Zobacz pełną wersję : [MODERNIZACJA] Focus MK2 Wymiana zegarów na polift + aktualizacja ROM
Hej,
Jako, że ostatnio wymieniłem u siebie zegary w Focus MK2 (miałem wersję po lifcie, a zegary jeszcze stare) postanowiłem przy okazji napisać krótki poradnik gdyż jednak nie jest to takie trudne na jakie wygląda.
Modyfikację, każdy robi na własną odpowiedzialność gdyż przez nieumiejętność lub złej jakości sprzęt można uziemić sobie auto i wtedy będzie potrzeba zaprowadzenia do specjalisty.
W momencie wymiany działałem na programach Forscan 2.3.10 Beta oraz ELMConfig 0.2.17c.
Do całej procedury potrzebne nam będzie:
1. Zegary, najlepiej z mniejszym przebiegiem niż mamy dotychczas. Przebieg w łatwy sposób możemy zwiększyć. Niestety nie łatwo już go obniżyć.
2. Dwa oryginalne kluczyki - oczywiście będą pasować nasze stare pod warunkiem, że nie są to klony. Jeśli nie będzie zaprogramowanych 2 kluczy to nie odpalimy auta.
3. Dobry kabel + wgrane sterowniki. Ja osobiście używałem Viaken V3
4. Manetka kierunkowskazów wraz ze sterowaniem komputerem (menu góra / dół).
5. Program Forscan
http://www.forscan.org/download.html
wraz z rozszerzoną licencją do programowania PATS. Licencję dostaniemy za darmo po rejestracji na forum Forscan. Potem przechodzimy na stronę
http://forscan.org/forum/extlic.php
i wpisujemy serial z menu naszego programu. Po chwili dostaniemy kod, który wklejamy w menu Forscan i tak mamy licencję na 2 miesiące.
6. Program ELMConfig. Musimy pobrać program oraz biblioteki (Runtime Pack)
http://civil.iffc.ru/elmconfig/
7. Stały dostęp do internetu podczas programowania.
WYMIANA ZEGARÓW I MANETKI
1. Zdejmujemy całą górną osłonę kolumny kierownicy (jest na 2 zatrzaskach po lewej i prawej stronie widocznych po skręceniu kierownicą)
2. Pojawią nam się 2 śrubki, które odkręcamy
3. Dla bezpieczeństwa odpinamy akumulator
4. Licznik wyjmujemy podważając delikatnie górną krawędź i za nią wyciągając do przodu (nie szarpiemy od dołu licznika)
5. Przepinamy nowy licznik i montujemy go
6. Wypinamy manetkę sterowania radiem (jest na zatrzasku)
7. Zdejmujemy dolną osłonę kolumny kierownicy (jest na 2 śrubach torx)
8. Odkręcamy 2 śruby torx od starej manetki kierunkowskazów i wysuwamy ją
https://j5pdcg-ch3301.files.1drv.com/y4m9snnUHsAdLUnMsXl5ZCj43d6Viz3iCZwfOwVSIGKTJ3oIRO c09oh1AmdczQ_oiEgy1ux7lw287j3l1Qv9MwDlUTWKOSxH1RhU XOJsCjh3ld5Ol6dW8aH-8bhuoYAyz5kwxB3Wg8Us0xuAbpRwUsmOst9hbdh1pvgTPbr18t q5dAwedResBw1YGxE0bcP2fSlZPEA-Ofuiuw6XvMGTOZpMg?width=412&height=447&cropmode=none
9. Wpinamy nową manetkę i montujemy wszystko z powrotem
10. Podpinamy akumulator z powrotem
PROGRAMOWANIE KLUCZYKÓW DO NOWYCH ZEGARÓW
1. Odpalamy Forscan i łączymy się z autem
2. Przechodzimy do Funkcji Serwisowych (Ikonka z kluczem)
3. Wybieramy moduł gdzie w nazwie występuje Programowanie PATS
4. Klikamy na dole w strzałkę "Play"
5. Pojawi nam się takie MENU
https://ljpdcg-ch3301.files.1drv.com/y4m_EII6FCwT-MHVzbriVHifbaDyaZGI5L4h2BbwKRcFm12b5_yTSdadnNnHvwe MytmLsxvHi_huXN5DJ05FhKbX_38LSWNMq5CAozY4wDXOJCRjD S0pJzwrIkeY33CaZA5zBRXmR9QCXuj0tHF62vHi00DzBh8rh-q0WlWIbQ1HPhIm_Sq4_xt-tgm1Wa7FiXygNkBg-_JFle6zVk2qhsyew?width=421&height=283&cropmode=none
6. Wybieramy wymazywanie kluczyka zapłonu (Passive Keys Erase)
7. Dostaniemy komunikat, że kody kluczyków zostaną wymazane z modułu i należy mieć co najmniej 2 kluczyki. Jeśli mamy potwierdzamy TAK
8. Musimy uzyskać kod do sterownika aby była możliwość zaprogramowania immobilisera
https://mz8clg-ch3301.files.1drv.com/y4mHhMqXK_-VNZUMJytS0z-8q1ND2IUeQr80JG08tQjhTPE5mvTHpnMNHbJO-xcAPI6ZxPWwAeG_nou3veJ5b2jdquO9YoLGEZtyU9WMFuAF_by h09HkqV1xcWwq0VLBvqtR5HOn9bVjli8yM25j5QN2tonru4o4Y pN5lkwKHKuJb9LKVP5_ds3HelI_wPeNyYnp8uHOVay6VEaRKpv C74r8Q?width=656&height=236&cropmode=none
9. Nie ma teraz potrzeby obliczania INCODE na zewnętrznych stronach. Forscan robi to automatycznie
https://kzpdcg-ch3301.files.1drv.com/y4m3qid9bfGCF4qZLdCquVu6Kl_NaDshAHxAATxrEJsEk8rSyJ btRQ1NUux4vTIr8ye2D_164K-TNivJWV1A6yRXdBsRjccjdooCVP6soPmBTzsPrUAi_7B_i2UMg tQNLK4PFQ7n-zPp7IOa7L5wmLPNfuiXkdx4J9XWLDeyv1RnpMTIwPPV0Oidy-7o0TktS-N3q9UdUtcvgerCPthmviNYg?width=650&height=253&cropmode=none
10. Dostaniemy informację, że wszystkie kluczyki zostały wykasowane.
11. Teraz musimy zaprogramować 2 kluczyki (Ilość różnych kluczy w pamięci będzie wyświetlało 0 )
12. Wybieramy Programowanie kluczyka zapłonu
https://ljpdcg-ch3301.files.1drv.com/y4m_EII6FCwT-MHVzbriVHifbaDyaZGI5L4h2BbwKRcFm12b5_yTSdadnNnHvwe MytmLsxvHi_huXN5DJ05FhKbX_38LSWNMq5CAozY4wDXOJCRjD S0pJzwrIkeY33CaZA5zBRXmR9QCXuj0tHF62vHi00DzBh8rh-q0WlWIbQ1HPhIm_Sq4_xt-tgm1Wa7FiXygNkBg-_JFle6zVk2qhsyew?width=421&height=283&cropmode=none
13. Postępujemy zgodnie z wyświetloną instrukcją czyli:
- wyłączamy zapłon
- włączamy zapłon
- klikamy OK
14. Dostaniemy informację, że kluczyk został zakodowany
15. Kodowanie drugiego kluczyka wygląda podobnie z jedną różnica:
- zapłon działa na już zakodowanym kluczyku
- wybieramy programowanie kluczyka
- wyłączamy zapłon
- wyjmujemy kluczyk i wkładamy drugi, który chcemy zakodować
- włączamy zapłon
- klikamy OK
16. Po tej operacji znów powinniśmy mieć ilość kodów w pamięci 2 jak na obrazku
https://ljpdcg-ch3301.files.1drv.com/y4m_EII6FCwT-MHVzbriVHifbaDyaZGI5L4h2BbwKRcFm12b5_yTSdadnNnHvwe MytmLsxvHi_huXN5DJ05FhKbX_38LSWNMq5CAozY4wDXOJCRjD S0pJzwrIkeY33CaZA5zBRXmR9QCXuj0tHF62vHi00DzBh8rh-q0WlWIbQ1HPhIm_Sq4_xt-tgm1Wa7FiXygNkBg-_JFle6zVk2qhsyew?width=421&height=283&cropmode=none
17. Dioda immobilisera po włączeniu zapłonu będzie świecić światłem ciągłym więc zostaje nam sparować zegary z ECU
18. Całość programowania (bez rozkręcania) z moim kablem zajęła chyba ok. 5 minut.
PAROWANIE ZEGARÓW Z ECU
1. Ponownie wchodzimy w Programowanie PATS i wybieramy Inicjalizacja Modułu
https://ljpdcg-ch3301.files.1drv.com/y4m_EII6FCwT-MHVzbriVHifbaDyaZGI5L4h2BbwKRcFm12b5_yTSdadnNnHvwe MytmLsxvHi_huXN5DJ05FhKbX_38LSWNMq5CAozY4wDXOJCRjD S0pJzwrIkeY33CaZA5zBRXmR9QCXuj0tHF62vHi00DzBh8rh-q0WlWIbQ1HPhIm_Sq4_xt-tgm1Wa7FiXygNkBg-_JFle6zVk2qhsyew?width=421&height=283&cropmode=none
2. Postępujemy zgodnie z komunikatami (wyłączenie zapłonu, odczekanie 15 sekund, włączenie zapłonu ale bez uruchamiania silnika!)
3. Ponownie Forscan sam obliczy potrzebne kody
https://kzpdcg-ch3301.files.1drv.com/y4m3qid9bfGCF4qZLdCquVu6Kl_NaDshAHxAATxrEJsEk8rSyJ btRQ1NUux4vTIr8ye2D_164K-TNivJWV1A6yRXdBsRjccjdooCVP6soPmBTzsPrUAi_7B_i2UMg tQNLK4PFQ7n-zPp7IOa7L5wmLPNfuiXkdx4J9XWLDeyv1RnpMTIwPPV0Oidy-7o0TktS-N3q9UdUtcvgerCPthmviNYg?width=650&height=253&cropmode=none
4. Znów postępujemy zgodnie z prośbami Forscan (zapłon OFF, 15s, zapłon ON)
5. Dostaniemy komunikat, że inicjalizacja modułu zakończona.
6. Od teraz możemy uruchomić auto przypisanymi kluczykami
7. Wygląd przed i po zmianie :)
https://kz989g-ch3301.files.1drv.com/y4mEQWgSUWK0xrSxhuzcA1PAiU4yxF4an-xNRWz7rkIdOEZsd08dHmuBEMuofJ0wonTeL3hQVm6xvdQ1XYX7 X3rYozpBXFoxG-qx1Z1sJcETyrBXW_vzuG9bljXdz9s7SJ6A2EmX7JMpmkz0wZwy OetHw3bTumwS9iXPNIpZooeIERn9kU6ibeymzyvrSEnCqTQckS Ck2EmKqbJAmrB-FlEHg?width=640&height=360&cropmode=none
https://kj989g-ch3301.files.1drv.com/y4mV0t9qdFW7FTNkjUcvyUHMFx6B7FBb-sCUwI0Lq06rBMqMUd0HgAJU4MT2K0dEQpijMqjouhyEmUKFDzy kJbWPaXlIY3LtamiqH-7Jox3I67Ww1wrgdsMw1tg2APMnYUJPr06MyNQtm_oX_eVfcRrS khcvumnVQYgpleOBmiwDn0obLUEmWKm_naJvCQ1L-PNhlmSTZnP60iB4NVQhGzHTg?width=640&height=360&cropmode=none
KONFIGURACJA ZEGARÓW
1. Odpalamy ELMConfig i wybieramy port COM i klimy OpenPort
2. Przechodzimy na zakładkę HEC
3. W zakładce Information i VIN klikamy Read, pojawi nam się numer VIN z nowych zegarów
4. Wpisujemy VIN swojego auto i klikamy Write
https://mzpdcg-ch3301.files.1drv.com/y4mNh15xK2hpf-moPcsH_--BatZrGQ2ePU9NMyzPFHsBoyCV5JGNEYT_ZQU5ZiNUM77fprhb6 pj3vxkJdL1cczptf38tmW6CAo9KC752VDsRkEweAt_b9mXorKS _UFaahh8cRnkR2lpQ6HoPHhJXwFyzMrUsm5WCXN1tBZomMqYYM K4_Cnp3ogkQ5rDiy44ubjmW97NgwrFph_1CfYU2M4vKQ?width =750&height=543&cropmode=none
5. Przechodzimy na zakładkę Procedures, PAGE 1. Przy Vehicle Odometr kliamy Read i pojawi nam się przebieg z nowych zegarów. Możemy wpisać ręcznie nasz prawdziwy przebieg (pamiętać należy, że można tylko większy) i wkliamy Write. Od teraz na zegarach pojawi się faktyczny przebieg
https://lzpdcg-ch3301.files.1drv.com/y4mb2kiw3WTwgOr6qZDA_L0ZCakCfRkZXVcR2fFRITiCt7e_8o nT7z7z4-EZ1mEUwpmDX3RynTgAdJgKbKMaZFauqmh0MUzTND1F-FqChZcMq_YUmZvFu2oAjECNuoMLkVpW_qkOjZSsmO__emO6FV-cPkJYjYXaB6dgY8EYVPw-Lmb1I7bl1WjERfxc78lWUBF8TM1Q1v1jQ2BYsV0ByNftQ?widt h=591&height=379&cropmode=none
6. W zakładce Configuration możemy bawić się to co będzie wyświetlane na zegarach. Na każdej zakładce musimy kliknąć Read from HEC, zmienić co nam potrzeba i kliknąć Write to HEC.
AKTUALIZACJA ROMu ZEGARÓW
1. W ELMConfig przechodzimy na HEC, zakładka Procedures, Page 2
2. Musimy mieć połączenie z internetem
3. Klimamy Fill Firmware List - program pobierze dostępne dla nas ROMy
4. W firmware Level wybieramy interesujący nas ROM
5. Klikamy START
https://kppdcg-ch3301.files.1drv.com/y4ma0p9ddXQRJfGQVOM74gmOM4r96trTZJ2QUorQzkJGNSQFuJ Iz-KjgbREeH8Kjo1PUJNfOTvKYF6gCx-Kef9HEdBLWcYsOctB11IxjINhZPaCsRABApqH5b8Mh4AokWD8j Z82lLlHHgqcc5eSsnuJTT3Fz_0T-dzKeAJwruaCgFwbNx-Oav9SbIsFe7iFRFuRs2dbr203VlGZwNLx94QV6w?width=743&height=544&cropmode=none
6. Dostaniemy stosowny komunikat i klikamy OK
https://k5pdcg-ch3301.files.1drv.com/y4mSjiyPNtnlpkZqW_Maynf0ff9yTMSBC77L8vK1hqMilXUiPF iZja-22LgnkRZ99ZXFThAAAK6izMZ2o__Tccj80QG4RvdEhPd5Kzf37 r9Hg8jDoWcaMSkQLZ-WJwVi5ImN9hFKFFsAogeh6QgGIWLw8oPRhzjMHDIUU53-57E5uBM89lZwARHopolUQya_csqovOgYHucgoUY1fiyIpF95g? width=475&height=245&cropmode=none
7. Po zakończeniu wgrywania dostaniemy komunikat o pomyślnym zakończeniu. W moim przypadku operacja trwała niecałe 3 minuty
https://mjpdcg-ch3301.files.1drv.com/y4molcBpU6no_iCCjLB_OxNFVw0-WAB6yFfTVFtei0_927Z5wqEA9al4Qy6KMrr882ttSTvBmpofOU rHdukiWBuJniHqrOQ5ENnsbc_D_ajQQx5GAX7aZG1XvKRsRWRv GdOLrBAoQkBm4qQ5XP_m11mDssJOtDFjuqGmEof1YjL49NraUD-naLldkoEmQ18RcfVY2KjvUYf_CKM82u2uq9PMg?width=354&height=157&cropmode=none
8. Wersję romu sprawdzamy trzymając przycisk menu na manetce, włączając zapłon (ciągle trzymając przycisk menu aż pojawi się test na wyświetlaczu) i strzałką do góry przeskakujemy, aż znajdziemy wersję romu
https://jp989g-ch3301.files.1drv.com/y4msn_DMznO37JbvPCNMvLhtBxOnjgN_DwGkMN3aVbWPDy0tx5 wFBhCX6s8bNBt7hWS-q3MPB4nNgxFh5Vxs6uqBH9pcNdYWuRu8zE5bRg8OeHyZiKmipl llLIlMrLHRa_GRfVW8Y3mgAF17hVvGvo8SSTaP0EITn2tIRqXH SzsGcV7sdUIno2Sm-_WU_uS7f0U0sWUxqzeP8WlENO1pR7o1Q?width=640&height=360&cropmode=none
9. Na sam koniec zostaje nam w Forscan wykasowanie wszystkich błędów
Wszelkie sugestie i opinie mile widziane. Może jest coś co pominąłem lub co warto dodać.
Focus MK2 tdci 07-12-2017, 09:49 Również zamierzam się do wymiany na poliftowy licznik ale do mk2 przedliftowego. Czy są jakieś ograniczenia z wyborem licznika (typu jakaś seria, lub nr) czy można zaprogramować wszytko jak leci (również angielskie)?:surprise:
Patrz na przebieg licznika, żeby był mniejszy niż twój oraz czy pochodzi z diesla, czy z benzyny (inny zakres obrotomierza).
No i anglika będziesz mieć z milami na tarczy, a km/h mniejszą czcionką, więc lepiej żeby dawca był z kontynentu.
Mam tylko jeden kluczyk. Rozumiem, że muszę najpierw dorobić drugi (pełne doprogramowanie kluczyka, koszt ok 300 zł) i dopiero mogę myśleć o zmianie zegarów?
Nie, mozesz miec jeden grot i dwie pastylki immo i tez da radę samemu to ogarnąć.
LukiSpajder 01-04-2018, 21:08 A jak jest z wyświetlaniem info z radia na zegarach ?
Które radia to obsługują ?
LukiSpajder 03-04-2018, 17:15 Czyli u Mnie chyba radio jest uszkodzone i nie przekazuje info do zegarów. Po podłączeniu
ELMconfing w zakładce ACU informacje pokazuje w każdej pozycji same rrrrrrrrrrrrrrrrr.
Czyli nie ma znaczenia czy po lifcie czy przed radio ?
Raczej masz wszystko dobrze ustawione.
Sony c214 tez nie wysyła danych.
Tu masz to wyjaśnione:
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2967951&postcount=53
civicplff 29-06-2018, 18:43 Koledzy mam taki klopot w ff mk2 fl z 2009 silnik 1.6 ti (sida) duzy wyswietlacz mialem wgrany rom 403. Jako ze przy temperaturze silnika 43C (przez obd) strzalka z 60C przesuwala sie odrazu na jakies 88C i stala w miejscu (z obd 85-93C na wlaczonej klimie), postanowilem wgrac update.
Kabel viaken st1170 usb, windows 10 i ELMconfig.
Wylaczone wygaszacze itp. Wybralem opcje 512 ak
I zaczelo wgrywac po ok 35 min. (Pokazalo 2000 wgranych blockow) wywalilo blad w trakcie Write to finish i kierunki migaly nadal wlaczyla sie klima. Wyswietlacz byl czarny (z podswietleniem). Po ok 5 minitach wylaczylem zaplon bo na kompie non stop blad z elmconfig. Odlaczylem od samochodu i wylaczylem program. Uswiadomilem sobie ze nie uruchomilem programu z opcja admina przez co dzialal non stop touch pad. Odpalilem z uprawnieniem administratora i zaczelem wgrywac spowrotem 403 by wrocic nim do domu z pracy. Jednak znow na koncu pokazal sie taki blad jak na foto. Jednak tym razem wyswietlacz dzialal normalnie odczekalem pare minut i wylaczylem program zaplon itp. No i jak jechalem bylo wszystko jak wczesniej przed wgrywaniem.
Moze by ktos byl wstanie powiedziec dlaczego tak sie stalo? Samochod byl pod prostownikiem a lapek pod ladowarka.
1 foto z 512
2 foto z 403https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180629/037b40b83bee145a96f0fab32de3ec5b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180629/0000321ac1995bb28234d605c50d09b3.jpg
viakenem robi sie soft w tym liczniku w 6 minut
starym elm w 12 minut
jak szlo to tak wolno to coś przycina i dlatego wywalilo błędy.
Moze luzne zlacze obd
moze windows10
moze uszkodzony eeprom w liczniku
moze złe prędkości kabla
Na zdjęciach block size masz na auto i ja tez tego nie zmieniam
civicplff 29-06-2018, 19:55 To sa dane z menedzera urzadzen
Antywirus byl wylaczony zbedne programy rowniez lapek z usb 3.0 i 8gb ramu procek core i7 2.4ghzhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180629/fa6a8ae1ac14eb84676a235c658a4de6.jpg
Podalem czasy z laptopa z 2gb ram, usb2.0 i 2x1.6GHz
ale za to z Vista, z resztą na XP mam podobnie.
Wiec hardware nie jest tu wyznacznikiem, tak samo jak systemowe prędkości portu.
civicplff 29-06-2018, 20:42 Dzieki za info pozycze z pracy z xp gdzie jest malo obciazony i sprawdze na nim
dawidow1996 01-11-2018, 15:34 Witam czy montował ktoś zegary poliftowe z dużym wyświetlaczem ( Full Fis) do 1.6 tdci 90 2009r i czy działają jak powinny ?
Dlaczego uważasz że coś nie zagra?
Montowałem duży fis do kilku aut, nawet 2006r i zawsze było ok.
dawidow1996 01-11-2018, 17:27 Wszystkie potrzebne czujniki do tych zegarów są w standardzie ? Bo gdzieś słyszałem że czujnik temperatury zewnetrznej trzeba dołożyć. I dlatego pytam czy coś jeszcze ?
Zależy co masz w obecnej konfiguracji. Ja np. do zegarów przejściowych (przedliftowe tarcze, czerwony wyświetlacz z przebiegiem dziennym i całkowitym) nie miałem czujnika temperatury zewnętrznej, była zaślepka. Poza tym potrzebna była manetka do sterowania komputerem w nowych zegarach.
Pytanie jest o auto z 2009r.
Dlatego myślę że można założyć że instalacja do manetki jest.
Sama manetka i czujnik temp. zewn. to już kwestia jaki jest teraz licznik.
Brak komputera oznacza na pewno wymianę manetki.
Zdarzyło mi się że mimo podstawowego licznika był już czujnik temperatury.
Więc ręka pod przedni zderzak i trzeba poszukać czujnika na belce przedniej.
dawidow1996 01-11-2018, 19:02 Tak auto z 2009r
Licznik to ten przejściowy opisany wyżej (przedliftowe tarcze, czerwony wyświetlacz z przebiegiem dziennym i całkowitym).
To bym podjechał na montaż do Olsztyna bo daleko nie mam.
fordfocus2 03-11-2018, 11:38 radio to chyba tylko w poliftach od 2008 roku pokazuje
Bump: wystarczy jeden kluczyk drugi można pożyczyć np. od kolegi
radio to chyba tylko w poliftach od 2008 roku pokazuje
W przedliftach też, ważne jest radio, jest nawet potwierdzenie w tym temacie :568:
drugi można pożyczyć np. od kolegi
a potem kolegę czeka kodowanie wszystkich kluczy, żeby przywrócić stan poprzedni.
Sprawdziłem, dlatego "pożyczam" tylko klucz przechodni.
Koledzy mam taki klopot w ff mk2 fl z 2009 silnik 1.6 ti (sida) duzy wyswietlacz mialem wgrany rom 403. Jako ze przy temperaturze silnika 43C (przez obd) strzalka z 60C przesuwala sie odrazu na jakies 88C i stala w miejscu (z obd 85-93C na wlaczonej klimie), postanowilem wgrac update.
Kabel viaken st1170 usb, windows 10 i ELMconfig.
Wylaczone wygaszacze itp. Wybralem opcje 512 ak
I zaczelo wgrywac po ok 35 min. (Pokazalo 2000 wgranych blockow) wywalilo blad w trakcie Write to finish i kierunki migaly nadal wlaczyla sie klima. Wyswietlacz byl czarny (z podswietleniem). Po ok 5 minitach wylaczylem zaplon bo na kompie non stop blad z elmconfig. Odlaczylem od samochodu i wylaczylem program. Uswiadomilem sobie ze nie uruchomilem programu z opcja admina przez co dzialal non stop touch pad. Odpalilem z uprawnieniem administratora i zaczelem wgrywac spowrotem 403 by wrocic nim do domu z pracy. Jednak znow na koncu pokazal sie taki blad jak na foto. Jednak tym razem wyswietlacz dzialal normalnie odczekalem pare minut i wylaczylem program zaplon itp. No i jak jechalem bylo wszystko jak wczesniej przed wgrywaniem.
Moze by ktos byl wstanie powiedziec dlaczego tak sie stalo? Samochod byl pod prostownikiem a lapek pod ladowarka.
1 foto z 512
2 foto z 403https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180629/037b40b83bee145a96f0fab32de3ec5b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180629/0000321ac1995bb28234d605c50d09b3.jpg
To sa dane z menedzera urzadzen
Antywirus byl wylaczony zbedne programy rowniez lapek z usb 3.0 i 8gb ramu procek core i7 2.4ghzhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180629/fa6a8ae1ac14eb84676a235c658a4de6.jpg
Mam win 10 i wszystko działa ok. Sterowniki zaktualizowałem najnowsze ze strony FTDI (dla STN 1170 jest ot D2xx):
https://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm
Ważne aktualizacja 2 sterowników. COM i USB jak w instrukcji:
https://www.ftdichip.com/Support/Documents/InstallGuides.htm
Oraz poprawne ustawienie kabla Viaken v3.
W ustawieniach com odbiór i transmisję ustaw nie na 4096 ale po 64.
W ELM Config w Adapter Setup zrób test połączenia i ustaw na 2 Mbit/s
Koledzy mam taki klopot w ff mk2 fl z 2009 silnik 1.6 ti (sida) duzy wyswietlacz mialem wgrany rom 403. Jako ze przy temperaturze silnika 43C (przez obd) strzalka z 60C przesuwala sie odrazu na jakies 88C i stala w miejscu (z obd 85-93C na wlaczonej klimie), postanowilem wgrac update.
Kabel viaken st1170 usb, windows 10 i ELMconfig.
Wylaczone wygaszacze itp. Wybralem opcje 512 ak
I zaczelo wgrywac po ok 35 min. (Pokazalo 2000 wgranych blockow) wywalilo blad w trakcie Write to finish i kierunki migaly nadal wlaczyla sie klima. Wyswietlacz byl czarny (z podswietleniem). Po ok 5 minitach wylaczylem zaplon bo na kompie non stop blad z elmconfig. Odlaczylem od samochodu i wylaczylem program. Uswiadomilem sobie ze nie uruchomilem programu z opcja admina przez co dzialal non stop touch pad. Odpalilem z uprawnieniem administratora i zaczelem wgrywac spowrotem 403 by wrocic nim do domu z pracy. Jednak znow na koncu pokazal sie taki blad jak na foto. Jednak tym razem wyswietlacz dzialal normalnie odczekalem pare minut i wylaczylem program zaplon itp. No i jak jechalem bylo wszystko jak wczesniej przed wgrywaniem.
Moze by ktos byl wstanie powiedziec dlaczego tak sie stalo? Samochod byl pod prostownikiem a lapek pod ladowarka.
1 foto z 512
2 foto z 403https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180629/037b40b83bee145a96f0fab32de3ec5b.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180629/0000321ac1995bb28234d605c50d09b3.jpg
Udało Ci się rozwiązać problem? Mam taką samą sytuacje jak Ty..
civicplff 10-11-2018, 07:17 Gruby33 dzięki spróbuję tak ustawić jak będę miał chwilę.
Nic od tamtej pory nie kombinowałem z tym. Bo czasu jakoś nie było.
Daj koniecznie znać, jak się do tego zabierzesz, ja powoli się poddaje...
Kolega Antej z forum obstawia, że to mogą być gdzieś zimne luty na złączu albo eeprom ma walnięte sektory..
civicplff 10-11-2018, 15:39 Podejrzewam że za 2 tygodnie będę miał chwilę bo obecnie jestem poza domem na jakiś czas
Zmiana frimware viakena STN1170 na 3.3.1 rozwiązała wszelkie problemy, aktualizacja ROM512 weszła bez żadnych błędów w 4 min! Powodzenia ;)
civicplff 13-11-2018, 07:29 Sterowniki ze strony podaje przez kolegę Grubego czy z viakena?
Sterowniki ze strony podaje przez kolegę Grubego czy z viakena?
Z płytki viakena i podane przez kolege Grubego to te same sterowniki.
civicplff 13-11-2018, 07:38 Zaktualizowałem sterowniki z poziomu menedżera urządzeń miałem 2.12.26 mam 2.12.28 Jednak widzę ze na stronie podanej przez kolegę Gruby33 jest przedstawiony screen że ten kabel jest jako USB ja mam jak widać na foto poniżej jako port COM. Czy mam usuwać wszystko i instalować od nowa jak jest w tej instrukcji.
Druga rzecz że nie pamiętam czy włączając ELMconfig przełączyłem go na FTDi D2XX.
filler nie mogę coś znaleść firmware viaken stn1170 3.3.1 czy może ściągałeś z tej strony?
https://www.scantool.net/downloads/updates/stn1170/
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181113/a0f8943f33d488c869d1da9f8e14567d.jpg
civicplff, jest bardzo dobrze, tak ma być w dwóch miejscach w COM i w USB, to jest poprawne, jeżeli chodzi o frimware dokładnie z tej strony co podałeś ściągałem.
W ELMConfig ustawiasz na FTDi D2XX ;)
Ja miałem ROM230 i wgrałem 512 to od razu spalanie unormowało się w mieście w granicach 8-9l, wcześniej poniżej 12 nie schodziło..
civicplff 14-11-2018, 18:48 Dzięki dam znać czy poszło.
Z płytki viakena i podane przez kolege Grubego to te same sterowniki.
Dla ścisłości Viaken na płycie i stronie ma starsze z 2016 r. Na FTDI są z 2017.
Choć pewnie nić to nie zmienia :D
Pamiętaj tylko o wybraniu odpowiedniej prędkości jak wcześniej podawałem. Oraz po aktualizacji sterowniku musisz znów w menadżerze urządzeń stawić prędkości i czasy opóźnienia gdyż zostaną zresetowane.
Mam dokładnie taki licznik jak w pierwszym poście tylko świeci na zielono
Nie mam kompa ani temperatury zewnętrznej
Czyli muszę kupić licznik, manetkę,czujnik temperatury zewnętrznej i wystarczy?
Mam do auta 2szt kluczyków ale takie zwykłe bez otwierania przyciskiem
Taki jak https://www.google.pl/search?q=kluczyk+focus&client=tablet-android-lenovo&prmd=isnv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi7tpL79dXeAhVHfMAKHapKBOsQ_AUoAXoECBEQA Q&biw=962&bih=601#imgrc=ZUYTq3QAGksZpM
Czy uda mi się to zrobić u mnie?
Lepiej było kupić od razu normalną wersję, zamiast teraz zylion rzeczy dokładać do golasa...
Wziąłem golasa bo w środku wygląda jak nowy i ma naprawdę 200tys przebiegu :)
Tak że medytuję bo siedzę w domu:lol:
No te 200 tysięcy to prawdziwa okazja. ;-)
Do tej pory Niemiec bo mnie dzwoni:):one:
Dobra nieważne da się to zrobić ?
Da radę, masz wszystko czego trzeba.
Jeszcze nie mam ale rozglądam się :)
Muszę tylko znaleźć licznik eu bo ceny kosmiczne:lol:
Rozumiem że manetka wystarczy tylko lewa? Ta od komp?
No na prawej nie robisz nic z komputera, tylko w lewej potrzebujesz dodatkowe funkcje sterowania. Zapytaj, może Antej ma coś pod ręką.
Trzy razy już o to pytał i zawsze na tym się kończyło.
Widać po wpisach na forum, że ma za dużo czasu, a i tak nic konkretnego z tego nie będzie.
Przeczytałby od początku cały temat to też nie byłoby tych pytań, raptem 40wpisów a pytania powtarzają się.
Śledzisz mnie?:lol:
Na razie szukam kogoś w mojej okolicy kto by mi to zrobił
Spośród wszystkich modów które robiłem, od podmiany licznika łatwiejsze było tylko założenie żarówek do oświetlenia skarpetek ;)
Ok więcej nie pytam bo co niektórym to szkodzi widzę:one:
Jeszcze nie mam ale rozglądam się :)
Muszę tylko znaleźć licznik eu bo ceny kosmiczne:lol:
Rozumiem że manetka wystarczy tylko lewa? Ta od komp?
Ty masz Diesla więc w okolicach 100zł licznik EU znaleźć nie powinno być problemu. Cco innego do benzyny. Ja się trochę naszukałem ale udało mi się wyrwać za 160zł chyba z przebiegiem poniżej 100 tysięcy. Pamiętaj tylko, że przebieg musi być mniejszy bo możesz go podnieść ale obniżyć już nie będzie tak łatwo.
Za 100zł Diesla EU kupię każdą ilość, przebieg nie gra roli :D
civicplff 26-11-2018, 17:10 gruby33 filler dziękuję za pomoc zegary uaktualnione wszystko poszło w 3 min.
Jednak wskaźnik temperatury dalej pokazuje ok 88°C a w ECU 46°C w forscanie chyba zmienię czujnik temperatury.
djdanhill 30-11-2018, 20:47 Panowie mam podobny problem
Wymienione zegary wgrany soft i okazuje się że wskazówka od temperatury pokazuję głupoty ale inaczej niż u kolegi.
Jak w forscanie będzie ok 65stopni to wskazówka pokazuję już 90stopni
Gdzie szukać błędu ?
Może zła akutalizacja ? jaką trzeba wgrać ??
Wskazówka pokazuje tylko "pi-razy-oko". To nie jest precyzyjny instrument pomiarowy.
Zrób test zegarów i z tym pojeździj, to zobaczysz jakie głupoty wyświetlacz pokazuje.
djdanhill 01-12-2018, 07:04 U mnie jest tak że wskazówka stoi na 60stopni pozniej szybko leci na kolejna kreske i 2-8sekund i pokazuje 90.
Jaki rom wgrać najlepiej ?
508. Na nim nie miałem żadnych problemów.
djdanhill 01-12-2018, 15:02 a czy to normalne że tak dziwnie zachowuję się wskazanie temp na forscan mam 65 a na zegarach 90
U mnie jest tak że wskazówka stoi na 60stopni pozniej szybko leci na kolejna kreske i 2-8sekund i pokazuje 90.
Jaki rom wgrać najlepiej ?
Na starszych softach tak było. Od razu skakała nie ważne jaka temperatura była. Na najnowszych softach jak kolega wyżej wspomniał np. 508 wskazówka idzie po kawałeczku ze wzrostem temperatury. Choć trzeba by było sprawdzić jak to się ma do rzeczywistej temperatury.
civicplff 02-12-2018, 18:06 Na starszych softach tak było. Od razu skakała nie ważne jaka temperatura była. Na najnowszych softach jak kolega wyżej wspomniał np. 508 wskazówka idzie po kawałeczku ze wzrostem temperatury. Choć trzeba by było sprawdzić jak to się ma do rzeczywistej temperatury.Mam obecnie ten 512 AK wgrany i dalej wskazówka idzie na 90C przy 43 zszcytane różnymi programami i z testu zegarów zamierzam wymienić czujnik jak nie pomoże sprawdzę luty w zegarach do tego temperatury na wet przy 30 na zewnątrz. Nie szła dalej niż na jakieś 88. Mimo iż na obd sie wahała w normalnym zakresie (klima i wentylator).
Obawiam się że jak się zagotuje silnik on nic nie pokaże jak kupie drugi czujnik zrobię próbę z opalarka na sprawdzenie
Myślę że szukacie w złym miejscu:
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3059368&postcount=1487
Nie szła dalej niż na jakieś 88.
W fordach nigdy nie staje dokładnie w pionie. I tak ma być.
civicplff 02-12-2018, 19:41 W fordach nigdy nie staje dokładnie w pionie. I tak ma być.Stojąc w korku temperatura szła ponad 90 (dokładnie nie pamiętam wartości) i włączał się wentylator i schładzał silnik. Wskaźnik nic kompletnie stał jak sklejony na 88.
Antej dzięki za info to może być rozwiązanie tylko u mnie jest benzyna 1.6 ti muszę zerknąć jaki u mnie wchodzi po zczytaniu i co się stanie po ustawieniu na sigma jeśli będzie inny.
strazak88 14-12-2018, 15:13 Hej.
Będę zmieniał segary na poliftowe, w Focusie z 2006 roku, czyli przedlift.
Mam pytanie, czy stare kluczyki są kompatybilne z zegarem poliftowym?
Chciałbym też zakodować scyzoryk i pojawia się wątpliwość, czy kupować z transponderem 40 bitowym, czy z 80.
Ktoś coś? ;)
Klucze beda pasowac, do Focusa mk2 jest 4D63 i nie widze sensu kombinowac z innymi.
djdanhill 17-12-2018, 10:19 wgrałem soft 508AD - i niestety nadal mam problem z zegarami obd pokazuje dalej 60stopni a zegary juz maja 90 i wskaznik nie idzie powoli tylko szybko skacze na 90 stopni. Gdzie szukac błedu ?
Orientuje się ktoś czy ze starszych modeli forda np focusa mk1 czy mondeo mk3 podejdzie pilot kluczyka do focusa mk2?
Sama płytka tak, immo nie.
Oczywiście plytka do scyzoryka nie wejdzie, do jajka pasuje.
Ok dzięki. Chodzi mi tylko o przełożenie płytki.
Witam
Mam problem przy dodawaniu nowych kluczy.
Auto to Focus Cabrio 2.0 TDCI z 2007 r w którym postanowiłem wymienić zegary na poliftowe. Dokupiłem zegary i kluczyk bo miałem tylko jeden . Po podłączeniu nowych zegarów postępuję zgodnie z instrukcją czyli zakładka wymazywanie starych kluczy itd ale tu informacja o zerowej liczbie zapisanych kluczy więc przechodzę dalej do zapisywania nowych kluczy. Przy przy próbie wyliczenia incode przez forscan dostaję błąd informujący o nieprawidłowym kodzie wejściowym. Kilkukrotna próba nic nie daje , wyliczenia kodu zewnętrznym programem daje ten sam błąd . Dodam tylko , że do starych zegarów bez problemu dopisałem kluczyk , który kupiłem .
Kabel jakiego używam to Viaken V3 STN1170.
Czy ktoś miał podobny problem lub wie jak mi pomóc ?
Z góry dziękuję
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/33f4710722bf.jpg (https://naforum.zapodaj.net/33f4710722bf.jpg.html)
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/fc04a4aad7ae.jpg (https://naforum.zapodaj.net/fc04a4aad7ae.jpg.html)
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/9ed0fd8c32ec.jpg (https://naforum.zapodaj.net/9ed0fd8c32ec.jpg.html)
PiotrB72 23-01-2019, 17:35 To, czy z Kugi nic nie zmienia. Brak wiedzy, poczytania na forum. 1.2 oryginalne klucze. 2. Zgraną konfiguracja starego licznika. 3.Test zakupionego kluczyka ze starymi zegarami... Itd, itp..
Polecam zacząć od pomocy specjalisty z forum... Pomogą.
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
To, czy z Kugi nic nie zmienia
Mylisz się,trzeba go przestawić, ale tu akurat wychodzi Twój brak wiedzy.
PiotrB72 23-01-2019, 18:12 Elmconfig się kłania do pomocy w całej procedurze..., ale kroki trzeba znać, aby całość ogarnąć...
Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
Co do braku wiedzy w tym temacie to jak najbardziej się przyznaję .
Dopiero zaczynam zabawę z Fordem i programami związanymi z tą marką .
Mam nadzieję , że ktoś mi pomoże rozwiązać problem bo mam jeszcze dużo problemów związanych z tym samochodem .Od zakupu zrobiłem nim jakieś 50km .
Kupiłem go kilka miesięcy temu i nadal doprowadzam do ładu . Licznik akurat to trochę fanaberia ale w takim samochodzie i takie detale są ważne :)
Wracając do tematu .
Co do pytania o zakupiony kluczyk to jak najbardziej udało się go dopisać do starego licznika i bez problemu odpala samochód.
W ElmConfig nowy licznik przyjmuje na przykład zmianę Vin czy korektę licznika to udało mi się sprawdzić. Na tym moje testy się zakończyły gdyż nie chciałem przypadkiem narozrabiać :)
Od zakupu zrobiłem nim jakieś 50km .
Kupiłem go kilka miesięcy temu )
To po co ci on? To zajmowania się nim?
To po co ci on? To zajmowania się nim?
Trochę właśnie tak :)
Lubię kupować samochody , które mogę później naprawić lub ulepszyć .
Zawsze chciałem mieć cabrio , a ten mi się bardzo spodobał wizualnie i był to ford , marka mojego pierwszego samochodu to go kupiłem :)
Problem rozwiązany .
Udało się dzięki ,,przestawieniu kilku tajnych opcji '' :)
Szkoda , że nikt nie dał konkretnej odpowiedzi na moje pytanie co oszczędziło by mi trochę czasu ale trudno , ważne że działa.
djdanhill 26-01-2019, 15:03 Proszę o pomoc po wymianie zegarów na polift nie działa mi prawidłowo wskaźnik temperatury.
Wersja oprog: 508
Jak na obd mam 41 stopni to już wskazówka opada a jak na obd dojdzie do 45 stopni to na zegarach mam na 90
ustawienia elmconfig
https://zapodaj.net/f3c28ba01c680.jpg.html
może ktoś coś podpowie
Pacjet 1.8 125km benzyna
djdanhill 27-01-2019, 17:41 nikt nic?
Sprawa powszechnie znana:
Warto nadmienić, że jest podejrzenie, przynajmniej w moim i jednej jeszcze osoby przypadku, że aktualizacja softu sprawia problemy z wskazaniem temperatury.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=208739
lukaszooo 27-01-2019, 23:01 Jeśli masz licznik po lifcie to zrób update do 512, będzie pokazywać tyle ile jest naprawde czyli zimą 90C nie zobaczysz.
Również chce zmienić zegary , ale widzę że to gruby temat i nie wiem czy nie zaprowadzić do kogoś kto się na tym zna...
Jak się samemu nie spróbuje to się nie dowie :D
Pytanie czy z Focusa mk2 ST da rade zegary do MK2 z 2005 przed lift ?
Pozdrawiam :)
lukaszooo 28-01-2019, 15:31 Da sie tylko po co przeplacać za ST.
One się w ogóle czymś różnią?
Zwykła fanaberia zobaczyłem n alledrogo i wpadło w oko nic więcej
Moim okiem ciut się różni ale wiecie jeden lubi to drugi tamto :)
W ST wieksza skala km/h, inme tarcze, inne tuby, w oryginale brak tempomatu wiec nie wiem czy da sie go aktywowac.
Poza tym przedlifta ST widze, poliftow nie anglikow... chyba jednego widzialem w cenie wyzszej od duzego LCD.
Z Sochaczewa 2.5h jazdy...Wawa blizej ale jakby dobrze zsumowac to nie wiem czy taniej.
https://allegro.pl/oferta/ford-focus-mk2-st-zegary-licznik-2-5-t-anglia-7596261456
Rzeczywiście masz racje że to anglik :-)
Czysta ciekawość i chęć wiedzy jakiejkolwiek :)
Jestem mało doinformowany i takie pytanie tylko z ciekawości jak to wygląda
Mam kolor podświetlania zegarów na zielono czy jest wgl jakakolwiek forma zmiana tego koloru ? ( bez śmiechów )
djdanhill 28-01-2019, 19:56 Dziś sprawdziłem jeszcze jedną rzecz na OBD pokazuje 54 stopnie - szybko odpaliłem test zegarów tam też pokazuję 54 stopnie, a wskazówka stoi na 90stopni
Mam kolor podświetlania zegarów na zielono czy jest wgl jakakolwiek forma zmiana tego koloru ? ( bez śmiechów )
Dzial Focusa i szukaj jest sporo o przerobkach, tu masz temat o wymianie.
Masz najprostsze zegary to jest sens wymiany w nich LEDów na inny kolor?
Polifty mają biale podswietlenie tarcz i czerwone tlo wyswietlacza.
Dobrze pamiętałem
http://allegro.pl/oferta/ford-focus-mk2-lift-st-2-5t-licznik-8v4t10849ak-eu-7000643380
Cena wyższa od wersji navi w benzynie, ale....
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=101626
civicplff 01-02-2019, 20:38 Jeśli masz licznik po lifcie to zrób update do 512, będzie pokazywać tyle ile jest naprawde czyli zimą 90C nie zobaczysz.Po wygraniu na 512 u mnie nic nie dało temperatura dalej zachowuje się jak na starym sofcie czyli jak u kolegi djdanhill
djdanhill 03-02-2019, 10:12 U mnie jeszcze jest tak że jak nawet wywali mi błąd silnika to na zegarach na wyświetlaczu w komunikatach nic nie ma
lukaszooo 03-02-2019, 14:10 Po wygraniu na 512 u mnie nic nie dało temperatura dalej zachowuje się jak na starym sofcie
Odpal elma i zobacz jakie są dostepne wersje romu 512.....
civicplff 03-02-2019, 19:09 No są chyba ze 3 różne wersje wgrywałem zdaje się ta z dopiskiem full
lukaszooo 03-02-2019, 19:36 Spróbuj TEMP.
Wersja 508 uznana została za najlepiej dopasowaną do większości aut.
509 nic nie wniosła, więc też nie ma sensu na siłę aktualizować.
Małe bq
ROM 512 - oprogramowanie fabryczne
ROM 512 TEMP - odczyty o stałej temperaturze dla bardziej poprawnych
ROM 512 FULL - poprawione wartości temperatury i dźwięk alarmu "płatka śniegu" jest wyłączony.
Wielki BC
ROM 509 - oprogramowanie fabryczne
ROM 509 TEMP - odczyty stałej temperatury dla bardziej poprawnych
ROM 509 FULL - stałe odczyty temperatury dla poprawienia dźwięku + dźwięku ostrzegawczego wyłączonego
I have upgrade the HEC software from 303 to 511/512 using elmconfig and now: "it's more slowly to arrive to the optimal temperature, and compared to before the update, the optimal temperature it's a bit colder.....2-3mm before half scale of the instrument"
lukaszooo 03-02-2019, 22:13 Mk2 nie robilem juz naprawde dawno ale z tego co pamietam to 509 jest do malego licznika a nie nawigacji.
civicplff 03-02-2019, 22:32 Dzięki wielkie sprawdzę to w tym tygodniu
Mam dostęp do każdego typu licznika z mk2 i z tego co pamiętam to 509 byl do navi.
I tak zawsze wgrywam 508.
djdanhill 04-02-2019, 19:10 Czyli jaki soft polecasz? dokladnie 508 ale jaka wersja ? czemu moge nie miec komunikatów o błedzie
lukaszooo 07-02-2019, 09:00 Mk2 sprzedałem dwa lata temu i juz nie pamietam co wgrałem, na 100% do małego liftowego licznika 512 ?
Ja w Focusie MK2 FL, o ile dobrze pamiętam, jeździłem z softem zegarów 2 wersje starszym niż najnowsza dostępna w ElmConfigu i wtedy wskaźnik temperatury pokazywał rozsądne wartości.
Jeśli dobrze kojarzę, dwie najwyższe wersje softu były od Kugi i nie do końca to grało z Focusem.
Miałem wgrany fabryczny soft, bez modów TEMP i FULL.
marius82 23-02-2019, 12:52 witam a ja mam pytanie odnosnie manetki w kostce powinno byc w 1 rzedzie 5 pinow a w drugim 3 piny i u mnie akurat brakuje tych trzech duzo jest pracy z dorobieniem tych trzech zeby dzialalo te sterowanie komp
Rozpiąć kostkę, założyć piny, rozpiąć drugą kostkę przy liczniku, założyć piny, ułożyć przewody w zwoju wiązki.
Tak z 20minut na spokojnie.
konieczko5 24-02-2019, 20:26 ...
Język zawsze można wybrać z poziomu menu.
Zmiany, to co widać w oknach w elmconfig w zakładce HEC, część jest dostępna dla wyższych wersji.
Właśnie zamontowałem zegary, robią różnice! Wieczorem montuje także u kumpla w samochodzie. Podziękować chciałem Antejowi za zegary i cenne porady nie tylko ich dotyczące.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190302/65ee06a085f85a557cefdefc7fde7677.jpg
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Duzy polift robi jeszcze większy efekt.
Tak, wiem, po zielonych to i tak jest woow, ale jak sie spojrzy po duzych na te 1/2 to tak jakos ciasno.
Hehe na tym sie zatrzymam [emoji6]
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
witam,
ktos w Szczecinie lub okolicy zajmuje sie wymiana zegarow w polifcie???
Masz tu wszystko opisane, jak widac ludzie robiacy to pierwszy raz radza sobie.
Czy kupisz kabel czy zaplacisz za uslugę to wyjdzie podobna kwota.
Ważne żeby zegary miały nizszy przebieg od tych na aucie.
Nie jest to skomplikowane. Jak ktoś napisał wcześniej łatwiejsze jest tylko zamontowanie "oświetlenia skarpetek"
Viaken V3, komputer i dasz sobie rade.
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
civicplff 07-03-2019, 05:54 Dziś uporałem się z tym softem miałem wcześniej 512 full wgrałem jak koledzy pisali 508 (była tylko normalna wersja)nic nie zmieniła. Przy 43°C rzeczywistych wskaźnik już szedł na 70°C. Wgrałem 509 to samo wgrałem 512 temp i już okazuje jak powinno temperatura zgadza się ze stanem faktycznym i są widoczne wahania na wskazówce po otwarciu termostatu oto mi właśnie chodzilo. Dziękuję za pomoc i rozwiązanie problemu.
Areczek112 27-03-2019, 12:41 Witam koledzy ten rom z licznika to przed programowaniem Sprawdzamy jak my wybieramy taki sam
Jesz raz po polsku proszę.
Jak zmieniasz licznik z przedlifta na polift to nie ma szans na taką samą wersję ROM.
Nie ma też obowiązku ustawiania takiej samej wersji po wymianie.
djdanhill 28-03-2019, 20:11 Kurde a ja dalej mam problem z temp rozne wersje ten sam problem
Areczek112 30-03-2019, 17:26 Kolego dziś zabrałem się za wymiana licznika wszystko robiłem zgodnie z twoją instrukcją nawet mi się udało ale mam tylko pytanie z tym Rom teraz mam aktualnie teraz ma 303 i ta temperatura trochę oszukuje. A jak chciałem zrobić aktualizację pokazał różne wersje wybrałam 509(BG) TO instalowane się ok 11minut i już jak ściągnął 2000 Bolków z 2000 to pokazał się jakiś error. I nie zmienił się.
Na els27 czy viaken trwa to 3-6minut.
Albo wolny kabel albo zle ustawiony, stad az 11minut i pewnie dlatego wysypało się na końcu.
Areczek112 30-03-2019, 18:52 interfejsu Euroscan 2017 ELM327 v3 USB FORD STN1170
Chip STN1170 zastosowany w interfejsie Vscan STN1170 USB jest 16 bitowy, dziesięciokrotnie szybszy od starego ELM327 dzięki czemu umożliwia poprawną komunikację z protokołami takimi jak J1850 PVM oraz CANNiezawodną pracę w nowych samochodach z magistralą CAN zapewnia 8KB RAM i 128KB ROMPoprawna praca z protokołami Forda, Mazdy, Jaguara, Fiata w przeciwieństwie do niektórych wersji ELM327Bezpłatna aktualizacja Firmware interfejsuKażdy interfejs posiada unikalny numer seryjnyMożliwość programowego ustawienia prędkości interfejsu (zaawansowani użytkownicy)
To może mi kolego pomożesz jak ustawić ten interfejs :)
Masz opisane juz w tym temacie.
Areczek112 30-03-2019, 19:45 Czy kolego dobrze znalazłem ze Odbiór (Bajty) 4096 a Transmismisji 4096 Czas opóżnienia 1(msek) miałem ustawione 16 (msek)
Waldekpoznan 05-04-2019, 15:25 Witam koledzy.Przy probie wymazania kluczyków w forscanie mam zupełnie inne menu i samoczynnie przerywa procedure serwisową .Podpowie ktoś co może być nie tak?
Co to znaczy - zupełnie inne menu? Pokaz
Waldekpoznan 05-04-2019, 15:43 Własnie nie moge załączyć ale pokazuje mi sie zupełnie inne ostrzezenie i po kliknieciu tak po dwóch sekundach wyłącza programowanie.A nastepnie
Jaki masz interfejs OBD2?
Waldekpoznan 05-04-2019, 16:04 Licznik zmieniony wszystko działa tylko niestety brakuje mi jednego kabelka do manetki.Manetke mam kabelek jutro będzie tylko pytanie w który pin w manetce i w liczniku trzeba sie wpiąć?Dodatkowo po przejechaniu sie i zatankowaniu do pełna nie gaśnie rezerwa i dystans do tankowania pokazuje 0.Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego?
Kruger75 13-04-2019, 13:04 A ja z innej beczki. Zmieniłem licznik już jakiś czas temu ale teraz zauważyłem że wmenu brak mi ustawienia siły wspomagania, coś trzeba zaznaczyć czy ten typ tak ma?
adriansi 15-05-2019, 12:24 Witam kolegów.
Troszkę napaliłem się na wymianę zegarów.
Moje autko to Focus mk2 poliftowy z 2010 roku. Kupiłem takie zegay i mam pytanie czy będą pasować.
https://i.ibb.co/5nLHF1S/Screenshot-2019-05-15-FORD-KUGA-MK1-LICZNIK-ZEGARY-BS7-T-10849-HC.png
A jeszcze takie pytanie z ciekawości, czy zegary od mondeo (takie same na wygląd) też pasują do focusa ?
Najpierw kupujesz a potem pytasz? :shock:
adriansi 15-05-2019, 12:49 Najpierw kupujesz a potem pytasz? :shock:
Dzięki, hehe mój błąd. Myślałem, że trafiłem okazję i się pospieszyłem.
Trzeba będzie oddać.
Pozdrawiam !
Jeszcze takie pytanie, czy od Kugi zegary które zaczynają się od numeru 8V4T-10849-... nadają się do Focusa ?
Ogólnie to nadają się od Kugi Mk1.
adriansi 15-05-2019, 14:31 czy taki licznik podpasuje ? https://i.ibb.co/k119gnV/Screenshot-2019-05-15-FORD-KUGA-MK1-LICZNIK-ZEGARY-8-V4-T-10849-HL-UK2.png
Anglik za 125zł, więc jeszcze koszt tarczek, drugie tyle i wciąż nie wiadomo czy przebieg dobry.
adriansi 15-05-2019, 14:49 Anglik za 125zł, więc jeszcze koszt tarczek, drugie tyle i wciąż nie wiadomo czy przebieg dobry.
Raz się żyje :D:D
adriansi 15-05-2019, 15:10 Cena żadna rewelacja.
Za naukę trzeba płacić. Nie miałem za bardzo wyjścia, bo zamówiłem od Kugi (ten w poście powyżej) bo doczytałem, że one też się nadają. Nie doczytałem tylko że nie wszystkie więc sprzedawca wymienił mi na pasujący. Tak bym musiał odesłać paczkę itd. a koszty by rosły.
nie wiadomo czy przebieg dobry
A z ciekawości, jest możliwość zmniejszenia przebiegu w jakiś lajtowy (nie przewyższający ceny samochodu) sposób ?
Niczym ogólnodostępnym, czyli koszt tego licznika.
Napaliłes się na opis ze niby z Kugi duzy fis za 100zl, a zdjęcie bylo zupelnie innego licznika.
Można było odstąpić od umowy bez kosztów.
Witam moje pytanie brzmi bo szukałem po Google i nie znalazłem, czy licznik z 1.8 tdci podejdzie do 1.6 mi padły zimne luty a mam bez kompa a znalazłem Europe z kompem w dobrej cenie. Pozdrawiam
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
W obrębie Focusa mk2 wszystkie pasują wszędzie (eu, uk, diesel, benzyna).
Dzięki
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Jedyny problem to przebieg, nie może być wyższy.
Zimne luty w poliftach też są (obecnie tak w co 3cim).
Waldekpoznan 24-05-2019, 10:34 Koledzy dzisiaj rano stało sie coś dziwnego.Po przekręceniu kluczyka w liczniku poliftowym brak podświetlenia komputera.Jak podłącze pod kabel i zapali sie napis diagnostyka to podświetlenie jest.Ma ktoś pomysł co padło?
Może odpięcie akumulatora na dwie minuty go zresetuje i odblokuje?
Waldekpoznan 24-05-2019, 10:39 Nic nie daje próbowałem.To tak jakby same diody nie działały.
Areczek112 28-05-2019, 06:27 Witam koledzy jakiś czas temu wymieniłem licznik na poliftowy w dużym wyświetlaczem Mój problem polega na tym że po otwarciu drzwi kierowcy pokazuje na wyświetlaczu otworzone drzwi kierowcy a na rysunku pokazuje jak w angliku ktoś coś pomoże.
zmien w HEC ustawienie z anglika na EU
albo ktos zamki naprawial i wstawil anglika na pasazera.
Areczek112 28-05-2019, 07:55 Koledzy Powiedzcie mi jak włączyć ekonomizer jazdy zmiany biegów Dokładnie tylko wystarczy w module HEC
Areczek112 30-05-2019, 18:40 Witam koledzy mam taki problem aktualnie posiadałem ROM 403 chciałem zainstalować 508 509 511 i niestety wyskakuje mi błąd 37 chociaż przy aktualizacji romu 508 509 511 wilczniku się zmienił tylko nie działała mi opcja ile zostało paliwa do stacji benzynowej wskaźnik pokazuje ok 3/4 paliwa A świeć sie kontrolka rezerwy i 0 km do stacji Czy jest ktoś w stanie mi pomóc.
civicplff 31-05-2019, 05:34 Kolego przeczytaj post #24 miałem to samo co ty wystarczy ustawić tak jak kolega w poście #24 opisał mi. Działa u mnie bez problemowo.
Areczek112 31-05-2019, 16:24 Witam koledzy czy teraz ktoś mi powie czy to jest poprawnie ustawione bo nie mogę się za bardzo doczytać
Adifrizz 15-08-2019, 10:59 Witam, chciałem tylko napisać, że poradnik na pierwszej stronie w 100% pozwoli na samodzielny montaż zegarów poliftowych. Miałem jeden problem, brakowało kabli do obsługi komputera. Po ogarnięciu konektorów poradziłem sobie z problemem. O tym jaki konektor w jakie gniazdo też dowiedziałem się z komentarzy. Cała wymiana trwała może z pół godziny. Nie miałem jeszcze kabla diagnostycznego i jakby co to Viaken V3 radzi sobie z windows 10. Duży zimny browar dla autora postu. Pozdrawiam
GALAXIKIK 23-09-2019, 09:03 Witam.Czy ten licznik będzie pasował do Focusa MK2 2005r. Nie jetem pewny czy to nie jest do Mondeo. Czy liczniki z Mondeo pasują do Focusa? Jeżeli nie pasuje o czy ktoś ma rozpiskę numerów liczników pasujących do Focusa?
(forum przeszukałem, ale nie znalazłem)
Z góry dziękuje za pomoc.
Czy liczniki z Mondeo pasują do Focusa?
Nie pasuje do Focusa Mk2.
Do Focusa Mk2 pasują z Focusa Mk2, C-maxa i Kugi, Antej popraw mnie jeśli coś pokręciłem
da radę założyć z Focusa Mk2, C-maxa Mk1 i Kugi Mk1
Udało się!
I mi się udało przełożyć zegary z komputerem zgodnie z poradnikiem. :)
Mam jednak jeden problem. Do Focusa przy kupnie dostałem 2 kluczyki:
- jajko z pilotem centralnego
- taki wąski mały z czerwonym kwadracikiem od strony grota i bez pilota centralnego zamka.
Następnie ja dokupiłem sobie scyzoryk, dociąłem, zaprogramowałem do centralnego a potem dopisałem przez PATS do starych zegarów. Miałem wówczas 3 kluczyki w systemie i każdy na starych działał.
Następnie wsadziłem nowe zegary, wymazałem z nich stare kluczyki, zaprogramowałem 2 nowe: jajko i scyzoryk. Aktywowałem w ECU. Auto odpala na obu kluczykach. Następnie chciałem dopisać ten trzeci bez pilota centralnego zamka. I tutaj zonk. Wszystko robie tak jak poradnik wskazuje ale po przyznaniu dostępu do bazy po wyliczeniu kodu chwile myśli na tym małym kluczyku i wywala po prostu PATS Programming Failed.
Ktoś miał problemy z tymi kluczykami? Albo jak w Forscanie sprawdzić co poszło nie tak? Jakiś kod błędu można podejrzeć w rozszerzonym debyugowaniu?
maciekd6 20-11-2019, 09:02 Hej wszystkim,
Pytanie czy da rade i jest bezpiecznie robic akutalizacje Romu zegarow przez takie cudo
ELM327 iCar2 Vgate OBD2 Interfejs Bluetooth ?
I z tego co przeczytalem najlepszy bedzie stock rom 508 ?
Dzieki za pomoc !
ELM327 iCar2 Vgate OBD2 Interfejs Bluetooth
zdecydowanie nie
maciekd6 20-11-2019, 09:36 zdecydowanie nie
to co najlepiej kupic miec ? a ROM 508 bedzie ok ?
to co najlepiej kupic miec ?
Kabel.
Są opisane w tym temacie.
ROM 508 bedzie ok ?
zwykle tak, ale dla 1.8 Pb może mieć nieprawdziwe wskazania temperatury, zależy czego oczekujesz lub jak teraz masz. Różne robiłem kombinacje pod ten silnik,czasem zdanie osoby "decyzyjnej" zmieniało się w ciągu miesiąca.
Do poczytania w poniższym temacie.
Raptem 150postów.
maciekd6 20-11-2019, 09:46 Kabel.
Są opisane w tym temacie.
zwykle tak, ale dla 1.8 Pb może mieć nieprawdziwe wskazania temperatury, zależy czego oczekujesz lub jak teraz masz. Różne robiłem kombinacje pod ten silnik,czasem zdanie osoby "decyzyjnej" zmieniało się w ciągu miesiąca.
Do poczytania w poniższym temacie.
Raptem 150postów.
Temp jest teraz ok ale nie wiem jaka jest wersja ROM dzisiaj pewnie dopiero sprawdze, odpowiadala by mi kwestia RDS na wyswietlaczu i z czystej ciekawosci ECO mode
konieczko5 20-11-2019, 20:12 ...
Witam,
musiałem wymienić zegary. Miałem przed FL, wymieniłrm na polifta. Kluczyki dodane, wszystko ok, auto odpala, jeździ. Nowe zegary są od anglika - wyskalowanie tarczy mi nie przeszkadza, ale czy mogę zmienić sposób wyświetlania przebiegu auta z mil na km? Dzienny przebieg z automatu pokazuje mi w km. W starym liczniku można było zrobić to z pozycjo menu samych zegarów jak dobrze pamiętam a w poliftowych tego nie widzę. Czy z poziomu ELMa mogę to zrobić?
Tu też powinno dać się zrobić z poziomu zegarów. Bo masz manetkę do sterowania menu?
w elmconfigu jest na to opcja pod pozycja ze zmiana przebiegu
Bo masz manetkę do sterowania menu?
musi ją miec skoro
W starym liczniku można było zrobić to z pozycjo menu samych zegarów]
Ok, dzięki. Jak będę w domu spróbuję odszukać tej opcji
Jednak nie można zmienić wyświetlanego w milach przebiegu całkowitego na km. Domyślam się, że wgranie odpowiedniego rom'u powinno załatwić sprawę i tu pytanie, jaki sprawdzony rom polecacie do poliftowych zegarów ?
konieczko5 15-01-2020, 17:23 ...
Mozna wgrać aktualizacje rom viakenem v4 stn2120? sprawdziłem wszystkie ustawienia zgodnie z postem #24 i za każdym razem mam błąd po wgraniu romu. Samo wgrywanie zajmuje powyżej 10 min.
konieczko5 11-02-2020, 06:47 ...
v4 stn2120
to jest źródło problemu o którym co chwilę piszę na forum
Okej mam juz v3 viakena, romy sie wgrywają, ale wyświetlacz miedzy zegarami nie chce ożyć ;( nie mam na liscie romu 512, mozna go jakos dograć?
To wrzuć coś innego, można tasować dowolnie w górę i w dół.
Chyba że ktoś zrobił mixa i na siłę wgrał coś spoza elmconfiga, lub po prostu wyświetlacz martwy.
to jest źródło problemu o którym co chwilę piszę na forum
Witam przymierzam się do zakupu i wymiany zegarow, zakupiłem też kabel iaken ELM327 v4 - Interfejs Vscan STN2120 USB założyłem już z nim. Tempomat czy on sobie nie poradzi z licznikiem ???
Przy okazji mam pytanie posiadam dwa kluczyki jeden scyzoryk z pilotem drugi "zwykły" dam z nimi radę ?
konieczko5 17-02-2020, 11:45 ...
Ok nie powiem żebym się nie zdenerwował Viaken mnie przekonał że v4 jest lepszy od V3 szybszy itd. czym one się różnią ? Czy poza licznikiem też z nim są jakieś problemy w ff MK2 lf 1.6 TDCi ?
konieczko5 17-02-2020, 13:46 ...
kovalsky 21-02-2020, 14:00 Witam
Mam Focusa MK2 1.8B FL 2009r zegary też mam po lifcie, mały wyswietlacz ROM 403. Po zamontowaniu gazu i jeżdżeniu na nim wkurza mnie że kilometry na komputerze uciekaja i po pewnym czasie zapala się rezerwa a paliwo jest w zbiorniku. Czy po wgraniu ROMU 512 kilometry będzie zaczytywać tak jak wskazówka pokazuje? Jeszcze kwestia tej temp. Wskazówka pokazuje ok 88 stopni a jak zrobiłem szybko test zegarów (przy rozgrzanym silniku zgasiłem go i włączyłem szybko test) to miała tylko 74 stopnie. Rozumiem że po zmianie ROMU będzie pokazywać rzeczywista temp. Czemu te focusy nie rozgrzewają się tak jak powinno być do 90 stopni?
Przymierzam się do zakupu STN1170 ELM327 v3 MSCAN Ford USB + OTG Micro USB-C
https://allegro.pl/oferta/stn1170-elm327-v3-mscan-ford-usb-otg-micro-usb-c-7826176335
to dobry wybór czy polecacie coś innego?
Czy po wgraniu ROMU 512 kilometry będzie zaczytywać tak jak wskazówka pokazuje?
niekoniecznie
po zmianie ROMU będzie pokazywać rzeczywista temp.
również niekoniecznie
Czasem się udaje, czasem trzeba pomóc wpisując nie do końca zgodną z autem konfigurację, warto przeczytać cały ten temat.
to dobry wybór czy polecacie coś innego?
i znów warto by przeczytać chociaż ten temat, bo na forum jest o tym pełno.
kovalsky 21-02-2020, 14:37 Temat czytałem cały wczoraj. Co do kabla wiem że wersja V3 musi być A Romy tak jak widziałem na zdjęciach są 3 różne 512
konieczko5 21-02-2020, 16:29 ...
Po co ci te otg?
A to jest akurat bardzo przydatny gadżet. Forscan Lite na Androida - i w razie "checka" w trasie możemy szybko i przede wszystkim poprawnie zdiagnozować co dolega "naszemu Fordu" :) Oczywiście przejściówkę z USB na USB-C czy co tam mamy w telefonie można dokupić osobno, nie trzeba z aukcji z Viakenem.
Szczegóły tutaj: https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2974914&postcount=10
kovalsky 21-02-2020, 18:39 Na OTG nie zwracałem uwagi tylko na V3 ale jak jest to niech będzie. Co do temp to chodziło mi żeby pokazywał taka jak jest na prawdę a nie 90 ciągle jak i tak tyle nie ma. Silnikowi chyba nic nie będzie że się grzeje tylko do 74?
Silnikowi chyba nic nie będzie że się grzeje tylko do 74?
Jazda na niedogrzanym silniku nie jest wskazana, ale to naprawdę nie jest miejsce na dyskusje o parametrach pracy silnika.
Witam,
chciałem sobie zaktualizować rom zegarów w moim fokusie i niestety coś poszło nie tak, a mianowicie na końcu instalacji wyskoczył mi taki oto komunikat
110672
Waldekpoznan 26-02-2020, 19:00 Masz zlą prędkość ustawioną.Poczytaj ten temat
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=270237
dwunastnic 25-04-2020, 20:33 Witam! Czy myślicie, że procedura z pierwszego posta zadziała do Mondeo MK4 2008 z Conversem?
Planuję wymienić moje Conversy na dwa lata młodsze. (więcej funkcji)
Pozdrawiam! Eryk
Lukasz2525 18-06-2020, 00:00 Co do tego błędu dwa-trzy posty wyżej, mi wyskoczył taki sam po aktualizacji, a wgrało się, bo miałem uwalone zegary (padł komp w trakcie wgrywania), a po wgrywaniu ożyły i wyskoczył ten błąd. Więc nie wiem czy on oznacza, że się nie udało, może też Ci się wgrało.
Lukasz2525 19-06-2020, 14:03 Ja miałem ROM230 i wgrałem 512 to od razu spalanie unormowało się w mieście w granicach 8-9l, wcześniej poniżej 12 nie schodziło..
Bardzo zainteresował mnie ten post, napisałem do auto zapytać, ale jeszcze nie był online od tego czasu i mi nie odpisał. Czy chodzi o realne spalanie czy średnie na kompie? Ja też mam taką sytuację, mniej niż 11-12 mi po mieście nie spali, zazwyczaj tak 12,7 z tankowania, na kompie mam różnie, średnie 13-15. W nocy wgrałem 512, na razie nie widzę różnicy. Ktoś jeszcze zauważył wpływ zegarów na spalanie?
Ja już pół silnika wymieniłem, większość czujników, dslej mi żłopie paliwo i nie mam już pomysłu.
Albo czy uważacie że zegary mogą mieć wpływ na spalanie, skoro przechodzi przez nie sygnał chociażby z pedału przyspieszenia? Jak jesteśmy w temacie zegarów, zastanawiam się czy nie wymienić na próbę pod tym kątem. Ktoś coś na ten temat?
konieczko5 19-06-2020, 19:53 ...
Lukasz2525 19-06-2020, 20:44 Nie wiem czy aktualne, podobno jest nowsze, ale na pewno oryginalne, Polarny wgrywał mi na wiosnę i zniknęło dymienie po tej zmianie softu.
A kolega już mi odpisał, że chodziło o średnie na zegarach, ja mam teraz przepływomierz na tapecie, także nie będę zaśmiecał tematu.
tomasz_oleszno 11-10-2020, 18:35 Troche rusze temat bo w moim mk2 05r 1.8TDCi chciałem wymienić zegary gdzyż wskazówka od prędkościomierza nie idzie mi płynnie do 80Km\h tylko tak lekko skacze jakby silniczek się przycierał czy coś wtym stylu. Więc zakupiłem sobie zegary na allegro i wszystko fajnie spoko, ogarnołem sobie kodowanie kluczy i reszte rzeczy z tym że facet który mi sprzedał zegary poleciał w kulki, i te które przyszły maja natrzaskane ponad 374 tyś (miały mieć poniżej 260) a co za tym idzie jak już się domyślacie moje maja 242 także ten... Da się to jakoś ogarnąć bez udziału osob trzecich za kase?.
Da się to jakoś ogarnąć bez udziału osob trzecich za kase?.
Nie, trzeba zainwestować w czyjąś pracę lub w odpowiednie kable.
tomasz_oleszno 11-10-2020, 21:08 Co do kabli to zakupiłem sobie elm'a z przełącznikiem HS/MS CAN z tym że nie jestem pewny czy się nadaje. Forscan i resztę aplikacji obsługuje wzorowo. Tylko pytanie gdzie znaleźć soft do korekty licznika. Ktoś ma jakąś nazwę na języku lub jakiś tutorial.
nie nadaje się i nie ma softu bez dedykowanych kabli
tomasz_oleszno 11-10-2020, 21:35 To chyba sprzedam zegary i poszukam jakieś polifty. Dzięki za odpowiedź
konieczko5 12-10-2020, 06:55 ...
O ile sprzedający wspominał stan licznika. Jeśli nie - nie widzę niezgodności. Licznik jest? Jest. Sprawny? Sprawny.
konieczko5 12-10-2020, 10:44 ...
"Przypadkowo" podkrecic przebieg w programie zawsze mozna z niewiedzy albo głupoty, wiec jak udowodnic ze jest za wysoki?
Dobry fachowiec przy montażu zegarów nie ma z tym problemów. Grunt ze ma byc taki jak na starych zegarach.
tomasz_oleszno 22-10-2020, 11:52 Akurat w zegarach nic nie grzebałem bo przebieg jest widoczny od razu po podpięciu. Tak czy siak bez problemu je sprzedałem i zakupił polift EU z przebiegiem 212 czyli o 40 mniejszy niż mam. A teraz mam inne pytanie. Czy muszę zmieniać ROM czy mogę zostać przy tym który jest już w zegarach?.
konieczko5 22-10-2020, 12:00 ...
tomasz_oleszno 22-10-2020, 12:39 Zegary oficjalnie są od Kugi MK1 czyli na bank będzie 512 ale pewność będe miał jak podłączę.
I jednak kupie sobie kabel Viaken nie będę kombinował z tym z allegro. Widzę że jest nowa wersja Polski ELM327 v4 - Interfejs Vscan STN2120 USB. Używa go ktoś?, bo widzę że ma lepsze parametry a różnica tylko 20 zł.
https://viaken.pl/pl/polski-elm327-v4-interfejs-vscan-stn2120-usb.html
na bank będzie 512
żebyś się nie zdziwił
kolega widzę mało czyta, dużo sobie obiecuje.... poczekamy...
konieczko5 22-10-2020, 12:45 ...
V4 na papierze lepszy a w rzeczywistości bywał kapryśny, więc tu akurat niekoniecznie nowsze = lepsze ;)
tomasz_oleszno 22-10-2020, 13:31 żebyś się nie zdziwił
kolega widzę mało czyta, dużo sobie obiecuje.... poczekamy...
Nie mało czyta i dużo obiecuje tylko trzy kugi mają znajomi i wszyscy mają 512 i przed chwilą sprawdziłem na szybko zegary i maja 512.
Bump: Czemu chcesz zmieniać rom, skoro to najnowsza wersja oprogramowania?
nie no nie chce tylko się pytam czy będę musiał zmienić. Kilka stron wcześniej ktoś napisał że 508 lepiej działa z Focusem a dwa najnowsze lepiej działają z Kugą. Lepiej zapytać niż potem kombinować
Bump: V4 na papierze lepszy a w rzeczywistości bywał kapryśny, więc tu akurat niekoniecznie nowsze = lepsze ;)
dlatego się pytam czy ktoś miał z nim styczność. Chyba jednak zainwestuje w V4. W poniedziałek dojdzie to będe grzebał z zegarami.
dlatego się pytam czy ktoś miał z nim styczność. Chyba jednak zainwestuje w V4. W poniedziałek dojdzie to będe grzebał z zegarami.
Pierwszy wynik z brzegu :) https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=303033
To że ktoś wgrał sobie ostatnią wersję i taka jest teraz na teście zegarów nie oznacza że taka wyszła z fabryki, tym bardziej ogłaszanie, że każda Kuga ma zawsze 0512 znacząco mija się z prawdą.
Nie dalej jak 5dni temu była Kuga z zegarami poniżej 0508, musiałbym spojrzeć do zegarów co w nich jest, leżą gdzieś jeszcze i czekają aż będę miał na nie czas.
tomasz_oleszno 22-10-2020, 15:15 Pierwszy wynik z brzegu :) https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=303033
Się okaże jak przyjdzie ale błąd wygląda jak z postów na początku tematu. Czyli źle ustawione prędkości portu.
Witam.
Panowie jako że mam ROM 230 w Focus FL 2008 rok, postanowiłem wgrać nowszy 512. Niestety mimo kilku prób kończyło się to błędem "37" znanym już w tym wątku. Objawiało się to tym że nie miałem podświetlenia zegarów.
Postanowiłem wgrać stary ROM czyli 230 wgrywanie zakończone błędem 37 ale o dziwo podświetlenie wróciło do normy. Jak to jest możliwe że mimo błędu podczas wgrywania starego ROMu licznik z powrotem działa?
I tak jest niedograny poprawnie, a wyjasnienie dlaczego bylo tutaj podawane kilka razy.
Zapewne Viaken wyciągnięty prosto z pudelka i biegiem do auta pogrzebać.
Witam. Kabel mam od 2 lat. Fakt że nic w nim nie grzebałem aż do dziś. Jutro sprawdzę i jak zatrybi to wtedy wrzucę dokładnie ze zdjęciami jak trzeba przygotować kabel i całą resztę.
I tak jest niedograny poprawnie, a wyjasnienie dlaczego bylo tutaj podawane kilka razy.
Zapewne Viaken wyciągnięty prosto z pudelka i biegiem do auta pogrzebać.
Firmware zmieniony na 3.3.1 ze stronki https://www.scantool.net/downloads/updates/stn1170/
I wszytsko teraz działa.
Konradkry 13-12-2020, 18:20 Cześć koledzy,
jestem na etapie zmiany licznika na polift,
manetka już kupiona, zegar za chwile dojedzie.
męczy mnie tylko jedna rzecz
1. pinologia kabli pomiędzy manetką a licznikiem
2. gdzie kupujecie piny do wtyczek ? VAG -a mam ogarniętego forda będę rozkminiał
I ostatnie ktoś z łodzi pożyczył by interfejs ? mój płynie z krainy ryżowej.
Wszystko zrobione wg. tutejszej instrukcji. Godzina z kawałkiem roboty i wszystko działa. Z efektu jestem zadowolony, o wiele lepiej prezentują się zegary poliftowe : )
Jedyny defekt to wyskakujący mi komunikat po włączeniu zapłonu "usterka układu wspomagania".
https://i.imgur.com/L4WKj5w.jpg
konieczko5 25-12-2020, 17:47 ...
Nie miałem czujnika założonego, wczoraj dołożyłem, lecz muszę chyba wtyczkę w środku przeczyścić, nie doszła do końca, raz rozłączyło po złożeniu wszystkiego w całość.
Jeden mały szczegół, nie widziałem żadnej wzmianiki o tym fakcie w temacie odnośnie wersji 512 softu zegarów. Po instalacji ROMu 512(AK) FULL by Quickie zegary zaczęły pokazywać mi poprawną temperaturę silnika (zgodną z tą w ForScanie). Wcześniej miałem wskazanie rzędu 80 stopni po przejechaniu 800 metrów w mrozie, lecz kontrolka "śnieżki" nie działała. Po wgraniu softu ROM 512(AK) TEMP by Quickie kontrolka zaczęła działać.
ROM 512(AK) TEMP by Quickie - Poprawione wskazanie temperatury (zegary często skokowo wskazują temperaturę silnika, domyślnie jest to 90 stopni gdy silnik ma 45, a następnie wskazówka skoczy na 120 jeśli zaczyna się przegrzewać). Modyfikacja dla silników 1.4/1.6/1.8/2.0.
ROM 512(AK) FULL by Quickie - Wersja TEMP + wyłączona kontrolka "śnieżki" (żółta kontrola pojawia się przy temperaturze 4 stopni, zamienia się w czerwoną przy 0 i niżej). Są to modyfikacje rosyjskich programistów, pewnie ją wyłączyli bo im się ciagle paliła.
źródło: https://www.fordownersclub.com/forums/topic/31287-guide-for-focus-mk2mk25-c-maxkuga-~elm-327-cable-and-ff2-program/?do=findComment&comment=439836
"FULL and TEMP firmwares are the custom versions modified by our programmer with nickname quickie. TEMP version makes cluster to show the real engine temperature (as you know during warming up by default it shows 90 degrees when real temperature is only 45. and then shows 120 when it a already real danger to engine happens). so TEMP version arranges temperature and it's indication. as I know quickie made this modification for 1.4/1.6/1.8/2.0 engine maps so i'm not sure whether it will work with 2.5. FULL - its a TEMP version with adding a cut off the snow flake indication also. so you're right - its the only differences between them. "
https://i.imgur.com/naW1Ya9.jpg
konieczko5 01-01-2021, 13:56 ...
Jak widać nie wszyscy wiedzą, więc może komuś się przyda taka informacja, nie czaje po co ten Twój komentarz :)
Waldekpoznan 10-03-2021, 07:11 Witam.Podpowie ktoś jak zgrać konfiguracje z licznika przedliftowego i wgrać do polifta?
konieczko5 10-03-2021, 07:24 ...
przeeemek 08-05-2021, 09:24 Mam duży licznik w c-maxie, ale wiadomo, że to jest to samo co w focus. Na innej grupie pytałem o aktualizację zegarów i tam koleś straszył mnie, żeby nie robić tego viakenem, bo uwalę licznik.
Widzę tutaj, że nawet niepoprawna aktualizacja nic nie psuje i można wgrać ponownie soft nawet po wystąpieniu błędu.
Aktualizacje chce zrobić, żeby widzieć prawdziwą temperaturę (obstawiam uszkodzony termostat). Obecnie mam wersję 303.
Można aktualizacją uwalić licznik np. Gdyby okazało się, że są zimne luty? Czy da rade wszystko odwrócić?
Mam Viaken z softem 3.3.1, włączenie tempomatu w 1.6tdci udało się zrobić.
konieczko5 08-05-2021, 10:13 ...
Soft w viakenie jedyny słuszny.
Aktualizacja dużych licznikow trwa 4-5minut.
Uwalisz licznik w czasie aktualizacji, to będzie ciemny,ale przyjmie znow soft.
Jak zimne luty trwale zablokuja dostep do licznika to najpierw naprawa i soft od nowa.
Ogrywalem juz zegary z zimnymi lutami na stole, za ktoryms razem w koncu łapały.
Dawno juz nie ubilem zegarów w trakcie aktyalizacji, a mam taką możliwość bardzo często.
Zadnej sztuki nie ubilem trwale,wszystkie wstawały.
przeeemek 08-05-2021, 14:14 Dzięki panowie. Poszło od strzała bez problemów w 6 minut. Wgrałem 509temp.
I teraz pytań kilka w związku z wyższym softem.
W konfiguracji Page3 mam prawie wszystko zaznaczone (odczytywałem przed aktualizacją) a widzę, że opcję te są dla wyższych wersji softów (mój pierwotny to 303).
Co można włączyć w page2 i page1 w związku z podwyższenie softu zegarów?
Czy da się wyświetlić informacje RDS na środku zalegarów? Teraz mam o góry info o stacji radiowej.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210508/4468aa414ceea781c63847d506a85d70.jpg
konieczko5 08-05-2021, 14:46 ...
przeeemek 08-05-2021, 14:52 Wiem. Sorki za jakość. Jeszcze wrzucając na forum się pogorszyła. A zdjęcia robił na szybko, żeby mieć na wypadek jakby coś poszło nie tak.
konieczko5 08-05-2021, 15:14 ...
przeeemek 11-05-2021, 18:05 Ok. Mam poprawne zrzuty. Nie chciałbym w ciemno nic zmieniać a ciekawi mnie co można by fajnego ustawić na zegarach.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210511/6a3873152f5a252e8d26f5f85cc56ff9.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210511/6eaea1c9bf6bd8946d5a083d53e696ce.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210511/8d252160058aec8d5676575164573c84.jpg
konieczko5 11-05-2021, 21:30 ...
Witam serdecznie z powrotem. Pytanie brzmi jaki rom do tego licznika. Dorwałem taki i chce znów zmienić.
konieczko5 11-08-2021, 16:56 ...
Na 508 tez da rade, wiec słaby aargument.
Siema z powrotem, mam problem, zmieniłem licznik na polift jak w poście wyżej. I zanim zmieniłem Rom na 508 wcześniej był 303 I zrobiłem około 200km na nim dziś miałem chwilę i siadem żeby zrobić upgrade na 508 operacja przebiegła pomyślnie żadnych błędów przy wgraniu ale mam taką sytuację że wywala błędy już trzy razy dziś I unieruchomia samochód dopóki nie skasuje błędów. Może być to spowodowane Rom'em a następne pytanie czy mogę wrócić do 303
Raczej to zegary są wadliwe, mało prawdopodobne ze zmiana softu je ubiła, pojeździły i padły.
Dlatego nie kupuje się kota w worku z ogłoszeń.
Poliftowe zegary coraz częściej wymagają naprawy.
Antej a pytanie czy da radę wrócić do 303 czy są jakieś problemy z tym?
Jak masz plik z tą wersją softu to możesz ją wgrać.
Jak masz plik z tą wersją softu to możesz ją wgrać.Nie stety nie posiadam, a jak wybiorę w elmconfig I firmware to nie będzie możliwość powrotu do 303. W nocy trochę szukałem po internecie i mam identyczny problem jak na filmie z YouTube https://youtu.be/j8L6qMIG4gA jadę jutro do ziomka elektronika żeby patrzył na zimne luty i mam takie pytanie teraz czy wracać na torze 303 czy zostawić 508? Sorry ze zawracam dupe ale chce to ogarnąć żeby czegoś się nauczyć.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
zawracam dupe ale chce to ogarnąć żeby czegoś się nauczyć.
To przeczytaj cały temat, wszystko w nim wyjaśniono.
Na każde z ostatnich pytań jest w nim odpowiedź.
Nie cytuj calych postow,zwlaszcz gdy odpowiadasz bezposrednio po nich.
Taka to iluzoryczna oszczędność, kupić zegary niby tanie, a potem niepotrzebne koszty.
Pytam o to bo tego co szukałem nie znałem a w nocy siedziałem i czytałem o czasu na to poświęciłem (może mi umknęło)
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
konieczko5 18-08-2021, 18:29 ...
Widac jak cwaniactwo wylazi z kazdej strony.
Zegary zaprogramowane,przebieg zmieniony a taki będzie kombinował,bo może jeszcze coś.
konieczko5 18-08-2021, 19:14 ...
Tak, cwaniactwo. Montujesz,nadajesz cechy spersonalizowane, to jest ostatni moment na stwierdzenie wady.
Potem mozesz sobie ten miesiac wsadzic w kieszeń.
Kupuje się na allegro i mamy miesiąc na zwrot.
Kupisz od prywatnej osoby i się przejedziesz kiedyś :P
konieczko5 19-08-2021, 12:46 ...
No to podjąłem próbę wgrania ROMu zegarów. Jedyne, co się udało, to skutecznie je uceglić. Stabilne łącze internetowe po WiFi 5GHz, 2Mbs na ELMie i nie dość, że wgrywanie trwało (niezależnie od wybranego ROMu) od 12 do 16(!) minut, to na koniec taka szopka:
https://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1917&pictureid=9890
Jakimś cudem, mimo tego błędu, wcisnąłem z powrotem stary ROM i wyświetlacz działa, ale wywaliło Check Engine i nie miałem już zdrowia sprawdzać, jaki to błąd. I w laptopie zaczęła się kończyć bateria. Zastanawiam się, czy nie wpiąć lapka do sieci po kablu...
konieczko5 21-08-2021, 18:28 ...
Przepraszam, oczywiście. Od razu powinienem był pisać, gdzie trzeba. Czy można prosić modów o przeniesienie trzech ostatnich postów (włączając ten) we właściwe miejsce? Da się?
I dziękuję za sugestię - zaktualizowałem Viakena do wersji najnowszej - 5.6.7. Zobaczę.
|