Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Wskazowka temperatury szaleje


carlosuk
09-11-2017, 12:07
A wiec :
Zaczęło się od lekkich wąchań wskazówki temperatury (pomiędzy 80-90 stopni) mojego Forda s-max 2.0 DTCI
Mechanik stwierdził ze to termostat,po wymianie termostatu z czujnikiem okazało się ze za bardzo nic się nie zmieniło a wczoraj zaczęły dziać się cuda takie jak na tym filmiku,a w moim wypadku jak przyspieszam temperatura rośnie a jak zwalniam spada do 60 stopni.

https://www.youtube.com/watch?v=9f3xb9YzpIE

https://www.youtube.com/watch?v=1hjJ-sAAVRs

Bedze wdzięczny za pomoc.

carlosuk
10-11-2017, 20:21
Panowie nigdy nie miał ktoś podobnego problemu???
Zamówiłem kolejny czujnik ale nie sadze ze aż 2 by były walnięte...albo 2 termostaty..

mro
10-11-2017, 21:51
Niewydolny układ chłodzenia
Pompa, kamień, zawalona chłodnica syfem. Możesz załatwić jakiś czujnik temp. na podczerwień i zweryfikować jaka jest faktyczna temperatura plynu.

U mnie tak skakało jak mialem chłodnice zawalona syfem.(nie bylo przez nią przelotu powietrza)

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

carlosuk
10-11-2017, 23:41
Po podpięciu pod komputer komp pokazuje 92 powyżej załącza się wentylator,a na postoju trzyma równe 90 i wskazówka nawet nie drgnie.
Problem jest tylko podczas jazdy.

mro
10-11-2017, 23:42
Pogazuj pogazuj

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

carlosuk
11-11-2017, 11:09
Gazowałem i to ostro ale nie było zbytnio skoków temperatury(na kompie dochodziło do 106) a na zegarach tylko raz drgnęła do do 70 a potem pion do 90 stopni.

mro
11-11-2017, 12:32
106 to duzo na diesla.
Ppdczas jazdy masz jak patrzeć?

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

carlosuk
11-11-2017, 13:07
Może źle napisałem,podczas ostrego gazowania gdy miałem podłączony pod komputera pokazało mi maksymalnie 106 stopni.
Take cuda mi się dzieją tylko podczas jazdy,gdy wracałem od mechanika były tylko skoki 75-90

Kasiarz
11-11-2017, 13:34
Też walczyłem z pływającą wskazówką. Wymieniłem czujnik, termostat, bez poprawy. Porównałem rezystancję czujników wkładając je do gorącej wody i oba zachowywały się tak samo. Termostat też się otwierał i zamykał przy właściwej temperaturze wody. Skoro czujnik temperatury wkręcony jest na sucho w głowicę, to niemożliwe są tak duże wahnięcia temperatury w tak krótkim czasie. Zapchana chłodnica czy nie, też nie ma na to wpływu. Jedynym chyba wyjaśnieniem jest uszkodzenie komputera, który prawdopodobnie dzieli informację na tą odczytywaną FORScanem, a tą wysyłaną do zegarów. Ktoś chyba nawet wymieniał zegary i też nic to nie dało. Ja już przestałem na to zwracać uwagę. Poza tym, mam wrażenie, że dzieje się to sporadycznie.

eclipse
12-11-2017, 10:55
Przejrzyj i odpowietrz dokładnie cały układ chłodzenia , może to być też korek nie sprawny w zbiorniczku wyrównawczym lub problem z wentylatorem chłodnicy .Najlepiej by było gdybyś wrzucił filmik dot. konkretnie twojego S max bo chyba o nim cała dyskusja , silniki ZETEC to nie to samo co TDCI i mają inna temperaturę .

qbuss
13-11-2017, 18:59
Mam podobnie. Temperatura (wg wskaźnika) potrafi spaść poniżej 70 stop. Jak pojadę dynamiczniej temp zaczyna rosnąć, jednak podczas spokojnej jazdy ponownie spada. Wymieniony termostat wraz z obudową i dalej bez zmian. Jest to teraz o tyle kłopotliwe, że ciężko ustawić ogrzewanie. Ustawiam na 21-22 stopnie i kabina jest niedogrzana.

bieniek13
16-11-2017, 11:29
Moim zdaniem nie trzyma Ci termostat.
Skoro na postoju jest dogrzany a w trasie Ci spada temperatura.
Na potwierdzenie tego masz chłód w kabinie czyli faktycznie wychładza się ciecz.
Sprawdź czy nie zamontowali Ci lichego zamiennika.
Wiesz kiepski zamiennik może się nie domykać.
Miałem ten sam problem że wychładzał się mi podczas jazdy.
Termostat wewnątrz był krzywy i nie domykał.
Też w trasie wskazówka opadała mi i prawie leżała na gwoździu.

Kasiarz
16-11-2017, 13:47
U mnie było odwrotnie, w trasie prawie pionowo, a po wjechaniu w teren zabudowany spadek do około 70 stopni. Oczywiście tylko na zegarze.

carlosuk
18-11-2017, 00:20
Nagrałem filmik jak to u mnie wygląda.

https://www.youtube.com/watch?v=cx5PMZxLenc&list=UUW5BRQMwnd55nSZTD_mNyrw&index=1

cliner
18-11-2017, 07:36
Nagraj bez muzy,zablokowali.

carlosuk
18-11-2017, 11:28
U mnie idzie normalnie

https://www.youtube.com/watch?v=cx5PMZxLenc&list=UUW5BRQMwnd55nSZTD_mNyrw&index=1

carlosuk
27-11-2017, 11:41
Nowy filmik z testem zegarów.

https://www.youtube.com/watch?v=PK9mXcVF00w&list=UUW5BRQMwnd55nSZTD_mNyrw&index=1

Kochan
27-11-2017, 14:05
ha! No i ja się podepnę bo wczoraj zauważyłem coś takiego pierwszy raz. Jadę na trasie jest ok, wskazówka praktycznie na środku, zwalniam bo wjeżdżam w teren zabudowany a ona spada. Wyjeżdżam z terenu zabudowanego, przyśpieszam i temp. rośnie.

Następnym razem sprawdzę temp. na forscanie. Dodam, że wczoraj zauważyłem to pierwszy raz, czy wpływ na to może mieć fakt że do odsłony silnika dołożyłem tą folie alu na szyby i ona w jakiś sposób np. zakłóca pracę czujnika?

W kabinie ciepło, nagrzewa się bez większych problemów. Dodatkowo problem chyba ustał gdy wyłączyłem nawiew na nogi - chyba bo wyłączyłem już jakieś 2-3km przed domem, poruszałem się z prędkością ok. 50km/h i wskazówka była na środku.

eclipse
27-11-2017, 14:47
Panowie sprawdźcie ile km. przejechaliście podczas tego testu .
Na YT widać że licznik przejechał zaledwie 1 milę więc nic dziwnego że nie dogrzany i wskazówka spada . Nie pokazałeś jakie miałeś ustawienia na klima troniku .
Podobnie Mateusz ..... To jest silnik TDCI jeśli jedziesz 50 /godz i jeszcze masz włączony nawiew ciepły na kabinę to musisz go podeptać z 7-10 km na wyższych obrotach wtedy wskazówka się ustabilizuje .
Kiedyś robiłem taki TEST klimatronika i ogrzewania na postoju w garażu czyli grzanie na HI . SILNIK zimny po odpaleniu chodził tylko na jałowym biegu i nie mógł wcale się dogrzać nawet przez 20 min. Te silniki muszą mieć obciążenie czyli jazda i obroty pow 2,5 tyś min jeśli jechałeś 50 /godz to pewnie miałeś ok. 1300 obr. Te silniki DIESLA zabierają całe ciepło .... jeśli silnik się dopiero rozgrzewa .
Po drugie to nie benzyna .

Kochan
27-11-2017, 14:52
Panowie sprawdźcie ile km. przejechaliście podczas tego testu .
Na YT widać że licznik przejechał zaledwie 1 milę więc nic dziwnego że nie dogrzany i wskazówka spada . Nie pokazałeś jakie miałeś ustawienia na klima troniku .
Podobnie Mateusz ..... To jest silnik TDCI jeśli jedziesz 50 /godz i jeszcze masz włączony nawiew ciepły na kabinę to musisz go podeptać z 7-10 km na wyższych obrotach wtedy wskazówka się ustabilizuje . Te silniki DIESLA zabierają ciepło jeśli silnik się dopiero rozgrzewa . Po drugie to nie benzyna .

eclipse, tylko w moim przypadku taka sytuacja nawet po zrobieniu 80 km :) Silnik złapał temp. po zrobieniu ok. 9km. Po drugie dlatego pytam, pierwszy mój diesel i wszelkie wahania temp. w tych silnikach są dla mnie nowością. Dzięki za info :)

carlosuk
27-11-2017, 16:10
Samochód zrobił ponad 30 kilometrów przed nagraniem filmu,dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury i zrobiłem mały test.
Wskazówka pokazuje taka sama temperaturę jak w trybie serwisowym.
Pojeździłem troszkę po trasie i po mieście niestety nie mogę go rozgrzać powyżej 70C,możliwe ze czeka mnie jeszcze kolejna wymiana termostatu.

Kris Mk3
28-11-2017, 20:19
Witam. Mam ten sam problem ale w Mondeo mk 3 2.2 tdci hade 120 km/h temperaturę trzyma na 90, odpuszczam gaz spada do 70. Wymieniłem dwa termostaty i nic....

carlosuk
29-11-2017, 06:50
Nie jestem pewien ale w Mondeo nie ma czasami 2 termostatów,mogę się mylić.
U mnie przestało falować po wymianie czujnika cieczy,teraz mi się nie dogrzewa wskazówka dochodzi tylko do 70C możliwe ze termostat się nie domyka i jest cały czas otwarty.

Forest2812
30-10-2024, 20:54
Witam, pacjent smax 2007 r 2.0 TDCi 136 km. Samochód ogólnie na zimnym ciężko pali, dodatkowo temperatura skacze do 90 i zjeżdża do 0. Błędy P0119 i P0117Wymieniłem termostat i czujnik temperatury, poczyściłem masę (pod filtrem powietrza 4 śruby wkręcone w karoserię). Proszę pomóżcie bo już nie mam pomysłu.