Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Urwana śruba mocowania wtryskiwacza


qazzaq
22-07-2017, 20:08
Witam,
na początku opiszę problem.
Po regeneracji wtryskiwaczy, po około 1 miesiącu odkręciło się mocowanie jednego wtrysku ( śruba mocująca "łapę" ).
Została dokręcona i ok.
W dniu dzisiejszym to samo spotkało mnie to w trasie.
Próbowałem dokręcić, ale po około 1/8 obrotu śruba ukręciła się i jej część została w głowicy.
I teraz pytanie - co teraz?
Jakieś pomysły?

aurerum
22-07-2017, 20:16
no cóż pozostaje ci zaopatrzyć się w dobre wiertło i wykrętak. Przed wykręceniem proponowałbym podgrzać śrubę.A następnym razem lepiej użyć klucza dynamometrycznego

Fulara
22-07-2017, 20:20
pytanie, czemu się cyklicznie odkręcało

bo to że zerwał to nie jest rozwiązanie zagadki

qazzaq
22-07-2017, 20:27
Pytania, które się pojawiają, to dlaczego się odkręcały (strzelam, że zła, albo stara podkładka), dlaczego tak łatwo się ukręciła ( to chyba jakieś wzmacnianie śruby są ), oraz najważniejsze - jak to naprawić?
Może ktoś miłą już taki problem, albo wie jak się do tego zabrać.

Fulara
22-07-2017, 20:35
wykrętaki

aurerum
22-07-2017, 20:40
nie wiadomo kto i z jaką siłą ją dokręcił przed tobą tzw. (zmęczenie materiału)

qazzaq
23-07-2017, 07:24
Ok, jeszcze jedno, może ktoś ma pomysł gdzie i w jakiej cenie można w/w śruby kupić?
Znalazłem, ale do mk 2 i raczej nie będą pasować.

Wojtek O.
23-07-2017, 14:41
ABC FOCUS, powinni wiedzieć jakie mają być. Ew zapytaj w ASO nie powinny kosztować dużo. Uszczelki pod przelewy u nich były najtaniej.

bzyq81
23-07-2017, 18:20
Jak nie pójdzie wykretakiem to rozwiercenie i sprezyna Heli Coil poratuje.

Wysłane z Tapatalk

lukaszooo
23-07-2017, 18:39
Nie wiem kto ci to wymieniał ale takie śruby zawsze bezwzględnie wymienia się na nowe. Do kupienia w aso za małe pieniądze.
Żeby to ogarnąć musisz nawiercic śrubę i wkręcić dobrej jakości wykretak, możesz też podgrzać głowice i spróbować zmrozic azotem sama śrubę z wykretakiem.

qazzaq
24-07-2017, 07:41
Dziękuję za podpowiedzi, ale oddaje jednak do mechanika.
Na marginesie dodam, że po wyjęciu wtrysków na 99% śruby nie były wymienione na nowe, a teraz mam też wątpliwości, czy podkładki były nowe.
Po naprawie napisze ile $.
Pozdrawiam

lukaszooo
24-07-2017, 09:19
Podkładki to się wymienia pod wtryskami a nie pod śrubami, przy demontażu wtryskow, dzwigienek popychaczy itp zawsze wymienia się śruby i w każdej instrukcji o tym piszą.

ministerq
24-07-2017, 09:26
Większość, zdecydowana większość serwisów (warsztatów) tego nie robi...

qazzaq
24-07-2017, 15:00
Miałem na myśli podkładki pod wtryskiwaczami oczywiście.
Teraz po pierwszych oględzinach u mechanika okazało się, że jeszcze"łapa"mocująca jest pęknięta na pół.

Fulara
24-07-2017, 15:50
genialnie

lukaszooo
24-07-2017, 16:59
Większość, zdecydowana większość serwisów (warsztatów) tego nie robi...

Warsztaty w korych pracowałem zawsze wymieniały strategiczne śruby na nowe choć przy wymianie np uszczelki pod glowica śruby wymieniało się tylko gdy jakas śruba się urwała lub klient wracał z taką samą usterka a powinno wymieniac sie je zawsze, w renomowanych warsztatach przy wymianie oleju zawsze wymienia się korek oleju czego małe warsztacie nie robią nigdy a potem walczą z ureanymi śrubami wtryskow czy bezsensu wymieniają miskę przez zerwany gwint korka.

aurerum
24-07-2017, 18:13
okazało się, że jeszcze"łapa"mocująca jest pęknięta na pół.
Skoro pękła to na pewno ktoś tą śrubę zarąbiście dociągnął

Krzyschu
25-07-2017, 08:27
Zapewne ktoś z rodziny mechanika, który wymieniał u mnie wtryskiwacz.
7Nm i 80 stopni jarzmo kute
7Nm i 85 stopni jarzmo odlewane

U mnie są kute ale w ASO dostaniesz już tylko odlewane. Ok 40zł. Ja przy wymianie kupiłem również kołek ustalający pod jarzmo bo stary miał wygnieciony ślad od jarzma.

Ps. Skoro jarzmo pękło oznacza, że nie dociągałeś jarzma tylko śrubie skończył się gwint w głowicy. Ciesz się, że śruba puściła a nie od razu gwint, bo szansa na jej wykręcenie jakaś jest.

Z ciekawości to jarzma masz kute czy oglewane? Kute jest gładkie i nie ma żeberek.

qazzaq
25-07-2017, 19:55
7Nm i 80 stopni jarzmo kute
7Nm i 85 stopni jarzmo odlewane



Co masz na myśli?

Krzyschu
26-07-2017, 13:30
To procedura dokręcania jarzma dla równych typów jarzm w silniku 1.6 Tdci.
Jak widać pierwszy stopień kluczem dynamometrycznym, drugi kluczem z kątomierzem.

qazzaq
13-08-2017, 05:47
Witam. Na tą chwilę sprawa załatwiona. Śrubę po ciężkich bojach udało się wykręcić. Wymienione podkładki, śruby i jarzma.
Silnik pracuje równo, nie idealnie, ale zdecydowanie spokojniej.
Co mnie martwi, może nie potrzebnie, to nie ustalili przyczyny odkrecenia się 2 śrub.
Mam nadzieję, że to ostatnia taka przygoda☺

technikibart
29-10-2022, 20:20
Panowie, Jaka nasadka torx E.. jest potrzebna aby wykrećić te wtryskiwacze?

1.6 tdci T3DB

https://ford.sklep.pl/pol_pl_sruba-uchwytu-wtryskiwacza-paliwa-Ford-1-6-TDCi-oryginal-R-1685783-20369_1.jpg