Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] czy można zamontować sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy


Piotrulek2013
23-09-2017, 14:35
Witam, czt można zamontować sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy do ford focus 2009 rok 1.8 cdti moc 85kw i jakie to ma być .

ukiuki
23-09-2017, 16:24
Oczywiście, że można. Sam 2 lata temu chciałem to zrobić lecz niestety szukałem informacji na różnych forach i nikt mi nie odpowiedział, z osób które jeździły na takim zestawie, jak wygląda eksploatacja w praktyce. Wiec wymiękłem..... :oops:

weuek
23-09-2017, 16:30
Tu poszukaj:

https://www.sprzeglo.com.pl/sztywne-kola-jednomasowe-kit-4p/127

Lukasz2525
23-09-2017, 16:31
Ja czytałem, że znacznie mniejszy komfort, podobno przy zmianie biegów telepie i szarpie jak benzyną.

Bump: Nie oszukujmy się, wymieniasz to raz na 200 tysięcy km, dla niektórych auto jest to już dożywotnio, ja wymieniałem sprzęgło i dwumasę przy 230 tysiącach przebiegu, pojeżdżę na tym ja i następni trzej właściciele.

Piotrulek2013
23-09-2017, 20:07
Od jakiego silnika podszedł by zestaw ze sztywnym kołem ??

RAFIXX
23-09-2017, 20:11
Nie można. Wyjdzie to na złe. producent po to je zrobił żeby się jeździło wygodnie i zalecana wymiana

ministerq
23-09-2017, 22:05
Od 1.8TDDI.

Piotrulek2013
24-09-2017, 11:19
Czy od 1.8 tddi jest jeden rodzaj sztywnego koła i sprzęgła ??

ukiuki
24-09-2017, 11:27
Nie można. Wyjdzie to na złe. producent po to je zrobił żeby się jeździło wygodnie i zalecana wymiana

Nie chce zbyt mocno polemizować ale producenci ( np Renault ) zalecają wymianę oleju po 30kkm a wystarczy robić to co 15kkm i nie rozsypia się panewki w 1.5dci ,nasz kochany ford zaleca wymianę filtra paliwa co 60kkm a każdy , nawet garażowy mechanik potwierdzi, że połowa tego dystansu przy wrażliwości wtryskiwaczy to już jest sporo. Czasy kiedy producentom zależało na bezawaryjności i długowieczności samochodów bezpowrotnie minęły. Teraz chyba im trochę zależy aby auto zaczęło sie psuć po 3-5 latach ( jest szansa, że spora cześć osób naprawi w aso, bo to przecież nowe auto) i było tego coraz więcej ( awarie) aż kupisz nowe auto.
Dlatego nie galopował bym sie...."nie można"... bo w wielu modelach aut działa to bardzo sprawnie i NIE MA ŻADNYCH PROBLEMÓW a w innych trochę gorzej. Sam chciałem to zrobić ale tak jak pisałem wyżej, nie znalazłem żadnej opinii ( konkretnie focus 1.8tdci )jak to działa w praktyce i nie zaryzykowałem


Ps. masz choćby tu
https://www.sprzeglo.com.pl/produkt/zestaw-sprzegla-ze-sztywnym-kolem-zamachowym-valeo-835055/31703

Piotrulek2013
24-09-2017, 18:47
To sa nowe sprzęgła a mi chodzi od 1.8 tddi jak pasuje to czy jest tylko jeden rodzaj czy kilka

ukiuki
24-09-2017, 19:56
Z tego co sie orientuje to są różne

Piotrulek2013
24-09-2017, 22:11
To musze po wymiarach i ębach dojść

J@colo
24-09-2017, 22:45
Tddi miał jeden wymiar, musisz dokupić sztywne koło używkę i nowy zestaw sprzęgła do 1.8tddi

hindus
25-09-2017, 06:06
Skrzynia nie dostanie po... zębach ;) od sztywnego koła?

Fulara
25-09-2017, 06:08
moja ma się dobrze
w TDDI też.

Hooch180
25-09-2017, 15:09
Skrzynia nie dostanie po... zębach od sztywnego koła?

Na pewno dostanie "bardziej" ale powinna wytrzymać przy normalnej jeździe. Przy normalnej jeździe koło dwumasowe też samo w sobie wytrzymuje bardzo dużo. Ja osobiście bym zainwestował w dwumasę, jako że komfort jazdy jest o wile wyższy, w szczególność w Dieslu.

misiek114
25-09-2017, 18:42
Witam, ja założyłem sztywne koło przy przebiegu 130 tys. km, teraz mam 206 tys. km i poza lekkim szarpnięciem przy dodawaniu gazu nie widzę różnicy- koszt z montażem około 1700 zł - valeo kit4p sprzęgło, ze sztywnym kołem+ wysprzęglik

J@colo
25-09-2017, 20:32
Skrzynia nie dostanie po... zębach ;) od sztywnego koła?

Skrzynie są takie same w tddi i tdci więc co ma się zepsuć??

Fulara
25-09-2017, 20:58
psychika i durne wymysły producentów
jakby producent powiedział, żeby auto odstawić po 5000 km na śmietnik to 90% społeczeństwa uznałaby to za normę

hindus
26-09-2017, 04:54
Skrzynie są takie same w tddi i tdci więc co ma się zepsuć??

Niektóre modyfikacje wprowadza się jako poprawka poprzedniego, wadliwego rozwiązania. :) Nadmierne zużycie skrzyni mogłoby być przesłanką żeby wprowadzić dwumas.

Fulara
26-09-2017, 16:15
albo za małe wpływy na konto

Piotrulek2013
26-09-2017, 20:48
a wysprzęglik z łożyskiem zostaje od 1.8 tdci czy trzeba od tddi ??

misiek114
26-09-2017, 21:59
wysprzęglik normalny od 1.8 tdci

RAFIXX
27-09-2017, 09:07
W 1.5Dci panEwKi nie mają zamków dlatego te silniki uznawane za awaryjne bo następuje ich obróCEnie

ukiuki
27-09-2017, 12:07
Podałem to jako przykład, poza tym dlaczego producent nie skrócił wymiany skoro są bez zamków....bo nie ma w tym interesu-tak jak pisałem. Niezależni fachowcy zalecają wymianę co 10-15kkm i te auta potrafią przejeździć bez awarii do remontu, a prawie wszystkie jeżdżące zgodnie z zaleceniami producenta ulegają obróceniu. Przypadek.....nie o to chodzi. Zamysł jest taki, że nie wszystko co mówi/robi producent jest super ( inny przykład, dlaczego niektóre firmy produkują lepsze części zamienne niż oryginalne )...producentowi zależy abyś kupił nowe auto a po kilku latach sprzedał i znowu kupił nowe.... co nie znaczy, że koło zamachowe jest lepsze niż dwumas.....ma zalety oraz wady...każdy sam decyduje.

ministerq
27-09-2017, 12:34
Zamki w panewkach nie mają nic wspólnego z tym czy panewki mogą, czy nie mogą się obrócić. One są tylko i wyłącznie po to, by ustawić odpowiednio panewkę podczas montażu. Siły które działają na panewki w sytuacji obrócenia są zbyt duże, by zamek mógł jakkolwiek zmienić tu sytuację. Poza tym jeśli na panewkę działa już jakaś siła, która miała by ją obrócić, to prawdopodobnie już w tym momencie jest zerwany film olejowy, panewka jest przytarta, i jej żywot tak czy inaczej zmierza już tylko w kierunku złomu.

Fulara
27-09-2017, 13:01
prosty przykład.
bmw 528. rok 98 filtr paliwa 40 zł. 2000 rok zintegrowany z jakimś przepływomierzem. 380 zł.

producent nie śpi. czuwa.

J@colo
28-09-2017, 22:28
Niektóre modyfikacje wprowadza się jako poprawka poprzedniego, wadliwego rozwiązania. :) Nadmierne zużycie skrzyni mogłoby być przesłanką żeby wprowadzić dwumas.

Widziałeś nadmierne zużywające się skrzynie z silnikami tddi?? Mtx75 jest dobrą skrzynią, mało awaryjną, spokojnie wytrzymują sporo km, a dołożenie czegoś jako "poprawka poprzedniego" w tym przypadku jest bardziej na minus całego przedsięwzięcia i jak wiadomo interes musi się kręcić, przy sztywnym kole zamachowym za dużo interesu nie ma.

Piotrulek2013
29-09-2017, 15:08
Koło sztywne od 1.8 tddi jest troche mniejsze od tego 1.8 cdti czy to będzie grało z wieńcem i rozrusznikiem ???? i jeszcze sprawa czujnika halla na kole jest różnica między tymi okienkami ?? jak to zdziałać ??

wymiary koła dwumasowego 1.8tdci średnica 298mm, liczba zębów 116 a wymiary koła zamachowego od 1.8 tddi średnica 290mm, liczba zębów135


albo od jakiego modelu forda może pasować ??

snecma
02-10-2017, 08:29
Ja właśnie wymieniałem cały komplet sprzęgła, z kołem dwumasowym. Ogólnie stare koło dwumasowe była zacięte, czyli działało jak jedna masa. Po naprawie, wybracje -90%, cisza w środku, miód malina. I pytanie do Was koledzy ulepszacze. Ile Wy chcecie zrobić kilometrów tym autem, że chcecie jeszcze przynajmniej jedną tarczę sprzęgła zajechać? Mi mój komplet wytrzymał 217tys km. Komfort z kołem jednomasowym mniejszy, poduszki na skrzyni i silniku dostaną swoje, poza tm z tym zestawem valeo też jest checa. Bo cały zestaw jest 150zł tańszy niż LUK z dwumasą (mi mechanik odradzał Sachsa, mówił że zdarzały mu się wadliwe egzemplarze, swoją drogą oryginalne sprzęgło było właśnie Sachsa), a do tego to jest konstrukcja, która testy będzie odbywać właśnie u tych odważnych "ulepszaczy". Jak dla mnie głupota, ale to już każdy ocenia sam.

Piotrulek2013
02-10-2017, 16:33
Od jakiego typu 1.8 dopasować to koło sztywne używane ?? mój symbol silnika KKDA. Nie chce sie bawić w dwumasy bo zamierzam samochód sprzedać.

Piotrulek2013
02-10-2017, 18:35
Od jakiego typu 1.8 dopasować to koło sztywne używane ?? mój symbol silnika KKDA. Nie chce sie bawić w dwumasy bo zamierzam samochód sprzedać.Jak przepatrzyłem to transit connect 1.8 tdci ma takie oryginalne sztywne koło, ale kto wie czy podejdzie, niby okienka do czujnika ma takie same jak na dwumasie ???

Bad Boy
02-10-2017, 21:57
Ogarnął ktoś konkretnie sprawę koła sztywnego w 1.8tdci (KKDA)?Bo pisania sporo ale nie dokońca z tego coś wynika.
P.S. Wyobrażacie sobie dwumasę w autach sportowych?No ja jakoś nie.Silnik 1.8 tdci to jednostka "żywotna" jeśli chodzi o występowanie w modelach Forda.Czy w latach '90 wystepowała w nich dwumasa?Nie.Więc sztywne wg mnie podejdzie.Co do wskazań producenta to tak jak ktoś pisał nie do końca mówi prawdę, a to co niektórzy chcą usłyszeć.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Piotrulek2013
03-10-2017, 12:10
czy to koło o wymiarach : średnica : 290 mm i ilością zębów 135 podejdzie pod dwumase o wymiarach średnica 298mm, liczba zębów 116, jak kwestia rozrusznika i czujnika halla ????

Piotrulek2013
05-10-2017, 19:27
Także po wszystkich działaniach i podmiankach różnych kół zamachowych do silnika z symbolem KKDA w fokusie mk2 po lifcie 2009 rok silnik 1,8 cdti 115 KM, do sprzedania pozostaje najtańsza kwestia wobec nowego to regeneracja cenowo i w praktyce wychodzi dobrze, bo wszystkie koła używane od fordów sprawdzałem i lipa od żadnego 1.8 tddi nie podejdzie różne wymiary koła,inna ilość zębów na wieńcu oraz w innych przerwaniach okienka na czujnik indukcyjny.

Piotrulek2013
10-10-2017, 07:08
Jakim momentem dokręcać koło dwumasowe w 1.8 tdci ??

Dariuszfr
17-07-2022, 21:15
czy to koło o wymiarach : średnica : 290 mm i ilością zębów 135 podejdzie pod dwumase o wymiarach średnica 298mm, liczba zębów 116, jak kwestia rozrusznika i czujnika halla ????

Silniki 1.8 TDCi (dwumasa) oraz 1.8 TDDi (koło sztywne) mają inne czujniki położenia wału. W TDDi jest długi czujnik że śrubką mocująca wzdłuż czujnika. W TDCi jest krótki czujnik że śrubką mocująca w poprzek czujnika. Założęnie koła sztywnego z TDDi do silnika TDCi nie zadziała. Wogole nie zapalisz silnika bo nie będzie sygnału położenia wału. Czujnik od TDDi ma inne mocowanie i też się nie da zamienić. Na szczęście produkowane są koła sztywne do silników TDCi, kompatybilne z czujnikiem halla zastosowanym w TDCi.