Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2015- ] 2016 wybor silnika - 2.0 diesel 150 i 180 koni.


KrzychuSM
11-10-2017, 21:07
Witam grupowiczow. Przymierzam sie do kupna forda smaxa titanium 2016 rok. Zauwazylem glownie 2 rodzaje silnikow 2.0 diesel 150 i 180 koni. Na ktorym silniku sie najlepiej skupic? Ktory bedzie lepszy? Wiadomo nie chodzi o osiagi a o awaryjnosc i trwalosc. Bede wdzieczny za podpowiedzi. Pozdrawiam. Krzysiek

slawek-kali
11-10-2017, 21:09
Te same silniki.. 150KM mozna fabrycznie podciagnac na 180KM.

Chyba juz znasz odpowiedz.

stingerA6
11-10-2017, 21:22
Lub zaszaleć i kupić 120 kuni...to to też ten sam silnik z opcją podciągnięcia do 180

santin
12-10-2017, 08:34
:-) ja tam polecam wersje 210 kucy - jakoś ten słoń wtedy jedzie. Of kors spalanie też ma większe :(

drout
12-10-2017, 12:19
Ten 180 to niestety nie jedzie a jeszcze z 4x4 to już dramat. 210 niby tez dupy nie urywa ale nie jest już tak źle.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

bukox
12-10-2017, 12:43
180 KM/400 Nm w dieslu nie jedzie? Chyba trochę przesadzacie Panowie. To nie jest samochód sportowy tylko minivan.

santin
12-10-2017, 13:05
180 KM/400 Nm w dieslu nie jedzie? Chyba trochę przesadzacie Panowie. To nie jest samochód sportowy tylko minivan.

Już była taka dyskusja tu na forum kiedyś. Nie wiem jak 180PS, ale powtórzę to co już kiedyś napisałem. Ta dwójczka z przodu przy tej wadze auta, sprawia tylko to, że autem da się jeździć dynamicznie (nie mylić ze sportem) i nie ma problemów przy wyprzedzaniu(do pewnej prędkości of kors), jednak jest to okupione żonglowaniem biegami.
Na autostradzie jednak dostaje zadyszki tak od 140 i kompakty nie raz już mnie zadziwiły - waga i buda robią swoje.
Zresztą dla mnie wystarcza - nawet nie chcę się zastanawić jak rzucałoby młodym gdyby było więcej mocy pod maską :-)

A wracając do tematu wszystko zależy jak jeździsz KrzychuSM, niektórym pewnie styka nawet 120 kucy.

Co do bezawaryjności to za dużo póki co się nie dowiesz - w mondeo te silniki są od 2014 i jeżdżą dalej. Na niemieckich forach w S-Maxach już zdarzają się przebiegi (jak i u nas - patrz użytkownik citrovit --> https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2867560&postcount=22) powyżej 200 tysięcy - i jeżdżą dalej, więc tragedii nie ma.

Powodzenia w wyborze!!
Jak się obawiasz wynalazku biturbo + powershift to szukaj tak jak poleca slawek-kali wersji 150 kucy, potem mapę silnika zmienisz, a to co zaoszczędzisz będziesz mógł na lepsze wyposażenie wydać :)
Będzie pan zadowolony

latar
12-10-2017, 16:05
Niestety ale Octavia 150KM w dieslu objeżdża S-Maxa 210KM :/

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

woro_woro
12-10-2017, 17:55
Jeśli nie chcesz automatu to bierz 120 i przestaw na 180. Jesli chcesz automat, to 150 i przestaw na 180. Za roznice w cenie weź ledy.

AJU
12-10-2017, 18:41
Kolego nie porównuj Octavi do s-maxa troche inne gabaryty i waga wiec bez uzasadnienia porównanie juz chyba leprze to sharana i ciekawe czy tez taki mocny jest, mysle ze nie

woro_woro
12-10-2017, 19:04
latar pewnie wspomniał o Octavii bo akurat miał z nią do czynienia. Odpowiednikiem Sharana jest Galaxy. A poza tym w grupie VW skrzynie DSG pozwalają urwać trochę czasu... Bez porownania z PS.

domadm
12-10-2017, 19:15
Jeśli nie chcesz automatu to bierz 120 i przestaw na 180. Jesli chcesz automat, to 150 i przestaw na 180. Za roznice w cenie weź ledy.

w ofertach piszą o tym 120KM że to pojemność 1.5!?
150 da się prosto przestawić na 180, a 120 też?

stingerA6
12-10-2017, 19:18
Są wykastrowane do 120 koni odmiany 2.0 tdci, które można "podnieść" do 180

woro_woro
12-10-2017, 21:54
Aż wszedłem na konfigurator.
2.0 TDCi 120 KM FWD

latar
12-10-2017, 23:24
Kolego nie porównuj Octavi do s-maxa troche inne gabaryty i waga wiec bez uzasadnienia porównanie juz chyba leprze to sharana i ciekawe czy tez taki mocny jest, mysle ze nieA dlaczego nie?
Gabaryty inne ale i moc inna. Moim zdaniem odniesienie do poziomu mocy jest zasadne. Octavia 150KM to według każdego żaden diabeł ale S-Max 210KM to już bez przesady bo przecież dzieci będę woził.
No to ja napisałem po organoleptycznym teście jak jest. Octavia 150KM DSG jest szybsza od S-Maxa 210KM PS. Sprawdzone empirycznie kilka razy.

Napisałem to tylko po to aby unaocznić jaką rakietą jest S-Max 210KM.

Swoją drogą ta sama Octavia jest już znacząco szybsza od nowego BMW 520d xDrive, seria G30.

A jeśli o mnie chodzi to niestety: mam kompleks tego karła:/ Podobna ale po chipe w okolice 185KM notorycznie objeżdża mi pekaeSa. Za to jak przyjdzie do zakrętów to to czeskie coś na belce zostaje jeszcze przed pierwszym apexem :619:

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

drout
13-10-2017, 11:31
Jedyne rozwiązanie to 210 chip i czekać aż ktoś rozkmini chip PS

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

MAG
13-10-2017, 18:01
Póki co jedyne rozwiązanie to 2,0 EB do którego wkładamy hybrydę, duży IC, DP i Sportcat i po strojeniu cieszymy się ponad 300-konnym autobusem ... :619:

cliner
13-10-2017, 19:31
Co wy tam Macieju ciągle o 300 kucykach prawicie...za mało pod stopą teraz?:diabelek:

KrzychuSM
15-10-2017, 11:13
Akurat ten co mam na oku ma 180koni.Bardziej mysle o trwalosci tych aut, bedzie jeszcze na gwarancji wiec jak sie ma podniesienie mocy jezeli ktos chcialby to zrobic na gwarancji? Mozecie zobaczyc auto tutaj (to anglik bo tu mieszkam):
https://www.motorpoint.co.uk/autotradervehiclelocator?vehicleid=201708108213848&VRM=CE66NVP&extref=736358

woro_woro
15-10-2017, 12:52
Na gwarancji nie ruszaj nic.
Ja sądziłem że wybierasz nowego. Jeśli używany to liczy się bardziej jego historia niż wersja silnika. 2.0 TDCi to jest sprawdzona konstrukcja. Jest na forum kolega citrovit co nakręcił 600kkm poprzednim 2.0 W nowym ma już 200kkm. Poszukaj jego posta o teście krótkoterminowym długodystansowym :)

KrzychuSM
15-10-2017, 17:07
Tu auta sa sprawdzane i co najlepsze czesto mozna auto oddac jezeli Ci nie odpowiada. Warto tu kupowac w komisie (ciezko trafic swieze auto od prywatnego), poza tym prywatnie jak juz znajdziesz to i tak w takiej samej cenie wiec wole komis gdzie jak jest cos nie tak to oddaje i po sprawie (wiadomo jest na to jakis czas w zaleznosci od komisu, pozniej pozostaje tylko gwarancja). Auto roczne wiec nie moglo sie wiele wydarzyc a nawet gfyby wszystko jest w papierach i histori. Jezeli mialo dzwona to musi byc oznaczone przy sprzedazy np C -crash. Dzieki za informacje, wiem juz, ze moge zaufac temu silnikowi. Rowniez komisy maja opinie, biore pod uwage tylko 5 gwiazdek .

kolopeter
16-10-2017, 23:38
Jedyne rozwiązanie to 210 chip i czekać aż ktoś rozkmini chip PS
co do chipu PS. wiem ,ze istnieje przerobka softu dla skrzyni DSG, tylko nie wiem co daje. moglby ktos to mi wytlumaczyc.
Ok poczytalem. jakby kogos interesowalo, to tu ladnie opisali :
http://vtech.pl/oferta/chiptuning/chip-tuning-dsg.html

KrzychuSM
24-02-2018, 20:36
Wpadłem się tylko pochwalić odpowiedzieć na jakieś pytania gdyby ktoś miał.
https://youtu.be/iCWlhnexyeA


Pozdrawiam

JACOREK05
26-02-2018, 10:42
Mam pytanie wiem że silnik 2.0 150 koni spokojnie wykręcę na 180 ale czy przy skrzyni ps pociąga to za sobą jakieś. Dodatkowe koszty lub problemy bo różnica w cenie 2500zł i nie wiem czy dopłacać

cattani75
26-02-2018, 11:17
To jest tylko zmiana parametru. Reszta taka sama.

Golson
26-02-2018, 11:29
Dodatkowe koszty lub problemy bo różnica w cenie 2500zł i nie wiem czy dopłacać

Nie ma sensu. Obecnie za darmo zrobisz z niego 180KM.

JACOREK05
26-02-2018, 11:41
Dzięki za info pytałem bo nie wiedziałem czy te same skrzynie power shift są w obu wersjach silników 150 i 180 km albo jest inne oprogramowanie tych skrzyń i bałem się komplikacji albo dodatkowych kosztów.

cattani75
26-02-2018, 11:43
Jedyna różnica, to brak chromowanych końcówek wydechu w wersji 150 KM.
I chyba jeszcze minimalna różnica w przełożeniu przekładni głównej, przynajmniej w mondeo.