Po ponad 30tys. kilometrów na LPG oddałem auto na sprawdzenie luzów zaworowych. Okazało się, że na zaworach wydechowych już jest bardzo ciasno, tzn. największy luz to 0,2 , a najmniejszy ok. 0,13. Na zaworach ssących jest trochę lepiej, ale tylko 3 mieszczą się w normie.
Co w tym wypadku lepiej zrobić? Czy wymieniać wszystkie szklanki, czy planować głowicę i na obecnych szklankach dopierać luz aby był w górnej granicy żeby na dłużej posłużyło? Czy cena w granicach 2-3 tys. jest realna za taką usługę?
Wysłane z mojego MI 5s Plus przy użyciu Tapatalka
Wyrzucone pieniądze, nic to Ci nie da ważne że luzy są, a nie takie jak fabryczne, bo auto też nie nowe.
Gdyby luzów nie było wcale, to tak, trzeba naprawiac.
Ale z takim luzem możesz jeszcze parę lat jeżdzić.
Malkontenci, powiedzą całkiem odwrotnie, rób, wydaj kasę, bo mechanicy musza z czegoś życ.
Nie słuchaj Saloma bo znów pisze głupoty. Poczytaj o luzach zaworowych i będziesz wiedział co powodują za male luzy zaworowe.
BTW...czyli teraz masz dołożyć do tego co zaoszczedziles na lpg. Wyjdzie na to samo co spalanie beny i to przy bezproblemowej jezdzie. No może ciut by zostało w kieszeni...to po co to lpg?
Akurat przy ciężkiej nodze pomimo założenia instalacji i ew. kosztach tej regulacji to i tak wychodzi taniej na LPG
Wysłane z mojego MI 5s Plus przy użyciu Tapatalka
A kto wpadł na taki pomysł , żeby przy regulacji zaworów szlifowwc czy planować głowice? Koszt regulacji zaworòw w duratec jak się pytalem w ubiegłym roku w ASO Ford w Koninie wynosił 680 zł brutto plus koszt nowych szklanek. Szklanka jest w tej chwili po ok 40 zł za sztukę. Głównie wymienia się wydechowe czyli 8 sztuk co daje 320 zł za szklanki. Razem ok 1000 zł. No chyba ze któreś z ssących są tez do wymiany. Także żadne planowania głowicy. Jak juz to niektórzy szlifuja szklanki lub trzonki zaworów. Ja swoim przejechał em 100 tys km na gazie i zrobiłem kompleksowo głowice z wymiana zaworów i szklanek. Wyszło mnie to ok 2500 zł. Także i tak jestem do przodu ponad 10 tys zł .
A kto wpadł na taki pomysł , żeby przy regulacji zaworów szlifowwc czy planować głowice? Koszt regulacji zaworòw w duratec jak się pytalem w ubiegłym roku w ASO Ford w Koninie wynosił 680 zł brutto plus koszt nowych szklanek. Szklanka jest w tej chwili po ok 40 zł za sztukę. Głównie wymienia się wydechowe czyli 8 sztuk co daje 320 zł za szklanki. Razem ok 1000 zł. No chyba ze któreś z ssących są tez do wymiany. Także żadne planowania głowicy. Jak juz to niektórzy szlifuja szklanki lub trzonki zaworów. Ja swoim przejechał em 100 tys km na gazie i zrobiłem kompleksowo głowice z wymiana zaworów i szklanek. Wyszło mnie to ok 2500 zł. Także i tak jestem do przodu ponad 10 tys zł .
Właśnie czytałem Twój temat o luzach. Czyli lepiej wymienić.
W ASO w Tychach powiedzieli mi 1600 za robociznę i wymianę wszystkich szklanek. W innym serwisie do 450 za robociznę + koszt szklanek.
Wysłane z mojego MI 5s Plus przy użyciu Tapatalka
Można szklanki wymienić lub ewentualnie szlifowac. Ja miałem wymienione wszystkie zawory po przebiegu 220 tys km bo były przegrzane. Oraz 10 szklanek , bo pozostałe 6 pasowało.