Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2015- ] Adaptive Cruise Control a aktualizacja
rumburak_m 20-10-2017, 15:33 Witam, mam pytanie czy posiadając przednią kamerkę rozpoznającą znaki oraz aktywny tempomat można wgrać jakąś aktualizację lub zmianę oprogramowania, żeby Adaptive Cruise Control działał w s-maxie, czy to jest niemożliwe.
Nie dodałem tego w konfiguracji a przydałoby się. Pozdrawiam
Chyba coś pokręciłeś kolego. Adaptive Cruise Control to aktywny tempomat. Czego potrzebujesz?
rumburak_m 21-10-2017, 19:20 Chodziło mi chyba bardziej o Intelligent Cruise Control czyli utrzymywanie odpowiedniej odległości od pojazdu przed sobą i ewentualne hamowanie samochodu przy zbliżeniu.
To jest właśnie aktywny tempomat/adaptuje cruise control/active cruise control. Jak masz radar, to powinieneś mieć ten system.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
slawek-kali 21-10-2017, 19:26 Czyli masz zwykly tempomat a nie adaptacyjny..
temat do ogarniecia, ale koszta beda.
zdzichu500 23-10-2017, 19:06 Czy to nie chodzi o to, że Ford oferuje takie wyposażenie opcjonalne:
"Pre-Collison Assist - system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi" co wydaje się, że zawiera w sobie radar ale jednak żeby mieć pełny tempomat adaptacyjny to trzeba dopłacić? Być może taki tempomat da się "uruchomić" z podanym wyżej wyposażeniem opcjonalnym podobnie jak zwykły tempomat w wersji bez żadnego tempomatu.
Nie. System o którym piszesz opiera się na lidarze (na szybie). Do ACC potrzebny jest radar.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
cyfra123 24-10-2017, 06:02 jaki jest koszt zrobienia ze zwyklego tempo ten adaptacyjny?
Robert9011 02-11-2017, 15:48 Też się podłącze bo jest to nieoceniona pomoc i wygoda na trasach.
Czy ktoś się orientuje w kosztach? Chodź pewnie i tak musiałoby się to skończyć na aso ze względu na gwarancje
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nikt jeszcze nie ogarnął w mk2?
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
blaki1000 03-04-2018, 15:38 Niedługo nabędę zmianiam maxia na nowego i też chętnie bym ogarnął tę przeróbkę. Dajcie info jak wam poszło.
pzdr
georg-kiejstut 20-11-2018, 22:36 Na niemieckim S-max forum paru juz udalo sie ogarnac temat ACC
Warunkiem jest: Pre colision, wymiana przyciskow na kierownicy(do ACC sa inne niz do normalnego tempomatu) no i zmiana paru wartosci w oprogramowaniu softu, ale do tego potrzebny jest orginalny UCDS od ruskich koszt okolo 230€ za kabel. Software jest za darmo w sieci ale dziala tylko z orginalnym UCDS. Instrukcje z zdjeciami zmiany oprogramowania mam,tylko ze po niemiecku, ale na zdjeciach jest po angielsku
...
"Pre-Collison Assist - system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi" co wydaje się, że zawiera w sobie radar ale jednak żeby mieć pełny tempomat adaptacyjny to trzeba dopłacić? ...
Były (szczególnie w D) takie konfiguracje z radarem a bez tempomatu aktywnego.
Robiłem takie przeróbki z pre-collision na ACC. Wymiana przełączników na kierownicy po lewej stronie, aktywacja w komputerze i adaptacja.
Po takich działaniach ACC do dyspozycji.:one:
georg-kiejstut 21-11-2018, 00:05 a jaki program uzywales do adaptacji?
a jaki program ...
Oryginalny UCDS.
georg-kiejstut 09-12-2018, 22:16 Temat ogarniety
S-max smiga z ACC
Temat ogarniety
S-max smiga z ACC
Rozumiem masz Pre Collision Assista ale czy radar w zderzaku też ? Bo jak rozumiem bez radaru nie ma opcji żeby ACC działało.
przecież można dołożyć ACC "po całości" (w autach ze zwykłych tempomatem), ale wtedy trzeba dokładać radar i modyfikować plastyki w zderzaku
...trzeba dokładać radar i modyfikować plastyki w zderzaku
Jak jest aktywna żaluzja chłodnicy, to trochę słabo widzę możliwość jej "zmodyfikowania"... Koliduje z radarem i raczej trzeba ją wymienić na wersję montowaną przy ACC - a to już trochę więcej niż "kolejne 50zł"...
Wiem że żaluzja do wymiany, nie pisałem że 50zl
przecież można dołożyć ACC "po całości" (w autach ze zwykłych tempomatem), ale wtedy trzeba dokładać radar i modyfikować plastyki w zderzaku
Ok, ja akurat mam pre-collision assista, zakładałem że radaru na 100% nie mam ale z wypowiedzi kolegi georg-kiejstut wynika że jednak może byc stąd moje pytanie
Można sprawdzić po vin w etis czy masz moduł radaru
SMAx kol. Dan385 ma na pokładzie moduł CCM (Cruise Control Module), ozn. JX7T-9G768-AC z kal. JX7T-14D049-AC a wg Etis to auto jest wyposażone w "Speed Control And ASLD" i "Speed Control Distance Sensing"
natomiast inny Smax z "Adp Spd Cnt-Coll Mit & FWD Sns" i "Speed Control Distance Sensing" też ma ten sam CCM więc (jeśli dobrze rozumiem) to u kol. Dan385 można łatwo dołożyć ACC :)
SMAx kol. Dan385 ma na pokładzie moduł CCM (Cruise Control Module), ozn. JX7T-9G768-AC z kal. JX7T-14D049-AC a wg Etis to auto jest wyposażone w "Speed Control And ASLD" i "Speed Control Distance Sensing"
natomiast inny Smax z "Adp Spd Cnt-Coll Mit & FWD Sns" i "Speed Control Distance Sensing" też ma ten sam CCM więc (jeśli dobrze rozumiem) to u kol. Dan385 można łatwo dołożyć ACC :)
Rewelacja, humor mi poprawiłeś, wielkie dzięki za pomoc/info :lol: :lol: :lol:
Czyli bez jakichkolwiek zmian mechanicznych, wyłącznie przyciski + przeprogramowanie i jest ACC.
... u kol. Dan385 można łatwo dołożyć ACC :)
Pod warunkiem, że PCM silnika ecoblue pozwoli zapisać to kodowanie...:one:
Wcale to nie jest takie oczywiste, bo flagi wariantu silnika (czyli jego mocy) nie pozwoli zapisać po zmianie - sprawdzone.
Tak więc warto najpierw zrobić próbę a potem dopiero dawać nadzieję.:one:
A u mnie? Coś wam muszę podesłać? VIN?
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Twój sterownik silnika nie robi problemów, ale vin przydałby się :)
drout masz CCM'a ozn. FK7T-9G768-AF z FK7T-14D049-AF ale nie mam VINu smaxa z 2017 z ACC żeby porównać (pewno będzie taki sam)
Z ciekawości pooglądałem co tam znajduje się za zderzakiem i žadnego radaru(czarnego pudełka w kształcie prostokąta) nie znalazłem, widać tylko żaluzje od chłodnicy(2 symetryczne z podziałem na środku), wie ktoś gdzie on się znajduje ?
S-Max 2019 więc może gdzieś indziej bo dotychczas widziałem że na dole po lewej stronie był.
Z ciekawości pooglądałem co tam znajduje się za zderzakiem...
Oględziny były robione na podnośniku ze zdjętą dolną osłoną silnika? Bo jeśli nie - to jakoś tak słabo widzę skuteczność oględzin...
Ponadto ja tam bym wierzył w etis - jak jest napisane, że jest radar to szukanie dziury w całym trochę marnuje czas...
Wystarczy wstawić fotkę dolnego grila - nie da się nie zauważyć osłony radaru jak w tym zderzaku z allegro (prawa strona zderzaka, lewa samochodu).
BTW - PCM silników ecoblue przyjmuje kodowanie tempomatu/limitera - sprawdziłem na dodawanym zwykłym tempomacie do Transita z ecoblue...
rumburak_m 21-12-2018, 07:34 Oględziny były robione na podnośniku ze zdjętą dolną osłoną silnika? Bo jeśli nie - to jakoś tak słabo widzę skuteczność oględzin...
Ponadto ja tam bym wierzył w etis - jak jest napisane, że jest radar to szukanie dziury w całym trochę marnuje czas...
Wystarczy wstawić fotkę dolnego grila - nie da się nie zauważyć osłony radaru jak w tym zderzaku z allegro (prawa strona zderzaka, lewa samochodu).
BTW - PCM silników ecoblue przyjmuje kodowanie tempomatu/limitera - sprawdziłem na dodawanym zwykłym tempomacie do Transita z ecoblue...
Tedi_k jeśli dobrze wnioskuję z twojego posta to jeśli jest osłona na zderzaku to jest radar, czy tylko jest miejsce na jego montaż. Ja posiadam taką osłonę, ale niestety nie posiadam chyba radaru ani jak wcześniej się dowiedziałem adaptacyjnego tempomatu, z którym ten radar współpracuje.
...jeśli jest osłona na zderzaku to jest radar...
Radar jest, jeśli na serwerach forda napisane, że jest. Wystarczy podać VIN, to się sprawdzi.
Kolega wyżej nie dowierza, że ma radar jak wskazują serwery Forda i dlatego wskazałem mu gdzie patrzeć.
Ja posiadam taką osłonę, ale niestety nie posiadam chyba radaru
VIN i będzie wszystko jasne :)
Mastablasta 09-03-2019, 12:12 Witam serdecznie
A czy u mnie jest taki radar Wf0jxxwpcjfy61370.
Mrugają mi czerwone diody przy szybie i tempomat jest
...czy u mnie jest taki radar ...
Tak.
Mastablasta 09-03-2019, 21:02 Super jak to ogarnąć i u kogo?
...jak to ogarnąć i u kogo?
Jakiś straszny tłum odpowiadających i wypowiadających się w tej sprawie Kolegę przytłoczył, że takie dylematy i pytania?:shock:
Mastablasta 10-03-2019, 04:27 Ok , zgłoszę się.
Czy mógłbym prosić któregoś z kolegów posiadających dostęp do ETIS o sprawdzenie wyposażenia mojego S-Maxa jeśli chodzi o pre colission assist i cz posiada kolejne moduły do odpalenia ACC
?
Wiem że posiada rozpoznawanie znaków i standardowy Cruise Control.
Zapewne do sprawdzenia przyda się VIN :) - WF0JXXWPCJGA31115
Mój S-Max posiada asystenta pasa ruchu oraz radar z czerwonymi diodami do zapobiegania kolizji.
Czy można dołożyć do niego aktywny tempomat?
Jeśli tak to czy poza zmianą guzików na kierownicy potrzeba zmienić coś więcej?
ElmConfig wystarczy do zmiany ustawień ze zwykłym kablem czy musi być IDS?
krystianen 02-07-2019, 00:04 Jest duża szansa że u ciebie ACC ruszy. Ostrzeganie o kolizji czyli tzw. HUD korzysta własnie z radaru do ACC.
Potrzebujesz klawiszy do ACC oraz osobe która ci to właczy. Elmconfigie ani IDS tego nie zrobisz.
Jeśli nie elmconfig i IDS to co? :)
Jakiś nr części na te klawisze do acc dla smax mk2
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Znalazłem takie numery części
14K147 1844084 Przełącznik - Sterowanie 1.00 Czarny
od 25.05.2015, S-MAX / Galaxy, Adp Spd Cnt-Coll Mit & FWD Sns
14K147 5324720 Przełącznik - Sterowanie 1.00 Czarny
od 25.05.2015, S-MAX / Galaxy, Tempomat i regulow.ogranicz.predk.
14K147 1872476 Przełącznik - Sterowanie 1.00 Czarny
od 30.03.2015, S-MAX / Galaxy, Adp Spd Cnt-Coll Mit & FWD Sns
Ten środkowy na pewno odpada - pytanie tylko czym się różnią pierwszy od trzeciego?
AndRaj80 01-12-2019, 18:31 Witam,
A czy z tym numerem vin WF0JXXWPCJD33809 da się coś zrobić w temacie ACC?
....WF0JXXWPCJD33809 ...
Najpierw sprawdź swój VIN i uzupełnij brakującą literę...:568:
Wtedy będzie można coś powiedzieć o ACC...
AndRaj80 01-12-2019, 19:21 Już poprawiony WF0JXXWPCJFD33809
Proszę o informację odnośnie ACC
Pozdrawiam
Czy nie mając systemu antykolizyjnego dołożenie acc jest możliwe?
Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka
...WF0JXXWPCJFD33809...
Ma radar ACC i HUD (czyli system antykolizyjny). Nie ma tempomatu adaptacyjnego - czyli MOŻE MIEĆ.
Potrzebne jeszcze jedynie odpowiednie klawisze na kierownicę.
Aktualnie mam, ale z pomorskiego ciut daleko... No chyba, ze szykuje się wyjazd na ferie w góry...:wink:
Czy nie mając systemu antykolizyjnego dołożenie acc jest możliwe? ...
Nawet zrobienie cabrio z S-maxa jest możliwe jak ktoś jest uparty i zdoła to sfinansować...:one:
W dziale Mondeo jest cały duży wątek o dokładaniu ACC w MK5 - to dokładnie ten sam problem.
kris1978 22-01-2020, 12:46 Jak by ktoś mógł sprawdzić czy u mnie też można aktywować mój Vin WF0JXXWPCJGD76650
... WF0JXXWPCJGD76650
Kolejny "pozytywny kandydat". Ma HUD i CCM - czyli system antykolizyjny. Wymiana klawiszy na kierownicy i aktywacja ACC i będzie "super"...8)
kris1978 22-01-2020, 18:34 Super dziękuję
Czy ktoś z Trójmiasta posiada odpowiedni sprzęt i wiedzę jak to uruchomić?
Jeszcze prośba do was czy może ktoś wrzucić zdjęcie guzików do tempomatu aktywnego
Nie zdjęcie a instrukcja obsługi ;-)
http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?bookCode=O36190&countryCode=POL&languageCode=pl&marketCode=WD&viewTech=IE&chapterTitleSelected=G1676160&subTitleSelected=G1798928&topicHRef=G1798929&div=f&variantid=4450&vFilteringEnabled=False&userMarket=POL
... guzików do tempomatu aktywnego
Guziki do tempomatu aktywnego kupuje się w ASO. FINIS 2278290. Są tańsze niż na allegro i są nowe. Gratis dodane jest pudełko "Ford Genuine parts". Bezcenne...:wink:
A wyglądają tak: https://allegro.pl/oferta/przelacznik-kierownicy-tempomat-ford-mondeo-mk5-7513969437
Kupisz nowsze i jeszcze ok. 150zł w kieszeni zostanie... :D
smasherbit 02-02-2020, 20:05 Czy mógłby ktoś sprawdzić mój VIN w celu zamontowania ACC: WF0JXXWPCJGE28778 ?
... WF0JXXWPCJGE28778 ?
Jak poprzednie - da się aktywować ACC.
BTW - kolejne pytania sa trochę bez sensu - było napisane: jak jest radar i wyświtlacz HUD ("czerwone migające diody na podszybiu przed kierowcą") to da się aktywować ACC.
Jak się ma auto, to trudno nie zauważyć wyświetlacza HUD. Radar też da się poznać po widocznej osłonie w grillu dolnym.
Czasami bywa zaślepka w grilu bez radara, ale HUDa i stosownych menu w zegarach trudno przeoczyć :)
Żeby trochę skomplikować jeszcze - nowsze ver. (u mnie my2019) nie mają tego niby HUD tylko komunikaty na zegarach.
Swoją drogą nazywanie tych diodek HUD jest trochę nadużyciem :-)
u mnie mondeo mk5 maj 2018 też ma komunikaty tylko z zegarów,
u mnie ...,
"Duże" zegary w MK5/S-max MK2 wystarczająco "przeraźliwie czerwono" migają by obudzić kierowcę... Choć ja uważam, że ten "pseudo-HUD" w przypadku pre-colision "robi robotę". Dla mnie ma on w tym zastosowaniu duży sens. Przednia szyba jest stanowczo bardziej "przed oczami kierowcy" niż zegary a ten pseudo-HUD zdecydowanie przypomina światła gwałtownego hamowania poprzedzającego auta... Wystarczająco sugestywnie by zareagować podświadomie, bez analizy "o co chodzi"...
Przy mojej jeździe co chwilę bym na czerwono świecil, dla mnie lepiej że tego nie ma :)
Ok, tedik a czy wiadomo czy jest możliwy upgrade acc do tego nowego acc co zczytyje prędkość ze znaków drogowych i sam zwalnia w trybie acc do prędkości ze znaku, można też ustawić tolerancje +/- km/h
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Inteligentny tempomat to standard w Smax2
Inteligentny tempomat to standard w Smax2
No mam adaptacyjny ale widziałem na YouTube że jest opcja do wyboru zwykły inteligentny i jeszcze raz inteligentny i właśnie ten trzeci dostosowuje prędkość nawet jak mam na acc ustawione 90 a odczyta znak 70 i sam zwalnia do 70
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
... odczyta znak 70 i sam zwalnia do 70
...
Ale to jest właśnie tepomat inteligentny i on jest standarem w S-max MK2...
Ale to jest właśnie tepomat inteligentny i on jest standarem w S-max MK2...
Mam my2019 z ACC i ISL i u mnie nie działa tak jak piszesz. Limiter rozpoznaje znaki i ustawia max prędkość ale jak puścisz gaz to samochód się zatrzyma tzn nie ma połączenia ACC z ISL a działa albo jedno albo drugie. Czyli ACC super ale prędkość ze znaku musisz ustawić ręcznie a ISL prędkość ze znaku ale musisz operować gazem.
Jak ktoś mi powie ze jest inaczej a ja przez rok nie potrafiłem tego włączyć to załamka :-)
No u mnie nie ma opcji 3ciego tempomatu a na YouTube widziałem ze jest. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200211/4b058366000d967d4317cb7fb88ee249.jpg
Niestety ustawione 80 ograniczenie do 70 i jechał 80 [emoji26] także inteligentny nie działa nawet przy innych prędkościach to samo https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200211/2e476bcf5dbf9f2490bbbe0ad84afb7f.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200211/4a4930cdec528cc0d252575241933f59.jpg
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW ZWŁASZCZA GDY SĄ NAD TWOIM
U mnie jest 3 pozycja w menu:”Tolerancja” i się ustawia w zakresie od 0 do 10 km.
Czy posiada ktoś zdjęcia lub video/instrukcję do poprawnego ustawienia radaru ? chodzi o właściwy dobór kątów samego radaru w poszczególnych płaszczyznach
...chodzi o właściwy dobór kątów samego radaru w poszczególnych płaszczyznach
Istotne jest ustawienie pionu radaru. Robi się na aucie ustawionym na poziomej powierzchni (nie na podnośniku). Radar musi być ustawiony dość dokładnie pionowo. Pomocny jest stosowny przymiar, który można dobrze przyłożyć do przedniej ściany radaru.
W poziomie radar ma być prostopadły do osia auta, ale tu dokładność nie jest tak bardzo istotna, bo w tej osi radar się adaptuje w trakcie procedury kalibracji.
Mam my2019 z ACC i ISL i u mnie nie działa tak jak piszesz. Limiter rozpoznaje znaki i ustawia max prędkość ale jak puścisz gaz to samochód się zatrzyma tzn nie ma połączenia ACC z ISL a działa albo jedno albo drugie. Czyli ACC super ale prędkość ze znaku musisz ustawić ręcznie a ISL prędkość ze znaku ale musisz operować gazem.
Jak ktoś mi powie ze jest inaczej a ja przez rok nie potrafiłem tego włączyć to załamka :-)
Też się zastanawiałem czy można podłączyć czytanie znaków z automatycznym ustawieniem prędkości na limiterze lub tempomacie, ale nie znalazłem nic w instrukcjach:
- tempomat: http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?bookCode=O40935&countryCode=POL&languageCode=pl&marketCode=WD&viewTech=IE&chapterTitleSelected=G1676149&subTitleSelected=G1954173&topicHRef=G1950353&div=f&variantid=6241&vFilteringEnabled=False&userMarket=POL
- ogranicznik: http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?bookCode=O40935&countryCode=POL&languageCode=pl&marketCode=WD&viewTech=IE&chapterTitleSelected=G1676160&subTitleSelected=G1798928&topicHRef=G1798929&div=f&variantid=6241&vFilteringEnabled=False&userMarket=POL
- Rozpoznawania znaków drogowych: http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?bookCode=O40935&countryCode=POL&languageCode=pl&marketCode=WD&viewTech=IE&chapterTitleSelected=G1676160&subTitleSelected=G1676167&topicHRef=G1562345&div=f&variantid=6241&vFilteringEnabled=False&userMarket=POL
Z tego co piszesz to rozpoznawanie znaków działa Ci z limiterem. Coś musiałeś zrobić aby tak się stało?
Limiter działał od początku w ten sposób (czyli aktualizował Vmax do znaków) ale tak jak piszę - jak puszcze gaz to samochód zwalnia - a rozumiem, że zdaniem kogoś wyżej powinno się dać zrobić tak że jedzie z prędkością dostosowaną do znaku
Mam tą trzecią pozycję w menu tak jak pisałem której u Ciebie nie ma
mam STOP&GO, skrzynia A8 - to może ma jakieś znaczenie?
kaczor99 11-02-2020, 18:57 NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW ZWŁASZCZA GDY SĄ NAD TWOIM
U mnie jest 3 pozycja w menu:”Tolerancja” i się ustawia w zakresie od 0 do 10 km.
"Tolerancja" ustawienie to by nie migało okienko z odczytaną prędkością, i tylko po to.
No u mnie nie ma opcji 3ciego tempomatu a na YouTube widziałem ze jest....
Niestety kolejny wątek "wydaje mi się, że widziałem"...;)
To co Kolega chciałby mieć nazywa się Intelligent Adaptive Cruise Controll (IACC) i jest dopiero wprowadzane w najnowszych modelach Forda.
Proszę popatrzeć na dole po prawej stronie na "najwyższą" wersję nowego ACC:
https://www.ford.com/technology/driver-assist-technology/adaptive-cruise-control/
Tadeuszu nie wydaje mi się tylko widziałem [emoji14] https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200212/1a20f773662d81c0a1cd71ae42373343.jpg rzeczywiście to wchodzi dopiero od najnowszych wersji. Brakuje mi że przy acc sam się zatrzymuje, tego też się nie da ogarnąć programowo?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tadeuszu nie wydaje mi się tylko widziałem ...
Na pierwszy rzut oka widać, że licznik z auta MY20 (najpewniej właśnie z IACC) - czyli tego opisanego w podlinkowanym materiale Forda.
W Twoim aucie bez szans.
Poszukuję osoby z lubuskiego, ew. z dolnośląskiego lub wielkopolskiego która mogłaby mi aktywować ACC, mam radar i system antykolizyjny, możecie kogoś polecić ?
wysłałem na priv kto z tych okolic może to zrobić
Tadeuszu nie wydaje mi się tylko widziałem [...
Wracam do tematu, bo mnie zainteresował. Trafił się Edge 2020 Vignale - to miał co trzeba... 8)
Ponieważ tamte cytowane "widziałem" takie mocno zamglone - to podam (coby Koledzy wzroku nie tracili...) to trochę wyraźniej:
https://images85.fotosik.pl/774/d87a0e31c306aa07gen.jpg (https://images85.fotosik.pl/774/d87a0e31c306aa07.jpg)
Jak widać w języku polskim automatyczny tłumacz tekstów się "zapętlił" i mamy dwa "inteligentne" tempomaty... :D
https://images86.fotosik.pl/774/792a4affd6963d01gen.jpg (https://images86.fotosik.pl/774/792a4affd6963d01.jpg)
Dopiero po przestawieniu na j. angielski widać "który jest który"...:one:
Interesujące jest też to, że w PCA (pre-colission...) przybył nowy tryb "Wsp.omaganie om.ijania przeszkód" - intrygujące jest to jak to działa...
https://images86.fotosik.pl/774/62a578c605f9d69bgen.jpg (https://images86.fotosik.pl/774/62a578c605f9d69b.jpg)
Aby uspokoić nieco "nieodpartą chęć posiadania owych nowości" podam co jest potrzebne by działało IACC (inteligentny ACC) - dotyczy S-max MK2, nowego Galaxy i Edge:
- kamera przednia IPMA KT4T-19H406-CE ("nowa")
- radar ACC JX7T-9G768-AC ("nowy-mały")
- licznik IPC KM2T-10849-ANF (tu być może wystarczy soft ograć...)
- pompa ABS K2GC-2C219-BG (to głównie pod stop&go, ale nie wykluczam, że IACC też potrzbuje tej pompy jeśli spotka ograniczenie prędkości do 5km/h...).
kaczor99 17-02-2020, 15:56 Dotyczy to tego trzeciego zdjęcia, więc zapytam tutaj, choć mam Mondeo MK5, opcja aktywne hamowanie jest zaznaczona, lecz nigdy nie zadziałała, mimo błyskania zegarów i HUD na czerwono i gongu. Czy tak ma być, czy to błąd w oprogramowaniu ?
Module Name: IPC
F110 - On-line Diagnostic Database Reference Number : DS-EM2T-1A292-JAE
F111 - ECU Core Assembly Number : DS7T-14F094-AJA
F113 - ECU Delivery Assembly Number : FS7T-10849-BLB
F120 - ECU Software #2 Part Number : JS7T-14C026-BJB
F124 - ECU Calibration Data #1 Number : JS7T-14C088-AJB
F125 - ECU Calibration Data #2 Number : JS7T-14C088-BJB
F162 - Software Download Specification Version :
F163 - Diagnostic Specification Version : 0x03
F188 - Vehicle Manufacturer ECU Software Number : JS7T-14C026-AJB
F18C - ECU Serial Number : RNLB048176
...opcja aktywne hamowanie jest zaznaczona, lecz nigdy nie zadziałała, ...
Samo hamuje jedynie powyżej bodajże 70km/h. Przy niższych prędkościach jedynie "przygotowuje" hamulce do mocniejszego hamowania po reakcji (naciśnięciu pedału hamulca) przez kierowcę.
Inaczej to na przykład na osiedlowych uliczkach jak trzeba "slalom" pomiędzy zaparkowanymi autami zrobić - nigdy by Kolega nie przejechał...:one: Prędzej przez przednią szybę by się udało pojazd opuścić... 8)
Tak ma być.
kaczor99 17-02-2020, 16:24 OK, dziękuję. Gdzieś czytałem, że to błąd w sofcie do zegarów made in USSR powoduje problem, lecz nie jestem tego pewien.
...błąd w sofcie do zegarów ....
To nie jest błąd. Tak też jest to opisane w instrukcji.
Jak by było inaczej - to ciągle ktoś by przez przednią szybę "wysiadał".;)
kaczor99 17-02-2020, 21:26 Czy aby to samo mamy na myśli.
https://www.ford.pl/oferta/znajdz/technologie/bezpieczenstwo/uklad-pre-collision-assist#overlay/content/overlays/technology-safety/pre-collision-assist
Czy aby to samo mamy na myśli.
...
Odsyłałem do instrukcji obsługi...
"Jeśli Twój pojazd zbliża się bardzo szybko do innego pojazdu, który stoi lub jedzie w tym samym kierunku, ewentualnie do pieszego, który znajduje się na jego torze ruchu, układ ma zaimplementowane trzy poziomy działania:
Ostrzeżenie
Wspomaganie hamowania
Aktywne hamowanie
Ostrzeżenie: Gdy funkcja jest aktywna, zostaje wyświetlony komunikat ostrzegawczy na wyświetlaczu informacyjnym.
Wspomaganie hamowania: Układ wspomagania hamownia wspomaga kierowcę przy zmniejszeniu prędkości zderzenia poprzez delikatne włączenie hamulców. Jeśli ryzyko zderzenia zwiększa się nadal po tym, jak zapaliła się lampka ostrzegawcza, układ wspomagania hamownia przygotowuje układ hamulcowy do gwałtownego hamowania. Może to być zauważalne dla kierowcy. Układ nie włącza automatycznie hamulców, ale po wciśnięciu pedału hamulca układ może włączyć maksymalną siłę hamowania, nawet jeśli pedał hamulca zostanie tylko lekko wciśnięty.
Aktywne hamowanie: Funkcja aktywnego hamowania może się włączyć, jeśli układ stwierdzi, że zderzenie jest nieuniknione. Układ może pomóc w ograniczeniu skutków zderzenia lub całkowicie zapobiec kolizji.
"
Ja osobiście nie miałem nigdy sytuacji "nieuniknionego zderzenia"...
Odsyłałem do instrukcji obsługi...
Nawiązując trochę do tematu, czy orientuje się ktoś w ewentualnej przyczynie błędu w module IPMA - kod U0104 - utrata łączności z modułem sterującym kontroli prędkości pojazdu. Auto nie ma na pokładzie adaptacyjnego tempomatu a jedynie funkcję ograniczenia prędkości na podstawie rozpoznawania znaków.
A tak wygląda konfiguracja modułu:
;Block 1
706G1G1BFF08436C038
706G1G266000076
;Block 2
706G2G1FFC00FFFFFDC
706G2G2FFFFFFF000FE
;Block 3
706G3G1449452144F
;Block 4
706G4G19A7040207C
pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc
Jak widzę nikt nie ma wiedzy w temacie błędu. To może poproszę o pomoc w inny sposób. Czy ktoś z forumowiczów może podesłać mi konfigurację modułu IPMA dla następującego wyposażenia s-max'a:
1. tempomat - zwykły bez radaru
2. asystent pasa ruchu
3. rozpoznawanie znaków
3. aktywna funkcja monitorowania zmęczenia kierowcy
4. kamera cofania (choć chyba nie ma ona nic wspólnego z IPMA)
Jak widzę nikt nie ma wiedzy w temacie błędu. ...
Mają wszyscy z UCDS - np. kolega kirhoff albo kolopeter też. Nikomu się nie chce wklepywać Twoich cyferek do plików konfiguracyjnych w standardzie UCDS - tak z pół godziny wyjęte z życiorysu.
Podjeżdżasz pod kompa, podłącza się i po 5 minutach gotowe. Bez "przeklepywania".
Zawsze można sobie kupić UCDS (oryginalny!) samemu.
dzięki za info, chyba będę musiał tak zrobić, najbliżej mam do kolegi kirhoff
kolopeter 01-03-2020, 20:26 mogles podac vin i poprosic o konfiguracje,a pozniej porownac z tym co wkleiles. Dostalbys konfig pod twoje auto.
mogles podac vin i poprosic o konfiguracje,a pozniej porownac z tym co wkleiles. Dostalbys konfig pod twoje auto.
config fabryczny posiadam, ale auto z fabryki wyszło bez aktywnego asystenta pasa ruchu, który był aktywowany ucds'em.
oryginalny
706-01-01 1B08 8226 805A
706-01-02 0600 0016
706-02-01 FFFF CFC3 FC9C
706-02-02 3FC0 CCC0 009C
706-03-01 0000 1214 37
706-04-01 0A20 4020 9C
Aktualny
706-01-01 BFF0 8436 C038
706-01-02 6600 0076
706-02-01 FFC0 0FFF FFDC
706-02-02 FFFF FFF0 00FE
706-03-01 4494 5214 4F
706-04-01 9A70 4020 7C
pozdrawiam
Temat już nieaktualny, udało się go ogarnąć forscanem dzięki zdobyciu nr VIN auta z podobnym wyposażeniem.
Dla zainteresowanych, problemem był blok, który został źle zakodowany w czasie aktywowania asystenta pasa ruchu:
706-02-02 w IPMA
FFFF FFF0 00FE - kodowanie dla auta z asystentem pasa ruchu i radarem
FFC0 CCC0 005C - kodowanie dla auta z asystentem pasa ruchu bez radaru
W końcu udało mi się uruchomic ACC i pre-collision, działa! Konfigurację dałem radę zrobić forscanem😎 Głównym problemem były czujniki ABS, które musiałem wymienić a czego nie dotyczałem.
Głównym problemem były czujniki ABS, które musiałem wymienić a czego nie dotyczałem.
rozumiem że trzeba było wymienić na kierunkowe, czyli ten s-max nie miał automatycznego parkowania
rozumiem że trzeba było wymienić na kierunkowe, czyli ten s-max nie miał automatycznego parkowania
Dokładnie tak jak piszesz, choć nie wiedziałem, że są to czujniki "kierunkowe"
Dla zainteresowanych - kodowanie ACC forscanem:
1. Moduł BCM
Tempomat - Inteligentny Układ Kontroli Prędkości
Łagodzenie zderzenia przez hamowanie - Inteligentny Układ Kontroli Prędkości
2. Moduł IPC
Adaptive Cruise Control menu - Enabled
Forward Collision Mitigation By Braking - Enabled
Inteligentny Układ Kontroli Prędkości – Enabled
Intelligent Speed Assistance – Enabled
Uwaga! Dodatkowo należy w IPC wpisać : 720-01-02 xxxx 9xxx
3. Moduł SCCM
Steering Wheel Switch Config – left – FORD ASLD + ACC
4. Moduł ABS
Adaptive Cruise Control (down to 30 mph) - Enabled
Forward Collision Mitigation By Braking - Enabled
5. Moduł PCM
Tempomat – Inteligentny Układ Kontroli Prędkości
6. Moduł CCM
Moduł CCM również musi zostać skonfigurowany pod VIN
Incredibles 15-08-2020, 11:04 Witam, wszystkich. Od miesiąca jestem posiadaczem S-MAXa rocznik 2016 (wersja Titanium). Stąd też jestem nowym użytkownikiem tego forum, które jak się już przekonałem jest kopalnią wiedzy.
Jak wiadomo, kupując auto używane, nie zawsze dostanie się wszystko co by się chciało. Zacząłem się zastanawiać, które z brakujących elementów jest szansa „dołożyć”, stąd podpiąłem się pod ten wątek.
Mianowicie brakuje mi:
1. elektroniczna klapa bagażnika
2. monitor martwego pola,
3. aktywny tempomat (adaptive Cruise control)
4. system przeciwzderzeniowy (ostrzegający przed kolizją),
5. kamera cofania.
Tak naprawdę najbardziej zależałoby mi na pozycjach 1,2,4.
Mam wersję 2.0 TDCi 150 km odblokowane na 180 KM, skrzynia manualna. Oczywiście wiem, że potrzebne są dodatkowe informacje, VIN, także jeśli ktoś byłby chętny udzielić mi wskazówek co i jak, to podeślę wszelkie potrzebne informacje. Jestem kompletnym laikiem w tych kwestiach dlatego proszę o wyrozumiałość.
Przy okazji zapytam, czy spośród „magików” forumowych działa ktoś na południu Polski (w szczególności interesuje mnie Małopolska) i jest w stanie ogarnąć powyższe modyfikacje (jeśli są możliwe)?
Pozdrawiam wszystkich i przepraszam za wszelkie błędy w poście, ale dopiero się uczę.
Można dołożyć wszystko, sam dokładałem poz.2-5
Incredibles 15-08-2020, 19:24 Można dołożyć wszystko, sam dokładałem poz.2-5
Dziękuję za odpowiedź. Kolega Isulima zaczął mnie właśnie wprowadzać powoli w temat :)
Troszkę odkopię temacik :)
Czy jest ktoś w stanie zajrzeć do szklanej kuli i udzielić odpowiedzi czy w moim S-maxie jest możliwe odpalenie ACC?
VIN: WF0JXXWPCJJP17523
Będę wdzięczny :)
masz radar, więc ACC to wymiana klawiszy+kodowanie
Witam.
Mam pytanko: czy w S-maxie o nr vin: WF0JXXWPCJGE20042 da rade uruchomić ACC zmieniając tylko przyciski na kierownicy i programując?
a rade uruchomić ACC zmieniając tylko przyciski na kierownicy i programując?
nie, bo nie ma radaru (Less Spd Control Distance Sensing)
W poście #25 2 lata temu tedi wspominał, że pcm w 2.0 ecoblue nie przyjmuje kodowania aktywnego tempomatu. Czy coś w tej kwestii się zmieniło? Chodzi o ori ucds
W poście #25 2 lata temu .... Czy coś w tej kwestii się zmieniło? ...
Tak. UCDS się zmienił...:D
Choć zmiany mocy dla aut z manualem nadal nie zapisuje w parametrach PCM...
marek987 06-04-2021, 11:47 Witam,
Czy w S-MAX 2012 VIN WF0SXXGBWSCR61264 da się założyć ACC?
Z jakimi kosztami to się wiąże?
Pozdrawiam,
marek987
w każdym da się dołożyć ACC, a koszty to zależy za ile upoluje się radar, sterownik CCM, pompę ABS i klawisze
warto też najpierw sprawdzić czy na pokładzie są obie wiązki (do radaru [raczej powinna być] i do CCM)
newpolish 08-04-2021, 11:59 Czy zegary tez trzeba wymienic? Jesli tak to jaka wersja?
Czy ktos ma numer wlasciwej pompy ABS i modulu CCM?
Bardzo prosze o pomoc.
Czy zegary tez trzeba wymienic? Jesli tak to jaka wersja?
Czy ktos ma numer wlasciwej pompy ABS i modulu CCM?
Bardzo prosze o pomoc.
kolega marek987 pytał się o ACC do Smax mk1 (niezgodnie z tematem tego wątku), a zgaduję że Tobie chodzi o SMax mk2 (zgodnie z tematem tego wątku)
w Smax mk2 są możliwe dwa scenarisze:
- jeśli ma fabrycznie system precolission (=ma już radar) to wystarczy wymiana klawiszy na kierownicy i kodowanie
- jeśli nie ma radaru to trzeba najpierw dołożyć (i okablować/podłączyć) radar
newpolish 08-04-2021, 12:41 jeśli nie ma radaru to trzeba najpierw dołożyć (i okablować/podłączyć) radar
Dzieki, jak tylko dojda klawisze to sprawdze.
To się możesz zdziwić jak nie masz modułu ACC, włożenie przycisków spowoduje że nie będą działać. Jak je przeprogeamujesz to wywali błędy o ACC.... Uruchom forscana i zobacz jakie masz moduły...
to sprawdze
do sprawdzenia czy jest radar wystarczy vin (nie pamiętam, czy juz było to u Ciebie sprawdzane)
newpolish 16-04-2021, 08:25 Prosze o pomoc. W zalaczniku zdjecia. Zdaje sie ze nie mam wiazki oraz dedykowanego gniazda montazowego, prawda?
Czy ktos wie co trzeba wymienic? Wiazke silnika? Zaluzje?
Moj VIN: WF0JXXWPCJJY80311
Jak smax MK2 nie miał fabrycznie ACC to nie ma co liczyć na instalację...
Musisz ciągnąć sam.
Żaluzje na szczęście pasują....
Mój nie miał fabrycznego ACC ale miał PreCollisionAssist a co za tym idzie radar. Więc wystarczyła zmiana klawiszy + kodowanie.
Miał fabrycznie ACC, tylko nie aktywne. Moduł CCM był zainstalowany, więc siłą rzeczy wiązka też była.
Miał fabrycznie ACC, tylko nie aktywne. Moduł CCM był zainstalowany, więc siłą rzeczy wiązka też była.
Człowiek przez cały czas się uczy :D
newpolish 20-04-2021, 10:09 6. Moduł CCM
Moduł CCM również musi zostać skonfigurowany pod VIN
Co to oznacza? Jest jakas formula do przeliczenia numeru VIN na wartosci ktore nalezy wpisac?
Każdy znak VIN jest zapisany w formie 2 znaków. Np. W = 57, a M = 4D
https://www.rapidtables.com/convert/number/ascii-to-hex.html
...Jest jakas formula do przeliczenia numeru VIN ...
Kody ASCII wpisywane szesnastkowo (hexadecymalnie).
Hej,
jeszcze ja się przyłączę z prośbą o pomoc. Przymierzam się do zakupu (jeszcze auta nie widziałem), i zastanawiam się czy faktycznie jest ACC, które jest w ofercie sprzedawcy. Wersja ST, nr VIN WF0JXXWPCJJL57083. Czy mogę prosić o potwierdzenie czy jest ACC czy nie ma, a jeśli nie ma to czy będzie duży problem z montażem. Czy w ogóle jest radar, bo asystent kierowcy "przed kolizją" jest - przynajmniej na zdjęciu na panelu.
ma radar
Świetnie, to już dużo znaczy. Czyli jeśli nie ma stricte ACC to kwestia tylko przycisków i oprogramowania wg wcześniejszych postów ?
Tak
Jednak ten samochód ma ACC - byłem, widziałem, potwierdzam. Nie wiem zatem dlaczego w Etisie tego nie ma.
w Etisie tego nie ma.
Jako to nie ma ...
Inteligentny asystent prędkoci
Adp Spd Cnt-Coll Mit & FWD Sns
Czujniki odległ. sterow. prędkociš
...
Jako to nie ma ...
Inteligentny asystent prędkoci
Adp Spd Cnt-Coll Mit & FWD Sns
Czujniki odległ. sterow. prędkociš
...
Żle zrozumiałem mayak'a, a dodatkowo jeszcze w Etis widziałem: Bez ukĹ‚adu zapobiegania kolizjom - stąd taka diagnoza.
Dzięki tombalt za czujność ;)
newpolish 22-05-2021, 21:05 Siema,
mam problem z montażem radaru jak na zdęciach.
Jak to jest u was zamocowane koledzy?
Musisz sobie kupić w ASO dwie specjalne nakrętki...
Śruby można dobrać zwykłe...
Trzecia nakrętka też jest zwykła....
Albo kupić cały komet montażowy, ponoć w 50zł można się zmieścić...
Specjalna nakrętka HN1 nasuwana na profil jest chyba po 9zł
2x spinki z gwintem 6mm, 2x śruba 6x25, 1x nakretka 6
Spinki kupiłem w stacjonarnym motoryzacyjnym, resztę w sklepie typu castorama
https://allegro.pl/oferta/spinka-z-gwintem-6mm-nakretka-spinki-nit-klipsy-08-9869790917
Wysłane z mojego LM-V600 przy użyciu Tapatalka
newpolish 23-05-2021, 22:25 Dziekuje serdecznie!!! :one:
Dla zainteresowanych - kodowanie ACC forscanem:
1. Moduł BCM
Tempomat - Inteligentny Układ Kontroli Prędkości
Łagodzenie zderzenia przez hamowanie - Inteligentny Układ Kontroli Prędkości
2. Moduł IPC
Adaptive Cruise Control menu - Enabled
Forward Collision Mitigation By Braking - Enabled
Inteligentny Układ Kontroli Prędkości – Enabled
Intelligent Speed Assistance – Enabled
Uwaga! Dodatkowo należy w IPC wpisać : 720-01-02 xxxx 9xxx
3. Moduł SCCM
Steering Wheel Switch Config – left – FORD ASLD + ACC
4. Moduł ABS
Adaptive Cruise Control (down to 30 mph) - Enabled
Forward Collision Mitigation By Braking - Enabled
5. Moduł PCM
Tempomat – Inteligentny Układ Kontroli Prędkości
6. Moduł CCM
Moduł CCM również musi zostać skonfigurowany pod VIN
Proszę wskaż mi, jak zrobić punkt 6.
wskaż mi, jak zrobić punkt 6.
Niech leniwy kolega przeczyta sobie cały wątek, jest już napisane.
Proszę wskaż mi, jak zrobić punkt 6.
VIN jest zakodowany w ABS. Po prostu przepisz kodowanie z wiersza 2, 3 i 4 w bloku nr 1 w ABS do wierszy 2, 3 i 4 w bloku nr 2 w CCM.
newpolish 30-06-2021, 07:42 4. Moduł ABS
Adaptive Cruise Control (down to 30 mph) - Enabled
Dlaczego nie do 0? Cos sie stanie jak wlacze opcje do 0? Bedzie wtedy sie zatrzymywal?
Wyswietla mi komunikat ze "Ostrzezenie przed kolizja niedostepne". Czy to jest kwestia dolozenia HUD-a?
Dlaczego nie do 0? Cos sie stanie jak wlacze opcje do 0? Bedzie wtedy sie zatrzymywal?
Kolega nadal nie przeczytał tego wątku , nie wiem tylko czy z lenistwa czy złośliwości.
S-Max nie ma pompy ABS, która umożliwia działanie ACC w trybie STOP&GO. Możesz sobie ustawić od 0, najwyżej pojawia się kolejne błędy.
Błąd o który pytasz nie ma związku z HUD a z błędną konfiguracją pojazdu. Coś jeszcze musisz zmienić w konfiguracji...
S-Max nie ma pompy ABS, która umożliwia działanie ACC w trybie STOP&GO
ma, ale polift z A8 :)
A były polifty bez ACC :?: Przecież wystarczy wziąć jeden pakiet i jest wszystko począwszy od FDL przez kamery przód tył po bliss i ACC....
newpolish 30-06-2021, 11:50 4. system przeciwzderzeniowy (ostrzegający przed kolizją),
Nie moge odkopac jak to uruchomic. Pomozecie?
Chcę uruchomić ACC i pre-collision assist w moim autku (WF0JXXWPCJHM63511).
Żaluzje mam krótkie, brak radaru, lusterko/kamera w wersji FU5A-17E678-JF z rozpoznawaniem znaków, asystentem pasa ruchu i automatycznymi światłami drogowymi.
Radar i przyciski na kierownicy sobie dołożę i dokoduję, jest dość informacji w wątku. Czytałem, że do pre collision potrzebuję jeszcze wymienić zespół lusterka/IPMA na -Px lub -Rx.
Teraz pytania, czyli dodanie okablowania (na podstawie https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3353114&postcount=10):
1. Gdzie się najbliżej wpiąć do HS2-CAN?
2. Którędy pociągnąć "private" CAN do lusterka?
3. Czy trzeba dodać piny lub wymieniać wtyczkę do kamery?
Czy można tą operację przeprowadzić w częściach, najpierw dodać ACC a później okablowanie, lusterko i aktywacja PCA?
Czy można tą operację przeprowadzić w częściach, najpierw dodać ACC a później okablowanie, lusterko i aktywacja PCA?
Można
Do samego ACC poza przyciskami i radarem wystarczą 4 przewody. Zasilanie , masa, hs2can +/-.
Magistrala jest dostępna w 2 miejscach.
Albo przed lewym nadkolem w dużej kostce, albo mała kostka koło bolca masowego pojazdu, niedaleko akumulatora. Jest tam wtyczka /zaślepka z kikutem....
Private CAN jest koło nóg pasażera, jedyne przejście przez ścianę grodziową jest dostępne przez gumę koło pompy ABS za akumulatorem stojąc przez autem.
Nie moge odkopac jak to uruchomic. Pomozecie?
ale w czym pomóc?
jak zakodować ACC i PCA podał kolega @jdkozak (https://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=69964) w tym wątku, wystarczy przeczytać...
do PCA potrzebne inne lusterko, zmieniłeś już?
jak nie dołożyłeś HUD'a to będzie błąd, ponoć można go zamaskować, ale nie wiem jak - ja mam HUD'a - bez tego też będzie działało....
Można
Do samego ACC poza przyciskami i radarem wystarczą 4 przewody. Zasilanie , masa, hs2can +/-.
Magistrala jest dostępna w 2 miejscach.
Albo przed lewym nadkolem w dużej kostce
Wpiąłem się testowo do wiązki przy tej kostce przed nadkolem i... wielkie nic. Zrobiłem nowy profil w Forscanie, ale Forscan nie widzi modułu CCM.
Są tam dwie skręcone pary o kolorach izolacji pasującej do HS-CAN2, wpinałem się do tej strony wiązki, która idzie do skrzynki bezpiecznikowej. Zasilanie po bezpieczniku 23 też jest w tej kostce, więc miejsce super i blisko, żeby jeszcze działało...
Forscan nie widzi modułu CC
Jaki p/n ma moduł CCM?
kolorach izolacji pasującej do HS-CAN2
Skrętka ma kolory GN-OG (+,pin 8 radaru do pin 31 C1019) i GY-BU(-,pin 7 radaru do pin 32 w C1019)
Zasilanie z C139 (BN-YE, pin1 C139)
Masa to wiadomo....
Albo poknociłeś instalację albo moduł niewłaściwy/uszkodzony....
Jaki p/n ma moduł CCM?
FK7T-9G768-AE
Skrętka ma kolory GN-OG (+,pin 8 radaru do pin 31 C1019) i GY-BU(-,pin 7 radaru do pin 32 w C1019)
Zasilanie z C139 (BN-YE, pin1 C139)
Masa to wiadomo....
Albo poknociłeś instalację albo moduł niewłaściwy/uszkodzony....
No i tak właśnie podłączyłem. Zasilanie BN-YE jest też w tym złączu przed nadkolem, jest tam 5V. Radaru jak nie było tak nie ma.
Co ciekawe auto przestało odpalać, tj. odpala na 1 sekundę i gaśnie, PCM zgłasza permanentne błędy:
P0380:11-27 - Glow Plug/Heater Circuit A, Circuit Short To Ground
P0073:00-27 - Ambient Air Temperature Sensor Circuit A High
P06DB:11-27 - Engine Oil Pressure Control Circuit Low, Circuit Short To Ground
P0251:11-27 - Injection Pump Fuel Metering Control A, Circuit Short To Ground
Ambient to pewnie od zdjętego zderzaka, ale sygnalizacja zwarcia?
Przedzwoniłem kable i wszystkie połączenia są ok, pary CAN poskręcałem, problem permanentny czy podłączę ten radar, czy nie, czy nowe wiązki podłączone czy nie...
Kupiłem felerny radar i jeszcze mam teraz uszkodzony PCM???
CoZasilanie BN-YE jest też w tym złączu przed nadkolem, jest tam 5V. Radaru jak nie było tak nie ma.
W tym złączu (c1019) jedyny BN-YE to sygnał VET27,a ten odpowiada za podłączenie do PCM czujnika temperatury płynu skrzynki rozdzielczej....
Nie wiem dlaczego kolega założył, że jak jest BN-YE to musi być to zasilanie po bezpieczniku....
Bawi się kolega w sapera-amatora.
BN-YE sygnał powinien mieć opis CBB23
Kupiłem felerny radar i jeszcze mam teraz uszkodzony PCM???
Tego nie wiem, usuń błędy i zobacz ...
Co
W tym złączu (c1019) jedyny BN-YE to sygnał VET27,a ten odpowiada za podłączenie do PCM czujnika temperatury płynu skrzynki rozdzielczej....
Nie wiem dlaczego kolega założył, że jak jest BN-YE to musi być to zasilanie po bezpieczniku....
Bawi się kolega w sapera-amatora.
BN-YE sygnał powinien mieć opis CBB23
Błędnie założyłem, że barwy izolacji się nie powtarzają - jak widać naiwnie... U mnie w C1019 przewód BN-YE nigdzie dalej nie idzie, druga część złącza nie ma nawet tego pinu.
Które to złącze C139? Jest gdzieś dostępny diagram z nazwami/lokalizacjami tych złączy?
Jak pisałem, błędy w PCM są permanentne, kasowanie nic nie daje.
.... jest tam 5V.....
Nie ma czegoś takiego w instalacji jak "zasilanie 5V". Bzdura.
Albo to jest jakiś sygnał albo zły pomiar.
Generalnie z kostki "ze zworką" bierze się jedynie CAN. Zasilanie bierze się z oryginalnego pinu "dużej wtyczki" ze skrzynki bezpieczników w komorze silnika. I ZAWSZE WYNOSI ONO 12V!
złącze C139?
Pod złączem od przedniego zderzaka...
Złącze do podłączenia przedniej kamery....
OK zasilanie ze złącza C139 działa, przynajmniej tutaj BN-YE ma 12V ;)
Mam komunikację z CCM :D
No to tylko uruchomić auto...ciekawe na ile $ nabroiłeś....
No to tylko uruchomić auto...ciekawe na ile $ nabroiłeś....
Na pewno napiszę żeby była przestroga dla potomnych... :?
Mam jeszcze błąd ABSu U2101:00-AB Konfiguracja modułu sterującego niekompatybilna.
Nr części: F2GC-2C219-BK
Strategia: F2GC-2D053-AJ.
Pokaż linię 760-02-02
760-02-02: 9722 0210 0036
I chyba jeszcze powiązany błąd w CCM: U0418:86-2E, Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego układem hamulcowym A, freeze frame: IFC_D703: 256 - Internal Module Fail Code.
760-02-02: 9722 0210 0036
Wpisz 9722 0230 00
Dzięki wielkie, w ABS już nie ma błędów. Jutro postaram się w warsztacie ogarnąć sterownik silnika.
Edit: wymiana sterownika kompleksowo 2400. Oczywiście używka. Więc dla potomnych - do każdego moda lepiej się przygotujcie, bo jak widać kolega tombalt we wszystkim mi pomógł, tylko zamiast robić na pałę mogłem zapytać wcześniej. Albo kupcie schemat w Etisie, i tak wyjdzie taniej niż ew. naprawy ;-)
Cześć Wszystkim, czy do S-maxa ze skrzynią A6 z aktywnym tempomatem da się dorobić Stop&Go, którego fabrycznie w tej wersji nie było?
S-Max_mk2 21-07-2021, 22:57 Cześć drodzy forumowicze,
Nie wiem dlaczego - nie mogę założyć nowego tematu....
Nie działa Pre-collision assist.
Ford S-Max 2016, 2.0 180 KM, vin WF0JXXWPCJGK542
Sytuacja wygląda tak że podczas zwyczajnej jazdy jak na codzień po prostu komputer wyświetlił mi komunikat :
"ostrzeżenie przed kolizją niedostępne"
Po podłączeniu forscana mam takie kody błędów :
C-CM B142E:78-AF
ABS C0034:15-20
ABS C0051:67-68
ABS U0104:00-20
ABS U3003:16-68
ABS U2002:96-60
Macie jakiś pomysł od czego zacząć ?
Macie jakiś pomysł od czego zacząć ?
Ja bym zaczął od przeczytania opisu błędu. Przecież jest napisane że masz problem najprawdopodobniej z czujnikiem ABS , koło prawe przednie....
Działa ci autoparkowanie?
Cześć Wszystkim, czy do S-maxa ze skrzynią A6 z aktywnym tempomatem da się dorobić Stop&Go, którego fabrycznie w tej wersji nie było?
Też, jestem ciekaw bo bardzo bym chciał taką opcję mieć u siebie. Wkurza mnie to rozpinanie acc poniżej 20km/h [emoji3061] mój to 2018 jeszcze na PS
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
S-Max_mk2 22-07-2021, 17:45 Ja bym zaczął od przeczytania opisu błędu. Przecież jest napisane że masz problem najprawdopodobniej z czujnikiem ABS , koło prawe przednie....
Działa ci autoparkowanie?
Autoparkowanie działa
Cytat:
Napisał bursaj
Cześć Wszystkim, czy do S-maxa ze skrzynią A6 z aktywnym tempomatem da się dorobić Stop&Go, którego fabrycznie w tej wersji nie było?
Też, jestem ciekaw bo bardzo bym chciał taką opcję mieć u siebie.
Oczywiście, zmienią koledzy pompę ABS na odpowiednią wersję, a potem to już pewnie będzie z górki :)
Oczywiście
Czy masz wiedzę dotyczącą dokładnego numeru takiej pompy? Na Allegro jest ich trochę, ale nie mam 100% pewności czy dany egzemplarz będzie ok.
Korzystając z okazji, to czy w Warszawie lub okolicach ktoś godny polecenia podjąłby się modyfikacji?
Może coś przegapiłem, ale nie kojarzę aby ktokolwiek w przedliftowym mondeo5 albo smax2 zrobił stop&go
Sama wymiana pompy nie gwarantuje sukcesu - ccm, pcm i tcm też muszą umieć działać od 0 kmh
Sama wymiana pompy nie gwarantuje sukcesu
Chyba kolega ma rację... Pomyliłem z poliftem.
To w skrócie nie da się zrobić takiego upgrade, tak?
RiCo1009 01-08-2021, 11:50 Witam wszystkich :)
Prosze o spawdzenie po VIN (WF0JXXWPCJJU39990 ) czy jest radar i czy jest mozliwosc dolozenia ACC tylko przez dolożenie przyciskow i kodowanie.
Autko mam od niedawna - jest naprawde nieźle wyposażone ale własnie brak ACC mnie trochę zdziwił...
- jest rozpoznawanie znakow;
- jest asystent linii;
- jest blis;
- jest crosstraffic ;
- jest inteligentny ogranicznik - sprawdzilem jest opcja normalny i inteligentny z tolerancja +/- 10km/h;
- jest ostrzeżenie o kolizji - wyswietla czerwone info w lewej czesci zegarów wraz zpiszczeniem - nie mam HUD-a w podszyniu - choc nazywanie paru czerwonych diod HUD-em to lekka przesada :)
Dodatkow na prawej czesci wyswietlaca podaje 4 czy 5 roznych stanow odleglosci poprzedzajacego pojazdu wiec jak dla mnie odczytuje to z radaru a nie z kamery na szybie.... ale proszę mnie poprawic jesli się myle.....
Poniżej zamieszczam zdjecia z licznika z opcjami asystentów - wydaje mi się ze powinien byc sam moduł radaru ale prosze o sprawdzenie.
Jeszcze jedno pytanie bo czytając caly wątek natknąłem się na info ze przyciski najlepiej kupic w serwisie forda ... i padło oznaczenie "FINIS 2278290" rozumie ze FINIS to fordowski system identyfikacji czesci a 2278290 to konkretny numer juz spare part-sa ?
Pytam bo nie wiele znalazlem w google na ten temat :)
https://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1916&pictureid=9879 https://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1916&pictureid=9882 https://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1916&pictureid=9883 https://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1916&pictureid=9880https://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1916&pictureid=9881
...WF0JXXWPCJJU39990...
Jest radar i można aktywować (inteligentny) aktywny tempomat.
FINIS to inaczej "numer katalogowy Forda" a liczba to ów numer...
Jest radar i można aktywować (inteligentny) aktywny
Aktywacja iACC jest możliwa na starym IPMA i dużym CCM? Z tego co pamiętam to konieczna była nowsza wersja IPMA i mały radar ....
To by była świetna informacja....
Aktywacja iACC jest możliwa na starym IPMA i dużym CCM? ...
Jedynie w S-maxie MK2 (i na właściwych częściach...). Jest i inteligentny limiter (o czym Kolega RiCo1009 sam napisał) i inteligentny adaptacyjny tempomat. W Mondeo MK5 przedliftowym nie da się tego zrobić.
na właściwych częściach
Ja mam obecnie
IPMA FU5A-17E678-PF
CCM EM2T-9G768-AC
ABS F2GC-2C219-BG
Kolega RiCo1009
IPMA FU5A-17E678-PH
CCM JM2T-9G768-AA
ABS F2GC-2C219-BK
Zasadnicza różnica jest w module CCM...
Czy moje podzespoły są wystarczające?
RiCo1009 01-08-2021, 16:48 Jest radar i można aktywować (inteligentny) aktywny tempomat.
FINIS to inaczej "numer katalogowy Forda" a liczba to ów numer...
Czyli świetna informacja.... jak rozumie inteligentny znaczy ze bedzie ustawiał predkość tempomatu do znakow ktore rozpozna (jesli ustawimy 80km/ i wjedziem w zabudowany ze znakiem 50- to zmniejszy do 50km/h?
Pytanie co do samej czesci (przycisków sterujących ACC/iACC) to jaka powinna byc mniej wiecej cena tego w aso (gdzieś minąłem 150zł taniej niz allegro komentaż w wątku - ale 150 taniej od ilu ?? ) :lol:
tak jak mowiłem zdziwiło mnie bardzo ze nie ma ACC przy takich opcjach wyposazenia...(w sumie od Vignale to chyba rozni sie tylko brakiem panoramy, kamery 360 stopni i tej specjalnej tapicerki... choć moge się mylić) niemniej jednak ACC/iACC bardzo pożądany i umili jazdę :)
Jak rozumie do zakodowania ACC/iACC nie wystarczy zwykły kabel + Forscan ktorego uzywałem np do aktywowania blokady zmiany polozenia skrzyni biegow bez kluczyka w środku ?
Trzeba miec UCDS ?
Aktywacja iACC...
Czyli świetna informacja..
Muszę się "ogarnąć", bo zaczęło mi się wszystko już "zajączkować"...:? "Zmęczenie bezurlopowe" daje znać o sobie...:572:
Za dużo ostatnio robię FF4 i Escape/Kuga3 - i już mi się "samochody zlewają w jeden"...8)
Ten S-max NIE BĘDZIE MIAŁ iACC tylko "zwykłe" ACC.
RiCo1009 01-08-2021, 21:13 Ten S-max NIE BĘDZIE MIAŁ iACC tylko "zwykłe" ACC.
i to jest informacja o ktora mi najbardziej chodziło.....iACC to byłaby wisienka na torcie ale coż... zycie.
Czy możesz sie odnieść jeszcze do cen? ewentualnie informacji kto po wymianie przyciskow mogłby mi to dokodować na śląsku ? :)
>>> edit <<<
znalazłem cos takiego na naszym portalu zakupowym... https://allegro.pl/oferta/przelacznik-tempomatu-mondeo-mk5-edge-15-s-max15-10114148070
wydaje mi się ze to dobra cena... niecale 200. czy w aso moze byc faktycznie "duzo" tanie jeszcze ?? :))
"duzo"
Pojęcie względne....
Nie wiem jakie są ceny obecnie, ale rok temu poniżej 190 nowe z gwarancją, nie macanie....
...iACC to byłaby wisienka na torcie ale coż...
Zaręczam Koledze, że tak jak jestem zwolennikiem "systemów poprawiających bezpieczeństwo", tak iACC w naszych warunkach mnie nie przekonał... Rozwiązanie jest "dedykowane" na autostrady w beneluxie czy Skandynawii - gdzie ograniczenie prędkości skutkuje natychmiast postawieniem stosownych kamer kontrolujących jego stosowanie a lewy pas nie jest zajmowany przez ciężarówki i "kusi"...
U nas ciągle za dużo jest robót drogowych na autostradach a do tego ciągle się jedzie praktycznie "za kimś" - więc ACC i tak robi za "ogranicznik"...
RiCo1009 03-08-2021, 10:29 Zaręczam Koledze, że tak jak jestem zwolennikiem "systemów poprawiających bezpieczeństwo", tak iACC w naszych warunkach mnie nie przekonał
Biore na wiare :)
Co do Przycisków do ACC... oferta z aso na 190zł brutto - wczoraj zamowiłem.
Czy kolega tedi_k podejmie sie zakodowania ACC po wymianie ? czy ewentualnie kogoś na śląsku poleci ? :D
ma, ale polift z A8 :)
A może komuś udało się zaadoptować pompę z polifta do przedlifta aby uruchomić acc ze stop&go?
Pewnie nie, ale zapytać warto :)
Nie kojarzę aby ktoś założył poliftowy ABS
vizzerdrix 02-12-2021, 10:52 Chciałbym się podczepić pod wątek. Bo mam podobną sprawę jak RiCo1009.
SMax o VIN WF0JXXWPCJJJ17001 posiada masę systemów:
BLIS - Asystent wykrywania martwego pola
Lane Alert / Sign Alert / Driver Alert / Cross Traffic Alert / Asystent ostrzegania i zapobiegania kolizjom
ale nie aktywnego tempomatu. Czy w tym aucie też jest to kwestia przeprogramowania i przycisków czy trzeba coś grubszego przerabiać?
kwestia przeprogramowania i przycisków
TAK jest
...VIN WF0JXXWPCJJJ17001...
Kolejny "niemiec" z radarem a bez tempomatu aktywnego...
Trzeba wymienić przyciski na kierownicy i skonfigurować auto pod aktywny tempomat.
vizzerdrix 05-12-2021, 23:26 Bardzo dziękuję za informacje :-)
Cześć, odgrzebuje temat.
Pacjent Ford S-Max 2018 2.0 TDI Automat
Mam problem w moim od jakiegoś czasu z ACC oraz ostrzeganiem prze kolizją, stało się to tak naprawdę z dnia na dzień jakoś rok temu ale teraz dopiero udało mi się znaleźć czas, żeby za to się wziąć.
Problem polega na tym, czasami (nie zawsze) tuż po odpaleniu samochodu pojawia się komunikat "ostrzeżenie przed kolizją niedostępne". Dzieje się tak może w 70% użytkowania samochodu, jakby coś nie stykało lub jakby był jakiś błąd.
Po wyskoczeniu komunikatu pojawiają się takie błedy:
===PCM DTC P0570:87-6C===
Kod: P0570 - Sygnał przyspieszania układu sterowania prędkości jazdy
===PCM DTC P056C:04-6C===
Kod: P056C - Sygnał KASOWANIA ustawienia tempomatu
===PCM DTC U0433:00-6C===
Kod: U0433 - Nieprawidłowe dane odebrane z przedniego czujnika odległości układu kontroli prędkości
===PCM DTC U2107:08-68===
Kod: U2107 - Łagodzenie zderzenia przez hamowanie
===PCM DTC U0104:00-6C===
Kod: U0104 - Utrata łączności z modułem sterującym układem kontroli prędkości pojazdu
===FCIM DTC U0401:00-08===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
===ABS DTC U0104:00-AB===
Kod: U0104 - Utrata łączności z modułem sterującym układem kontroli prędkości pojazdu
===IPC DTC U0104:00-0A===
Kod: U0104 - Utrata łączności z modułem sterującym układem kontroli prędkości pojazdu
Po skasowaniu błędów powyżej wciąż wiszą dwa błędy:
===ABS DTC U0104:00-AB===
Kod: U0104 - Utrata łączności z modułem sterującym układem kontroli prędkości pojazdu
===IPC DTC U0104:00-0A===
Kod: U0104 - Utrata łączności z modułem sterującym układem kontroli prędkości pojazdu
Z rzeczy, które już zrobiłem, to dostałem się do przedniego radaru (wtyczka była lekko zaśniedziała) przeczyściłem styki, aczkolwiek nie przyniosło to oczekiwanych efektów.
Czy ktoś wie, czym może być to spowodowane, ewentualnie gdzie szukać błędu lub w jaki sposób sprawdzić komunikację z radarem ?
Błedy odczytywane FORScanem.
Wielkie dzięki za wszelką pomoc ;-)
Jeżeli czyściłeś styki to możliwe że rozkalibrowales styki we wtyczce.
Sprawdź dokładnie ewentualnie wymień wtyczkę na nową
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już...
Hej, działo się to już przed wyczyszczeniem i myślałem ze to pomoże, ale być może są gdzieś luzy na jakimś pin-ie.
Czy mógłbyś mi podać model/typ wtyczki ? Zakupie ja i przelutuje, sprawdzę czy to rozwiąże problem :-).
A jeszcze jedno, mogę w jakiś sposób sprawdzić multimetrem czy mam komunikacje z radarem ?
Zdaje się że to jest to.
https://allegrolokalnie.pl/oferta/wtyczka-ccm-radar-ford-smax-galaxy-edge-mk5
Michał_s-max 11-05-2022, 17:52 NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już...
To raczej nie do s-maxa MK2. W MK2 wtyczka jest 8mio pinowa. Przynajmniej ja taki mam...
Czy mógłbyś mi podać model/typ wtyczki
Ile ma pinów 18 czy 8?
W MK2 wtyczka jest 8mio pinowa
W polifcie wtyczka jest mała 8pin (2x4), w przedlifcie 18pin (2x9)
Mam wtyczkę 18 PIN.
Z tego co znalazłem na necie to jest chyba connector C1582, zgadza się ?
Panowie,
Nie kumam do końca jak mam przepisać VIN z ABS (wg. kalkulatora kończy się przed "D5") do modułu C-CM forscanem
Pomoże ktoś?
X to VIN
760-01-01 XXXX XXXX XXyy
760-01-02 XXXX XXXX XXyy
760-01-03 XXXX XXXX XXyy
760-01-04 XXXX yy
764-01-01 yyXX XXXX XXyy
764-01-02 XXXX XXXX XXyy
764-01-03 XXXX XXXX XXyy
764-01-04 XXXX XX00 00yy
764-01-05 0000 00yy
w Twoim przypadku, bo masz chyba nowy - mały CCM - sądząc po adresacji...
Dzień Dobry wszystkim, nie chcę zakładać nowego wątku więc zapytam tutaj bo widziałem powyżej że kolega tedi_i potrafił po winie określić czy da radę ze zwykłego cc zrobić acc dokładając przyciski czy trzeba dokładać resztę podzespołów.
Mój win to WF0KXXWPCKGK29531
może ktoś coś doradzić ? A samochód to Ford Galaxy z 2016r
dziękuje
WF0KXXWPCKGK29531
nie ma radaru, więc trzeba go dołożyć (plus upgrade przedniej kamery) aby było ACC
Dziękuje za szybka odpowiedz, zastanawiałem się ba mam zaślepkę w grillu, kamera to ta w szybie(lusterko)? wymiana fizyczna czy soft?
Czy ktoś może sprawdzić, czy jest radar dla ACC na 2020 S-max z VIN: WF0JXXWPCJLD21568
Dziękuję Ci bardzo!
... czy jest radar dla ACC ... WF0JXXWPCJLD21568
Jest.
Hej, hej, jestem na etapie kupna. Właściciel pokazal ze auto czyta znaki i mozna ustawic odleglosc przed poprzedzającym pojazdem, ale manetki chyba bez acc?
Czy można tutaj dołozyc?
WF0JXXWPCJHJ10145
...WF0JXXWPCJHJ10145
Można.
Jest.
Dziękuję Ci!
Skoro jest to my21 z Ecoblue i A8... Czy jest tu coś innego do zaprogramowania ACC, czy procedura nadal jest taka sama jak jdkozak opisana w tym wątku? Czy można to zrobić również za pomocą Forscan, czy potrzebuję UCDS?
... Czy jest tu coś innego do zaprogramowania ACC...
Zawsze jest "to samo", kwestia "jak to się programuje".
"Nowe" moduły CCM, IPMA, IPC, PCM (jakie są w tym aucie) mają inne konfiguracje niż "stare" moduły opisane przez kolegę jdkozak.
Witam czy mógłby ktoś mi pomóc czy w moim m s-Max mogę aktywować aktywny tempomat .Z góry dziękuję. Mój VIN.WFOJXXWPCJHC73260
WFOJXXWPCJHC73260
Takiego VIN nie ma :!:
Jest natomiast WF0JXXWPCJHC73260
Dla tego właściwego zmieniając przyciski na kierownicy można aktywować ACC.
Super bardzo dziękuję za tak szybką pomoc tz.podpowiedz .A czy może kolega mi podpowiedzieć jak fordscannem kalibruję się radar bo kolega coś mi poprzelaczal właśnie w fordscanie i radar b po rzestał działać z góry dziękuję i Pozdrawiam.
Cześć,
Udało mi się aktywować ACC w moim 2020 S-max (EcoBlue, skrzynia A8 ) za pomocą Forscan, ale nie mogę aktywować Stop&Go ACC. Gdy próbuję aktywować Stop&Go w module ABS, otrzymuję błąd "Writing blocks failed - incompatible configuration".
Czy to dlatego, że moduł ABS nie jest poprawny (J1GC-2D053-DC) czy może dlatego, że adapter OBD to nie OBDLink EX, ale jakiś starszy adapter OBD (z MS i HS)?
Czy ktoś ma jakiś pomysł w czym może być problem?
cześć wszystkim,
Mam pytanie odnośnie ACC. Czego brakuje mojej krowie (vin WF0JXXWPCJHP10623) żeby to zadziałało? Rozumiem, że przyciski na kierownicę, pewnie radar ale czy to wszystko?
z góry dzięki za pomoc.
WF0JXXWPCJHP10623
Radar z uchwytem, wiązka, przyciski, zmiana IPMA na właściwą wersję i ewentualnie HUD
Radar z uchwytem, wiązka, przyciski, zmiana IPMA na właściwą wersję i ewentualnie HUD
dzięki. Jakiej wersji IPMA powinienem szukać?
Ajjj, przepraszam, masz auto poliftowe... Nie wiem jaka IPMA jest właściwa, może ta co masz zadziała. W przedlifcie jak nie było modułu CCM najczęściej trzeba było zmienić również IPMA.
Ajjj, przepraszam, masz auto poliftowe... Nie wiem jaka IPMA jest właściwa, może ta co masz zadziała. W przedlifcie jak nie było modułu CCM najczęściej trzeba było zmienić również IPMA.
ja mam mk2, ale raczej przedliftowe (rocznik 2017) lift w mk2 był chyba później (2019 afair)
To ja ślepy jestem, widziałem 2020 ;)
Szukaj lusterka -Px -Rx
To ja ślepy jestem, widziałem 2020 ;)
Szukaj lusterka -Px -Rx
chciałbym żeby to był 2020 ;-)
czy ma ktoś po ręką schemat podłączenia radaru ACC w polifcie? mała wtyczka
czy ma ktoś ...
Nie mam, ale coś tam zawsze da się wymyśleć...
Dzięki, też znalazłem. Problem był w tym że w PTS dla mojego rocznika był błędny schemat (z dużą wtyczką), ale dla my20 już pokazuje ok
Witam,
Posiadam Forda galaxy 2015.
Mógłbym prosić o sprawdzenie czego potrzebuje, aby aktywować ACC. Samochód ma tylko pasywny tempomat.
Vin: WF0KXXWPCKGG71039
WF0KXXWPCKGG71039
Kolega musi się zaopatrzyć w moduł CCM z uchwytem montażowym, przyciski kierownicy lewe, najprawdopodobniej lusterko z kamerą w wersji -Px, -Rx, -Sx..... No i trzeba dorobić wiazkę ....
Jako luksus można dołożyć moduł HUD na podszybiu
Dziękuje za szybką odpowiedz, lusterka chyba nie muszę zmieniać, bo mam system rozpoznawania znaków więc tam chyba jest kamera. A pompy od ABS nie trzeba zmieniać, bo widziałem, że niektórzy też o tym pisali?
Pompy nie trzeba, ale kamerę trzeba na wyższy model
Witam, mogę prosić o sprawdzenie co mi do ACC potrzebne
WF0KXXWPCKGE25384
Z góry dziękuję
...WF0KXXWPCKGE25384
...
Potrzebna jest wymiana przycisków na kierownicy i aktywacja ACC. Radar jest.
Dzięki bardzo za odpowiedź, pozdrawiam
Aleks_kr 11-04-2023, 01:09 Witam wszystkich! Mam pytanie – posiadam S-Max MK2 z aktywnym tempomatem i jestem bardzo niezadowolony z go nagłego hamowania. Mam do porównania dużo innych samochodów którymi jeździłem osobiście i testowałem podobny system. Fordowski tempomat jest gorszy od np. VW albo BMW w tym, że gdy ktoś jedzie wolnej z przodu, to ford dość szybko się zbliża, a w samym końcu zaczyna nagle hamować. Natomiast w samochodach innych producentów to zrobione w ten sposób, że hamowanie (nie tylko odpuszczenie gazu jak w fordzie) zaczyna się powoli na znacznie dłuższej odległości i samochód zbliża się płynnie. Wiec mam pytanie – czy u każdego tempomat działa w taki sposób? I czy jest możliwość go korekcji/adaptacji? Pozdrawiam.
rafalek.krupinski 11-04-2023, 14:45 U mnie też działa w taki sam sposób, nie próbowałem z tym nic robić, po prostu się przyzwyczaiłem, również jeździłem nowymi WV/Audi/Seat, działają zupełnie inaczej. Z jednej strony Ford nigdy fałszywie mi nie wyhamował na autobanie na zwężeniach czy też pracach drogowych, podczas zmieniania pasa ruchu i jazdy zgodnie z żółtymi liniami tymczasowymi. W WV raz znajdowałem się na lewym pasie podczas robót a przede mną po prawej inny pojazd, w trakcie jazdy po żółtych liniach i jednoczesnym zmienianiu toru jazdy na lewo system zahamował golfika prawie do zera. Uznał, że pojazd jadący po prawej stronie zgodnie z swoim torem ruchu, zajechał mi drogę. Od tamtego przypadku wyłączam te pomagacze na takich odcinkach. Nawet się takiej sytuacji nie spodziewałem. W Fordzie nie miałem jeszcze takiego przypadku.
Można się też rozwodzić nad asystentem do utrzymywania pasa ruchu, miedzy markami jest to też przepaść, Seat czy Golf radzą sobie z tym bardzo dobrze. U nas co tu mówić, tylko że działa :)
Zmieniałeś ustawienie odległości od poprzedzającego samochodu przyciskami na kierownicy?
Aleks_kr 14-04-2023, 19:31 U mnie też działa w taki sam sposób, nie próbowałem z tym nic robić, po prostu się przyzwyczaiłem...
:(
Myślę że powinno być rozwiązanie, bo jest to na pewno kwestia ustawienia. Wykrywa radar na bardzo dużej odległości. Nie ma wątpliwości, ze samochód w stanie hamować wczesnej.
Bump: Zmieniałeś ustawienie odległości od poprzedzającego samochodu przyciskami na kierownicy?
Oczywiście :)
tak samo w mondeo mk4 jak i mk5. pozno (a wiec i gwaltownie) hamuje i tak samo pozno zaczyna przyspieszac dajac “pelny but”. W tym drugim przypadku szczegolnie ucoazliwe jak sie czeka na zjazd auta przed nami na prawy pas - choc w tym przypadku bez kamery i AI lepiej nie bedzie
Proponuję poczytać instrukcję, najmniejszy dystans jest jakby tryb sport, agresywniej hamuje i agresywniej przyspiesza dopiero od trzeciej kreski jest bardziej komfortowo, łagodniej przyspiesza i łagodniej hamuje, tak samo było w Mondeo mk4 i tak samo jest w Mk5.
nie przypominam sobie aby instrukcja wspominala o „tak jakby sporcie”. Kreski okreslaja czasowa odleglosc miedzy pojazdami (odleglosc w metrach jest zalezna od predkosci). To w ogole nie musi implikowac, ze przy ustawionej malej odleglosci auto zachowuje sie agresywniej. Raczej reakcja jest zalezna od predkosci. Ale i przy maks odleglosci i predkosci autostradowej reakcje sa zbyt gwaltowne.
Zwiększając dystans reaguje zbyt wcześnie hamując i zbyt późno przyspieszając więc to niczego nie rozwiązuje. Co gorsza większy dystans powoduje, że planując manewr wyprzedzania trzeba rozpocząć go znacznie wcześniej wręcz blokując lewy pas.
nie przypominam sobie aby instrukcja wspominala o „tak jakby sporcie”. Kreski okreslaja czasowa odleglosc miedzy pojazdami (odleglosc w metrach jest zalezna od predkosci). To w ogole nie musi implikowac, ze przy ustawionej malej odleglosci auto zachowuje sie agresywniej. Raczej reakcja jest zalezna od predkosci. Ale i przy maks odleglosci i predkosci autostradowej reakcje sa zbyt gwaltowne.
Nie jestem upierdliwy, dobrą mam pamięć, czasami krótką, niestety tylko po angielsku bo i auto zagraniczne :P, ale w instrukcji strona 195. Od czwartej kreski komfortowo auto powinno jechać na tempomacie aktywnym zamiast od trzeciej tak jak wcześniej pisałem.
Witam, mam prośbę o sprawdzenie co jest potrzebne do ACC w Fordzie Mondeo WF0FXXWPCFKM41723 ?
....ACC w Fordzie Mondeo WF0FXXWPCFKM41723 ?
Mondeo MK5 piliftowe - więc poliftowy radar z mocowaniem, dorobienie wiązki od radaru do kamery na szybie, klawisze na kierownicę oraz kodowanie.
Witam, czy do mojego s-MAX 2 można zaprogramować ACC po przełożeniu przycisków, czy trzeba coś jeszcze wymieniać? WF0JXXWPCJGA18802
Ma radar w zderzaku więc wystarczy wymienić klawisze i zakodować
Ma radar w zderzaku więc wystarczy wymienić klawisze i zakodować
Mam klawisze, wymieniłem, zaprogramowałem w forscan w PCMM i BdyCM, i nie działa, wybierałem różne opcje ACC i żadna nie działała, wyłączało tylko antykolizje. Coś robię źle? czy gdzieś jeszcze musze zakodować w forscanie?
używam ucds a nie forscan - tak na szybko, z pamięci, to acc ustawia się w abs, bcm, ipc, pcm i sccm
Witam.Chciałbym dołożyć ACC do mojego auta.Proszę o sprawdzenie czy mam jakieś potrzebne graty.Vin WF0JXXWPCJGA37782
Jeśli nie masz paska czerwonych diod na desce przy dolnej krawędzi przedniej szyby to nie ma radaru (VIN to potwierdza) więc trzeba wszystko dołożyć
Dzięki mayak za szybką odpowiedz.To znaczy -radar,klawisze,wiązki,żaluzja.Czy kamera i HUD też?
Kamera też. Acc potrzebuje też kierunkowych tylnych czujników absu (mają je auta z asystentem parkowania)
używam ucds a nie forscan - tak na szybko, z pamięci, to acc ustawia się w abs, bcm, ipc, pcm i sccm
Zmieniałem i dalej nic, który ACC mam wybrac w bcm i pcm?
w abs nie zmieniłem nic
w ipc ustawiłem enabled przy ACC
w sccm zmieniłem na 18- ACC
rafalek.krupinski 02-06-2023, 10:18 Podczas zakładania ACC u siebie zebrałem wszystkie informacje co znalazłem i stworzyłem instrukcję dla potomnych, co prawda dla grupy na FB ale i tutaj też mogę udostępnić.
http://rafik.eu/wp-content/uploads/2023/06/Aktywny-tempomat-S-MAX-MK2.pdf
Zmieniałem i dalej nic,
Ostatnia strona dokumentu. Kodowanie w Forscan
Podczas zakładania ACC u siebie zebrałem wszystkie informacje co znalazłem i stworzyłem instrukcję dla potomnych, co prawda dla grupy na FB ale i tutaj też mogę udostępnić.
http://rafik.eu/wp-content/uploads/2023/06/Aktywny-tempomat-S-MAX-MK2.pdf
Ostatnia strona dokumentu. Kodowanie w Forscan
Fajna instrukcja, dzięki
Masz może jeszcze jakieś instrukcje?
Świetnie to opisałeś.
Pomyśleć, że różnica w momencie zakupu pomiędzy pakietami (pakiet X - który ma ACC; a pakietem business 3 - który go nie ma) wynosiła ~1000 zł.
TomekD-LEV 04-06-2023, 18:30 Jak jest aktywna żaluzja chłodnicy, to trochę słabo widzę możliwość jej "zmodyfikowania"... Koliduje z radarem i raczej trzeba ją wymienić na wersję montowaną przy ACC - a to już trochę więcej niż "kolejne 50zł"...
Kolego możesz opisać jak rozpoznać tą żaluzję. Chciałbym dołożyć ACC do swojego nowego nabytku a mam tylko Notbremsassistent.
Witam,
Przepraszam że piszę post pod postem ale właśnie przeczytałem wątek i domyślam się że jednak nie mam Radaru i reszty potrzebnej do uruchomienia ACC i PCA. Zanim jednak zacznę działać chciałbym prosić o sprawdzenie VIN czy mam odpowiednią resztę tj. kamerę, itp żeby zacząć kompletować podzespoły. Z góry dziękuję. Pozdrawiam Tomasz
VIN WF0JXXWPCJJB68320
rafalek.krupinski 04-06-2023, 22:16 Z tego co wiem to Notbremse Assistant działa na podstawie informacji z radaru.
Nie mam teraz dostępu do komputera aby sprawdzić twój VIN, ale możesz mieć radar nie mając aktywnego Tempomatu jak i również przy braku HUD-a.
Gdybys mógł podłączyć się Forscan to możesz obok zakładki profili zobaczyć moduły z jakimi się udało mu połączyć. Możesz po prostu tam sprawdzić co masz.
TomekD-LEV 05-06-2023, 19:24 Właśnie obawiam się że Notbremsasistent działa raczej na zasadzie kamery w szybie tak jak rozpoznawanie znaków. Czekam właśnie na wypowiedź kolegów którzy są w stanie rozkodować VIN i mi potwierdzić moje podejrzenia. Co do tzw. diód HUD nie wiem do którego rocznika były montowane bo auto jest 12/2018 a modelowo 2019 co widnieje na stronie Forda po założeniu konta wraz z VIN-em. Pozdrawiam Tomasz
WF0JXXWPCJJB68320
Na liście jest CCM :)
|