Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] P0039 błąd zaworu obejściowego turbosprężarki 1.6 Ecoboost
michalczewski.k 28-09-2017, 20:19 Cześć,
od jakiegoś czasu pod maską po przejechaniu ok 10km zaczął występować "świst" który zmienia swoje natężenie gdy dotkniemy przewodu dolotowego do turbiny. Dźwięk dokładnie jak na filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=zfC8RLm96ac
Błędowi P0039 odpowiada zawór upustowy. Według komputera zablokował się w pozycji zamkniętej.
Czy to możliwe że to ten zawór powoduje taki dźwięk?. Dźwięk ten zanika przy przyspieszaniu, pojawia się gdy silnik pracuje na biegu jałowym oraz pod małym obciążeniem. Przebieg 110kkm. Brak odczywalnego spadku mocy.
Pytaniadodatkowe:
Czy ktoś próbował dobrać się do niego?
Czy jest możliwy jego demontaż bez demontażu innych rzeczy?(nie miałem jeszcze możliwości zajrzenia od spodu).
Czy ktoś kto spotkał się z podobnm problemem montował oryginalne części czy zamienniki?
Jutro będę kontaktował się z ASO w celu sprawdzenia dostępności części oraz kosztów naprawy?
Pozdrawiam
michalczewski.k 11-10-2017, 09:59 Cześć,
dla zainteresowanych wrzucam spis części(zrzut z ekranu)-plus cena zaworu elektromagnetycznego z FORD-etis do turbosprężarki. 1.6 Ecoboost.
co do naprawy....stay tuned
michalczewski.k 15-10-2017, 15:37 Winowajcą całego zamieszania jest zawór upustowy/zwrotnego DV. Dostęp do niego jest prosty i wystarczy zdjąć prawe przednie koło. Na zdjęciach widoczne uszkodzenie. W ASO ford nie ma dostępnej tej części i zalecili szukanie na szrocie ale zakup nowej turbiny....
Po poszukiwaniach zamontowano zamiennik firmy PROPERFEKT, który na swojej stronie posiada pełną ofertę. Zawór założony i działa dobrze, irytujący dźwięk zniknął.
Temat do zamknięcia
artur_pl 27-01-2019, 17:30 Witam,
od niedawna jest posiadaczem Focusa MK3 1.6 EcoBoost 182 KM (2011 r., 104 tys. przebiegu). Niecały miesiąc temu po podłączeniu do komputera pokazał się taki błąd:
P0039 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie sterującym zaworem A obejściowym turbosprężarki/sprężarki doładowującej
Rodzaj usterki - 73 - Siłownik zablokowany w położeniu zamkniętym
Status - 6C - W obecnym lub poprzednim cyklu dla kluczyka/jazdy wystąpiła usterka.
Nie ma odczuwalnego spadku mocy, samochód przyspiesza równo. Po skasowaniu błędu i przejechaniu kilkunastu kilometrów błąd powrócił.
Jakiś tydzień temu zaczął pojawiać się specyficzny dźwięk po puszczeniu gazu (zarówno po przygazowaniu na postoju jak i podczas jazdy). Zaczyna być zauważalnie słyszalny po przejechaniu kilku kilometrów (rozgrzany silnik). Zamieszczam nagranie, żeby pokazać jak to brzmi:
https://youtu.be/zC-1XaBUwso
Nie wiem czy wcześniej po prostu tego nie słyszałem i czy taki świst powinien występować.
Czy ten dźwięk może pochodzić od turbo?
Czy powinienem się tym zająć od razu/może to wywołać większe szkody?
Jeśli tak, to czy macie do polecenia w Krakowie/okolicach warsztat, który mógłby się tym zająć i nie spartolić roboty? :)
Bartuś01 27-01-2019, 18:59 Było ostatnio coś identycznego na forum . Ja osobiscie myslałem ze to blow off i ktoś o tym nie wiedział. :) Potem sie okazało ze spadł chyba jakiś wężyk od podciśnienialub był nieszczelny. Przeszukaj forum bo identyczny problem był tu opisany ze dwa miesiące temu, może trzy
artur_pl 27-01-2019, 20:53 Przeszukałem forum, ale nie mogę znaleźć wątku, o którym mówisz. Znalazłem jedynie taki sprzed roku:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=270281&highlight=P0039
Ale tam świst występował cały czas a nie przy schodzeniu z obrotów po puszczeniu gazu.
Masz może jakieś dokładniejsze namiary na wątek o którym mówisz?
Ten dźwięk co podałeś to na 100% nie jest blow-off.
A że często sam słucham swojego to jestem też w stanie powiedzieć, że ten błąd dobrze wskazuje żeby zajrzeć co się dzieje, bo brzmi to źle.
Niestety z głowy nie podpowiem gdzie szukać ani co, jestem tylko w stanie potwierdzić, że nie jest to "normalne".
Bartuś01 28-01-2019, 17:28 Przeszukałem forum, ale nie mogę znaleźć wątku, o którym mówisz. Znalazłem jedynie taki sprzed roku:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=270281&highlight=P0039
Ale tam świst występował cały czas a nie przy schodzeniu z obrotów po puszczeniu gazu.
Masz może jakieś dokładniejsze namiary na wątek o którym mówisz?
Powiem Ci ze sam przeszukałem forum bo nie chciałem zostawiać Cie tak z niczym ale sam nie mogę tego znaleśc . Być moze popierdzieliły mi sie fora. Ale na bank to było 1.6 EB.
Edit. Teraz tak mysle ze albo to był filmik na YT albo ktos na grupie (Ford club polska) na FB wrzucił coś takiego. Pamietam ze po kilku dnach właściciel napisał ze rozwiązaniem była nieszczelność któregoś przewodu. Mam tylko nadzieje ze nie wprowadzę w błąd.
artur_pl 28-01-2019, 20:58 Znalazłem na grupie na FB coś takiego:
https://www.facebook.com/groups/1447463035314270?view=permalink&id=2044580475602520
Na filmiku brzmi to niemal identycznie jak u mnie i też dotyczy 1.6 Ecoboost. Autor napisał, że winna była wypadnięta kostka przy turbinie od zaworu sterującego ciśnieniem.
Myślicie, że ta kostka może też generować taki błąd w komputerze o którym pisałem?
Bartuś01 czy to ten filmik o którym mówiłeś?
Bartuś01 01-02-2019, 20:58 takkkkk ! To ten !!!
Ze Ci sie udało to znaleśc ....
Widzisz coś kojarzyłem ze było wypięte . Dołozyłem ideologie ze wężyk podciśnienia a w przypadku z filmiku u góry kostka.:P Moze u ciebie będzie to samo ...
RattusNorvegicus 09-02-2019, 19:26 U mnie jest P0039 ale dalej 73:68. Czyli Siłownik zablokowany jako zamknięty, ale co oznacza 68?
Ktoś coś miał/wie czego szukać?
RattusNorvegicus 09-02-2019, 20:05 Sorry za odkopanie tematu.
U mnie dodatkowy kod do P0039 to 73:68, sądzisz że może być to samo? Jak z ewentualną wymianą, da radę w przydomowym kanale?
artur_pl 22-02-2019, 17:26 Udało mi się uporać z problemem. Winny okazał się uszkodzony zawór turbiny DV. Ford niestety nie sprzedaje tej części zamiennej osobno, ponieważ jest to zawór zintegrowany z turbiną. Mechanik zalecił mi oddanie na regenerację całego turbo...
Ale udało mi się znaleźć ten zawór, są montowane w wielu samochodach i ten pasuje właśnie do Focusa MK3 z 1.6 ecoboost, podrzucam linka:
https://allegro.pl/oferta/zawor-turb...al-7821787354?
Różni się od tego fordowskiego wyjściem (fordowski ma pod kątem a ten na wprost), ale nie jest to problem (wystarczy inaczej pociągnąć rurki).
Na razie śmigam na tym zaworze i jest ok.
Bartuś01 25-02-2019, 13:52 Super ze się udało i fajnie ze napisałeś o zamienniku. Oby sie nikomu nie przydało ale jeśli... ;)
Witam,
Mam podobny problem jak w opisie wyżej (świst). Kod błędu P0039. Rodzaj usterki 73.
Samochód Ford Mondeo MK4 - czy ktoś podejmował się naprawy w tym modelu? Da się to wymienić bez demontażu turbosprężarki?
Zastanawia mnie nie jednak - skoro to część zintegorwana - dlaczego Ford wycenił mi wymianę na 600 zł (część) + robocizna. Może mieli na myśli inny zawór?
Masz świst czy dokładnie taki dźwięk jak na nagraniu na YT : https://www.youtube.com/watch?v=zC-1XaBUwso&feature=youtu.be
Jeżeli ten drugi to masz uszkodzony zawór DV.
Pytanie jakie masz sterowanie. Podciśnieniowo (z waku pompy) czy elektronicznie.
Podciśnieniowo koszt zaworu 200zł (aluminiowy zamiennik) - 280zl ("oryginał"). Czas wymiany 45 minut na podnośniku bez latarki - trzeba odkręcić 3 śrubki. Warto mieć latarkę wtedy naprawa potrwa max 30....
Witam,
Dźwięk jest podobny do nagrania (w sumie w całym nagraniu dwa razy to wyłapałem tj przy 1 i 3 gazowaniu / puszczeniu gazu)
Niestety moja wiedza z zakresu mechaniki samochodowej nie pozwala mi odpowiedzieć na pytanie czy mam sterowanie podciśnieniowo czy elektronicznie. Jak to sprawdzić, czego poszukać?
Jakiś link do tego zaworu?
Pozdrawiam
Witam,
Uprzejmie proszę o wsparcie w rozwiązaniu problemu :).
Na pewno w turbinie w dolnej części wkręcony jest zawór na 3 śruby z charakterystycznym wyjściem pod kątem do którego dochodzi wężyk skierowany drugim końcem gdzieś w górę.
Czy w takim razie wymieniać ten zawór DV czy zawór elektromagnetyczny jak twierdzi ASO FORD?
Czy jeżeli jest sterowanie podciśnieniowe lub elektroniczne to zawór DV się różni?
Pozdrawiam
marckas - Tak, oba zawory różnią się między sobą. Ty masz sterowany podciśnieniem (zwykła membrana z tłoczkiem + sprężyna ). Przed jego wymianą, możesz sprawdzić jego stan - wymontować i poddać oględzinom, czy membrana jest cała, i nie ma pęknięć. Jeśli są uszkodzenia membrany, to do wymiany, i jak koledzy pisali wyżej, możesz wstawić aluminiowy zamiennik, lub trochę droższy oryginał. W przypadku braku uszkodzenia tego zaworu, pozostaje wymiana elektrozaworu, o którym mówi ASO.
Witam,
Od ca 2 lat zauwazam podobny swist ale dopiero teraz wyskoczyl blad p003973 oraz P262600 (sonda lambda) przed katalizatorem. Sonda byla wymieniana 1 miesiac wczesniej wiec skupil sie na turbinie.
Mechanik sprawdzil membrane bez jej rozkrecania, podlaczajac czysty wezyk do tego zaworu i dmuchajac z pluc. Jak powietrze idzie w obie strony to membrana dziurawa bo powinna tylko wpuszczac powietrze do srodka.
Rozumie, ze to ten zawor turbiny podcisnieniowy z zastepnikiem a nie jakis elektryczny , wspomniany kilka postow wczesniej...?? HELP
Tutaj znalazlem "oyryginalny" najtaniej w necie z darmowa przesylka:
https://www.turbosprezarki-nowe.pl/opel/astra/zestaw_naprawczy_recyrkulatora_borgwarner_kkk_20_5 3047116000_53049880024_53049700024_849147_90423508 _53049880048_53049700048_5849040_55559848_53049880 049_53049700049_5860018_55559850_860283_93169524.h tml
pozdr i smigam dalej
Świst czy furkotanie? Jeżeli tylko świst to ten typ tak ma. Jeżeli furkotanie to uszkodzona membrana. A jak jej nie ma - to właściwie nie wiem jak samochód będzie się zachowywał - czy w ogóle będzie miał doładowanie.
Demontaż zaworka i diagnoza to kilkanaście minut na podnośniku.
marcin9913 14-10-2019, 11:25 I mnie też to spotkało niestety, a mianowicie rzecz tyczy się ecoboosta 1.6 150>205, wyskoczył mi błąd P0039 (73)
I ten dzwięk słychać po odjęciu gazu:
https://www.youtube.com/watch?v=zC-1...ature=youtu.be
Tak wiec do wymiany zawór DV
Czy jazda z tak zablokowanym zaworem może mieć jakieś negatywne skutki np jeżeli chodzi o turbine?
Teraz pytanie, jaki zawór zakupić, biorąc pod uwagę to że auto jest po programie na 205KM:
zamiennik aluminiowy Proferfect?
https://allegro.pl/oferta/zawor-bocznikowy-ford-st-rs-ecoboost-gratis-7663704211
czy oryginał:
https://allegro.pl/oferta/zawor-turbiny-dv-ford-ecoboost-1-6-2-0-oryginal-7821787354
I mnie też to spotkało niestety, a mianowicie rzecz tyczy się ecoboosta 1.6 150>205, wyskoczył mi błąd P0039 (73)
I ten dzwięk słychać po odjęciu gazu:
https://www.youtube.com/watch?v=zC-1...ature=youtu.be
Tak wiec do wymiany zawór DV
Czy jazda z tak zablokowanym zaworem może mieć jakieś negatywne skutki np jeżeli chodzi o turbine?
Teraz pytanie, jaki zawór zakupić, biorąc pod uwagę to że auto jest po programie na 205KM:
zamiennik aluminiowy Proferfect?
Jazda z uszkodzonym DV skutkuje niepełnym doładowaniem - powietrze ucieka wcześniej niż powinno. Jeździłem tym ze 2 tygodnie zanim doszło do mnie że coś jest nie tak. Do siebie wsadziłem Properfekt.
marcin9913 14-10-2019, 15:38 Jazda z uszkodzonym DV skutkuje niepełnym doładowaniem - powietrze ucieka wcześniej niż powinno. Jeździłem tym ze 2 tygodnie zanim doszło do mnie że coś jest nie tak. Do siebie wsadziłem Properfekt.
A powiedz mi czy ten zawór Properfekt glosniej syczy przy odpuszczaniu gazu od seryjnego?
Druga sprawa to jak często musisz smarować go?
Bo podobno co jakiś czas trzeba.
A powiedz mi czy ten zawór Properfekt glosniej syczy przy odpuszczaniu gazu od seryjnego?
Druga sprawa to jak często musisz smarować go?
Bo podobno co jakiś czas trzeba.
Wydaje mi się ze syczy tak samo. A od smarowania jeszcze nie smarowałem.
Mam ten sam dzwiek co w filmie z yt ale w sowim 2.0 ecoboost. Spotkal sie ktos z czyms takim u siebie?
Czy w 2.0 tez odpowiada za do zawor dv?
Masz świst czy dokładnie taki dźwięk jak na nagraniu na YT : https://www.youtube.com/watch?v=zC-1XaBUwso&feature=youtu.be
Jeżeli ten drugi to masz uszkodzony zawór DV.
Pytanie jakie masz sterowanie. Podciśnieniowo (z waku pompy) czy elektronicznie.
Podciśnieniowo koszt zaworu 200zł (aluminiowy zamiennik) - 280zl ("oryginał"). Czas wymiany 45 minut na podnośniku bez latarki - trzeba odkręcić 3 śrubki. Warto mieć latarkę wtedy naprawa potrwa max 30....
bzul Tak, w 2,0 EB, też jest ten zawór. Properfekt, jest dostępny dobdwulitrówki także.
Cześć. Wymieniłem ten zawór, sugerując się wskazówkami na forum, wszystko jest elegancko i śmiga. Dla potomnych, jeśli ktoś to czyta i chce to wymieniać, mam radę: jeśli nie dysponujesz kanałem, lub porządnym podnośnikiem warsztatowym, by mieć dobry dostęp, po prostu podnieś samochód, odkręć przednie prawe koło i już masz elegancki dostęp do zaworu DV, nawet chyba bez konieczności demontowania plastikowego nadkola.
Cześć. Wymieniłem ten zawór, sugerując się wskazówkami na forum, wszystko jest elegancko i śmiga. Dla potomnych, jeśli ktoś to czyta i chce to wymieniać, mam radę: jeśli nie dysponujesz kanałem, lub porządnym podnośnikiem warsztatowym, by mieć dobry dostęp, po prostu podnieś samochód, odkręć przednie prawe koło i już masz elegancki dostęp do zaworu DV, nawet chyba bez konieczności demontowania plastikowego nadkola.
witam,
moge potwierdzic ze jest mozliwosc wymiany w garazu, podnoszac auto na lewarku i odkrecajac koło. dostęp jest ciasny ale możliwy.
Czy w oryginale zawor DV jest dostępny? Z zamienników tylko chyba properfekt. Forge o ile się nie mylę nie posiada DV do 1.6 ecoboost?
Czy w oryginale zawor DV jest dostępny? Z zamienników tylko chyba properfekt. Forge o ile się nie mylę nie posiada DV do 1.6 ecoboost?
Mój Focus też potrzebuje wymiany. Mam już properfect z 4 sprężynkami, pytanie którą wsadzić ?
Uprzedzając pytania - sprzedawca poradził aby 'popróbować'. 1.6 EB.
Domyślnie wsadzony jest najcieńszy - 1.4 mm. Jest jeszcze 1.5, 1.6 oraz 1.7.
Ja zalozylem Turbosmarta o nr TS-0203-1259. Nie mialem swistu przy puszczaniu gazu tylko ciche swisty przy lagodnym przyspieszaniu. Teraz cisza. Membrana fabryczna byla ok bez pekniec a mimo to przy delikatnym przyspieszaniu swistala do obrotow 2500, powyzej nic nie bylo slychac.
Witam. Mam uszkodzony zawór bocznikowy turbiny membrana pęknięta i co tu wybrać? Znalazłem https://sprzedajemy.pl/zestaw-recyrkulatora-turbosprezarki-ford-firest-couga-siedlce-2-6bea9f-nr59631369 i coś takiego https://allegro.pl/oferta/zawor-dv-ford-focusa-1-6-ecoboost-scti-properfekt-10514791914. Jak jest z dźwiękiem properfekt czy jest głośne upuszczanie powietrza? Który w ogóle wybrać?
Ten pierwszy zestaw jest identyczny z oryginalnym czyli gumowa membrana ze sprężynką. Moim zdaniem słabe rozwiązanie w benzynie z doładowaniem. Drugi to zawór tłoczkowy dużo sprawniejszy mechanicznie. Nie wiem jak Properfekt. Mam zamontowany Turbosmart o identycznej zasadzie działania i słychać świst przy odpuszczeniu gazu ale bardzo subtelny tzn trzeba się wsłuchać aby usłyszeć. Głośno słychać te zawory DV, które upuszczaja nadmiar ciśnienia do atmosfery a nie z powrotem do turbo, jak w przypadku Properfekt czy Turbosmarta. Np TS-0203-1259 upuszcza ciśnienie do turbo a TS-0203-1059 na zewnątrz i masz tu głośne PSSSSSS
Znalazłem jeszcze taki czy on będzie pasował? https://allegro.pl/oferta/turbina-zawor-naprawa-53049700024-opel-astra-g-2-0-9989790430
Przecież to do Opla Astry.
Przecież to do Opla Astry.
Ten też. A gość z tego tematu założył ten i pasuje podobno https://www.turbosprezarki-nowe.pl/opel/astra/zestaw_naprawczy_recyrkulatora_borgwarner_kkk_20_5 3047116000_53049880024_53049700024_849147_90423508 _53049880048_53049700048_5849040_55559848_53049880 049_53049700049_5860018_55559850_860283_93169524.h tml (mitrope druga strona)
Witam
Posiadam Mondeo mk4 2011 rok 1.6 ecoboost 160km, podczas puszczania gazu słychać dziwny świst - załączam dwa linki do tego dźwięku. Czy to właśnie ten zawór DV, o którym mówicie?? czy to ten element zaznaczony na zdjęciu??
http://s9537.chomikuj.pl/ChomikImage.aspx?e=1Bro5qyD0qW1BJUk-AzQjMJoatvotBNopmxWZnvIp3ir2YoyasHAN5YajaTvrHoBXF9 _I9tmWOmq9GtkVPOH3KyIbY8KRd3p3s2Z9uKTOGc&pv=2
http://chomikuj.pl/Macu06/d*c5*bawi*c4*99k/G*c5*82os+001,7618121093.m4a(audio)
http://chomikuj.pl/Macu06/d*c5*bawi*c4*99k/G*c5*82os+002,7618121094.m4a(audio)
Czy ten zawór będzie pasował??
https://allegro.pl/oferta/zawor-bocznikowy-ford-st-rs-ecoboost-gratis-9831197134
Witam
Czy to właśnie ten zawór DV, o którym mówicie?? czy to ten element zaznaczony na zdjęciu??
Czy ten zawór będzie pasował??
https://allegro.pl/oferta/zawor-bocznikowy-ford-st-rs-ecoboost-gratis-9831197134
Tak to jest to co zaznaczyłeś na foto i masz uszkodzony dv w 100%. Ten zawór co podlinkowałeś pasuje.
W moim 2.0EB słychać standardowy dla pierwszego postu tego tematu dźwięk. Noszę się z zamiarem zakupu zaworu DV. Zależy mi na tym by przywrócić stary dźwięk turbiny czyli, żeby nie boost nie wiedziałbym że ona tam jest :D
Properfekt z tego co widzę jest przez was polecany.
RyszardaTrzeciaWaza 05-08-2021, 08:49 Zawór DV od Properfekt nie pasuje dobrze.
Średnica ornigu uszczelniającego jest zbyt duża w porównaniu z oryginałem, przez co nie wchodzi idealnie w rowek na turbosprężarce.
Po przykręceniu jednak trzyma, ale warto o tym wspomnieć.
Dotyczy to zaworu sterowanego podciśnieniem,z rocznikow 2011-2012
Witam,
od niedawna jest posiadaczem Focusa MK3 1.6 EcoBoost 182 KM (2011 r., 104 tys. przebiegu). Niecały miesiąc temu po podłączeniu do komputera pokazał się taki błąd:
P0039 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie sterującym zaworem A obejściowym turbosprężarki/sprężarki doładowującej
Rodzaj usterki - 73 - Siłownik zablokowany w położeniu zamkniętym
Status - 6C - W obecnym lub poprzednim cyklu dla kluczyka/jazdy wystąpiła usterka.
Nie ma odczuwalnego spadku mocy, samochód przyspiesza równo. Po skasowaniu błędu i przejechaniu kilkunastu kilometrów błąd powrócił.
Jakiś tydzień temu zaczął pojawiać się specyficzny dźwięk po puszczeniu gazu (zarówno po przygazowaniu na postoju jak i podczas jazdy). Zaczyna być zauważalnie słyszalny po przejechaniu kilku kilometrów (rozgrzany silnik). Zamieszczam nagranie, żeby pokazać jak to brzmi:
https://youtu.be/zC-1XaBUwso
Nie wiem czy wcześniej po prostu tego nie słyszałem i czy taki świst powinien występować.
Czy ten dźwięk może pochodzić od turbo?
Czy powinienem się tym zająć od razu/może to wywołać większe szkody?
Jeśli tak, to czy macie do polecenia w Krakowie/okolicach warsztat, który mógłby się tym zająć i nie spartolić roboty? :)
Witam,
około tydzień temu usłyszałem dokładnie taki dźwięk jak w tym filmie
FOCUS MK3 2011 230kkm przebiegu 1.6EB
po przeczytaniu tego i innych wątków opisujących ten problem wymontowałem zawór DV u siebie (sterowany podciśnienie) i pomimo ze nie widziałem w membranie żadnych uszkodzeń to stwierdziłem ze może guma jest stara i nie trzyma.
Zakupiłem zamiennik ProPerfekt, założyłem, skasowałem błąd (P0039) odpaliłem przejechałem się, i działa.
a właściwie to działał do pierwszego zgaszenia, kolejne uruchomienie i juz przy wrzucaniu dwójki znowu usłyszałem "blow-offa" z pod maski, po powrocie do domu podłączyłem kompa, błąd powrócił.
Po ponownym skasowaniu znowu działa tylko do zgaszenia samochodu. Gdzie szukać przyczyny?
Dodam jeszcze że wewnątrz komory podciśnieniowej w starym dv było trochę oleju, w dolocie był on z powodu wcześniej uszkodzonej odmy.
Z góry dzięki za pomoc
Dammad95 11-11-2022, 07:15 Miałem podobnie. Po wymianie uszczelki pokrywy zaworów. Wykręciłem stary DV i wylało się trochę oleju z niego ( myślałem że gdzieś olej podszedł i się zaciął) mimo wszystko wymieniłem na aluminiowy properfekt i chodziło auto cycus przez miesiąc. W międzyczasie jeszcze zmieniałem sprężynkę z zestawu na najsłabsza bo początkowo wsadziłem czarna. I wyciągajac ten zawór properfekt zaś olej w nim. I teraz po miesiącu zaś te same objawy, turbina wstaje losowo, muszę go dziś wyjąć zobaczyć co tam się dzieje ale nie mam pomysłu czemu miałby się zacinać ten zawór. Czy przez olej? Dziś wyczyszcze, przesmaruje tym czerwonym smarem z zestawu i zobaczę. Ma ktoś jakieś pomysły? Teoretycznie przecież nie będę co miesiąc go rozbierał i czyścil i smarował, myślałem że na kilkadziwsiac tys. Km będzie spokój...
Proszę o pomoc.
A kolega wyżej jest w stanie mi wskazać jakoś gdzie jest odma w 1.6 EB? I w jaki sposób ja zdiagnozowałes? Odmę da się wymienić czy trzeba całą pokrywę zaworów?
Tu chyba całość z pokrywą zaworów jest zintegrowana.
Panowie, u mnie nagle ni z tego ni z owego po 450km trasy na dojezdzie do świateł zaczął się taki dzwięk:
https://youtube.com/shorts/kNY1GWLsJ5c?feature=share
w czasie trasy (silnik na obrotach) nie było słychać
przy zatrzymaniu i pracy na wolnych jest "koncert" aż się ludziska oglądają
przestało po nocy i na zimnym silniku przez jakiś czas cisza
dźwięk się zmienia jak porusza się kolektorem dolotowym od puszki z filtrem do turbo - a po zdjęciu rury dolotu do turbo daje +100 do volume :diabelek:
tak że szybko założyłem z powrotem :P
Komputer mimo braku checka na desce - zarejestrował 1x raz błąd coś z regulacją ciśnienia doładowania ale mechanior usunał zanim zdążyłem zapisać kod. Od paru dni od usunięcia ten sam błąd się nie pojawił (czytam via OBD2 w apce TorqueLite)
Poza tym że "buczy" / "wyje" to auto jedzie i pali normalnie (może jest trochę słabszy?)
Zgaduje, że to ten sam zawór DV padł i wystarczy wymienić?
Zawór dv do wymiany.
Dzięki!
Pozostaje pytanie, który z Waszego doświadczenia będzie
lepszy do 1.6 EB 182KM z opcją na chip +200 ?
Oryginał:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zaworu-turbo-54399880034-ford-1-6-11575104486
Properfekt:
https://allegro.pl/oferta/zawor-upustowy-dv-ford-focus-mk2-st-2-5-properfekt-7829248386
Tanie zamienniki mnie nie interesują.
RyszardaTrzeciaWaza 16-11-2022, 19:10 Ten od properfekt jest do silnika 2.5T. Kup do 1.6 od nich.
piecia1628 24-02-2023, 20:52 Witam , pojawił się błąd P0039 73-68 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie sterującym zaworem A obejsciowym turbosprężarki/sprężarki dopasowującej .
Został wymieniony zawór DV na nowy , a błąd nadal się pojawia.
Zastanawiam się czy to czasami nie będzie zawór regulacji ciśnienia.
piecia1628 06-03-2023, 08:04 Witam , pojawił się błąd P0039 73-68 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie sterującym zaworem A obejsciowym turbosprężarki/sprężarki dopasowującej .
Został wymieniony zawór DV na nowy , a błąd nadal się pojawia.
Zastanawiam się czy to czasami nie będzie zawór regulacji ciśnienia.
Zastanawiam się czy to czasami nie będzie zawór regulacji ciśnienia.
Raczej tak - nawet opis błędu tak sugeruje.
DV nie ma żadnego czujnika położenia.
Cześć.
Kilka dni temu dopadł mnie taki sam problem jak opisywany w tym wątku. Rozgrzane auto po odpaleniu zaczęło wyć (rura dolotowa do turbiny wpada w rezonans), a przy odpuszczaniu gazu pojawia się "świegot" jak na jednym z filmików- błąd p0039:73. Do wymiany pójdą oba zawory bocznikowy dv i elektromagnetyczny sterowania turbo.
Dodatkowo okazało się, że z trzech śrub które łączą plastikową rurę z turbiną nad zaworem dv, została tylko jedna, a uszczelka która tam się znajduje jest uszkodzona, taka kumulacja...
O ile zawory czy ich zamienniki można dostać bez problemu to mam kłopot z uszczelką.
Proszę o podanie linka do tej uszczelki, jej specyfikacji, numeru czy fachowej nazwy po której ją namierzę:wink:
https://catalogs.ssg.asia/ford/?lang=en#bWFya2V0PT1ldXJvfHxjYXRfaWQ9PTExMTA4fHxjY WJicj09R0NCOHx8dGhrPT0zfHxzdD09NjB8fHN0cz09eyIyMCI 6IkV1cm9wZSIsIjMwIjoiRm9jdXMgQ0I4IDIwMTEtMjAxNSIsI jQwIjoiMyBQb3dlcnRyYWluIiwiNTAiOiIzMDMxMiBQb3dlcnR yYWluLkVuZ2luZSBBaXIgSW50YWtlIiwiNjAiOiIzMDMxMjA1Q SBBaXIgQ2xlYW5lcjsgMS42IFNpZ21hIEdUREk7IEMtTWF4IDI wMTAtMjAxNTsgRm9jdXMgMjAxMS0yMDE1OyBUcmFuc2l0XC9Ub 3VybmVvIENvbm5lY3QgMjAxMy07IDEuNkwgRWNvQm9vc3QgU0N UaSAifXx8RU49PUVOSlEwfHxhbHBoYT09M3x8Z3JvdXA9PTMwM zEyfHxzZWN0PT0xMzMwMTFBU1VEfHxzZXQ9PUMxNkhEMFozMDM xMnx8aW1nPT1HMDIzMTU2MDA1fHxmMTI9PS01MTE1Nzk4OTErM TMz
Któraś z tych? Ta przy turbo nie ma niestety osobnego numeru i trzeba szukać opisowo.
Dzięki za ten schemat, zaznaczyłem którą szukam: 9C623B. Można dostać coś takiego na naszym rynku?
Szukam i nie znalazłem, są zestawy z uszczelkami oleju i turbiny, ale uszczelki dolotu do sprężarki nie znalazłem.
Niestety ja też nie, są inne modele, np.:
https://ford-esklep.pl/uszczelka-przewodu-powietrza-do-turbiny-mondeo-mk4-s-max-galaxy-focus-kuga-2-0-tdci--fo,169705
Po niedzieli zadzwonię do jakiegoś serwisu, może coś podpowiedzą.
Jeździłem kilka tygodni na prowizorce i w końcu zamówiłem uszczelkę z mojego postu wyżej, pasuje. Wymieniłem tylko zawór bocznikowy dv na properfect, skasowane błędy już się nie pojawiają. Kawałek ze starej, uszkodzonej uszczelki zatrzymał się na membranie oryginalnego zaworu dv i trochę ją odkształcił, stąd błędy, "świstanie" i rezonans dolotu.
Ciekawostka z kilku serwisów, w moim silniku, uszczelka dostępna tylko w zestawie z rurą dolotową, koszt nowej około 800zł. Uszczelka którą dokupiłem 60zł...
To jest ta od 2.0 TDCi? Dzięki za info na przyszłość :)
To jest ta od 2.0 TDCi? Dzięki za info na przyszłość
Tak, dokładnie ta i nie ma sprawy:)
piecia1628 13-06-2023, 15:52 U mnie błąd P0039 nadal się pojawia , po mimo wymiany turbiny na nową .
Myślicie że może być to czujnik doładowania ?
piecia1628 11-09-2023, 05:44 Co do błędu , to wadliwy może być zawór upustowy blow off , również jest na silniku elektrozawór , do którego idzie wężyk od zaworu blow off i również on może nie działać , elektrozawór na turbinie może również nie działać prawidłowo .
Aby sprawdzić elektrozawory wystarczy napięcie 12v podłączyć do nich i sprawdzić czy słychać jak się otwierają . U mnie okazało się,iż zawór na silniku zawór sterujący wlot powietrza był uszkodzony .
Pozostaje wymiana tylko i wyłącznie na zamiennik ;)
Pozdrawiam.
mati3995 28-03-2024, 07:17 Witam, chcę wymienić zawór upustowy i elektromagnetyczny turbiny w 1.6 EB bo od jakiegoś czasu borykam się z brakiem mocy i podwyższonym spalaniem a widziałem na naszym forum dużo osób miało problem właśnie z tymi zaworami. Widziałem że ktoś kupował podobny zawór firmy Turbosmart (sądząc po cenie chyba są dobre). Moje pytanie brzmi czy trzeba dokupić do tego zaworu coś dodatkowego czy po prostu przekładka ze starego membranowego na ten nowy tłoczkowy i po sprawie.
Witam wszystkich, kupiłem nie dawno Cmaxa z 1.6 ecobost. Pojawił się u mnie również ten błąd p0039 z informacją że zablokowało się w pozycji zamkniętej. Po oczytaniu tematu mam pewne niejasności, bo występuje u mnie również trochę gorsze odpalanie na ciepłym, czasem po odpaleniu zegar od obrotów silnika nie pokazuje żadnej wartości obr./min i odrazu gaśnie ale jak dodam trochę gazu to wskakuje na obroty i już pracuje poprawnie. Występują też lekko odczuwalne poszarpywania podczas ostrego przyspieszania w pewnym zakresie obrotów około 3tyś. Ale też nie zawsze i w tym samym momencie. Można powiedzieć że losowo, jednak zawsze z wciśniętym pedałem w podłogę. Znalazłem gdzieś informacje ze może to też być zawór elektromagnetyczny sterujacy turbiną, przez to gorsze odpalanie czy strata mocyw wyższych partiach obrotów.
Pytanie czy skupić się na czymś konkretnym, czy na każdym z osobna?
Jazda miejska, pozamiejska odbywa się bezproblemowo dopóki nie przygazuje trochę mocniej
Pozdrawiam!
Damian890 10-08-2024, 19:29 Co do błędu , to wadliwy może być zawór upustowy blow off , również jest na silniku elektrozawór , do którego idzie wężyk od zaworu blow off i również on może nie działać , elektrozawór na turbinie może również nie działać prawidłowo .
Aby sprawdzić elektrozawory wystarczy napięcie 12v podłączyć do nich i sprawdzić czy słychać jak się otwierają . U mnie okazało się,iż zawór na silniku zawór sterujący wlot powietrza był uszkodzony .
Pozostaje wymiana tylko i wyłącznie na zamiennik ;)
Pozdrawiam.
Witam mnie błąd P0039 prześladuje już bardzo długo a z moja puszką pandory przeżyłem już prawie wszystko. Nie bardzo rozumiem o jaki "zawór" chodzi użytkownikowi "PIECIA1628"
"U mnie okazało się,iż zawór na silniku zawór sterujący wlot powietrza był uszkodzony"
W moim aucie wymieniłem już w związku z błędem P0039:
elektrozawór turbo , MAP sensor na intercoolerze , filtr powietrza , przepływomierz , sprawdziłem zawór BLOW OFF (membrana wygląda jak nowa) .
Brak wycieków oleju , nieszczelności , dziwnych dźwięków :( a błąd po podłączeniu komputera nadal występuje. A objaw o którym wcześniej nie napisałem to losowe wstawanie turbo po dobrym rozgrzaniu silnika na wyższych obrotach.
Z góry dziękuje za odpowiedź
Bump: Witam wszystkich, kupiłem nie dawno Cmaxa z 1.6 ecobost. Pojawił się u mnie również ten błąd p0039 z informacją że zablokowało się w pozycji zamkniętej. Po oczytaniu tematu mam pewne niejasności, bo występuje u mnie również trochę gorsze odpalanie na ciepłym, czasem po odpaleniu zegar od obrotów silnika nie pokazuje żadnej wartości obr./min i odrazu gaśnie ale jak dodam trochę gazu to wskakuje na obroty i już pracuje poprawnie. Występują też lekko odczuwalne poszarpywania podczas ostrego przyspieszania w pewnym zakresie obrotów około 3tyś. Ale też nie zawsze i w tym samym momencie. Można powiedzieć że losowo, jednak zawsze z wciśniętym pedałem w podłogę. Znalazłem gdzieś informacje ze może to też być zawór elektromagnetyczny sterujacy turbiną, przez to gorsze odpalanie czy strata mocyw wyższych partiach obrotów.
Pytanie czy skupić się na czymś konkretnym, czy na każdym z osobna?
Jazda miejska, pozamiejska odbywa się bezproblemowo dopóki nie przygazuje trochę mocniej
Pozdrawiam!
Witam Doli22
Uszkodzony zawór turbo wywala błąd mniej więcej bo już nie pamiętam "Awaria silnika natychmiastowy serwis" po czym wyskakuje check engine i auto wchodzi w tryb serwisowy
Niestety gorsze odpalanie na ciepłym jest mi bardzo dobrze znane a masz ten sam silnik i rok auta co ja. Nie chciałbym cię straszyć ale czy masz jakiekolwiek ubytki płynu chłodniczego nawet minimalne ? A miałeś lub sprawdzałeś może kompresje na cylindrach ?
Bump: Witam wszystkich, kupiłem nie dawno Cmaxa z 1.6 ecobost. Pojawił się u mnie również ten błąd p0039 z informacją że zablokowało się w pozycji zamkniętej. Po oczytaniu tematu mam pewne niejasności, bo występuje u mnie również trochę gorsze odpalanie na ciepłym, czasem po odpaleniu zegar od obrotów silnika nie pokazuje żadnej wartości obr./min i odrazu gaśnie ale jak dodam trochę gazu to wskakuje na obroty i już pracuje poprawnie. Występują też lekko odczuwalne poszarpywania podczas ostrego przyspieszania w pewnym zakresie obrotów około 3tyś. Ale też nie zawsze i w tym samym momencie. Można powiedzieć że losowo, jednak zawsze z wciśniętym pedałem w podłogę. Znalazłem gdzieś informacje ze może to też być zawór elektromagnetyczny sterujacy turbiną, przez to gorsze odpalanie czy strata mocyw wyższych partiach obrotów.
Pytanie czy skupić się na czymś konkretnym, czy na każdym z osobna?
Jazda miejska, pozamiejska odbywa się bezproblemowo dopóki nie przygazuje trochę mocniej
Pozdrawiam!
Witam Doli22
Uszkodzony zawór turbo wywala błąd mniej więcej bo już nie pamiętam "Awaria silnika natychmiastowy serwis" po czym wyskakuje check engine i auto wchodzi w tryb serwisowy
Niestety gorsze odpalanie na ciepłym jest mi bardzo dobrze znane a masz ten sam silnik i rok auta co ja. Nie chciałbym cię straszyć ale czy masz jakiekolwiek ubytki płynu chłodniczego nawet minimalne ? A miałeś lub sprawdzałeś może kompresje na cylindrach ?
Damian890 12-08-2024, 09:01 Witam mała korekta do przedostatniego postu- po ostatniej czynności czyli wymianie czujnika ciśnienia powietrza zapomniałem skasować błędu P0039. Po skasowaniu błędu i dwóch dniach "dynamicznej jazdy" aby sprawdzić czy błąd się pojawi - chyba w końcu sukces błąd jak na razie się nie pojawił :one::mrgreen:
W moim przypadku trochę to dziwne ale rozwiązaniem okazał się zawór ciśnienia powietrza na intercoolerze :570: . wczesniej wymieniłem elektrozawór turbo , sprawdziłem zawór BLOW OFF, wymieniłem przepływomierz, filtr powietrza i nic dopiero po wymianie tego czujnika błąd w końcu zniknął . Też to dla mnie dziwne ale jak narazie tylko się cieszyć.
Gdyby ktoś szukał tego czujnika to jest od od strony kierowcy na intercoolerze, dojście do niego jest łatwe wystarczy zdjąć trójkątną zaślepkę w zderzaku (światła do jazdy dziennej) jeśli nie uda wam się wykręcić śrubki to można to zrobić od góry ściągając lampę i używając długiej przedłużki. Koszt nowego czujnika (Bosch) to 83 zł.
Mam nadzieję że może komuś pomogę bo ja oczytałem cały internet w związku z tym problemem i sprawdziłem wszystko o czym inni pisali i nic. A na ten czujnik wpadłem przypadkowo "oglądając" intercooler i sprawdzając co to za czujnik stwierdziłem że nie zaszkodzi go wymienić bo już po głowie chodziła mi regeneracja turbosprężarki ale na szczęście chyba się obędzie :lol:
P.S. mój czujnik ciśnienia był jakby delikatnie podtopiony a śrubka zardzewiała no i niestety się ukręciła więc radzę uważać
Damian890 Cześć, wiesz co u mnie problemem tego błędu w sumie nie wiem co się okazało bo jednorazowo usunąłem kilka rzeczy, mianowicie po przeanalizowaniu odczytów między innymi z czujnika map sensor okazało się że nie działa on prawidłowo, podawał cisnienie atmosferyczne na minusowych wartościach. Wymieniłem go i auto przestało już przerywać w trakcie przyspieszania. Później okazało się że mam złe założona rurę od dolotu do przepustnicy, tzn uszczelka która jest w rurze była podwinieta i tak zostało to skręcone że powietrze po części wydostawało się poza obieg. Po złożeniu tego poprawnie i wymianie elektrozaworu turbo (miałem już go wcześniej kupionego) mój błąd już się nie pokazuje. Co do odpalania na cieplym to poprawiło się trochę jak wymieniłem czujniki polozenia walkow rozrzadu i wału, oczywiście w forscanie zrobiłem adaptacje po ich wymianie i jakiś czas było lepiej z tym odpalaniem, ale po kilku dniach znowu dopadła mnie ta przypadłość. Jeśli chodzi o płyn chłodniczy to różnie z tym bywa, czasem stoi na tym samym poziomie długo długo, a czasem widzę że coś tam podebrało. Prawdopodobnie mogą to być początki i może z ym związane jest gorsze odpalanie silnika
Damian890 18-08-2024, 11:21 Doli22 Cześć. Super że udało się Tobie rozwiązać problem z tym błędem P0039.
Trochę nie na temat tego wątku ale wracając do Twojego problemu z gorszym odpalaniem na ciepło i minimalnym ubytkiem płynu chłodniczego to niestety przerabiałem ten problem a znalezienie przyczyny zajęło kilkanaście miesięcy gdyż auto było często użytkowane :(. W skrócie auto na zimnym odpalało na strzała zawsze, na ciepłym gorzej - z biegiem czasu coraz gorzej. Płynu na początku ubywało bardzo mało czasami poziom stał w miejscu czasami w skali miesiąca przy codziennym jeżdżeniu ubyło około 50 ml - 100 ml. - z biegiem miesięcy niestety apetyt Forda na płyn wzrastał minimalnie. Chyba wszystkie opcje rozwiązania problemu z odpalaniem na ciepłym jak i magicznego ubytku płynu nie przyniosły żadnego efektu. nie będę pisał rzeczy które zostały sprawdzane itp. itd. bo bym książkę musiał napisać. Tym objawom również towarzyszyła zaniżona delikatnie kompresja na jednym cylindrze- niby nic strasznego patrząc na wiek auta, jak się później okazało była to kluczowa wskazówka dla tego problemu. I niestety przyczyną problemów okazały się mikro pęknięcia na tulejach cylindrów (wszystkich 4) . Mam nadzieję że w Twoim przypadku okaże się jakaś drobnostka. Pozdrawiam
|
|