Zobacz pełną wersję : [Fusion - Mondeo USA] Wymiana BCM


Upgreydd
07-10-2017, 18:17
Witam wszystkich forumowiczów.
Niestety dziś przez nieuwagę najprawdopodobniej zabiłem moduł BCM.
Oto info o module:
F111 - ECU Core Assembly Number : EG9T-14F141-DC
F113 - ECU Delivery Assembly Number : EG9T-14B476-DG
F162 - Software Download Specification Version : 0x05
F18C - ECU Serial Number : 13290001769

Wiem, że są na forum użytkownicy obeznani z tematem i mogą pomóc mi go postawić bądź podpowiedzieć jakie moduły są zgodne dla mojego fusiona.

Przy wgrywaniu nowych kalibracji najprawdopodobniej nastąpiła przerwa w zasilaniu i moduł znikł. Na ten moment mam białe zegary i unieruchomione auto :/

Jakaś podpowiedź co z tym fantem zrobić?
Mogę bez problemów wymienić na DS7T-14B428-AG lub FU5T-15604-BAL czy niestety nie kompatybilny?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

totek2
07-10-2017, 18:19
A próbowałeś wgrać oryginalny soft?

leszcz
07-10-2017, 18:30
Jakaś podpowiedź co z tym fantem zrobić?
dobra czym to ogrywałeś ?

Upgreydd
07-10-2017, 18:42
dobra czym to ogrywałeś ?
klonem UCDS :/ Niestety po flashu BCM znikł z listy modułów do update i update przez vbf też nie idzie. Oto co na niego poleciało:

DG9T-14C187-AB
EG9T-14C184-AK
EG9T-14C636-BH
EG9T-14F391-AB
EG9T-14F390-BF
EG9T-14G163-DD


Mam możliwość pożyczyć IDS jeszcze.
Nie miałem tego problemu z Escape, Edge, Explorer ani innymi autami, a tym UCDS ogarnąłem z 20 aut znajomym i sobie, więc winę kabla wykluczam (nie licząc, że to klon).

A próbowałeś wgrać oryginalny soft?
Nie mam backupu :/ Dopiero raczkujący jestem a z tego co wiem co tam było oryginalnie dowiem się z ETIS.

leszcz
07-10-2017, 19:35
Nie mam backupu :/

A ja mam :one: ten Twój backup
dobra .. chłopie masz TeamViwer ? Spróbujemy uratować co Ty sam sobie zrobiłeś ;)

Upgreydd
07-10-2017, 19:37
Mam teamviewer, ale nie mam auta pod ręką ;)

totek2
07-10-2017, 19:38
No to pakuj kompa i do auta :)

leszcz
07-10-2017, 19:40
Mam teamviewer, ale nie mam auta pod ręką ;)

a to wtedy masz małego stresa jeszcze przez jakiś czas .
Dla Twojej wiadomości nie jesteś pierwszy który tak sobie uziemił autko . W dokładnie ten sam sposób i o ile nic nie kombinowałeś za dużo to się raczej uda :D

Upgreydd
09-10-2017, 23:03
Dzięki koledze leszcz BCM uratowany

rumunn95
09-10-2017, 23:22
To może napiszcie co jest przyczyna uwalenia i jak go z powrotem postawić dla potomnych

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

mrk26
12-10-2017, 14:51
Ja zrobiłem coś podobnego z PCM ale w Mondeo mk4, okazało się ( w moim przypadku) że wywaliłem kompletnie PCM z auta(wgrywałem inną kalibracje do PCM) i nie mogłem tego przywrócić przez UCDS (oryginał) nawet w trybie awaryjnym.
Musiałem na nowo zainicjować moduł przez procedurę w IDS.
Najważniejsze to nie panikować i trzeźwo myśleć ;)

steell
16-10-2018, 13:08
Auto na kluczyk z grotem, model jak w podpisie 2015. Ma ktoś doświadczenie w takich operacjach? Wykonywał już ktoś taką usługę? Czego sie spodziewać i co szukać. Fizycznie mogę przeprowadzić wymianę sam natomiast pytanie dotyczy programowania.

leszcz
16-10-2018, 13:47
Wykonywał już ktoś
jasne ;)
Dziś robiłem myk BCMa z 2015r do auta z 2013r :D . Trzeba było "pokodować" i zaprogramować kluczyk . Kolega sobie sam przełożył graty ja zrobiłem opcję kompem :one:

steell
16-10-2018, 13:49
Szukałem na allegro i kompletnie nie wiem który by do mnie pasował. Ma znaczenie czy BCM jest z mondeo czy z fusiona?

leszcz
16-10-2018, 13:51
z Fusiona do Fusiona

steell
16-10-2018, 14:01
Ten jest mój, model 2015, nie da sie zmienić na 10 -12 czujników, jaki moduł w zamian będzie dobry i naj mniej problematyczny w programowaniu? http://i65.tinypic.com/jgtir8.jpg

Bump: EG9T-15604-DG z 2,5l.? będzie pasował? Da sie na nim uruchomić wszystko co na moim plus 12 czujników?

zenq
16-10-2018, 17:40
eg9t raczej bedzie wczsniejszy (rok modelowy 2014) niz Twoj obecny fg9t, ale to nie jest wyrocznia do obsługi wszystkich czujnikow

steell
17-10-2018, 00:21
Wiem widziałem auta z 2014 i z 2016 gdzie działały 6 z przodu i 4 z tyłu, myślę że gdyby dołożyć z tyłu to by 12 działało.

tedi_k
17-10-2018, 00:25
Wiem widziałem właśnie auto z 2014 i z 2016 gdzie działały 6 z przodu i 4 z tyłu, ...

Masz VIN - szczególnie tego z 16r.? Jeśli tak, to powiem Ci jaki miał BCM...
Przejrzałem wszystkie 2015 Titanium na IAAI i żaden nie miał przodu PDC...

steell
17-10-2018, 09:34
Niestety nie mam, poprosiłem może mi napisze. Na copart znalazłem tylko dwa ale trochę starsze, połowa 2014 roku a drugi nie mam pojęcia. Oba odpalane na przycisk nie na grot. https://www.copart.com/lot/42796498
https://www.copart.com/lot/41685138

steell
18-10-2018, 11:51
Znalazłem taki BCM też starszy, jak z funkcjonalnością? tedi_k leszcz https://scontent.fpoz1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-0/p280x280/44259766_573394403078769_7347724462520795136_n.jpg ?_nc_cat=105&oh=bc21b0050958af458ee46feeccb08909&oe=5C3E85F6

zenq
18-10-2018, 12:00
To 2013, lepiej szukaj 14 w gore. 13 ma inaczej kodowania i raczej mniejsza funkcjonalnosc ogolnie.

steell
18-10-2018, 13:16
OK, szukamy dalej.

tedi_k
18-10-2018, 14:21
Znalazłem taki BCM też starszy, jak z funkcjonalnością? ...

To, że to rok 13 to już było. Natomiast ja dodam, że "w tę stronę" (czyli po P/N BCMi) to słabo widać co on umie. Dostęp do amerykańskich katalogów jest trudny.
Od strony VIN widać natomiast co ma auto i widać jaki ma BCM. Wtedy wiadomo czego się spodziewać.
Jeśli chcesz mieć większą szansę na odpowiedź, to po znalezieniu "kandydującego" BCM po jego P/N poszukaj aukcji na eBayu podobnego przypadku - tam dość często podają VIN auta, z którego część jest wymontowana i można popatrzeć na wyposażenie.
Poza tym koledzy leszcz i kzmuda1 wielokrotnie deklarowali, że takie 12 czujników uruchamiali bez problemu. No to prosimy choć jeden VIN z lat 2015/16 na wzór jaki auto miało BCMi...:568:

kzmuda1
18-10-2018, 16:46
3FA6P0D99FR241925 fusion z 12 czujnikami
FG9T-15604-BJ

Tadek ile chcesz jeszcze tych vin-ów tedi_k ty zawsze jak.masz problemy emocjonalne to wywoluszesz mnie, a sam nie pomyślisz, teraz ja.sie mogę posmiac

steell
18-10-2018, 17:06
Ma znaczenie czy uruchamiany jest z kluczyka czy z przycisku?

SRS
18-10-2018, 17:13
z kluczyka czy z przycisku? zależy jak zaprogramujesz

steell
18-10-2018, 17:19
Czyli to nie jest istotne dla samego urządzenia ? można założyć taki BCM i przeprogramować.

tedi_k
18-10-2018, 17:42
3FA6P0D99FR241925 ....jak.masz problemy emocjonalne to wywoluszesz mnie,...

1) Kolega Steel od 2 tygodni prosi o info o P/N BCMi pod jego 12 czujników
2) Jakoś Ci się nie chciało cały ten czas przyjść z pomocą, a jak "uderzyłem w stół to nożyce się od razu odezwały"...:P
3) "Pomyślenie" tu niewiele daje. Trzeba takie auta robić i mieć stosowne VINy. Ja nie robię, Ty się cały czas tym chwalisz. No to ośmieliłem się Ciebie poprosić.
4) Ja nie miewam problemów emocjonalnych. O stanie Twoim się nie wypowiadam.

kzmuda1
18-10-2018, 17:53
tedi_k A ty bzdury opowiadasz że nie robisz Amerykancow, tosz to cała Polska do Ciebie uderza , hehe zdrowia tedik , nie mam czasu droczyc się z Tobą, i odpisywać na twoje wypociny

steell
18-10-2018, 18:08
Panowie proszę, zostawcie swoje animozje na boku.

steell
18-10-2018, 20:44
Poszukałem jeszcze aut na copart i po odrzuceniu hybryd znalazłem jeszcze parę z 6 czujnikami z przodu. Wszystkie trzy mają pojedynczy przycisk w tunelu chyba start stop i system bez kluczykowy odpalania.
3FA6P0K95FR134471 model 2015 fwd ilość czujników z tyłu nieznana.
3FA6P0K9XFR168387 model 2015 fwd, 4 czujniki z tyłu
3FA6P0D97FR111559 prod 07.2014 mod 2015 awd, 4 czujniki z tyłu.


I to wszystko. niestety, sprawdźcie jakie to ma BCMy i czy są zamienne z moim.

tedi_k
18-10-2018, 20:57
....A ty bzdury opowiadasz ...

To, że nie rozumiesz co się pisze to twój problem nie mój. Nie napisałem, że nie robię amerykanów tylko napisałem, że nie robię dokładania czujników. Podobnie jak nie robię dokładania kabelków do lamp, nie przerabiam lamp tylnych, nie zrzucam zderzaków i jeszcze paru rzeczy. Wystarczy zrozumienie tego co piszą inni aby bzdur nie pisać samemu...

....chyba start stop ...

W USA start-stop jest dopiero po lifcie 2017. Wcześniej nie ma opcji w Fusion.

Hansolo
18-10-2018, 21:02
W USA start-stop jest dopiero po lifcie 2017

I tak będą do serwisów dzwonić, że im auto gaśnie samo :one:

steell
18-10-2018, 21:22
Tego nie wiedziałem, na zdjeciu słabo widać a przycisk jest pojedynczy dlatego myślałem ze to to. W takim razie to manualne
uruchomienie czujników
https://cs.copart.com/v1/AUTH_svc.pdoc00001/PIX133/1bd63785-a3b3-4297-ba7a-422bee16d71c.JPG

tedi_k
18-10-2018, 21:31
Steel - niestety po VIN widzę tylko dla BCM "ECU Core Assembly Number" - typu "FU5T-14F141-BAD" i "ECU Delivery Assembly Number" - typu "GU5T-14B476-BAJ" oraz podobny dla PAM "ECU Core Assembly Number" - typu "FU5T-14F159-BA" i "ECU Delivery Assembly Number" - typu "FU5T-15K866-BJ".
Nie ma w dostępnych mi danych po VIN tego numeru z nalepki BCMi nazwanego "BCM Kit Assembly'.

Czyli po VIN nie jestem Ci w stanie podać co masz kupić. Musisz zdać się na podpowiedzi kolegi Krzysztofa.

steell
18-10-2018, 21:48
A możesz zobaczyć jak wyświetla PAM dla tych vin i dla vin podanego przez Krzysztofa?
BCM mam tak u siebie
ECU Core Assembly Number : FU5T-14F141-CAC
ECU Delivery Assembly Number :FU5T-14B476-CAH
A PAM tak
ECU Core Assembly Number : DG9T-14F159-DA
ECU Delivery Assembly Number : DG9T -15K866-FF

steell
20-10-2018, 09:37
Na allegro jest teraz moduł o numerze z naklejki EG9T-15604-DG, DG9T-15604-DL, DG9T-15604-DK, FU5T-15604-DAK podejdzie któryś?

steell
22-10-2018, 22:53
Poszukałem parę aut w stanach z czujnikami z przodu.
https://www.copart.com/pl/lot/41685138
Po numerze vin poszukałem części zamiennej i wychodzi mi numer Control Assembly - Ford (EG9Z-15604-H) W opisie Description:

Fusion. From 8/28/13. With auto park system. Without cell interface system. 2013-2016, with auto park, from 08/28/2013.

Kompatybilne auta Fusion 2014 do 2016 Energi SE Luxury, Energi Titanium, S, S Hybrid, SE, SE Hybrid, Titanium, Titanium Hybrid 1.5L L4 - Gas, 2.0L L4 - Electric/Gas, 2.0L L4 - Gas, 2.5L L4 - Gas. Zastępuje części numer EG9Z*15604*D, EG9Z*15604*E, EG9Z*15604*F
https://www.tascaparts.com/oem-parts/ford-control-assembly-eg9z15604h/?c=Zz1lbGVjdHJpY2FsJnM9YWxhcm0tc3lzdGVtJmk9SlAxMzI 4MDUmcj1sYXllcl8xJmE9Zm9yZCZvPWZ1c2lvbiZ5PTIwMTUmd D1zZSZlPTEtNWwtbDQtZ2Fz

Bump: Na tj stronie wychodzi że EG9Z-15604-A też powinien zadziałać, natomiast wersja B chyba nie.
https://parts.lakelandford.com/a/Ford_2016_Fusion/54723256__6471212/ALARM-SYSTEM-ELECTRICAL/JP13280.html

Ma ktoś moduł o numerach EG9Z-15604- D, E, F lub H i może sie z nim rozstać :)

Po wpisaniu mojrgo nr VIN pokazuje ten sam moduł jako nową część zamienną.

steell
23-10-2018, 00:16
Kolejny raz zdurniałem z tymi amerykanami Na pudełku numer EG9Z-15604-D a w środku na naklejce EG9T-15604-BF. https://www.ebay.de/itm/New-OEM-2014-2016-Ford-Anti-Theft-Alarm-Control-Module-Keyless-Lock-System-Kit/173055700126?epid=1844151114&hash=item284aec6c9e:g:yRQAAOSwyXNaLuUa:rk:5:pf:0
Myślałem że może ktoś to przepakował ale znalazłem kolejny tym razem EG9Z-15604-H a w środku na naklejce EG9T-15604-BL https://produto.mercadolivre.com.br/MLB-825271470-modulo-multiplas-funcoes-fusion-1316-ford-orig-eg9z15604h-_JM

Czyli szukam tego ostatniego.

adziu94
14-07-2019, 15:02
Witam

Szukam modułu BCM jak na zdjęciu.

https://tiny.pl/tdnlr

Czy ten sterownik były kompatybilny z moją naklejką ?


https://scontent-dus1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/66828010_1642594725875181_2871636523042734080_n.jp g?_nc_cat=102&_nc_oc=AQlxSXYF1Q0D7E5AR3wsDuiNGNWqds1iNv2dIBHCNhS e254chpkZBUNi3jF58vD0SKlJzy31Gu93wHhuMwOuWAQd&_nc_ht=scontent-dus1-1.xx&oh=f107cf8d12860ddf84ec526d5500cfce&oe=5DB5DB89



Posiadam Ford Fusion 1.5 Ecooboost SE 2014

Dziękuje z góry za odpowiedzi :)

Bump:

steell
29-09-2019, 08:12
Podjeta próba podmiany niestety sie nie udała, być może nie da się podmienić BCMa z systemu bez kluczykowego do auta z kluczykiem - grotem. Założony BCM dał sie czytać ale nie pozwalał się konfigurować. Czyli jak ktoś chce sie w to bawić to trzeba zwracać uwagę od jakiego systemu jest ten BCM adziu94 na jakim jesteś etapie? Pytam sie bo mam BCM do auta z przyciskiem w bardzo wypasionej wersji dla mnie całkiem nieprzydatny. BCM pochodzi z auta o nm vin 3FA6P0T91HR136574 i chętnie zamienię na inny z auta 2015-16 z PAM i systemem na kluczyk. BCM obecny ma oznaczenie GU5T-15604-BDD adziu94 sterownik który pokazałeś z aukcji jest z mondeo nie fusiona i raczej nie da się uruchomić. Dlaczego chcesz wymienić swój BCM?

Barixon
15-02-2020, 14:18
Prosił bym kolegów o sprawdzenie nr Vin 3FA6P0H99DR187906

Prawdopodobnie jest to 2013r z czujnikami parkowania. Proszę o weryfikację

tedi_k
15-02-2020, 20:53
...3FA6P0H99DR187906
...

MY13,
Tak jak pisałem - w nowym UCDS da się to sprawdzić samemu bez problemu - do"Update Wizzarda" wczytuje AS BUILDa po VIN i widać wszystkie moduły. W Direct Configu wczytuje się konfiguracje do BCM i PAM po VIN i też wszytko widać. W szczególności, że BCM jest MY13 oraz, że PAM miał 4 czujniki z tyłu. Powinien się więc dać uruchomić dla 8 czujników.

Barixon - Klucz do szukania takiego BCM: DG9T-15604-BL
Najtańszy na eBay - https://www.ebay.com/itm/13-FORD-FUSION-2-0L-HYBRID-BODY-MODULE-17761-DG9T-15604-BL/323962209927 - ale nie chcą go do Polski wysyłać...

leszcz
15-02-2020, 21:04
Tak jak pisałem - w nowym UCDS da się to sprawdzić samemu bez problemu - do"Update Wizzarda"
tylko "oni" używają fake kabla i trzeba życzliwie podpowiadać i sprawdzać co i jak . Tyle ,że nie zawsze się ma czas na takie zabawy .

Barixon
16-02-2020, 18:37
MY13,
Tak jak pisałem - w nowym UCDS da się to sprawdzić...


Dziękuje teraz po dogłębnym wytłumaczeniu wiem jak szukać.

tylko "oni" używają fake kabla

Kto używa fake ten używa , prowadzą legalny warsztat nie mogę sobie na takie coś pozwolić tedi_k akurat o tym wie i jeszcze raz dziękuje za wytłumaczenie jak z niego korzystać, człowiek uczy się całe życie

FUSION 2014
26-02-2020, 22:23
W USA start-stop jest dopiero po lifcie 2017. Wcześniej nie ma opcji w Fusion.


Witam Panowie.
Posiadam Fusiona 2014r. z Kanady w opcji jest start-stop.
Jeżeli przełożę BCM z USA 2014r. Czy będzie działała opcja start-stop czy jest to za bardzo powiązane z BCM?




Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

steell
08-04-2020, 23:49
Jak pozwolicie to przypomnę o swoim istnieniu :) Temat wiekszej ilosci czujników wraca na tapetę. Przypomnę tylko ze auto mam z 2014 roku, model 2015, kupiłęm kolejny BCM tym razem o numerze DG9T-15604-BL, pochodzi z auta z 2013 roku a do tego jak sie okazało hybryda /moja wina nie zapytałem/. Nr vin odczytany z BCMa 3FA6P0LU2DR207442 PAM dał sie zaktualizować do poliftowych ustawień i ma obecnie możliwość zakodowania 12 czujników, oryginalnie miał 10 i jedna linie kodu 736-01-01, teraz jest juz komplet 5 linii. Natomiast zastanawiam się jak poradzić sobie z tym że jest z hybrydy, mojej konfiguracji oczywiście nie ma sensu wgrywać bo będzie bałagan. Podpowie ktoś jak przygotować BCM do instalacji w aucie by jak najmniej wynikło problemów? Jest koncepcja wgrania asbuild z auta z rocznika 2013 z silnikiem ecoboost i dopiero wtedy zmiana parametrów po kolei pod moje auto. Czy to właściwa droga? Czy da sie tak jak z PAM wgrać co BCM nowszy firmware od auta z 2015 roku lub nowszego? Tak było by dla mnie najwygodniej ale nie wiem jakie pliki by pasował https://zapodaj.nethttps:https://zapodaj.net/c47fd85e0a6e4.jpg.html

steell
09-05-2020, 00:13
Jeżeli przełożę BCM z USA 2014r. Czy będzie działała opcja start-stop czy jest to za bardzo powiązane z BCM?

start stop jest w systemie bezkluczykowym a te BCMy nie są zamienne z kluczykowymi.

FUSION 2014
09-05-2020, 09:37
Sprawdziłem po Vin zakupiony BCM niby USA ale posiada rozrusznik-start stop oraz km i mile. Tak wygląda że wersja robiona na Kanadę [emoji6]

lukaszooo
09-05-2020, 10:31
Pochodzenie nie ma znaczenia, warunek nie do przeskoczenia do kluczyk lub bezkluczyka, kolejna ważna sprawa to roczniki, 2013r w aucie 2016 może tworzyć problemy.

FUSION 2014
09-05-2020, 12:31
Zakupiłem BCM wersję pod zwykły kluczyk tak jak mam w oryginale i podgrzewaniem bloku silnika. Jedyna różnica to mój model jest styczeń 2014 a zakupiony sierpień 2013 i posiada PAM [emoji3]


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

steell
10-05-2020, 12:59
Jak juz masz to sprawdzi można czemu nie.

steell
18-11-2020, 23:03
Ja dalej tam gdzie bylem czyli bez rezultatu. Mam kupiony BCM DG9T-15604-BL bardzo ładnie dało się PAM zaktualizować poliftowym oprogramowaniem, ale to koniec dobrych wiadomości, BCM jest z 2013 roku i do tego z hybrydy, odpalanej na kluczyk. Dla mnie nieprzydatny.

zenq
19-11-2020, 09:36
a Ty szukasz z kluczykiem czy bez ?

steell
05-12-2020, 22:34
zenq juz chyba w końcu znalazłem, szukam 2015 -16 odpalany na kluczyk z przyzwoitym PAM czyli z obsługa minimum 10 czujników na początek. Trzeba trochę poczekać bo moduł przypłynie z za wielkiej wody, będzie nówka ze sklepu. Teraz ciekawostka, ten sam moduł /odczytane z naklejki na spodzie/ i sprawdzone w "Update Wizzarda" występuje w autach z początku 2016 roku /przedlift/ z odpalaniem na stacyjkę i przycisk. Numery wyświetlanych modułów PAM i BCM są identyczne. Różnica jest w programowaniu. Ściągam nowy moduł pod numer vin z auta ze stacyjka i 10cioma czujnikami PDC. Nie wiem czy nowy moduł bedzie zaprogramowany pod numer VIN auta który podałem czy też "czysty"?

lukaszooo
06-12-2020, 08:03
Nowe moduły są czyste, po podlaczeniu wali bledami, trzeba skonfigurowac ale w przypadku BCM i tak bez tego nie odpali.

steell
06-12-2020, 14:54
Po podłączeniu modułu i UCDSa będzie do niego dostęp by wgrać np konfigurację ściągniętą z mojego oryginalnego? Jak jest czysty to błędów będzie ze 100 :) Chodzi mi o to czy trzeba taki moduł aktywować w jakiś sposób czy wystarczy wgrać mu konfigurację z pliku.

lukaszooo
06-12-2020, 15:44
Montowalem kilka razy nowe moduły z aso do liftowych mustangów bo niestety mało do nich części używanych. Dla przykładu nowy radar tempomatu aktywnego nie daje się zadaptowac bez konfiguracji ale normalnie się uruchamia tyle że ma nie kasowalne błędy. . Co do BCM to nie mam takich możliwości więc nie montowalem.

leszcz
06-12-2020, 17:39
Chodzi mi o to czy trzeba taki
zmieniało się kilka razy BCMa z 2015 do 2013 nie było żadnych problemów :D

Tylko pamiętaj to są różne BCMy i troszkę inne ;)

steell
07-12-2020, 00:13
Tak jestem świadomy. Porównywałem linie kodu jedna po drugiej mojego BCMa i tego o który mi chodzi. Ilość linii jest taka sama mimo ze to jest nowsze auto o rok, cały czas jednak przedlift. Moje auto to 10.2014 model 2015, natomiast BCM który kupiłem to auto produkowane pod koniec 2015r. do około połowy czyli do wejścia pierwszego lifta. Tak jak napisałem ilość linii kodu jest taka sama, porównywałem też zawartość każdej linii z osobna i różnice są oczywiście w miejscu gdzie jest zapisany vin, trochę w kodowaniu lamp, BMS, AWD i axle ratio w zarządzaniu energia, wiele różnic nie ma dlatego sądzę ze powinno sie wgrać moją konfiguracje i uniknąć żmudnego dłubania w kodowaniu. To wszystkie różnice
https://i.ibb.co/4g22RWn/1.jpg (https://ibb.co/XkDDxXr)
https://i.ibb.co/5RM338X/2.jpg (https://ibb.co/yQfCCym)

tedi_k
07-12-2020, 19:54
...dlatego sądzę ze powinno sie wgrać moją konfiguracje i uniknąć żmudnego dłubania w kodowaniu. ...

Tak to też omawialiśmy przy każdej z poprzednich (nietrafionych) prób...;)
Dla właściwego BCMi robota jest relatywnie szybka i prosta.

steell
08-12-2020, 20:00
Mam nadzieję ze teraz się w końcu uda :) Narazie cierpliwie czekam na moduł, jest jeszcze za wielka wodą.

sabaciontko
11-12-2020, 08:46
Panowie , po wymianie BCM pojawił mi się komunikat " Awaria czujników TPMS " . Zerowanie ciśnienia nic nie daje. Co robić ?

tedi_k
11-12-2020, 09:19
.... Co robić ?

Zaprogramować czujniki. Są identyfikatory czujników z "dawcy" albo jest pusto. Musi być wykonana procedura przypisania czujników.

BTW - kto programował ten BCM? Przecież od razu wychodzi, że "jeszcze czujniki trzeba dopisać..."...

sabaciontko
11-12-2020, 10:53
tedi_k Dziękuję bardzo za informację .

Działają po przypisaniu programatorem.

steell
15-12-2020, 17:27
sabaciontko Mogę skontaktować się na PW i dowiedzieć się jak przebiegał proces podmiany BCMa? Ja jeszcze na swojego czekam.

steell
27-03-2021, 19:10
BCM dotarł nowiutki prosto ze sklepu w stanach, niestety jeżdżę dalej na starym BCMie. Nowy BCM ma numer FU5T-14B476-BAL Jest to nowy moduł ściągnięty ze stanów, występował w aucie odpalanym na kluczyk z roczników 2015-16, przedlift
Mój oryginalny moduł ma numer FU5T-14B476-CAH i montowany był w autach 2014-15 Sprawdziłem linie kodu as-build w aucie z tym modułem i za wyjątkiem drobnych detali wynikających z wyposażenia wszystko powinno pasować.
Wgrałem as-build fabryczny z internetu do mojego numeru vin i został przyjęty przez moduł bez błędów.
Wgranie mojej konfiguracji ściągniętej z oryginalnego BCM generuje błędy podczas wgrywania ale kończy sie pomyślnie. Wygląda jakby te błędy wynikały z adaptacji parametrów takich jak BMS, pewnie czujniki cisnienia itd.
Obie próby wykonane oryginalnym UCDSem, błędy podczas wgrywania widoczne były na belce programu.
Dwa kluczyki zaprogramowane pomyślnie, robione urządzeniem zewnętrznym i IDS z dostępem dilerskim, parę razy. Niestety po przekręceniu kluczyka na zegarach komunikat o niesprawnym układzie rozruchowym.
Próba zaprogramowania modułu jako nowy wymieniony moduł za pomocą IDS kończy sie komunikatem o nieprawidłowym numerze modułu, na zdjeciu

tedi_k ma Pan jakieś pomysły jak wybrnąć z tej sytuacji?

https://zapodaj.net/images/c11470a66db4f.jpg

Danio's
27-03-2021, 19:56
A zaprogramowany masz ten nowy BCM?

steell
27-03-2021, 20:10
Co rozumiesz przez zaprogramowany? ASbuild wgrany, uaktywnienie modułu za pomocą IDS niepowodzenie dałem zdjecie jaki komunikat otrzymałem. Nie znam sie ale na moje oko to nie są zainstalowane pliki które umożliwiają pracę modułu, w odpowiednich rubrykach pisze default. Mam nr vin auta które posiada taki sam moduł i jest w bardzo zbliżonej konfiguracji /trochę bogatsza/ Mam zdjęcie konfiguracji modułu z podobnego auta posiadajacego taki moduł jak wymusić pobranie plików i wgranie do BCM nie mam pojęcia.

Danio's
27-03-2021, 20:46
Dlatego zapytałem, UCDSem możesz to zrobić.

steell
27-03-2021, 20:50
Możesz coś dokładniej o tym napisać? Co dokładnie miałbym zrobić?

Danio's
27-03-2021, 21:02
Update Wizardem?

steell
27-03-2021, 22:15
Plan jest taki, BCM idzie na "stół" i nastąpi próba wgrania Ubdate Wizardem brakujących plików, najpierw zobaczymy co powie na mój numer vin który ma już zaimplementowany, jak będzie mało wpisze mu sie vin z auta podobnego do mojego od którego zaczerpnąłem pomysł na ten konkretny BCM, i zobaczymy czy zassa pliki. Potem oczywiście nr vin zostanie z powrotem wpisany mój do konfiguracji modułu i zobaczymy czy tym razem będzie chciał współpracować.
Tak wygląda porównanie plików, po lewej auto które naprowadziło mnie na pomysł po prawej moje z obecnym modułem.
https://zapodaj.net/images/70400bf31357d.jpg

Tu obecny stan nowego nieaktywnego modułu


Tu natomiast moduł o tych samych numerach z jeszcze innego auta


Tak wygląda mój BCM trochę stare wiec mogły sie zmienić końcówki plików.

zenq
30-03-2021, 10:28
no brakuje mu softu. vfb loader i wrzuc mu wszystko z pierwszego screena z ucdsa

steell
30-03-2021, 15:17
Tak zrobię, niestety na to potrzeba czasu bo jestem zależny, ale podzielę się wiadomościami czy to coś dało. Moduł jest nówka ze sklepu ale zaczynam się obawiać ze to jednak się nie uda, no cóż zobaczymy. Jak nie przejdzie to chyba się w końcu poddam.
Jak dobrze rozumuję to obecnie ma wgrane jakieś kalibracje startowe powiedzmy czyste, umożliwiające mu wgranie kalibracji zgodnych z autem. Jak patrzyłem sie na proces dodawania nowego modułu w IDS to wpierw dopisuje sie kluczyku i to sie udaje potem program ściąga pliki kalibracji dopasowane do auta i je wgrywa, to sie nie udaje bo IDS zresztą słusznie stwierdza ze moduł nie jest z tego auta, porównując numer zgłaszany przez moduł z numerem vin auta i odnosząc sie do bazy danych. Jeżeli uda sie wgrać mu na siłę te pliki kalibracji z auta o bardzo zbliżonej konfiguracji to jest szansa 50/50 ze wszystko ruszy.

steell
10-04-2021, 10:58
Sprawa stoi w miejscu, a właściwie leży, po próbie wgrania plików UCDS nie widzi modułu czas to zakończyć. Takie pliki zostały wgrane i podobno moduł zimny, poleciał do weryfikacji, zobaczymy co wyjdzie. Widzę jeden a moze dwa potencjalne błędy podczas aktualizacji tylko nie wiem czy mogły mieć wpływ. Pierwszy to model auta, zaznaczony jest MY14 a powinno być MY16 drugi to rodzaj szyny. https://zapodaj.net/images/aaa55483b113c.jpg

Inna ciekawa sprawa dzisiaj na oryginalnej stopce z syriusem i krótkim podmienionym batem anteny, radio złapało mi DAB w Opolu.

steell
28-04-2021, 10:22
Wiec tak, moduł wgląda na ubity, w trybie forced daje UCDSowi możliwość wgrania plików lecz potem dalej jest martwy.

alexa
28-04-2021, 10:33
Inna ciekawa sprawa dzisiaj na oryginalnej stopce z syriusem i krótkim podmienionym batem anteny, radio złapało mi DAB w Opolu.

DAB złapało na ACM-ie z USA ?

Ja u siebie zmieniłem ACM na EU i faktycznie DAB działa na ORI antenie ale chyba nie łapie wszystkich mux-ów.

steell
29-04-2021, 10:21
Nie, zmieniłem ACM na europejski. Na pewno ma ograniczony zasięg przez antenę bo narazie jest oryginalna.

steell
01-10-2021, 22:53
BCM wymieniony i działa dzięki Łukaszowi Kołodziej z pod Krakowa, wielkie dzięki, straciłem juz nadzieje. PAM pozwala zaprogramować bez błędu 10 czujników PDC /przedlift/ mam tylko jeden problem to znaczy wysypał się TPMS jest 7 błędów i komunikat na zegarach. Nie wiem czy zaprogramowanie ponowne czujników wystarczy? Moze ktos coś zasugeruje? To lista błędów z BCM

DTC Error read - BCM
DTC Errors: 7

B1182 - Tire Pressure Monitoring System

B1182 - Consumer Device Authentification Failed
Status: 55 - Not Configured
Ext.Status: 8A - Minimum Adaption Limit Not Reached.(DTC) Maturing - Intermittent at Time of Request.

C1A56 - Front Left Wheel Module
Status: 51 - Not Programmed
Ext.Status: 48 - Cylinder 5.(DTC) Present at Time of Request.

C1A58 - Front Right Wheel Module
Status: 51 - Not Programmed
Ext.Status: 48 - Cylinder 5.(DTC) Present at Time of Request.

B1254 - Right Rear (Outside on Dual Wheel) Tire Pressure Sensor and Transmitter Assembly

B1254 - Climate Control Air Temperature External Sensor Circuit Failure
Status: 51 - Not Programmed
Ext.Status: 48 - Cylinder 5.(DTC) Present at Time of Request.

B1255 - Left Rear (Outside On Dual Wheel) Tire Pressure Sensor and Transmitter Assembly

B1255 - External air temperature sensor circuit open
Status: 51 - Not Programmed
Ext.Status: 48 - Cylinder 5.(DTC) Present at Time of Request.

B124D - Tire Pressure Sensor
Status: 02 - General Signal Failure
Ext.Status: 8A - Minimum Adaption Limit Not Reached.(DTC) Maturing - Intermittent at Time of Request.

B1182 - Tire Pressure Monitoring System

B1182 - Consumer Device Authentification Failed
Ext.Status: 8A - Minimum Adaption Limit Not Reached.(DTC) Maturing - Intermittent at Time of Request.
00- Error status not found in base....

tedi_k
01-10-2021, 23:17
....To lista błędów z BCM
...

Standard po wymianie BCM. Trzeba czujniki TPMS przypisać.

steell
02-10-2021, 00:25
Tak myślałem, ale wolę się upewnić. Pechowo jutro sobota a ja zaganiany :)
Edit, wystarczyło wgranie mojej konfiguracji ze starego BCMa z zapisanymi czujnikami, wszystko działa błędów brak

EW1
02-10-2021, 13:33
No brawo ... Teraz ja będę walczył z bcm

steell
02-10-2021, 13:54
Dasz radę :)

steell
11-10-2021, 16:42
U mnie się udało, nowy moduł założony, parkowanie równoległe uruchomione na 10 ciu czujnikach, rozważę teraz dołożenie 2 chc zujników i parkowanie prostopadłe bo wszystkie potrzebne części mam

slav-kiler
12-10-2021, 12:18
Cześć , podałbyś jakiś opis jak to zrobić?

tedi_k
12-10-2021, 13:23
Cześć , podałbyś jakiś opis jak to zrobić?

Było podane wyżej...:p

BCM wymieniony i działa dzięki Łukaszowi Kołodziej z pod Krakowa, ...

czyli trzeba:
- umówić się z Łukaszem (misja 'mocno trudna, choć w końcu wykonalna')...:wink: - kolekkk choć na forum Łukasz bywa 'raz na ruski rok'...:p
- jechać za Kraków, gdzie wydaje się, że już za chwilę będzie tabliczka 'Rzeszów' - choć Łukasz 'upiera się';), że to Kraków jeszcze.. - i już się da wymienić BCM:one:

steell
12-10-2021, 13:30
Dokładnie przy okazji przetestowałem w trasie odbiór FM na antenie wklejonej na szybę, jest dobrze

Bump: Cześć , podałbyś jakiś opis jak to zrobić? A co masz i co chcesz uzyskać? Bo od tego zależy co można a mozna wszystko jednak kwestia otwartą jest czy się opłaca. Masz czujniki parkowania z tyłu?

slav-kiler
12-10-2021, 13:40
Chcę to sam zrobić , a nie płacić komuś . Myślałem że na forum się pomaga innym a nie nagania klientów.

Chciałbym dołożyć przednie czujniki , tylne mam i kamerę cofania.
Wiązka zderzaka HG9T-15K867-JC EAYOD
BCM GU5T-14B476-BAJ
PAM FU5T-15K866-BJ
koszyki na 6 pdc
czujniki pdc 4 bez tych zewnętrznych
kupiłem wiązkę FG9T-15K867-JA pod czujniki przód

tedi_k
12-10-2021, 13:42
Chcę to sam zrobić ...

Przecież w tym wątku jest 'kompletna relacja' - to jaki jest kłopot w tym 'sam zrobić'?

W Fusione PHEV - jeśli tylko jest to 'guzikowy' a nie 'kluczykowy' - jest to 'proste jak budowa cepa'.
Dołożyć wiązki i czujniki, zmienić konfigurację i działa. Nie trzeba wymieniać BCM.

...
PAM FU5T-15K866-BJ
...

W moim 'byłym' Fusionie Energi Platinium, przy PAMie FU5T-15K866-BK było 'z fabryki' pełne APA (12 czujników z autoparkowaniem). Różnica -BJ i -BK to tylko soft.

steell
12-10-2021, 13:44
Niestety mnie zablokował PAM w BCM, a to mnie przerosło, narzędzia i tak wyszły by drożej a do tego moje braki w wiedzy. Tak jak pisze Tadeusz, najlepiej przeczytaj co juz na ten temat napisano, sprawdź co jest do sprawdzenia i pytaj sie konkretnie czego nie wiesz

slav-kiler
12-10-2021, 13:44
tedi_k , Jesteś mistrzem w odpowiedzi aby nie odpowiedzieć.

steell
12-10-2021, 13:53
Sprawdzałeś czy mozesz zaprogramować 10 czujników? czy kończy się komunikatem o błędzie?

tedi_k
12-10-2021, 13:55
... odpowiedzi aby nie odpowiedzieć.
A tak konkretniej Kolego - to czego brakuje w mojej powyższej odpowiedzi??? Bo za chwilę dodam do 'zablokowanych' i już Kolega nie będzie miał tej 'nieprzyjemności' czytania mnie...

Sprawdzałeś...

Napisałem wyżej - jego PAM obsługuje pełne APA.

slav-kiler
12-10-2021, 14:12
Chcesz to mnie blokuj , twój wybór . Mój bcm tez obsługuje czujniki przód . Chodziło mi o konkretna odpowiedz gdzie co podpiąć o to tyle.
Sprawdzę jutro z rana . Ale nie nastawiam się na 10 czujników . Wystarczy mi 4 z tylu i 4 z przodu . Jak się da to ok. W bcm muszę zmienić ?

steell
12-10-2021, 15:26
Ty masz hybrydę a z tym to nie wiem, nie mam do niej scheamtów wiec gdybać ne bedę

Barixon
12-10-2021, 19:58
Chcesz to mnie blokuj , twój wybór . Mój bcm tez obsługuje czujniki przód . Chodziło mi o konkretna odpowiedz gdzie co podpiąć o to tyle.
Sprawdzę jutro z rana . Ale nie nastawiam się na 10 czujników . Wystarczy mi 4 z tylu i 4 z przodu . Jak się da to ok. W bcm muszę zmienić ?

Słuchaj wszystko jest opisane na forum. Podpowiem że w temacie odnośnie dokładania pdc.. jest tam co gdzie jak i po co ... a nawet dla czego :shock:

wystarczy poszukać a nie pytać o gotowe

slav-kiler
13-10-2021, 00:27
Przecież w tym wątku jest 'kompletna relacja' - to jaki jest kłopot w tym 'sam zrobić'?

W Fusione PHEV - jeśli tylko jest to 'guzikowy' a nie 'kluczykowy' - jest to 'proste jak budowa cepa'.
Dołożyć wiązki i czujniki, zmienić konfigurację i działa. Nie trzeba wymieniać BCM.



W moim 'byłym' Fusionie Energi Platinium, przy PAMie FU5T-15K866-BK było 'z fabryki' pełne APA (12 czujników z autoparkowaniem). Różnica -BJ i -BK to tylko soft.

Tak , mam bez kluczykowy. Dzięki za odpowiedz.

EW1
01-11-2021, 15:25
A ja mam pytanko czy BCM do Fusiona 2016 musi być z fusiona czy może być z edge np albo innego amerykanina?

steell
05-11-2021, 17:40
+Musi być od fusiona niestety

EW1
27-12-2021, 20:41
Ktoś może mi podpowie jaki BCM będzie pasował do fusiona 2016 z odpalaniem kluczykowym , no chyba że podrzuci ktoś opis jak przerobić na chociaż ford power ?
Rozglądam się za takim BCM GG9T-15604-BDA ale ciężko z nim bo raczej archiwalne oferty mi się trafiają . Pojawił się GG9T-15604-CDA ale to pewnie na max 8 czujników . Mój BCM nawet podejrzewam nie ogarnia ambient light bo za czorta nie daje się uruchomić

sabaciontko
27-12-2021, 21:48
EW1 uderzaj do kolegi steel. Niekwestionowany zwycięzca i znawca w kategorii WYMIANA BCM-a . Na pewno pomoże w tym temacie.

EW1
28-12-2021, 08:44
Trudno jest rozpoznać który BCM jest dla wersji kluczykowej choć już wiadomym chyba jest ze wersja z końcówką Bx , Bxx obsłuży 12 czujników

sabaciontko
28-12-2021, 09:38
Wszystko fajnie , tylko jak masz do wyboru np.12 wersji Bx , to się zaczynają schody.

steell
28-12-2021, 11:12
CDA bedzie do wersji bezkluczykowej. GG9T-15604-BDA to wersja ze stacyjką i ogarnia 12 czujników, oryginalnie stosowana w roczniku 2016, przedlift. Działa w modelu 2015. Droga z dobraniem mocno pod górkę niestety. Pierwsze to trzeba sprawdzic ilość linii w samym BCM. U mnie kończy się na 726-60, poliftowe mają wiecej linii te do 2014 mniej, to powoduje, że zainstalowanie nowszego lub starszego modułu staje się problematyczne. Moduł z numerem z naklejki GG9T-15604-BD, GG9T-15604-CDA, GG9T-15604-CC mają w srodku BCM FU5T-14B476-CAL oraz PAM GG9T-15K866-CB różni ich data produkcji wszystkie są do stacyjki w fusioniue. Ten GG9T-15604-BDA ma w środku BCM FU5T-14B476-BAL i PAM GG9T-15K866-BB i ten moduł pociagnie 12 czujników. Moduły z opisem na naklejce zaczynajace sie od DG9T i EG9T to moduły wczesne z mniejsza liczba lini kodów do aut ze stacyjką i przyciskiem. Moduły FG9T to moduły z końcówki roku 2014 model 2015 i do połowy 2015 roku, tu rodzaj uruchamiania oznaczany jest w końcówce numeru. Jak masz numer vin to mozna rozpoznać do jakiego systemu jest dany moduł sprawdzajac jego fabryczne kodowanie. 726-41-01 xxxx xxxx xXxx gdzie X =1 - stacyjka, X=2 - przycisk. Co ciekawe moduły serii /z naklejki/ GG9T-15604-BDA były stosowane do aut z przyciskiem i do aut ze stacyjka, różnia sie tylko kodowaniem. Wyprodukowane są do aut z 2016 roku ale pasuja też do modelu 2015 produkowanych od końca 2014, zamienny jest z modułem FG9T-15604-CG

EW1
29-12-2021, 08:05
GG9T-15604-BDA taki jaki masz też poszukuje ale jest z tym problem . Był na stronie opisany jaki sedan hybrid ale już nie aktualnehttps://www.ekodiely.sk/e-shop/1203617-sk-ford-mondeo-mk5--sedan-4d-20-hybrid-186km-14--modul-bcm-gg9t-15604-bda-ostatne/
Nie wiem zatem czy nie prościej będzie jednak pomyśleć o systemie bezkluczykowym

steell
29-12-2021, 10:04
A jaki masz obecnie sytstem uruchamiania w aucie? Te moduły GG9T-15604-BDA były wyjatkiem w fordzie zrobili je tak że pasowały i do stacyjki i do przycisku, niestety inne moduły nie są juz zamienne. Moduły do aut 14-15 FG9T-15604-BF jest do auta z przyciskiem i ma PAM o numerze DG9T-15K866-EG widziałem takie z 4 pczujnikami PDC czy przyjmie 10? nie mam pojecia. Moduł FG9T-15604-BG tak samo jak wcześniejszy różni sie modułem BCM a PAM ma taki sam jak poprzedni, odpalany z przycisku.

EW1
29-12-2021, 11:18
Mam kluczykowy tak jak twój z tym że mój fusion to 2016. Twoje info jest mi bardzo cenne i wszelkie mody też wzoruję na tym co u ciebie

steell
29-12-2021, 11:56
2016 ale juz polift czy jeszcze przdlift? Łatwo sprawdzisz po BCM, a raczej po jego kodowaniu. Zobacz forscanem jaką masz końcówkę kodowania Przedliftowy 2016 bedzie miał ostatnia linię 726-60-02, natomiast BCM po liftowy bedzie miał jeszcze linie 726-61-01, 726-61-02, 726-62-01, 726-62-02, 726-63-01, 726-63-02 Polift do systemu kluczykowego to numer GU5T-15604-BDD.

EW1
29-12-2021, 12:41
Mam przedlift Ostatnia linia kodowania u mnie to 726-60-02

steell
29-12-2021, 12:55
EW1 Czyli szukaj tego GG9T z końcówka BDA, ja swojego ze stanów sprowadzałem, to bedzie właściwy moduł do Twojego auta.

Bump: Jest jeszcze auto na stacyjkę z 2016 roku 3FA6P0H92GR403938 , przydało by sie by ktos z UCDSem zobaczył jakie ma moduły BCMi PAM. Na naklejce jest numer GG9T-15604-CDB ale nie mam jak sprawdzic co siedzi w srodku.

Bump: Tu masz auto z modułem BDA na sprzedaż. Auto odpalane na przycisk, ale moduł prawidłowy do przekodowania. https://www.ebay.com/itm/274540665915?hash=item3febe61c3b:g:-KUAAOSwf2hfjdXM

tu kolejny BDA https://www.ebay.com/itm/115038934118?epid=1656576602&hash=item1ac8dad466:g:YYYAAOSwLmhhYm6I
Pamiętaj że to są moduły przedliftowe ich PAM przyjmie kodowanie na 10 czujników i parkowanie równoległe, jak wgrasz w PAM oprogramowanie poliftowe to przyjmie dodatkowe 2 czujniki i parkowanie prostopadłe. Sprawdzałem u siebie, mam PAM ograny plikami z polifta i pozwala mi zaprogramować 12 czujników. Dwuch nie mam oczywiscie z tyłu wiec sa błędy ale oprogramowanie pozwala je zaprogramować.

EW1
29-12-2021, 13:49
Dzięki zatem i będę się starał to sfinalizować
Udało się i czekać będę do 17 lutego max . Dzięki i wróce z tematem jak już będę miał

steell
29-12-2021, 16:03
Napisz na PW, najlepiej wgrac swoja konfigurację do niego tak do BCM i do PAM a dopiero potem robić dalsze doswiadczenia i pamietaj, ze trzeba dopisac kluczyki bo nie wystartuje

asgus
15-12-2022, 20:26
Witam.
Mam pytanie czy będzie pasować jakaś inna skrzynka bezpieczników (tych pod maską (moja ma oznaczenia FG9T14A067BD_01)), ponieważ nie mogę znaleźć używanej, nowej w sklepie z częściami, gdzie chcę zamawiać części też nie mają. Jedynie na ebay-u znalazłem, ale dostarczenie trochę potrwa, a i cena też nie lekka.
Autko to fusion 2016 2.0 ecoboost 4x4, a skrzynki szukam, bo w aucie jest uszkodzona.

tedi_k
16-12-2022, 13:29
... FG9T14A067BD,...

Ta https://allegro.pl/oferta/skrzynka-bezpiecznikow-ford-mondeo-fg9t14a067-bb-8469987278 będzie OK, choć ten sprzedawca z allegro też ma cenę "mocno od czapy"...