Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] blędy DTC Forscan 1.6 Ti-VCT


tomaszil38
14-08-2017, 08:32
Witam,
w trakcie jazdy zaświeciła mi się kontrolka check engine, odpiąłem aku ale kontrolka świeci się nadal.
Wczoraj zrobiłem test Forscanem i pojawiły się następujące błędy:
P0460 - Nieprawidlowy sygnal poziomu paliwa z zestawu wskazników.
P0113 - Zbyt wysoka wartość na wejściu czujnika IAT
P0602 - Błąd programu PCM
P0174 - Mieszanka w układzie zbyt uboga (grupa cylindrów 2)
P0443 - Usterka obwodu zaworu upustowego.
B1318 - Zbyt niskie n apięcie akumulatora.
B1994 - Obwód poduszki bocznej powietrznej otwarty, z przodu po stronie kierowcy
B1877 - Usterka obwodu ukladu cofania pasa bezpieczenstwa kierowcy
B1318 - Zbyt niskie n apięcie akumulatora
B1244 - Uszkodzenie obwodu przekaźnika wycieraczki tylnej szyby.
B2256 - Zwarcie z masą przekaźnika podgrzewanej przedniej szyby.
B1428 - Awaria obwodu lampki sygnalizacyjnej zapięcia pasów.

Samochód kupiłem 3 tygodnie temu, póki co wymieniłem olej na Formułę 5w-40 (taki był lany dotychczas), filtr oleju na oryginał i powietrza. Rozrząd nie wiem kiedy był zmieniany - nie zdążyłem się jeszcze umówić. Auto ma przejechane 188 kkm. Silnik przez jakieś 2-3 sekundy po odpaleniu "klekocze". Co do mocy to nie jestem w stanie stwierdzić czy nastąpił spadek, spalanie wg kompa po trasie z kilkoma miejscowościami + kilka wyprzedzań do 5 rpm wyszło 6,5l.

Czy ktoś ma jakiś pomysł na powód tych błędów?

lando
14-08-2017, 10:20
Na początek zajmij się akumulatorem. Sprawdź napięcie po nocy i na odpal onym silniku. Może coś szaleć przez niskie napięcie.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Qubczyk
14-08-2017, 10:33
Silnik przez jakieś 2-3 sekundy po odpaleniu "klekocze".

Klekotanie to prawdopodobnie wina kół zmiennych faz rozrządów. U mnie było to samo, po wymianie ustąpiło.

tomaszil38
29-09-2017, 18:16
Po naładowaniu i ponownym odczycie mam błąd:
P000A
PIDs supported (01-20) 2.14073344E9
Freeze DTC DTC (kod usterki): 0 MIL: wyłączony
Fuel system status (FSS) DTC (kod usterki): 2 MIL: wyłączony
Calculated engine load value (engineload) 38.03
Engine coolant temperature (ECT) 91.0
Short term fuel % trim Bank 1 (STFT1) -0,78
Long term fuel % trim Bank 1 (LTFT1) -0,78
Short term fuel % trim Bank 2 (STFT2) -078
Long term fuel % trim Bank 2 (LTFT2) -3,12
Engine RPM 2579,0
Vehicle speed 83.0
MAF air flow rate (MAF) 11.44

Ktoś jest w stanie coś powiedzieć na ten temat? Czytałem, że to może być sonda lambda.