Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] [Duratec] Stukanie w silniku (nie klapki)


Pinhead_PL
22-08-2017, 18:02
Witam

Zakupiłem C-Max'a biorąc za pewnik że głuchy stukot wydobywający się czasami z silnika to typowy problem z klapkami w kolektorze. Kolektor został zdjęty i niespodzianka, klapek nie ma. Trzpień który je mocuje też zdemontowany.

Pytanie więc co może wydawać taki odgłos jeśli nie klapki ?
Słychać to czasami na wolnych obrotach, poklepie chwilę i przestanie. Za to pod obciążeniem słychać w średnim zakresie obrotów przy częściowym otwarciu przepustnicy. Jadąc ze stałą prędkością gdy akurat słychać to pukanie to mogę albo odjąć albo minimalnie dodać gazu i stukanie milknie.
Przy gazie w podłodze albo jeździe na wysokich obrotach nic nie słychać.

Możliwe aby taki objaw dawały niewyregulowane zawory ?
Może zaworek PCV ? Ale z tego co czytałem forum to one się raczej nie psuja w Duratec'ach a problem z klepaniem,cykaniem,tykaniem itp. jest dosyć powszechny.

zdzisław 19691118
22-08-2017, 19:36
kolego może panewki

Pinhead_PL
22-08-2017, 20:35
Czy stukające panewki nie powinny przenosić drgania na cały samochód ?
Miałem kiedyś wyrobione panewki w innym samochodzie to odgłos był jakby stukanie młotkiem w blok silnika a to co jest w C-Maxie to dźwięk niemal identyczny jak stukanie plastikowych klapek.
Druga sprawa czy wyrobione panewki nie powodowałyby spadku ciśnienia oleju ?

Lukasp85
23-08-2017, 13:23
Wciśnij sprzęgło jak klepie, jak przestanie, to koło dwumasowe zaczyna się odzywać, ew. coś ze sprzęgłem.
P.s tak ten silnik posiada koło dwumasowe.

Rift
23-08-2017, 13:31
Panewki to łożyskowanie wału nie wiem co mogą mieć wspólnego z pompą oleju i ciśnieniem oleju, która napędzana jest przez łańcuch. Jak klepią panewki to szybkość klepania zwiększa się z szybkością obrotową wału. Znajomemu od cykania panewek do ostrego na@#$$%alania wystarczyło przejechanie 4 km. Osobiście uważam, że tłuczenia panewek nie da się pomylić z niczym innym.

Pinhead_PL
23-08-2017, 15:01
Po wciśnięciu sprzęgła nie ma różnicy. Można robić przygazówki na luzie z wciśniętym sprzęgłem i na chwile odzywa się klepanie przy około 3000rpm.

Z panewkami to jest tak że jak są mocno wyrobione to ucieka (przelewa się) przez nie olej przez co spada ciśnienie w układzie. Miałem tak w VW Golfie 1.8 8V. Postaram się nagrać ten odgłos ale gdybym miał opisać ten dźwięk to jakby plastikowa kulka drgała w plastikowym opakowaniu z tempem zgodnym z obrotami. Głuchy, nie metaliczny, nie przenoszący drgań na karoserię. Dałbym sobie głowę uciąć że to klapki ale to nie klapki bo ich nie ma.

Filmik nie mojego autorstwa ale dźwięk bliźniaczo podobny do mojego, może ciut głośniejszy niż u mnie. Autor filmiku twierdzi że klapki ma wymontowane.
https://www.youtube.com/watch?v=9p84b-Xfaq0

Pinhead_PL
23-08-2017, 19:00
Nagrałem filmik.
https://www.youtube.com/watch?v=CsY2N2xS-6k

Przy 2500-3000rpm słychać najlepiej. Takie klepanie / grzechotanie.

CmaXpk
23-08-2017, 19:41
Trudno w ten sposób stwierdzic co to słychac.Może to coś z wydechem?

Lukasp85
23-08-2017, 20:29
Może coś z osprzetu, zrzucić pasek i zobaczyć czy dalej klepie

zbych540
23-08-2017, 21:23
Spuść olej może coś widać ,najlepiej miskę i kobry odkręć i zobaczysz panewki.

Rift
24-08-2017, 07:26
Sprawdź aluminiową od góry i dołu osłonę kolektora wydechowego u mnie nie była przykręcona na 2 śruby i stukała o rurę wydechową/katalizator.

Rozkręcanie dołu by tylko sprawdzić panewki odradzam, duuuuuuużo pracy a i ponowny montaż nie łatwy.

bartoleq
24-08-2017, 13:57
Może to dziwne, ale u mnie np. telepała się plastykowa osłona silnika i też nie zawsze, tylko czasami. Sprawdź mocowania dolnej pod silnikiem, ale górnej też. Ewentualnie zdemontuj i później testuj.

Rift
24-08-2017, 14:21
Może to dziwne, ale u mnie np. telepała się plastykowa osłona silnika i też nie zawsze, tylko czasami. Sprawdź mocowania dolnej pod silnikiem, ale górnej też. Ewentualnie zdemontuj i później testuj.

Fakt u mnie plastikowa górna osłona silnika ta nad głowicą klepała o kolektor dolotowy, regulacja bolców pomogła tylko to było raczej brzęczenie a nie stukanie.
Wspomnieć należy, że uszkodzona poduszka silnika również może powodować stukanie.

Pinhead_PL
24-08-2017, 15:07
Górną osłonę zdemontowałem i dźwięk się nie zmienił. Dolnej nie sprawdzałem ale była ściągana i zakładana po czym żadnej różnicy nie było.
Za niedługo wizyta u mechanika i będziemy szukać co to może być. Jak nic nie znajdzie to wizyta w Bosch Service za niecałe dwa tygodnie.

Dołu nie ruszam, to jest najbardziej pesymistyczna opcja którą zostawiam na sam koniec. Nie wykluczam panewek czy sworzni w tłokach jednak wydaje mi się że one nie taki dźwięk powodują. Na youtube przeszukałem wiele filmików z różnymi dźwiękami niesprawnych silników duratec i najbardziej zbliżony był przy uszkodzonym napinaczu łańcucha rozrządu.

Rift
29-08-2017, 13:17
Może Tobie nie stuka a dzwoni :) bo masz wyciągnięty łańcuch rozrządu i skończyła się regulacja na napinaczu.

Pinhead_PL
29-08-2017, 14:58
Osłuchiwaliśmy z mechanikiem dokładnie i dźwięk wydobywa się z silnika, raczej nie jest to nic z osprzętu. Nie dzwoni a stuka. Padło niestety podejrzenie że to mogą być panewki. Wpierw jednak zostanie zdjęta głowica i sprawdzone czy to oby nie coś z góry silnika. Możliwe że poprzedniemu właścicielowi zassało klapkę z kolektora. Wszystko wyjaśni się za tydzień jak odstawię go do zrobienia.

Dzisiaj wieczorem będę miał wymieniony termostat (Meyle) i górną poduszkę silnika bo była wylana (Febi). Jakaś tam minimalna szansa jest że to stukała poduszka ale nie robię sobie dużych nadziei na tak optymistyczne zakończenie bo ewidentnie słychać ten dźwięk gdzieś ze środka bloku silnika.

Pinhead_PL
29-08-2017, 20:49
Poduszka silnika wymieniona, drgania ustały ale stukanie się nie zmieniło.

Rift
30-08-2017, 12:49
Pamiętaj, że metal przenosi drgania może cos stukać z lewej a słyszalne będzie z prawej.
Ktoś kiedyś podawał sposób osłuchiwania silnika za pomocą stetoskopu.

Pinhead_PL
11-09-2017, 11:42
Miska olejowa ściągnięta.
Tak wyglądają panewki:
http://s5.ifotos.pl/img/mms201709_qhaenwa.jpg
Jeśli wymiana samych panewek załatwi sprawę to będzie super.

rumunn95
11-09-2017, 12:08
Gdzieś smarowanie uciekło ;) pokaż jak wał wyglada

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Pinhead_PL
11-09-2017, 12:36
Niestety nie mam jeszcze zdjęcia wału (to fotki od mechanika).
Pierwsza teoria jest taka że ktoś nie dolał na czas oleju i wyjeździł ponad minimum lub były wymiany "longlife" co 30tyś km.
Ciekawy jestem jak wygląda normalne zużycie panewek w tym silniku (lub bliźniaczym 1.8 ) po 200.000km :027:

CmaXpk
12-09-2017, 12:37
Jak jest wszystko OK,to nie ma żadnych zarysowań na panewkach ani na gładziach korbowodu i tyle.

Pinhead_PL
13-09-2017, 13:45
No i kłopot... nie ma dostępnych panewek do tego silnika :mad:
Oznaczenie silnika: AODA

rumunn95
13-09-2017, 16:24
Z mazdy nie podpasuja?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Pinhead_PL
13-09-2017, 17:00
W hurtowniach jak sprawdzają to albo nie ma nic albo bzdury wychodzą że niby jeden rodzaj panewek pasuje do wszystkich Durateców 2.0 w Focusie C-Max a to niemożliwe bo w AODA są panewki bez zamków a w innych z zamkami.
Nie wiem czy pasują z mazdy, sam chciałbym się tego dowiedzieć ale nikt nic nie wie.
Ford oferuje tylko cały dół silnika, nie ma części do remontu.

W jednym ze sklepów udało się coś znaleźć ale dopiero jutro będą mieli je na stanie. Teoretycznie są do AODA ale coś czuje że znowu okaże się to bzdurą i panewki będą miały zamki. Będę wiedział jutro koło południa to dam znać.

Rafał A.(antek)
13-09-2017, 22:30
Daj foto panewki

Pinhead_PL
13-09-2017, 23:17
Jest w tym wątku.

Rift
15-09-2017, 13:12
Panewki bez zamków są również w 1,8 qqda.
Z dostępnością tragedia, choć ktoś, gdzieś, kiedyś kupił........lub dorobił..... niestey nie pamiętam w jakim temacie to było.

Lukasp85
15-09-2017, 13:41
Szkoda, że tak wyszło. Panewki pewnie załatwił poprzedni właściciel, tak jak pisałeś, pewnie jeździł na niskim poziomie oleju i taki efekt.
Przy okazji zapytam, ile oleju Ci bierze ?

Bump: http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-1-8-2L-DURATEC-PETROL-BIG-END-CONROD-BEARING-SET-/191514020072

Te wyglądają na bez zamków, mimo że w opisie są inne kody silników.

Pinhead_PL
15-09-2017, 15:21
Udało się kupić panewki ale to nie było proste. Pierwszy problem to dostępność, większość sklepów i hurtowni stwierdza że nie ma panewek do tego silnika i do widzenia bo nic nie wymyślą.

Drugi problem jest taki że jak już się trafi że niby mają to okazuje się że do tego silnika sprzedają panewki korbowodowe z zamkami, oczywiście nie pasują.
Dopiero w sklepie www.gorian.pl jeden ze sprzedawców wiedział o co chodzi i jak stwierdził istnieje bałagan w katalogach panewek dla Duratec-HE 2.0 AODA przez co błędnie sprzedają nie te panewki co trzeba (z zamkami). Cena kompletu 250zł za główne+korbowodowe+przesyłka pobranianiowa kurierem. Panewki są marki King.

Co ciekawe według katalogów istnieją również do tego silnika panewki bez zamków o szerokości 20mm, one również nie pasują bo musi być 17mm. Dzisiaj dostałem panewki i po wstępnych pomiarach i przymiarkach wygląda że powinno być dobrze. Do jutra powinny być zamontowane i będzie chwila prawdy.

Olej kupiłem Mobila Super 3000 XE 5W30, mam nadzieję że będzie dobry.

rumunn95
15-09-2017, 16:53
Mobil... Fuj ;-D

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Martinowo
15-09-2017, 20:16
Mobila Super 3000 XE 5W30, mam nadzieję że będzie dobry.

Ja na tym jezdze od 30kkm i chyba jest ok, wymiana u mnie co 10tys

Pinhead_PL
15-09-2017, 21:20
Teraz doczytałem że do fordów powinien być olej z niskim HTHS czyli normą C1 lub C2 a ten Mobil 3000 XE jest C3 i ma wysokie HTHS. Ale może nie będzie to na tyle istotne aby przełożyć się na szybsze zużycie silnika, sam fakt minimalnie wyższego spalania od oporów tłoczenia oleju jest dla mnie nieistotny.

Przy okazji zapytam, ile oleju Ci bierze ?

Jeszcze nie robiłem nim dłuższej trasy więc nie jestem w stanie oszacować ile oleju spala. W każdym razie nie dymi.

xemil
15-09-2017, 22:39
Heh pamietam ze miałem to samo co ty . Kupilem mondeo w dobrej cenie z informacja ze klapki i okazało sie że KLAPA :( Nie klapki tylko panewki . Poprzedni właściciel mi sie potem przyznał ze raz sie zdarzyło jechać z niskim stanem oleju.
Ale panewki pamiętam 120zl i szybki serwis sie powiódł.
Życze tego samego

Rafał A.(antek)
16-09-2017, 03:59
Panewki jak widać są dostępne kwestia kumatego sprzedawcy.

Pinhead_PL
16-09-2017, 19:43
Panewki wymienione ale tylko korbowodowe. Główne były w dobrym stanie a nowe i tak nie pasowały. Już nie stuka, silnik pracuje ciszej. Przy okazji był wymieniony również termostat. Za robociznę zapłaciłem 260zł więc chyba dobra cena.

Stare panewki korbowodowe tak wyglądają:
http://s5.ifotos.pl/mini/DSC0007JP_qhqsqnh.jpg (http://ifotos.pl/z/qhqsqnh/)

zibi321
18-09-2017, 09:14
Fajnie że dało się uratować silnik. Jak by Kolega miał możliwość napisać jakie oznaczenie miały panewki korbowe King (z opakowania ,zamówienia). Szukam do mondeo mk3 2.0, duratec, ozn. silnika CJBB ,2006r. Z góry dziękuję.

rumunn95
18-09-2017, 10:15
Na jutubie niejaki coobcio porównywał dwa mobile jaden ori drugi podróbka .

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Pinhead_PL
18-09-2017, 11:33
zibi321
Niestety nie mam już pudełka od nich i nie wiem jakie mają oznaczenie. Ale polecam zadzwonić do hurtowni której adres podałem wcześniej i popytać. Na pewno coś dopasują.
Co do silnika i tego czy się udało to najprawdopodobniej udało się bez dużych wydatków ale trochę niepewności nadal jest czy nie zacznie stukać ponownie. Ale to taka czarna wizja wyrobionego wału który jednak "na oko" nie wydawał się przytarty.

rumunn95
Wszystko podrabiają a najwięcej podrobionego idzie na sprzedaż wysyłkową poprzez allegro. Czasami lepiej kupić w normalnym sklepie za ciut większą cenę ale za to z pewnością że w butelce jest to co być powinno a nie jakiś najtańszy mineralny 15W40.

Lukasp85
18-09-2017, 15:19
Tu jest temat z jakimś zestawieniem olejów do Forda.
https://forum.fordclubpolska.org/archive/index.php/t-256341.html
Warto się zainterasować, a do Durateca leję Motula 913d od 30 tys km, zmieniam co 10 tys. Na razie oleju nie wciąga w nadmiarze, od wymiany zrobiłem 7 tys km, dolałem ze 400 ml.
Poprzedni właściciel Helmut lał Mobila 0w30, nie wiem czemu akurat takiego. Ale widocznie taki olej mu służył.

Bump: Edit:
http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/carengineoils_products_mobil-1-fuel-economy-0w30.aspx#
Wygląda na to, że ten Mobil spełnia specyfikację Forda i ma niezłe parametry..

Pinhead_PL
18-09-2017, 16:38
Jak by Kolega miał możliwość napisać jakie oznaczenie miały panewki korbowe King (z opakowania ,zamówienia).
Znalazłem pudełko :)

http://s10.ifotos.pl/mini/DSC0008JP_qrphrqh.jpg (http://ifotos.pl/z/qrphrqh/)

zibi321
18-09-2017, 20:14
Dzięki bardzo. Znalazłem panewkę ustalającą wału która mi się zacierała.
Oznaczenie 6M8G 6337. Korbowych kilka lat temu nie mogłem zdobyć.
Panewka ustalająca wzięta z używanego uszkodzonego motoru, średnica 52mm,szerokość 25mm,
logo wybite na niej to literki :hk, G.

Pinhead_PL
18-09-2017, 21:27
Miałeś jakieś objawy tej zacierającej panewki ? Jakieś stuki ?

Dzisiaj pojeździłem trochę w celach testowania jak silnik działa po wymianie panewek i tak, na pewno działa ciszej ale przez to że działa ciszej i nie ma już głośnego stukania panewek to słyszę inny rodzaj stukania albo cykania, dużo cichszy ale słyszalny.

Tempo cykania zależy tylko od obrotów silnika, od samego dołu aż po wysokie i bez znaczenia jest czy silnik jest obciążony czy nie, czy hamuje silnikiem, czy dodaje czy odpuszczam gaz. Słychać i na zimnym i na ciepłym, po otwarciu szyb i nasłuchiwaniu gdy jeździe się obok budynków nie słychać odbijającego się dźwięku. Trochę mnie to straszy czy to oby nie jakieś komplikacje związane z panewkami ale trochę pocieszający jest fakt że charakterystyka tego dźwięku jest inna niż gdy panewki były wyrobione. Przy panewkach obciążenie miało znaczenie i nie stukało w pełnym zakresie obrotów :<

rumunn95
19-09-2017, 05:08
zrobiles silnik, jezdzi. To teraz sprzedawaj bo otworzyles chyba studnie bez dna ;)

zibi321
19-09-2017, 09:45
Objawem zacierającej się panewki ustalającej były opiłki w oleju co wyszło przy jego wymianie. Jeśli chodzi o stuki , cykanie to u mnie też słychać głównie po długiej trasie ale nie zawsze . Warto sprawdzić luzy na zaworach to one mogą być przyczyną i warto je wyregulować u mnie są już za duże w zakresie +0,03mm wydechowe. Po wymianie panewki jeżdżę kilka lat wymieniam olej co 10kkm 5w30,nie wkręcam silnika na czerwone pole.

Pinhead_PL
19-09-2017, 13:22
Tylko regulacja zaworów to w tym silniku większa robota niż wymiana panewek. Tanio nie jest i mało który serwis chce się za to brać. Muszą mieć szklanki na dopasowanie i ogólnie wiedzieć o co chodzi a np. w Bosch Service nawet nie wiedzieli jakie ten silnik ma sterowanie zaworami. Uparcie mi gościu wmawiał bzdury że popychacze hydrauliczne.

zibi321
19-09-2017, 13:49
Koledzy z Warszawy za regulację brali 400 PLN. Na początek warto zrobić pomiar aby wykluczyć źródło hałasu. Jeśli regulacja to tylko u profesjonalisty który to robił.

Rift
26-09-2017, 08:57
Jeśli regulacja to tylko u profesjonalisty który to robił.
Oczywiście jest to robota trudna i czasochłonna ale są koledzy na forum co robili to sami (opisane w innych tematach).

zibi321
26-09-2017, 15:06
Potrzebny garaż , porządne narzędzia , wiedza z Forum , nowe szklanki (pewnie serwis) .

Remigiusz1
30-12-2018, 18:29
Jak długo jeździłeś na tych panewkach. U mnie muzę być podobnie... Jeżdżę już 2.000 km i klekot się nie pogarsza, ale klekot mam tylko przy dodawaniu gazu i przy prędkości ponad 80 km/h. W żadnym innym przypadku klekotu nie ma, nawet przy hamowaniu czy redukcji biegów na niższe. 7 mechaników nie wie co to jest, a ostatni obstawia na poprzeczny luz tłoka. Próbował sprawdzać czy panewki śrubokrętem na tłok, ale nic nie wykazało. Stuki są tez typowe, ale nigdy u nikogo takich stuków, klekotu nie słyszałem. Dodam, ze ściągał fajki ze świec z każdego cylindra podczas pracy silnika i ten klekot po zdjęciu na cylindrach się nie zmniejszał. :) Co myślicie o tym? https://www.youtube.com/watch?v=BhGf9BdMA7E

Pinhead_PL
30-12-2018, 19:28
Mniej niż 500km jeździłem. Jak to zaniedbasz to oprócz panewek będziesz wymieniał również wał albo i cały silnik przez opiłki metalu w oleju połączone ze spadkiem jego ciśnienia.

Remigiusz1
31-12-2018, 12:13
Pinhead PL, nie wydaje Ci się, ze ten mój klekot jest jakiś inny, taki stłumiony, plastikowaty, głuchy, rytmiczny i tylko przy dodawaniu gazu powyżej 2000 obr oraz przy prędkości ponad 90 km/h? Twoje panewki słychać taki metalowaty stukot. Myślę, ze u mnie to będzie jednak tłok... A filtr oleju powinien sobie poradzić z opiłkami. Jedno mnie zastanawia... dlaczego Turek, który sprzedawał Forda wymienił olej na tuz przed sprzedażą na nowy!? Kontrolka oleju nie pali się u mnie ta od ciśnienia, ani żadna inna, a jeżdżę już 2000 km! Wymieniłem olej zaraz po Turku, bo miał Castrola, był czyściutki jak łza... pewnie dlatego, ze zrobiłem może 200 km i nic nie zdążyło się nazbierać. Ale jak mowie, klekot jest constant (stały) i nic się nie zmienia ani nie dzieje. Część mechaników mówi, żeby tak jeździć skoro się nic nie dzieje. :) Naprawdę nie mam pojęcia? Grzebać w silniku, gdy klekocze, trochę dziwna rzecz, trochę szkoda. Naprawdę nie wiem... :)

Pinhead_PL
31-12-2018, 15:44
Mi też mechanik mówił żeby jeździć i się nie przejmować. Gdybym go posłuchał to dzisiaj miałbym zatarty silnik. Być może to nie są panewki lub u Ciebie słychać panewki na wale głównym (u mnie na korbowodach) ale równie dobrze może to być tłok albo coś jeszcze innego, zamiast strzelać z diagnozami na ślepo ktoś kumaty musiałby dokładnie obadać i rozebrać silnik. Jeśli tyle przejeździłeś z luźnym tłokiem (i ile to tłok hałasuje) to zapewne nie masz już na nim pierścieni. Powinien spalać olej i lać wodą z okopconego na czarno wydechu.

Remigiusz1
31-12-2018, 19:27
Pinhead PL: Dzieki za odpowiedz. Ale właśnie o to chodzi, ze się nic innego z silnikiem nie dzieje. Zaraz po Nowym Roku sprawdzę ciśnienie w każdym cylindrze. Puki co jeżdżę i oleju nie wziął nic od 2000 km, olej ma normalna konsystencje. Wody w zbiorniczku tez nie bierze.
Dlatego szukam na forum, może ktoś miał podobny klekot. Nigdzie nie słyszałem takiego klekotu silnika przy dodawaniu gazu od 2000 obr./min, a obleciałem cala YouTube. - Jednakże, gdy różnice na tłokach w ciśnieniu będą znaczne zbieram się i jadę do Polski niech rozbierają silnik. W Niemczech taka rozbiórka i naprawa przekroczyłaby wartość auta zapewne. Nie chciałbym rozbierać silnika, bo sami wiecie co często zostaje po mechanikach. mam zle doświadczenia w tej dziedzinie, bo ZAWSZE po jakiejkolwiek naprawie "mechaników" musiałem sam jeszcze raz naprawiać. - No niestety. - Wiec zobaczę jakie ciśnienie w cylindrach po kolei. Mechanik, ten ostatni twierdzi, ze ten odgłos na ostatnim (4) tłoku. Czyli byłby to standard, panewki często lecą na ostatnim cylindrze ze względu na najmniejsze tam ciśnienie oleju... Ale nie będę gdybał i sprawdzę to ciśnienie. A Ty mierzyłeś ciśnienie sprężania na cylindrach przed naprawa? (Dodam, ze ten klekot ja słyszę w centralnej (środkowej) części silnika , raczej w stronę rozrządu. Dwaj mechanicy osłuchiwali i twierdza, ze to ostatni lub przedostatni cylinder od strony rozrządu. Wiec odgłos nie jest bliżej określony. Na pewno nic na "zewnątrz" to nie jest. :)

Remigiusz1
18-02-2019, 10:00
C.d. : A wiec sprawa przedstawia się następująco: Mierzyłem ciśnienie w cylindrach, kolejno: 1,2,3,4. W każdym cylindrze była w przybliżeniu jednakowa, a w cylindrze numer "2" niższa o 1 Bar. Następnie zakupiłem mala kamerkę endoskopowa u Chińczyka (7,- Euro) z światełkiem 5 mm średnica. Wykręciłem wszystkie świece i obejrzałem cylindry i tłoki od środka przez otwór na świece. - Opłaciło się! Cylindry ok, ale tłok w cylindrze numer "2" również różnił się od pozostałych - miał prawie błyszcząca powierzchnie, pozostałe miały osad nagaru, jak zwykle to bywa. - Wniosek taki: Cylinder "2" nie otrzymuje benzyny! - Walnięty wtrysk, ponieważ wszystkie przewody, świece oraz cewka zostały już sprawdzone. No może sterownik lub zapowietrzona listwa podawcza paliwa, ale to mało prawdopodobne. Z tego wynika, ze auto miało małe przyspieszenie oraz mniejsza moc niż powinna, wszystko się zgadza, a klekot , głuchy występował ponieważ tłok nie miał obciążenia i sobie latał, powyżej 2000 obr. zaczynał się ten głuchy stukot "na luzie" i podczas jazdy! Od czasu ostatniego posta zjeździłem następne 1.500 km i nic się nie zmieniło, wiec to żadne panewki ani luz sworznia czy tłoka. Zamierzam zakupić wtrysk, 1 sztukę i wymienić go w drugom cylindrze! - Stad moje pytanie: Czy należy założyć nowy temat, czy mi ktoś dokładnie opisze jak się do tego zabrać, żeby nic nie uszkodzić i nic nie spalić. Wymiana zapewne jest banalna, ale wole dmuchać na zimne! :) Wiem, ze jest tam ciśnienie, w przewodach paliwowych, i ze trzeba wyłączyć bezpiecznik pompy paliwowej, potem włączyć silnik, aż on sam zgaśnie, następnie pokręcić ok. 5x rozrusznikiem i wtedy zabrać się do rozbiórki.... Byłbym wdzięczny za opis "krok po kroku". Wymiany wtrysku paliwowego. (A może jest jakiś filmik, ja nic nie znalazłem). Dzieki!

openphoto
18-02-2019, 10:04
Może to być łożysko lub raczej sprzęgło klimatyzacji, warto to sprawdzić.

Pinhead_PL
18-02-2019, 16:32
miał prawie błyszcząca powierzchnie, pozostałe miały osad nagaru, jak zwykle to bywa. - Wniosek taki: Cylinder "2" nie otrzymuje benzyny!

Raczej brakuje zapłonu a benzyna ładnie wypłukała nagary. Bez sprawdzenia na komputerze taka wymiana w ciemno nie ma żadnego sensu.

Remigiusz1
18-02-2019, 19:17
Pinhead: Iskra jest, wiec zapłon powinien być. Sprawdzałem na dwóch kompletach: świeca, przewody i cewka. Dziwne, ze coś nie tak z tym cylindrem... obojętnie co, a żadna kontrolka nic nie ostrzega? zaryzykuje wymianę, dziś kupiłem na szrocie za grosze wtryski 98MF-BB9F593. Wytargałem z Mazdy, silnik Zatec, ale wtryski muszą pasować do DURATEX. Wymienię jak będzie ładna pogoda, wtedy zobaczymy czy coś pomogło czy nie. Taka wymiana to chyba nic trudnego. A pytanko mam odnośnie odpowietrzenia układu listwy paliwowej na samym końcu: Czy ta śrubka to odpowietrzenie? Zdjęcie załączam.

Remigiusz1
20-02-2019, 09:21
Czy mógłby ktoś napisać, czy wymienia sie te silikonowe oringi w wtryskiwaczach po ich czyszczeniu? Mam zamiar wyjąć stare, wyczyścić w wanience ultradźwiękami i potem przepłukać w płynie do czyszczenia wtrysków. Oringi wyglądają normalnie, nie maja uszkodzeń. Myślę, ze te klekotania wynikały z złego podawania paliwa, ponieważ jak wyżej sisalem drugi cylinder najprawdopodobniej nie otrzymywał paliwa. Ponadto wczoraj wyczyściłem styki przewodów elektrycznych listwy podawczej paliwa sprajem i mocno docisnąłem. Z warkotu zostało może ok. 25% głośności. Dziwne to. Dlatego mam zamiar dokładnie wyczyścić wtryski i je ponownie podpiąć do auta. Dodatkowo, po przeczyszczeniu wtyczek wyświetlacz zużycia paliwa zaczął aktualizować zużycie paliwa co ok. 10-15 sekund, gdy wcześniej pokazywał (aktualizował) zużycie paliwa co kilka godzin! - Jeśli te oringi należy wymienić, to proszę o link gdzie mogę je dostać, lub namiary na numer części org. Forda, bo "za Chiny" nie mogę googlować tego! Z góry dziękuję! (Numer katalogowy wtrysku to: 98mf-bb9f593). Załączam fotkę wtrysku.

cebulator
22-02-2019, 06:37
Jeżeli nie są uszkodzone to bym zostawił. U siebie po demontażu miałem poniszczone te od strony silnika.
Co do zakupu to oryginały forda kosztują chyba około 20zł za sztukę. Na szczęście znajomy ze sklepu dobrał oring po wymiarze. Chyba z jakiegoś Opla ale niestety nie mam jak teraz tego odszukać.

Remigiusz1
22-02-2019, 09:56
Cebulator, Dzieki za podpowiedz. Wielkie dzięki! Tak sobie tylko myślałem, bo wszystkie 4-wtryski wsadzę do wanienki ultradźwiękowej, do czyszczenia, kupiłem taka za 20,- Euro. Myślałem, ze te oringi mogłyby ulec uszkodzeniu przez ultradźwięki, ale chyba eis mylę.

Remigiusz1
24-02-2019, 14:23
Dzis wymieniłem WSZYSTKIE wtryski benzyny. Nie sprawdzałem czy podaje paliwo na drugi cylinder czy nie, bo nie miałem gaśnicy w razie pożaru! :) Wymiana NIC nie zmieniła. Wtryski miałem takie same ze szrotu, wyczyściłem w ultra-szalu i przepłukałem. Ciśnienie w cylindrach kolejna: 1- 14.3 , 2- 12,2 ( to ten z błyszczącym denkiem tłoka!), 3- 14.0 , 4- 14.5. Drugi tłok jak widać znacznie odbiega od pozostałych. Wartość w tych silnikach powinna wahać się w granicach 15.0 - 17.0 , a minimalne ciśnienie to 13.0. Ogólna kompresja jest "taka sobie". Autko nie ma zrywu i nic dziwnego. Teraz prytanie, czy może to być sterownik, który źle podaje paliwo na drugi tłok (cylinder) czy może (wnioskując z klekotu powyżej 2000 obr. głownie na biegu jałowym) są to luzy na tłoku lub zużyte pierścienie, które to powodują? Na biegu jałowym silnik chodzi wzorowo, spalanie jest takie jak w tabeli Forda dla tego silnika. Drugie pytanie, czy jestem jeszcze w stanie cokolwiek samemu zrobić zanim oddam auto w ręce mechanika? Dodam, że ten problem z klekotem się nie zmienia ani na gorsze, ani na lepsze od czasu zakupu auta i przejechania ok. 5.000 km. Nie chciałbym oddawać w ręce mechaników, bo zawsze coś "sp...", coś zginie itd. W każdym razie zapchany lub wadliwy WTRYSK to nie jest. (silnik NIE BIERZE oleju!)

Tvvardy
24-02-2019, 15:49
Ja błyszczący tłok to raczej paliwo go wymyło bo nie ma ciśnienia sprężania lub nie ma zapłonu mieszanki, która uchodzi do wydechu.

Remigiusz1
24-02-2019, 17:29
Tvvardy; Dzieki! - Cewka zmieniana, świece także, przewody, sprawdzane iskry, teraz sprawdzane spryskiwacze... Został tylko sterownik (komputer)? A może faktycznie ten tłok ma taki luz poprzeczny, ze bije o cylinder przy obciążeniu i powyżej 2000 obr. i nie ma sprężania, bo jest tylko 12,2 i nie dochodzi do zapłonu, tylko częściowo na małych obrotach i bez obciążenia, gdy tłok tak nie lata i nie stuka? Jak mogę to sam sprawdzić? Silnik nie bierze oleju, nie dymi , nie kopci... nie trzęsie. Odpala zawsze za pierwszym razem, na mrozie również.

Remigiusz1
27-02-2019, 18:51
Witam! Dzis zajrzałem do wnętrza cylindrów. jak wyżej pisałem, kompresja na drugim cylindrze była niższa niż na pozostałych i wynosili: 12,4 Atm. Pozostałe ponad 14 Atm. Na denkach tłoków nie widać błyszczących nadżerek, które mogły by świadczyć o choćby minimalnym kontakcie tłoka z głowicą. Świeca z drugiego tłoka nie posiada charakterystycznego nalotu sadzy - nagaru na kołnierzu, co świadczy braku lub znikomym spalaniu w cylindrze paliwa. Na filmikach obecnie wszystkie gładzie tłoków są mniej więcej podobne, ponieważ od ok. 400 km jeżdżę na dodatku do czyszczenia wtryskiwaczy. Wcześniej denko tłoka cylindra "2" było gładkie, reszta z nalotem sadzy, podobnie jak świece. Świece maja odcień żółtawy, bo dodatek czyszczący został dodany. Gładzie cylindrów wyglądają na normalne. Cos dzieje się ze w cylindrze "2" nie dochodzi do spalania paliwa i jest w nim niższa kompresja niż w pozostałych cylindrach. Wtryskiwacze OK, przewody OK, cewka OK, świece OK.... STEROWNIK, luz poprzeczny tłoka? Zużycie paliwa - NORMALNE. Zużycie oleju ok. 0.5 litra na 5.000 km. FILMIK z wnętrza cylindrów zapodam jak go wgram na YouTube.

Tutaj filmik z wnętrza drugiego cylindra: https://www.youtube.com/watch?v=nzTzwlDjZq4
A tutaj na fotce poniżej z zrzutu ekranu filmiku widać półksiężyc na randzie główki tłoka, delikatny i cienki, widać delikatnie materiał tłoka, co prawdopodobnie pokazuje, ze jest luz i tłok delikatnie przy wyższych obrotach styka sie JEDNAK z GŁOWICĄ! :(

Tvvardy
27-02-2019, 19:59
Porównaj sobie z tym filmem http://youtu.be/BtzRYmhlFsc

Remigiusz1
27-02-2019, 20:31
Tvvardy: Dawno już widziałem ten filmik. Ale dzięki.