Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Przybywa oleju oraz wyciek 1.6 tdi 109km DPF


mati001235
29-06-2014, 19:32
Witam

Posiadam forda focusa 2 2005 r 1.6 tdi 109km DPF

Przebieg 191tys km

Zauważyłem ostatnio przybywanie oleju w silniku oraz wyciek z pod samochodu oleju.

Nie jestem w stanie powiedzieć skąd jest ten wyciek.

Dodatkowo przy odpalaniu silnik trzęsie i gdy jest ciepły gorzej zapala.

Prosił bym o pomoc co moze być przyczyną

Pozdrawiam

majek32
29-06-2014, 19:36
daleko nie trzeba było nawet szukać http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=207247
Jest odpowiedź skąd może przybywać oleju, a wyciek trzeba zlikwidować

mati001235
29-06-2014, 19:51
a jak sprawdzić czy mam filtr DPF bo do końca nie jestem pewien.

Po nr vin jest możłiwość by ktoś sprawdził

andrzej1987
29-06-2014, 19:53
to podaj vin

Bump: abo sprawdź sobie tutaj http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do

majek32
29-06-2014, 19:57
daj vin to sprawdzę

mati001235
29-06-2014, 19:59
nr vin WF05XXWPD55PO3461

majek32
29-06-2014, 20:03
błędny vin

mati001235
29-06-2014, 20:06
WF05XXWPD55P03461
pomyliłem się zamiast 0 dałem o

majek32
29-06-2014, 20:07
Emisja spalin poziom IV + DPF

Ma DPF

I 110 kucy a nie 109:p

mati001235
29-06-2014, 20:13
czyli co moze być przyczyną wzrostu oleju patrząc na to ze to jest przyczyna np dpf

majek32
29-06-2014, 20:14
W tym temacie co podałem jest napisane, mało?

mati001235
29-06-2014, 20:36
warto usunąć ten filtr jest czy nie za bardzo?

RedFord
29-06-2014, 20:52
To zależy, tematów i opinii na temat DPF mnóstwo. Zależy też na jakim etapie się przytkałeś. Machnąłeś jakąś dłuższą trasę ostatnio czy tłuczesz się po mieście tylko?

mati001235
29-06-2014, 20:58
raczej po mieście

czy 800zł za usunięcie mechaniczne i komputerowe to dobra cena?

zwiększa mi sie olej w silniku i myślę ze to przyczyna częstego wypalania

Spalanie w mieście ok 6l ropy

RedFord
29-06-2014, 21:12
Przybywanie oleju to raczej efekt zapchania. Garnij się poza miasto, zrób z 80 km, daj mu trochę w palnik. Musiałeś go zamulić i wcale się nie czyści.
Co do ceny, w Radomiu chcą od 1000 w górę. Jeśli masz zamiar usunąć to ja bym postawiła na dobry punkt a nie na jakiegoś tam pana Mietka z lasu ;)

mati001235
29-06-2014, 21:14
czyli przybywanie oleju moze mieć związek z dpf bo jedni mówią ze tak drudzy ze nie.

Warto go usunąć?

Jak poznać czy jest uruchomione wypalanie.
oraz jak rozpoznać ze to właśnie olej zwiększa się przez dpf (podpięcie do komputera czy jak inaczej)

radek70
29-06-2014, 21:21
To zależy, tematów i opinii na temat DPF mnóstwo. Zależy też na jakim etapie się przytkałeś. Machnąłeś jakąś dłuższą trasę ostatnio czy tłuczesz się po mieście tylko?
No proszę... Wielka szkoda, że licznik postów liczy tylko w technicznych...Jestem pełen podziwu...

RedFord
29-06-2014, 21:53
No proszę... Wielka szkoda, że licznik postów liczy tylko w technicznych...Jestem pełen podziwu...
Off Top!!!! To chyba dobrze, bo takiej spamerce jak ja ;) w HP, już by expert walnął ;)

radek70
29-06-2014, 22:05
Off Top!!!

A co tam... Redzia pełen szacun. Chciałem tylko zaznaczyc, że osoby aktywne na forum jak Ty, mają mało reprezentatywny licznik postów :) :) :) Strata niewielka...

RedFord
29-06-2014, 23:13
Wracając do tematu: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=193962&highlight=wypalanie+dpf

Użyj opcji SZUKAJ (http://forum.fordclubpolska.org/search.php?searchid=7132588) i pokaże Ci się masa tematów. Poczytaj.

mati001235
10-07-2014, 22:14
Mam pytanie czy zaworek podciśnienia turbiny mógł być przyczyną wzrostu oleju w silniku

mati001235
30-08-2014, 12:24
Witam

Mam kilka problemów z samochodem:

Ford Focus II 2005r 1.6 TDCI 109km przebieg 192tys km.

Występujące problemy

-problem z opdalaniem na ciepłym silniku na zimnym pali ale chyba nie do końca dobrze
-trzęsie silnikiem przy odpalania i gaszeniu
-po nagrzaniu czuć ropę na odpalonym silniku i po zgaszeniu. (czuć tylko na zewnątrz)
-podczas jazdy i dodawania gazu słychać dziwne odgłosy (coś podobnego do klekotania)
-na silniku jest sporo widocznych zanieczyszczeń maż miejsca widoczne na zdjęciach
-w okolicy wtrysków jest mokro szczególnie na 2 wtrysku
-rośnie poziom oleju

Samochód nie dawno zakupiony. Do tej pory wymieniłem/usunułem

-Filtr cząsteczek stałych usunięty całkowicie
-wymiana oleju i filtra
-wymiana zaworka turba

Wtryski sprawdzane metodą przelewową do zbiorniczków wynik był praktycznie na każdym zbiorniku zbliżony

Co może być przyczyną tych objawów co zrobić co sprawdzić mam znajomego mechanika z którym wyżej wymienione czynności wykonaliśmy ale teraz zastanawiamy się co dalej.

Przesyłam filmik z odpalania na zimnym oraz na ciepłym i pracy silnika

Odpalanie na zimnym

https://www.youtube.com/watch?v=8ruW6ha3JGY&feature=youtu.be

Odpalanie na ciepłym silniku
https://www.youtube.com/watch?v=30jldOw7URQ&feature=youtu.be

Praca silnika na zimno
https://www.youtube.com/watch?v=Wn6oGbKO29E&feature=youtu.be


Dodatkowo kilka zdjęć silnika.

http://ifotos.pl/zobacz/201408301_eanexhp.jpg/
http://ifotos.pl/zobacz/201408301_eanexhe.jpg/
http://ifotos.pl/zobacz/201408301_eanexhw.jpg/
http://ifotos.pl/zobacz/201408301_eanexhs.jpg/
http://ifotos.pl/zobacz/201408301_eanexrh.jpg/
http://ifotos.pl/zobacz/201408301_eanexxw.jpg/

motorek26
30-08-2014, 15:35
-problem z opdalaniem na ciepłym silniku na zimnym pali ale chyba nie do końca dobrze
-trzęsie silnikiem przy odpalania i gaszeniu
-po nagrzaniu czuć ropę na odpalonym silniku i po zgaszeniu. (czuć tylko na zewnątrz)
-podczas jazdy i dodawania gazu słychać dziwne odgłosy (coś podobnego do klekotania)
-na silniku jest sporo widocznych zanieczyszczeń maż miejsca widoczne na zdjęciach
-w okolicy wtrysków jest mokro szczególnie na 2 wtrysku

to wskazuje na wyciek spod wtrysku (wtrysków)

-rośnie poziom oleju -Filtr cząsteczek stałych usunięty całkowicie

moze usuniety ale programowo nie wyłączony dobrze stąd przybywa oleju w silniku

mati001235
30-08-2014, 16:01
Dpf usunięty dobrze programowo oraz mechanicznie przez dobrego znajomego który usuwał nie jeden DPF.

Olej wzrastał przed usunięciem i został właśnie z tego powodu usunięty.

Widziałeś filmik z odpalania na ciepłym i zimnym?

Mówisz ze wtryski. Tez to podejrzewam tylko co robić wyciągnąć sprawdzić na stole i ewentualnie naprawić czy kupić urzywane sprawdzone na stole (to wyjdzie taniej jeżeli któryś wtrysk nadaje się do naprawy)

motorek26
30-08-2014, 16:10
Widziałeś filmik z odpalania na ciepłym i zimnym?nie i nie bede patrzył bo w realu inaczej wszystko brzmi
Mówisz ze wtryski. Tez to podejrzewam tylko co robić wyciągnąć sprawdzić na stole i ewentualnie naprawićtak

mati001235
30-08-2014, 17:00
ale tu przy odpalaniu widać jak nie moze złapać jest tak jak w realu jak się coś znasz to fajnie by było jak byś sprawdził te 2 filmiki z odpalania. Moze coś doradzisz. Był bym wdzięczny.

To co robić z wtryskami kupić używki czy te regenerować

motorek26
30-08-2014, 17:44
z wtryskami najpierw oddać do sprawdzenia kupowanie regenerowanych moze sie nie opłacać bo naprawa twoich może taniej wyjśc że nie może załapać moze być nieszczelność w układzie paliwowym i łapie powietrze

mati001235
30-08-2014, 21:39
z tą nieszczelnością coś może być bo czuć ropę po nagrzaniu ale wtedy na zimnym palił by ok a na ciepłym trudno?

Co do wtrysków to używane sprawdzone na stole z gwar. rozruchową kosztują ok 500-800zł za kp.

A napraw swoich to różny koszt naprawa 1 szt to koszt od 150-620zł + 50zł sprawdzenie. Czyli odrazu na start 200zł za sprawdzenie i potem kwestia naprawy.

Wykonywałem w domu test przelewowy i wszystkie zbiorniki były podobne do siebie

mati001235
31-08-2014, 19:21
A czy te problemy z odpalaniem mogą być przyczyną świec lub jak wtryski są uszkodzone to tez jest gorzej odpalić?

mati001235
03-09-2014, 19:03
Dziś oddałem auto do regeneracji rozrusznika wykonano ogólny przegląd poczyścili go wymienili jakieś kable od akumulatora ... Jak narazie się poprawiło odpalanie.

CeranSzn
18-01-2016, 22:03
Witam. Dzisiaj wróciłem z wyjazdu do domu i wracając zauważyłem w trasie że moja foczka nie chce przyspieszać powyżej 100km\h. Niechęć przy przyspieszaniu przejawiała się delikatnym falowaniem obrotów i wyraźnie odczuwalnym przyspieszaniem i odpuszczaniem i tak w kółko jakby auto traciło moc. Efekt znikał po przekroczeniu 120km\h. Myślałem że może to wina niskiego poziomu oleju bo od 2 miesięcy nie zaglądałem pod maskę i niestety okazało się że zamiast ubyć oleju przybyło. Aktualnie jest go minimalnie ponad żółty wskaźnik i jest już kompletnie czarny a był wymieniany razem z filtrem trochę ponad 2 tys. km temu. Silnik 1.6 TDCI 109KM.

Matych
18-01-2016, 22:16
Olej w dieslu jest kompletnie czarny zaraz po wymianie,użyj opcji szukaj następnym razem,filtr cząstek przybywa oleju itp.

CeranSzn
18-01-2016, 22:27
Widzisz zapomniałem dopisać ;-) bo szukałem trochę po forum. DPFu nie mam więc przybywanie oleju raczej nie jest tym spowodowane, z innych opcji płynu chłodzącego też nie ubyło. Niestety o tej godzinie nie mam już jak odkręcić osłony i zobaczyć czy wtryski nie są usyfione olejem bo gdzieś wyczytałem że mogą sie nadawać do uszczelnienia, czego sie obawiam bo to chyba najtańsza rzecz nie jest szczególnie taki wydatek na początku roku.

A jakaś rada odnośnie tego przyspieszania? Auto wcześniej nie miało najmniejszych problemów z przyspieszaniem, jeszcze jesieniom spokojnie szło 160 nawet bez najmniejszego zająknięcia

tomaj35
20-01-2016, 06:57
Może wtryski leją?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

cezarg1410
20-01-2016, 09:09
Ale DPFu nie masz bo masz wycięty czy nie masz bo nie miałeś?
Daj VIN

CeranSzn
21-01-2016, 10:47
DPF usunął poprzedni właściciel bo auto oryginalnie miało go zamontowanego. Chyba jednak wtryski bo zdjąłem tą plastikową osłonę z silnika i wszystko od góry jest mocno opocone olejem.

silverfocus
21-01-2016, 22:04
CeranSzn a może DPF wycięty a nie usunięty programowo? Wtedy sterownik dalej próbuje go wypalać...

CeranSzn
22-01-2016, 17:36
Powiem szczerze że nie mam bladego pojęcia, ale raczej nie bo DPF był wycięty w 2008 roku jak tylko auto trafiło do Polski, więc problem pewnie pojawiał by się cyklicznie. Ja też od wakacji, od kiedy mam to auto nie zauważyłem przybywania oleju, wręcz przeciwnie, silnik trochę oleju brał, minimalne ilości, ale po zrobieniu 2-3 tysięcy kilometrów dało się zauważyć że coś tam ubyło.

Chcę odessać trochę oleju z silnika (widziałem poradnik na forum, chociaż był do 1.8TDCi) tak poniżej połowy i dolać świeżego bo to co zostało już pewnie nie ma takich właściwości smarujących a mi akurat 1L oleju jeszcze został, wyczyścić wszystko to co jest spocone na silniku, uzupełnić płyny eksploatacyjne pod MAX i przez chwilę jeszcze poobserwować czy czegoś przybywa i ubywa, to mnie upewni co może być nie tak. Bo zaufanego mechanika nie mam a boję się że jak pojadę i nie będę chociaż naprowadzony na trop to usłyszę "Panie wszystkie wtryski leją, chłodzenie cieknie w silnik" i bóg wie co jeszcze.

szafarek
22-01-2016, 17:47
Przybyło oleju, dwie możliwości :
- DPF nie usunięty programowo (i na to stawiam)
- uszkodzona głowica i woda dostaje się do oleju (sprawdź jak wygląda korek oleju od spodu).

Jakoś nie wierzę, że w 3-letnim aucie już ktoś wywalił DPF-a, a nawet jeśli to w 2008 r mechanicy nie mieli jeszcze takiego doświadczenia w usuwaniu DPF-a jakie mają teraz.
Jest duża szansa że może i wycieli ale program pozostał nie zmieniony.

Sprawdź Forscanem jakie wartości pokazuje PID od DPF-a a wtedy powiem Tobie czy filtr został programowo wyłączony.
Zacznij o tego, kosztów zero.

Objawy masz jak by DPF rozpoczynał wypalanko...

krzys1968
22-01-2016, 17:59
Zrub fotki gory gdzie okopcone olejem i jak wygladaja wtryski i wrzuc bo to takie zgaduj zgadula

CeranSzn
22-01-2016, 18:33
Wiesz z tym DPF to sprawa prosta, Polak kupił auto od Niemca poczytał co to ten DPF i w panice wyciął to z auta bo zaraz że to drogie że się będzie psuć.

A wracając do sprawy to za bardzo nie wiem co to ten forscan :-D a po szybkim googlaniu widziałem że oprogramowanie i potrzebny kabel a takowego nie posiadam.

Ale obejrzałem korek i sam wlew wszystko całe ładnie pięknie nie popękane i w ogóle, ale sam korek cały w oleju i wszystko dookoła niego najbardziej zaolejone a sam korek od spodu ma opuszczoną częściowo uszczelkę i odkręciłem go dwoma palcami bez użycia siły, czyli wychodzi na to że po wymianie oleju po prostu wsadzili korek na odczepnego i lekko przekręcili, no albo coś jest z głowicą i się luzuje.

Co do zdjęcia to siedzę teraz w pracy i kompletnie nie mam jak go zrobić.

Bump: Tak na szybkiego zrobiłem tylko to co się dzieje dookoła wlewu oleju.
http://zapodaj.net/36ebd6958df28.jpg.html

krzys1968
22-01-2016, 18:49
Na korku wlewowym tylko ledkie pocenie widac

szafarek
22-01-2016, 21:32
Sprawa prosta, oleju przybywa i wyrzuca go górą.
Dla mnie ... DPF programowo nie wyłączony i tyle.

Poproś kolegów z Twojego rejonu, ktoś pewnie ma kabelek, elma i sprawdzi podstawowy PID od DPF-a i będzie jasne.

krzys1968
22-01-2016, 21:40
Dla mnie ... DPF programowo nie wyłączony i tyle.



Jezeli faktycznie jest jak twierdzisz to leja wtryski wieksza dawke paliwa i dostaje sie ono do oleju , chyba ze nieszczelne wtryskiwacze tez potrafia podnies poziom oleju

szafarek
22-01-2016, 22:02
Jeśli DPF wycięty a nie wyłączony to :
- inicjować będzie wypalanie tak jak by filtr był,
- podczas "wypalania" naparzają wentylatory
- z wydechu, z tylnego tłumika podczas procesu będzie wydobywał się lekki niebieski dymek, nie spalone paliwo.

Tak było u mnie. Filtr wycięty, wyjazd ze stanowiska, przejechanie kilkudziesięciu metrów na inne stanowisko i akurat wtedy włączył sobie wypalanie :-).
Poczekaliśmy na jego zakończenie. Jak skończył dymek znikł, wentylatory stop.
Następnie wyłączono "obsługę" DPF w programie i już nigdy dymek się nie pojawił ...

silverfocus
23-01-2016, 10:18
Z poziomem oleju też miałem podobnie. Rosło i rosło...
Olej coraz rzadszy i odessałem pompką do mydła w płynie tylko założyłem długi wężyk tak żeby łączenie wystawało poza miarkę do oleju i przez tą miarkę spokojnie litr odessałem. Mechanik mnie ostrzegł że w każdej chwili a szczególnie przy wyższych obrotach i z takim poziomem oleju może wywalić uszczelki.Potem zająłem się filtrem DPF.

Także polecam pompkę do mydła :)

szafarek
23-01-2016, 14:34
Wiesz z tym DPF to sprawa prosta,

Wierz mi, to nie jest prosta sprawa.
Poczytaj tu (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=203800) a dowiesz się więcej. Opisuję sporo jak jeszcze to ustrojstwo siedziało w moim aucie.

KuRcZaKjaS
21-08-2017, 19:35
Witam,
Mam 1.6 TDCI 109KM. Miałem zapchany DPF i jeździłem z tym jakieś 3tyś kilometrów. Potem wyczyściłem DPF naprawiłem EGR i nadal dolewa mi ropy do oleju?? Auto było przepałowane w bezpiecznych warunkach:619: i nic to nie dało. Zamontowałem licznik z komputerem i spalanie pokazuje na postoju 0,4 do 0,5. W kompie cały czas jest błąd P2458 Wypalanie filtra cząstek stałych trwa.
Ma ktoś jakiś pomysł czemu ciągle przybywa oleju?? Płynu do chłodnicy nie ubywa.

hindus
21-08-2017, 19:37
Przybywa oleju bo trwa wypalanie filtra i wtryski dają nadmiarowo paliwa. Trzeba przekonać kompa, że filtr jest już ok, ale nie wiem czy skasowanie błędu wystarczy.

krzys1968
21-08-2017, 19:44
Słyszysz pracujący wentylator na wolnych obrotach. ?

KuRcZaKjaS
22-08-2017, 08:23
skasowanie błędu nic nie daje bo od razu wraca. Wentylator pracuje normalnie. Pracuje tylko jak jest wyższa temperatura. Przed wyłączeniem sprawdzam czy spalanie chwilowe nie przekracza 0,6, bo jest opinia że więcej niż 0,5 to jest wypalanie w tym silniku.

mtl
22-08-2017, 11:04
Witam,
P2458 Wypalanie filtra cząstek stałych trwa.

Źle przetłumaczyłeś "duration" jako "trwa" w domyśle "teraz trwa". Ten błąd oznacza po prostu, że procedura wypalania nie została poprawnie zakończona, a filtr dopala się zbyt często i zbyt długo, przez co przybywa oleju.

1. Nie patrz na chwilowe spalanie tylko otwórz drzwi i posłuchaj, czy wentylator pracuje na najwyższych obrotach a silnik chodzi twardo. Jeżeli tak poczekaj aż wentylator się uspokoi i dopiero wyłącz silnik. Ze swojego doświadczenia pamiętam, że dopóki nie zrobi się porządku z tym procesem to człowiek się może zestarzeć na parkingach czekając na koniec wypalania.
2. W Twoim przypadku "porządek z DPF" może oznaczać, że pomimo czyszczenia/wymiany informacja ta nie została wklepana do komputera. Komputer oblicza stopień zapełnienia z algorytmu a nie stanu rzeczywistego.
3. Mogą też łżeć czujniki ciśnienia przed i za filtrem DPF. PCM dostaje komunikat o dużej różnicy ciśnienia -> uruchamia dopalanie -> ciśnienie po dopalaniu się nie zmienia -> błąd.

Generalnie weź to wypieprz w cholerę w Vtechu :619: (i nie zapomnij o zmianie oleju).

RAFIXX
22-08-2017, 11:10
Jak olej przybywa to może ropa idzie do oleju

KuRcZaKjaS
22-08-2017, 20:57
Wypalanie dynamiczne było przeprowadzone zaraz po czyszczeniu fitra, ale miałem zepsuty EGR a ponoć wszystko musi być sprawne żeby wypalanie przeszło. Czujniki są sprawne bo było sprawdzane IDS-em.
Pewnie się skończy na wywaleniu DPF, a szkoda bo jest czysty. Pokazywało że ciśnienie czy co tam jest na poziomie 16 jednostek a było 230.
A czy przy wywaleniu DPF trzeba wywalić EGR czy w niczym to nie przeszkadza. Mam nowy valeo i szkoda mi kasy.

mtl
23-08-2017, 08:01
Jak olej przybywa to może ropa idzie do oleju

No nie mów :mrgreen:

Wypalanie dynamiczne było przeprowadzone zaraz po czyszczeniu fitra, ale miałem zepsuty EGR a ponoć wszystko musi być sprawne żeby wypalanie przeszło.

A czy przy wywaleniu DPF trzeba wywalić EGR czy w niczym to nie przeszkadza. Mam nowy valeo i szkoda mi kasy.

Nie miałem na myśli wypalania dynamicznego (chyba statycznego, co? :wink: ) tylko poinformowanie komputera o założeniu nowego filtra, celem zresetowania stopnia jego wypełnienia. Jak pisałem wyżej komputer liczy wypełnienie z algorytmu a nie stanu faktycznego. Co mu po nowym filtrze skoro myśli, że wciąż ma stary, nabity na amen?

Nie, nie musisz wywalać EGR.

KuRcZaKjaS
23-08-2017, 19:48
No przy tym wypalaniu dynamicznym na IDS- sie pokazywało że przebieg do całkowitego zapchania to 100000. Czyli tak jak przy nowym filtrze więc komputer widział że jest czysty filtr.
A czy jest jakaś inna możliwa przyczyna że leje rope do oleju. Jakieś nieszczelne pierścienie czy coś?? Widziałem animacje że na skutek nagromadzenia sadzy pierścienie mogą przepuszczać.

mtl
24-08-2017, 07:54
Jak masz błąd wypalania filtra to on jest przyczyną przybywania oleju i tu należy szukać przyczyny. Oczywiście, że leje przez pierścienie ale to jest zupełnie normalne: niespalone paliwo spływa po ścianach cylindra do oleju silnikowego właśnie. Przy normalnie przeprowadzonej procedurze również tak się dzieje, tyle, że samo dopalanie odbywa się rzadko. Gdy tak jak u Ciebie dopala bardzo często to i wzrost poziomu oleju silnikowego jest dużo bardziej widoczny.

Kolego, naprawdę proponuję wizytę w Vtechu w Olsztynie. Oni zęby na tym zjedli i nawet jeśli nie chcesz usuwać filtra to przynajmniej porządnie go zdiagnozują.

KuRcZaKjaS
24-08-2017, 09:01
Tyle ze to oni go czyścili i nie mogą usunąć tego błędu XD

No nic trzeba będzie udać się do Olsztyńskiego guru od Fordów.

krzys1968
24-08-2017, 12:43
A nie brakuje dodatku do paliwa ?

KuRcZaKjaS
25-08-2017, 20:01
był uzupełniony tylko nie był wpisany w kompa. Podobno tak mi powiedział mechanik to było przed czyszczeniem filtra i wtedy błąd znikną na pare dni

kozunio12
10-05-2019, 15:45
Jak nie urok, to sraczka. W foce 1.6tdci (ważne - bez DPF!) po wymianie uszczelnień na wtryskiwaczach zaczęło przybywać oleju. Odrzucam płyn chłodniczy, bo raz trzyma stan, a dwa nie ma mazi/węże nie sztywnieją itd, tak więc zostaje olej napędowy. Zrobiłem trasę 800 km i spalanie na drodze ekspresowej Wrocław <> Warszawa z prędkością 120kmph na tempomacie to 5.6l. Obecnie o ok. 1cm stan oleju na bagnecie jest przekroczony. Przy wymianie wtryskiwaczy
-1 od rozrządu otrzymał komplet nowych uszczelnień,
-2 tylko podkładkę miedzianą i gumowe uszczelnienie, które idzie pod ustalacz wtryskiwacza, bo niestety wykręcił się razem z tuleją,
-3/4 uszczelkę miedzianą + ustalacz wtrysku, bo nie dało się wyskrobać pozostałości starego uszczelnienia pod nim (tego czarnego).
Wszystkie gniazda zostały sfrezowane i dokładnie wyczyszczone, wtryski sprawdzone na maszynie i wymyte na myjce ultradźwiękowej. Co mogło pójść nie tak?