Erwinek!!
23-08-2017, 22:38
Witam , czy wie ktoś jak pozbyć się rdzy z elementów zawieszenia (tylne)i zakonserwować te elementy?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Sposób na rdzę zawieszenia? Erwinek!! 23-08-2017, 22:38 Witam , czy wie ktoś jak pozbyć się rdzy z elementów zawieszenia (tylne)i zakonserwować te elementy? Pozdrawiam aurerum 23-08-2017, 22:44 pewnie najlepiej by było wypiaskować i pomalować proszkowo Fulara 23-08-2017, 22:52 zdjąć belkę, cały zawias i wypiaskować belkę tylko po co ? ona budę przeżyje dzwiedziu 24-08-2017, 07:23 W domowych warunkach, wyczyścić rdzę szczotką drucianą i pędzlem przesmarować olejem zmieszanym ze smarem. Lub jak kolega aurerum radzi. krzys1968 24-08-2017, 08:06 Kup sobie Bruno i pomaluj 2razy i i będziesz miał spokój Fulara 24-08-2017, 08:52 Kup sobie Bruno i pomaluj 2razy i i będziesz miał spokój szkoda czasu i zachodu albo robisz do gołej blachy czyli piaskoawnie albo szkoda czasu i pieniędzy na takie coś, jak po roku płat i tak odleci poważnie krzys1968 24-08-2017, 16:26 szkoda czasu i zachodu Mnie nie było szkoda czasu i zachodu zrobiłem tylne nadkola, bo rdzewiało mi w miejscu, gdzie koniczyn się osłona z materiału. Pomalowałem 2 razy Brunox i żadnego podkładu na to nie dawałem. I tak już 3 rok leci i nic nie puchnie i nie odpada. ministerq 24-08-2017, 16:30 Jak już bawić się w takie coś, to app r-stop byłby lepszy. bzyq81 24-08-2017, 16:39 Ogólnie oczyścić i zamazac. Po jakimś czasie skontrolować i poprawki. Korozja nie szkodzi na tych elementach. To tylko estetyka. Ważniejsze podwozie i profile zamknięte. Wysłane z Tapatalk weuek 24-08-2017, 16:44 Pomalowałem 2 razy Brunox i żadnego podkładu na to nie dawałem. I tak już 3 rok leci i nic nie puchnie i nie odpada. Jak mozna dac podklad na cos? Podklad, jak nazwa wskazuje, jest pod cos, a tego rzeczywiscie brunox nie potrzebuje. No i, oczywiscie, brunox nie jest stworzony do tego, zeby byl warstwa wierzchnia, tylko trzeba go czyms pokryc (nie mam na musli brudu). https://jaktozrobilemwgarazu.pl/brunox-epoxy-jak-uzywac-karta-techniczna-pl/ krzys1968 24-08-2017, 18:41 No i, oczywiscie, brunox nie jest stworzony do tego, zeby byl warstwa wierzchnia, tylko trzeba go czyms pokryc (nie mam na musli brudu). Widocznie nie trzeba go pokrywać czymś żeby ruda nie wyszła. A do musli używa się mleka, a nie brudu. weuek 24-08-2017, 18:46 To miejsce, o którym pisałeś (koniec szmacianego nadkola) to w ogóle powinno jakiegoś antynobla dostać za projekt. Nazywam to półeczką na rdzę. W fieście mk7 jest nieco mniejsza, a poza tymi dwoma unikatami to takiego badziewia nie widziałem w żadnym aucie. P.S. A z musli to sprawa dyskusyjna. Ja tam tego mlekiem nie zalewam (a przynajmniej nie zwierzęcym). krzys1968 24-08-2017, 18:59 a poza tymi dwoma unikatami to takiego badziewia nie widziałem w żadnym aucie. Na przykład w oplu insignia też jest taka jak to nazywasz półeczka. Fulara 24-08-2017, 19:05 Mnie nie było szkoda czasu i zachodu zrobiłem tylne nadkola, bo rdzewiało mi w miejscu, gdzie koniczyn się osłona z materiału. Pomalowałem 2 razy Brunox i żadnego podkładu na to nie dawałem. I tak już 3 rok leci i nic nie puchnie i nie odpada. nie porównuj nadkoli do belki gdzie ma zakamarki też robiłem nadkola szczota, ścieciła się blacha i do dziś jest zdrowe albo czyścisz do gołej blachy albo dajesz sobie czas na rok, max dwa i wywali znów. troche w życiu tego zrobiłem Hooch180 24-08-2017, 19:18 Ja tam tego mlekiem nie zalewam (a przynajmniej nie zwierzęcym). Muszę spróbować kiedyś musli z ludzkim mlekiem. Jak opinie? krzys1968 24-08-2017, 19:21 gdzie ma zakamarki To życzę powodzenie w piaskowaniu zakamarków belki. Szczególnie wewnętrznych. kumpel Fordzika 24-08-2017, 19:43 Kup wysyłkowo za pobraniem w sprayu dwa opakowania tego preparatu. Po 25 zł za opakowanie. http://www.rustcheckcorolon.pl/napraw-to-sam Machnij po belce i innych elementach zawieszenia i wszystko to bankowo przeżyje karoserię Focusa :) ps. ja wymazałem tymi preparatami swoją fokę od stup do głów :) czyli profile zamknięte i podwozie weuek 24-08-2017, 20:34 Na przykład w oplu insignia też jest taka jak to nazywasz półeczka. To muszę się kiedyś przyjrzeć, bo trudno to miejsce znaleźć na zdjęciu. krzys1968 24-08-2017, 20:58 tu fotka weuek 24-08-2017, 21:13 Siusiaka na niej widać. Erwinek!! 24-08-2017, 23:40 Ok. zdecyduje się na te spreje Rust stop tak żeby powstrzymać dalsza korozje elementów zawieszenia i śrub. lukaszooo 25-08-2017, 06:11 Nie ma takiego preparatu który zatrzyma/cofnie juz istniejącą rdzę. Na spawach masz korzuchy rdzy i jeśli tego nie zeszlifujesz to żaden środek nie pomoże. Ja robie tak ze jeśli ma być spokój na lata to całość oddaje do piaskowania i malowania proszkowego. Za tylny zawias wychodzi ok 200zl. Jeśli ma być po kosztach to szlifuje to co widać na aucie, pryskam R-stop, i na to podkład tyle ze na taką robotę nie daje żadnej gwarancji. Fulara 25-08-2017, 06:42 Nie ma takiego preparatu który zatrzyma/cofnie juz istniejącą rdzę. Na spawach masz korzuchy rdzy i jeśli tego nie zeszlifujesz to żaden środek nie pomoże. Ja robie tak ze jeśli ma być spokój na lata to całość oddaje do piaskowania i malowania proszkowego. Za tylny zawias wychodzi ok 200zl. Jeśli ma być po kosztach to szlifuje to co widać na aucie, pryskam R-stop, i na to podkład tyle ze na taką robotę nie daje żadnej gwarancji. to im tłumaczę, że albo goła blacha, albo żaden specyfik nie pomoże na dłużej. jak robiłem ranty drzwi to drymelem waliłem do blachy, która się świeciła. wiem że to i tak wyjdzie, ale od 3 lat zdrowo. jak ktoś tylko szczotką posmarka, to tylko półśrodek. weuek 25-08-2017, 06:49 W sedanie miałem tak w kółko zabawę z kawałkiem zawiasu klapy bagażnika. Co roku czyściłem z rdzy, malowałem brunoksem i kolorem, a rdza i tak się regularnie pojawiała. Fulara 25-08-2017, 06:50 bo jak coś już siedzi w środku, tak jak na rantach drzwi ( zawijane ) to to już element stracony ale może być ratowany lukaszooo 25-08-2017, 07:27 Po co stosuje się preparaty na rdzę ? Ponieważ rdza bierze ogniskami przez co powstają wrzery czyli małe zagłębienia których szlifierka nie da się usunąć i właśnie dlatego takie elementy się piaskuje. Niestety nawet piaskowanie nie gwarantuje że problem rdzy nie powróci. Fulara 25-08-2017, 07:33 oczywiście. nawet jak blacha się świeci to są małe pikle, których nie wywalisz, chyba, że zeszlifujesz 1mm blachy hindus 25-08-2017, 07:40 Ale czy właśnie po to nie istnieją środki reagujące z rdzą? Tak nawiasem mówiąc ostatnio zerwałem plastikową osłonę progu na jakimś niezdarnie wyciętym słupku na parkingu. Rysy głębokie, więc cały fragment zakryty przez osłonę zeszlifowałem do gołej blachy, maznąłem Corizonem, na to Noxudol Auto Plastone i na to nowa osłona progu. Jestem ciekaw ile mi to wytrzyma... Jeśli dłużej niż jakbym nie robił nic, to będę zadowolony ;) lukaszooo 25-08-2017, 08:38 Tak po ta są właśnie środki na rdzę aby mikro ogniska rdzy zostały zatrzymane. Jak nałożysz taki preparat na 1mm rdzy to tak jakbyś nic nie zrobił. Nie ma co poruwnywac otarcia i żywej blachy do takiej która zardzewiala i ma rdzę. Czasem jak zrywa się szpachle to jest gola zywa blacha bez żadnej farby tylko przykryta sama szpachla i mimo 10 lat nie ma grama rdzy dlatego nie ma co poruwnywac. Fulara 25-08-2017, 08:42 pełna zgoda. a ludzie myślą, że szczotką przejadą z kurzu, 2mm rdzy ale burnox czy fertan zrobi robotę. owszem, zrobi, ale na pikle a nie ma płaty rdzy dlatego robić takie zawieszenie to szkoda czasu. chyba, że ktoś np wstania belkę to jak ma na wierzchu bebechy to piaskować i malować. wtedy to ma sens. poza tym, zawieszenie wytrzyma dłużej niż buda samochodu, a że nie fajnie wygląda - co z tego ? to nie front auta weuek 26-08-2017, 18:11 Na przykład w oplu insignia też jest taka jak to nazywasz półeczka. To muszę się kiedyś przyjrzeć, bo trudno to miejsce znaleźć na zdjęciu. No i się przyjrzałem. Rad kolegi krzys1968 nie słuchajcie, bo majaczy (teraz banialuk z brunoksem mi pasuje do całokształtu). Insignia ma normalnie rozwiązane nadkole, czyli plastik opada pionowo przed błotnikiem i żadnej półeczki na rdzę (jak w fokusie mk2) nie tworzy. krzys1968 26-08-2017, 19:44 Najadł się musli z błotem i myśli, że wszystkie rozumy pozjadał. I co z tego, że plastik to zakrywa to i tak tam zbiera się woda i brud i tez rdzewieje w tym miejscu weuek 26-08-2017, 19:58 O tak! Opona z pewnością tyle samo tego brudu naniesie na naszą półeczkę odkrytą (n aktóra chlapie cały czas podczas jazdy), co na taką zasłoniętą normalnie zaprojektowanym nadkolem. Łoj, panie Krzysiu... g:DD Nadkola tylne w naszych autach są unikatowe - takiego badziewia prędko nie znajdziesz gdzie indziej (oprócz wspomnianej fiesty, bo mondeo ma normalne). technik08 26-08-2017, 20:41 Z zewnątrz najlepiej flexem do gołej blachy , profile wewnątrz robiłem sprayem Valvoline - w zestawie wężyk 1 metr i na końcu dysza z kilkoma otworami promieniowo dzięki czemu wkładam wężyk do otworu technologicznego i wyciągając mam spryskaną całą powierzchnię progu . lukaszooo 27-08-2017, 08:43 Stosowałem zarówno Brunoxa jak i R-stop i ten drugi produkt jest dużo dużo lepszy. Profesjonalnie powinno się wyszlifowac element potem wypiaskowac na to podklad epoksydowy, podkład akrylowy, mastyka i akrylem w kolor kumpel Fordzika 27-08-2017, 10:38 Stosowałem zarówno Brunoxa jak i R-stop i ten drugi produkt jest dużo dużo lepszy. Rozumiem, że mówisz o tych produktach ? 1. http://app.com.pl/wps/portal/shop/product?productId=01020308/preparat-antykorozyjny/ 2. http://brunox.pl/ Twoim zdaniem pierwszy jest lepszy, czyli ?? .... trwalszy, skuteczniejszy, łatwiej się nim pracuje, szybciej wysycha ? Następne warstwy podkładowe lepiej się trzymają ? Oba są polskiej produkcji ? Czy jest coś bardziej profesjonalnego , z linii produktów PRO co stosują lakiernicy? aurerum 27-08-2017, 11:58 proponuję obejrzeć ten test https://www.youtube.com/watch?v=-4rhOvtwIA8 weuek 27-08-2017, 12:06 A jednemu koledze trzyma świetnie sam brunox, niczym nie przykryty. Taka fantazja w internetach. ;-) P.S. Brunox jest szwajcarski. kumpel Fordzika 27-08-2017, 19:16 Był kiedyś tak środek Coranian czy Cortanin. Używaliście ? Na bazie taniny. W swoim czasie podobno rewelacja była. drk001 27-08-2017, 19:28 Podobno Corina sprawuje się super http://karolewscy.pl/p2451,farba-antykorozyjna-corina-1l-positive.html Fulara 27-08-2017, 19:45 zerknijcie na fertan nie znam lepszego na rdzę lukaszooo 27-08-2017, 21:17 R stop po max godzinie jest suchy i można nakładać epoksyd, Brunox z tego co pamiętam sporo dluzej. Takie środki kładzie się cieniutko i nie mają zastosowań izolacyjnych a jedynie mają wejść w reakcję z rdza. |