Zobacz pełną wersję : [Mustang 2004-2014] przeróbka lamp tylnych.


mmisiek22
14-11-2017, 18:45
Witam,
od niedawna jestem posiadaczem forda mustanga 2013 z silnikiem 3.7 v6.
Jako ze samochod z USA ,to wymaga modyfikacji tylnych lamp które są " całe " ledowe. Ogólnie wiekszość udało mi się zrobić ( osobne Stopy, pomaranczowe kierunki, swiatło przeciwmgielne), tylko niestety kierunki migają mi bardzo szybko, na desce rozdzielczej ikonka oczywiście też :/ Proszę o pomoc, jeśli Ktoś ma doświadczenie w przerabianiu lamp Usa -> Eu w nowszych samochodach ,

LEDy które zastosowałem świecą bardzo jasno i wyraźnie : ( smd 2835 - 50mA) OSRAM LY E6SF-AABA-46-1
z góry dzięki za pomoc !
pozdrawiam

leszcz
16-11-2017, 21:33
mmisiek22 połączyliście przedni kierunek z tylnym ? Jak wiadomo BCM w Mustangu nie obsługuje kierunków tylnych

mmisiek22
17-11-2017, 06:25
Cześć,
Nie, nie podpinalem kierunkowskazow tylnych do przednich. Jeśli chodzi o kierunki to nie było nic przepinane, tylko zmieniłem diody. Przepinalem światła stopu, teraz są zalaczane przez przekaznik ( stopy w lampach razem ze stopem na klapie).

Edit: u mnie jako kierunkowskaz działają środkowe segmenty lampy, w oryginalnej lampie, za kierunkowskaz robią też te czerwone ringi, więc mniej diod to mniejszy pobór prądu, dlatego ECU może odczytywać to jako spalona żarowa. Kwestia tego czy da się coś przeprogramowac / zmienić ustawienia w BCM aby zmniejszyć próg prądu, który jest odbierany jak spalona żarówka, albo całkowicie wyłączyć wykrywanie uszk. Żarówki

tedi_k
17-11-2017, 11:39
...zmienić ustawienia w BCM aby zmniejszyć próg prądu, który jest odbierany jak spalona żarówka, albo całkowicie wyłączyć wykrywanie uszk. Żarówki

Ale Twój to Mustang poprzedni. Tam z konfiguracją to w ogóle jazdy są...
W nowym robi się po prostu sensowne światła z tyłu i tyle...

leszcz
17-11-2017, 12:30
W nowym robi się po prostu sensowne światła z tyłu i tyle...

Piszemy 2017 rok

tedi_k
17-11-2017, 12:55
...
od niedawna jestem posiadaczem forda mustanga 2013 z silnikiem 3.7 v6.
...

Piszemy 2017 rok

Kto pisze o 2017? Bo ja piszę od 2015 a kolega mmisiek22 o poprzednim z 2013...

mmisiek22
17-11-2017, 15:19
Najnowszy to jest VI gen. Moja wersja to V generacja po lifcie czyli model 2013-2014.
tedi_k miał kolega okazję odczytać coś z BCM w wersji poliftowej?

GM 1974
18-11-2017, 20:20
Lampy z Mustanga można przerobić na różne sposoby, oczywiście homologacja jest tylko na fabryczne. Jest firma, która przerabia np. przedni reflektor żeby "skrzela" świeciły jako światłą do jazdy dziennej i po włączeniu kierunkowskazu będą włączać się po kolei 1, 2, 3 na pomarańczowo. Efekt jest zajefajny.

leszcz
21-11-2017, 13:03
W nowym robi się po prostu sensowne światła z tyłu i tyle...
Miałem dziś z rocznika 2017 z przerobionymi lampami i nie udało mi się ustawić w BCMie aby zatrybiło ( a nie jest tak jak w Fusion :P ) .

tedi_k
21-11-2017, 19:19
...nie udało mi się ustawić w BCMie a....

Ale konkretnie co chciałeś ustawiać w BCMie dla Mustanga? Kierunkowskazy???

leszcz
21-11-2017, 19:20
Kierunkowskazy
no o tym piszemy :)

tedi_k
21-11-2017, 19:24
... :)

Oj Tomku, Tomku - a do schematów nie chciało się zajrzeć?!:027::shock:
W Mustangu tylne kierunkowskazy w wersjach EU/Chiny zrobione są "na drucie" podpiętym pod przedni kierunkowskaz. Fabrycznie.

leszcz
21-11-2017, 19:39
W Mustangu tylne kierunkowskazy w wersjach EU/Chiny zrobione są "na drucie" podpiętym pod przedni kierunkowskaz. Fabrycznie.

a ja to pisałem wyżej , że tak się robi :one:

tedi_k
21-11-2017, 20:03
a ja to pisałem wyżej...

Nie ogarniam...:shock: To czego dziś szukałeś w BCMi? Poza tym cały czas mieszasz roczniki, modele... Czy o 2013 czy o 2017 to u Ciebie "wsio rawno"...:027:

leszcz
21-11-2017, 20:27
To czego dziś szukałeś w BCMi?

Zabawa zabawa zabawa bo lubimy się bawić :one:

mmisiek22
22-11-2017, 17:09
ale nie ma czegoś takiego jak wersja EU/Chiny dla wersji z lat 13/14

tedi_k
22-11-2017, 21:37
mmisiek22 - jak podłączysz tylne kierunki do przednich w swoim ogierze, to właśnie stworzysz to brakujące ogniwo ewolucji...:619:

mmisiek22
23-11-2017, 13:12
Jeśli lampy podepne przed BCM ( czyli do SJB) to wyjścia kierunkowskazow z BCM będą dalej nie obciążone, więc może dalej wykrywać to jako błąd. sprawdzę to dzisiaj.

fotomaks18
26-11-2017, 11:14
To ja podepnę się pod temat, tyle że z rocznikiem 2012 - jak zrobić przeróbkę na pomarańczowe kierunki fabrycznie czerwonych lamp z zachowaniem sekwencji (lub pływających, bo różnie to nazywają) kierunkowskazów?
Lampy tego typu jak na fotce poniżej:
http://images.thecarconnection.com/lrg/2012-ford-mustang-2-door-coupe-gt-premium-tail-light_100361583_l.jpg

tedi_k
27-11-2017, 12:51
...jak zrobić przeróbkę na pomarańczowe kierunki fabrycznie czerwonych lamp z zachowaniem sekwencji (lub pływających, bo różnie to nazywają) kierunkowskazów?
...

Nie ma takiej opcji moim zdaniem. Musiał byś włożyć do lampy dodatkowe żółte diody z układem realizującym sekwencyjne świecenie (czerwone diody fabryczne mają sekwencję robioną przez BCMB - ale ta działa tylko na Amerykę).
Tak więc kolega SrebnaStrzała by się musiał wypowiedzieć czy taka rzeźba w ogóle wchodzi w rachubę.

...wyjścia kierunkowskazow z BCM będą dalej nie obciążone...
A tak trochę jaśniej, bo zupełnie nie rozumiem...:027:
Przednie kierunki u Ciebie świecą telepatycznie (nie są podpięte do BCM)?
A w BCM nie ma wyjścia na tylne kierunki. Jest w BCMB - łącznie ze stopami, a stopy zostają i wszystko jest OK.

SrebnaStrzała
27-11-2017, 13:58
Z tym drutem to mnie zagieliście:D Czyli jak przerabiam lampy do 2015 i robie sekwencje to nie muszę się martwić błędami bo one są spięte razem z przednimi? pytam bo dodanie 2 dodatkowych belek to wzrost prądu x2 na obwodzie. Tak komp łapie jakieś błędy na kierunkach tylnich? czy to tak jak w fusionach że wszystko jedno?
Odpowiadając na pytanie kolegi Fotomaks.
To zależy jaką byś chciał sekwencje.
Oczywiście w każdym wypadku trzeba dołożyć sterownik do lampy i możliwości są dwie
Robimy kierunkowskazy w białych belkach i wtedy mamy sekwencje 2 świetlną - o ile można coś takiego nazwać sekwencją.
Druga opcja to montaż oświetlenia w czerwonych belkach ale efekt będzie średni bo trzeba by wpakować i czerwone i żółte oświetlenie co w przypadku zmixowania się kolorów nie będzie ciekawe.
Także moim zdaniem jak już to tylko w białe belki i tam jeszcze oprócz kierunków na prawej belce wewnętrznej wsteczny a na lewej wewnętrznej mgła.
Gdzieś na firmowym FB powinienem mieć zdjęcia.

mmisiek22
28-11-2017, 07:03
A tak trochę jaśniej, bo zupełnie nie rozumiem...:027:
Przednie kierunki u Ciebie świecą telepatycznie (nie są podpięte do BCM)?



Przednie kierunki są podpięte do SJB ( przy słupku od strony pasazera z przodu, a tylne są wzięte z BCM ( może to się nazywa BCMB) w każdym razie mam na myśli moduł z prawej strony w bagażniku.

mmisiek22
28-11-2017, 08:21
Jest takie rozwiązanie:" Leave the wiring as it is and just tell your Body Control Module not to check for turn signal bulbs outage – that’s it! " For you guys that do have forscan, at BCM 726-27-01 change “1” at second position (from the left) to “0”. That’s it!

Tylko nie rozumiem dlaczego Forscan wykrywa mi tylko do kodu 726-24-01/02 a nie ma nic więcej.....

totek2
28-11-2017, 08:41
a ten wpis dotyczy w ogóle mustanga? czy znalazłeś go na forum np fusiona?
Sprawdzałeś dane asbuilt? czy jest tam więcej niż 24?

mmisiek22
28-11-2017, 09:01
Tak to jest solucja do mustanga/ Forda f-150.
726-24-01 i 726-24-02 to są dane z as built.

tedi_k
28-11-2017, 10:54
...
Tylko nie rozumiem ...

A czego nie rozumiesz konkretnie?
Tego, że Mustang 2013 to trochę co innego niż Mustang 2015???:027:

Poza tym terminologicznie - BCM to skrzynka z przodu a BCMB to skrzynka w bagażniku. Kierunki tylne są wpięte do BCMB tylko na Amerykę (jak są razem ze stopami). Aby były rozdzielone musza być spięte z przednimi (a więc być sterowane z BCM).

rmedose
30-11-2017, 21:26
podpinanie tylnych kierunkowskazów do przednich niestety nic Ci nie pomoze. Jest osobna detekcja na przod , osobna na tył.
mmisiek22 przy wtyczce lamp sprawdz omomierzem rezystancje miedze masą a przewodem obok masy w tym samym rzędzie( zielony z białym paskiem), i voltomierzem spawdz tez napiecie. Przewod nie moze byc zwarty do masy, ani do zasilania, ani tez nie moze wisieć w powietrzu, a u Ciebie prawdopodobnie jest odcięty.

SrebnaStrzała
31-01-2018, 16:34
Mierzymy prąd jaki pobiera lampa fabrycznie i trzeba dopasować rezystory żeby obciążały tak samo.

Arturo13
21-05-2018, 23:50
Mierzymy prąd jaki pobiera lampa fabrycznie i trzeba dopasować rezystory żeby obciążały tak samo.
Dopasować obciążenie dla lamp LED ?????:shock::shock::shock:
Przerobiłem chyba z 30 różnych modeli na lampach LED i nie przypominam sobie żeby chociaż jeden miał kontrolę kierunku na zasadzie obciążenia (nie wykluczam że nie ma), wszystkie jakie pamiętam mają kontrolę działania na dodatkowym przewodzie i tak jest i tu. Przewód koło masy tak jak kolega rmedose napisał.

Bump: u mnie jako kierunkowskaz działają środkowe segmenty lampy, w oryginalnej lampie, za kierunkowskaz robią też te czerwone ringi, więc mniej diod to mniejszy pobór prądu

Przecież nieprzerobiony też tak działa , jak włączymy kierunek zapalają się środki i obwódki (jeśli nie są włączone pozycje). Chyba że chodzi ci że miało być "jako kierunkowskaz działa środkowy segment i ring" czyli nie masz sekwencji, no i jeszcze ci powiem że jak włączysz wsteczny to nie masz kierunkowskazów, chyba że jedziesz bez włączonych świateł to mruga ci czerwona obwódka (pozycja) więc w dzień ledwo widoczna.

dlatego ECU może odczytywać to jako spalona żarowa. Kwestia tego czy da się coś przeprogramowac / zmienić ustawienia w BCM aby zmniejszyć próg prądu, który jest odbierany jak spalona żarówka, albo całkowicie wyłączyć wykrywanie uszk. Żarówki

Tu nie ma kontroli na zasadzie obciążenia , jeśli nie zapala się pierwszy (wewnętrzny) segment to lampa nie daje informacji że jest OK.

leszcz
22-05-2018, 16:58
A tu lampy do mustanga bez potrzeby zmian w instalacji auta :)
R0j3PIbWwfc

vtec
22-05-2018, 21:31
no i ameryka :)

SrebnaStrzała
23-05-2018, 16:46
Oczywiście to polega na przerobieniu sterownika lamp i wtedy faktycznie nic nie trzeba grzebać. Na filmie brakuje przeciwmgielnego :D

Arturo13
25-05-2018, 21:25
A tu lampy do mustanga...
R0j3PIbWwfc

Przeciwmgielne można dodać, ale stopy zrobione z pozycji nie są wystarczająco jasne. W nocy jeszcze coś widać ale w dzień to porażka, no i diagnostę trzeba mieć frienda.

ziomal-84
11-08-2018, 20:31
Jak dołozysz dodatkowe czerwone ledy to bedzie ok

tomoff
09-09-2018, 10:48
Na filmie brakuje przeciwmgielnego :D


bo wtedy juz trzeba kabelek dokladac :razz: choc mozna tez radiowo :wink: ale jakos klient nie chcial, a koncepcja byla aby zrobic to bez ingerencji w instalacje
i nawet bardzo przyjemnie sie to robi

Piotr3.7
10-03-2022, 00:56
Witam. Szukam rozwiązania przeróbki tylnych lamp z USA na UE w mustang 2012. Z góry dziękuję

klumpus
30-10-2022, 13:13
Witam. Mam pytanie ad. Mustanga 2010-2012.
W jaki sposób sterowany jest BCMB, żeby wiedział kiedy właczyć lewy lub prawy kierunek z tyłu auta?
Bo zakładam że jakiś sygnał dostaje, tylko jaki i który to kabelek lub PIN?
To samo pytanie dotyczy tylnych światel STOP.

Zrazik2
05-07-2023, 05:45
Witam, pytanie mam takie, przerabiam lampy okrągłe Ala GT w 6gen. Oryginalnie czerwone ringi z sekwencją na 3 w koło (3 tercję koła zamiast 3 pasków) zostają one ale diody na pomarańcz a na pozycję/stop idą dodatkowe ringi wew. Czyli osobny układ.
Jak sygnał pozycji przełożony do 2 układu, sygnał stop z 3 stopu (który to kabel w BCM? Wtyczka J5?) Ale jak wyłączyć stop w BCMB by nie działał teraz na pomarańczowych diodach?
https://image.pushauction.com/0/0/d96d747f-f929-464f-a37d-d515edd0dc3e/1124ac16-ca34-4f2f-8226-42d47684ef64.jpg