Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2007-2010] Źle działający nawiew w kabinie - ciągle leci ciepłe powietrze
Witam
Przeszukałem trochę forum ale nie znalazłem wyczerpującej odpowiedzi na mój problem.
Posiadam C-maxa ( I generacja po lifcie) z 2010r.
Mam Klimatyzację automatyczną dwustrefową z automatyczną kontrolą temperatury.
Problem polega na tym, że jak ustawię sobie jakąś temperaturę (mamy lato więc najczęściej jest to 17-18 stopni) to z prawej strony klima fajnie chłodzi a z lewej zazwyczaj (czasami jest ok) leci ciepłe powietrze.
Doczytałem się że może być to problem z silniczkiem sterującym klapami nawiewu lub samym klapami.
Moje pytania (strona eucatparts.com z katalogiem do Forda przestała działać)
1. Jak się do tego dostać? od strony pasażera czy kierowcy.
2. Czy są dwa silniczki sterujące klapami nawiewu - osobny na lewą i osobny na prawą stronę?
3. Czy ktoś już przerabiał taki temat i podzieli się uwagami, może jakieś wskazówki (czy wyciąga się całość tego że tak to nazwę "mieszacza" powietrza i dopiero rozkręca poszczególne elementy czy można odkręcić (bo jest dostęp) tylko wadliwą część resztę pozostawiając w samochodzie.
4. Mógłby mi ktoś wrzucić rysunki poglądowe z programu jak to jest zbudowane i gdzie umiejscowione - tak żebym lepiej mógł to sobie wyobrazić
W innym temacie poprosiłem o podanie nr części silniczka
oto co otrzymałem
1S7H-19B634-CA Siłownik
Od: 26-03-2007 Do: 23-07-2010
AV6N-19E616-AA - Silnik
Od: 26-03-2007 Do: 23-07-2010 Klim. dwustref. z aut. kontr. temp.
5. ForScan i ELM Config zgodnie pokazują błąd B2266 - usterka obwodu lewej klapki regulacji temperatury
. pytanie dodatkowe
Ile piwa i czasu trzeba poświęcić na naprawę i czy sam w warunkach domowych to ogarnę? Narzędzi trochę mam i coś tam potrafię podłubać przy aucie żeby nie zepsuć :-)
Pomóżcie proszę bo lato w pełni (choć po pogodzie nie zawsze to widać) a w samochodzie coraz cieplej zamiast coraz chłodniej.
Na poczatek zrob test klap lub odlacz aku na chwile, ponownie podlacz. Przekrec kluczyk i poczekaj az sie do konca same poustawiaja.
Jezeli nie przyniesie to efektu to wtedy musisz dobierac sie do sterowania.
Jest czestym problemem ze po odlaczeniu aku lub slabym klapy sie zaczynaja ustawiac a ktos przekreca kluczyk do konca i sie zawieszaja w takiej pozycji
Na poczatek zrob test klap lub odlacz aku na chwile, ponownie podlacz. Przekrec kluczyk i poczekaj az sie do konca same poustawiaja.
Jezeli nie przyniesie to efektu to wtedy musisz dobierac sie do sterowania.
Jest czestym problemem ze po odlaczeniu aku lub slabym klapy sie zaczynaja ustawiac a ktos przekreca kluczyk do konca i sie zawieszaja w takiej pozycji
Co masz na myśli "test klap"
Robiłem test klimatyzacji z poziomu Forscana i niestety nie pomogło.
Dzisiaj wieczorem spróbuję odłączyć na chwilę akumulator.
Akumulator raczej sprawny - wymieniony na nowy przed ostatnią zimą - wstawiona Centra Futura - także myślę że z aku wszystko ok.
Mozliwe ze podczas wymiany nie poczekales az sie ustawia klapy i odpaliles auto.
Ale to oczywiscie tylko sugestia, sprawdz to nic nie kosztuje
Mozliwe ze podczas wymiany nie poczekales az sie ustawia klapy i odpaliles auto.
Ale to oczywiscie tylko sugestia, sprawdz to nic nie kosztuje
oczywiście
dzisiaj po południu to zrobię
Niestety test klap i ich samoczynna kalibracja po odlaczeniu akumulatora nie pomogly.
Podczas ustawiania klap slychac charakterystyczny lekki zgrzyt plastikowych zębatek
Zgrzyt zebatek nie bedzie od silniczka lub silownika, cos musi je blokowac przez co pojawia sie ten dzwiek.
czyli jednak rozbieranie tego mnie nie ominie.
Masz może dostęp do rysunków tego.
Mojej walki z wiatrakami :-) ciąg dalszy.
Rozkręciłem wczoraj trochę plastików, wyciągnąłem schowek nad nogami pasażera i zobaczyłem cały (jak mi się wtedy wydawało) system sterowania nawiewami.
Były tam trzy takie same silniczki (nr części 3M5H-19E616-AB) które wypiąłem z instalacji i poodkręcałem - dostęp dość dobry. Każdy z nich rozmontowałem i dokładnie obejrzałem stan zębatek - nie budził zastrzeżeń Poskładałem to i dalej nic. Ale jak już miałem rozebrane to wszystko to usłyszałem że ten hałas o którym pisałem wcześniej nie dochodzi z prawej tylko z lewej strony konsoli.
Wziąłem się więc za lewą stronę. po zdjęciu plastików zobaczyłem jeszcze jeden taki silniczek do którego dostęp jest już mocno utrudniony (pedał gazu, wspornik konsoli, kolumna kierownicy itp.) Ze względu na brak bardzo krótkiego torxa 20tki nie udało mi się go wyjąć - jednak po odłączeniu od instalacji i włączeniu nawiewu hałas ustał czyli silniczek albo te klapy którymi steruje są uszkodzone.
moje pytanie
Ze względu na późną porę - było już około 0:00 nie miałem sił już z nim walczyć i przyjrzeć się na spokojnie wszystkiemu.
Za co sa odpowiedzialne poszczególne silniczki po prawej stronie a za co ten po lewej.
Czy po lewej jest też więcej tych silniczków tylko ich nie zauważyłem czy jest tylko ten jeden.
Gdzie znajduje się siłownik którego nr części podałem w pierwszym poście i za co on odpowiada.
Jezeli dobrze kojarze to silowniki po prawej sa od sterowania klapami kierunku nawiewu.
Masz klime dwustrefowa wiec czesc tych po lewej tez za to odpowiadaja w przypadku ustawienia roznych temperatur dla kierowcy i pasazera.
Silnik i klapa z ktora masz problem to klapa przy nagrzewnicy.
Musisz odkrecic silnik z ktorym masz problem i sprawdzic czy klapa obraca sie swobodnie
Dariusz_B 23-10-2019, 19:42 Odświeżę temat, bo jestem zainteresowany rozwiązaniem problemu, który pojawił się w moim aucie (FF2 FL). Podobnie jak u autora wątku mam klimatyzację dwustrefową i z lewej strony wieje powietrze chłodniejsze niż z prawej strony z tym, że ja sprawdzałem bez włączonej klimatyzacji, bo w tych dniach nie jest potrzebna. Nie sprawdzałem zachowania po wlączeniu AC.
Zrobiłem test na panelu klimatronika - nie pokazał żadnych błędów.
Zrobiłem test modułu EATC z poziomu Foscan - również bez błędów.
Obserwując parametry w Forscan podczas zmian nastawy temperatury:
w trybie mono: otwarcie lewej i prawej klapy zmieniają się niemal identycznie
w trybie dual: klapy otwierają się odpowiednio przy zmianie nastawy temperatury.
Gdyby któryś z kolegów dysponował schematem kanałów powietrznych wraz z klapami i sterowaniem, poproszę o podzielenie się. Może analiza takich danych pomoże mi znaleźć przyczynę mojego problemu. Myślę, że więcej osób może skorzystać z tej wiedzy, bo nierównomierne grzanie jest dosyć powszechne w tych autach, z tego co przeglądałem forum...
Witam
Schematu nie posiadam, ale w moim przypadku skończyło się na wymianie jednego z silniczków sterujących klapami przepływu powietrza.
pozdrawiam
Bump: Witam
Schematu nie posiadam, ale w moim przypadku skończyło się na wymianie jednego z silniczków sterujących klapami przepływu powietrza.
pozdrawiam
Link bezpośredni nie działa więc zrobiłem krótki film (http://youtu.be/bCGK3dXmYig) jak znaleźć system ogrzewania na tej stronie (https://7zap.com/en/)
Dariusz_B 28-10-2019, 21:46 Dziś zauważyłem, że po godzinnym postoju nastawy klap sterujących ciepłym powietrzem na stronę lewą i prawą były ustawione na 100% zaraz po odpaleniu silnika. Co oznacza, że gdyby silnik był ciepły to grzanie byłoby takie samo jak przy ustawieniu HI na panelu climatronika. W miarę upływu czasu podczas jazdy nastawy tych klap się zmniejszały sukcesywnie co 2-3 %. W międzyczasie próbowałem zmieniać ustawienia na panelu i dopiero wyłączenie nawiewu na nogi spowodowało ustawienie klap na wartości odpowiadające zadanej temperaturze (20 stopni) czyli około 30%. Ponowne włączenie nawiewu na nogi podniosło nastawy klap do poprzedniej wartości.
Czy ktoś wie skąd bierze się korelacja między nawiewem na nogi a wyższymi niż żądane przez temperaturę nastawami klap?
Dariusz_B 11-01-2020, 21:20 Wodorek, mógłbyś więcej jaki silniczek wymieniłeś i jak się do niego dobrałeś?
Witam
Schematu nie posiadam, ale w moim przypadku skończyło się na wymianie jednego z silniczków sterujących klapami przepływu powietrza.
pozdrawiam
Czy nadmuch na nogi w waszych autach jest mocny? U siebie zauważyłem że na nogi jest dość mizerny. W aucie mam climatronic dwustrefowy. Nawiew na szybę jest wyczuwalny od najniższej prędkości, tak samo na środkowe kratki, natomiast na nogi lekko czuć dopiero przy największych obrotach dmuchawy. Dodatkowo przy ustawieniu tylko na nogi powietrze nadal daje prze środkowe kratki. Coś się chyba zrąbało ze sterowaniem kierunkiem nawiewu? przy przestawianiu kierunku nawiewu jakiś ruch pod deską rozdzielcza słychać.
Pozdrawiam
mirek8423 15-12-2020, 15:14 Hej. Też mam climatronica i góra i środek jest jak u ciebie a na sam dół wyczuwalny powiew jest tak od 3 kreski. Musimy pamiętać, że powietrze się rozdziela na stopy kierowcy i pasażera no i lecą kanały pod przednie fotele. A jak dmucha na same nogi to przez środek leciutko ale na prawdę leciuteńko wylatuje powietrze.
Wszystko rozumiem że trzeba rozdzielić powietrze ale u mnie jest chyba coś nie tak. Rozumiem żeby był słabszy nadmuch ale przy pierwszych kreskach praktycznie wcale go nie ma i to wtedy kiedy ustawiony jest kierunek wyłącznie tylko na nogi. Ciepłe powietrze wtedy daje przez środkowe nawiewy tak jak by był ustawiony nawiew właśnie na nie a nie na nogi.
Pozdrawiam
wienio61 15-12-2020, 22:44 nawiew dolny dmucha również do drugiego rzędu siedzeń i może być słabszy
mirek8423 16-12-2020, 17:34 wienio61 no kolega wie, że tak jest bo pisał ale słabo u niego to wygląda z tymi nawiewami. Trzeba naprawić i tyle. Jak miałem Citroena C4 to tam to jest nagminne, że takie rzeczy się dzieją i kupiłem zestaw naprawczy i wymieniłem te całe trybka ( 2 godz i zrobione), u syna w Peugeocie 307 jest tak samo do dooopy, jakieś słabe te plastikowe trybka do zmiany kierunku i temp. Heh.
Witam forumowiczów!
Odkopuję temat żeby zadać pytanie o sposób działania klimatronika w C-maxie z 2009r. Czy przy wyłączonej klimatyzacji, w trybie AUTO elektronika sama reguluje temperaturę? Przykładowo: na zewnątrz 25C, nastawa 20C, czy powietrze będzie w takim przypadku nieogrzewane, czy lekko jednak podgrzewane i żeby uzyskać najchłodniejsze możliwe, trzeba ustawić na "LO"? Drugie pytanie: czy przy włączonym "AC" sprężarka działa cały czas niezależnie od temperatur (wiem że poniżej 4C nie działa).
|