepłukany. Wlałem jednak czerwony olej.

Jak na razie jakiejś znacznej różnicy nie ma, może trochę delikatniej działa kierownica.
Dzięki wszystkim za udział w temacie ;)

karloss
29-06-2017, 19:10
jak jest grafitowy to pewnie był zielony

lej zielony i tyle

jak jest czarny to pewnie był czerwony

weź strzykawkę, weź pod słońce i zobaczysz czy jest bardziej czerwony czy zielony

Kolega chyba sam nie wie co pisze.

Pawson8
30-06-2017, 15:39
dobre :D :D
Nawet nie zwróciłem uwagi, że to jedna osoba pisała ;)

RAFIXX
30-06-2017, 17:12
Czy ty myślałeś że płyn wychodzący z fabryki po 10latach eksploatacji pojazdu będzie jak nowy? ? ? wymień sobie i ludziom dUpy nie zawracaj :O czemu płyn czarny każdego mechanika mogłeś zapytać albo ucznia szkoły mechanicznej