Zobacz pełną wersję : Spec od GEM (dobór, wymian i oprogramowanie modułu)


Bizo
03-09-2017, 22:49
Witam,
szukam kogoś godnego polecenie znającego się na modułach GEM w FF2 FL z 2010. Dodam że z Łodzi. A o to opis do czego potrzebny mi takowy fachowiec. Padły mi oba światła pozycyjne z tyłu. Przejrzałem wszystkie bezpieczniki, wymieniłem kpl. żarówek i nie znalazłem przyczyny. Fachowcy z forda powiedzieli że to prawdopodobnie moduł BCM. Jak widać na zdjęciu mój GEM ma numerek 7M5T-14A073-DF niezbyt popularny na allegro. Dlatego tez szukam kogoś z kim będę mógł się dogadać na temat wyboru odpowiedniego modułu, jego wymiany i zaprogramowania.

Znalazłem na allegro (zgodnie z radami żeby brać taki sam model albo wyższy)

http://allegro.pl/modul-bsi-ford-focus-mk2-c-max-7m5t-14a073-fb-i6923116054.html
http://allegro.pl/modul-komfortu-ford-focus-mk2-cmax-7m5t14a073fb-i6943398232.html
http://allegro.pl/ford-focus-mk2-modul-bsi-7m5t-14a073-fg-i6920405624.html

Dla pewności chciałbym skonsultować sprawę z kims kto będzie to później robił. Dla mojego i jego spokoju, oraz braku wkr*ia.

Rafał A.(antek)
04-09-2017, 01:46
O ile to gem to może prościej to po prostu naprawić.
Padły tak sobie nagle? I tylko tył? Masz może zamontowany hak do przyczepy?

kirhoff
04-09-2017, 06:16
Bizo tu masz wszystko wyjaśnione https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=182152

Bizo
04-09-2017, 10:08
Chętnie naprawie tylko średnio się na tym znam, dlatego proszę o polecenie kogoś kto to robił. Światła same z siebie prawdopodobnie nie padły, 3 tygodnie temu miałem awarie alternatora, auto pojechało na lawecie do serwisu na 3 dni przed wakacjami :) Przy odbiorze, świateł tylnich nie sprawdziłem, wszystko inne działa. Wiem, że zabrzmi to emerycko, ale nie jeżdżę po zmroku za często i do tej pory się nie zorientowałem. Przyczepy nie mam.

Zanim post umieściłem przeczytałem wszystko, wszystko jest extra tylko w każdym z omawianych tematów zawsze jest jakieś ale, albo jakieś piny brakują i drapanie się w głowę czy bada potrzebne czy nie, albo jakieś opcje do odblokowania.

Rafał A.(antek)
04-09-2017, 10:45
Nie mam schematu pod ręką ale mało prawdopodobne wydaje mi się żeby tylne pozycyjne wychodziły osobno z przednimi. I czemu na takiej linii miał by gem paść.
Jakiś elektryk sprawdzał że z gem nie wychodzi zasilanie? W lampach że nie ma?

Bizo
05-09-2017, 08:21
SISAuto Łódź Szparagowa, wycena naprawy 2000zł części + robocizna, diagnostyka 50 zł w tym jak podkreślano 2 żarówki W5W.

Dodam że wczoraj zakupiłem moduł GEM z końcówką J i ELMa. Będę próbował zostać bohaterem w swoim domu.

Rafał A.(antek)
05-09-2017, 09:02
To pojechali po całości. Dla prostej diagnozy podmień sobie gem i zobacz czy te światła są, zanim zaczniesz kombinować. Mnie się nie chce wierzyć w usterkę gem no ale może. Patrzyłeś czy nie zalany nie zaśniedziałe wtyczki itp?
W razie co daj znać to pomożemy. Wyraźne mnie to ciekawi co to padło. Chętnie bym sobie zdiagnozował. Koniecznie daj znać jak naprawisz.

Bump: Podjedź jeszcze gdzieś do kogoś żeby ci na pewno sprawdził czy to nie żarówki! To w5w mnie zastanawia. Z tyłu są specjalne czerwone żarówki może władali nie takie i im nie świeciło? Czy sam sprawdzałeś?

Bizo
05-09-2017, 14:45
Ok, po weekendzie zdam relacje jak kolejne testy. ELM dojdzie za 10 dni najwcześniej. Ale jest szansa na GEMa do piątku.

Bizo
11-09-2017, 09:50
Poczyniłem pewne postępy, wymieniłem mój moduł 7M5T-14A073-DF na nowo nabyty 7M5T-14A073-JF . Światła mijania tylnie ożyły momentalnie. Posprawdzałem czy wszystko działa i już pełen szczęścia chciałem zamknąć samochód. I tu zonk, światła mijania mimo że kluczyk wyciągnięty ze stacyjki świecą się nadal, i co więcej drzwi się nie zamykają z pilota.

Okazało się że:
- światła mijania, (przełącznik pozycji 0 ) do tej pory powodował, że światła się świeciły zawsze po włączeniu elektryki. Teraz świecą się zawsze nawet bez elektryki, a do ich zgaszenia trzeba przekręcić pokrętło na światła postojowe i z powrotem na 0 i wtedy gasną.
- drzwi, liczyłem ze po przekręceniu zamka ręcznie kluczykiem drzwi się zamkną w całym samochodzie, a tu nie, zamknęły się tylko te jedne, a bagażnik jak był zamknięty tak pozostał bez znaczenia jak kręciłem kluczykiem.

Czekam na ELMa kiedy w końcu go przyślą podejrzę nastawy na starym module i ustawie to samo na nowym, mam nadzieje że to pomoże.

kirhoff
11-09-2017, 09:59
Czekam na ELMa kiedy w końcu go przyślą podejrzę nastawy na starym module i ustawie to samo na nowym, mam nadzieje że to pomoże.

Tak jak piszesz ,zczytasz elmem As Built i wszystko powinno wrócić na swoje miejsce.

radek70
11-09-2017, 10:32
GEM Jx nie ma wbudowanego odbiornika do centralnego, w tym przypadku trzeba dodać zewnętrzny aby działał pilot.

Bizo
12-09-2017, 09:14
nie dobijaj mnie :(

radek70
12-09-2017, 10:50
Bizo , nie panikuj. Było wiele razy o dołożeniu odbiornika do Jx, bo jest od systemu bezkluczykowego i ma zewnętrzny odbiornik jak GEM-y przedliftowe. Można dokupić, podłaczć trzy kabelki. Wystarczy zamontować go za schowkiem, nie musi być w podsufitce. Lepiej kupować GEM Fx. Poczytaj posty kolegi "michtat" jak to podłączyć od tej strony: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=168575&page=27

Bizo
14-09-2017, 18:39
GEM Jx nie ma wbudowanego odbiornika do centralnego, w tym przypadku trzeba dodać zewnętrzny aby działał pilot.

czegoś tu nie rozumiem, przecież w wersji Dx którą do tej pory miałem był moduł RF. w wersji Jx jaka kupiłem on tez jest wykorzystywany strona 101 i 102 w schemacie elektrycznym MY2009_C307. nie wystarczy zaprogramować kluczyk

radek70
14-09-2017, 22:07
Bizo , jeżeli masz zewnętrzny moduł RF, to OK. W konfiguracji GEM-a jest możliwość zmiany parametru "Integrated Receiver". Ja mam aktualnie GEM Dx i korzystam z wbudowanego odbiornika, bo nie mam zewnętrznego. Na str. 101/102 rozpisany jest KEYLESS RHD/LHD, nie wiedziałem że go masz... Tam RF jest jako dodatkowy moduł, podłączony do GEM/PJB. To nie próbowałeś dopisać swojego pilota w kluczyku do tego Jx? Przekręcenie kluczyka w zamku powinno otworzyć wszystkie drzwi i umożliwić otwarcie bagażnika przyciskiem klapy (jeżeli sprawny). Być może jest aktywna funkcja otwierania tylko drzwi kierowcy z pilota i tak samo zachowuje się przy ręcznym otwieraniu...

adamek2828
14-09-2017, 22:49
Chyba łatwiej by było wgrac central config jeszcze raz do tamtego bcma i sprawdzić go. Kopia powinna byc z zegarach IPC

Bizo
16-09-2017, 19:11
Sprawa wygląda następująco, sprawdziłem czy do mojej uszkodzonego modułu BSI serii Dx są doprowadzone przewody od anteny kluczyka. Okazało się że tak jak mówiliście NIE są.
87037
A znajdujące się na płycie BSI, piny 6 i 10 nie są wyprowadzone.
87038
Chociaż na schemacie widnieją w każdej wersji, kluczykowej lub bez w kpl z modułem RF oznaczanym jako zewnętrzny.
Na nowym module Jx piny są wyprowadzone więc kwestia zarobienia przewodów w tyczce i kupna modułu. Znalazłem taki ze złączka i resztką przewodów do wydłużenia. Moje pytanie czy się nada.
87039
Kolejną sprawa jaką chciałem poruszyć jest ELM327. Nie powinienem być zdziwiony, że nie obsługuje MS-CAN. Musze dorabiać przełączniczek. Prawda?

Jakieś sugestie co do poprawy parametrów

Bump: 8704487041870408704387042
Bump: 8704587046870478704887049
Bump: 87051870528705387054

Bump: 87055

radek70
16-09-2017, 19:49
Moduł RF jest dobry. Dołożenie przełącznika MS-CAN/HS-CAN opisano tu: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=204800 . Jaki ELM kupiłeś.

Bizo
17-09-2017, 07:57
Niestety ten,
http://allegro.pl/sdprog-interfejs-diagnostyczny-elm327-obd2-usb-pl-i6704058766.html
a trzeba było trochę poczytać i kupić z przełącznikiem. A tak to jutro lece do sklepu i kupuje przełącznik i kable. Program razem z kablem oprócz tego, że ładny graficznie i nic poza tym. ELMConfig o wiele lepszy. SDPROG może być ciekawym rozwiązaniem dla kogoś kto kupuje interfejs po bluetooth żeby skomunikować go z tabletem robiącym za dodatkowa tablice zegarów.

Jeszcze takie pytanko podczas łączenia poprzez ELMa programem SDPROG jest informacja żeby nie mylić OBD II z OBD 2. O co chodzi? Dzisiaj próbowałem połączyć się z Corsą C 1.7 DI bez skutecznie, nie jestem pewien czy to wina interfejsu, czy samochodu bo były już wcześniej problemy z podłączeniem się z tym autem.

Bizo
24-09-2017, 07:42
Kolejny etap za mną i kolejny problem do rozwiązania. Moduł odbiornika RF dołożony do nowej płytki Jx. Tylko że programowanie kluczyka nie działa. Zgaduje że funkcja programowania nie jest aktywna w systemie bez kluczykowym, bo jeśli nie to no to moduł RF jest zepsuty. Napięcie dostaje, więc tylko linii transmisji danych zostaje. a mała szansa żebym ją źle polutował. Doradźcie czy to kwestia po odhaczania w programie funkcji czy coś innego.

radek70
24-09-2017, 08:35
Zgrywałeś ustawienia ze starego GEM-a? Przy zewnętrznym odbiorniku nie może być zaptaszkowany "Integrated Receiver" na drugiej stronie konfiguracji GEM.

Bizo
25-09-2017, 08:24
Zgrywałeś ustawienia ze starego GEM-a? Przy zewnętrznym odbiorniku nie może być zaptaszkowany "Integrated Receiver" na drugiej stronie konfiguracji GEM.


4 wiadomości wcześniej zamieściłem, zrzuty ekranu z ustawień. W zakładce GEM w pierwszym oknie nie wyświetlało mi informacji czy w 2 będzie tak samo.

radek70
25-09-2017, 09:06
Dołożyłeś przełącznik MS-Can? Nie dokońca rozumiem.

Bizo
25-09-2017, 15:31
Nie, nie dołożyłem i raczej w tym tygodniu nie dołożę.

poli5
03-01-2018, 18:46
hej mam bardzo zadki modul AV6N-14A-073bf prosze doradzcie jakim moge go zastapic,nie dzala mi centralny i szyby tylne

Foxikk
04-01-2018, 07:58
zadzwoń 602503361 Mariusz ogarnie ci to w 30 min Jest on z Łodzi

poli5
04-01-2018, 18:53
lublin jestem:(