Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Webasto, programowanie pilota i dziwne wnętrze


Pavmar
29-10-2017, 20:43
Witam, jakiś czas temu pomogłem tacie w zakupie c-maxa. Auto sprowadzone z niemiec. Ma coś takiego nad gałką zmiany biegów (przesyłam zdjęcia) i do końca nie wiemy co to jest. Podobno na początku tam się paliła lampka na środku, teraz się nie pali. Mamy podejrzenie, że to z powodu, że pilot od programowania się rozkodował. Jutro mam zamiar się zająć pilotem i spróbować coś z tym zrobić, ale dalej nie wiem do czego są te dwa przełączniki na lewo i na prawo od lampki nad gałką skrzyni biegów. Myśleliśmy może o podgrzewanych fotelach, ale nie zauważyłem różnicy jak się to wciśnie. Ktoś ma/miał coś takiego, to jest oryginalnie montowane? W necie niczego takiego nie znalazłem w innych c-maxach. Ktoś ma jakiś pomysł albo dobrze wie co to jest?

tomaszjan31
29-10-2017, 20:50
Myśle ze nie jest to oryginał, wygląda to ze jeden przełącznik jest na lewą stronę a drugi na prawą.
Lusterka ?
szyby?
Fotele podgrzewane ?

mariusz1978
29-10-2017, 21:19
Wygląda na grzanie siedzeń w dwóch zakresach skoro wogole nie działa to pewnie brakło zasilania. Idź po kablach od tych wylacznikow i dojdziesz do bezpiecznika i przekaznikow.

Foczka 23
29-10-2017, 21:26
No na srodku to jest przycisk od włączania ogrzewania postojowego. W nim powina lekko świecić czerwona dioda a po wcisnieciu go powinien świecić mocno na czerwono. Wystarczy go wcisnąć i puścić a jak chcesz wyłączyć to ponownie wcisnąć. Te dwa przyciski to już rzeźba może przelanczaja funkcję grzania lub wietrzenia albo dmuchawa ze ma się włączyć po uruchomieniu ogrzewania lub nie, ale to tylko domysły. Jeden z nich załączyć i spróbować włączyć przez naciśnięcie środkowego guzika. Jeżeli nie działa dalej sprawdzić bezpieczniki w okolicy skrzynki akumulatora 3 bezpieczniki I 1 przekaźnik jest zespolone bo to dokladane ogrzewanie pewnie firmy eberspacher. Jaki masz pilot? Zaprogramowanie pilota nie ma nic wspolnego z działaniem. Napisz jaki pilot to ci powiem jak zaprogramować.

Phoenix_eu
29-10-2017, 21:29
Obstawiam podgrzewanie zadka. Oczywiście nie seryjne. Sprawdź bezpieczniki i czy nie ma tam 'obcej instalacji', jak nie znajdziesz tam przyczyny, to musisz sprawdzić cała instalacje od podgrzewaczy. Nie wiadomo czy ktoś zrobił to zgodnie ze sztuką. Może okazać się, że ktoś to podlaczyl pod zapalniczke. Ona działa?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Pavmar
29-10-2017, 22:12
O to będę miał się jutro czym zająć w dzień, dzięki wszystkim za wsparcie. To już mi w miarę dużo daje jak się za to zabrać i jak próbować to ogarnąć. Foczka 23 to będzie chyba najbardziej trafne. Pilot to EasyStart R+ i on jak widzę właśnie jest od firmy Eberspacher. Znalazłem instrukcję do tego, nie wiem jak sobie z tym poradzę. Jak masz jakiś łatwy sposób na programowanie to chętnie przyjmę pomoc :)

Coraz zimniej jest, to muszę ogarnąć to tacie ;) po co ma się męczyć, jak do ciepełka może wchodzić, bez skrobania szyb. Tak więc w dzień zajrzę do autka, pobawię się pilotem i zobaczę co z tego wyjdzie. Jutro napiszę jak mi poszło i co się udało.

Foczka 23
30-10-2017, 08:01
O to będę miał się jutro czym zająć w dzień, dzięki wszystkim za wsparcie. To już mi w miarę dużo daje jak się za to zabrać i jak próbować to ogarnąć. Foczka 23 to będzie chyba najbardziej trafne. Pilot to EasyStart R+ i on jak widzę właśnie jest od firmy Eberspacher. Znalazłem instrukcję do tego, nie wiem jak sobie z tym poradzę. Jak masz jakiś łatwy sposób na programowanie to chętnie przyjmę pomoc :)

Coraz zimniej jest, to muszę ogarnąć to tacie ;) po co ma się męczyć, jak do ciepełka może wchodzić, bez skrobania szyb. Tak więc w dzień zajrzę do autka, pobawię się pilotem i zobaczę co z tego wyjdzie. Jutro napiszę jak mi poszło i co się udało.

No to super masz sterowanie. A więc ten guzik po środku wciskasz i trzymasz aż zacznie mrugać na czerwono następnie włanczasz pilot i on automatycznie się sparuje z urządzeniem. Jak co to dzwoń

Foczka 23
31-10-2017, 19:46
Witam, jakiś czas temu pomogłem tacie w zakupie c-maxa. Auto sprowadzone z niemiec. Ma coś takiego nad gałką zmiany biegów (przesyłam zdjęcia) i do końca nie wiemy co to jest. Podobno na początku tam się paliła lampka na środku, teraz się nie pali. Mamy podejrzenie, że to z powodu, że pilot od programowania się rozkodował. Jutro mam zamiar się zająć pilotem i spróbować coś z tym zrobić, ale dalej nie wiem do czego są te dwa przełączniki na lewo i na prawo od lampki nad gałką skrzyni biegów. Myśleliśmy może o podgrzewanych fotelach, ale nie zauważyłem różnicy jak się to wciśnie. Ktoś ma/miał coś takiego, to jest oryginalnie montowane? W necie niczego takiego nie znalazłem w innych c-maxach. Ktoś ma jakiś pomysł albo dobrze wie co to jest?

No i gdzie odpowiedź? zasada pytamy otrzymujemy pomoc to piszemy czy rady ok i jak sytuacja

Pavmar
12-11-2017, 16:18
Przepraszam o tak długi czas, ale nie chciałem mnożyć niepotrzebnie postów. Z rodzicami nie mieszkam na stałe, a wtedy nie udało mi się tego ogarnąć. Tacie zostawiłem porady, ale nie dał rady. Ale dziś w końcu się udało się tym zająć wspólnie, więc do rzeczy.
Ogólnie to problem był w bezpiecznikach, tymi które są obok akumulatora. Nie miałem na zapas żadnych, więc jedynie wyciągnąłem każdy i przeczyściłem i się okazało, że tu leżał problem. Któryś musiał być przybrudzony i nie stykał. Po przeczyszczeniu lampka zaczęła znów reagować (parowanie urządzenia rzeczywiście bezproblemowe). Włączanie ogrzewania i nawiewu to nie problem, muszę jeszcze rozgryźć programowanie czasowe. Próbowałem siedząc w aucie to ogarnąć ale niechciało się załączać na daną godzinę. Co prawda tam jest napisane, że czas to jest czas odjazdu, więc nawet jak ustawiałem na 12 minut wcześniej to o określonej godzinie nic się nie działo. Chyba, że tu jescze potrzeba czas na "rozkręcenie" się ogrzewania. Bo tak na przycisk jak włączałem na 10minut to miałem wrażenie, że najpierw się załączało webasto i dopiero jak się "nagrzało" to po około 4minutach włączał się ciepły nawiew i od tego momentu liczony był czas 10minut. I jedynie mnie zastanawia temperatura na pilocie. W instrukcji pisze, że można niby przełączać tą temperaturę, a ja w tym miejscu mam tylko możliwość zmiany z "eco" na "high" i odwrotnie.
Ale i tak już jest w miarę dobrze, na przycisk tacie też pasuje, bo mówi, że jak będzie wychodził z psem przed pracą to wtedy sobie będzie włączał.