Zobacz pełną wersję : Co zamiast fokusa mk2?


weuek
16-10-2017, 10:09
Baaardzo powoli rozglądam się za następcą fokusa mk2 i chcę sobie dać mnóstwo czasu na znalezienie czegoś, co spełnia takie zachcianki:

1. Silnik przynajmniej 200 Nm i nisko, najlepiej już około 2000 rpm
2. Szósty bieg
3. Brak filtra cząstek stałych
4. Buda węższa niż obecna (1840 mm), ale bagażnik przynajmniej 400 l
5. Wielowahacz z tyłu
6. Cena do 30 000 zł (tak za rok od teraz).

Nie mam uprzedzeń/preferencji co do marki, ale chciałbym uniknąć absurdalnie niepraktycznych rozwiązań typu tarcza hamulcowa zintegrowana z piastą i czujnikiem ABS albo wymiana filtra kabinowego na leżąco z odkręcaniem 3 nakrętek w pół godziny.

Może koledzy mają jakieś sugestie?

kumpel Fordzika
16-10-2017, 11:55
tarcza hamulcowa zintegrowana z piastą i czujnikiem ABS albo wymiana filtra kabinowego na leżąco z odkręcaniem 3 nakrętek w pół godziny.
czyli Foki za burtą :)

weuek
16-10-2017, 12:15
Zdaję sobie sprawę, że ciężko coś takiego wynaleźć.

kumpel Fordzika
16-10-2017, 12:22
Się wcale nie dziwię. Po roku z Fordem drugi raz bym nie wszedł do tej rzeki :D bo świetne właściwości trakcyjne i ogrzewana przednia szyba to za mało.
Interesowałeś się autami KIA ? Nie zapomnij, choć cenią się jak niemieckie.

weuek
16-10-2017, 12:27
Się wcale nie dziwię. Po roku z Fordem drugi raz bym nie wszedł do tej rzeki
Ano widzisz. Najbardziej mi szkoda pozbywac się tego prowadzenia, bo jest naprawdę świetne. Dlatego sztywnobelkowce odpadają.
Interesowałeś się autami KIA ?
Tak, ale diesel bez DPFa to musiałby być starszy niż mój. A niedoładowana benzyna jest... męczna.

kumpel Fordzika
16-10-2017, 12:30
Niedawno czytałem, że mają jakiegoś bardzo udanego diesla bez DPFa i to z tych całkiem nie starych, czyli coś chyba 2010, ale rennnki nie dam uciąć.

weuek
16-10-2017, 12:35
2.0 crdi do 2009. Mało takich. 1.6 to już wolniejsza furmanka niż nasze. I niemal zawsze w bidnej wersji.

kumpel Fordzika
16-10-2017, 13:16
Właśnie, właśnie całkiem niedawno jeździłem ze swoim klientem jako pasażer jego służbową KIA Soul, benzyniarką. Gadka szmatka zeszliśmy na diesle i on ja uparty twierdził, że prywatnie ma diesla 2.0 kupioną w polskim salonie bez DPFa w 2010.
ps
kurde 6 biegów, brak DPF i jeszcze dyyyzel, wielowahacz w 30 tys zł. Uuuuuu to się Panie raczej nie uda :(

weuek
16-10-2017, 13:21
Mógł kupić jakąś z ostatnich wyprodukowanych w 2009 roku. Są też fordy z 2010 roku bez dpf (nie tylko oldskulowe rysie).

Ale nie napisałem nigdzie, że ma być diesel. Wolałbym benzynę, ale o to równie trudno.

kumpel Fordzika
16-10-2017, 13:22
To będzie łatwiej ;)

dorsiu
16-10-2017, 13:35
Honda Civic VIII, ale w wersji sedan, która ma wielowachacz z tyłu, zamiast belki skrętnej, jak popularne UFO, silnik benzyna 1.8 lub 2.0, ten ostatni prawie 201 koni (195 Nm) 6,6 sek. do setki (ale tylko w UFO), kufer w sedanie jest poniżej 400 l, ale znajdź Panie takie cacko w takiej konfiguracji...

kumpel Fordzika
16-10-2017, 13:49
Kolego @Wuek wybacz, że tak częściej się udzielę w tym wątku, ale jakby on także pode mnie :) Bez pośpiechu też się rozglądam

Bardzo sensowne auto.

tak przykładowo
https://www.otomoto.pl/oferta/honda-civic-1-8-140km-4d-mt-executive-salon-polska-serwisowany-bezwypadkowy-ID6zc63r.html
albo :)
http://allegro.pl/honda-civic-sedan-1-8-krajowy-bezwypadkowy-i7002303743.html#thumb/8aaaaaa

weuek
16-10-2017, 14:53
Honda Civic VIII, ale w wersji sedan, która ma wielowachacz z tyłu
O! Tego nie wiedziałem.

kufer w sedanie jest poniżej 400 l.

No to kapota - większy miałem w fabii sedan (440l).

kumpel Fordzika
16-10-2017, 15:10
No to kapota - większy miałem w fabii sedan (440l).
Nie, nie spokojnie, poczytaj w internetach. Bagażnik podobno ustawny i nie udaje za małego. Hondę 5D znam, ale że sedan na wielowahaczowym to też zaskoczony jestem.
Wersja 5D prowadzi się całkiem dobrze, a sedanek pewnie dorównuje fordziawkom.
Tak czy siak biorę na celownik w przyszłości. Ekonomiczny kulturalny silnik 1,8 tyle, że kręcić trzeba :(
Jak to mówi stare przysłowie motocyklistów.
"Honda nie tylko wygląda" :)
produkowana w Turcji i nie rdzewieją, a Focusy w Niemczech i rdzewieją :D

weuek
16-10-2017, 15:40
a Focusy w Niemczech i rdzewieją :D
Mój został złożony w Hiszpanii.

TheVedDesign
16-10-2017, 16:05
Ciekawym wyborem ( notabene sam się nad tym autem zastanawiałem ) jest Chevrolet Cruze HB z silnikiem 1.4 T, prosta budowa, silnik benzynowy turbodoładowany 200nm od 1850obr/min, nawet dobrze znosi Instalacje LPG, jest szósty bieg, nie posiada filtra cząstek stałych :) według danych katalogowych buda jest delikatnie węższa ( 1797 mm ) oraz bagażnik ma 413l pojemności, punkt 5 .... no i tu cały misterny plan poszedł, bo auto ma z tyłu belkę, cenowo można dorwać dość młode auto w przystępnej cenie, często z dobrym wyposażeniem niestety modeli z silnikami 1.4T jest ... bardzo mało. Gdyby nie zawieszenie byłby to wybór spełniający wszystkie wymagania, jak mówiłem na początku sam się zastanawiałem czy zmieniać mojego Focusa MK2, i wśród wielu konkurentów wygrał właśnie ten Chevrolet.

kumpel Fordzika
16-10-2017, 17:07
Mój został złożony w Hiszpanii.
to masz lepszego :)

Bump: Ciekawym wyborem ( notabene sam się nad tym autem zastanawiałem ) jest Chevrolet Cruze HB z silnikiem 1.4 T,
A to nie jest aby jakaś odmiana Opla Astry ?

TheVedDesign
16-10-2017, 18:02
Mój też jest z Niemiec i właśnie będzie miał robione przednie nadkola ( błotniki ) ze względu na rdzę ale to nie czas na to :)


A to nie jest aby jakaś odmiana Opla Astry ?

Jeśli chodzi o konstrukcje jak i silnik to tak :) wiele rozwiązań pochodzi od Opla Astry przez co jest sporo części.

karloss
16-10-2017, 18:09
Ponieważ nie było powiedziane czy diesel czy benzyna, ja bym poszedł na przekór innym: Alfa Romeo Giulietta. Ok bagażnik nie 400litrów, ale praktycznie to samo co focus mk2. Silniki benzynowe z turbo i co najważniejsze (wg mnie) tradycyjny wtrysk - niebezpośredni. Jednostki sprawdzone i bdb. Wygląd, rzecz gusty, ale mi akurat to auto się podoba. Osobiście powoli przekonuję się do fiata/alfy z prostego powodu - robią na prawdę dobre auta i przede wszystkim o lepszej stylistyce niż ford (niestety).

kumpel Fordzika
16-10-2017, 18:24
Alfa Romeo Giulietta marzenie, piękne auto w środku i na zewnątrz rzuca na kolana, ale kasa duża

pers
16-10-2017, 18:24
Tourneo Courier ecoboost. Spełnia wszystkie Twoje wymagania :D

kumpel Fordzika
16-10-2017, 18:25
Mój też jest z Niemiec i właśnie będzie miał robione przednie nadkola ( błotniki ) ze względu na rdzę ale to nie czas na to
to wymontuj błotniki, bo inaczej to udawana robota, tam masz korozję której nie widać, a ona wylzie na lakier jeśli się nie usunie i nie zabezpieczy lepiej niż fabrycznie to zrobione

weuek
16-10-2017, 18:59
Giulietta to nie pułap 30k.

Nie dopisałem, że auto ma być zwykłym kompaktem, żadne tam furgonetki, crossovery czy (udawane) terenówki.

TheVedDesign
16-10-2017, 19:15
to wymontuj błotniki, bo inaczej to udawana robota, tam masz korozję której nie widać, a ona wylzie na lakier jeśli się nie usunie i nie zabezpieczy lepiej niż fabrycznie to zrobione

Dokładnie taki mam zamiar :) wymontować oba błotniki, oczyścić i tak jak mówisz głównie od wewnatrz bo tam na rantach i na samym dole pod plastikowymi nakładkami progów najczesciej sie pojawia korozja i na sam koniec porządnie to zabezpieczyc i miec spokój bo tył juz zrobiony a na wiosne konserwacja podwozia bo o dziwo u mnie jeszcze w ladnym stanie.

A co do tematu to ciężko bedzie sprostać wszystkimi wymaganiom, mimo wszystko życzę powodzenia :)

kumpel Fordzika
16-10-2017, 19:55
a na wiosne konserwacja podwozia bo o dziwo u mnie jeszcze w ladnym stanie
Zrób teraz, nawet samemu się da, na spokojnie w garażu i nie trzeba jakoś specjalnie auta przygotowywać, focus jest łatwy do konserwacji
http://www.rustcheckcorolon.pl/

sorki za nie na temat :)

TheVedDesign
16-10-2017, 20:20
Właśnie myślałem nad tym, ale ze wzgledu na wilgoć wole odłożyć na następny rok i oddać auto na wiosne/lato tak by mi rozebrali go od spodu zakonserwowali podwozie jak i profile :) tak wiem mogłem tego nie robic przed zimą tylko wczesniej ale wizyta u lakiernika jest bardziej wymuszona ( spotkanie z jeleniem ) niż ze wzgledu na walkę z malymi ogniskami rdzy ale skoro juz robie to zasade mam taką, że albo porządnie albo wcale :)

Dobra koniec OT :)

kumpel Fordzika
16-10-2017, 20:33
Tymi preparatami z linka wyżej auto nie musi być suche, serio. Zjawiskowe działanie, wypiera wodę jak cholera i rozpełza się po całym samochodzie. Robiłem niedawno drugiego Focusa kolegi, tzn razem robiliśmy.

Dobra koniec OT :)

Harun
17-10-2017, 17:47
Ciekawe że nikt nie napisał, że zamiast mk2 najlepszy będzie mk3... Zamiast tego jakieś kie i hondy.

kumpel Fordzika
17-10-2017, 19:59
czekamy na bezdechu na MK lV :)

Harun
17-10-2017, 20:05
Chyba że tak.:wink:

Pastoo
17-10-2017, 20:21
Idealnego wyboru przy tym budżecie chyba nie będzie...
Skoro Focus mk3 odpada, to do przemyślenia:

- Octavia 2 FL 1.9 TDI
- Auris mk1 2.2 DCAT - jest wielowahacz, ale też kłopotliwy DPF
- Megane 3 - 1.4 TCE, ewentualnie zaryzykować diesla 1.9
- Mazda 3 mk2 z dieslem 2.2 (150 lub 185 koni)? Druga generacja nie cierpi chyba tak mocno z powodu rdzy.
- Civic UFO 2.2 diesel. Chyba warto się pozbyć uprzedzeń do belki skrętnej, Civic wcale nie jeździ gorzej niż Focus, a bagażnik to piwnica. Plus fajny patent w postaci podnoszonego siedziska tylnej kanapy.
- Astra IV z mocniejszym benzyniakiem typu 1.6? Krowa, ale odbieram to auto pozytywnie.

Alternatywnie podniesienie budżetu i szukanie Octavii 3 w słabszej wersji, z początku produkcji.

Edit:
Jeśli auto może być starsze, to może Octavia 2 albo Golf mk5/mk6 w wersjach ze 170 konnym dieslem (RS TDI lub GTD)?

weuek
17-10-2017, 20:25
Nic z powyższych nie spełnia wymienionych w pierwszym poście oczekiwań. Chyba zostaje jedynie octavia/golf/leon 1.4 tsi (ten dopiero raz poprawiony, 122 KM).

Pastoo
17-10-2017, 20:40
To może być opcja, ale uwaga na rozrządy w tej odmianie 1.4 TSI (kod CAXA jeśli się nie mylę). Silnik może dynamiczny, ale wytrzymałość pewnych elementów to loteria.

weuek
17-10-2017, 20:49
Wszystkie rozrządy vw (od lat) to śmich w porównaniu do fordzianych, bo interwały wymiany przynajmniej o połowę krótsze.

Bida jest jeszcze hamulcowa: te auta z silnikami 122 KM mają tarcze 280/256, a mój focus 300/280. Dodatkowo zacisk FSIII wygląda dramatycznie lipnie - nawet nie ma osobnego jarzma, jeno jest ono zintegrowane ze zwrotnicą. W fabii 1.0 60 KM jest identyczny zacisk.

Ale osłony tarcz przednich są i wchodzi felga 15".

kumpel Fordzika
17-10-2017, 21:37
Civic UFO 2.2 diesel. Chyba warto się pozbyć uprzedzeń do belki skrętnej, Civic wcale nie jeździ gorzej niż Focus, a bagażnik to piwnica. Plus fajny patent w postaci podnoszonego siedziska tylnej kanapy.
Jestem po dłuższym słowie z kolegą szurniętym trochę na Hondy. Miał ich parę, jeźdizł Focusem. Ma też prywatnie UFO 5D 1,8 Twierdzi, że UFO 8 generacji mimo, że na belce tylny zawias to prowadzi się jak Focus. Chłop dorosły, obiektywny. Wersja sedan Hondy z wielowahaczem podobno nic lepie nie jeździ, a cała para poszła w poprawę komfortu jazdy i to się słabo Hondzie w sedanie udało.
Trochę drogaśne te Hondy :)

weuek
17-10-2017, 21:41
Skoro ta belka z ufo taka świetna była, to po co wrócili do wielowahacza w obecnej generacji hatchbacka (a właściwie bardziej liftbacka)?

kumpel Fordzika
17-10-2017, 21:44
co by była lepsza od Focusa mk lV :) ;)
fokę trzymam na razie tylko dla tego świetnego pokonywania winkli, ale trzeba będzie samemu porównać, przetestować jakąś używaną UFO 2010-11. Oby jakiejś dużej straty nie było przy wyprzedzaniu, bo wtedy to kapota i focusem trzeba będzie się kulać

weuek
17-10-2017, 21:47
I bez tego byłaby. Mimo, że kiczem stylistycznym się nieźle wyróżnia (jest gorzej niż focus mk3 przed liftingiem).

kumpel Fordzika
17-10-2017, 21:51
W ładnym kolorze nie gadaj UFO ma prezencje tylko nie żaden grafit-srafit szarobury inny ciemny metalik tylko czerwień, żółta, złota, lub niebieski metalizowany i te auto nabiera charakteru. Jeszcze jasny srebrny czy platynowy.
Do kokpitu idzie przywyknąć, a jest czytelny i intuicyjny.
Niestety ogromną wadą UFO są prawdziwie wodne lakiery :D prawie deszcz je uszkadza :(

weuek
17-10-2017, 21:59
O aktualnej generacji mk10 pisałem, a to już do ufo niepodobne:

http://cdn30.se.smcloud.net/t/photos/604877/honda-civic-x.jpg

kumpel Fordzika
17-10-2017, 22:32
bym jeździł :)
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=241775306&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&doorCount=FOUR_OR_FIVE&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.modelId=3&maxFirstRegistrationDate=2014-12-31&maxMileage=100000&maxPrice=12000&minFirstRegistrationDate=2010-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING
i myśle, że to gorzej się nie odpycha od foki 1,8 TDCi

albo zaszaleć :D
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=246340990&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&doorCount=FOUR_OR_FIVE&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.modelId=3&maxFirstRegistrationDate=2014-12-31&maxMileage=100000&maxPrice=12000&minFirstRegistrationDate=2010-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING

weuek
17-10-2017, 22:55
Eeee, to nie ten, to mk9, czyli reanimowane belkowe ufo z nieciekawymi silnikami.

dorsiu
18-10-2017, 08:14
Widzę, że koledzy podłapali temat Civica i rozkminiają w szczegółach. Nie ma co dywagować i teoretyzować, czy lepiej czy gorzej jeździ od Focusa Mk2, tylko przejechać się tą 8. generacją jak będziecie mieć okazję i samemu się przekonać. Jak nie sedan, to Ufo, jak nie Ufo, to Type-R.

kumpel Fordzika
18-10-2017, 09:49
Eeee, to nie ten, to mk9, czyli reanimowane belkowe ufo z nieciekawymi silnikami. Dlaczemu nieciekawe silniki ? Forum Hondziarzy nie czytuje, bo chyba trochę jeszcze za wcześnie :) Ten diesel 1,6 120 KM 300Nm to jawi się na papierze przynajmniej ciekawą alternatywą dla diesli Forda/PSA. Na papierze bardzo ekonomiczny. Diesel 2,2 to już jakiś ogromny silnik do wyczynu ;) i do generowania dużych kosztów utrzymania. 1,8 benzyna 140 KM chyba optimum do tak lekkiej budy.

Bump: przejechać się tą 8. generacją jak będziecie mieć okazję i samemu się przekonać. No dokładnie i z racją. Tylko dając sobie czas na zmianę zaraz przyjdzie myśl po co mi kupować auto 8 generacji 2010-11 które ma już kupę lat. Może lepiej pasa zacisnąć, wyłożyć te 10-11 tys Euro na zakup w Niemczech i kupić autko 3-4 letnie z 2013-14 i z małym przebiegiem.
Hondy jak widzę na rynku niemieckim nie są tak przewartościowane jak u nas w PL gdzie niestety za znaczek H jest spora dopłata na dzień dobry.

weuek
18-10-2017, 10:28
Nieciekawe dla mnie - nie kupię diesla z filtrem cząstek.

1.8 140 KM to tylko fajnie na papierze wygląda. Mazdą 3 mk2 2.0 nie wyjedziesz tak "sprawnie" z ronda jak naszym klekotem. A na papierze ideał.

kumpel Fordzika
18-10-2017, 10:40
Civiciem 1,8 w wersji kombi to kiedyś jeździłem trochę kilometrów. Nie wiem jak zawias w porównaniu do 5D bo nie wnikałem, nie myślałem sie wczulać. Nowe auto było rocznik 2015 o ile pamiętam i nie można powiedzieć, że te 140 KM nie idzie. Idzie jak burza, ale dopiero z wysokich obrotów i to w zasadzie konkretnie wysokich. Poniżej jest dość cicho i taksówkarsko :) 6 bieg hmmmm u kumpla w CRV 2.0 150 KM PB bardzo się przydaje. Obroty spadają przy 140 km/h prawie jak w moim dieslu w okolice 3 tys, czyli jest cisza. W Civicu niestety ciszy nie było, bo i jak :) No i tam myślę, że może jednak diesla, ale i Honda diesel to brzmi jak żarcik.

weuek
18-10-2017, 10:44
Idzie jak burza, ale dopiero z wysokich obrotów i to w zasadzie konkretnie wysokich.
No właśnie - to mnie nie zachwyca.

I nie każdy szósty bieg daje wyraźną różnicę w spadku obrotów. Czasem jeżdżę wujkową astrą h 1.9 cdti 150 KM i tam przy 140 km/h jest 2500 rpm (na szóstym), a w naszym 2750 (na piątym). Taka szóstka to marnizna.

kumpel Fordzika
18-10-2017, 10:50
Czasem jeżdżę wujkowym 1.9 cdti 150 KM i tam przy 140 km/h jest 2500 rpm (na szóstym), a w naszym 2750 (na piątym). Taka szóstka to marnizna.
No rzeczywiście lipka :(
Może będę miał łatwiej przy zmianie, bo 6 bieg nie jest jakimś tam dużym priorytetem. W dieslu w ogóle nie potrzebny dla mnie. Musi być sztywno, żwawo, precyzyjnie na kierownicy, ekonomicznie i auto jakość prezentować aby dawało zadowolenie nie tylko z jazdy :)

hałas to główny męczący czynnik w trasach długich, też tak odbieracie hałas ?

weuek
18-10-2017, 10:52
No rzeczywiście lipka :(

Taka sama lipka jest w mondeo i s-maksie z naszym silnikiem i skrzynią szóstką.

Dla mnie to istotne, bo nie lubię podróżować w hałasie. Dlatego na trasy wolę diesla, który w mieście jest głośny, ale nie tak głośny jak wolnossąca benzyna na autostradzie.

dorsiu
18-10-2017, 11:39
Co do głośności i pracy silnika 1.8 http://www.auto-swiat.pl/uzywane/test-dlugodystansowy-hondy-civic-1-8-intrygujaco-solidna-uzywane-opinie-dane/7dyj4e
Poziom hałasu 50/100/130 km/h
62/ 73 /77 (dB)

Niektórzy piszą, że w Foce przy 120 km/h pomiar przekracza 75 dB.

kumpel Fordzika
18-10-2017, 14:27
Kolega pasjonat Hond nie zaprzecza, że Hondy do cichych nie należą, ale zawsze coś ... :)
Mnie bardzo intryguje ta wersja 1,6 D 120 KM 300 Nm. To musi dobrze jechać, zwłaszcza ze zbiornikiem paliwa pod przednimi fotelami :D
140km/ na budziku i spalanie 4,4 litra no no

https://www.autocentrum.pl/publikacje/testy-aut-nowych/honda-civic-1.6-i-dtec-zwawa-i-oszczedna/1989910924/

http://www.moto-opinie.com/test-honda-civic-1-6-i-dtec/

dorsiu
18-10-2017, 20:44
Spalanie na poziomie 2.9l ON na odcinku 30 km na autostradzie z silnika 1.6 (120 KM przy prędkości 87 km/h Szkok!
I co najważniejsze, inni użytkownicy potwierdzają niskie spalanie w swoich raportach https://www.autocentrum.pl/spalanie/honda/civic/ix/hatchback-5d/silnik-diesla-1.6-i-dtec-120km-2013-2015/
Wymarzony silnik na dłuższe podróże.

kumpel Fordzika
18-10-2017, 21:06
No fajnie, fajnie z tym zużyciem. Nareszcie konkretna różnica miedzy dyzlem, a benzyniarką. Tyle co pali mój Focus to chyba nowoczesne benzyniarki PB zużywają :).
Nie jeździłem taką wersja i pewnie nie będzie to dane nawet jeśli by się zdecydować do RFN po takie auto jechać. Trochę dziwnie się czyta teksty w testach gdzie twierdza, że plastiki wysokiej jakości :D
Hmmmmm, moim zdaniem te plastiki to nic, a nie nie są fajniejsze niż w moim Focusie, a jak kolega mówił to niemiłosiernie się rysują od byle czego. Za 10 tys Euro chyba da się kupić takiego dyzla z niedużym przebiegiem w RFN

weuek
18-10-2017, 22:21
W RFN się nie da, bo nie istnieje od 27 lat.

kumpel Fordzika
19-10-2017, 20:09
to może bliżej w NRD :)
głębiej studiując ceny Civica w D no jednak trzeba by na blisko 50 tys zł wyskoczyć na ładny samochód

rav 75
20-10-2017, 05:53
Ktoś z forumowiczów coś wspomniał o Maździe 3 2.2 (150-185 KM) - silnik na łańcuchu,o dziwo lubiący się rozciągać,zawieszenie z Foki MK2 (lepiej wyważone auto=doskonałe prowadzenie),w hatchbacku bagażnik trochę płytszy niż w naszych Fordach,ceny na poziomie Civica a nawet troszkę wyższe (naprawdę dobry serwisowany egzemplarz z silnikiem 1.6 w benzynie ciężko kupić w DE za mniej niż 7500 euro,oczywiście przedlifta z lat 2009/10). Poprawiona kataforeza- brak oznak korozji.

dabi1990
20-10-2017, 07:27
A użytkowaliście może lub słyszeliście opinie na tema Audi A4 B8 1.8 benzynka?
Jak zawieszenie auta w porównaniu do Focusa, ceny części, awaryjność?
Wiem, że ceny części pewno droższe, ale czy bardzo po kieszeni pójdzie?
"Haczyki" jak w innych autach np konieczność wymiany tarczy ham. z czujnikiem abs i łożyskiem

adam1985
20-10-2017, 11:53
Baaardzo powoli rozglądam się za następcą fokusa mk2


bentleya sobie kup

kumpel Fordzika
20-10-2017, 12:37
zawieszenie z Foki MK2 (lepiej wyważone auto=doskonałe prowadzenie) To pewne info, zawieszenie pracuje tak samo jak w mojej foczce ?
Korozja w Mazdach3 z lat 2010-2014 ?

dabi1990
20-10-2017, 13:46
bentleya sobie kup

Jakiś problem masz człowieku?

adam1985
20-10-2017, 13:52
Jakiś problem masz człowieku?

nie pisalem do Ciebie, poprawione zebys nie byl nieszczęsliwy....

rav 75
20-10-2017, 14:44
To pewne info, zawieszenie pracuje tak samo jak w mojej foczce ?
Korozja w Mazdach3 z lat 2010-2014 ?

Różnica polega na tym że Mazda ma ciut sztywniejsze nastawy (w porównaniu z Focusem). Tak się składa że mam w rodzinie taką Mazdę,2009 rok 1.6 benzynę,czasem (np.wczoraj i dziś) z niej korzystam,mam porównanie.
Korozja? Tak, w egzemplarzach ulepionych z gliny,kitu czy z trzech jedno. Takie właśnie kosztują na polskim rynku poniżej 30 tyś.

kumpel Fordzika
20-10-2017, 19:09
Oooo to ciekawe rzeczy mówisz, ze mazda jeszcze sztywniejszą, a konkretnie to ll czy lll gen ta co jeździsz ?

ps.
Silniki diesla w Mazdach 3 to też od Forda czyli od Peugota, czyli od Citroena :)

edytka
poczytałem tak pobieżnie o ofercie silnikowej w Mazdach 3 i nic tam sensownego nie widać jak dla mnie przynajmniej.

rav 75
21-10-2017, 06:37
Napisałem,'09 czyli II generacja.Na rynek europejski silniki Diesla 1.6 (oznaczenie w Mażdzie Y6) to 1.6 HDI (najpierw 16v później 8v),2.0 (RF7F) nie występował w Maździe 3, 2.2 (R2) konstrukcja Mazdy. Benzynowe 1.6 (Z6) produkcja Mazdy,2.0 (LF) podobny do tego z Forda 2.0,2.3 (L3 konstrukcja Mazdy) -Mps - kładziony po pewnych modyfikacjach do niektórych modeli Forda. III generacja to już inna bajka (silniki Skyactiv).
Proponuję chociaż przewieść się modelem z podobnym przebiegiem aby mieć miarodajne porównanie.

weuek
21-10-2017, 09:38
bentleya sobie kup
Obtykałbyś?

kumpel Fordzika
21-10-2017, 10:29
.Na rynek europejski silniki Diesla 1.6 (oznaczenie w Mażdzie Y6) to 1.6 HDI (najpierw 16v później 8v),2.0 (RF7F) nie występował w Maździe 3, 2.2 (R2) konstrukcja Mazdy. z 16 wentyli na 8 wentyli czyli krok do tyłu :)

ps.
Mazdy to ja się strasznie boję. Dwóch moich znajomych klientów miało mazdę 6. Samochody składały się prawie z samej rdzy i trochę metalu :( 6 letnie salonowe samochody

rav 75
21-10-2017, 11:47
Tak,krok do tyłu tak jak Ford,Citroen,Peugeot i inne po 2011r.
Pierwsze generacje modelu 3,5 i 6 gniły jeszcze w fazie produkcji,kolejne już nie. Poprawili się,stereotyp pozostał.
Z resztą popatrzmy na Focusa 1 generacji i pozostałe modele Forda z tamtego okresu. Rekordzista (moim zdaniem) przyjechał do nas na naprawę gwarancyjną drzwi swoim Mondeo po 6 miesiącach od sprzedaży.
Każdy producent ma swoje wzloty i upadki,padło pytanie o Mazdę,z racji tego że troszkę pojęcia akurat o tych autach mam postanowiłem włączyć się do dyskusji. Oczywiście autor postu podejmie w stosownym czasie odpowiednią decyzję,twierdzę jednak że wybór nie będzie taki prosty.

kalkulator
21-10-2017, 12:33
Mazdę 3 czy 6 po 08r można śmiało kupować.Nie ma problemu z korozją tak jak w poprzednich generacjach.

slawek-kali
21-10-2017, 12:43
Nie do konca niestety.. zarowno 3,6 jak i 5 maja szybko rdzawy nalot niestety..

kumpel Fordzika
21-10-2017, 12:55
Ciekawą alternatywą może być Nissan Pulsar. Jeździłem nim dość dawno na testowej jeździe po premierze auta. Wersja 1,2 chyba 115 KM z turbinką. We dwie osoby śmigał ładnie po mieście i na obwodnicy. Zjawił mi się jako kawał dużego, mądrze zaprojektowanego samochodu. Teraz są już używane 3-4 letnie, wiec też warto pomyśleć.

Bump: Szybki przegląd silników w Pulsarze dał mi odpowiedź dlaczego tych aut mało na ulicach mimo dobrej ceny.
Brak sensownych silników. Motorki odp Reno 1,2 115 KM i sławny diesel przekręcacz panewek 1,5 110 KM i niby jest też 1,6 190 KM, ale cena kosmos

smuteczek :(

karloss
21-10-2017, 15:10
Jedna uwaga do Mazdy 3 czy 6: zwłaszcza nowa szybko odjeżdża spod domu.

kumpel Fordzika
21-10-2017, 21:07
Mazda 3 lub 6 w bordo metaliku to nie ma się co dziwić. W moich stronach nocą bardzo często zmieniają właścicieli. Podobnie jak Honda CRV w ładnym lakierze np. bordo.

Harun
22-10-2017, 07:44
Jedna uwaga do Mazdy 3 czy 6: zwłaszcza nowa szybko odjeżdża spod domu.

Mazdy kradną głównie w dużych miastach. Na wioskach największe branie mają folcwageny.:wink:

kalkulator
22-10-2017, 08:47
Mazdy kradną głównie w dużych miastach. Na wioskach największe branie mają folcwageny.:wink:

AC i z bani

kumpel Fordzika
22-10-2017, 09:30
Nie znam nikogo komu ukradziono autko i z AC dostał takie odszkodowanie, że bez problemu i stresu mógł sobie odkupić taki sam samochodzik i jeszcze miał wynagrodzone za przeżycia i noce zmarnowane.
Znam za to sporo ludzi którzy nie mają AC a mają niestandardowe zabezpieczenia przeciw kradzieży, blokady mechaniczne, taje wyłączniki, niestandardowo zamontowane dodatkowe imobilajzery.
Aut im nie ukradziono chociaż podejścia były. U mnie też weszli do opla do środka, a tu zonk, blokada mechaniczna skrzyni biegów. W Fordzie też mam, ale Fordów nie kradną chyba :)
Nie mam nic przeciw AC jak stać to trzeba wykupić.

Harun
22-10-2017, 14:11
AC i z bani

Był taki przypadek w Warszawie (opisywany w mediach) z mazda... Facetowi ukradli nową mazde 3. Dostał kasę z ubezpieczenia i kupił taką samą w salonie. Chciał ubezpieczyć i jakie było jego zdziwienie, kiedy ubezpieczyciel wyliczył mu składkę AC na... 33 tys. zł.:wink:

tiga1916
24-10-2017, 10:10
Nie Wiem czy to ten sam przypadek,ale z tego co wiem to był przypadek ze właśnie skradziono mazde 3,facet kupił sobie drugą i za pakiet ubezpieczenia przy zakupie zapłacił 2 tyś. Gdy po roku chciał przedłużyć ubezpieczenie zaśpiewali 6 tyś, chyba to był alianz. Zaczął szukać w innych firmach i w warcie zaśpiewali 27tyś bo mazdy kradną.

weuek
24-10-2017, 10:38
Już gdzieś indziej czytałem, że ponad 30 tys.

Udałbym się tam, gdzie nie śpiewają, tylko normalnie mówią...

kumpel Fordzika
24-10-2017, 11:00
Wracając do tematu co po MK ll to jeśli nie Honda Civic 1,6 Diesel, ewentualnie 1,8 benzyniarka, 8 lub 9 generacja to po prostu nic więcej nie ma sensownego, wielkie nic.
Trzeba jeździć foką, choć chętnie bym objechał Hondą w dieslu południe Europy jak to zrobiłem w ostatnie wakacje Focusem który spisał się świetnie na dystansie blisko 5 tys km.

dorsiu
24-10-2017, 11:35
I tak historia zatoczyła koło i wróciliśmy do starej, poczciwej foki.

Weuek, jako autor tematu, jakieś słowo końcowe, jakaś konstatacja na koniec, jakieś wnioski na koniec? :)

kumpel Fordzika
24-10-2017, 11:38
Weuek dał sobie dużo czasu, ja też, tylko trochę mniej i tak sobie popierdzieliśmy po próżnicy prawie ;)

weuek
24-10-2017, 11:39
Niestety, te civiki nie spełniają (przynajmniej) połowy zachcianek z pierwszego postu, więc jak na dzisiaj, to żadnej realnie sensownej opcji nie widzę. Mam czas...

:-)

kumpel Fordzika
24-10-2017, 11:54
Ogrzewanej szyby będzie żal i tej nazwy.
Prawda, że FORD brzmi dumnie :)

weuek
24-10-2017, 12:12
Ogrzewanej przedniej nie mam (i nie chcę).

Bardzo dumnie, wszak "ford" znaczy "bród".

kumpel Fordzika
24-10-2017, 12:16
Matko Boska :)
.
.
idę umyć swojego

dorsiu
24-10-2017, 12:39
Kilka słów podsumowania:
Nie chcę taj Mazdy, ani Civica,
chcę nadal pozostać kierowcą Fordzika.

Mik3
24-10-2017, 15:55
Matko Boska :)
.
.
idę umyć swojego
"Bród" to nie "brud".

weuek
24-10-2017, 18:30
Mało kto z ludzi młodszych ode mnie rozpoznaje to słowo. W mojej rodzinie było takie nazwisko, więc pamiętam znaczenie od dziecka. Polecam etymologię słowa Oxford - każdemu kojarzy się z powijakami edukacji europejskiej, a to było miejsce, w którym bydło przekraczało rzekę dzięki lokalnej płyciźnie. :-)

kumpel Fordzika
24-10-2017, 20:17
Stoi na półce wielki słownik OXFORD, a w garażu motocykl pod pokrowcem marki OXFORD, a obok sam FORD bez OX. Dobrze, że nie mieszkam w mieście Oxford. Co to się kurna wyrabia. Jak żyć premierze, jak żyć jak już wszystko wymiksowane :(

kumpel Fordzika
29-10-2017, 21:20
Tak sobie oglądam ogłoszenia z Civikami. Ot taka ciekawostka. Sporo tego jak na japoński samochód tych napraw przy tak małym przebiegu, sporo.

Samochód pochodzi z polskiego salonu, od pierwszego właściciela, kupiony był jako nowy w naszym salonie HONDA PLAZA i był regularnie serwisowany też tylko w naszym salonie:

19/03/2012 przegląd PDi 10km
18/03/2013 przegląd przy 12243km
17/03/2014 przegląd przy 23637km oraz naprawa gwarancyjna pompy sprzęgła i uszczelki otworu drzwi
21/07/2014 przegląd przy 28243km naprawa gwarancyjna, wymiana amortyzatorów z tyłu
09/03/2015 przegląd przy 34640km z wymianą tarcz i klocków z tyłu
03/03/2016 przegląd przy 44083km
09/03/2017 przegląd przy 53516km

źródło ogłoszeniowe:
https://www.otomoto.pl/oferta/honda-civic-1-8-i-vtec-140km-mt-2011-salon-polska-serwisowany-bezwypadkowy-fv23-ID6zfkN5.html

slawek-kali
29-10-2017, 21:29
robisz jako reklama czy jak?
przypominam ze to forum forda.. a dane ktore postanowiłeś skopiowac kazdy moze odczytać z ogłoszenia.

dorsiu
30-10-2017, 06:57
slawek-kali kumpel Fordzika po prostu rozwija wątek, który był rozważany w tym temacie, czyli alternatywy dla Focusa mk2. I jedną z tych alternatyw był właśnie Civic, którego analizujemy sobie oferty i nie jest to zapewne reklama z jego strony. Dlatego nie rozumiem twojego zdania w stronę kolegi: "przypominam, że to forum forda..."
kumpel Fordzika - jednak te Civiki trzymają cenę mimo wieku, cholernie drogie to, a ten egzemplarz z ogłoszenia, to chyba pierwszy właściciel musiał nim nieźle szaleć, bo o ile wymianę amortyzatorów po 28 tys. km przebiegu można zrzucić na hasło "polskie dziurawe drogi", to wymiana tarcz i klocków przy 34 tys. km przebiegu, to koleś musiał nieźle piłować na drodze tym autem, żeby tak szybko elementy hamulców wymieniać.

kumpel Fordzika
30-10-2017, 07:27
przypominam ze to forum forda.. a dane ktore postanowiłeś skopiowac kazdy moze odczytać z ogłoszenia. no tak, tak, sorki :)

Bump: ... to chyba pierwszy właściciel musiał nim nieźle szaleć, bo o ile wymianę amortyzatorów po 28 tys. km przebiegu można zrzucić na hasło "polskie dziurawe drogi" szczególnie warszawskie ulice, bo auto chyba z tamtych okolic i pewnie kobita jeździła :D
Wniosek nie kupować aut z Warszawy :)

weuek
30-10-2017, 07:30
to wymiana tarcz i klocków przy 34 tys. km przebiegu, to koleś musiał nieźle piłować na drodze tym autem, żeby tak szybko elementy hamulców wymieniać.
Ilekroć widzę przed sobą kierowcę typu "wieczny hamulec" to się zastanawiam, jak często w takim aucie trzeba wymieniać tarcze i klocki. Niektórzy zdają się nie wiedzieć, że istniej możliwość zdjęcia stopy z gazu bez niezwłocznego naciśnięcia na hamulec. Albo kilometr z górki na hamulcu...

kumpel Fordzika
30-10-2017, 07:39
że istniej możliwość zdjęcia stopy z gazu bez niezwłocznego naciśnięcia na hamulec. Albo kilometr z górki na hamulcu...
Jacy instruktorzy tacy kierowcy :D tarcze z przodu starczały w moich autach do 130-150 tys km, podobnie amortyzatory

Bump: kumpel Fordzika po prostu rozwija wątek, który był rozważany w tym temacie, czyli alternatywy dla Focusa mk2. I jedną z tych alternatyw był właśnie Civic, Dokładnie tak. Kochamy Fordy wiadoma sprawa dlaczemu i za co :) ale ....... od czasu do czasu pogadajmy o tych innych gorszych samochodach co to może trzeba bedzie je kupić :)

dorsiu
30-10-2017, 10:14
Podejrzewam, że w przypadku tych hamulców, to raczej przyczyną było ostre hamowanie z dużych prędkości, bo co jak co, ale Civic już sam z wyglądu zachęca do dużych prędkości i szybkiej jazdy, mimo że to nie Type R i te 140 koni nie robi wrażenia. Jednak w ludziach pokutuje pogląd, że to quasi auto "sportowe".

karloss
30-10-2017, 10:26
Panowie proponuję czytać ze zrozumieniem:

09/03/2015 przegląd przy 34640km z wymianą tarcz i klocków z tyłu

stawiam, że raczej stał i korozja spowodowała, że woleli to wymienić.

kumpel Fordzika
30-10-2017, 15:41
09/03/2015 przegląd przy 34640km z wymianą tarcz i klocków z tyłu
Jazdy z zaciągniętym ręcznym też nie można wykluczyć :D, ale fakt dłuuugi przestój, jakieś zawieszenie klocków i może dać tarczom się we znaki. Amortyzatory tylne w nowym aucie ? hmmmm

rav 75
31-10-2017, 04:16
Może inne auto ale w temacie. Mitsubishi prowadziło kampanię polegającą na wymianie amortyzatorów tylnych,stwierdzono że po małym przebiegu nie trzymają,zmieniono producenta i wszystkie ASX-y podlegały takiej wymianie. Być może tu nastąpiło podobne zdarzenie.

kumpel Fordzika
31-10-2017, 07:49
W ASX to coś było na rzeczy z tymi amorkami. Jeździłem za kierą takim. Po prostu wiary nie dawałem, że taki dramat, wóz drabiniasty, amory bez reakcji żadnej, jakby spały. Nie wiem czy z tej felernej serii, ale takiego auto to ja bym za pół darmo nie chciał.
Niestety Focus wysoko poprzeczkę ustawia w tanich samochodach dla Kowalskich i aby przeskoczyć to chyba trzeba konkretnie z kasy wyskoczyć :(

weuek
31-10-2017, 08:23
To prawda, paradoksalnie, mimo swej nadwoziowej tandety, jeździ się nim bardzo wygodnie.

A zamiana na nowsze auto może się wiązać z wpadnięciem w nowoczesną, automatyczną niewolę: DPF, TPMS (zobacz ile postów jest o tym badziewiu) czy niewyłączalne światła (postojowe po otwarciu zamków w fordach). Młodych to rajcuje, bo odmóżdżenie jest na fali, a stary czuje się w takim aucie przynajmniej jak niewolnik, jeśli nie idiota.

Na razie mam tylko jeden typ: octavia mk2.

kumpel Fordzika
31-10-2017, 11:34
To prawda, paradoksalnie, mimo swej nadwoziowej tandety, jeździ się nim bardzo wygodnie. Mnie zadziwia jak projektantom udało sie to zrobić. Auto z takimi kontrastami. Świetne na drodze i to w zasadzie każdej, bardzo praktyczne, przyzwoite we wnętrzu, szeroki wachlarz silników, pod nogą jest w co przycisnąć, a dla mnie to nawet bardzo dobre w środku, wygodne fotele, świetna ergonomia, plastiki też dają radę, a jak zajrzeć w zakamarki to wszędzie czai się ohydna tandeta i niedoróbki montażowe, kiepskie materiały. Jakby chiński samochód.
Trzeba kochać te Fordy, bo inaczej żyć się z tym nie da :)

Bump: Na razie mam tylko jeden typ: octavia mk2.
Z którym silnikiem ?, a tylny zawias co niby wielowahacz, a jak jeździ ? Korozja w Skodach ? U znajomego w 8 letnim bezwypadkowym SuperB dramat.

weuek
31-10-2017, 11:40
W mk2 tylny zawias jest zawsze ten sam: wielowahacz (nawet w wersji 1.4 80KM). Dopiero w mk3 dali belkę w słabszych/tańszych wersjach.

Silnik jest największym bólem - pewnie któryś z nie do końca poprawionych 1.4 tsi. Najgorszą niesławę zebrał ten 180KM i wszyscy wiedzą, że wszystkie 1.4 tsi psują się na potęgę.

kumpel Fordzika
31-10-2017, 11:45
Najgorszą niesławę zebrał ten 180KM i wszyscy wiedzą, że wszystkie 1.4 tsi psują się na potęgę One się może nawet nie psują, a się po prostu zużywają, o czym wspominałem w innym wątku, że u kumpla chyba po 128 czy 125 tys km przebiegu po prostu silnik poszedł do kapitalki i to kapitalnej ;)
masakra normalnie i to podobno jest jeden świetny zakład na Śląsku który potrafi skutecznie te silniki ratować na dłużej niż 100 tys km

weuek
31-10-2017, 12:31
Z tak małym przebiegiem to nie znajdę. ;-) Może jakiś po remoncie albo wymianie.

Nie oglądam teraz ofert (bo za wcześnie), tylko czytam o modelach i eliminuję kolejne...

kumpel Fordzika
31-10-2017, 12:36
tylko czytam o modelach i eliminuję kolejne...
Ja bym na Twoim miejscu nie eliminował Astry J z silnikiem 1.4 140 KM. Mam zaprzyjaźnionego bardzo, bardzo kumatego mechanika z ASO opla. Twierdzi, że porządniejszego samochodu jeszcze u opla nie było, a facet kręci śrubki w tych oplach od 25 lat od remontów głównych, po regulacje zbieżonosci. Wiem, wiem, nie spełnia tego i tamtego :)

weuek
31-10-2017, 12:40
Nie, astra się nie nada. Już generację H brałem pod uwagę, i na żywo też mi się nie podobała. Astra J niczego lepszego nie oferuje niż focus mk2, a zawieszeniowo byłaby wręcz regresja.

Tu na forum są tacy, co całe życie fordy kupują i ślepi są na tandetę obecnych modeli. I nic mi po ich doświadczeniu.

kumpel Fordzika
31-10-2017, 12:48
Tu na forum są tacy, co całe życie fordy kupują i ślepi są na tandetę obecnych modeli. I nic mi po ich doświadczeniu.
Ta ślepota to często wynika z zasobności portfela :) Kupuje się auto nowe, jeździ się na castrolu 100 tys km 3-4-5 lata opyla się samochód i miłe wspomnienia pozostają, bo tej tandety nie da się zauważyć, albo się nie zdąży :)
Inaczej trzeba podchodzić jak się kombinuje kupić zdrowe auto w budżecie 30-40 tys zł i chciało by się nim pojeździć sporo. Zaczyna się problem, bo trafiamy na auta często od Tych co mają te piękne wspomnienia :)
ps.
Opli już nie lubię, bo mi się znudziły, są po prostu nudne, ale nie wykluczone, że do Astry J bym wrócił.

weuek
31-10-2017, 14:05
Trafna uwaga. Wpisuje się dobrze w postawę typu "Panie, tylko leję i jadę".

amk
31-10-2017, 22:01
Z tą tandetą to jednak przede wszystkim przypadłość Focusa i Fiesty, w Mondeo/S-max jest o niebo lepiej. Przesiadłem się z Focusa 2 Gold-X na dobrze wyposażonego S-maxa i różnica w wykończeniu szczegółów jest znaczna oczywiście na korzyść S-maxa. W Focusie raziła jakość wykonania boczków drzwi, konsoli środkowej. Mimo to dobrze wspominam to auto - jeździło ze mną ponad 7 lat niemal zupełnie bezawaryjnie a teraz ciągle jeździ w rodzinie.

weuek
31-10-2017, 22:25
W Focusie raziła jakość wykonania boczków drzwi, konsoli środkowej.
Tu to mnie akurat zupełnie nic nie razi - jest sporo miękkiego, nie skrzypi (poza okolicą kurtyny przy kierowcy) i nie ma papilarnego fetyszysty w środku (piano black). Nigdzie w aucie tej samej klasy nie widziałem/macałem lepszej.

Prawdziwa tandeta to jest w nadwoziu: nadkola, chlapacze, lampy i ich mocowania, blenda bagażnika, nakładki plastikowe tylnych drzwi, umieszczenie uszczelek drzwi, zaczepy siatki bagażnika, spryskiwacze szyby na masce, brak uszczelki komory silnika pod maską. To nie to, że mi się one nie podobają, tylko są źle wymyślone.

Focus nie miał rozwarstwiającej się szyby czołowej, a mondeo i s-maksy owszem. Osłon tarcz przednich nie było w żadnym, dopiero od niedawna z powrotem montują.

A z tej obłażącej farby srebrnej zrezygnowali? Bo czy focus, mondeo czy s-max, to jej obłażąca natura była taka sama.

kumpel Fordzika
31-10-2017, 22:46
Taka niby fajna hondziawka. Ciekawi jak w rzeczywistości, bo dojechać okrutnie daleko. Może ktoś widział z forumowiczów te auto. Jakby za tania, a komiks ten ma sporo dobrych opinii w sieci. Negatywne też :)
https://www.otomoto.pl/oferta/honda-civic-33tys-km-gwarancja-bezwypadkowy-oplacony-ID6zdS24.html

Bump: Tu to mnie akurat zupełnie nic nie razi - jest sporo miękkiego, nie skrzypi (poza okolicą kurtyny przy kierowcy) i nie ma papilarnego fetyszysty w środku (piano black). Nigdzie w aucie tej samej klasy nie widziałem/macałem lepszej.
Też mam takie zdanie, jest spoko, a nawet lepiej niż u konkurencji. U mnie puki co nic, nigdzie nie skrzypi, a z tymi uszczelkami drzwi i nakładkami plastikowymi tylnych to w czym problemos ?

weuek
01-11-2017, 14:06
W tej hondzie rewelacyjnie otwierają się drzwi tylne, bo pod kątem prostym. Ale przyrostu czegokolwiek względem naszego fokusa to nie będzie żadnego.

kumpel Fordzika
01-11-2017, 15:53
He he ja to nawet Focusa jak szukałem to wolałem 3d, bo tylnych drzwi to mogą być, może nie być, nie używam :) Za to ustawną przestrzeń bagażową cenie sobie bardzo i tu Honda chyba nawet Focusa przebija, bo nie dość, że bagażnik większej pojemności to system składania tylnej kanapy na płasko jest rewelacyjny. Wnętrze kosmiczne ;) znudzi sie szybko, ale zapewne idzie przywyknąć.
Jest nadzieja, że współczynnik zawartości tandety nadwoziowej w tandecie jest w Hondzie niższy, a jednostka napędowa prosta jak cep, żadnych turbin srurbin, a rozrząd na łańcuchu. Jak wieść niesie jednostka trwała i ekonomiczna jak na te 1.8 i 140 KM. Znosi zasilanie gazem no i samochód szybki jak błyskawica :)
Alternatywa jest i to bez 4 półeczek na rdzę przy nadkolach :(
;)

weuek
01-11-2017, 17:16
"Szybki i ekonomiczny" w wariancie wolnossącym to połączenie oksymoroniczne.

Sąsiad z garażu obok ma już piątą czy szósta hondę odkąd garaż kupiłem (7 lat). Jakoś nie zdobyły mojej sympatii.

kumpel Fordzika
01-11-2017, 17:35
Katalogowo spod świateł niecałe 9 sekund do pierwszej setki, na długim wybiegu speeeed 205 km/h Auto waży 1200kg, czyli stówkę mniej niż nasz tłuste foki. Owszem momentu ma ledwo 70% co Focus i tu mnie zastanawia jak by to wyglądało z wyprzedzaniem powiedzmy od stówki zaczynając pedał w podłogę. Oczywiście Honda na 5 biegu, a niech by i z redukcją na 4, bo z dołu może nie pójść wysokoobrotowiec :)
Jak to młodzież dziś mówi foczka by wciągnęła nosem hondziawkę, czy może niekoniecznie. Moment to jednak ciąg i to co się czuje na plecach, ale ...... może są gdzieś w internetach pomiary z elastyczności

weuek
01-11-2017, 17:48
Katalogowo spod świateł niecałe 9 sekund do pierwszej setki, na długim wybiegu speeeed 205 km/h
A jak często tak jeździsz? Bo ja jakoś znacznie rzadziej niż raz na rok. :-)

kumpel Fordzika
01-11-2017, 18:01
Spod świateł to startuje samochodem po taksówkarsku :D, ale w trasie lubię sobie powyprzedzać hurtowo i gdzieś tam na dobrej drodze 140-150 pojechać dłużej :)

weuek
01-11-2017, 18:07
No to akurat ten v-tec 1.8 nada się do tego gorzej niż 1.8 tdci. A przy tym więcej spali - bo inaczej być nie może.

P.S. Nasz też 205 km/h (licznikowe) pogoni - sprawdziłem.

kumpel Fordzika
05-11-2017, 16:17
Schodząc na ziemie to jak jazda Focusem MK3 (poliftowym MK3) ma się do jazdy MK2, prowadzenie, zawieszenie. Lepiej, gorzej, twardziej ? W trójce chyba są ciekawe siniki diesla 1,6 115 KM, czy 120 KM Jak to się zbiera w trasie do wyprzedzania w porównaniu do mojego ? Z papierowych danych jakby MK3 ciut szybsza ? Prawda to ? Debilnych półeczek na rdzę przy nadkolach w MK3 już nie ma :( Może jakieś inne ukryte są ;)

kumpel Fordzika
25-08-2018, 10:35
P.S. Nasz też 205 km/h (licznikowe) pogoni - sprawdziłem.
Pogoni, nie pogoni, a powiedz co tam wymyśliłeś w temacie ewentualnego następcy Focusa. Jakieś nowe odkrycia motoryzacyjne, przemyślenia, refleksje, czy może z powodu niedużych pieniądzów do wzięcia za obecnego rysia starczy tylko na Focusa MK 3 z czym może być trudno się pogodzić ;)

weuek
25-08-2018, 11:18
A kysz, maro nieczysta, giń, przepadnij! Kolejny ford od początku nie był brany pod uwagę.

Decyzja już jest od jakichś 3 miesięcy, tylko muszę do Polski wrócić, żeby sensowną sztukę wyszukać i kupić (tu mam tanie, ale kierownica po złej stronie). Spełnia wszystkie wymagania z pierwszego posta. Może się lekko w budżecie nie zmieścić (niekoniecznie), ale to nie problem, bo płacą mi tu ~130 zł/45 min). :-)

Cena za rysia nieistotna, bo sprzedam go dopiero po zakupie następcy. Kredytów nie praktykuję.

kumpel Fordzika
25-08-2018, 12:02
Aż przytoczę. Czyli w co celujesz ? Skoda Octavia ?
Powiem Ci, o czy wiesz :), że wiele tych modeli, różnych marek, można się zakręcić. :)

1. Silnik przynajmniej 200 Nm i nisko, najlepiej już około 2000 rpm
2. Szósty bieg
3. Brak filtra cząstek stałych
4. Buda węższa niż obecna (1840 mm), ale bagażnik przynajmniej 400 l
5. Wielowahacz z tyłu
6. Cena do 30 000 zł (tak za rok od teraz)

weuek
25-08-2018, 12:27
No dobra, to "nisko" też się nie uda aż tak nisko, jak chciałem. Ale reszta jak najbardziej.

W czerwcu przejechałem się takim autem (poprosiłem panią właścicielkę, którą widywałem regularnie koło domu rodziców i zapłaciłem za tę przyjemność) po swoich dziurach, progach, zaplackowanym dojeździe do garażu, łukach i autostradzie i byłem zachwycony. A tym bardziej, że auto było 12-letnie, a nic w kabinie nie brzęczało. Bo następca będzie starszy od mojego rysia.

kumpel Fordzika
25-08-2018, 12:32
Nikt nas nie podsłuc***e i podgląda przecież, bo kto by... :)
Skoda z jakim silnikiem ?

weuek
25-08-2018, 12:37
Skoda z żadnym. Na skodę z silnikiem nadającym się do zakupu to mnie nie stać. Musiałoby to być 1.8 tsi przynajmniej z 2013 r., a to nie te pieniądze.

kumpel Fordzika
25-08-2018, 13:18
po swoich dziurach, progach, zaplackowanym dojeździe do garażu, łukach i autostradzie i byłem zachwycony. A tym bardziej, że auto było 12-letnie, a nic w kabinie nie brzęczało. Bo następca będzie starszy od mojego rysia. Dobre BMW sprowadzone z Japonii w wersji europejskiej, bez korozji, z malutkim przebiegiem takie E39 ewe E46 z 2002-2004 roku to sama radocha :)

weuek
25-08-2018, 13:51
Mocno mi się wydaje, że ani szóstego biegu ani ceny około 30 tys. nie znajdę wśród tych w/w.

kumpel Fordzika
25-08-2018, 14:22
E 46 to ciut więcej niż 30 tys zł, a za E39 około 10 euro da się. Oglądałem taką sztukę z 2002 roku. Zobacz jak podwozie wygląda w takim E39 z 2002 roku :)

piotrek305
25-08-2018, 21:21
E 46 to ciut więcej niż 30 tys zł, a za E39 około 10 euro da się. Oglądałem taką sztukę z 2002 roku. Zobacz jak podwozie wygląda w takim E39 z 2002 roku :)

a ile to miało nalotu ?

kumpel Fordzika
25-08-2018, 21:40
Mocno mi się wydaje, że ani szóstego biegu ani ceny około 30 tys. nie znajdę wśród tych w/w. Ale do konkretu Panie Kolego, bo tak lubimy sobie pożartować, a ja zupełnie poważnie pytam co po Fordzie jak tym się umęczyłeś i nie ma mowy o następnym aucie na F.

a ile to miało nalotu ?
38 tys km

weuek
02-10-2018, 22:06
Auto wreszcie kupione. Wszystkie wymogi z pierwszego posta spełnia, oprócz nieco wyższej ceny.

Odkrywam w nim coś cały czas. Na przykład, wczoraj odkryłem, że wykładzina pod tylną kanapą nie musi się kończyć w połowie siedziska (jak ma focus mk2), tylko zakrywać całą blachę, przechodząc do bagażnika.

O zmianie biegów w małym mieście (szczególnie 1-2) napiszę tylko tyle, że w 1.8 tdci to mę-czeń-stwo. Zdecydowanie za długo z tym obsraństwem miałem do czynienia.

kopson
02-10-2018, 22:53
Uchyl rąbka tajemnicy i zdradź przynajmniej w jaką markę wszedłeś ....:razz:

kobrys
03-10-2018, 06:47
Gdyby nie wielowahacz to bym powiedział, że Astra J (mk4) w T-benzynie 1.4 od 120KM ma już 200Nm.
Spełnia kryteria i jest dostępna w tym zasięgu cenowym.

Jeździłem taką i przyznam, że na dobrych drogach przyjemna, na gorszych twarda... no i trochę przyciężkawa w tej generacji.

weuek
03-10-2018, 08:34
Wielowahacz musiał być - tu nie może być kompromisu.

Uchyl rąbka tajemnicy i zdradź przynajmniej w jaką markę wszedłeś ....:razz:
A właśnie nie zamierzam uchylać. :-)

Niestety, niewiele skorzystałem na tym, że buda jest węższa, bo lusterka są takie wielgachne, że z nimi mam tylko 2 mm więcej miejsca w bramie garażowej. Ale mogę je składać - to spora zaleta.

Gimnastikball
03-10-2018, 09:34
Na forumie aut z Korei już biorą Stoperan

weuek
03-10-2018, 10:16
Myślisz, że tak samo są zmatoleni telewizją?

kopson
03-10-2018, 10:33
Jeśli Ford wg ciebie to "obsraństwo" itp i zmieniłeś auto (którym nie chcesz się nawet pochwalić), to zastanawiam się co jeszcze robisz na tym forum? A może boisz się pochwalić, bo twój nowy nabytek nie jest wcale taki idealny i koledzy jeszcze by ci go "obsmarowali".
Wyobraź sobie, że wykładzina pod tylnym siedzeniem w moim MK3 też nie kończy się w połowie, tylko wyłożona jest cała blacha

weuek
03-10-2018, 12:05
I uszczelka z drzwi ci nie odpada. A jeśli nawet, to jest to nieistotne.

A może boisz się pochwalić, bo twój nowy nabytek nie jest wcale taki idealny i koledzy jeszcze by ci go "obsmarowali".


Oczywiście, wszak to forum wyznaniowe, czyli krucjata natychmiastowo gwarantowana.

marlon7676
03-10-2018, 12:31
Nie ważne co kupił grunt że ma czym odjechać z tego forum , jeszcze tylko medal za nabijanie postów swoim wiecznym stękaniem jaki Ford to badziewiasty szmelc itd. Mam tylko nadzieję że uwzględni swoje uwagi co do jakości tego szmelcu przy sprzedaży przyszłemu kupującemu i sprzeda przyczynę swojej gehenny w cenie skrzynki jabłek.......:one:

lotek
03-10-2018, 12:38
Jak to mówią, "nie każda morda pasuje do Forda" bez obrazy ;).

kobrys
03-10-2018, 13:55
jeszcze tylko medal za nabijanie postów swoim wiecznym stękaniem jaki Ford to badziewiasty szmelc itd. Mam tylko nadzieję że uwzględni swoje uwagi co do jakości tego szmelcu przy sprzedaży przyszłemu kupującemu i sprzeda przyczynę swojej gehenny w cenie skrzynki jabłek.......:one:

Muszę to zapamiętać i przekazać kilku kolegom :)

weuek
03-10-2018, 13:57
Jak to mówią, "nie każda morda pasuje do Forda" bez obrazy ;).
To jest właśnie sedno sprawy.

A chętny na forda już jest, a nawet ogłoszenia nigdzie nie dałem. :-)

kopson
03-10-2018, 14:19
Gdybyś po prostu napisał co kupiłeś, szczerze bym ci pogratulował zakupu (i być może nie tylko ja), a ty robisz tajemnicę nie wiadomo z czego.
Chwalenie się nowym autem bez ujawniania jego marki i modelu to dziecinada i obrażanie kolegów z forum, których kiedyś sam pytałeś o zdanie w tym temacie.
Generalnie twoja odpowiedź tylko utwierdza mnie w przekonaniu o tym, co napisałem ci wcześniej.

kumpel Fordzika
03-10-2018, 14:58
Kolega BMW jak dojrzałe wino pewnie zakupił :)
Opinia o Fordzie jakaś taka mało miła ;) Są to samochody trochę specjalnej troski, a i takie, że bardzo trzeba uważać aby przy zakupie nie kupić przekręconego. Potem skutkuje niezadowoleniem w całej rozciągłości. Najechane kilometry odkręcone mszczą się jak tu u kolegi było. W efekcie słowo "obsraństwo" mało zgrabnie użyte.
Nie kupować zużytych, odkręconych Fordów i będzie zadowolenie.

weuek
03-10-2018, 23:07
A gdzie tam. Zylion razy ci pisałem, że nie o zużycie mi chodzi, jeno o nieudany projekt na każdym kroku. Na (kolejny) przykład: w twoim się wykładzina pod kanapą nie skurczyła i nie odsłoniła blachy? Osłony tarcz nie odpadły? Pierwszy bieg się nie skrócił? Nadkola nie odsłoniły półeczek na rdzę? Antena na dachu nie wiruje na autostradzie? Ze spryskiwaczy nie paprze się na masce? Komputerkowi pokładowemu nie brakuje podstawowych funkcji (dystans i spalanie odcinkowe). Mogę tak długo... To jest właśnie kilka części składowych tego obsraństwa. Mojej mordzie to od początku nie pasowało.

Pewnie tylko blenda klapy jeszcze nie odpada (z racji przebiegu).

lotek
03-10-2018, 23:13
Wuek, ale Ty miales Focusa mk2 za moze kilkanascie tys a nie Lamborghini ;). Malo placisz to i malo masz ;). Bylo kupić np. Focusa mk3, smaxa mondka mk5.... to bys nie marudzil tyle czasu ;).

weuek
04-10-2018, 05:58
To dopiero bym wtedy marudził, po wydaniu takiej kasy na badziewie.

slawek-kali
04-10-2018, 06:22
ciesz sie octavia :D No i mam nadzieje ze nowy potencjalny nabywca foki zna jej przeszlosc.

weuek
04-10-2018, 06:53
Jasne, że zna. Nie mam nic do ukrycia. Około 3 godzin rozmawialiśmy podczas oglądania. To, że mi się auto nie podoba, nie znaczy wcale, że jest zapuszczone. Zainwestowałem w nie furę pieniędzy i wolnego czasu.

kumpel Fordzika
04-10-2018, 08:54
A gdzie tam. Zylion razy ci pisałem, że nie o zużycie mi chodzi, jeno o nieudany projekt na każdym kroku. Że na każdym kroku to się nie zgodzę :) Samochód bardzo wygodny, ergonomiczny, pakowny. Kilka świetnych rozwiązań ma. Ma tez wrzody projektowe i owszem, straszne wrzody, ale jak się kupi zadbany egzemplarz, dba się go czyli podchodzi jak do auta specjalnej troski :) to można jak u mnie dwa lata ;) jazdy i żadnych problemów technicznych, żadnych. Europę dwa razy obleciałem. Samochodzik świetnie chodzi. Ma tam swoje cechy np. że bardziej w trasy się nadaje niż w miasto z powodu zestopniowania skrzyni biegów i klekotu :) , ale.... i to że mój jest fabrycznie trochę utwardzony co jednak daje w kość na miejskich ulicach.
Po dwóch latach jestem jednak zadowolony. Opadła złość na małe problemy korozyjne które zostały zaleczone perfekcyjnie w ASO, do tego konserwacja i latamy do 100 tys km potem sprzedajemy :)
Problem z Fordami to jest taki, że wielu z nas kupuje graty :( a jak Ford to nowy Ford albo mało zużyty.
Nie są to samochody idealne, ale trochę tańsze, więc....
Zobaczymy co przyniesie 3 rok eksploatacji :) po dwóch latach u mnie, a od wyjazdu z fabryki w 2010 przebieg 60 tys km :)

weuek
04-10-2018, 09:13
A moim zdaniem jak focus mk2, to stary. Bo nie trzyma wartości, to tanio można nabyć dobrze wyposażone auto. A jak ktoś ma niskie oczekiwania ergonomiczne (na przykład, nisko w fotelu nie usiądziesz, połowy wyświetlacza zegarów nie widać, z tyłu w drzwiach żadnej kieszeni nie ma, poziomu płynu spryskiwaczy nie zobaczysz, maski nie otworzysz po odpaleniu silnika, bo kto dwa kluczyki nosi, itp.) oraz jakościowe, to będzie zadowolony.

Te wszystkie babole irytowały mnie niemiłosiernie - za długo je znosiłem. Może w wolnej chili zrobię pełny zestaw zaprojektowanego badziewia w fokusie mk2 fl. :-)

kumpel Fordzika
04-10-2018, 09:18
maski nie otworzysz po odpaleniu silnika, bo kto dwa kluczyki nosi, Ten myk to akurat lubię, rozbraja mnie ta głupawka :)
Tak na marginesie i nie złośliwe absolutnie. To nie znam nikogo świadomego motoryzacyjnie kto był by zadowolony ze Skody. 3-4 lata i rozczarowania. Może dlatego, że w zamyśle kupowali VW, a tu ...... :D

Bump: Bo nie trzyma wartości, to tanio można nabyć dobrze wyposażone auto. Co z tych wodotrysków wyposażeniowych jak w stary wykulanych Fordach połowa tego nie działa :D

weuek
04-10-2018, 09:20
A ja miałem skodę 5 lat. Bez obaw kupiłbym ponownie. Porównując do vw udowadniasz, że masz słabe pojęcie o temacie.

kumpel Fordzika
04-10-2018, 09:20
Może w wolnej chili zrobię pełny zestaw zaprojektowanego badziewia w fokusie mk2 fl. :-) Potem po 3 latach ze Skody ;)

Bump: Porównując do vw udowadniasz, że masz słabe pojęcie o temacie. Ale kurde proszę czytaj ze zrozumieniem, bo sam wielu sztorcujesz, że nie piszą jak trzeba i nie czytają. Ja nie porównuje Skody do VW.
Wspomniałem, że Ci co kupowali, których znam kupując Skode byli przy nadziei, że kupują VW :D

weuek
04-10-2018, 09:25
Tak naprawdę, to z fokusa będzie mi brakować tylko 3 rzeczy:

a) easy fuel
b) wyglądu hamulców (bo i tak nie hamują tak, jak wyglądają)
c) kształtu przełączników przy kierownicy

A poza tym, to co chwilę odkrywam detale, które są wyraźnie lepsze (nawet lusterka zewnętrzne, które focus mk2 fl ma przecież świetne). :-)

kumpel Fordzika
04-10-2018, 09:34
b) wyglądu hamulców (bo i tak nie hamują tak, jak wyglądają) Ciekawe, ciekawe, bo akurat ja mam przeciwne wrażenia. Mój Focus ma hamulce jak żaden inny samochód który miałem, po prostu brzytwa. Płyn często zmieniany, odpowietrzane często, tarcze i klocki fabryczne z pierwszego montażu :) Po prostu staje na 4 łapy w mig.
Wkurza ten odgłos pompy ABS po ruszeniu :)

Bump: (nawet lusterka zewnętrzne, które focus mk2 fl ma przecież świetne) Lepszych se nawet nie wyobrażam :). Te są idealne.

Bump: c) kształtu przełączników przy kierownicy To akurat lipa jak dla mnie, a szczególnie włączanie wycieraczek klapnięciem do dołu :)
To powinno być unormowane jakimiś normami, że klakson i wycieraczki w każdym samochodzie włącza sie tak samo, bo ma to ogromny wpływ na bezpieczeństwo. Jeżdżę przemiennie 3 autami i można zwariować :)

weuek
04-10-2018, 09:40
Mój Focus ma hamulce jak żaden inny samochód który miałem, po prostu brzytwa.
Mój ojciec o swoim aucie mówi identycznie, a tam są 257 i bębny. Ale porównywał do seicenta. :-)

kumpel Fordzika
04-10-2018, 09:45
No dobra dość już kurtuazyjnych uszczypliwości. Porównuje do dorosłych samochodów. Swoich i klientów moich. Za hamulce w moim Focusie dał bym się pokroić, a jak wiesz jeżdżę też na dwóch kołach (szybkim motocyklem) i to czasem bardzo szybko, więc co to hamowanie skuteczne i jak te opóźnienia wyglądają w innych pojazdach wiem doskonale.

weuek
04-10-2018, 09:51
Chwalenie fabrycznych hamulców to już w ogóle lipa. Chyba konkretnym dziadostwem jeździsz w tych pozostałych autach...

Faktem jest, że nie znajdziesz auta o podobnej mocy z tak wielkimi tarczami, jak ma mk2 (poza silnikami 1.4, 1.6 i benzynowym 1.8 ). Ale to słabe ciśnienie przy małym nacisku sprawia wrażenie, że auto słabawo hamuje. Mnie się to nie podoba, chociaż inni to chwalą za tzw. "dozowalność" hamowania.

To jest właśnie charakterystyka forda - zmarnowany potencjał.

Parch
04-10-2018, 09:59
To nie znam nikogo świadomego motoryzacyjnie kto był by zadowolony ze Skody. 3-4 lata i rozczarowania.Ja miałem Octavię I kombi L&K 1.9 TDi 110 KM, wyposażoną najbogaciej jak tylko można było na tamte czasy (rocznik 2001). Kupiłem używaną z przebiegiem ~150k km (6 lat), sprzedałem jak miała prawie 250k km (14 lat). Uwielbiałem to auto i sprzedawałem z prawdziwym żalem, można by rzec o mnie "płakał jak sprzedawał".

Nie wiem tylko, czy spełniam kryterium "świadomego motoryzacyjnie"

piotrek305
04-10-2018, 09:59
jak octavia ?

kumpel Fordzika
04-10-2018, 10:18
Ale to słabe ciśnienie przy małym nacisku sprawia wrażenie, że auto słabawo hamuje Może to kwestia egzemplarza ? Bankowo tak. U mnie to wszystko jak nowe. 60 tys km przebiegu robionego większości po mniejszych i dużych trasach. Jakoś tak nie wiedzę sensu odnoszenia do mocno używanego samochodu z drugim czy niż nawet 3 kompletem hamulcowym. Dobrze wiemy, że fabryczny montaż to zawsze inne komponenty niż z półki w sklepie w Pcimiu, nawet z najwyższej w Pcimiu Górnym :) Ciśnienie w układzie też temat osobniczy, choć w każdym winno być takie samo ;) U mnie hamulce są brzytwa. Też kwestia ogumienia.

Bump: "dozowalność" hamowania No widzisz, a u mnie progresja jak marzenie, a na serio najeździłem się samochodami małymi i ogromnymi też. Będzie z milion kilometrów nawinięte, więc doświadczenie jednak jest :)
Różne rzeczy swojej Fordziawce mogę zarzuć, ale nie hamulce.

Bump: Ja miałem Octavię I kombi L&K 1.9 TDi 110 KM, wyposażoną najbogaciej jak tylko można było na tamte czasy (rocznik 2001) Takich i tak dobrze samochodów już się nie produkuje. To były czasy gdy Skoda chciała trochę VW być ;) ale tylko na początku niestety.

weuek
04-10-2018, 10:26
Ciekawe jak dzisiaj rozróżniłbyś, na przykład, po zwrotnicy czy pochodzi z audi, vw, skody czy seata.

;-)

kumpel Fordzika
04-10-2018, 10:34
Ciekawe jak dzisiaj rozróżniłbyś, na przykład, po zwrotnicy czy pochodzi z audi, vw, skody czy seata.
Producent wie jak rozróżnić :D to wystarczy dla producenta. W każdej produkcji , każdego przedmiotu jest selkt pierwszej i drugiej jakości, a ta druga spełnia wszystkie wymagania oczywiście. Nawet bogaty producent nic nie marnuje. Pracowałem w przemyśle na fajnych stanowiskach np. jako kontroler jakości, jako technolog, wiem jak to działa. Dziś w PL jest sporo małych firemek robiących podzespoły dla wielkich koncernów czasem luksusowych marek. Działa wszystko tak samo. Jest sort pierwszy i sort drugi, nawet i trzeci na mniej wymagające biedniejsze rynki. Nie ma czarów, to jest biznes.

indygox
04-10-2018, 10:49
Ja miałem Octavię I kombi L&K 1.9 TDi 110 KM, wyposażoną najbogaciej jak tylko można było na tamte czasy (rocznik 2001)

Ja tez miałem , dwa razy korba bokiem wyszła. Nieśmiertelny silnik 1,9 TDI okazał się śmiertelny w obu przypadkach po 140 tys. / wersja BXE/.
Teraz mam służbowo skoda fabia 1,4 z DSG , 50 tys nalotu - dwa razy laweta - czujnik temperatury , przegrzanie- miód malina :-)

kumpel Fordzika
04-10-2018, 11:25
Ja tez miałem , dwa razy korba bokiem wyszła. Koledze silnik się skończył jakiś wynalazkowy 1,4 fsi czy tsi Po 144 tys km poszedł do remontu, a przebieg prawdziwy, bo w salonie auto brane i tam serwisowane :) Jak opisał rzeczoznawca silnik uległ zużyciu :D Drugiemu znajomkowi korozja w SuperB na nadkolach po 5 latach spać nie daje, auto bezwypadkowe z polskiego salonu.
Oczywiście zgodnie z teoria egzemplarza są Skody sprawne i jeżdżące bardzo długo i dobrze.

Parch
04-10-2018, 11:53
Nieśmiertelny silnik 1,9 TDI okazał się śmiertelny w obu przypadkach po 140 tys. / wersja BXE/.BXE wyjaśnia wszystko. To jest silnik niejako następnej generacji i już nie ta legenda, co choćby AGR, ARL, ASV, ASZ, AXR, AVF, AWX, ... Ja miałem ASV i nigdy mnie nie zawiódł.

weuek
04-10-2018, 13:56
A mnie się ford ani razu konkretnie nie zepsuł. Dacie wiarę?

kumpel Fordzika
04-10-2018, 16:44
A mnie się ford ani razu konkretnie nie zepsuł. Dacie wiarę? Daje, daje :) U mnie na ten przykład przez 60 tys km totalnie bez awarii jakichkolwiek. Po 6 latach padły dwie świece żarowe poszły do wymiany, a po 8 latach akumulator poszedł do wymiany. Powiem szczerze, że na auto 8 letnie idealnie. To nic, że tylko 60 tys przebiegu, ale auto starzeje się. Znam samochodziki, sam mialem, że w pierwszych kilkudziesięciu tysiącach kilometrów różne rzeczy szły do wymiany. Końcówki drążków, łączniki stabilizatora, czasem już tarcze hamulcowe czy inne duperele z elektryki trzeba było robić. Naprawdę jest dobrze. Nic nie puka, nic stuka, zawieszenie w super kondycji jest. Plastiki wewnątrz jeszcze nie zdążyły się rozgrzechotać. Prawie jak japończyk ;) tylko ta korozja co ogniska trzeba było na gwarancji zwalczyć zepsuła odbiór samochodu.

Hansolo
04-10-2018, 21:19
co choćby AGR, ARL, ASV, ASZ, AXR, AVF, AWX, ... Ja miałem ASV i nigdy mnie nie zawiódł.

Ja miałem ALH w Golfinie IV wariacie. Do dzisiaj jeździ na programie 120 źrebaków i 280 momentów. Około 360 tys teraz i nawet chyba jeszcze na syntetyku.

kumpel Fordzika
10-10-2018, 19:10
Normalnie produkują je jak jakieś Mercedesy ;)
Warto obejrzeć
https://youtu.be/DJuKMYIPsXk

Ciekawe jak dzisiaj rozróżniłbyś,
rozróżniam jak auto fajnie jedzie :)
Dziś miałem okazję pojeździć Oktawią moich klientów 2015 rok silnik 2.0 D 150 KM i 350 Nm :). Kurde ten samochód fajnie jeździ, a komputer pokazuje bardzo fajne niskie zużycie paliwa. Ciągnie bardzo ładnie, gdzie tam moje Foce do Szkody :) Szkoda ma 130 tys km, a sprężyste, dziarskie , nie skrzypiące. Nie wiem jaki tam zawias z tyłu, ale prowadzi się jak po sznurku i te przemyślane nadkola z przodu, a jeszcze bardziej mądre z tyłu zakończone mini fartuchem jak w japońcach niektórych :)
Gdyby nie ta nazwa SZKODA ;)

weuek
11-10-2018, 07:45
Dziś miałem okazję pojeździć Oktawią moich klientów 2015 rok silnik 2.0 D 150 KM i 350 Nm :).
[...]
Nie wiem jaki tam zawias z tyłu

Taniutka beleczka, oczywiście.

Wasabi88
11-10-2018, 08:32
Dobrze, że zmieniłeś markę. W końcu logując się na to forum nie będę musiał czytać Twoich nowych postów. Taką mam nadzieję :)

Parch
11-10-2018, 08:50
Teraz też nie musisz.

weuek
11-10-2018, 09:10
Twierdzę, że nikt inteligentny nie wierzy już od dawna w marki. A jeśli jednak, to... wiadomo.

kumpel Fordzika
11-10-2018, 22:14
A jeśli jednak, to... wiadomo. Panie, a cenią te Skody w DE, że głowa boli. Poszperałem na mobile.de za Oktawią 2013-16 dieslem 2.0 TDi 150 KM z małym przebiegiem :(
Samochody dla bogaczy i co marka nie ma znaczenia ? :)

weuek
11-10-2018, 22:19
A ma? Przecież tylko kształt blach i plastików wnętrza odróżnia skodę od seata. Decyzje zakupowe głownie podyktowane są skojarzeniowymi stereotypami o kapeluszach i emocjach.

Rynek wtórny całkiem dobrze wyznacza udane i nieudane pojazdy przy pomocy cen.

Niby takie masz doświadczenie, a co chwile byle co (innego) ci imponuje. Brak tu konsekwencji.

kumpel Fordzika
11-10-2018, 22:41
Niby takie masz doświadczenie, a co chwile byle co (innego) ci imponuje. Brak tu konsekwencji. Badam teren, poznaje ich możliwisci. Do skody jeszcze ro temu bym nie wsiadł, ale się reformuje :) POdoba mi się140km/h na 6 biegii i silnik mruczy 2400 ob, a 5 2600 obr dobry to wynik bo w moim2750 na 5 biegu,
Skody cenią w DE bardzo wysoko :)

Parch
11-10-2018, 22:44
Do skody jeszcze ro temu bym nie wsiadł, ale się reformujeZa rok wsiądziesz do Dacii.:619:

weuek
11-10-2018, 22:51
POdoba mi się140km/h na 6 biegii i silnik mruczy 2400 ob, a 5 2600 obr dobry to wynik bo w moim2750 na 5 biegu,


Taka cyfrologia to nie jest rzetelne porównanie, bo inne silniki robią inny hałas przy tych samych obrotach. Teraz mam 3000 rpm przy 140 km/h, a jest o niebo ciszej.

gibaj
12-10-2018, 07:28
Jeździłem kolegi 4x4 ma z 2009 r 2.0 140 diesel
Po lifcie już namawiał mnie żebym od niego kupił
Inne zawieszenie twardsze
Wol3 zawieszenie focusa :one: i jeszcze do tego drogie i korniki juž z każdej strony prawie
Chodzi o Octavię oczywiscie

kumpel Fordzika
12-10-2018, 09:03
Jeździłem kolegi 4x4 ma z 2009 r 2.0 140 diesel
Po lifcie już namawiał mnie żebym od niego kupił
Inne zawieszenie twardsze Może w wersji 4x4 w Skodzie twardziej. Mój Focus jest trochę twardszy niż normalne Focusy. Skoda mimo przebiegu 130 tys km ładniej wybiera nierówności szosy i poczucie komfortu większe.

Bump: Teraz mam 3000 rpm przy 140 km/h, a jest o niebo ciszej. który silnik tam masz ? Benzyna + 6 biegowa skrzynka ?

kumpel Fordzika
12-10-2018, 10:05
Za rok wsiądziesz do Dacii. Jak to mówią nigdy nie mów nigdy :D

kumpel Fordzika
22-10-2018, 11:05
Jestem na świeżo po dłuższej rozmowie z gościem który w 10 , czy lat miał 3 samochody służbowe z silnikami diesla. Każdy przejechał pod 200 tys km. KIA Ceed 1,6 D, Focus 1,5 D i teraz ostatni Auris 1,4 D . Największy zawód to Auris, a najmniej kłopotliwy samochód to był KIA totalnie nic przez 200 tys km nie było naprawiane, dosłownie nic, nawet żadna końcówka drążka , czy łącznik stabilizatora nie wymagał wymiany. Samochody były dbane z prawem odkupu dla użytkownika, wiec poszły w rodziny. Auris to problemy z instalacją elektryczną i z plastikami.

weuek
22-10-2018, 11:10
Ale po co ci znów diesel (z upierdliwym depeefem), kiedy benzynowym można spalać ~5,5l jeżdżąc przepisowo po krajówkach? Małą benzyną z turbawką naprawdę, obiektywnie, znacznie lepiej się jeździ (zwłaszcza w mieście) niż rysiem.

Ty to naprawdę nie wiesz, czego chcesz. :-(

kumpel Fordzika
22-10-2018, 11:22
Diesel rozpieszcza :)
Ale przytoczyłem doświadczenia znajomej osoby. Sam jeszcze nie wiem co po Focusie.
Następne auto musi być wygodniejsze, bardziej komfortowe, jednak mniej twarde z bardziej komfortową charakterystyką zawieszenia. Trochę zmiana priorytetów.
Megane lll generacji z silnikiem 1,2 130 KM bym nie pogardził jak już plotkujemy o przyszłości. Diesel 1,6 130 KM też by mógł być.

weuek
22-10-2018, 11:29
Diesel rozpieszcza :)


A konkretnie to czym? Smrodu z rury (pod garażem) to już nie będziesz miał przecież w kolejnym. Na dobrym mrozie też nie będzie się przecież rozgrzewał 15 km (w moim to przynajmniej PTC grzało wtedy, a w twoim trza marznąć). No i drgał też tak nie będzie, więc wszystkich tych rysiowych rozpieszczających smaczków w kolejnym dieslu nie uświadczysz. :-(

kumpel Fordzika
22-10-2018, 11:44
dobre, dobrze ujęte :D
ALE :)
- rozgrzewa się max w 10 km w duży mróz, w mniejszy 7-8 km (mówię o wskaźniku temp na desce rozdzilczej)
- puki co z rury nic nie kopci, nic nie smrodzi, chemia i nie wyeksploatowany silnik czyni cuda :)
- na razie jak rozgrzany specjalnie nie drży, tylko klekocze i w sumie polubiłem klekotliwy pomruk diesla, szczególnie w trasie, bo w mieście trudno polubić :)
Diesel, a szczególnie 1,8 TDCi to nie jest samochód dla każdego :D

latar
28-10-2018, 06:33
weuek w co idziesz? Jakiś model wybrałeś?

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

weuek
28-10-2018, 07:52
Od miesiąca mam normalne auto, które jest/było bezpośrednim konkurentem fokusa mk2 fl.

W fokusie przez miesiąc odkryłem więcej wad konstrukcyjnych niż w poprzednim aucie przez 5 lat, a w obecnym nie odkryłem jeszcze wady żadnej. Czyli będzie dobrze. :-)

latar
28-10-2018, 08:47
1. Silnik przynajmniej 200 Nm i nisko, najlepiej już około 2000 rpm
2. Szósty bieg
3. Brak filtra cząstek stałych
4. Buda węższa niż obecna (1840 mm), ale bagażnik przynajmniej 400 l
5. Wielowahacz z tyłu
6. Cena do 30 000 zł (tak za rok od teraz).


Żaden konkurent MK2FL z silnikiem benzynowym nie przychodzi mi do głowy.

hindus
28-10-2018, 10:17
latar nie dowiesz się bo weuek tego nie upubliczni. Gdyby to zrobił, sporo osób wypunktowałoby od razu wady jego wybranego samochodu :)

jacekcrv
28-10-2018, 10:26
Kupił Octavie.

marlon7676
28-10-2018, 11:04
latar nie dowiesz się bo weuek tego nie upubliczni. Gdyby to zrobił, sporo osób wypunktowałoby od razu wady jego wybranego samochodu :)



Tak czy siak znowu kupił rzęcha którego nie może odpalić żeby odjechać z tego forum i nie męczyć pozostałej społeczności swoją wiecznie stękającą osobą ....wiem nie muszę czytać jego stękania ale temat jest interesujący wiec jak pojawi się nowy wpis to wchodzę i co ??? - i znowu ten Malkontent........::027:

weuek
28-10-2018, 17:16
Żaden konkurent MK2FL z silnikiem benzynowym nie przychodzi mi do głowy.
Wszystko z pierwotnych oczekiwań zostało zrealizowane, tylko do ceny dołożyłem 5 000 zł (bo przebieg mały i auto z rynku polskiego od pierwszego właściciela).

Wiem świetnie, że każdy się tu obsra, byle dowieść, że pojęcia o niczym nie mam, a jego własny fordziany wybór jest najlepszy (przynajmniej) w całej galaktyce. Nawet mnie to teraz bawi - bo nie muszę już znosić świadomości posiadania tak nieudanego samochodu.

marlon7676
28-10-2018, 17:54
Wiem świetnie, że każdy się tu obsra, byle dowieść, że pojęcia o niczym nie mam, a jego własny fordziany wybór jest najlepszy (przynajmniej) w całej galaktyce. Nawet mnie to teraz bawi - bo nie muszę już znosić świadomości posiadania tak nieudanego samochodu.[/QUOTE]







Powiedz kto Cię namówił na zakup tego arcy nieudanego rzęcha jakim jest Ford to Cię pomścimy.........:027::027::027:
Nie ma samochodów idealnych , jednemu przeszkadza to innemu coś innego.
A Ty jakbyś miał jaja to byś pochwalił się nowym zakupem i wtedy byłbyś konsekwentny w temacie który sam założyłeś, ale gdzie tam krytykować to Ty uwielbiasz ale żeby broń Boże ktoś nie skrytykował Ciebie - taka mentalność KALEGO.......:027:

weuek
28-10-2018, 19:30
Czyli ani cytowania ani szukania nie opanujesz. OK, twój wybór.

marlon7676
28-10-2018, 20:41
[QUOTE=weuek;3047837]Miałbyś opanowane podstawy korzystania z internetów, to dowiedziałbyś się co kupiłem w kilka sekund




A szczerze to mam w d...e co kupiłeś po prostu męczy mnie twoja osoba i myślę że nie tylko mnie .....panie wiecznie nadąsany.......:027:

lotek
28-10-2018, 21:14
Nie karmic "trola";)

kumpel Fordzika
28-10-2018, 22:55
Wszystko z pierwotnych oczekiwań zostało zrealizowane, tylko do ceny dołożyłem 5 000 zł (bo przebieg mały i auto z rynku polskiego od pierwszego właściciela) Nauka jednak kosztuje. Nie jako zarzut, a jako stwierdzenie. Z jakim przebiegiem kupiłes Skodę ?