Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] 1.6Tdci Wyciek płynu chłodzącego, płyn wokół wtrysków. Gdzie ucieka?


sylwmar
04-12-2013, 18:20
Czy ktoś mi poradzi co może być przyczyną ubytku płynu chłodniczego w silniku?(po przejechaniu ok 5 tys. ubyło z maxa na minimum, w zbiorniczku wyrównawczym)

Czesiek_ze
04-12-2013, 18:28
Obserwuj gdzie masz wyciek na zewnątrz silnika, bo jak się nie wylewa na zewnątrz to jest w misce olejowej albo pod nogami z ogrzewania,albo co też jest możliwe nalałeś do pełna zimny plyn i po rozgrzaniu nadmiar został wyrzucony przez przelew a po ostygnięciu w zbiorniczku zostało minimum.

ukashcz
04-12-2013, 18:55
możesz tez popatrzeć stojąc przed autem czy po prawej stronie pod filtrem paliwa i termostatem nie ma jakiegoś szlamu na bloku silnika/skrzyni. Wtedy może to być nieszczelność obudowy termostatu.

tedii
05-12-2013, 19:40
Kolega ma rację. Częstą przyczyną ubytku płynu jest wyciek w miejscu przykręcenia termostatu.Płyn wycieka po bloku w okolicę skrzyni i odparowuje, czego efektem jest brak plam pod autem. Termostat przy dość dużej powierzchni jest przykręcony tylko na 2 śrubkach. U mnie koszt uszczelnienia przez mechanika bodaj 70zł.a nowy termostat ok. 400zł. bo jak ja to robiłem to ponoć nie było zamienników.

Elmo86
06-12-2013, 13:55
Miałem ten sam problem. Plamy były ale lekko czerwone na silniku czy skrzyni. Poszła uszczelka w tym termostacie. Kosztowało mnie to w sierpniu 450Zeta z robocizną.

sylwmar
06-12-2013, 16:17
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.Sprawdzę.

axel195
07-12-2013, 19:16
Witam
Też nie mogę zlokalizować wycieku w moim 1.8 duratec pb. Zauważyłem mokre miejsca na kole sprzęgła sprężarki klimy(pasek rozbryzguje płyn), ale wydaje mi się że może to być wyciek gdzieś nad sprężarką klimy.Może ktoś miał podobny problem?

Rafał A.(antek)
09-12-2013, 23:46
moze pompa wody :)

marcin-klb
28-10-2017, 18:34
Cześć.
Mam problem ze swoim C-Maxem.Silnik 1.6 Tdci 109km, 2004r., mam wyciek płynu chłodniczego. Prawdopodobnie zbiera się na głowicy w okolicy wtrysków bądź jakimś cudem się tam dostaje. Ma tak odkąd go kupiłem, wymieniłem cały termostat z obudową i nową uszczelką-bez zmian dalej ucieka, skrzynia jest mokra, gdzieś zcieka, opaski wszystkie są dobre, trzymają jak powinny.Gdzie szukać przyczyny? Pęknięta głowica?

Piciu1991
29-10-2017, 11:20
Polecam zalać go płynem z pigmentem UV lub w zaprzyjaźnionym serwisie klimatyzacji dodac troche pigmentu do płynu i przy pomocy lampki UV poszukać wycieku. A może jest rozwiązanie podobne jak w ciężarówkach (np. MAN ma wtryski chłodzone cieczą) i uszkodzenie o ringu mogło by skutkować pojawianiem się tam płynu.

marcin-klb
29-10-2017, 14:28
Tylko czy tak jest? Czy oringi na wtryskach moga puszczać płyn? Bo po przejechaniu 100km ubywa koło litra ze zbiorniczka przy spokojnej jezdzie. Spalanie w normie, olej czysty, nie kopci

krzys1968
29-10-2017, 14:43
Wtryski nie mają w kontaktu z płynem chłodniczym , do sprawdzenia weze moze mala dzurka i podcisnienie robi swoje .

marcin-klb
29-10-2017, 14:48
Także pozostaje szukać w wężach. Leje się po skrzyni, wtryski sa w płynie ale może faktycznie z któregoś węża sika i leje na górę silnika, na postoju podczas gazowania nic nie widać niepokojącego

Bump: Myślałem czy nie zrobić w starym korku zbiorniczka otworu i wciągnąć w niego zaworku z felgi i delikatnie zrobić ciśnienie w układzie, może to coś wykaże?

krzys1968
29-10-2017, 16:44
A wygluszenie maski tez jest mokre ?

marcin-klb
29-10-2017, 16:48
Nie, wygluszenie jest suche, jedynie weze w okolicy termostatu sa mokre i gora silnika

krzys1968
29-10-2017, 21:16
To musisz w okolicach termostatu , sprawdz oring od czujnika temperatury

sky4me
29-10-2017, 21:26
Miałem podobny problem 1 litr płynu na 100 km . Zrobiłem test CO2 i niestety wymiana uszczelki z planowaniem głowicy . Płyn uciekał przez korek zbiorniczka . W oleju brak płynu nie dymił , brak masła tylko twarde węże .

marcin-klb
30-10-2017, 08:10
Uszczelka na pewno nie, robiłem test, węże sa miekkie. Po prostu gdzies go wypycha na zewnatrz, scieka po skrzyni i leci na ziemie a jego czesc zostaje na wtryskach

Piciu1991
30-10-2017, 10:14
Jesli masz stary korek to możesz go przewiercić i założyć kominek od felgi (najlepiej ciężarowej bo jest skręcany i łatwiej go zamontować) i podaj mu nie duże ciśnienie na ciepłym silniku może coś pokaże albo pigment UV

marcin-klb
30-10-2017, 10:32
Tak spróbuje zrobić. Kiedyś czytałem tu na forum że pękła komuś głowica ale to raczej niemożliwe bo i dlaczego. Mam nadzieję ze to tylko któryś z węży

Piciu1991
30-10-2017, 11:00
Jeśli nie dolewałeś zimnego płynu na gorący silnik to nie powinna być pęknięta. Raczej bym przejrzał węże ba złączkach, opaskach, oraz w miejscach gdzie mogą się o coś ocierać (również w mocowaniach bo pod wpływem ciśnienia się rozprężają) no i niekoniecznie musi być to widoczne na postoju lepiej kawałek się przejechać i nawet go trochę wyżej pokręcić żeby ciśnienie było wyższe.

marcin-klb
31-10-2017, 11:39
Dzisiaj znalazlem wyciek spod drugiego wtrysku od strony rozrzadu, przy trzymaniu obrotów na 3000rpm bulgocze płyn spod wtryskow. Jak to mozliwe?

Piciu1991
31-10-2017, 16:24
Jak już pisałem dowiedz się czy wtrysku nie są dodatkowo chłodzone plynem

krzys1968
31-10-2017, 18:30
Jak już pisałem dowiedz się czy wtrysku nie są dodatkowo chłodzone plynem

To nie ciężarówka żeby wtryski chłodzić cieczą :619:

Bump: Dzisiaj znalazlem wyciek spod drugiego wtrysku od strony rozrzadu, przy trzymaniu obrotów na 3000rpm bulgocze płyn spod wtryskow. Jak to mozliwe?

A jestes pewien ze to plyn a nie olej ?, mozliwe ze uszczelka puscila pod wtryskiem ? masz cykanie w tym miejscu ? Wtryskiwacze sa obsadzone w tulei i nie maja kontaktu z plynem

marcin-klb
31-10-2017, 18:59
Tak to na pewno płyn, umylem silnik, po przejechaniu kawalka drogi pojawił sie czysty płyn, przy trzymaniu go na postoju tak miedzy 2500-3000rpm bulgotalo, mozliwe ze uszczelnienie poszło pod wtryskiem ale skad ten plyn? Czyżby faktycznie peknieta głowica?

krzys1968
31-10-2017, 19:31
A stan oleju tobie nie przybywa? Tu masz jak wyglada budowa silnika https://sprzedajemy.pl/silnik-1-6-9h01-109km-peugeot-citroen-hdi-ford-tdci-wodzislaw-slaski-6bea9f-nr42741077 to troche dziwne bo kolo wtrysku nie ma kanalu chlodzacego w ktorym przeplywa plyn . A za silnikiem od strony grodzi masz tam tez mokro ? Nagraj film i podrzuc

marcin-klb
31-10-2017, 20:24
Nie, olej w normie. Mokro tylko przy wtrysku i stad leje po bloku na dół. Jutro dodam foto

marcin-klb
03-11-2017, 17:54
Jak się okazało pękła głowica.
W przyszłym tygodniu sciągam starą, kupuję regenerowaną z gwarancją, przy okazji pare nowych taili wsadzę powinien być spokój na pare lat.

marcin-klb
09-03-2018, 11:34
Jak się okazało była pęknięta głowica, kupiłem z allegro zregenerowaną z gwarancją.Po 3 miesiącach po zrobieniu 9000km jest wszystko w porządku, głowica była pęknięta w gnieździe wrysku

KAMIL832701
19-11-2019, 15:44
Witam po dolaniu płynu chłodniczego zbiornik 3/4 jest pusty po tygodniu gdzieś ucieka plyn chłodnoczy .No i kolejny problem rury intecolera raczej cieknie proszę o pomoc załączam zdjęcia czy jedno z drugim ma coś wspólnego silnik suchy tylko w tym miejscu jest mokro

misiekbelchatow
19-11-2019, 18:12
Napisz po Polsku, może ktoś pomoże. Ciężko rozszyfrować o co Ci chodzi. Może jakieś znaki interpunkcyjne.

krzys1968
19-11-2019, 18:41
Albo puszcza pompa wody na zaworze lub chlodnica oleju na uszczelce

tedii
22-11-2019, 16:17
Zobacz okolice termostatu, często tam jest wyciek