Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] 1.6 TDCI Skrzynia CVT Komunikat ''Uszkodzona skrzynia biegów''
Witam. Ford focus cmax 1.6 tdci automat.
Od jakiegoś czasu wyskakuje mi komunikat "uszkodzona skrzynia biegów". Po wyłączeniu i odpaleniu silnika na nowo znika ten komunikat.
Ostatnio zaobserwowałem,ze jak dojeżdżałem do świateł , trzymając auto na hamulcu szarpnęła skrzynia , wyskoczył wyżej wymieniony komunikat i automatycznie obroty wzrosły o jakieś 300obr/min. Slabo tez reagował na gaz. Po restarcie wszystko wróciło do normy.auto normalnie jeździ itd itp.
Dzisiaj bylem u mechanika zajmującego się skrzyniami automatycznymi, zdiagnozował padający sterownik hydrauliczny wycenił naprawę na 2500-3000 zl.
znalazłem taki sterownik hydrauliczny na alledrogo, zadzwoniłem do sprzedającego, ale ten znów stwierdził, ze te sterowniki się rzadko psuja,wie z własnego doświadczenia, ponieważ przerabia te auta z automatów na manuale.
wiec już zgłupiałem i postanowiłem was się poradzić, miał ktoś już coś takiego ? może mi jakoś pomoc doradzić?
znalazłem sobie całego c-maxa w Niemczech żeby ewentualnie zrobić przekładkę na manuala... ale kupując automata nie oto mi chodziło...
ewentualnie możecie mi doradzić w jakich modelach wychodziły jeszcze te skrzynie CTV?
Jakies sugestie ?
Pozdrawiam
Te skrzynie wychodziły w c-maxach i focusach mk2 w silnikach 1.6 tdci i 1.8 16v benzyna. generalnie skrzynie są oki do czasu się ich psucia.
a ty chcesz kupić całe auto w manualu by zrobić przekładke czy automata.
a ty chcesz kupić całe auto w manualu by zrobić przekładke czy automata.
bije sie z mysla kupienia calego auta z manualem i przerobienia mojego automata
Graty kupisz za 1000-1200zł plus sprzegło w zależności czy chcesz nówke czy używke.
wiesz, tylko szkoda mi tego automata... po cos go chcialem i kupywalem.
Ja też miałem podobny dylemat i koszty naprawy 3-4tys i też myślałem nad zakupem skrzyni używanej z sprawnego auta bo też kupisz za ok 1000-1500zł plus 500 przełożenie. Wymieniłem na zwykłego automata 4 biegowego ale ta skrzynia jest przyjemna i wolna wiec będe przechodził na manuala 6-biegów.
arturfom 23-08-2017, 11:36 Po wyłączeniu i odpaleniu silnika na nowo znika ten komunikat.
Po restarcie wszystko wróciło do normy.auto normalnie jeździ itd itp.
Jakies sugestie ?
Pozdrawiam
Skrzynie CVT tego typu były montowane jeszcze w Mini i Nissanie, CVT ma również Subaru, Mitshubishi i Toyota tylko to już inna budowa.
Jeśli masz komunikat na ekranie i nie ma błędów w kompie to zacznij od akumulatora słaby i rozładowany wtedy częstym błędem jest albo awaria układu kierowania, układu wspomagania albo skrzyni biegów - komunikat znika po czasie samoistnie albo po ponownym odpaleniu. Prawdopodobnie jest to błąd komunikacji, do sprawdzenia jeszcze elektryka przy kompie.
Moduł sterowania wg instrukcji ma zasilanie w zakresie 8,5 - 16,9 V, czujniki mają 6.0 - 10,7 V. Wszelkie napięcie poza zakresem wywali ci MIL.
Jeśli masz OBD to podłącz do auta na stałe - jeśli pojawi się komunikat możesz zerknąć usterki prawdopodobne.
Skrzynia w przypadku awarii sama przejdzie w tryb awaryjny i będziesz jechał jak na jedynce, tryb awaryjny włączany jest gdy w skrzyni jest inna ilość obrotów na wyjściu niż wyliczona z programu np. spalony olej i niedomagania sprzegła hydrokinetycznego, awarii uległ sterownik - brak możliwości sterowania przekładnią, awaria czujnika prędkości lub ciśnienia.
https://images81.fotosik.pl/780/b7a72835bf0cfd05med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/b7a72835bf0cfd05)
takie mam błędy
grodek75 13-09-2017, 20:46 Skrzynie CVT tego typu były montowane jeszcze w Mini i Nissanie, CVT ma również Subaru, Mitshubishi i Toyota tylko to już inna budowa.
Jeśli masz komunikat na ekranie i nie ma błędów w kompie to zacznij od akumulatora słaby i rozładowany wtedy częstym błędem jest albo awaria układu kierowania, układu wspomagania albo skrzyni biegów - komunikat znika po czasie samoistnie albo po ponownym odpaleniu. Prawdopodobnie jest to błąd komunikacji, do sprawdzenia jeszcze elektryka przy kompie.
Moduł sterowania wg instrukcji ma zasilanie w zakresie 8,5 - 16,9 V, czujniki mają 6.0 - 10,7 V. Wszelkie napięcie poza zakresem wywali ci MIL.
Jeśli masz OBD to podłącz do auta na stałe - jeśli pojawi się komunikat możesz zerknąć usterki prawdopodobne.
Skrzynia w przypadku awarii sama przejdzie w tryb awaryjny i będziesz jechał jak na jedynce, tryb awaryjny włączany jest gdy w skrzyni jest inna ilość obrotów na wyjściu niż wyliczona z programu np. spalony olej i niedomagania sprzegła hydrokinetycznego, awarii uległ sterownik - brak możliwości sterowania przekładnią, awaria czujnika prędkości lub ciśnienia.
Wiesz że gdzieś dzwoni tylko nie wiesz w którym kościele.
arturfom 28-12-2017, 11:36 Wiesz że gdzieś dzwoni tylko nie wiesz w którym kościele.
Może uzasadnisz swoją wypowiedż?
co do blędów to
0701 - to ogólny błąd układu napędowego
0961 - elektrozawór - zbyt niskie napięcie na selenoidzie w teście przez 5 sekund, co za tym idzie mógł pojawić się błąd 0871
0871 - zbyt duże ciśnienie lub nie ma ciśnienia w przekładni
często pomaga własnie skasowanie błedów ponieważ błedy mogły być spowodowane niskim napięciem w instalacji - grodek75 - ostatnio padł mi alternator w trakcie jazdy i wyłaczyło wspomaganie i skrzynię biegów, po naprawie błedy to między innymi co dziwne 0701 i abs skoro komputer sam ograniczył funkcjonalność.
zalecane jest skontrolowanie ilości płynu przekładniowego i sprawdzenie pod kątem wycieków - z poważniejszych brudny płyn ( wymiana ), okablowanie, elektromagnes, ECM, pompa
Witam.
Trochę odkopie temat, mam problem z automatyczną skrzynią biegów, komunikat usterka skrzyni biegów
pojawia się najczęściej przy puszczeniu gazu.
Jakieś sugestie, podpowiedzi?
Z góry dziękuję
Edit.
Zły jestem to dopiszę, byłem u "specjalistów" od skrzyń.
Niby zrobili diagnostykę, oporność, ciśnienie, ponowną adaptacje, itd. Ale nic z tego nie wynikło, dalej nie wiadomo jaka jest usterka, bo trzeba wyjac skrzynie. Finalnie kilka stów w plecy i dalej głupi. Pozdrawiam.
Piotr_V6 23-04-2019, 18:58 najczęstszym problemem tej skrzyni jest sterownik skrzyni.
Witam. Podepnę się z moją skrzynią .
Oczywiście focus cmax 1,6tdci cvt.
Błędy były inne i dotyczyły poślizgu sprzęgła .
Zdecydowałem się na wymianę sprzęgła hydrokinetycznego.Po wymianie sprzęgła ,poszedł nowy olej i filtr i teraz mam taki objaw że auto nie chce ruszyć .Włączam DRIVE i nic po jakimś czasie coś tam lekko zaczyna ruszać ,nie wiem czy to zdrowe dla skrzyni ale dodaję trochę gazu i samuchód zaczyna powoli ale to bardzo powoli ruszać i tak coraz szybciej szybciej aż w końcu po jakiś 50 metrach załapuje i już jedzie rewelacyjnie .Można tak do woli nim jeżdzić ,gaszę kilkakrotnie silnik sprawdzam i wszystko ok.Błędów brak.Potem odstawiam go na godzinę i po godzinie ZNóW!!! to samo .Co poszło nie tak???
Budocomplex 30-05-2019, 17:17 Witam
Panie adax,super że udało się rozwiązać problem ale jeszcze lepiej by było jak by Pan się podzielił infem co było problemem.
U mnie idealnie taki sam objaw.
Witam.Mam identyczny objaw w moim C-Max.Konwerter po regeneracji,nowy olej,wszystkie błedy usunięte.Auto ledwo się toczy a po przekroczeniu 2,5tys. obrotów wywala błąd P0715.Jak go rozbujam to cały dzień może jeżdzić normalnie do czas postoju i tak w kółko.Proszę napisz jak rozwiązałeś tą usterkę.
Problem rozwiązany.
Co za...
Za takie coś powinien dostać bana.
Wracając do tematu, ja z kolei zastanawiam się nad wgraniem sterownika skrzyni biegów ale wersji amerykańskiej. Objaw mojej skrzyni cvt jest taki, że w trakcie jazdy nie ma żadnego szumu ale przy każdym postoju (niezależnie czy na N, D, P) po dwóch-trzech sekundach skrzynia wyraźnie zaczyna szumieć. Tak jakby jakieś tarcze o siebie się tarły. Nie znam się na mechanice, więc to tylko moje subiektywne porównanie.
Macie jakieś pomysły?
Witam
Mam problem w moim c-maxie 2006 rok automat kręci tylko do 3000 obrotów max 90km/h nie wiem czy szukać jakieś innej skrzyni biegów w serwisie Forda powiedzieli że nie opłaca się naprawiać ale chcieli odkupić moje auto to wzudziło moje podejrzenie że może to nic poważnego
Piotr_V6 13-10-2022, 18:44 no w serwisie napewno się nie opłaca , ogólnei bardziej opłaci się szukać używanej sprawnej niż naprawić to co masz . A jeszcze lepiej przełożyć na manual i rozstać się z tą skrzynią na zawsze bo ani to fajne ani ekonomiczne.
|
|