Zobacz pełną wersję : [Transit 1994-2000] Ustawienie kąta wtrysku
Witam.
Mam silnik 4da z pompą boscha i przyspieszaczem zewnętrznym.
Przeczytałem już sporo tematów i nie mogę znaleźć jak wyregulowac kąt wyprzedzenia wtrysku.
Proszę o pomoc bo mój transit jest baaardzo słaby.
wojtekjanus 02-10-2017, 18:03 W wątku https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=112144 post#8
masz dokładnie opisaną procedurę ustawiania statycznego kąta wyprzedzenia wtrysku.
Opis dotyczy pompy Lucas Epic, ale pompę Boscha ustawia się identycznie.
Tylko wczesne wersje Boscha sprzed 1991 roku mogą nieć inaczej zlokalizowany otwór blokady, ale ty masz silnik 4DA z lat 1991-1994.
Stan techniczny i działanie zewnętrznego przyspieszacza wtrysku nie ma wpływu na statyczne ustawienie kąta wtrysku.
To, że silnik jest słaby nie znaczy, że statyczny kąt wyprzedzenia jest nieprawidłowy. Nastawnik dynamicznego kąta wyprzedzenia w pompie może być uszkodzony - są warsztaty, które mają piezoelektryczny czujnik wtrysku zakładany na przewód wysokiego ciśnienia plus lampa stroboskopowa - taki przyrząd pozwala na sprawdzenie w czasie pracy działania nastawnika wyprzedzenia wtrysku w dieslu, trochę podobnie jak sprawdzenie w silnikach benzynowych kąta wyprzedzenia zapłonu.
Mam pompę 0 460 414 083 więc chyba z przed 1991.
Kupiłem go nie dawno, pali od strzału ale jest baardzo słaby. Mam most na blizniakach chyba 5.14 a czasami brakuje jedynki... Dlatego po kolei patrzę na wszytko i chce wyeliminowac potencjalne przyczyny.
A jest możliwość ustawienia pompy na czujnik zegarowy?
wojtekjanus 03-10-2017, 09:11 Łatwo rozpoznać starszą pompę, ma koło pasowe mocowane na trzech śrubach, te późniejsze na czterech.
Otwór pod kołek ustawia się w starszych na godz. 7, w późniejszych na 12-tej.
W wątku https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=114723&page=6 jest zamieszczona stara francuska instrukcja i tam na str.15 tej instrukcji są rysunki tej starszej pompy i jak się ją kołkuje.
Generalnie po zakupie tego auta warto po prostu zmienić pasek i napinacz, bo silnik jest konfliktowy i jeżeli pasek przeskoczy to następuje demolka silnika. Przy okazji dowiesz się, czy był prawidłowo ustawiony. Pamiętaj są trzy różne paski do tych silników, tylko częściowo zamienne ( https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=114723 post#10 )
Sprawdź też luz zaworowy. Sprawdź filtr powietrza czy nie jest zalany olejem. Sprawdź pompę podającą paliwo czy ma dobry wydatek.
Czy dymi, a jeśli tak to jak?
Co z EGR-em jest? Czy jest jakoś zaślepiony, czy nie? Czy przepustnica jest podłączona i działa prawidłowo na krzywce? (zresztą można ją otworzyć na stałe, wtedy z kolei EGR się zamknie na stale - jeżeli nie jest zaślepiony; przepustnica jest tylko po to, aby wytwarzać podciśnienie w dolocie, potrzebne do uruchamiania EGR-a, ma on podciśnieniowy siłownik; to najprostsza metoda zaślepienia EGR-a w tym samochodzie))
Właśnie mam aktualnie zdjete pół kolektora ssacego. Wywalilem listek z przepustnicy a na egr dorobilem zaslepki. Luz zaworowy sprawdzilem. Chcialem jeszcze sprawdzić wtryski ale sie zapiekly. Pasek i tak mialem zamiar zmienic.
Właśnie nie dymi w ogóle.
Ogólnie to ktoś w nim dużo grzebal. Niestety mam wrażenie że nie wiedział do końca co robi.
Ta pompa ma regulacje na kole, w tym grzybku u góry i gdzie jeszcze? Z tyłu pompy jest także wkret do regulacji? Bo widzę że tam coś było grzebane.
Konkretnie to chodzi mi o tą śrubkę
https://obrazki.elektroda.pl/7443459400_1507020130_thumb.jpg (https://obrazki.elektroda.pl/7443459400_1507020130.jpg)
wojtekjanus 03-10-2017, 11:16 Wywalilem listek z przepustnicy a na egr dorobilem zaslepki. Wystarczy wyjąć samą przepustnicę, EGR już się nie otworzy, cały czas będzie zamknięty.
Tą śrubkę na tym zdjęciu źle widać, to zdaje się być śrubka max. dawki., ale nie jestem pewny.
Wtryski owiń kawałkami materiału i nasączaj kilka dni naftą, potem staraj się na początku je chociaż trochę obrócić, ale nie wyciągać. Jeżeli się nie ruszają nic a nic, znowu nasączaj naftą, stukaj w nie (nie za mocno), w końcu się ruszą. Jeżeli już dadzą się obracać, dopiero wtedy je wyciągaj.
Nic na silę, bo jak złamiesz wtrysk, to głowicę trzeba będzie zdejmować.
Były włożone brudne i bez nowych uszczelek teflonowych na dole i kauczukowych na górze - taki jest efekt.
https://obrazki.elektroda.pl/5712409800_1507032621_thumb.jpg (https://obrazki.elektroda.pl/5712409800_1507032621.jpg)
Tu znalazłem trochę lepsze zdjęcie.
Coś mi nie grał ten egr bo zbyt łatwo się otwierał. Miałem podejrzenie że otwierał się od samego ciśnienia spalin. Dlatego tak zrobiłem.
Wtryski się właśnie moczą już drugi dzień ;).
Zawsze ustawiałem diesle na czujnik zegarowy a nie znalazłem jak tutaj ustawić tą metodą
Transit950 12-07-2023, 19:24 Witam serdecznie, odkopie temat. Czy posiada może ktoś wartości na jakie ustawić pompe wtryskowa czujnikiem zegarowym? Pompa Bosch VE 0460414146.
Wyjmowałem pompę wtryskowa dla pompiarza i po złożeniu idealnie na wiertlach o odpowiedniej średnicy(pompa nowszy typ na blokadę jednej średnicy)osiołek zrobił się dwa razy głośniejszy, przestawiłem pompa odwrotnie do wskazówek zegara i jest ok, ale chciałbym zrobić to jak w książce pisze, wymienione wtryskiwacze na nowe oryginalne także ciśnienie wtrysków się zwiększyło, auto prawie wcale nie kopci a dawka paliwa zwiększona o prawie dwa obroty.
Bump:
wojtekjanus 13-07-2023, 09:20 Nie ustawia się w tym silniku wg instrukcji kąta wyprzedzenia wtrysku na czujnik, tylko na kołki.
Skoro masż takie problemy z ustawieniem, to powstaje pytanie, czy pompiarz przypadkiem nie demontował flanszy koła pasowego (tej z otworem pod kołek) z wałka pompy - tam nie ma żadnego klina lub wielowpustu - flansza jest fabrycznie montowana na stożku wału pompy na wcisk (na specjalnym stanowisku) - i amen, tak ma pozostać na wieki wieków.
Ustawić prawidłowo to po demontażu to trzeba i wiedzieć i móc. Może flanszę ruszał i trochę inaczej ją ustawił.
|
|