Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] czy to objawy zimnych lutów?
Witam,
jestem nowym użytkownikiem forum jak i Focusa FX z 2005 roku.
Już kilkakrotnie zauważyłem następujący problem:
podczas jazdy zapalają się wszystkie kontrolki, wskaźniki zegarów spadają na zero, a na wyświetlaczu przebiegu i radio pojawiają się tylko kreski. Po wyłączeniu silnika i ponownym rozruchu w większości przypadków wszystko wraca do normy. Kilka razy jednak w dalszym ciągu paliła się czerwona kontrolka wykrzyknika w zębatce lub pomarańczowa silnika. Co gorsze dwukrotnie po takim zachowaniu silnik nie zapalił - po włożeniu kluczyka wszystkie kontrolki zaświeciły, a po przekręceniu przygasły, usłyszałem tylko cichy tik i brak reakcji. Po wyciągnięciu kluczyka i ponownym rozruchu wszystko było ok.
Proszę o pomoc. Co to może być, ile może kosztować naprawa i co powinienem zrobić? Zaznaczam, że sam nie chcę grzebać w aucie.
Proszę o pomoc i z góry dziękuję za odpowiedź.
Jedź do elektryka niech sprawdzi akumulator i ładowanie (alternator).
jeżeli zapaliły się kontrolki czek i czerwona zębatka z wykrzyknikiem to musiał zostać ślad na komputerze , takie gdybanie to nie pomoże , wiem po sobie bo szukałem kwadratowych jaj a po odczytaniu błędów okazało sie gdzie mam łapy włożyć
marekki_2004 29-09-2010, 14:01 takie wariacje przezywałem kiedyś w służbowym fiacie - okazało się że był nadpalony przewód masowy akumulatora. Najpierw wariowały wszystkie kontrolki i wskaźniki aż wreszcie kiedyś go już nie odpaliłem - przewód się całkowicie przepalił. Jedź do elektryka....
jak myślicie, ile taka kontrola może kosztować w Fordzie?
PS.
Dziś spaliła mi się żarówka z przodu. Czy to może mieć związek z opisanym problemem?
jak myślicie, ile taka kontrola może kosztować w Fordzie?
PS.
Dziś spaliła mi się żarówka z przodu. Czy to może mieć związek z opisanym problemem?
A po co do Forda? Aku i napięcie ładowania można sprawdzić samemu miernikiem, albo gdziekolwiek oprócz serwisu. Błędy z kompa również.
smolar76 01-10-2010, 12:28 Miałem to samo,zegary mają jakąś wadę fabryczną ,ja zapłaciłem 200 pln i wszystko działa jak należy.więc sprawdź zegary..
Sprawdzić czy nie ma nalotów na klemach akumulatorach. Nie ma dokładnego połączenia na stykach. masa albo "+". jeżeli okaże się że te rzeczy są ok. to można się spodziewać już końca akumulatota. brak przejścia w celach. miałem takie anomalie ale w innym aucie !
pozdrawiam.
Dzisiaj sytuacja się powtórzyła. Podczas jazdy wszystkie kontrolki zaświeciły, a zegary spadły do zera. Po ponownym starcie świeciła się pomarańczowa silnika, tak kilka godzin i znów jest wszystko OK. W sobote jadę do Forda w Krakowie to sprawdzić, ciekawe co wyjdzie.
Ściągnij fajki ze świec i sprawdź czy w dołkach świec nie masz wody/płynu chłodniczego (stąd może być pomarańczowa kontrolka silnika). Jeśli rocznik 2005 benzyna 1.6 to akumulator mógł paść. Ja swój wymieniłem bo zdarzyło mi się kilka razy nie odpalić (ale może to wina alternatora/regulatora napięcia, że nie ładował akumulatora).
witam, od jakiegoś czasu też miałem taki problem że kontrolki zapalały się podczas jazdy lub wszystko się świeciło i nie mogłem czasami uruchomić auta. Dziś już nie mogłem go uruchomić wcale, sprawdziłem miernikiem aku, był ok, a pomogło na to wszystko wyczyszczenie klem. tak więc na początek proponuje spróbować najprostszych metod.
Przedwczorajsze wyczyszczenie klem wydawało się że pomogło jednak nie na długo, teraz znowu to samo, choinka kontrolek podczas jazdy, czasami nie można odpalić, jeśli ktoś miał podobne problemy i znalazł rozwiązanie to chętnie posłuchamy ;)
pretorian2 13-10-2010, 16:00 kolego wszystko wskazuje na to, że gdzieś jest przebicie/coś robi zwarcia, może gdzieś się wiązka przetarła, trzeba było by dokładnie po kolei szukać przyczyny... ostatnio sporo na forum podobnych problemów nie tylko w fordach...
Dobra znalazłem może rozwiązanie http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=38873 tylko teraz nie mogę znaleźć jak się dobrać do tych zegarów i opisanej wtyczki, trzeba ściągać cała deskę czy jakoś od kierownicy wie ktoś coś ?
Sprawdź także poprawność "masy". Choinka na wskaźnikach może być objawem braku masy.
W sobotę byłem w fordzie. 4 godziny sprawdzania i nic, elektryk wykluczył jakiekolwiek usterki związane z prądem. Na 99% to zegary. Jedyny sposób na sprawdzenie to założenie innych.... ale w całej Polsce ich nie ma. Czekam 2 tygodnie na produkcje. Zobaczymy co będzie
no i zegary wymienione, troche sztucznie podniosło mi to przebieg, ale mam nadzieję , że w końcu będzie git
froniek1 30-06-2014, 17:38 witam
podczas jazdy silnik przechodzi na wolne obroty, obrotomierz i prędkościomierz wskazuje 0
oraz w tym samym czasie zapalają się kontrolki na obrotomierzu
żółta kierownica z wykrzyknikiem
czerwone koło zębate z wykrzyknikiem
ładowanie
ciśnienie oleju
na prędkościomierzu
żółta kontrolka w kształcie pompy
silnik nie reaguje na pedał gazu jedzie przez około 200-300m i wraca do normy ale cały czas świeci się kontrolka w kształcie pompy
Ponawiam tema...Czy ktoś znalazł konkretną przyczynę tej usterki?
Lukasz2525 23-07-2017, 20:32 A co ci się dzieje ? 99 % przypadków to zimne luty w zegarach, naprawa 100-150 zł
Witam! Mam do was takie pytanie czy po wymianie zegarów na poliftowe jest później możliwość powrotu do poprzednich? Dotyczy Ford Focus mk2 2.0 benzyna.
Procedura "instalowania" licznika do powtórzenia.
Jak skutecznie odpalisz auto na nowym liczniku to stary nie będzie już rozpoznawany.
Powrót można zrobić na tej samej zasadzie co włożenie nowego licznika.
bigstar29 10-09-2017, 13:00 Cześć, jakiś czas temu zdarzyło się coś dziwnego. Zapaliły się wszystkie kontrolki, zegary opadły, a na liczniku pojawiły się jakieś kreski, tak jak widać na zdjęciu. Dodatkowo samochód przestał reagować na pedał gazu, po prostu się toczył. Dzieje się teraz coraz częściej i trwa coraz dłużej. Co to może być?
Dodatkowo wyskoczył mi błąd "U0155 Lost communication with instrument panel cluster (IPC) control module: missing message"
Pewnie "zimne luty" w zegarach...wałkowane wiele razy...wystarczy poszukać
krzysiek47 10-09-2017, 14:19 bigstar29 po co zakładasz nowy temat??? Wystarczy użyć google i tam wpisać, wyskoczy Tobie kilkadziesiąt tematów związanych z Twoim problemem.
Rafał A.(antek) 10-09-2017, 14:28 Nawet na pewno. Zegary do naprawy zanim stanie i nie odpali gdzieś kiedyś
Przez zepsuty licznik auto nie pojedzie:shock:
Rafał A.(antek) 10-09-2017, 20:47 Ano nie pojedzie.
Przez zepsuty licznik auto nie pojedzie:shock:
Bo tam w środku jest dużo więcej niż tylko licznik.
rzepetto 11-09-2017, 11:18 podepnę się pod temat. Objawy:
1) na autostradzie, ustawiam tempomat na 140km/h po jakimś czasie wskazówka prędkościomierza opada na 120 ale natychmiast wraca do 140
2) naciskam na gaz, muszę odczekać 2-3sekundy zanim auto załapie. Tak samo puszczam gaz a obroty same na chwilę wskakują na wyższe. Ale tak się dzieje na rozgrzanym silniku dopiero.
To też może być objaw zimnych lutów? jaki jest przybliżony koszt naprawy?
Obroty wskakują - ale tylko na liczniku czy silnik też reaguje z opóźnieniem?
marcos0aliance 11-09-2017, 11:41 Cześć, jakiś czas temu zdarzyło się coś dziwnego. Zapaliły się wszystkie kontrolki, zegary opadły, a na liczniku pojawiły się jakieś kreski, tak jak widać na zdjęciu. Dodatkowo samochód przestał reagować na pedał gazu, po prostu się toczył. Dzieje się teraz coraz częściej i trwa coraz dłużej. Co to może być?
Dodatkowo wyskoczył mi błąd "U0155 Lost communication with instrument panel cluster (IPC) control module: missing message"
Miałem to samo dokładnie miesiąc temu. jak koledzy pisali temat wałkowany.
Wyskakują kreski, choinka na liczniku - skutek to spadek mocy i brak wyświetlania prędkości oraz ilości obrotów.
częściowe - inwazyjne rozwiazanie - uderz delikatnie w licznik (jeżeli zniknie Ci większość ikonek to zimne luty)
Całkowite rozwiązanie - usunięcie zimnych lutów
rzepetto 11-09-2017, 11:48 Obroty wskakują - ale tylko na liczniku czy silnik też reaguje z opóźnieniem?
też z opóźnieniem. Ale tylko jak się silnik nagrzeje i nie zawsze więc jak jadę z tym do mechanika to się na mnie krzywo patrzą bo nie są w stanie tego odtworzyć
bigstar29 11-09-2017, 12:19 obdzwoniłem już kilku elektryków u mnie w mieście, ale żaden nie chce się podjąć albo nie ma teraz czasu. Dzwoniłem też do rapid we Wrocławiu ale powiedzieli że muszę przyjechać z samym licznikiem. Zna ktoś kogoś kto to robił? Najlepiej okolice Wrocławia w stronę Opola :D
Lukasz2525 11-09-2017, 12:46 Wrocław, mam dobrego elektronika.
Najlepiej wymień na poliftowe
Lukasz2525 11-09-2017, 12:51 Znacznie większy koszt ( naprawa 100-150 zł ), a może trafić na też uszkodzone.
bigstar29 11-09-2017, 16:54 Wrocław, mam dobrego elektronika.
A można konkretniej? :)
krzysiek47 11-09-2017, 19:37 Dla wszystkich, którzy mają problem z "zimnymi lutami".
Miałem ten sam objaw, na początku występował raz na jakiś czas, później dawał o sobie znać codziennie. Gdy już wiedziałem doskonale, że problem dotyczy "zimnych lutów", chciałem wysłać swoje zegary do ludzi, którzy ogłaszają się na allegro lub olx. Zegary wyciągnąłem z pomocą filmików jakie są na youtube i za namową szwagra, pojechaliśmy z nimi do gościa, który naprawia telewizory. Gość spojrzał i miał mi dać weryfikację co z nimi. Ze szwagrem czekałem na niego na dworze i teraz najlepsze....szwagier nie zdążył spalić papierosa a gość wraca z naprawionymi zegarami.
Cała operacja trwała może 3-4 minuty i kosztowała mnie..............UWAGA!!!! 30zł , tak..... 30 polskich złotych.
Także polecam każdemu jechać do ludzi, którzy naprawiają elektronikę w postaci telewizorów i koszt takiej usługi będzie dużo niższy.
bigstar29 11-09-2017, 19:59 A czy po wymontowaniu da się jakoś sprawdzić czy to rzeczywiście zimne luty?
Lukasz2525 11-09-2017, 20:06 Sam raczej nie sprawdzisz bez żadnego pojęcia i chociaż lupy, ale jak masz kreski, to 99,9 % zimne luty, nie wiem co musiałoby być innego z takim objawem.
Krzysiek, nie wiem jak facet mógł to zrobić, bo więcej czasu zajęło mi samo rozebranie obudowy i zdjęcie czterech wskazówek ( dosyć czasochłonne i delikatne, żeby nie połamać trzpieni, na które zakłada się wskazówki ), a później poprawne ich założenie i zmontowanie zegarów. Ale skoro tak twierdzisz, to może znał zegary i był jakimś magikiem.
Widać gołym okiem, ale lepiej przez lupę. Robią się koliste przerwy w lutowiu. Tu znajdziesz fotkę: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=235710 Lukasz2525 Krzysiek zawiózł rozmontowane zegary.
krzysiek47 11-09-2017, 20:14 Lukasz2525 zapomniałem napisać, że ja mu zawiozłem już samą płytkę, przepraszam, mój błąd:wink:
bigstar29 o co ty jeszcze pytasz? zakładając swój post wstawiłeś zdjęcie co Ci się dzieje na zegarach i to jest właśnie przyczyna "zimnych lutów", czego jeszcze potrzebujesz???
Tutaj masz link do filmu : https://www.youtube.com/watch?v=Ldm8ByHp5lE
Włączaj i postępuj krok po kroku. Następnie do elektronika i później wszystko w odwrotnej kolejności.
I myślę, że temat WYCZERPANY !!!!! Pozdrawiam.
Lukasz2525 11-09-2017, 20:19 Teraz wszystko jasne : )
wstawiłeś zdjęcie co Ci się dzieje na zegarach i to jest właśnie przyczyna "zimnych lutów"
Objaw.
krzysiek47 11-09-2017, 20:20 Lukasz2525 tak, masz rację, objaw :wink:
Rafał A.(antek) 11-09-2017, 22:29 No właśnie. Cała operacja z wyjściem i rozebraniem jest dłuższa i droższa. Dodatkowo ryzyko uszkodzenia.
andrzej_wwa 25-09-2017, 17:01 witam, problem dotyczy focusa mk2 z 2005 przed liftem,
mam pytanie do speców od elektroniki - coraz częściej wyskakują mi błędy niezwiązane często ze sobą. Pojawiają się na chwilę i znikają.
Jakiś czas temu zmieniłem czujnik temperatury po błędzie p0118, błąd systematycznie wraca przy pierwszym odpalaniu po dłuższym postoju. Jak zgaszę silnik i odpalę ponownie - problem znika. Jakiś tydzień temu pojawiła mi się ikona zębatki z wykrzyknikiem i błąd u0001, samochód stracił na mocy, po dojechaniu do parkingu, zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem zniknął. Wczoraj mi wyskoczyły błędy sondy p0136 i p0139, dzisiaj już po nich śladu nie ma.
Podpowiedzcie proszę czy to objawy padającego licznika czyli sławne zimne luty? czy kłania się wizyta u elektryka i poszukiwania problemu w wiązce?
krzysiek47 25-09-2017, 18:40 Powiem krótko, to jest na 100% objaw "zimnych lutów". Wymonuj licznik, wyciągnij z niego płytę i do elektronika aby przelutował wszystkie 32 piny, zazwyczaj zewnętrzne piny mają mikro pęknięcia.
Tutaj masz filmik jak się tym zająć :
https://youtu.be/AmB8SAnIOZQ
Miłej pracy.
Lukasz2525 25-09-2017, 18:46 A ja nie byłbym taki pewny. 100 % objawy zimnych lutów to krzaczki, kreski na wyświetlaczu i opadające wskazówki. Błąd znikający po zgaszeniu silnika już niekoniecznie. Poza tym przy zimnych lutach auto zostaje unieruchomione po pewnym czasie, a autor zdaje się, że jeździ i jeździ. Raczej wizyta u elektronika, jeżeli to zimne luty to naprawi, jeżeli coś innego to znajdzie, ja tych zimnych lutów nie byłbym pewien, miałem u siebie i naczytałem się sporo.
krzysiek47 25-09-2017, 18:55 Lukasz2525 dlaczego stawiam na "zimne luty"? Gdy jeszcze nie wiedziałem, że i mnie spotka ten problem, tak samo jak Andrzejowi wyskakiwało czerwone koło zębate i dopiero po forumowej lekturze dowiedziałem się z czym prawdopodobnie mam problem. Po wymontowaniu zegara i przelutowaniu go u elektronika, problem już nie powrócił. A błędy właśnie biorą się od zegarów, ja miałem ich mnóstwo.
andrzej_wwa 25-09-2017, 19:17 krzysiek47 - te błędy pojawiały się bez żadnej reguły i tylko na chwilę? Żadnych krzaczków na wyświetlaczu nie odnotowuję, p0118 pojawia się systematycznie od chyba lipca wraz z porannym startem silnika uruchamiając jednocześnie wentylator chłodnicy. Pozostałe błędy są chwilowe i sporadyczne. Te zimne luty to błąd przy wtyku licznika? jakieś puknięcie w zegary nie powinno powodować zmiany w pracy zegarów i wyłączenie błędów? Głupieję z tą elektroniką:-(
Lukasz2525 25-09-2017, 19:20 [MENTION=295689] jakieś puknięcie w zegary nie powinno powodować zmiany w pracy zegarów i wyłączenie błędów?
Powinno, jeżeli są uszkodzone luty przy wtyczce, to puknięcie w daszek zegarów, dociśnięcie szybki najczęściej powoduje reakcję na zegarach.
krzysiek47 25-09-2017, 19:35 Tak jak napisał Lukasz2525 uderzenie w daszek zegarów pomagał aby zegary "odżyły". U mnie przed wyskakiwaniem kresek na zegarach i brakiem reakcji na pedał gazu, zaświecało się tylko i wyłącznie czerwone koło zębate i dopiero po jakichś dwóch-trzech miesiącach kreski na zegarach zaczęły wyskakiwać już codziennie. Może jeździj i obserwuj co będzie Ci się dziać z samochodem.
andrzej_wwa 25-09-2017, 19:45 zobaczymy rano czy puknięcie da efekt, grunt, że wiem jak szukać. No a droga taka usługa przelutowania wtyki?
Lukasz2525 25-09-2017, 19:49 U uczciwego elektronika 100-150 zł, jak zdemontujesz i rozbierzesz zegary i pójdziesz z samą płytką to może i kilka dyszek.
krzysiek47 25-09-2017, 19:55 Ja za naprawę zapłaciłem 30zł , naprawa 3 minuty.
30 i 3 minuty jak poszedłeś z samą płytką
Zrobił jak zasugerował w poście #2, ale i tak przepłacił. Chciałem mu to zrobić za darmo :)
andrzej_wwa 26-09-2017, 18:30 No i jak głupi byłem tak jestem, dzisiaj znowu choinka na zegarach - wszystkie kontrolki się zaświeciły w czasie jazdy, wskazówki opadły na moment, błąd u0001, poklepywanie daszka czy dopychanie licznika od strony szkła nic nie dało. Jutro może za widoku wymontuję licznik i sprawdzę styki czy może tylko na wtyczce nic nie rozłącza a w sobotę rozmontuję licznik i obejrzę luty. Czy tylko przy wtyczce luty muszę oglądać? czy cała płytka może mieć zimne luty do poprawek?
W Twojej sytuacji to teraz 100% zimne luty, wyciągnie licznika i poprawianie kostki nic nie da. Czekać tylko aż auto zgaśnie i będzie kaput na drodze :) Lepiej wyciągnij, rozbierz i od razu popraw luty nawet kolbą za 50 zł z castoramy dasz radę to zrobić.
Lukasz2525 26-09-2017, 20:50 Jak wskazówki opadły to już 100 % zimne luty. Tak jak pisze kolega, nie czekać aż przestanie jechać lub nie odpali. Ale w drugiej kwesti się nie zgadzam, luty trzeba obejrzeć najlepiej pod lupą, a kolbą za 50 zł z castoramy można to zrobić albo można spier..dzielić zegary i narobić syfu, jeżeli nie umie się lutować. A jeżeli trzeba kupić lutownicę do tej operacji, to znaczy że wcześniej się nie miało i nie umie się. To dosyć prezycyjna robota.
krzysiek47 26-09-2017, 21:01 No to tak jak pisałem na samym początku, że jest to na 100% objaw "zimnych lutów". Nie ma co Andrzej, filmik masz już zapodany, więc troszkę pracy i ogarniesz temat w jeden dzień. Daj znać jak będzie po naprawie. Powodzenia.
Tam jest tyle miejsca że nie da się tego zepsuć ;) Nie trzeba lupy aby to naprawić. Wystarczy poprawić całe złącze i będzie git. Ale kto jak woli ;)
Generalnie jak przy każdej robocie. Trzeba umieć. W tym przypadku umieć lutować.
A jak jest płytka w ręce z rozebranego licznika to chyba ze znalezieniem elektronika w mieście, który to przelutuje za flaszkę nie będzie problemu. To góra kilka minut roboty.
Choć robiąc to dla siebie to usunął bym starą cynę i zalał nową. Ale ołowiową. Czyli trochę dłużej.
Nie ma co filozofować. To nie samolot Panowie ;)
andrzej_wwa 27-09-2017, 19:22 Jak rozumiem, usterka bedzie narastala i za ktoryms razem postep bedzie tak znaczacy, ze mi zatrzyma auto... Do niedzieli musze z tym zaczekac, ale nie ukrywam, ze jezdze z dusza na ramieniu. Czy do wyjecia zegarow musze odlaczyc aku? Reszta jest w miare jasna, ewentualnie powiedzcie na co jeszcze uwazac lub zwrocic uwage...
Lukasz2525 27-09-2017, 19:30 W końcu Ci nie odpali, można bez odłączania.
Niestey padl licznik predkosci, na wyswietlaczu kreseczki. Nie podlaczylem do komputera jeszcze, jednakze, zastnawiam sie czy co jest najczestrza awaria w takiej sytuacji ? licznik czy czujnik predkosci ? przegladalem forum i wydaje mi sie ze w focusie II mk2, 2005 nie ma tego czujnika, od czego zaczac koledzy?
ford focus mk2, 2005, 1.6 bezyna, automat
Lukasz2525 01-10-2017, 17:34 Wymontować zegary i pójść do elektronika, ewentualnie elektryka. Roboty na godzinę.
Bump: Do poprawienia tak zwane zimne luty.
Dziekuje, niestety mieszkam za granica, koszty naprawy u elektryka na pewno duze, mam pytanie czy gdzies dostepny jakis schemat co poprawic ? mam znajomego ktory ma bardzo dobra wprawe z lutowwaniem. z tego tez co czytalem, jesli cos pojdzie nie tak, to auto juz nie ruszy..
krzysiek47 01-10-2017, 18:32 kizug źle szukałeś forum, oj źle.
Tutaj masz link:
https://youtu.be/Ldm8ByHp5lE
Dziekuje kolego za filmik, czy masz moze pod reka gdzies w jaki poprawny sposoob przeprowadzic demotnaz.
Drugie pytanie, czy jest ktos z okolic Wroclawia kto sie czyms takim zajmuje ? wroclaw, rawicz, leszno ?
W tym tygodniu bede w polsce na weekend, chetnie bym oddal te zegary do kogos kto juz sie tym zajmowal
Lukasz2525 02-10-2017, 14:35 Demontaż zegarów z auta to podniesienie osłony za kierownicą, wykręcenie dwóch śrub torx na dole zegarów i wyciągnięcie zegarów z zatrzasku u góry na środku, na przykład płaskim nożem do masła najlepiej.
Demontaż zegarów to odpięcię chyba 5 zatrzasków z tyłu, schodzi wtedy przedni panel, po czym trzeba zdjąć wskazówki. Najpierw trzeba je wyzerować, cofnąć w lewo do końca i zaznaczyć ołówkiem lub nakleić taśmę dokąd sięgają, później po założeniu w inny sposób będą przekłamywać, trzeba wtedy cofnąć trzpień i założyć wskazówki tak, żeby wskazywały to samo miejsce. Wskazówki trzeba zdjąć do góry, najlepiej podważać z dwóch stron, żeby nie ułamać trzpienia od silniczka wskazówki. Trzeba też uważać żeby nie odcisnąć śladu na tarczy zegarów. Ja podkładałem kartoniki i podważałem dwoma płaskimi śrubokrętami.
Dziekuje Lukasz za ogromna podpowiedz!
ps.masz pelna skrzynke prywatna, chcialbym jeszcze o ostatnia rzecz zapytac, gdybys mial ochote mi jeszcze pomoc, prosze wyczyscic skrzynke
Lukasz2525 02-10-2017, 20:19 Już, zapraszam.
andrzej_wwa 04-10-2017, 14:29 Czołem Panowie
polutowałem, faktycznie spokoju i odrobiny technicznego podejścia i żadna to wielka robota. Tylko powiedzcie bo miałem problem z wyjęciem zegarów, ten element maskujący śruby da się jakoś wyjąć? bo on jako jeden z tym fartuchem trochę przeszkadzał zarówno w dostępie do śrub jak i w wysunięciu zegarów. Jutro rano zobaczymy efekt. Dzięki za pomoc!
Lukasz2525 04-10-2017, 16:17 Plastik wyciągasz do góry, opuszczasz kierownicę w dół i jest przywoity dostęp do wkrętów.
Panowie jestem po naprawie zegarow, dziala jak nalezy, zniknal problem, ale pojawil sie nowy, podczas montazu zauwazylem kable z koncowka, do wpiecia ale nie wiedzialem gdzie, wyglada i na dlugosc jakby bylo do przelacznika od radia po lewej stronie kierownicy, te podlaczylem ale pozostal drugi kabel ktory wlasnie nie wiem gdzie wpiac, tak jak napisalem na dlugosc jakby od :multimediow: pomyslalem ze to pomoze od tempomatu i nie podpialem, pod opaleniu samochodu, zegary dzialaja itp, ale pojawil sie nowy problem, usterka ESP i pytanie do Was czy te kable nalezy podpiac jesli tak czy ktos ma jakis pomysl gdzie, ewentualnie czy spotkaliscie sie z taka informacja po zrobieniu zegaarow, ze jest problem z esp.
Lukasz2525 01-11-2017, 22:17 Po co odpinałeś cokolwiek więcej niż same zegary ?
zapomnialem wspomniec przepraszam. eh. glupio mi.
wlasnie, musialem rowniez wymienic tasme od poduszki, dlatego tam sie do tego zabieralem..
kizug masz przycisk wyłączenia ESP? Może to on się odczepił.
Rafał A.(antek) 01-11-2017, 23:12 Albo czujnik skrętu kierownicy jeśli taśma ruszana
mam przycisk esp, ale on daleko od kierownicy jest.
jak wyglada kabel od czujnika skretu kierownicy? lub gdzie ten czuujnik jest?
no i zegary wymienione, troche sztucznie podniosło mi to przebieg, ale mam nadzieję , że w końcu będzie git
Wystarczyło wyciągnąć zegary i dać do kogoś kto serwisuje telewizory lub sprzet rtv . Ja tak zrobiłem koszt przelutowania zimnych lutów 40 zl cała operacja trwala może 30 min . Do tej pory wszystko ok.
jacek 96 16-07-2022, 20:14 Witam.
Mam problem. Mój fokus II 1,6 tdci 109KM pokazał komunikat usterka silnika, wszystkie kontrolki zapalają się na czerwono, auto traci moc. Wiem, że muszę podłączyć go pod kompa. Ceny w ASO niestety nie zachęcają.
I teraz pytanie.
Czy we Wrocławiu jest osoba, ewentualnie warsztat, który odczyta błędy?
Pozdrawiam
Jacek
Choinka na zegarach i usterka silnika to pewnie zimne luty w zegarach.
Walnij w daszek nad zegarami, jak pomoże to szukaj fachowca do naprawy.
jacek 96 16-07-2022, 20:52 Dzięki, sprawdzę.
Lukasz2525 19-07-2022, 22:17 Jakby co to ja Ci hobbistycznie odczytam te błędy, jak zimne luty to też Ci potwierdzę, bo przerabiałem u siebie, jak będziesz chciał to napisz.
A naprawa zimnych lutów dla kogoś, kto nie ma dwóch lewych rączek to też pół godziny pracy. Potrzebne są karta kredytowa, dwa widelce, lutownica, dobra cyna i kalafonia. Podważamy zegary od góry kartą kredytową najlepiej zagiętą centymetr od końca jednocześnie ciągnąc do siebie, zegary wyjeżdżają. Teraz demontujemy je z obudowy, następnie widelcami delikatnie podważamy wskazówki aby je wyjąć jednocześnie zapamiętując ich położenie do montażu. Wyjmujemy płytkę drukowaną, poprawiamy wszystkie zimne luty i obowiązkowo wazystkie na tej szerokiej wtyczce. Składamy w odwrotnej kolejności. Nie załączamy zapłonu przy wyjętych zegarach.
Tomasz67 02-10-2022, 13:56 Witajcie,
pojechałem z tym do mechanika, ale wziął tylko kasę za wyczyszczenie błędów komputera i powiedział, że wszystko u niego działa. Więc chyba sam muszę mu powiedzieć gdzie jest błąd, to może naprawi...
I tu liczę na pomoc forum.
Problem jest taki, że faktycznie awaria pojawia się tylko czasami. Co 2 - 3 dni. Ale robi się coraz bardziej denerwująca. No i nie ma jak tego wyjaśnić mechanikowi, bo jak pojadę to u niego akurat wszystko działa. A jak w historii widzi błędy, to mówi że to może paliwo. czy jakieś chwilowe błędy systemu.
Pierwszy objaw. W trakcie jazdy dzieje się nagle coś takiego - mrugają wszystkie kontrolki, po czym zostaje zapalona taka z czerwonym kółkiem zębatym i wykrzyknikiem. Wtedy jest tak, jakbym wcisnął sprzęgło na 90%. Trzeba wcisnąć gaz na maksa, żeby trochę złapał mocy i np. ruszył na światłach. Radzę sobie z tym tak, że wyłączam silnik, po czym znów przekręcam kluczyk. Za 2 - 3 razem już się lampka nie zapali i wszystko jest jak dawniej. Ale póki się pali, to tak jakby paliwo nie dochodziło.
Niedawno doszedł drugi objaw. Samochód nie chce zapalić. Przekręcam kluczyk i nic. Nawet nie kręci. Radio działa, elektryczne szyby, nawiew, ale samochód nie zapala. Charakterystyczne jest to, że zapalają mi się wszystkie kontrolki wtedy i zamiast przebiegu km pojawiają się minusy zamiast liczb. I już wiem, że wtedy dalsze przekręcenie kluczyka nic nie da. Trwa to tak z 5 - 10 minut, gdy próbuję zapalić i w końcu się udaje. Rusza i działa normalnie.
Ja te dwa objawy wiąże ze sobą, ale może to przypadek.
Tej kontrolki zębatej nie znalazłem w swojej instrukcji. Gdzieś w sieci przeczytałem, że to błąd układu hamulcowego. Wymieniłem wszystko tam i tak pod przegląd, ale na zdrowy rozum to nie hamulce. Nie wiem czy elektryka, czy coś z wtryskiem - może ktoś miał podobnie ? Nie znajduję zależności kiedy się pojawi błąd. Czy stroi w garażu, czy pod dachem. Są dni, że nic się nie psuje. Myślałem, że to przez upały, ale teraz zimno i jest to samo. Na akumulatorze zbiera się za to taki biały nalot.
Jakieś sugestie, czy po prostu trzeba do ASO pojechać i liczyć na ich wiedzę.
W trakcie jazdy dzieje się nagle coś takiego - mrugają wszystkie kontrolki,
i dalej już nie czytam...
napraw zimne luty w liczniku bo auto za chwilę nie odpali
Niedawno doszedł drugi objaw. Samochód nie chce zapalić. Przekręcam kluczyk i nic
Już nie odpala ;)
Tomasz67 02-10-2022, 22:49 Dziękuję za przekierowanie wątku. Nie wiedziałem co wpisywać w wyszukiwanie. Faktycznie to jest tak jak opisują inni w tym temacie. W takim razie poszukam jakiegoś elektryka, niech obejrzy.
EDIT - Obejrzał i zrobił. 400 zł. Jakiś moduł na B podlegał wymianie. Usterka ustała.
1. nie ma co oglądać tylko trzeba zrobić
2. lepiej niech nie bedzie to "jakiś elektryk" tylko ktoś co się zna, bo po tych "jakiś" to coraz częściej nie ma już czego ratować.
Nie wiem jak można w takich licznikach przygrzać pola lutownicze do tego stopnia, że odchodzą od plytki drukowanej, ale coraz częściej widzę efekty pracy po takich "co garnki na co dzień lutują".
Lukasz2525 04-10-2022, 01:55 Nie elektryk, tylko elektronik niech to zrobi. Najbliższy elektronik lub serwis rtv, sklepy elektroniczne też często mają serwis.
anturooo 14-10-2023, 10:25 Witam... Co było problemem?
witam
podczas jazdy silnik przechodzi na wolne obroty, obrotomierz i prędkościomierz wskazuje 0
oraz w tym samym czasie zapalają się kontrolki na obrotomierzu
żółta kierownica z wykrzyknikiem
czerwone koło zębate z wykrzyknikiem
ładowanie
ciśnienie oleju
na prędkościomierzu check
silnik nie reaguje na pedał gazu jedzie przez około 200-300m i wraca do normy ale cały czas świeci się check
Teraz już nie chce odpalać...
witam pacjent focus mk2 1.6 tych 2005 r. Widziałem identyczny post który dotyczył transparent 92 r. Xd
podczas jazdy silnik przechodzi na wolne obroty, obrotomierz i prędkościomierz wskazuje 0
oraz w tym samym czasie zapalają się kontrolki na obrotomierzu
żółta kierownica z wykrzyknikiem
czerwone koło zębate z wykrzyknikiem
ładowanie
ciśnienie oleju
na prędkościomierzu pali się check
silnik nie reaguje na pedał gazu jedzie przez około 200-300m i wraca do normy ale cały czas świeci się check.
Teraz ma nawet problem z odpaleniem. W ogóle nie kręci. Po kilku minutach odpala. Żeby znowu za chwilę działo się wszystko od nowa.
Rozdwojenie jaźni?: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=207384
A powiedz ziomek, nie można mieć identycznego problemu?
Bump: sezon na "zimne luty" w liczniku obecnie w pełni
od tego bym zaczął
Toa coś wspólnego z tym że auto gaśnie i potem nawet już nie chce odpalić? Foka 1.6 tdci 2005
Przeczytaj temat do którego moderator przeniósł twój post. :)
Autohobbyist 03-12-2023, 13:33 Witam wszystkich na forum. Posiadam Forda Focusa 2 z 2005 roku z silnikiem 1.4 16V. Auto nie chce odpalić. Rozrusznik kręci ale silnik nie odpala.
Zczytałem błędy całego samochodu i troche ich jesty. Sprawdzałem juz historie forum ale nic takiego nie mogłem znaleść.
Błędy
U1900 Wada magistrali komunikacyjnej CAN – otrzymany błąd / Przerywany
B1600 Sygnał transpondera kluczyka zapłonu PATS nie jest odbierany / Przerywany
U2200 Nieprawidłowe dane licznika ODO / Stały
B1318 Niskie napięcie akumulatora / Przerywany system
B2103 Antena niepodłączona do nadajnika- odbiornika PATS / brak sygnału / przerywany
U2197 Nieprawidłowe dane dotyczące prędkości pojazdu / stały
B1602 PATS nieprawidłowy format kodu klucza otrzymany z transpondera kluczyka zapłonu / przerywany
P0020 Siłownik położenia wałka rozrządu obwód wlotowy /
otwarty (rząd 2)
P0320 Zapłon/rozdzielacz prędkości obrotowej silnika
Usterka obwodu wejściowego
20E2 nieznany
6096 nieznany
Ogólny moduł elektryczny błedy:
B2899 Uszkodzone wyjście lewego kierunkowskazu.
990F nieznany
Silnik błedy:
P060C Wydajność wewnętrznego modułu sterującego głównego procesora / Trwałe
P1260 Wykryto kradzież, pojazd zablokowany / Stałe
U0121 Użycie ABS, brak sygnału / brak komunikacji / Stałe
P0500 Czujnik prędkości pojazdu A / Stałe
P1794 Obwód napięcia akumulatora / Stałe
U0121 Utrata połączenia z modułem sterującym ABS
P0500 Pojazd czujnik prędkości „A”
Czy ktoś miał podobny problem lub mogłby mi pomóc rozwiazać ten?
Czytałem coś ozimnych lutach ale nie do końca pasuje mi do tego problem.
Z błedów P0500 i U0121 Znalazłem to:
Objaw
Awaria prędkościomierza
Świeci się lampka ostrzegawcza ABS
ABS-regeleenheid:
Brak komunikacji z narzędziem diagnostycznym
P0500:
- Czujnik prędkości pojazdu A / Stałe
Jednostka sterująca tablicy rozdzielczej:
U0121
- Brak komunikacji z jednostką sterującą ABS
- Magistrala CAN nie komunikuje się z elektroniczną jednostką sterującą hamulców (EBCM)
Przyczyna
Rdza w złączu elektrycznym
Rozwiązania
Podłącz sprzęt diagnostyczny
Bezpieczniki w komorze silnika:
Sprawdź następujące bezpieczniki: F7, F8, F19
Gdy nie zostanie znaleziona żadna usterka
ABS-regeleenheid:
Sprawdź napięcie na stykach 1, 14 i 20
Sprawdź masę na styku 26
W przypadku zaobserwowania spadków napięcia:
Wyczyść styki
https://www.haynespro-assets.com/workshop/images/301007579.jpg
Ale to raczej nie będzie problem nie odpalajacego sie silnika
napraw licznik
błędy CAN i PATS są tutaj kluczowe
Autohobbyist 03-12-2023, 15:28 Dziekuje za szybką odpowiedz. Mówisz że to będą tzw zimne luty? Czy coś innego?
Zapytaj jasnowidza, albo oddaj komus kto to umie ocenić.
|
|