Zobacz pełną wersję : [B-MAX] Modyfikację co można ?


gregor19710112
10-10-2017, 08:24
Witam wszystkich czy robicie jakieś modyfikację w swoich B-maxach ( tuning) wewnątrz i na zewnątrz ten samochodzik i tak jest ładny ale jestem ciekawy czy coś dodajecie jeżeli tak proszę o zdjęcia Pozdrawiam :P

ptaszysko5
06-12-2017, 16:14
Gregor ja zastanawiam się nad tym

https://www.ebay.com/itm/2x-LED-Car-Door-Logo-Laser-Projector-Ghost-Shadow-Welcome-Decoration-Safe-Light/162073861398?hash=item25bc5add16:m:m0Gb8kCEIqEizJU Y6xqCtxQ

https://www.ebay.com/itm/2x-LED-Car-Door-Logo-Laser-Projector-Ghost-Shadow-Welcome-Decoration-Safe-Light/162073861398?hash=item25bc5add16:m:m0Gb8kCEIqEizJU Y6xqCtxQ

:wink:

gregor19710112
07-12-2017, 06:19
tez to widziałem ale myślę ze to kaszana ale co się komu podoba

boncio
07-12-2017, 11:43
Nie no jeśli już to tylko jednolite światło. A tak swoją drogą B-max posiada lampki w lusterkach zewnętrznych?

Kupujemy właśnie B-maxa i na początek pójdą oryginalne nakładki na progi. Potem pewnie wymiana radia na Sony, kiedyś może spoiler klapy.

gregor19710112
08-12-2017, 12:56
cha wymiana radia na sony to sie nie opłaca i nie ma sensu można stare sobie zmodifikować

boncio
09-12-2017, 14:24
Czemu się nie opłaca? Sporo lepszy dźwięk jest z Sony, mam w C-maxie i wiem o ile lepiej gra. Dodatkowo większy i kolorowy lcd.
Mało ich jest to ceny są wysokie, fakt.

gregor19710112
11-12-2017, 06:03
Ważne są głośniki a nie radio ale jak kogoś stać to proszę bardzo mnie osobiście nawet wizualnie się nie podobają

gregor19710112
12-12-2017, 08:05
a co myślicie o tym ??http://allegro.pl/owiewki-przod-tyl-ford-b-max-5-drzwi-2012-i6727846870.html

ptaszysko5
12-12-2017, 15:15
Jakiś pomysł to jest, przynajmniej można okno uchylić przy opadach. Jeżeli założysz to napisz jak się sprawdziły. :wink:

ptaszysko5
13-12-2017, 16:44
Zobacz to:

https://pl.aliexpress.com/item/Car-Rear-bumper-rubber-scuff-trim-For-Ford-Focus-2-Focus-3-Kuga-Ecosport-Edge-Mondeo/32589251244.html?spm=a2g17.10010108.1000013.10.5c9 93e34Nxejjn&traffic_analysisId=recommend_2088_5_90158_shotall&scm=1007.13339.90158.0&pvid=76a65588-741c-4dfd-aed6-6d4108c059ba&tpp=1

gregor19710112
14-12-2017, 06:17
fajne kupie dzieki

Bump: http://allegro.pl/uniwersalna-gumowa-nakladka-na-zderzak-listwa-i6766768718.html?fromVariant=6766759699

ptaszysko5
14-12-2017, 07:48
Te nakładki wydają mi się też być rozsądnym rozwiązaniem

http://allegro.pl/ford-b-max-van-5-12-listwa-progowa-progi-m2-i7066629910.html#thumb/4

U mnie na progach widać już sporo drobnych rysek od butów i chyba zamówię takie nakładki lub folię karbonową.

gregor19710112
14-12-2017, 10:28
no bardzo fajne wrzucisz zdjecia swojego b-maxa ja myślę jeszcze nad bagaznikiem dachowym

ptaszysko5
16-12-2017, 08:50
Tak wygląda mój B-Max jeszcze bez żadnych modyfikacji
file:///F:/B-Max/20171214_140000.jpg

Bump: Tak wygląda mój B-Max jeszcze bez żadnych modyfikacji
file:///F:/B-Max/20171214_140000.jpg


Coś skopałem z obrazkiem.

Myślę, że po Nowym Roku zakupię nakładki to wtedy wrzucę fotki.

boncio
18-12-2017, 14:58
Zdjęcia z dysku dodaje się klikając "Zarządzaj załącznikami" pod polem edycji. IMG jest dla zdjęć z netu.

gregor19710112
19-12-2017, 06:19
wystarczy dać opcję zaawansowane i zał. i tyle

ptaszysko5
19-12-2017, 07:37
Tak wygląda mój B-Max ;)

Bump: 89543

Boncio dzięki

gregor19710112
19-12-2017, 08:15
sliczny lubie biały kolor !!!! zrobie swojego to wyśle

ptaszysko5
19-12-2017, 08:40
sliczny lubie biały kolor !!!! zrobie swojego to wyśle

Czekam- pozdrawiam.

boncio
19-12-2017, 10:15
Fajny to jest ten traktor w tle ;) W ubiegłe wakacje miałem okazję oglądać paradę takowych i niektóre wyglądały lepiej niż niejedno auto.

A tak serio, to rzeczywiście biały B-max jest ładny i dodatkowo z Saturna :D
Nasz będzie "wybrany przez Forda".
Czemu zostawiłeś naklejkę Umweltzone?

ptaszysko5
19-12-2017, 12:31
Fajny to jest ten traktor w tle ;) W ubiegłe wakacje miałem okazję oglądać paradę takowych i niektóre wyglądały lepiej niż niejedno auto.

A tak serio, to rzeczywiście biały B-max jest ładny i dodatkowo z Saturna :D
Nasz będzie "wybrany przez Forda".
Czemu zostawiłeś naklejkę Umweltzone?

Czemu została naklejka- hmmm - bo tak :P a na serio mieszkam blisko Niemiec i to często ułatwia poruszanie się, gdyż w niektórych regionach nie wpuszczają pojazdów z niewłaściwą (zbyt niską) emisją spalin, a jak wjedziesz i cię przydupią to głowa boli.

A traktor w tle to Fendt Farmer 2 (1966r.) - rewelka pomimo sędziwego wieku- nasze rodzimych nawet nie ma co porównywać - niestety.:wink:

boncio
16-01-2018, 10:41
No to moje pierwsze modyfikacje B-maxa. Nakładki na progi i wymienione głośniki. Kupiłem od Fiesty, są te same co w B-maxie, zresztą jak większość rzeczy. Współosiowe na tył i dzięki temu mam też wysokie tony z tyłu. Są miejsca na wysokotonowce w tylnym boczku, ale nie chciało mi się wycinać, no i musiałbym dorabiać kable. I tak jest duża różnica w brzmieniu. Zniknął efekt odcinania basu przy większej głośności.
Pomijając odblask w drzwiach przednich, demontaż tapicerki jest bardzo prosty.

gregor19710112
17-01-2018, 06:14
bardzo fajne podobają mi się te nakładki za ile ??

ptaszysko5
17-01-2018, 09:58
Siemka Boncio, zarzuć link do nakładek :wink:

boncio
17-01-2018, 12:59
Odpiszę też tu dla wszystkich. Oryginalne nakładki Forda. Dałem 380 za komplet 4 sztuk z alle, nówki sztuki leżaki magazynowe z 2012 roku ;) Najlepsze, że znalazłem przypadkiem dzień po tym jak padła decyzja o zakupie B-maxa :)
Na stronie forda stoją po 337 za 2 sztuki (przód lub tył) i tyle bym nie dał raczej... Fabrycznie kosztowały 250, więc cena jako akcesoria jest nieakceptowalna.

Na początku miałem mieszane odczucia co do ich wyglądu, bo jest to matowe aluminium, ale na aucie jest super.
Bardzo fajnie zrobiona instrukcja montażu z wymiarami jak należy montować.
I kolejny dowód, że B-max to nietypowe auto, bo tylne nakładki są dłuższe od przednich ;)

boncio
19-01-2018, 11:28
Idąc za ciosem kolejna modyfikacja. Wyleciało radio, pojawiła się nawigacja Sony. Jak kiedyś pisałem chciałem zmienić na Sony, ze względu na lepszy dźwięk. Okazało się przypadkiem podczas rozmowy, że sprzedawca ma też nawi Sony z 2015 roku, którą się nigdzie nie chwali. Jako, że i tak mam już mapy w C-maxie, to szybka decyzja i już jest zamontowana.
Do zrobienia mam jeszcze tor audio nawigacji, bo niestety w B-maxie brak tych 2 kabelków. No i do przemyślenia kwestia instalacji antenowej, bo Sony ma podwójną, a pozostałe tylko 1 kabel. Oczywiście radio gra ok.

Przy okazji wymiany sprawdziłem czy z radiem Sony i 5" LCD zadziała stary panel i nie ma problemu, wszystko działa. W drugą stronę pewnie też, ale już nie chciało mi się sprawdzać. I tak 2 razy zmieniałem, bo zapomniałem płyty wyjąć z CD :oops:
Wymiany samych wyświetlaczy też są możliwe, jedyny problem to ramka, która jest zintegrowana z daszkiem.

Jakby ktoś był chętny, to mam stare radio do sprzedania :) Standard z Titanium czarny połysk z wyświetlaczem graficznym 3,5", rocznik 2014.

ptaszysko5
19-01-2018, 15:46
No to piknie Panocku :wink:

A teraz powiedz nam, czy dużo było pracy przy wymianie radia na navi?
Jakie koszty?
Czy trzeba przeprowadzać np. kodowanie radia lub navi przy wymianie jak w innych markach?:pomysl:

Bump: Przy okazji modyfikacji mam pytanie:

- w jaki sposób wgrać do menu radia język polski?

Oczywiście pomijając serwis.

Pojazd zakupiłem u sąsiadów (Niemcy) i oczywiście jest wybór języka, ale bez polskiego.

boncio
19-01-2018, 19:06
Nie spiesząc się jakieś 20 minut z dokładaniem kabla antenowego między wyświetlaczem, a radiem. Najgorzej jest wyjąć tą półeczkę przed wyświetlaczem, reszta jest łatwa - 10 śrubek torxowych T20, reszta na wcisk.
Tu jest nawet film jak wyjąć:
https://youtu.be/lvXEq0QKRFk
Całość jest P&P i działa od razu po podłączeniu, ale warto zmienić ustawienia auta, zwłaszcza jak zmienia się z radia bez przycisków 7-0.
Antenę GPS fakra kupilem uniwersalną i założyłem pod daszkiem. Tu nie sprawdzalem, w C-maxie widzi 8-11 satelit.
Ja dalem 900, czyli tyle ile nie sony na allegro.
Ja u siebie w obu mam jęz. polski, a nowe jest z Włoch. Język menu powinien być zawsze, co innego wybierania głosowe sync.

ptaszysko5
20-01-2018, 08:42
Nie spiesząc się jakieś 20 minut z dokładaniem kabla antenowego między wyświetlaczem, a radiem. Najgorzej jest wyjąć tą półeczkę przed wyświetlaczem, reszta jest łatwa - 10 śrubek torxowych T20, reszta na wcisk.
Tu jest nawet film jak wyjąć:
https://youtu.be/lvXEq0QKRFk
Całość jest P&P i działa od razu po podłączeniu, ale warto zmienić ustawienia auta, zwłaszcza jak zmienia się z radia bez przycisków 7-0.
Antenę GPS fakra kupilem uniwersalną i założyłem pod daszkiem. Tu nie sprawdzalem, w C-maxie widzi 8-11 satelit.
Ja dalem 900, czyli tyle ile nie sony na allegro.
Ja u siebie w obu mam jęz. polski, a nowe jest z Włoch. Język menu powinien być zawsze, co innego wybierania głosowe sync.

Widać nie ma większych komplikacji.

A wybieranie głosowe jak rozumie nie jet po Polsku?

Bump: Nie spiesząc się jakieś 20 minut z dokładaniem kabla antenowego między wyświetlaczem, a radiem. Najgorzej jest wyjąć tą półeczkę przed wyświetlaczem, reszta jest łatwa - 10 śrubek torxowych T20, reszta na wcisk.
Tu jest nawet film jak wyjąć:
https://youtu.be/lvXEq0QKRFk
Całość jest P&P i działa od razu po podłączeniu, ale warto zmienić ustawienia auta, zwłaszcza jak zmienia się z radia bez przycisków 7-0.
Antenę GPS fakra kupilem uniwersalną i założyłem pod daszkiem. Tu nie sprawdzalem, w C-maxie widzi 8-11 satelit.
Ja dalem 900, czyli tyle ile nie sony na allegro.
Ja u siebie w obu mam jęz. polski, a nowe jest z Włoch. Język menu powinien być zawsze, co innego wybierania głosowe sync.

Widać nie ma większych komplikacji.

A wybieranie głosowe jak rozumie nie jet po Polsku?

boncio
20-01-2018, 12:39
Ja mam u siebie Sync 1.1 i po aktualizacji wybieranie głosowe jak i nawigacja jest po polsku.
Sync 1.0 wymienia się na 1.1 p&p. Aktualizacja jest w dziale Focusa opisana.

ptaszysko5
20-01-2018, 14:19
Ja mam u siebie Sync 1.1 i po aktualizacji wybieranie głosowe jak i nawigacja jest po polsku.
Sync 1.0 wymienia się na 1.1 p&p. Aktualizacja jest w dziale Focusa opisana.

Dzięki - już szukam :pomysl:

Bump: A możesz wrzucić link do opisu aktualizacji SYNC, bo znalazłem kilka opisów ale nie do tej wersji.

Albo wrzuć tu opis .

boncio
22-01-2018, 14:28
No to teraz na spokojnie napiszę co i jak, bo z komórki ciężko.

Podzielę post na 2 części - Nawigacja i Sync.

1. Nawigacja.
Tor audio dołożony, pani mówi jak powinna po polsku. Co ciekawe kable z kostki wyświetlacza wychodziły, ale gdzieś po drodze ginęły... Odciąłem tyle ile się dało i dolutowałem do wcześniej przygotowanych.
Do zrobienia toru audio nawigacji należy połączyć pin 6 kostki wyświetlacza z pinem 4 dużej kostki radia oraz pin 12 kostki wyświetlacza z pinem 5 dużej kostki radia. Bez tego nawigacja będzie głucha, ale co ciekawe będzie przyciszać radio ;) Warto sprawdzić, bo może akurat kable są. W C-maxie je miałem i nic nie musiałem dorabiać, tutaj musiałem.

Nawigacja zawsze miała polskie menu i komunikaty od początku jej produkcji, czyli od końca 2010 roku. W B-maxie pojawiła się jakoś w 2013 roku, bo chyba nie było jej od początku produkcji przez kilka miesięcy, przynajmniej nie było w cenniku. Za to widziałem B-maxa z czerwca 2013 z nawigacją.

2. SYNC.
Przez ok 1,5 roku był montowany SYNC 1.0 - tylko sterowanie głosowe i z tymi modułami nie da się nic zrobić. Od połowy marca 2014 zaczęli montować moduły SYNC 1.1 z Applink i te daje się aktualizować, aby mieć sterowanie głosowe po polsku. Widząc rocznik 2013 możemy założyć w ciemno, że masz Sync 1.0, więc nic z tym nie zrobisz aktualizacją.

Aby mieć Sync po polsku:
1. Kupić i wymienić moduł Sync na wersję 1.1 np. taki jak mój: D1BT-14D212-CC (ostatnie 2 litery mogą być inne) - wymiana jest P&P, powinien być za schowkiem w nogach pasażera. Za radiem go nie widziałem :) Nie musi być z B-maxa, może być z każdego innego modelu, kosztuje od 50zł na alle.
Model modułu sprawdzisz na naklejce lub w Ford Etis po zalogowaniu.
2. Następnie ściągasz soft np. ten SYNC 1.1 PL (https://www.dropbox.com/s/2t59dutxf3gkr1x/SYNC%20v5.11_E1BT-14D544-AN.rar?dl=0)
3. Rozpakowujesz i wgrywasz na czystego pena z fat32.
4. Ustawiasz język polski wyświetlacza radia.
5. Wkładasz pena do USB, włączasz silnik (ja jechałem ekspresówką), wchodzisz do menu Sync i wybierasz opcje aktualizacji. Jest komunikat po angielsku lub niemiecku o aktualizacji.
6. Potwierdzasz i po 20-25 minutach masz synca 1.1 z applink mówiącego po polsku. Jest też komunikat o udanej aktualizacji. Były chyba jakieś restarty.

Dyskusja dotycząca Focusa i C-maxa jest tutaj, ale Sync 1.1 jest taki sam w każdym modelu: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=272637

ptaszysko5
22-01-2018, 15:22
[QUOTE=boncio;2920685]No to teraz na spokojnie napiszę co i jak, bo z komórki ciężko.

Podzielę post na 2 części - Nawigacja i Sync.

1. Nawigacja.
Tor audio dołożony, pani mówi jak powinna po polsku. Co ciekawe kable z kostki wyświetlacza wychodziły, ale gdzieś po drodze ginęły... Odciąłem tyle ile się dało i dolutowałem do wcześniej przygotowanych.
Do zrobienia toru audio nawigacji należy połączyć pin 6 kostki wyświetlacza z pinem 4 dużej kostki radia oraz pin 12 kostki wyświetlacza z pinem 5 dużej kostki radia. Bez tego nawigacja będzie głucha, ale co ciekawe będzie przyciszać radio ;) Warto sprawdzić, bo może akurat kable są. W C-maxie je miałem i nic nie musiałem dorabiać, tutaj musiałem.


Dzięki za pomoc, ale raczej nic z tego nie będzie bo mój B-Max jest z lutego 2013r. to niestety według twojego opisu nie może się udać, ale może komuś się przyda twój opis.

boncio
22-01-2018, 15:45
nie może się udaćAle przecież napisałem Ci, że uda się jak kupisz i wymienisz moduł Sync na nowszy. Jeśli masz Bluetootha, to masz na 100% Sync, bo tylko takie były w B-maxie. Wszystko zadziała i oprócz polskiego sterowania głosem dostaniesz applinka do np Spotify (sterowanego głosowo oczywiście też po polsku).

p.s. nie cytuj całych postów zaraz pod nimi, bo dostaniesz ostrzeżenie ;)

ptaszysko5
24-01-2018, 09:08
Dzięki Boncio za info i za radę :wink:

Jak będę miał chwilę to z pewnością zacznę działać :pomysl:

Nielot
12-02-2018, 12:22
Boncio bardzo dziękuję za prostą poradę!U mnie już mój B-max gada ludzkim głosem czyli rodzimym. Wymieniłem moduł,zaktualizowałem zgodnie z Twoją instrukcją i działa!

boncio
13-02-2018, 13:49
No i super :)
Zauważyłeś już jak "fajnie" mówi angielskie tytuły albo czyta smsy... Ostatnio musiałem wyświetlić, bo nie mogłem zrozumieć tego co czyta po angielsku o opóźnieniu samolotu ;) Poza tym, że był opóźniony :)
No i liczby mówi cyframi, ale idzie z tym żyć.

Nielot
13-02-2018, 20:07
I jeszcze zmodyfikował się odtwarzacz usb. Wszystko po polsku, menu, opisy a nie po angielsku bo tak miałem. Dodatkowa zaleta ,jeszcze raz piwko się należy. Czytałem te tematy wiele razy w innych działach ale Ty w trzech zdaniach łopatologicznie załatwiłeś temat. :)

boncio
16-02-2018, 12:25
Bo USB jest przez SYNC jak się go ma.
Jedyne co mnie trochę wkurza, to przy odtwarzaniu z USB u mnie wyświetla nazwę pliku zamiast tytułu piosenki. Wykonawcę wyświetla poprawnie. Oczywiście klikając info tytuł jest.
Mam utwory tak specyficznie ponazywane, że jest numer_(album)_wykonawca_tytuł.mp3 :)
Nie pamiętam jak było przed aktualizacją.

Nielot
19-02-2018, 09:48
Bo USB jest przez SYNC jak się go ma.
Jedyne co mnie trochę wkurza, to przy odtwarzaniu z USB u mnie wyświetla nazwę pliku zamiast tytułu piosenki. Wykonawcę wyświetla poprawnie. Oczywiście klikając info tytuł jest.
Mam utwory tak specyficznie ponazywane, że jest numer_(album)_wykonawca_tytuł.mp3 :)
Nie pamiętam jak było przed aktualizacją.

Walczyłem z tym, trzeba dobrze otagować Mp3 np. mp3tag i przed każdym tytułem nadać numer np. 1 Pocztówka z wakacji , wykonawca Papa Dance. Zrobić to dokładnie .może być kłopot kiedy ma się np. 200 utworów.Uważać na sapcję! Wtedy Sync szuka po numerach i wyświetla wykonawców i rodzaj muzyki o ile został "wpisany" podczas tagowania.Inaczej jest groch z kapustą.Pozdrawiam

boncio
21-02-2018, 09:21
Ja mam częściowo otagowane, częściowo nie, ale mam pokatalogowane albumy. Słucham przeglądając USB po katalogach.
Mnie chodziło o to co na zdjęciu. Zamiast tytułu mam nazwę pliku, chociaż tytuł jest wpisany do taga. W C-maxie z tym samym wyświetlaczem, ale bez SYNC jest ok. Więc to chyba wynika z połączenia nawigacji i sync.

Nielot
23-02-2018, 08:46
Ja mam częściowo otagowane, częściowo nie, ale mam pokatalogowane albumy. Słucham przeglądając USB po katalogach.
Mnie chodziło o to co na zdjęciu. Zamiast tytułu mam nazwę pliku, chociaż tytuł jest wpisany do taga. W C-maxie z tym samym wyświetlaczem, ale bez SYNC jest ok. Więc to chyba wynika z połączenia nawigacji i sync.

Na drugim zdjęciu wygląda że jest dobrze. Jest tytuł,wykonawca,płyta :Script for a Jester's Tear, Marillion ,Script for a Jester's Tear a na pierwszym jakoś dziwnie.U mnie jest też inny wyświetlacz, choć mam wersję titanium 2013 to radio jeszcze nie Sony. Radosny jest też fakt, że słuchasz porządnej muzyki!

boncio
23-02-2018, 13:37
No właśnie, ale to drugie mam jak wcisnę INFO, a to pierwsze to standardowy ekran i tam pokazuje nazwę pliku na górze. Przy krótkiej nazwie jest nawet .mp3 :) Trochę słabo wyszło, bo akurat tytuł piosenki to też album :)

A jak utworów jest więcej, to pokazuje 12/... I nie jest to liczba 100 :) tylko np. 22, a miejsca jest multum jeszcze...
Normalnie ręce czasem opadają na inżynierów Forda. Wielki rysunek pendrive'a, a na tytuł brakuje miejsca. Kiedyś tak samo miałem w Fieście z 2009, w B-maxie przy jednokolorowym zrezygnowali z tego rysunku chociaż.
Titanium nigdy nie miało Sony w standardzie, zawsze była dopłata i to masakrycznie duża. Ja mam teraz 5" wyświetlacz, ale pewnie w tym 4" jest podobnie, bo on ma obcięty ten dolny pasek stanu, a te oznaczenia i zegar są na górze obok nazwy źródła.
Marillion słucham od podstawówki, ale tylko z Fishem. No może z 2 płyty dalej. Tak samo ze Straitsami, Knopflera smęcącego dziadka nie mogę jakoś :surprise:

Nielot
26-02-2018, 10:22
U mnie wygląda to tak:

anonimus.gallus
26-02-2018, 15:17
Na początek witam Wszystkich, bo to mój pierwszy wpis na forum! :)

Jestem od wczoraj szczęśliwym (póki co) posiadaczem B-Maxa z lutego 2014. Niestety w kwestii audio jest to wersja najuboższa z możliwych. W związku z tym chciałbym ją rozbudować. Nie zależy mi szczególnie na nawigacji, ale już na BT do rozmów i muzyki tak. W przyszłości chciałem też pomyśleć nad dodaniem kamery i/lub czujników parkowania. I właśnie pod kątem tych funkcji chciałbym auto rozbudować.

Z tego co udało mi się wyczytać, moduł radia mogę raczej zostawić bez zmian. Na pewno wymienić będę musiał za to panel przycisków na wersję z numerycznymi 7-0. I tu pytanie pierwsze: Czy panel od Fiesty MK7 Lift się nada? Jest ich zdecydowanie więcej na Allegro niż dedykowanych do B-Maxa.

Do tego zmienić powinienem wyświetlacz. Ze względu na kamerę przydałby się kolorowy. Ponieważ jednak wątpię żebym doszedł z rozbudową tak daleko, wystarczyłby graficzny do prezentacji danych z czujników i opisu utworów. I tu pytanie drugie: Jak rozpoznać wyświetlacze po ich oznaczeniu? Które są kolorowe, które graficzne i jakie są ich kolory (obecnie jest błękitny i przy takim chciałbym pozostać). Dodatkowo w numeracji zapisane są też pewnie wielkości wyświetlaczy - po czym je rozpoznać?

Do kompletu uzupełnić będę musiał zestaw o ramkę z mikrofonem (tu również wersja od Fiesty MK7 lift zdaje się pasować - ewentualnie proszę o korektę) i moduł BT D1BT-14D212-... w przypadku SYNC 1.1. Prawdopodobnie przyjdzie mi także uzupełnić brakujące wiązki. Czy o czymś jeszcze muszę pamiętać?

Mam nadzieję, że to, iż do tej pory nie znalazłem odpowiedzi na powyższe pytania nie wynika tylko z tego, że kiepsko szukałem. ;)

boncio
26-02-2018, 17:26
Gratki, bo to fajne auto.
W kwestii radia, to musisz się zdecydować czy chcesz kamerę, czy czujniki, bo do kamery potrzebujesz kolorowego LCD, wizualizację czujników masz też na tym graficznym niebieskim. Oczywiście można mieć kamerę i czujniki :) Ja mam 5" LCD i nie będę montował kamery, czujniki wystarczają.

Jeśli chcesz mieć BT, to moim zdaniem samo radio też musisz wymienić. Trzeba by sprawdzić praktycznie. Radio musi mieć 2 gniazda na 2 wtyczki z tyłu. Podstawowe może mieć tylko jedno, bez tej mniejszej SYNC. B-max raczej nie obsłuży starego BT.
Panel oczywiście pasuje tylko Z B-maxa i jest zintegrowany z wylotami nawiewów. Żaden inny nie pasuje mechanicznie. Co ciekawe elektrycznie to pewnie z każdego Forda z takim radiem podejdzie.

Wyświetlaczy są 4 rodzaje. Dwuliniowy niebieski, graficzny niebieski, kolorowy LCD 4,2" i kolorowy LCD 5" z nawigacją.
Wyświetlacz od Fiesty powinien być ok, ale musisz pamiętać, że w B-maxie ramka wokół niego jest razem z daszkiem. Dodatkowo ten od nawigacji 5" jest wyższy.
Numeracja może, ale nie musi być taka jak w Focusie i C-maxie. Końcówka Ax to dwuliniowy, Bx graficzny niebieski, Cx - 4"). Mój stary graficzny to ET7T-18B955-BA
Kolor tego niebieskiego graficznego jest taki jak na liczniku.

Co do wiązek, to najlepiej kupić wiązkę kokpitu i z niej dołożyć potrzebne kabelki, ale to dodatkowy koszt.

Modułu dobry wybrałeś :) Co do mikrofonu, to powinien pasować od Fiesty, ale nie wiem jak z możliwością montażu. Nie wiem jak wygląda to w innych wersja, a ja mam tę większą konsolę dachową z lusterkiem.

Pamiętaj, że dochodzi jeszcze zmiana konfiguracji, bo nie będą np. działać przyciski 7-0.

Jakbyś chciał, to moje oryginalne radio z Titka nadal mam na zbyciu za rozsądne pieniądze ;)

Nielot no u Ciebie jest ok, górna linijka to jest to samo co przy nutach czyli tytuł.

Nielot
27-02-2018, 06:56
@Nielot no u Ciebie jest ok, górna linijka to jest to samo co przy nutach czyli tytuł. Spróbuj jednak tego mp3tag przynajmniej z częscią utworów to wyeliminujesz błąd, czy to w otagowaniu , czy to w oprogramowaniu.

Bump: Jestem od wczoraj szczęśliwym (póki co) posiadaczem B-Maxa z lutego 2014 Będziesz szczęśliwy bo to sprytne auto

Bump:

anonimus.gallus
27-02-2018, 15:05
Właśnie sprytne rozwiązania tego auta mnie do niego przekonały. Mam nadzieję, że posłuży.:one:

Ponieważ kombinacji jest wiele, a wynik może być różny, pójdę chyba na łatwiznę i kupię na alle... cały zestaw Sony, z głośnikami, kablami i plastikami w połysku. Tanio nie będzie, ale efekt powinien być zadowalający. O ile oczywiście uda mi się to wszystko połączyć. Niestety sprzedający nie ma w zestawie wiązki do mikrofonu w podsufitce, chociaż sam mikrofon z ramką obiecał dołożyć. Czy wg Was w tej wiązce jest cokolwiek więcej niż dwa przewody z wtyczkami?

Nie chcę narobić bałaganu przy pierwszych postach, więc nie będę cytował. Niemniej - pisząc o panelu przycisków miałem na myśli wyłącznie moduł przykręcany od spodu ramki z kratkami wentylacji. Ten element jest chyba identyczny w B-Maxie i Fieście, a np. w Focusie różni się tylko joystickiem. Ale kupując panel Sony się tego nie dowiem ;)

boncio
27-02-2018, 18:59
Jeśli piszesz o tym komplecie z Poznania, to jedna uwaga. Radio jest ze stycznia 2013, więc moduł sync nie da się zaktualizować, aby mówił po polsku. Wyświetlacz jest C1BT-18B955-Cx.
Jest jeszcze jedno radio za 450 jak się wpisze bmax bez myślnika. Ja kupowałem od Caraudio_mp.

Jeśli chodzi o mikrofon, to owszem są to 2 przewody, ale one wchodzą do wtyczki wspólnej modułu. Więc jeśli jest tam komplet niepociętych wiązek, to powinny być i kable od niego. Natomiast oryginalnie te kable idą razem z tymi od lampki sufitowej.

Dopytaj jeszcze o moduł GPSM do sync. To antena GPS mocowana na szybie od systemu wzywania pomocy. Bez niej będziesz miał komunikaty o błędzie.

Dla mnie panel to: http://allegro.pl/ford-b-max-panel-radia-sony-mulimedia-i5718164227.html
Ty chyba masz na myśli samą elektronikę z guzikami.
Elektronika oczywiście jest ta sama, ale mimo tego samego rozkładu guzików one mogą nie być identyczne mechanicznie. Odległości od przycisków mogą być inne, ale nie mam pewności.
B-max też miał 2 rodzaje tego manipulatora ze strzałkami - wypukły na początku i płaski od chyba 2015 roku.

anonimus.gallus
27-02-2018, 21:40
Tak, chodzi o zestaw z Poznania. Też zauważyłem, że w zestawie jest stary moduł SYNC. Ale to akurat można łatwo skorygować w przyszłości :).

Również zauważyłem zestaw za 450zł i kilka zestawów po 570zł, ale te są domyślnie bez wiązek i paru udoskonaleń, których nie planowałem, ale którymi nie pogardzę (plastiki i głośniki) :) Jest natomiast szansa, że będę przejeżdżał pod koniec tygodnia w okolicach miejscowości Zagrody, skąd pochodzi większość aukcji dotyczących B-maxa i może uda mi się na miejscu coś wydłubać.

Czy kable są niepocięte dowiem się ewentualnie po zakupie, bo przez telefon mi się nie udało uzyskać jednoznacznej odpowiedzi. W razie czego lutowanie nie stanowi dla mnie problemu :) Jakiś kabel mikrofonowy, może nawet ekranowany ;) się znajdzie.

O module GPSM nie wiedziałem - wielkie dzięki!!! Dopytam i o to. Dla pewności - masz tu na myśli element o oznaczeniu DE8T-19H463-DA???

Stosując Twoją nomenklaturę - tak chodziło mi o przyciski z elektroniką, nie o cały panel. Z tego co udało mi się na polskich i nie tylko stronach wyczytać, to ten element powinien być wymienny pomiędzy B-Maxem, Fiestą, Focusem i kilkoma innymi modelami. I najprawdopodobniej rodzaj przycisków kierunkowych (joysticka, manipulatora czy jakkolwiek to zwać) nie ma znaczenia.

boncio
01-03-2018, 10:56
DE8T-19H463-DA???Dokładnie, taki sam jest u mnie.

W sumie cena za ten zestaw jest ok. Kupując osobno za głośniki wyjdzie minimum 200, moduł 50, wiązka 100-150 i koszt radia nawet niższy od tych pozostałych, a plastiki w gratisie.
Moim zdaniem wymiana radia tylko razem z głośnikami. Głośniki to 90% poprawy dźwięku, radio Sony może 10...

Jak już będziesz miał wszystko, to daj znać jak z kablami antenowymi. Będziesz miał podobnie jak ja, czyli brak 2 kabla antenowego w aucie i ciekaw jestem czy w wiązce będzie podwójny. Patrząc na strony z częściami 2 antena jest z tyłu auta.

przyciski z elektronikąWniosek taki, że elektronika jest jedna, a inne są tylko plastiki. Rzeczywiście da się to odkręcić od spodu. Dochodzą jeszcze otwory na te 4 przyciski funkcyjne, których nie ma w podstawowym radiu.
Przyciski w Fordzie to drabinka rezystancyjna, więc te od panelu radia muszą pasować zamiennie, skoro wyświetlacze i radia są te same, a różnią się tylko softem lub nawet mają ten sam soft te 5 calowe.

Bump: A przy okazji malutka modyfikacja ;)

anonimus.gallus
02-03-2018, 14:46
Panowie wystawiający zestaw Sony na aukcji mają podobno jakieś problemy zdrowotne, stąd ja z kolei mam problem z uzyskaniem kilku informacji. Ale obiecali, że w poniedziałek się poprawią - zobaczymy.

Co do drugiej anteny - dobrze rozumiem, że służy ona do odbioru DAB i nie ma wpływu na radio analogowe?

Fajna sprawa z tymi kierunkami :)

boncio
02-03-2018, 16:30
Co do drugiej anteny - dobrze rozumiem, że służy ona do odbioru DAB i nie ma wpływu na radio analogoweNie ;) Diversity antenna jest to druga, a w zasadzie podwójna antena do FM i też DAB jak jest. Radio wybiera, z ktorej ma lepszy odbior i z niej korzysta. Przy jednej ma prostszy wybór ;) Realnie nie zauwazylem różnicy poza tym, ze jednak w C-maxie radio później gubi sygnał na granicy zasięgu.
Kierunki to Osram diadem chrome. W B-maxie strasznie je bylo widać.

anonimus.gallus
06-03-2018, 15:49
OK, panowie z Poznania potwierdzili, że w zestawie jest moduł GPSM i ramka z mikrofonem. Czekam więc na przesyłkę. Niestety nieprędko znajdę czas na przekładkę, bo czeka mnie kilka wyjazdów, ale na pewno się pochwalę efektami.

Zastanawiam się, czy przy jednym bałaganie nie zainstalować kamery cofania. Ale zdaje się, że nie jest to takie łatwe. Kamera uniwersalna podobno odpada. A do dedykowanej potrzebny jest jest jeszcze jakiś moduł. Ciekawe, czy pasują elementy od innych Fordów, bo wybór dedykowanych do B-Maxa mizerny (jedna kamera na aukcji). A i ceny nie zachęcają. :(

Kierunki Diadem Chrome fajna sprawa - chyba też się zaopatrzę :)

Nielot
07-03-2018, 12:20
Zastanawiam się, czy przy jednym bałaganie nie zainstalować kamery cofania. Ja bym sobie darował, to co jest w zupełności dobrze i czytelnie pokazuje, no chyba że lubisz te kolorowe ekraniki :)

anonimus.gallus
07-03-2018, 13:01
Rzecz w tym, że u mnie w tej chwili nic nie pokazuje. Nie mam ani czujników parkowania, ani kamery. Samochodem 90% czasu jeździć będzie żona (ja na co dzień mam najlepsze auto terenowe - samochód służbowy ;) ). A ponieważ ma ona zwyczaj wciskania się w najwęższe dziury do parkowania (z resztą w Warszawie ciężko o inne) to poprzednie jej auto wyglądało jakby brało udział we wrak race :D. Chciałbym tego losu jak najdłużej oszczędzić B-Maxowi. Ponieważ montaż czujników wiąże się z wierceniem otworów w zderzaku, zastanawiam się, czy nie łatwiej jednak o kamerę. Ale ani jednego, ani drugiego nie rozgryzłem jeszcze pod kątem potrzebnych gratów. Przy tym wolałbym, żeby wspomaganie parkowania było jednak zintegrowane z samochodem, a nie dołączone jako odrębne "kolorowe ekraniki" :)

boncio
07-03-2018, 15:37
No to wyjaśnia wiele. Ja z racji posiadania kompletu czujników w obu autach tylko chwilę myślałem o kamerze w C-maxie, ale raczej jako kolejny bajer, niż coś co mi jest potrzebne. Tutaj nawet nie myślałem, bo to jednak kable przez całe auto...

Natomiast w kwestii czujników, to jeśli B-max jest identyczny jak Fiesta po lifcie (a powinien), to czujniki podłącza się bezpośrednio do BCM, czyli odpada dodatkowy moduł, ale znowu BCM musi je obsłużyć. Ja u siebie nie mam go w spisie modułów, więc to prawda.
Jeśli chodzi o zderzak, to od spodu powinny być zaznaczone miejsca montażu czujników. Nie trzeba wiercić, można ponoć wycinać nożykiem. Na zewnątrz oryginalnie są koszyczki, ale koledzy w focusach montują tak jak VW przyklejając do spodu zderzaka.
Co do kamery, to jej późniejsze podłączenie nie będzie trudne, bo tylko trzeba zdjąć dwa plastiki przy wyświetlaczu do tego.

Nielot
08-03-2018, 07:24
Rzecz w tym, że u mnie w tej chwili nic nie pokazujeNo tego Piotrze nie przewidziałem także faktycznie temat masz otwarty.

anonimus.gallus
08-03-2018, 09:40
Do tematu wspomagania parkowania wrócę pewnie później. Tymczasem zaczynam przygotowania do wymiany radia. W pierwszym momencie, po rozpakowaniu paczki zacząłem się zastanawiać czy podołam ;)

Widzę jednak, że większości z tych przewodów nie będę musiał ruszać i pozostanie tylko dołożenie wiązki do modułu Sync itp. Ale tu pojawia się problem. O ile złącze do mikrofonu chyba zlokalizowałem (6-pinowa, szaro-czerwona wtyczka z podpiętymi dwoma przewodami - żółtym i czarnym), o tyle złącza do modułu GPSM już znaleźć nie mogę. Podstawowy problem polega na tym, że sam moduł dostałem bez obudowy i kawałka wiązki. Nie zależy mi szczególnie na jego skuteczności, więc mógłbym go schować w desce, zamiast przyklejać do szyby. Ale żeby go podłączyć, bez oryginalnej wiązki, potrzebowałbym wiedzieć, która to złączka i jaki jest rozkład przewodów (które piny w module GPSM połączyć z którymi przewodami w wiązce). Jesteście może w stanie podpowiedzieć coś w tej kwestii?

gregor19710112
08-03-2018, 10:45
anonimus daj znać jak ci poszło, życzę powodzenia

boncio
08-03-2018, 13:48
To jest cała wiązka kokpitu :D i do tego pewnie w wersji maks.

Proponuję rozplatać ją i odseparować przewody połączone z radiem, modułem itp. Wtedy będzie Ci dużo łatwiej.
Zarówno mikrofon jak i moduł GPSM są podłączone do modułu sync i oddalone są od siebie o jakieś 15cm maks, więc obie wtyczki powinny być blisko siebie. Razem z nimi może być wtyczka do ACS, czujnika deszczu/zmierzchu i oświetlenia wnętrza.

W schemacie dla Focusa tak wygląda wtyczka GPSM. Powinna być taka sama.

Swoją droga mając te wiązki, masz dobre podstawy do dalszych modyfikacji ;)

Jak nie odnajdziesz, to mogę spróbować zobaczyć jak to wygląda u mnie.

anonimus.gallus
08-03-2018, 15:47
I stało się ;) Nie wytrzymałem, rzuciłem wszystko i poszedłem montować.

Początki były niezłe. Po rozplątaniu wiązki wypiąłem z niej jedyny obwód, który dał się odpiąć, i jak się później okazało - o ten właśnie chodziło. Łączy on moduł radia z Sync, gniazdami USB i audio oraz z antenami (w moim przypadku z jedną anteną). Po zdemontowaniu kokpitu wokół radia i przy dźwigni biegów bez problemu usunąłem przewody USB i audio łączące się dotychczas bezpośrednio z radiem. Przy okazji, korzystając z zawartości zestawu, który kupiłem, wymieniłem ramkę biegów i klimatyzacji na "czarny połysk" (btw. ciekawe, czy wystarczyłaby wymiana samego panelu klimy, żeby z manualnej zrobić automatyczną ;) ? ). Do tej pory bez przeszkód...

Dla ułatwienia dalszych prac wyjąłem cały schowek (dwa kołki w zawiasach od spodu załatwiają sprawę) i usunąłem osłonę nad nogami pasażera. Wziąłem się teraz za przekładanie instalacji w miejsce dotychczasowego kabla antenowego. I tu pierwszy problem. Kabel idzie bardzo wysoko, pod samą deską rozdzielczą, więc nie udało mi się go wyczepić. Planowałem użyć go jako "pilota", do przeciągnięcia nowych kabli antenowych, ale zbyt mocno trzymał się w zaczepach. Nie pomogła nawet rozbiórka osłony słupka, pod którą znajduje się złącze instalacji antenowej (dokładniej to znajduje się ono pod pianką, którą wypełniona jest przestrzeń wewnątrz osłony małego okienka po stronie pasażera). Ten problem obszedłem łącząc nową wiązkę, z istniejącym przewodem. Wypiąłem z czarnej wtyczki przewód antenowy (swoją drogą, ciekawe do czego służy drugi przewód w tym zestawie, przy czym nie mam na myśli odrębnej, białej wtyczki, tylko przewód dopięty równolegle do czarnego przewodu antenowego. W starej instalacji go nie było) i wetknąłem go bezpośrednio w stary przewód, robiąc z niego coś w rodzaju przedłużacza. Pewnie osłabi to trochę sygnał radiowy, ale póki co musi wystarczyć - powalczę z tym później.

Dopięcie modułu Sync i jego kabla USB to była już formalność (wie ktoś do czego służy drugie, szare gniazdo USB w tym module). Luzem pozostała tylko jedna wtyczka z dwoma przewodami, o której pisałem wcześniej, a którą podejrzewam o bycie złączem mikrofonu. Na tym etapie, przed poskładaniem wszystkiego, zrobiłem pierwszą próbę. Podpiąłem moduł radia, panel przycisków i wyświetlacz i cyk...

Wcisnąłem przycisk zasilania. Radio zagrało (a raczej zaszumiało) ale przez chwilę na wyświetlaczu widać było tylko ciemność. Na szczęście po kilku, może kilkunastu sekundach wyświetlacz też się uruchomił. Urządzenie zaczęło się ze mną komunikować po niemiecku, a nie jest to mój ulubiony język, więc postanowiłem to zmienić. W menu radia odnalazłem właściwą pozycję i wybrałem język polski. So far, so good. Niestety Sync nadal gadał do mnie po niemiecku, ale tego się w zasadzie po nim spodziewałem. Najważniejsze, że wszystko gra. I powiem Wam szczerze, że już sama wymiana radia zdecydowanie wpłynęła pozytywnie na jakość dźwięku. Jeżeli to jest faktycznie dopiero 10% jakości, a resztę zrobią głośniki, to już nie mogę się doczekać tego efektu.

Ale wracając do mojej zabawy - skoro gra, to składam wszystko "do kupy". Gdzie mogłem, podpiąłem wiązki w odpowiednie uchwyty. Poprzykręcałem wszystkie śrubki - nawet mi żadna nie została ;). Znalazłem nawet miejsce do zamontowania Synca. Tyle, że z nowymi przewodami nie bardzo wiedziałem co zrobić, więc upchnąłem je kulturalnie za schowkiem. OK, wszystko zmontowane, więc próbuję jeszcze raz... I, ku mojemu zaskoczeniu ;), nadal wszystko działa.

Pora więc na jazdę próbną. Odpalam silnik, wyjeżdżam na osiedle... Radio gra, ale muzyka w nim jakaś drętwa :D. Myślę więc sobie, że trzeba włączyć coś swojego, z telefonu. A tu ZONK. Moduł Sync, wraz ze złączami USB i audio, przestał dla systemu istnieć. Przyciski związane z obsługą bluetootha itp. dostały teraz jakieś dziwne funkcje i za żadne skarby nie ma możliwości uruchomienia Synca. Rozebrałem wszystko na nowo, poskładałem z powrotem, ale nic już nie pomogło. Czy to możliwe, że po uruchomieniu silnika zestaw audio dostał wytyczne "z góry", jakie funkcje są dopuszczalne w tym samochodzie i po prostu przeprogramował się do "starej wersji"??? Jeżeli tak - jak to zmienić???

No nic, rozpisałem się trochę, ale może ktoś pomoże mi znaleźć rozwiązanie. Póki co efektem jest tylko lepsze brzmienie radia, kolorowy wyświetlacz, na którym więcej widać i błyszczące plastiki. Ale przecież nie o to chodziło. Załączam kilka zdjęć, jakie udało mi się cyknąć w czasie pracy. Na zakończenie dodam tylko, że na żadnym etapie zestaw audio nie zapytał nawet od moduł GPS, a mi nie udało się znaleźć żadnego złącza, które mogłoby służyć do jego podłączenia. Może jednak zestaw Sony z 4" wyświetlaczem go nie wymaga?

boncio
08-03-2018, 18:49
Witamy w świecie cyfrowym :D
Oczywiście trzeba zmienic konfigurację auta, żeby nowe radio i moduł dzialaly w 100%. Auto nadal wie o starym radiu. Jeszcze nieaktywne powinieneś mieć przyciski 7-0 i te dolne funkcyjne ;)
Dopoki nie włączyłeś zaplonu bylo ok. Musisz podjechac do kogoś, kto Ci zmieni konfigurację, albo zrobić to samemu. Masz podane 2 województwa, więc nie wiem do kogo masz bliżej ;)
Ten czarmy kabel przy antenowym to zasilanie wzmacniacza antenowego.
O modul GPSM nie pytał, bo ta funkcja dziala tylko podczas jazdy, a w trybie 1h na postoju nie. Zapyta jak bedzie zmieniona konfiguracja.
Poza tym nie zaliczamy modyfikacji, bo nie ma zdjęć po :P
A tak serio to gratulacje.
P.s. ja też zmienialem w dniu odbioru paczki ;)

Bump: A wymiana klimy na auto może jednak wiązać się z wymianą nagrzewnicy i wiązki. A jeśli nie to poza panelem trzeba dodać czujniki. Jeden na wylocie kratek, drugi pewnie w nogach, a trzeci ten pod kierownicą.

anonimus.gallus
08-03-2018, 19:01
Fakt, z tych emocji nie zrobiłem zdjęcia "po", ale przy najbliższej okazji nadrobię zaległości. Teraz żona przejęła auto, a ja wyjeżdżam, więc pewnie dopiero w poniedziałek będzie taka okazja.

Miałem taką cichą nadzieję, że jak wymieniam zestaw, to już się wszystko ze sobą dogada. Ale niestety... Nie wiem jak przyciski 7-0, ale funkcyjne działają. Nadal niestety nie wiem gdzie podłączyć moduł GPS :(, a wygląda na to, że będzie jednak potrzebny. Dzięki za rozpiskę po stronie modułu, ale potrzebowałbym jeszcze taką po stronie wiązki, żeby wiedzieć co z czym powiązać.

Co do zmiany konfiguracji - chętnie naumiałbym się sam jak to robić, ale bez nauczyciela się nie obejdzie. Nie wiem też jakie narzędzia są do tego potrzebne. Podejrzewam, że sam ELM na BT może nie wystarczyć :P. W takim razie najchętniej skorzystałbym z pomocy w Warszawie (to auto jest przewidziane na tą lokalizację ;) ).

Studiowałem informatykę, fakt, że dość dawno, ale skoro "cyfrowy świat" zaczyna mnie zaskakiwać, to chyba muszę pogodzić się z tym, że się jednak starzeję :D

Nielot
09-03-2018, 06:38
A tu ZONK. Moduł Sync, wraz ze złączami USB i audio, przestał dla systemu istnieć. A wiesz że miałem to samo. Boncio opisał a ja wymieniałem moduł SYNC i po wymianie dupa! działa tak jak u Ciebie czyli nie działa :( . Myślałem że moduł trefny zakupiłem i ponownie chciałem wpiąć swój stary.Rozbieram i niedokładnie włożyłem wtyczkę....no głupi ja ;) , poprawiłem i działa!

boncio
09-03-2018, 11:12
Nielot, ale Ty miałeś go fabrycznie i samochód o nim wie. Twoja wymiana była dla auta niezauważalna.
anonimus.gallus nie miał modułu i auto nie obsłuży go dopóki się go nie wpisze do konfiguracji. Dobrze, że sprawdziłeś bez zapłonu, że wszystko działa :)
Po zmianie konfiguracji powinno być tak jak u mnie. Sync G1... i przyciski branded. Jak masz radio DAB (na naklejce jest DAB) to możesz też aktywować sobie DAB. Obsługuje polski DAB+ bez problemu.

W Warszawie jest kilka osób, które mogą dokonać zmian np. kolega mayak.

U mnie np. przeglądając ukryte menu nawigacji jest tam coś takiego jak centralna konfiguracja pojazdu. Sczytana z BCM. I w niej poprawnie się wyświetlał rodzaj ekranu (pewnie sam siebie umiał rozpoznać), ale reszta już nie, nadal miałem zwykłe przyciski. Nawigacja też działała mi od razu, ale były błędy konfiguracji, po aktualizacji nie ma ich. No poza tym od braku drugiej anteny, ale póki co wisi mi to ;) Kiedyś podepnę zwykłą FM i tyle.

Jak wygląda system antenowy widać np. tutaj: https://ford.7zap.com/pl/car/48/code.eu,1.14367,2.27086,4.43740,6.23674,7.29708,12 .35745,15.50615,17.48841/0/1703/16168/70612/
Niestety wymaga przeciągania kabli pod dachem na tył auta. Ale jakbyś robił kamerę, to wtedy możesz za jednym razem.

Swoją drogą umieszczenie modułu sync w B-maxie jest chyba najlepsze do wymiany. Zaraz pod schowkiem z idealnym dostępem.

Przypomniało mi się, drugie USB w tym module jest aktywne, ale jak planujesz zmienić na 1.1 z polskim sterowaniem głosowym, to będzie już tylko jedno USB w module. No i potrzebujesz buźki na kierownicy do VC.

Jeszcze popatrzyłem, jeśli masz datę produkcji po 1.03.2013, to montaż czujników powinien być bez zmiany BCM (GEM), bo jest tylko 1 rodzaj po tej dacie. Wcześniej była wersja z i bez czujników.

ELM po BT odpada, chyba, że chcesz mieć warzywko z B-maxa ;) Tylko kabel, np. polecany tutaj Viaken. Forscan jako program, bo nie pamiętam, czy foCCCus działa z B-maxem. Forumowi magicy używają innego softu.

boncio
13-03-2018, 14:32
Dodaję to co widać na schemacie Focusa. Połączenie GPSM-SYNC.
Moduł GPSM ma jeszcze po drodze jedną wtyczkę - taką jak w 2 pliku, więc powinieneś mieć taką wychodzącą z modułu z 4 kablami. Sprawdź po pinach wtyczki Sync.

anonimus.gallus
13-03-2018, 16:09
Dzięki!!! Będę szukał... Masz może gpsm_conn.jpg w nieco lepszej jakości? Trochę ciężko doczytać niektóre opisy.

boncio
14-03-2018, 08:59
Podmieniłem załącznik i teraz jest ok. Wcześniej wrzuciłem png, forum pomniejszyło oraz skompresowało załącznik, dlatego taki nieczytelny był. U mnie było 64kB, a na forum 20... jpga zrobiło odwrotnie, u mnie 64, na forum 95 :)
Dodałem też pdfa z całym schematem audio.

FrogsterPL
14-03-2018, 11:31
A tak z czystej ciekawości, orientuje się ktoś, jakie są różnice między silnikami 1.4 w B-Maxie i Fieście (która ma 96 a nie 90 KM)? Oprogramowanie, różnice w osprzęcie, czy wszystkiego po trochu? Wiadomo, że Ford trochę "wykastrował" te 1.4 żeby napędzić sprzedaż EcoBoostów, ale mimo że zapewne właścicielem B-Maxa nie zostanę, to ta kwestia niemalże spędza mi sen z powiek :D

boncio
14-03-2018, 14:13
Też to mnie interesowało od samego początku. Jest dokładnie 6KM mniej, ale 3Nm więcej :D
Jest jeszcze trzecia opcja - cennikowo-marketingowa, czyli zmiana tylko na papierze, żeby była większa różnica mocy pomiędzy silnikami ;) Bo to w końcu najsłabsza wersja w B-maxie, a Fiesta miała jeszcze 2 kolejne słabsze.
Patrząc na przyspieszenia i Vmax też można dojść do takiego wniosku.

FrogsterPL
14-03-2018, 14:57
Hmm, wydaje mi się, że aż tak w kulki by nie lecieli, żeby dla identycznego silnika podawać różne dane. To by wyszło po kilku pierwszych badaniach na hamowni, przynajmniej jak chodzi o moc - to już jednak trochę duże różnice, żeby je zwalać na błąd pomiarowy. Ale kto wie, może i masz rację, tylko po prostu nikomu nie chciało się sprawdzać wolnossących 1.4 :D

...i tak dobrze, że nie dali wersji 80-konnej z Focusa Mk2 ;)

anonimus.gallus
14-03-2018, 17:26
boncio - ponownie wielkie dzięki za dokumentację! Pomoże mi w doktoryzowaniu się na temacie audio :) Przy okazji 7ZAP podpowiedział mi, gdzie szukać ewentualnego złącza do GPSM. Jeżeli nie ma go pod osłoną lewego trójkątnego okienka, to będę je musiał wydłubać z instalacji, którą dostałem w zestawie.

Przy okazji spostrzeżenie na temat anten - w podstawowej wersji audio, w B-Maxie antena jest pasywna (i tylko jedna). Po zmianie radia na Sony, co prawda da się znaleźć stacje ręcznie i nawet w mieście nieźle grają, ale poziom sygnału jest za słaby dla strojenia automatycznego. Najprawdopodobniej w podstawowym radiu wzmacniacz jest wbudowany w moduł główny (wzmacniając przy okazji wszystkie śmieci zebrane przez przewód antenowy), a w lepszych wersjach został wyniesiony na dach. Mam więc kolejny temat do poprawienia.

Co do mocy silników - rozrzut parametrów na wyjściu z taśmy produkcyjnej jest dość spory. Przymierzałem się już do chipowania mojego nowego nabytku i zauważyłem na wykresach firm tuningowych, że żaden z fordów nie miał mocy niższej niż deklarowana, a niektóre miały ją wyższą nawet o kilkanaście procent. Może w zamierzeniu Forda dla silników wolnossących ma być tak samo jak dla doładowanych, a produkowany od wielu lat silnik ma większy rozrzut w dół niż zakładali. Stąd zadeklarowanie niższej mocy załatwiłoby temat. Ale to oczywiście tylko moje teorie spiskowe :P

boncio
15-03-2018, 10:48
Co do drugiej anteny, to własnie kolega od Focusa zastosował prostsze rozwiązanie, które i ja wykonam. Dodał antenę aktywną taką jak ta: https://www.tme.eu/en/details/7697018/radio-car-antennas/calearo/. Inna tańsza jest tutaj: http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5724044738

A co do mocy, to 100 i 125-konne ecoboosty zazwyczaj mają mały bonus. Za to 140KM nie trzymają mocy. Gdyby nie odległość, to już by B-max miał chipa.

Nielot
16-03-2018, 07:45
Gdyby nie odległość, to już by B-max miał chipa. No właśnie ,ta odległość . Ode mnie jest wszędzie daleko. Może się umówię na chipa w Wrocławiu bo tam wyemigrowała moja córka i jestem tam kilka razy w roku. W prawdzie moje 125 KM jest ok. ale więcej nie zaszkodzi ;)

anonimus.gallus
19-03-2018, 15:25
Ja mam niby blisko, ale też jakoś czasu brak. Wrócę pewnie do tematu w okolicach wakacji, jak mi się trochę sprawy poukładają. No i jak dokończę zaczęte już modyfikacje. :)

A w niedzielę znalazłem chwilę na wymianę głośników w przednich drzwiach. Dla zainteresowanych - do odkręcenia jest 7 śrub z łbami torx 20, żeby zdjąć panele drzwiowe (3 "małe" - 1. od spodu drzwi, 2. i 3. pod opaską wokół przełączników szyb oraz 4 "duże" - 1. po klamką - przykryta zaślepką, 2. pod odblaskiem na krawędzi drzwi, 3. i 4. pod przełącznikiem szyb). Trzeba też zerwać pionową osłonkę przy szybie. Później już tylko kwestia siły i odwagi ;) przy zrywaniu tapicerki. Same głośniki przykręcone są trzema śrubami z łbem 6-kątnym, bodajże 8mm (ale nie jestem pewien).

Samo założenie głośników Sony z przodu nie wpłynęło jednak już tak bardzo na jakość dźwięku, jak wymiana modułu radia. Wyraźnie wzmacniacz w podstawowym radiu jest dużo gorszej jakości niż w Sony. Podejrzewam, że wymiana radia z wersji "średniej" na Sony nie dałaby już tak odczuwalnych efektów i wówczas wspominane wcześniej 90% zysku jakości na głośnikach i 10% na radiu byłoby bliskie prawdy. Przy mojej sytuacji i niedokończonej jeszcze wymianie z tyłu powiedziałbym, że to raczej 50/50. To, co dzięki głośnikom Sony się zdecydowanie poprawiło to dynamika i maksymalne natężenie. Ale już sama konstrukcja tych głośników (większa cewka i sztywniejsza membrana) sugerowała, że musi tak być.

Przy okazji dokopałem się też do złącz przy lewej szybce trójkątnej. I faktycznie znalazłem tam coś, co pasowałoby na przyłącze modułu GPSM. Niestety umiejscowienie i kolory przewodów nie pasują do opisu z C-Maxa. :( Co ciekawe, na zdjęciach dołączonych do różnych aukcji zauważyłem, że wiązki do GPSM np. z Fosusa mają 4 przewody, a z Fiest 5. U mnie na kostce przewodów jest 6 :/ Muszę jednak prowadzić dochodzenie dalej lub po prostu kupić gdzieś oryginalną wiązkę. ;)

Z rozpędu wymieniłem też przyciski na kierownicy (uwaga na bardzo krótki przewód pod poduszką powietrzną) i moduł Sync na wersję 1.1. Niestety nadal nie znalazłem wsparcia w kwestii przeprogramowania samochodu. Kolega mayyak jest chyba mocno zajęty, bo korespondencja z nim idzie bardzo powoli, a nie chcę się też narzucać. Macie może pomysł, z kim jeszcze w Warszawie lub okolicach mógłbym próbować nawiązać współpracę?

Ciekaw byłem też, czy w łatwy sposób uda mi się "zautomatyzować" klimę. Niestety nie - co widać na załączonym zdjęciu. Panele mają częściowo różne złącza, co wynika za pewne z dodatkowych modułów potrzebnych do "klimatronika" (czujniki naświetlenia i temperatury, jakiś moduł wykonawczy itp.) Ten temat w związku z tym porzucam.

boncio
19-03-2018, 17:03
wymiana radia z wersji "średniej" na Sony nie dałaby już tak odczuwalnych efektówTeż o tym pomyślałem. A ja miałem właśnie 1 model poniżej Sony. A w ogóle u mnie chyba jest wzmacniacz anteny, bo wyszukiwanie automatyczne mi działa poprawnie.

Testowo moduł GPSM możesz położyć za wyświetlaczem. Bez problemu złapie fixa. Ja tam mam antenę do nawigacji. Jeśli to tylko zdjęcie osłony słupka, to postaram się zobaczyć jak jest u mnie. Jak nie zapomnę ;)

Tylne boczki zdejmuje się ciut gorzej, bo dostęp słaby, a sam plastik mniej sztywny. Ułatwię Ci trochę ;) 2 śruby są pod plastikową małą osłoną przy progu (osłona na wcisk), 2 kolejne w tym malutkim schowku obok przełącznika szyby pod gumową nakładką. Po wyjęciu tego schowka/przełącznika są kolejne dwie. Plastik na słupku też trzeba zdjąć. Za to demontaż tylnego boczku można robić też od góry, bo nie nachodzi na drzwi.

W Warszawie kojarzę jeszcze kolegę BrudnyHenryk. Poszukaj w tematach o zmianie mocy, modyfikacjach Focusa i Fiesty. Liczebność aut kilkanaście razy większa, a tam się "reklamują".
Swoją drogą przetestuj automatyczne ryglowanie centralnego po ruszeniu (jeśli byś chciał oczywiście), bo u mnie nie zadziałało :(

Mnie to jeszcze zaciekawił sposób montażu bocznej szybki na plastikowe kołki ;) Widziałem to wcześniej, ale zapomniałem wspomnieć.

anonimus.gallus
27-03-2018, 12:09
Poczyniłem kolejny krok w stronę końca wymiany sprzętu audio - zainstalowałem anteny. W przypadku głównej anteny wymieniłem wiązkę. Oryginalna, w przypadku podstawowej wersji radia, kończy się przy antenie samym oczkiem z nakrętką 8mm. Do bogatszej wersji dochodzi wzmacniacz i przewód zasilający. Uparłem się też i przepchnąłem w końcu przewody od radia pod deską. Musiałem zerwać jeden z zaczepów, do którego nie ma dostępu bez rozbierania kokpitu. Stary przewód wykorzystałem jako pilota do przeciągnięcia nowej wiązki. Posłużył mi później jako przedłużacz do dodatkowej anteny.

I właśnie na temat anteny dodatkowej kilka słów. Kupiłem zestaw od Fiesty (pasować będzie od wielu innych Fordów, ale też być może od Volvo lub Jaguara) w skład którego wchodzi wzmacniacz i blaszana antena na przewodzie. Tak naprawdę istotny jest wzmacniacz, ponieważ za antenę z powodzeniem posłuży nawet dobrze dobrany i w miarę rozprostowany kawałek zwykłego przewodu. Natomiast wzmacniacz musi być w wersji bez konektora zasilania, ponieważ w tym przypadku jest on zasilany przewodem antenowym (wewnątrz jest filtr, który oddziela składową stałą, czyli zasilanie, od sygnału radiowego). Sam wzmacniacz wraz z anteną, w wersji ekstremalnej, podłączyć można bezpośrednio do końcówki wiązki przy prawym okienku lub pod kokpitem - działa to doskonale. W podziemnym garażu radio odbierało większość lokalnych stacji razem z RDS, podczas gdy na pasywnej antenie dachowej nie chciało. U siebie rozciągnąłem całą instalację z prawej strony dachu, możliwie do tyłu auta. Zdjąłem tylko uszczelkę i wsunąłem wszystko w podsufitkę. Trzeba tylko uważać na poduszkę powietrzną (kurtynę) i tak wszystko poukładać, żeby nie przeszkadzało w jej działaniu i jej nie uszkodziło. Inna sprawa, że nie wiem czy takie umieszczenie anteny ma do końca sens, bo przewód jest za krótki, żeby dotrzeć do tyłu auta pod jakiś plastikowy element i antena znajduje się zaraz pod blaszanym dachem. Odpinając na przemian przewody sprawdziłem, że radio bez problemu przełącza się z jednej anteny na drugą i obydwie dają wystarczający poziom sygnału, więc póki co tak zostawiam.

Do końca przemiany pozostał mi jeszcze:
1. mikrofon - ale to wiąże się z wycięciem większego otworu w podsufitce na nową ramkę z lampką i mikrofonem właśnie, więc poczekam z tym do ostatniej chwili.
2. GPSM - nie znalazłem wiązki dachowej u żadnego sprzedawcy, więc wielka prośba boncio - jeżeli mógłbyś sprawdzić i np. obfotografować połączenia u siebie, to bardzo byś mi pomógł. Oprócz złącza przy lewej szybie i w samym module jest też najprawdopodobniej jeszcze jedno w podsufitce, pod lampką.
3. przekonfigurowanie samochodu - nie mam niestety szczęścia do speców z forum i póki co żaden, z trzech do których pisałem, nie odpowiedział :( Mam ELMa z przełącznikiem do Forda (niestety nie jest to Viaken, a ustrojstwo jak na zdjęciu), więc może spróbuję sam (może nie zabiję sobie auta przy okazji ;) ). Od którego programu powinienem zacząć próby? FORScan? ELMConfig?

Co do plastikowych kołków w szybie bocznej to chyba służą wyłącznie do pozycjonowania. Sama szyba przyklejona jest tak samo jak przednia, na której z resztą też są takie kołki, tyle że ze względu na jej rozmiar nie rzucają się tak w oczy :)

totek2
27-03-2018, 12:18
Od którego programu powinienem zacząć próby? FORScan? ELMConfig?
forscan.

anonimus.gallus
27-03-2018, 12:20
Dzięki! Zabieram się do nauki :)

boncio
27-03-2018, 20:30
mógłbyś sprawdzić i np. obfotografować połączenia u siebie, to bardzo byś mi pomógłPostaram się. Problem tylko taki, że w tym i przyszłym tygodniu jestem w podróży. A może jeszcze kolejny tydzień... Na święta i weekend wracam do domu, ale mało w nim będę... Przy lampce nie widziałem złącza innego niż mikrofon, ale może się schowało.
Plastik wokół trójkątnej szyby jest na spinki?
Aktualnie ujeżdżam C4 grand picasso i tak niewygodnego fotela kierowcy dawno nie miałem... Pomijam durne patenty... Marzy mi się maxik Forda :( B czy C bez różnicy i tak będzie 1000 razy wygodniej.

anonimus.gallus
28-03-2018, 09:50
Poczekam :) Niestety mam większy problem - jest duża szansa na to, że konfiguracji w moim aucie nie da się łatwo zmienić. :( Szukam w okolicy kogoś, kto posiada UCDS i potrafi go używać - zgodnie z sugestią, jaką wczoraj otrzymałem (@totek2 - dzięki jeszcze raz!!!).

Ramka szyby trójkątnej nie ma spinek, a pod nią jest pianka, którą trzeba wyjąć. Ja natomiast wyciągałem to po wcześniejszym zdjęciu osłony słupka (na 3 spinkach) i nie wiem, czy można wyjąć samą ramkę.

boncio
28-03-2018, 10:34
konfiguracji w moim aucie nie da się łatwo zmienić.A to czemu? Konkretnie w Twoim, czy ogólnie w B-maxie?
nie wiem, czy można wyjąć samą ramkę.Z tego co widać, to nie, trzeba wcześniej zdjąć osłonę słupka, bo ona nachodzi na ramkę szybki.
UCDSa mają Ci, których poleciłem i z którymi miałeś problem z kontaktem.

anonimus.gallus
28-03-2018, 13:30
A to czemu? Konkretnie w Twoim, czy ogólnie w B-maxie?

W moim na pewno, ale jeżeli dobrze zrozumiałem, to dla całej grupy B-Maxów nie ma kompletu informacji na serwerach.


UCDSa mają Ci, których poleciłem i z którymi miałeś problem z kontaktem.

Będę jeszcze próbował się do nich odezwać, ale cóż, nic na siłę... :(

W międzyczasie znalazłem dwa ogłoszenia firm/osób zajmujących się zmianą konfiguracji na popularnym serwisie z ogłoszeniami. Chwalą się, że zmian dokonują "w przystępnej cenie". Zobaczę co potrafią. Przecież na tym etapie już się nie mogę poddać ;)

Matjan
28-03-2018, 17:28
heh ja mysle nad jakimis wizualnymi dobrociami do bmaxa. radio mi nie przeszkadza, moze juz przesterowanie ze zmeczenia glosnika od niezapietych pasow...

nad czym mysle...
koła 18 z fiesty mk7 - http://allegro.pl/ford-fiesta-mk7-mk8-st-alufelgi-18-2018-i7230743836.html

orientuje sie ktos, czy bylby problem z zalozeniem? opona powinna byc 205/40/18 o ile sie nie myle, ale myslalem nad 205/45/18 zeby bylo wieksze, aczkolwiek nie iwem czy nie za duze...
ktos zna sie bardziej na temacie kol/opon moze? ktos juz dokonywal jakis zmian? :)

tutaj facet ma 18 205/35/18 - https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/23000002_10214312857119285_2802779054254013686_o.j pg?_nc_cat=0&oh=cd6761d42fbad024916d48d4b1d9beea&oe=5B2EDA2C
obnizony o 3cm
tyl poszerzony o 2,5, prosz 2,0cm

FrogsterPL
28-03-2018, 19:06
Matko jedyna, nawet nie chcę myśleć, jaką "deską" musi być ten obniżony B-Max na 205/35 R18 O_O Z tego co widzę, największym homologowanym rozmiarem jest 205/45 R17. Zamiennikiem dla tego rozmiaru byłby 205/40 R18 (+0,8% na średnicy).

Matjan
28-03-2018, 20:25
zauwazylem, ze premierowy bmax ma 205/40/18 - http://bi.gazeta.pl/im/3/9187/z9187323IE,Ford-B-Max---Salon-Genewa-2011.jpg

ale felga 5x108 chyba z jakiegos focusa :) w kazdym razie optycznie mi sie podoba.
bez obnizania ta felga z fiesty + dystans 2cm i powinno dzialac :)

Matjan
29-03-2018, 14:09
btw mam na sprzedaz takie alusy
https://www.olx.pl/oferta/felgi-aluminiowe-16-4x108-plw-proline-ford-citroen-peugeot-itd-CID5-IDqpV9T.html

dostalem je z b-maxem ale mi sie nie podobaja, stad na sprzedaz...

gregor19710112
30-03-2018, 07:20
Fakt Majtan nie są za ładne :)

gregor19710112
05-04-2018, 18:11
tak z całkiem innej beczki może wiecie po co można wyłączać panel do ogrzewania wnętrza czy jest jakieś uzasadnienie tego ?? przecież można wyłączyć wentylator i już

boncio
20-04-2018, 14:53
wyłączać panel do ogrzewania wnętrzaZamyka się obieg wewnętrzny.
A w przypadku automatycznej klimy wyłącza jeszcze całkowicie wentylator, bo pokrętłem nie można.
anonimus.gallus próbowałem ostatnio zdjąć osłonę słupka, ale tak twardo siedziała, że dałem sobie spokój póki co. Plastik się wyginał, ale nadal twardo siedział w 2 zatrzasku.

Koło lampki sufitowej nie znalazłem żadnej dodatkowej wtyczki, więc jeśli jest to pod osłoną czujników na szybie.

A w międzyczasie u siebie wymieniłem lampkę sufitową z tyłu na taką samą jak przód i mam poza lampkami do czytania dodatkowo dwie bursztynowe diodki oświetlające środek kanapy :D Kolejne etapy ambient w planach :P
Długość kabli z żadnym zapasem u mnie...

biner
28-04-2018, 21:24
PCM - Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Nr części: FS7A-12A650-AED (latest known: FS7A-12A650-AEE)
Strategia: FS7A-14C204-ADE
Hardware type: DG1A-12B684-AB
Całkowity (przebyty) dystans: 35470.0 km

jestem po przegladzie i teraz mam takiego loga. Tego wytluszczonego nigdy nie mialem, ktoś podpowie co to jest ??

Nie wiem czy mi czegoś nie nagmerali i nie wrocili do 203

totek2
28-04-2018, 21:32
Nr części: FS7A-12A650-AED (latest known: FS7A-12A650-AEE)
ważniejsz jest dla Ciebie strategia niż nr części.
olej :)

biner
28-04-2018, 21:34
zaciekawiło mnie to, bo grzebali w sofcie i nigdy nie mialem tego w log a dzisiaj po ich manewrach pojawiło się, ale dzięki za info

totek2
28-04-2018, 21:39
a tak mnie teraz tknęło, dlaczego piszesz w wątku o b-max? :)

biner
28-04-2018, 21:40
ups sorki :) coś mi się pokiciało

boncio
14-06-2018, 10:27
Kolejny mod P&P, tym razem DAB, a przy okazji prawdziwe radio Sony, bo to co było w komplecie z nawigacją z 2015 roku (Radio NG AHU) to okazało się, że grało tak samo jak to moje fabryczne, tyle że miało 2 anteny.
Teraz rozumiem o co chodziło jak wszyscy pisali, że nawet na zwykłych głośnikach po założeniu Sony gra im znacznie lepiej. Po prostu od pewnego momentu Ford oferował 2 standardy Sony i tylko to z DAB było 100-procentowe. Co ciekawe w C-maxie wersja z DAB jak i fabryczna bez DAB gra tak samo. Ale wymieniłem na DAB.

Radio do B-maxa kupiłem za całe 75zł od... C-maxa model AM5T-18C815-XN z tego samego roku co auto. Jedyna różnica między nimi to górna metalowa obudowa z innym mocowaniem do auta. 4 śrubki i pokrywa jest zamieniona.
W gratisie dostałem jeszcze CD :D Nie mój klimat niestety.

Oczywiście trzeba zmienić konfigurację auta, aby DAB działał i nie było błędu konfiguracji. anonimus.gallus Forscan+viaken to pięknie ogarnia.

Modele dla B-maxa są identyczne z tymi do Focusa i mają numery BM5T-18C815-Xx (duzy X oznacza Sony DAB, a mały x dowolna litera większa od F, bo F mi nie działało w B-maxie). Jedyna różnica między tymi od C-maxa/Fiesty, a B-maxa/Focusa to właśnie górna obudowa. Powyższe jest słuszne do roku 2014, od 2015 jest nowe nazewnictwo i są właśnie radia NG AHU, np. EM5T-..., które mają inną górną pokrywę! Też występują w wersji DAB i pewnie Sony, ale nie wiem jakie modele. Możliwe, że te z końcówką -XHK.

Jakby ktoś chciał tylko DAB to może szukać z końcówką -Hx. Generalnie polecam, bo jakość jest sporo lepsza od FM i jest to rozwiązanie przyszłościowe, choć na razie jest mało stacji i tylko PR. Ja ok 15km od nadajnika znalazłem wszystkie 9 stacji DAB nie posiadając wzmacniacza antenowego!
Najbezpieczniej wymienić na radio z tego samego roku. Bo ja z tym z 2015 miałem czasem problemy z uruchomieniem wybierania głosowego, jakby guzik z buźką był niekatywny. Teraz jest znowu ok.

Testowałem też radio z 2011 roku (końcówka -XF) i niestety taka zamiana nie jest możliwa, bo nie ma foni AUX BT lub USB mimo, że piosenka gra. Wynika to pewnie z faktu, że w 2011 nie było Sync i jest inne okablowanie. Co ciekawe info o piosence słychać.

Planowałem też podłączyć mały głośnik cetralny jak w C-maxie, ale nie miałem wczoraj schematu pod ręką, żeby potwierdzić gdzie wpiąć piny.

Za to mogę już wymieniać radia w B-maxie na czas ;)

boncio
09-10-2018, 20:18
Z dziennikarskiego obowiązku napiszę, że B-max przeszedł "kurację odchudzającą" w TuneFORCE. Jako, że seria była bogata (prawie 135KM) to przyrost mocy jest relatywnie mały, ale już momentu przybyło więcej.
Żona powiedziała, że kocha to auto teraz ;)

Sorenyy
15-10-2018, 11:53
Wow, ale tu jest informacji! Przeczytałem cały wątek z zaciekawieniem :)

forman
05-06-2019, 22:41
Planuję wymienić wyświetlacz 3,5 cala mono na 5 cali color F1BT-18B955-Dx (mam radio 0-9 z SYNC 1.1). Czy daszek z ramką bedzie pasował ? Czy otwór w ramce bedzie ok pod 5 cali ? Czy wejście na kartę SD bedzie dostepne?

boncio
07-06-2019, 15:03
Czy daszek z ramką bedzie pasował ? Czy otwór w ramce bedzie ok pod 5 cali ? Czy wejście na kartę SD bedzie dostepne?
Na wszystkie 3 - NIE.

Daszek jest całkowicie inny, wyższy, ma inne proporcje otworu na ekran i poza otworem na SD ma jeszcze kratki wentylacyjne od góry, aby nie ugotować go.

forman
08-06-2019, 21:03
Na wszystkie 3 - NIE.

Daszek jest całkowicie inny, wyższy, ma inne proporcje otworu na ekran i poza otworem na SD ma jeszcze kratki wentylacyjne od góry, aby nie ugotować go.

Dzięki za info, navi fabryczna mnie nie interesuje najważniejsze by upchać 5 cali i spróbować ten kabelek https://allegro.pl/oferta/adapter-kamery-cofania-w-ford-z-monitorem-sync-1-7342301276 + moduł wifi mirrorlink wpięty w gniazdo kamery cofania. Docelowo chce wyswietlać navi z fona.

boncio
12-06-2019, 13:04
A to na wstecznym zamierzasz tylko jeździć? :570: Ewentualnie poniżej 10km/h jak masz czujniki parkowania z przodu i przycisk do nich. Dodatkowo dopiszę, że auto wyłącza obraz kamery po ok minucie na postoju.
Jak zamierzasz zmusić wyświetlacz sterowany cyfrowo to pokazywania obrazu tylko z wejścia kamery?

Kabelek pewnie własnej roboty wykonany dzięki np. mnie, bo pokazałem sposób podłączenia tutaj. Jeszcze było tylko 1 miejsce, gdzie to było. Opis jak i zdjęcia skopiowane ze strony carsolutions. Nawet się komuś nie chciało przeredagować, tylko wrzucił z translatora...

Otwór na kartę SD służy tylko do wkładania i wyjmowania, nie jest potrzebny w innym celu.

forman
17-06-2019, 22:42
Wykorzystanie wstecznego lub światła cofania do podania sygnału zasilania i docelowo video na monitor mnie nie interesuje. Musze sprawdzic czy nawigacja przełączy się w tryb video automatycznie po podaniu sygnału video z nadajnika (albo video grabbera albo docelowo wifi mirrorlink). Gdzieś znalazłem że gdy bezprzewodowy transmiter video był włączony ale bez źródła obrazu to nie chciało działać. Po pojawieniu się sygnału monitor przełączał się na podgląd.

boncio
18-06-2019, 12:15
nawigacja przełączy się w tryb video automatycznie po podaniu sygnału video z nadajnika
Powodzenia, ale w programowaniu sterowników auta ;)

Przeczytaj co napisałem powyżej, potem jeszcze raz i tak aż do skutku...

Wejściem kamery w ekranie nawigacji 5" steruje cyfrowo BCM. Po wrzuceniu wstecznego lub włączeniu czujników parkowania, BCM cyfrowo komunikuje się z ekranem, aby ten aktywował wejście video. Tak i tylko tak. Ekran jest w tym przypadku slavem. Chociaż sam obraz kamery jest nadrzędny.

Podanie sygnału na to wejście nic nie da, bo u mnie jest kamera zasilana cały czas, a obraz jest tylko w tych przypadkach, co przewidział Ford.

Poza tym powtórzę, ekran po minucie na postoju wyłącza wejście video nawet jeśli nadal włączone są czujniki. Tak samo wyłączy jeśli prędkość przekroczy 10km/h.

forman
26-06-2019, 15:50
Hmmm.. czyli wychodzi na to że łatwo nie będzie ��

elektronik12
09-04-2022, 20:45
Mam najnowszą wer do SYNC 1.1 dziś wgrana i gada po Polsku.
link
http://chomikuj.pl/elektronik12/B+Max+Sync+1.1+PL
Polecam działa bez problemu.
Rozpakować na pena Fat32 podłączyć do auta w USB wybrać aktualizuj i po 20 min jest polski lektor.

irosz
26-07-2022, 06:48
Cześć wszystkim, kupiłem b-maxa z 2017 podstawowym audio i chciałem zrobić upgrade do wersji sony z sync 1.1. Przeczytałem chyba wszystkie możliwe posty na forum i zabrałem się do pracy. Kupiłem zestaw sony z netu.

Radio – BM5T-18C815-XL (radio ahu dab)
wyświetlacz – C1BT-18B955-CG
panel - AV1T-18K811-SA
moduł BT – wersja sync z polskim lektorem oprogramowanie 5.11
wiązka Komorowski z GPSM

Wszystko pięknie zagrało, do momentu uruchomienia w samochodzie. Radio zachowało się tak jakby wczytało starą konfiguracje radia z samochodu. Wiedziałem że tak się stanie, był taki przypadek na opisany kilka postów wcześniej przez anonimus.gallus. Zabrałem się za konfiguracje forscanem i udało mi się prawie wszystko.

Ustawienia Forscan w IPC:
Samochodowa elektronika użytkowa – Odtwarzacz płyt CD (pojedynczy) wysokiej wersji z radio AM/FM.
Sterowanie głosem – Extended Speech Recognition
Digital radio reciver – Without Digital radio system (nie mam anteny DAB)
System głośnomówiący Bluetooth – Sync G1 (BT-Phone, BT-Audio, SMS), NOT FOR VCC
Touchscreen – with display, no touchscreen, colour, MFD 4
Język sterowania głosem – nie skonfigurowano (nie ma wyboru języka polskiego)
Audio buttons on steering wheel – audio buttons in steering Wheel (jak wybiorę wersje „with audio buttons and MFD remote controller In steerind Wheel” nic nie zmienia sterowanie głosowe mam na manetce od kierunkowskazów)
Handsfree telemute function – with handsfree telemute function, video+audio and browser
Integrated Control Panel (ICP) – Branded ICP (wybór „Extended ICP” nic nie zmienia).

Dostaje błędy drugiej anteny (w starym radiu miałem tylko jedną).
Nie wiem jakie opcje zmienić żeby przestał wywalać błąd systemu pomocy (wiem że jest to związane z GPSM).
Mam jeszcze błąd niekompatybilności modułu audio.

Czy mógłby ktoś pomoc? Wskazać co zmienić w forscanie żeby b-max zagrał bez błędów?

Z góry dzięki za pomoc.

Antej
26-07-2022, 08:38
Dostaje błędy drugiej anteny
zostanie

błąd systemu pomocy
wynika to z niekompatybilności APIM z RCM, trzeba skonfigurować

irosz
26-07-2022, 11:47
wynika to z niekompatybilności APIM z RCM, trzeba skonfigurować
Czy możesz rozwinąć temat konfiguracji? Będę wdzięczny.

Antej
26-07-2022, 12:08
pewnie w APIM masz ustawione wzywanie pomocy, więc trzeba je skonfigurować lub wyłączyć
na forum masz temat o dokładaniu Sync i wszystkie potrzebne informacje

irosz
26-07-2022, 14:05
Więc znalazłem informacje o tym co trzeba zmienić w RCM na stronie Forscan-a. Z racji tego że to B-max to ustawienia RCM od FF mk3 nie pasują. Trzeba się szukać informacji o Fieście MK7.
Niestety zmiana ustawień z forum forscan:
Hi Guys,
I managed to solve the problem and now the emergency assistance is working perfectly.
Below is the required change to the RCM module's AS-Built configuration:
Line 737-02-01 YXXX-XXXX-XXX
CHANGE Y FROM 4 TO C
Thanks.
nie zadziałała ja w tym bloku mam inne wartości w miejscu "Y" mam "5".
Nie mam dostępu do modułu APIM nie wiem dlaczego.
Nadal mam błąd w module ACM - U2101:00-2F (konfiguracja modułu niekompletna) ale nie wiem które ustawienia zmienić w Forscan-nie żeby tego błędu nie było.
Czy ktoś konfigurował Fiestę bądź b-max-a i wie co zmienić?

PS. konfiguracje forscanem robię w module IPC tak jak to jest w Fieście mk7.

krczydar
18-09-2023, 18:00
Witam. Jakiś czas temu kupiłem córce B-maxa 1.0 eco boost z 2014 roku. Czy jest szansa dołożyć do niego kamerę cofania, aby wyświetlała się na tym wbudowanym wyświetlaczu? Robiłem takie coś jakiś czas temu w mondeo, i nie było większych problemów. Czy tu też da się to zrobić?

Antej
18-09-2023, 19:20
Tak.