Zobacz pełną wersję : Na co zwrócić uwagę przy odbiorze instalacji?
Witam,
jestem tu nowy, jeśli było to proszę o skierowanie do odpowiedniego tematu, szukałem ale nie znalazłem.
Pytanie brzmi:
Zakładam STAG300, na co zwrócić uwagę przy odbiorze instalacji i podczas próbnej jazdy z pracownikiem?
Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich gazowników :fcp29
Tak naprawdę to musisz pojeździć trochę żeby zobaczyć jak zachoduje się instalka trudno wsiąść do samochodu i od razu ocenić jakość wykonania instalacji, spalanie itd. Wiadomo jak będzie strzelać, szapać, gasnąć to chyba coś nie tak :fcp4 a tak na poważnie to trzeba dopilnować formalości tj. certyfikaty, gwarancje, homologacje. Ewentualnie później żądać regulacji instalacji jak jest coś nie tak, chociaż nierównomierna praca silnika, luki mocy i inne dziwne zachowania na LPG mogą świadczyć o konieczności wymiany świeczek lub przewodów WN.
Zakładam STAG300, na co zwrócić uwagę przy odbiorze instalacji i podczas próbnej jazdy z pracownikiem?
W jaki sposób jest załozona, czy kabelki ładnie poupinane, czy rurki sa na swoich miejscach, czy wszystko jest pomocowane, czy wszystko inne działa tak samo zanim załozyłes LPG.
Wszystko pozostałe sprawdzisz jadąc do domu i w późniejszej eksploatacji.
Szczególnie w jaki sposób przełącza sie na LPG(u mnie nawet nie wiem kiedy sie to dzieje-dobrze ze mam kontrolke :) )i w jaki sposób powraca spowrotem na benzyne. Tez nie powinno byc to zauważalne.
Ogólnie musisz sprawdzić, czy wszystko zrobuione jest estetycznie.
:fcp29[/b]slawko - zapytam inaczej: czy możesz przekazać pierwsze wrażenia z jazdy swoim autem, w którym zleciłeś zamontowanie instalacji do zasilania silnika mieszniną gazów propan-butan, zwanej inaczej LPG? :fcp2
Moze przekażesz pierwsze wrażenia z jazdy na gazie?niestety nigdy nie jeżdze na gazie. zawsze czekam az wytrzeźwieje :D
Moze przekażesz pierwsze wrażenia z jazdy na gazie?niestety nigdy nie jeżdze na gazie. zawsze czekam az wytrzeźwieje :D
:fcp26
Koniec OT.
karex, :fcp19 Tak sobie przypominam, że za podobne posty śp Raferi dostawał połajanki za cwaniackie odzywki... :fcp9 :fcp4
dresat, spoko, Sławko się pochwali. Nie naciskaj.
Witam,
Słuchajcie założyłem już sobie gaz ale co z tego jak mam nie odparte wrażenie że coś spie... skopali w niej.. :fcp6 niestety nie wiem jak i gdzie mógłbym znaleźć jakiegoś fachowca od tych spraw w trójmieście, żeby mi obiektywnie powiedział czy dobrze mi sie wydaje czy też nie..
Głównie sprawa się opiera o to, że przed założeniem palił mi jakieś 8- 9 litrów a po założeniu do 12 i to jazdy w trasie!! a z tego co wyczytałem to niby na gazie spalanie może się zwiększyć o 1 - 2 litrów poza tym trochę słabszy się stał ....:/
Czy ktoś może mi pomóc??
Sekwencję z STAG300-4 do tego parownik Tomasetto i wtryskiwacze (czy listwa) valtek żółte 67 R010104
Parownik chyba za mały jest bo gdzieś wyczytałem , że AT09 to jest do 90KM a ja mam "troszkę" ponad 100KM
To jaka diagnoza??;> jechać do warsztatu z :573: ;)
Kassior >
pojedz do wojtali w redzie.
troche pewnie poczekasz na wizyte ale warto. http://www.autogazserwis.pl/
facet jest na forum ac.com.pl i z tego co czytam jest dobrym fachowcem od LPG
sam żałuję że nie zakładałem instalacji u niego.
parownik za mały. powinien byc Zavoli.
Chociaż na tym Tomasetto AT09 prawidłowo pracują silniki do 110KM.że przed założeniem palił mi jakieś 8- 9 litrów a po założeniu do 12 i to jazdy w trasieale czego :?:
8-9 litrów benzyny of course..;) ateraz do 12 LPG :(
[ Dodano: 2007-07-04, 13:33 ]
emge74, no też czytałem to na ac ale też i na żywo słyszałem mało pochlebne opinie na jego temat
także wolał bym jeszcze jakiś inny zakład znaleźć żeby dostać Obiektywną opinię ;)
Ale dzięki za info..:]
Ja bym powiedział, że to spalanie to w normie jak na takie auto. Ale jako nieposiadacz sekwencji może lepiej się nie będę wypowiadał. Niepokojący jest zauważalny spadek mocy. Może wystarczy lekko podregulować korekcję map wtrysków. Czy jeździli z tobą z podłączonym laptopem i stroili to podczas jazdy, czy zainstalowali i już - płać pan, gotowe.
Jeszcze jedna kwestia - czy powiedzieli, żebyś przyjechał po 1000km na regulację? Może wtedy dostroją jak się membrany ułożą?
8-9 litrów benzyny of course..;) ateraz do 12 LPG :( szukasz dziury w całym :p
8-9l PB +20% = 9.6-10.8l LPG.
Masz nowa instalacje więc przejedź najpierw ten 1000km , zrób darmowy przeglad oraz regulacje i wtedy zobaczysz.
Przy okazji: zwolnij troche :D
Slawko, już jestem po ponad 2000 km
po rzeglądzie, który prezentował sie następująco..: ile pali?? (bez pytania ile PALIŁ) acha... to suuuuuuper jest że 12!! <szok>
podłączył kompa, popsikał na styki parownika, zabrał kabelki od kompa, machę zamknął dziękujem.. i dowidzenia ....już 10 min mamy zamknięte.. to ostatnie to już moja złośliwość bo się BARDZO śpieszyli...
Niepokojący jest zauważalny spadek mocy. Może wystarczy lekko podregulować korekcję map wtrysków. Czy jeździli z tobą z podłączonym laptopem i stroili to podczas jazdy, czy zainstalowali i już - płać pan, gotowe.
Jeszcze jedna kwestia - czy powiedzieli, żebyś przyjechał po 1000km na regulację? Może wtedy dostroją jak się membrany ułożą?
miałem podobny problem przy swojej instalacji.
wszystko faktycznie zostało wyregulowane po przejechaniu 1400km - tzw. pierwsza regulacja wbijana w książkę gwarancyjną.
po tej regulacji zniknął zauważalny spadek mocy,
a i spalanie unormowało się w trybie mieszanym na poziomie między 11 - 12 LPG / 100km.
także pierwsza regulacja jest kluczowa.
już jestem po ponad 2000 km
po rzeglądzie, który prezentował sie następująco..: ile pali?? (bez pytania ile PALIŁ) acha... to suuuuuuper jest że 12!! <szok>
podłączył kompa, popsikał na styki parownika, zabrał kabelki od kompa, machę zamknął dziękujem.. i dowidzenia ....już 10 min mamy zamknięte.. to ostatnie to już moja złośliwość bo się BARDZO śpieszyli...
czyli musisz gościa wsadzić do auta i się z nim przejechać - koniecznie
powinien pokazać ci jak zgrane są mapy
w dodatku powinieneś powiedzieć mu - w sumie to zaprezentować podczas jazdy
w którym momencie jest słabo i powinien gość korygować to "na żywo"
Slawko, aaaa... i jeśli chodzi o zwalnianie... czy jeszcze wolniej niż 90-120 km/h(ale to max max) czyli tak jakoś 3 -3,5 tys obrotów ...mam jezdzić??;>
Slawko, aaaa... i jeśli chodzi o zwalnianie... czy jeszcze wolniej niż 90-120 km/h(ale to max max) czyli tak jakoś 3 -3,5 tys obrotów ...mam jezdzić??;>
podczas regulacji jedziesz na pełnym zakresie tak jak jeździsz na codzień
ja gazownikowi powiedziałem, że na benzynie na 5tym biegu auto ciągnęło od 1,5 tys obr
i tak wyregulował, że na gazie też pięknie ciągnie - czego wcześniej nijak nie dało rady osiągnąć.
emge74, heh.. to mojego regulował na wolnych obrotach... :fcp18 co wydaje się niezbyt poprawnym podejściem w świetle tego co napisałeś nie :fcp9 :fcp13
Czyli po prostu wgrał mapę wtrysków z benzyny i się nie wgłębiał w jej podrasowanie dla gazu. No i masz efekt jaki masz...
heh.. ale wiecie co w tym wszystkim jest najśmieszniejsze?? jest wokół TYLE zakładów zakładających instalację LPG i ŻADEN nie potrafi sprawdzić czy instalacja jest poprawnie założona, czy dobrze części są dobrane do siebie i modelu samochodu itd. :fcp5 Dodatkowo samochodów na LPG przybywa a stacje kontroli pojazdów ograniczają sie TYLKO do umiejętności sprawdzenia czy instalacja jest szczelna :fcp6
Panowie, a może jakieś inne rady :?:
|
|