Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2010-2015] Jaki olej najlepszy?
Witam ponownie,
Wiem że temat był wałkowany set-razy mimo to prosze o konkretną podpowiedź. A mianowicie od niedawna jestem posiadaczem c-maxa auto sprowadzone z belgii, chciałbym wymienić olej ponieważ sprawdzając stan zobaczyłem że olej nadaje sie do wymiany.
Natomiast nie wiem jakiego producenta był lany co prawda jest nalepka z serwisu Forda i informacja kiedy był wymieniany i o jakich parametrach natomiast bez nazwy producenta.
Z tej nalepki wynika że jest wlany 5W30 z normą 913D.
I teraz tak norme 913D ma motul specific i castrol, natomiast czytałem że niektóży proponują ford formula F albo motocraft oczywiscie 5W30 ale w tych nie doczytałem żeby spełniały tą normę 913D.
Przebieg auta to 210.000 a olej wymieniany był przy 202.000.
Polecam olej Motul 5W30 spełnia normę 913 D. Od 3 lat używam tylko oleju motul wymiana co 10 k . Trochę szukałem opinii na temat tej marki i jestem 100 % zadowolony
http://https://www.motul.com/pl/pl/products/specific-913d-5w30 proszę link do produktu .
Pozdrawiam
tattoomen 13-11-2017, 15:43 motul ok ale ja leje Total 5w30 do aut z fap, dpf
Z tej nalepki wynika że jest wlany 5W30 z normą 913D.
Na stronie ford.pl jest taka zakładka z instrukcjami do konkretnych pojazdów. Polecam zajrzeć.
A wg instrukcji twojego samochodu olej ma być 5W30 913C. Tak jak zresztą w większości Fordów.
Nie patrz, co jest wlane, tylko co powinieneś wlać.
W każdym razie ja niezmiennie polecam Liqui Moly:
http://liquimoly.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=53&virtuemart_category_id=6&Itemid=29
Witam
SAE 5W-20 WSS-M2C948-B
SAE 5W-30 WSS-M2C913-C
pozdrawiam
Prawdopodobnie kolega Basra powyżej najlepiej to ujął,bo i normy te są najważniejsze przy doborze oleju.Ja stosuję Fordowski Formuła F 5W30 ,bo ponad wszystko cenię sobie wymianę co max 10 tys km i ekonomicznie mi olej ten pasuje -poniżej 100zł/5l.
Jako że masz prawdopodobnie silnik powstały w koncernie PSA podaję kilka alternatywnych bardzo dobrych propozycji.W kolejności alfabetycznej.Świetne oleje dedykowane właśnie do takich silników.Każdy z nich jest dobrym wyborem.
ACEA C2 ( wymagane np. w silnikach HDI grupy PSA z FAP, Toyota, Honda i Subaru z DPF)
- Castrol Magnatec Proffesional C2 5w30
- Gulf Formula LEF 5w30
- Liqui Moly Special Tec F 5 W-30 2326
- Millers Oil XP Longlife C2 5w30
- Motul 8100 Eco-Clean Plus C2 5w30
- Shell Helix Ultra Extra 5w30
- Valvoline SynPower ENV C2 5w30
Zawsze można wlać AMS Oil albo Mitasu MJ-F11
Proszę sprecyzować pytanie,najlepszy w czym?
40% ceny motula:
http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3760-olej-silnikowy-specol-5w30-gold-synthetic-4l1l
Parametry zbliżone.
http://www.specol.com.pl/download/2f885d0fbe2e131bfc9d98363e55d1d4.pdf
Widzę sporo propozycji a w szczególności jeśli chodzi o ceny. Bo Motul wydaje się być chyba najdroższy.
Co prawda w instrukcji piszą że do mojego silnika czyli 1.6 TDCI(PSA) wystarczy o tej specyfikacji SAE 5W-30 WSS-M2C913-C, tylko się zastanawiam dlaczego wlano o tej wyższej 913D. Czy rzeczywiscie jest taka różnica?
Bo 913C już pewnie jest słabo dostępny.
Co sądzicie o Castrolu Magnatec Proffesional 5W30 czy ktoś używa tego oleju.
Spełnia wymagania najnowszej specyfikacji Ford:
API SN/CF
ACEA A1/B1 A5/B5
ILSAC GF-4
Ford WSS-M2C913-D
Co sądzicie o Castrolu Magnatec Proffesional 5W30 czy ktoś używa tego oleju.
A co ma Ci niby napisać? Każdy będzie chwalił swoje co wlał do silnika...jeden Ci napisze, że castrol to syf, a drugi, że nie prawda bo używa.
Zmień ten olej i zapomnij. To nie Ferrari by dumać tydzień co zalać.
Co sądzicie o Castrolu Magnatec Proffesional 5W30
Na bank podrobiony.
Witam.
Podepnę się pod temat.
Pacjent - 1.6 EB 182 KM.
Pytanie do speców ;)
Jakie są różnice między tymi olejami:
http://sklep.millersoils.pl/seria-energy-efficient/434-millers-oils-ee-longlife-eco-5w30-5l.html
http://sklep.millersoils.pl/100-syntetyczne-oleje-longlife/206-millers-oils-xf-longlife-eco-5w30-5l.html
Chodzi mi o to czego ja laik nie potrafię wyłapać, w pobieżnej etykiecie, bo teoretycznie dla mnie to to samo. A wiem, że jest jeszcze co najmniej kilka/kilkanaście parametrów, których nie potrafię wyszukać.
Który lepszy?
Gdyby ktoś coś...
Pozdrawiam.
Pitterek 09-01-2018, 20:47 EE jest lepszy od XF (np. lepkość kinematyczna)
Ja kupiłem AMSOIL 5W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil .Podobno niezły.Podobno obecnie najbardziej czysty syntetyk wśród "czystych" syntetyków. :)Ale wymiana dopiero za miesiąc.Wtedy po paru miesiącach mogę podzielić się opinią.Millers jest OK.Ale podobno Amsoil to jeszcze półka wyżej.Moze bym go nie kupił ,ale dostałem dobrą cenę i pewne pochodzenie.Zobaczymy,jeżeli wogóle da sie poczuć różnice. :)
maras2011 09-01-2018, 23:07 Ja zalałem silnik CASTROL MAGNATEC STOP START 5W30 A5 do 1.6 tdci 115 km.
W 1.6 tdci 109 km lałem BP Visco 5000 FE 5W-30
Pytałem mojego mechanika, czy z jego doświadczenia serwisowego widać wpływ marki oleju na zużycie podzespołów silnika.
Odpowiedział, że on takiej zależności nie widzi, ale widzi zależność miedzy częstotliwością wymiany.
Jego rekomendacja - zmieniać częściej, stosując olej o zalecanej klasie jakościowej i lepkościowej.
skretek41 14-01-2018, 18:03 Witam.
Podepnę się pod temat.
Pacjent - 1.6 EB 182 KM.
Też mam EB 182 KM. Rok temu zalałem Millersa. Teraz, na jesieni skorzystalem z promocji w ASO (279 zł za wymianę i filtry). Wlali Castrol.
Żadnej różnicy nie czuję.
Jak juz ktoś wspomniał wcześniej w tym wątku - to nie ferrari, aby brać pod uwagę siódme miejsce po przecinku przy danych dot. lepkości.
Teraz, na jesieni skorzystalem z promocji w ASO (279 zł za wymianę i filtry). Wlali Castrol.
To żadna promocja. Zapłaciłeś około 150 zł za samą usługę.
To żadna promocja. Zapłaciłeś około 150 zł za samą usługę.
Promocja słaba ,no i trochę jak Sowietskoje Igristoje po Dom Perignon .Ten Castrol po Millersie. :) A nie powinni na serwisie zalać oleju Forda?
Podejrzewam, że "olej forda" istnieje tylko w butelkach 5l i 1l, a beczki są już normalne, czyli castrola (BP).
DO 1.6 hdi leje CASTROL MAGNATEC STOP START 5W30 A5.
Ustawiam budzik na 10tys, jak dzwoni to wymieniam olej.
Mówią, że nie ważne co się leje, ważne by często wymieniać.
Pozdrawiam Mutul-owców. Lubią przepłacać, no ale są zadowoleni, a to najważniejsze.
Ale nie płacą za 100% mineral z nalepką "fully synthetic". Choćby z tego względu warto, bo nie są robieni w totalne bambuko.
skretek41 15-01-2018, 20:00 To żadna promocja. Zapłaciłeś około 150 zł za samą usługę.
279 zł za ilej, filtry i usługę. Plus wpis w książce (będzie się liczyć przy sprzedaży za kilka lat).
Cena jak na Wrocław w miarę atrakcyjna - u "Mietka" to koszt 250-300 zł.
Bump: Promocja słaba ,no i trochę jak Sowietskoje Igristoje po Dom Perignon .Ten Castrol po Millersie. :) A nie powinni na serwisie zalać oleju Forda?
Tyle się o tym Millersie nasłuchałem i dałem namówić rok temu, a żadnej różnicy nie widzę. Czy to w kulturze pracy silnika, czy to w spalaniu.
Nie twierdzę, że Millers zły olej, ale przy moim użytkowaniu (15 tys. km rocznie) wystarczy. Zwłaszcza, że była promocja w ASO.
To może od razu wlać LOTOSA ?-jeszcze tańszy.
Napisać na opakowaniu można wszystko tylko to tak jak z tym napisem na płocie DUPA a jak pogłaskałem to mi drzazga wlazła.
To nie są silniki pod dziadowskie oleje ale wybór należy do właściciela .
Bump: Sory napisałem tego posta z myślą o Specolu.
279 zł za ilej, filtry i usługę. Plus wpis w książce (będzie się liczyć przy sprzedaży za kilka lat).
Cena jak na Wrocław w miarę atrakcyjna - u "Mietka" to koszt 250-300 zł.
Filtry już odliczyłem (70 zł). 150 wychodzi za samą usługę, bez materiałów. Widząc "jelenia" to i Mietek na nim zarobi (tak samo).
A kolega od lotosa niech sprawdzi ceny takiego 5w30 do forda, czyli quazar f (to się zdziwi). Gorzej (większego śmiechu z naiwnego nabywcy - za sprawą etykiety) niż formula f/castrol magnatec/fanfaro ford&volvo być nie może.
DO 1.6 hdi leje CASTROL MAGNATEC STOP START 5W30 A5. Ustawiam budzik na 10tys, jak dzwoni to wymieniam olej.
Ja mam podobnie co rok lub 10-12tys/km i leje Fordowski od 8 lat i jest oki.
Mam do Was pytanie w sprawie oleju do 1.6 tdci 8v, czy Motul Eco-clean + C1 5W30 będzie dobry?. Możecie ewentualnie polecić coś dobrego? Pozdrawiam
Witam.
Jaki olej polecicie do Ford C-maxa rocznik 2009 , silnik 2 litry + LPG.
Dotychczas jeździłem na Millers XF Longlife Eco 5W30.
Olej bierze niestety ale nie wiem czy jest to związane ze zużyciem silnika czy może to co bierze jest w miarę dopuszczalne.
Jak to w ogóle jest z silnikami zasilanymi LPG? ... Mają prawo brać więcej oleju czy nie koniecznie ?
Jeszcze jedno .... jaki olej powinien być zalany wg. producenta ?
Spróbuj coś takiego Special Tec F 5W-30 liqui moly.
LPG nie ma nic do brania oleju.
Podejrzewam uszczelniacze zaworów lub zapieczone pierścienie.
slawek-kali 04-02-2018, 17:30 Pierscienie.. bierze i bral bedzie.. olejem tego nie naprawisz.
Wg. producenta z norma
ACEA A5/B5
WSS-M2C913-C
Millers lepiej w testach wypada niż ten LM.
Jaki orientacyjny koszt samych części do takiego remonciku ?
Pierścienie i uszczelniacze to niewielki koszt.
Pytanie czy masz umiejętności i warunki aby wykonać taki remont sam bo jeżeli nie to robocizna w warsztacie może wynieść między 2 a 3 tys.
co do Milersa uważam ,że stosunek ceny nie jest adekwatny do jakości ale de gustibus non disputandum.
Karwos00 06-02-2018, 21:28 Odpowiem wg mojego doświadczenia - jaki olej najlepszy:
Zalecany - specyfikacja.
Wymieniany co 10tyś lub co roku.
Pinhead_PL 06-02-2018, 22:08 Karwos00
Masz auto z 2013r czyli tylko 5 lat, prawie nówka świeżo dotarta. Ciężko na takim przykładzie ocenić czy olej jest najlepszy bo wcale nie musi być aby silnik wytrzymał bez problemu 5 lat normalnej eksploatacji.
Bierze mi bierze ale z tego co widzę i tak się mieszcze w normie. Maksymalna konsumpcja do tego silnika to 0.5 l na 1000km.
Karwos00 07-02-2018, 15:22 Karwos00
Masz auto z 2013r czyli tylko 5 lat, prawie nówka świeżo dotarta. Ciężko na takim przykładzie ocenić czy olej jest najlepszy bo wcale nie musi być aby silnik wytrzymał bez problemu 5 lat normalnej eksploatacji.
Uważasz że lejąc zalecany olej - niezależnie jakiej marki i wymieniając co rok lub 10 tyś km silnikowi może się cokolwiek stać ? Mam lać 5w20 lub 0w20 i taki leję - firmy Ravenol. Inne specyfikacje forda też sięzgadzają. Chyba że lejesz podróbkę - w której nie wiadomo co się znajduje.
Wcześniej przez 10 lat lałem castrol 10w40 do fiata sieny - działa do dzisiaj w drugich rękach mając 19 lat.
Lancer - 10w40 przez 10 lat. Mazda 5 5w30 przez 5 lat.
Najczęściej Castrole z USA za 6-12$ za bańkę. Czyli to co leją w USA do większości samochodów.
Co do konsumpcji oleju. Żaden samochód nie brał mi więcej niż 0,5l na 10 000km - z czego lancer nie brał nic, suzuki nic, Mazda te wspomniane 0.5l na 10 tyś. Ford też za bardzo nic nie bierze. Ale to oczywiście może być po prostu szczęście.
Pinhead_PL 07-02-2018, 19:46 Uważasz że lejąc zalecany olej - niezależnie jakiej marki i wymieniając co rok lub 10 tyś km silnikowi może się cokolwiek stać ?
Nie, chyba się nie zrozumieliśmy.
Przez te 5 lat lejąc olej powiedzmy ze średniej półki jakości i wymieniając co 10tyś km zapewne i tak nic by się z silnikiem nie stało. Przykładowo gdyby zamiast 0W20 nalać niezgodnego z zaleceniami producenta 5W30.
Tak jak i wielu posiadaczy starszych Durateców nie leje 5W30 z normą Forda tylko 5W40 i silniki działają tak samo dobrze a może nawet i lepiej (większa lepkość, lepsza ochrona silnika) niż na Ford Formula 5W30. Ogólnie mówiąc jakość ochrony silnika przez olej nie zawsze idzie w parze z normami lepkości zalecanymi przez producenta który często chce zmniejszyć spalanie za wszelką cenę (niższa lepkość oleju - niższe opory tłoczenia) a czy silnik wytrzyma 150tyś czy 250tyś to ich raczej nie obchodzi.
Karwos00 07-02-2018, 20:08 To fakt - producentom raczej nie zależy na trwałości silnika - stąd te wymysły durne Long Life.
Dodatkowo ja robię 10-12 rocznie, żona ostatnio 5500 w 3 lata :) to olej czasami żółty zlewam :D
Hej, wymieniałem opony i przy okazji olej i filtr oleju. Mam forda c-maxa 1.6 ecoboost 182 km z 2011 r. „Spece” wymieniły mi olej na castrol edge 5w30 i on ma specyfikacje c3. Do mojego forda zalecana jest chyba a5/b5 jeżeli dobrze patrzę. Czy ten olej może zostać czy powinienem znów zmienić, tym razem na zalecana specyfikacje?
Mariusz.S 27-11-2021, 08:04 Nie ma powodów do niepokoju, zapomnij o tym i ciesz się jazdą.
luckyboy 27-11-2021, 09:32 Dostałeś "lepszy" olej, bo A5/B5 to oleje silnikowe o obniżonym HTHS, czyli bardziej ekologiczne, ale o mniejszej ochronie silnika.
Okej, dzięki za odpowiedzi. :) Czyli mogę spać spokojnie. Udanej soboty życzę. :)
Dzień dobry Fordowicze,
posiadane auto to C-Max mk2 2010/11 1.6TDCI 95KM (bez SS). Niedługo będę myślał o wymianie oleju, po historii widzę, że było regularnie po niecałym 15k (chociaż dotychczas w każdym aucie co ~10k wymieniam - nienajdroższe, ale regularnie i oczywiście zawsze z filtrami).
Tak więc instrukcja mówi o:
SAE 5W-30 WSS-M2C913-C
A pod maską etykieta i wpis w dokumentach:
Motul 8100 X-Cess 5W40
Czy stosowanie 5W40 to jakiś nieoficjalny zabieg praktycznie polepszający ochronę, czy jakiś wypracowany patent po kilku latach pracy tych silników?
Bo nawet na stronie:https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-clean-5w40 brak normy 913-C.
Powiem szczerze, że spotykałem się z takmi nieoficjalnymi zaleceniami odnośnie 'gęstszego' oleju ale też zabobonami (jeden mechanik w starym Golfie TD wymienił mi olej na mineralny Castrol 'bo do starych diesli to tylko mineral' - masakra, zimą tą smołę ciężej slinik ruszał).
Czy jednak jest jakieś nieoficjalne zalecenie do 5W40 - czy raczej wypłukać stary olej i przejść na nominalne 5W30 (juz tam był wlał nominalnie Formula F 5W30)?
luckyboy 02-11-2023, 11:38 Wlej jakkolwiek 5w30, jak masz ciśnienie to może być z normą Forda. Płukać nie musisz [emoji846] bo olej to olej, wody czy mleka tam wcześniej nie było, że trzeba płukać układ. Pomyśl nad wymianą miski olejowej na poprawioną, z której po odkręceniu korka wszystko zlatuje. Fabryczna miska olejowa ma korek ponad dnem i zostaje 300ml starego oleju.
Dzięki za odpowiedź ;) Jakby nie patrzec to nie prom kosmiczny, ale wciąż biorę poprawkę, że dotychczas raczej bardziej topornymi autami jeździłem, dużo tam jednak ze 'starej szkoły' było a bieżący Cmax to przy nich nowinka.
Pomyśl nad wymianą miski olejowej na poprawioną, z której po odkręceniu korka wszystko zlatuje. Fabryczna miska olejowa ma korek ponad dnem i zostaje 300ml starego oleju.
xD Cholera nie przypuszczałbym. Ciekawe co mieli na myśli wsadzając miskę ze srubą ponad lustrem oleju xD Litości ;) luckyboy
Czy takowa - jest poprawiona czy 'stara'?
https://ford-esklep.pl/miska-olejowa-1-4-1-5-1-6-tdci-focus-fiesta-fusion-c-max-b-max-ford--2178714
Bo wydaje mi się że w tej ori spust wystaje ponad dno wewnątrz...
Dla tego silnika nie ma sensu 5W40, ten parametr jest dla "cieplejszego klimatu" ale krzywdy,mu nie zrobił.
Przy okazji odblokuj mu fabryczne KM, do 115KM.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=210624
krzysztofSJZ 02-11-2023, 18:26 Bo wydaje mi się że w tej ori spust wystaje ponad dno wewnątrz...
no raczej dobrze ci się wydaje, ciekawi mnie kto taki wynalazek opatentował
Witam, tak czytam te Wasze odpowiedzi tu i zaczynam się bać, oddałem auto do "mechanika", ponoć zalany był już 10w40 i mechanik mnie ochrzanił, że dalej taki mam lać, bo 5w30 to już za późno, a że skoro nie bierze oleju to dalej trzymać ten, teraz mam zagwózdkę, czy faktycznie ten 10w40 czy olać typa i lać 5w30, coś się stanie jak miesiąc przejedzie na 10w40??
Mechanik starej daty, lepiej udać się do innego.
Mechanik starej daty, lepiej udać się do innego.
ale rozumiem że miesiąc na takim oleju mogę przemęczyć?? czy to będzie problem żeby na tym jeździć?
Najwięcej szkody to robi na zimno, szczególnie krótkie trasy po mieście w zimie. Miesiąc można się przemęczyć, ale na zdrowie nie idzie.
|