Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] co może być przyczyną takiego pochylenia tylnych kół - wydruk


Olunia
09-11-2017, 17:57
Witam.
Jestem tu nowa jeśli taki wątek już tutaj był to proszę o linka, ja niestety nic nie mogłam znaleźć.
Wracając do tematu: Jakiś czas temu moi znajomi zauważyli, że w moim aucie tylne koła robią tzw. Negatyw.
Naczytałam się trochę i przeczytałam, że powoduje to nadmierne zużycie opon po jednej ze stron.
Postanowiłam wymienić wszystkie gumy w tylnych wahacza i tak też zrobiłam. Mechanicy wymienili wszystkie prócz tzw. Cukierków (są w dobrym stanie).
Po naprawie pojechałam na ustawienie zbieżności oraz geometrii.
Jak widać na załączonym zdjęciu zbieżność udało się ustawić, niestety geometrię już nie. Pan w stacji kontroli męczył się z tym koło 45 minut niestety nic to nie dało pierwszy raz się z takim czymś spotkał..
Podzwoniłam po kilku mechanikach niestety każdy rozkłada ręce.

Proszę o pomoc co może być przyczyną takiego pochylenia pochylenia kół.

weuek
09-11-2017, 18:00
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=76129

Basra
09-11-2017, 18:15
Witam

Jest za duże pochylenie.Ponad 1 stopień poza tolerancją.Można było zbieżność tylnych kół ustawić na 23 minuty.Ale może być ta wartość jaką ustawiono.Czy podczas prac, ustawiono zawieszenie na wartość konstrukcyjną.Przyczyną takich wartości kąta,mogą być skrzywione wahacze lub skrzywione tylne zwrotnice.

pozdrawiam

gibaj
09-11-2017, 19:24
I ja zauważyłem że już tylne się delikatnie pochylają do środka
Pewno na wiosnę trzeba będzie coś z tym zrobić jak nie oddam go na złom:one::D:D

mateusz.szczurek
09-11-2017, 20:41
I ja zauważyłem że już tylne się delikatnie pochylają do środka

Pewno na wiosnę trzeba będzie coś z tym zrobić jak nie oddam go na złom:one::D:D



Ach, ile bym dał za takie pochylenie z przodu w RSie!

A na drogę może też nie ma co się za bardzo przejmować, opony drze więcej zbieżność...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

weuek
09-11-2017, 20:45
I ja zauważyłem że już tylne się delikatnie pochylają do środka
Tak to mają gdy auto opuszcza fabrykę.

Fulara
09-11-2017, 21:59
mogli nie dokręcić jak potrzeba, tzn na wiszącym aucie dokręcali albo... temat tulejowania się kłania. ile byś musiała dołożyć, 500 zł, żeby mieć nowe wahacze ?

Lukasz2525
09-11-2017, 22:03
8 wahaczy ? Strach pomyśleć, a komplet gum i śrub kosztuje 330 zł.

Bump: Ja też mam jeden kąt nieustawiony z tyłu, podobno się nie da, jest to sztywne i powinno być w normie, ale z biegiem czasu nadwozie traci sztywność, a producent nie podaje parametrów do ustawienia. Tak słyszałem.

Fulara
09-11-2017, 22:35
tak, a Olusia sama weszła pod auto i tuleja za tuleją z precyzją szwajcarskiego zegarka wymieniła :)

Olunia
10-11-2017, 08:17
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=76129

Z tego co tu wyczytałam powinnam wymienić jeszcze "banany" ?

Fulara
10-11-2017, 08:46
generalnie, w tylnym zawieszeniu - wszystko

gibaj
11-11-2017, 11:21
Czyli co ? Jeśli u mnie z tyłu koła są troszkę tak / \ to jest ok? Nie są dużo pochylone delikatnie ale względem przodu to ciutkę widać:oops:

weuek
11-11-2017, 13:01
Pochylone mają być, tylko jest kwestia jak bardzo.