Zobacz pełną wersję : Rondo. Możliwe sytuacje w świetle przepisów.
Witajcie.
Zachowam się może jak laik, ale chcę wiedzieć jasno wg przepisów jak to powinno być.
Otóż, jeżdżę od wielu lat i jakoś tylko raz w życiu miałem sytuację trąbienia na rondzie kilka lat temu. Lecz przepisy się zmieniają i chciałbym mieć 100% pewności, że wiem co robię.
Nie ma problemu, gdy są namalowane linie prowadzące. Wtedy nie ma dyskusji.
Ja jestem jeszcze ze szkoły kierowców z czasów, gdy pierwszeństwo ma zasadniczo pas wewnętrzny (brązowy pojazd), a czerwony ma mu ustąpić pierwszeństwa. Pod warunkiem, że brązowy zjeżdżając zajmuje lewy pas - czyli swój na zjeździe.
Kilka sytuacji poniżej, kto ma pierwszeństwo?
Sytuacja I
http://img509.imageshack.us/img509/5563/arondopasy2na2isytjy3.gif
Uważam, że brązowy.
Sytuacja II
http://img530.imageshack.us/img530/6743/arondopasy2na2iisytnu1.gif
Ta sytuacja nie powinna zaistnieć, ale jak już to chyba dalej beżowy pomimo, że czerwony jest po prawej ręce gdyż jw. napisałem w świetle pierwszeństwa brązowy....
Sytuacja III
http://img411.imageshack.us/img411/5088/arondopasy2na2iiisytlh8.gif
Tym razem brązowy musi ustąpić ponieważ zmienia domyślny pas ruchu, a czerwony jedzie prawidłowo.
Sytuacja IV
http://img339.imageshack.us/img339/5678/arondopasy2na2ivsytox1.gif
Brązowy ma znowu pierwszeństwo.
Z góry dziękuję za konstruktywne wypowiedzi.
Obrazki są jakie są. Dysponuje jednym programem CAD. To ten produkcji Microsoftu i dodawany do windy :D . Ale myślę, że sens jest czytelny. :) .
Generalnie najlepiej jest przygotować się do zjazdu z ronda odpowiednio wcześniej. Wiadomo - z prawego pasa sytuacja jest w miarę prosta. No ale było by za pięknie, więc...