Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Dysze spryskiwaczy przedlift a polift
Ktoś może wie czym takowe dysze się różnią? Widziałem na sklepie forda dysze grzane MGŁOWE no ale podobno pasują do mondeo od 2012r. tylko. Więc na czym ta różnica polega? Czy chciało im się tak komplikować żeby np. zmieniać ich rozmiar?
22fordmondeo 20-11-2017, 19:35 Nie pomogę, ale jestem ciekaw odpowiedzi.
Spryskiwacz w moim 2011 oceniam słabo. W mojej skodzie płyn nie leci ciurkiem
na szybę tylko właśnie taką mgiełką jest rozpylany.. ciekawe czy to na tym polega zmiana.
Potwierdzi ktoś? Jaki koszt takich dysz?
jarkogda 20-11-2017, 20:00 Na 100% będzie pasowała: Dysza spryskiwaczy podgrzewana mgłowa Ford 1708797. Nr części: BM51-17666-BB (FENIS: 1708797) - koszt oryginału ok. 80-100 PLN/szt.
To jest niby wersja do - Ford Mondeo Mk4 od 30.01.2012 do 22.12.2012 ale bez problemu zamontowałem ją w w Mondeo MK4 r. prod. 2010.
W oryginale miałem podgrzewane dysze ale z normalnym strumieniem.
Zamieniłem je właśnie na te mgłowe. Teraz jest super!
Montaż bez żadnych problemów.
na taką odpowiedź czekałem, jest dokładnie tak jak napisałeś. Ja co prawda mam 2009r ale jak tak piszesz to też powinno podejść bezproblemowo :)
Chwalisz sobie mgłowe spryski? Wydaje mnie się są bardziej wydajne niż punktowe?
też mam punktowe u siebie w polifcie i średnio sie one spisują :027:
No i właśnie dlatego dopytuję o mgłowe. Gdzieś kiedyś w innym wozie używałem mgłowych i wydawały mi się lepsze niż te nasze obecne
juri2069 20-11-2017, 21:17 Też miałem punktowe i były o du... rozbić.
A ponoć mgłowych do mondeo nie ma..... był kiedyś chyba temat i nic tego nie wyszło
Teraz w Focusie mam mglowe i mogę je nazwać spryskiwaczami w przeciwieństwie do punktowych w mondeo
peteypee 21-11-2017, 07:45 Fakt spryski w MDO czy mk3 czy mk4 to dramat. W mk3 założyłem z fiata bo i tak nie grzały i były o niebo lepsze niż oryginał. Mówicie że te mgłowe zdają egzamin?
Mgłowe pasują z foki mk3, fakt że trochę niżej dają, ale i tak jest lepiej.
Dopytuje o mglowe grzane, bo na takich mi zależy. Ale jak kolega wyżej napisał ze jemu podeszły to i u mnie chyba powinno zagrać.
Daje linka do spryskiwaczy o których mowie
http://www.fordsklep.eu/dysza-spryskiwaczy-podgrzewana-mglowa-ford-1708797-p-67.html
W linku jest napisane że pasują do modeli od 2012r, mój jest 2009. Ale jestem dobrej myśli :)
Będą pasować. Zakładałem do 2008 i jest OK.
A ponoć mgłowych do mondeo nie ma..... był kiedyś chyba temat i nic tego nie wyszło
Jak nie ma jak są. :wink:
peteypee 21-11-2017, 21:23 Z tego co widzę to pasują do foki mondeo i jeszcze paru innych. Bardziej mnie interesuje przełożenie grzałek bo szkoda prawie 200zł wydać skoro używki widziałem po 10zł nie grzane albo choćby nowe po nie całe 30zł. W nowych to widzę że bez problemu z założeniem grzałeczek ale ze starych trzeba zdaje się ciąć żeby je wyjąć? gdzieś ktoś pisał ze przerabiał ale nie wiem czy tutaj czy na forum mondeo..
A dacie filmik jak mglowe z Foki Wam dają na szybę? Porównam z moimi :-)
Wysłane z Szajsunga MkIV
Jestem już po zakupie i montażu owych dysz i również potwierdzam, że pasują do młodszych mk4 a nie jak piszą od 2012r. Cena nie zachęca do zakupu, no ale mimo wszystko zdecydowałem się, mam nadzieję że będą sprawować się lepiej niż standardowe spryski. Minusem jest brak możliwości regulacji kierunku pryskania, u mnie troszkę za nisko leją, mogło być troszkę lepiej, ale tragedii nie ma
koval1980 26-11-2017, 20:19 Jestem już po zakupie i montażu owych dysz i również potwierdzam, że pasują do młodszych mk4 a nie jak piszą od 2012r. Cena nie zachęca do zakupu, no ale mimo wszystko zdecydowałem się, mam nadzieję że będą sprawować się lepiej niż standardowe spryski. Minusem jest brak możliwości regulacji kierunku pryskania, u mnie troszkę za nisko leją, mogło być troszkę lepiej, ale tragedii nie ma
Chodzi o tą dyszę podgrzewaną? A gdzie ją podłączyć, żeby była podgrzewana? Mam podgrzewaną przednią szybę.
Panowie a ktoś wie jak one pryskają jak się jeździ dość szybko około 200 km\h?
Panowie a ktoś wie jak one pryskają jak się jeździ dość szybko około 200 km\h?
Dają radę.
michalj1983 04-12-2017, 19:20 Koledzy jak są podłączone grzane dysze spryskiwaczy bo chce takie założyć ale nie wiem jak są podgrzewane? Dodam że nie mam grzanej przedniej szyby
Fabrycznie są podłączone na stałe po odpaleniu silnika.
Wysłane z Szajsunga MkIV
Fabrycznie są podłączone na stałe po odpaleniu silnika.
Nie są. Grzaniem steruje BCM.
Wg temperatury czy obciążenia elektrycznego układu?
Wysłane z Szajsunga MkIV
Czort wie - nie interesowałem się tym. Faktem jest, że z BCM podaje zasilanie na cewkę przekaźnika zasilającego grzałki spryskiwaczy.
michalj1983 05-12-2017, 16:30 Więc jak to teraz podłączyć by było zgodnie z fabryka?
Co nie zmienia faktu, że dzieje się to po odpaleniu silnika :-)
Wysłane z Szajsunga MkIV
peteypee 07-12-2017, 08:20 Jest tutaj ktoś kto przekładał grzałki z dysz? Bo juz nie wiem czy tutaj z tym się spotkałem czy na mkp ale temat mnie interesuje. trzeba cały sprysk rozcinac czy nie?
Również przymierzam się do wymiany dysz na mgłowe, seryjne punktowe to pomyłka. Jeśli mam grzaną przednią szybę to muszę zamówić grzane dysze?
Nie musisz absolutnie. Jeśli masz już pociągnięte instalacje do grzania to warto zainwestować w grzane
Nie musisz absolutnie. Jeśli masz już pociągnięte instalacje do grzania to warto zainwestować w grzane
Dzięki :wink:
peteypee 22-02-2018, 19:50 A ja dodam ze jak masz grzane to możesz zamówić bez grzalek bo tańsze a grzałki przełożyć. Nacinasz stare dysze a raczej ścianki grze siedzi grzalka , nie ma się co bać bo grzałka w twardej żywicy jest, a potem po prostu mocno wciskasz je w nowe dysze.
Marino166 26-02-2018, 12:09 A ja dodam ze jak masz grzane to możesz zamówić bez grzalek bo tańsze a grzałki przełożyć. Nacinasz stare dysze a raczej ścianki grze siedzi grzalka , nie ma się co bać bo grzałka w twardej żywicy jest, a potem po prostu mocno wciskasz je w nowe dysze.Mógłbyś to jakoś bardziej rozwinąć? Bo zamówiłem właśnie bez grzałek i będę musiał je przełożyć [emoji16]
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
peteypee 26-02-2018, 13:06 Z racji że się nudziłem to rozbebeszyłem jakaś grzałkę od forda:)
Myślę że słowa tu juz zbędne gdzie ciąć. Dodam tylko że grzałka siedzi ciasno więc trzeba delikatnie podważyć.
Do nowej dyszy trzeba ja wcisnąć mocno z czuciem do końca uważając na kabelki żeby się nie przełamały. Myślałem najpierw żeby je troszkę żywica podlać, żeby się przykleiły do plastiku ale nie miałem pod ręką żywicy i na wcisk zostały ale jest ok.
https://images82.fotosik.pl/1005/be1a183a106aa832med.jpg (https://images82.fotosik.pl/1005/be1a183a106aa832.jpg)
https://images83.fotosik.pl/1003/90afa43920463e98med.jpg (https://images83.fotosik.pl/1003/90afa43920463e98.jpg)
https://images83.fotosik.pl/1003/441005a604088f39med.jpg (https://images83.fotosik.pl/1003/441005a604088f39.jpg)
Marino166 26-02-2018, 16:31 Z racji że się nudziłem to rozbebeszyłem jakaś ...
Dzięki wielkie kolego. Teraz sobie poradzę, tak myślę. Dysze już przyszły, tylko poczekam na lepszą pogodę, co by nie połamać czegoś. Wiszę Ci dobre piwo [emoji16]
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
peteypee 02-03-2018, 11:53 Nie ma sprawy:) Robota prosta zajmująca 10-15 minut a oszczędności sporo patrzac że podgrzewane koło stówy a bez 30. A jak z chin to jeszcze taniej:)
Dodać mogę że jak zamawiałem u chińczyka to kilka par. Jedna pare przerobiłem. W dyszy jest taka "kostka" która odpowiada za wylot i kierunek płynu. Ja znalazłem spryski od jakiegoś citroena (chyba c4) i wymieniłem te kosteczki. Tu robota już gorsza ale teraz jedna dysza pryska mi na prawie cała szerokość szyby, te dysze od citroena pryskają jak "wachlarz" bo te mgłowe forda czy ori czy nie to tak sobie:)
Nie co zmieniając temat, ja po zmianie na dysze mgłowe po jakimś czasie zauważyłem, że lewa dysza pracuje okej, ale z prawej (na pasażera) leci jednolity strumień płynu.
Jeszcze się nie przyglądałem, i nie wiem czy się nie zabrudziło gdzieś*i przyblokowało, czy uszkodziła się jakaś dysza czy może za silny strumień płynu jest? Ktoś z Was zmieniających na mgłowe zauważyli podobne zachowanie?
peteypee 02-03-2018, 14:55 Za silny strumień to raczej nie bo im silniejszy tym lepszy rozbryzg. Ja bym powiedział ze odwrotnie. Może dysza przytkana? Ja u siebie mam założony trójnik z zaworkiem zwrotnym bo mi się ten ori trójnik rozleciał jak dłubałem. Możesz spróbować zamienić dysze jak masz checi:) i będziesz widział czy dysza czy gdzie indziej szukac przyczyny
W sumie, masz rację. Zamienię miejscami i będę szukał dalej :) Dzięki.
Marino166 07-03-2018, 09:29 Wymieniłem zwykłe dysze na mgłowe Forda i powiem szczerze, że jestem bardzo zawiedziony ich działaniem. Pryskają słabo i do tego za nisko, tusz nad wycieraczki. Miałem kiedyś golfa lV, tam to były spryskiwacze, całą szyba była moczona mgiełką. Macie jakieś inne patenty na to?
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Mam podobne odczucia jak kolega powyżej. Tez założył em mglowe i byłem zawiedziony. Wrocilem do zwykłych. Kiedyś w sluzbowej Fabii to były spryskiwacze, ale tam były umieszczone na podszybiu a nie na masce i tam naprawdę robiły fajna mgielke na calej szybie.
peteypee 07-03-2018, 18:11 Jak macie pod ręka to można spróbować czy przypasują od e46 lub e60, e87... U mnie jeszcze sie taka maska nie trafiła więc nie miałem jak sprawdzić. Od e46 po lifcie a z e 60 chyba przed. Generalnie podobne do tych z fordów więc tylko ktoś kto może sprawdzić.
Ja u siebie wymieniałem środki - te kosteczki z dyszą z citroena albo peugeota. Generalnie lepiej psikają niż fordowskie ale to jest hardcor z wymianą tego:)
Testowałem spryskiwacze z volvo s60 mgłowe i fajnie psikały tylko otwory w masce za duże w fordzie.
Dysze od polo chyba do 2001r albo skody fabi testowałem tez i tez sa ok tylko ledwo przykrywają otwory w masce.
Mam jeszcze ochote sprawdzić dysze od octavii II
Marino166 08-03-2018, 06:24 Mam jeszcze ochote sprawdzić dysze od octavii II
Testuj kolego, testuj, jeśli masz taką możliwość. W Tobie cała nadzieja i oczywiście podziel się wiedzą. Będziemy Ci wdzięczni [emoji16]
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Wczoraj zmieniłem dysze u siebie. Przełożenie grzałek nie nastręcza kłopotu. Dremelem wyciąłem ładnie grzałeczki. Polecam zamianę niezdecydowanym. Wycieraczki teraz nie mażą mazi z błota tylko od razu ładnie wycierają przednią szybę.
Marino166 08-03-2018, 11:10 Polecam zamianę niezdecydowanym.
Nic nadzwyczajnego, nie tego się spodziewałem po wymianie [emoji848]
Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
peteypee 08-03-2018, 18:04 Jak bedzie okazja to potestuje:) Na razie roboty szukam:) dysze od octavi wydaje mi się ze spokojnie podejdą tylko zatrzaski trzeba bedzie troszkę podpilowac na bokach. Bardziej mnie interesują dysze od e60 po fl bo podobno psikaja czterema strumieniami w prawdzie nie są mglowe ale tez nie punktowe...
Dysze od e46 spokojnie podchodza jedyne co to albo przekładać grzałki albo przekładać wtyczkę (łatwiej to drugie). Czy psikają lepiej od moich mgłowych ze środkami od cytryny? ciężko powiedzieć. Specjalnie różnicy nie zauważyłem ale kupowałem używki po 15zł z grzałkami i moczyłem w odkamieniaczu a potem chwilę w kwasie. W każdym razie da się je założyć i efekt wydaje mi się że jest lepszy niż ory ford.
Temat dawno nie odświeżany więc dodam swoje 5 groszy może komuś pomoże kolejna opinia. Osobiście pokusiłem się na wymianę dysz spryskiwaczy na niby mgłowe poliftowe. Robiłem to podobnie jak w opisanej wyżej informacji tj. poprzez wycięcie elementów grzewczych ze starych punktowych i przerzuceniu ich do nowych mgłowych dysz. Operacja wycięcia w skali 5 stopniowej trudności 1 - bez problemu. Umieszczenie elementów grzejnych w nowej dyszy 5 - masakra. Pomagałem sobie płynem do mycia naczyń żeby był lepszy poślizg. Ogólnie wszystko elegancko pasuje, wygląda i UWAGA na postoju działa w miarę rozsądnie, chociaż i tak pozostaje trójkąt na środku szyby w dolnej części poza zasięgiem spryskiwaczy. Czar pryska podczas jazdy z większą prędkością. Pęd wiatru skutecznie kieruje strumień płynu poniżej oczekiwanej wysokości a brak możliwości zmiany kierunku strumienia wg mnie neguje wysiłek i chęć "ulepszenia" fabrycznego rozwiązania. Osobiście wróciłem do poprzedniej wersji i zakupiłem już grzane dysze (aby nie kombinować kolejny raz i wycinaniem i przekładaniem) umieszczając je na masce. Mgiełki nie ma ale nam możliwość ustawienia dysz tak jak chcę i podczas pokonywania trasy ze zwiększoną prędkością ustawienia strumienia pozwalają właściwie oczyścić szybę. Pozdrawiam.
Tez kiedys zalozylem na chwile mglowe. Ale tylko na chwile. Jak kolega pisze przy wiekszej predkosci spryskiwaly dol szyby a i jeszcze cala maska obsikana. Wrocilem do regulowanych.
A ja założyłem mgłowe 4 lata temu i jestem zadowolony. Tak dla odmiany
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Tak, samo.
Wycinałem grzałki, weszły bez problemów w mgiełki.
Wyregulowałem tak, że w zakresie 60-100km/h nie narzekam na powierzchnię spryskania szyby. Przy niższej, trochę za wysoko, przy wyższej, do przeżycia.
A opiszesz w jaki sposób wyregulowales mgłowe.
Ja do mk3 założyłem od foki mk2, i wydaje mi się że w oryginalnych forda nie ma możliwości regulacji. A allegro widziałem jakieś chińskie zamienniki to tam można było coś regulować podkładkami.
podkładkami... toż to zajeżdża wiesz czym
Można podszlifować do okola tak że sprysk jest minimalnie pod innym kątem. Mi to wystarczyło.
Dokładnie. Zdejmujesz gumową uszczelkę i szlifujesz
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
ja wlasnie kupilem spryski od foki, zobaczymy jak psikaja ;)
|