Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] "usterka silnika" i "immobilizer aktywny"
Syrwiwal 08-12-2017, 20:16 Witam, niedawno stałem się posiadaczem Mondeo MK4 2008r. 2.0 TDCi 140 km. Wczoraj rano przy próbie odpalenia wyświetliły mi się następujące komunikaty "usterka silnika" i "immobilizer aktywny" przy czym radio i wyświetlacze działały ale rozrusznik nie kręcił. Mam go od 2 tygodni i wcześniej nie było z nim problemu.
W internecie przeczytałem, że przyczyną może być słaby akumulator, więc zmierzyłem na nim napięcie i faktycznie było małe (11.20v). W związku z tym postanowiłem kupić nowy. Jednak po wymianie nic się nie zmieniło. Po podłączeniu komputera (programy:delphi oraz autocom) nie można było wejść w opcje związane z silnikiem (pozostałe opcje bez problemu) w zakładce hamulce wyświetla błąd komunikacji ECM / PCM którego nie można było usunąć . Bezpieczniki w skrzynce na prawo od akumulatora sprawdzone .Czy ktoś może wie jak pozbyć się tego problemu ?
M-S POWER 09-12-2017, 05:59 Wygląda mi to na brak komunikacji z PCM. Jezeli masz jakis kabel który polaczy sie z forscanem lub elemconfig to zobacz czy cos odczytasz z PCM a jezeli nie to wygląda na uszkodzodzona wiązkę(przegnita) w nadkolu lub zalany sam PCM
Darecki1971 09-12-2017, 06:20 Na 99%uszkodzona wiązka, miałem ten sam problem
dokladnie tak jak pisza koledzy, problem z wiazka i PCM, na poczatek wtyczki, czy nie zalany, na koniec wiazka
Syrwiwal 10-12-2017, 12:22 A wiecie może jak dostać się do PCM ?
M-S POWER 10-12-2017, 12:44 Ściągaj lewe nadkole i będzie w takiej białej obudowie
Witam,
moje auto również doświadczyło syndromu "chińskiej miedzi". U mnie oprócz komunikatów o aktywnym imo i usterce silnika wyskakuje jeszcze info na temat uszkodzonej skrzyni biegów (automat), dodatkowo nie mam możliwości przełączania dźwignią biegów. Aha, FORScan nie łączy się z kompem. Czy do dostania się do PCM trzeba ściągać koło?
Pozdrawiam
Marek
M-S POWER 10-12-2017, 18:56 Wiem że dużo łatwiej jak zdejmiesz kolo. Obstawiam brak komunikacji PCM z TCM i dlatego takie komunikaty
Witam,
moje auto również doświadczyło syndromu "chińskiej miedzi". U mnie oprócz komunikatów o aktywnym imo i usterce silnika wyskakuje jeszcze info na temat uszkodzonej skrzyni biegów (automat), dodatkowo nie mam możliwości przełączania dźwignią biegów. Aha, FORScan nie łączy się z kompem. Czy do dostania się do PCM trzeba ściągać koło?
Pozdrawiam
Marek
Dzięki, jutro drukuję schematy i będę walczył.
Pzdr
Marek
M-S POWER 10-12-2017, 21:13 Najpierw sprawdź organoleptycznie:) obejrzyj pcm i rozwiń izolację na wiązkach koło pcm-a
Dzięki, jutro drukuję schematy i będę walczył.
Pzdr
Marek
Syrwiwal 11-12-2017, 09:04 genewa mógłbyś przesłać schematy ?
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2558163&postcount=29
Proszę
Witam,
pracuję do późna i walka z Fordem jest nierówna - ciemno i zimno. W tej chwili dogrzebałem sie do PCM'a. Prace stanęły na wyjęciu wtyczek z kompa. Czy trzeba znać jakieś "sztuczki magiczki" żeby wyciągnąć wiązki czy trzeba dobrze się zaprzeć i ciągnąć w dół?
Pozdrawiam
Marek
Poniżej podobny temat z Happy End'em:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=208389&highlight=tcm+pcm&page=5
M-S POWER 14-12-2017, 13:31 Tak masz takie zatrzaski na zasadzie takiej dźwigni i praktycznie same wychodzą wtyczki
Syrwiwal 16-12-2017, 09:45 Witam,po długiej i intensywnej walce ze swoim mondeo udało mi się zlokalizować i zlikwidować pechową usterkę... a mianowicie chodziło o kable w wiązce które biegną od sterownika w stronę silnika pod filtrem powietrza. Kilka z tych kabli było delikatnie mówiąc w opłakanym stanie... ucięcie i zarobienie od nowa załatwiło sprawę.
Czuję, że to dopiero początek tej wspaniałej przygody z Mondeo.
to standardowy problem, szczegulnie jak poszukasz w tematach problem z immo
Witam,
znalazłem winowajcę, przewód zasilający (+12 V) w terminalu T2 (styk G4).
Teraz zacznie się zabawa w szukanie drugiego końca przewodu - na mrozie wiązki są mocno sztywne.
Czy obudowa kompa jest "umasiona"?
Pzdr
Marek
mkaminski100 20-12-2017, 07:41 Jeżeli to coś pomoże to macie zdjęcie z biuletynu Forda gdzie pokazane są miejsca pękania wiązki. Szukac zielonych osadów.
Ford o tym wie i każe łatać kable a nie wymieniać wiązkę.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171220/b665fe82a1af0b9b2a22a123e6027105.jpg
Sent from my E6853 using Tapatalk
Witam,
"skąd bierze się" zasilanie +12 V na styku G4 terminala 2. Według schematu (sheet 35) zasilanie brane jest z bezpiecznika F10 a on jest bezpośrednio podłączony do aku.
Dobrze kumam?
Pzdr
Marek
PS. Wczoraj udało mi się wciągnąć wiązkę do przegrody silnikowej, wszystko sztywne jak Wacek po Viagrze - ciekawe ile przy okazji tej zabawy uszkodziłem przewodów w wiązce.
fafik3678 21-12-2017, 15:00 Witam czy macie jakiegoś mechanika do tej usterki z Rzeszowa.
Bump: Witam czy macie jakiegoś mechanika do tej usterki z Rzeszowa.
Fura zrobiona i przegoniona.
Przewód (żółto-czerwony - zasilanie 12 V) obcięty przy wtyczce (terminal 2) i przy skrzynce bezpiecznikowej. Wstawiony nowy przewód, ale już nie w wiązce.
Pozdrawiam
Marek
Hej.
Sorry za wykopaliska... Ale jest grudzień i tym razem mnie (no - mojej żonie) mondeo nie odpala pokazując te same błędy.
Mógł byś napisać (o ile pamiętasz) do której skrzynki bezpieczników idzie ten uszkodzony przewód ?
Jakieś porady jak się za to zabrać ?
Darecki1971 20-12-2019, 16:21 Hej.
Sorry za wykopaliska... Ale jest grudzień i tym razem mnie (no - mojej żonie) mondeo nie odpala pokazując te same błędy.
Mógł byś napisać (o ile pamiętasz) do której skrzynki bezpieczników idzie ten uszkodzony przewód ?
Jakieś porady jak się za to zabrać ?
Ale po co go ciągnąć do skrzynki bezpieczników,jeśli znajdziesz miejsce utlenienia to wstawisz kawałek nowego przewodu i po kłopocie,zaizolujesz jak było i ok,
Zamiast pruć cała wiązkę która jest cholernie sztywna, która się w kilku miejscach rozgałęzia i którą dość trudno wydostać z samochodu do sprawdzenia , łatwiej wymienić cały przewód kładąc go "obok"
piobie3612 20-06-2020, 15:36 U mnie też objawy "usterka silnika" i " immobilizer aktywny" brak możliwości odpalenia.
Sprawdziłem przewody z napięciem 12V przy module PCM i w kostce nr 2 przewód G4 żółto czerwony jest z napięviem tylko ok.8V. Okazało się że choroba fordów się potwierdziła. Problem jest w miejscu gdzie wiązka od strony PCM z lewego nadkola zakręca w stronę bezpieczników.
Potwierdzam wcześniejsze wpisy. Kabel zaśniedziały na w/w zakręcie i prawie całkiem przerwany. Rozwinąłem izolację wiązki i sprawdziłem resztę przewodów - jeszcze jeden był spuchnięty. Po za tym wcześniej ktoś już leczył 2 inne kable. Dobrze na koniec zabezpieczyłem i mam nadzieję że na tym koniec. Ważne żeby tak spiąć wiązki aby od wibracji silnika nie pracowały w miejscu tego zakrętu. Choć jeśli przyczyna leży w chińskiej miedzi to i tak z czasem temat powróci.
Bump:
mikaeru83 21-10-2020, 21:24 Mondeo mk4 kombi duratec he benzyna 2.0 L 145 kucy odmówiło posłuszeństwa dwa razy zgasło podczas jazdy wywala usterkę silnika wchodzi w tryb serwisowy i masa błędów z manetek ma ktoś jakieś pomysły bo pomimo tych błędów auto zachowuje się normalnie wszystko działa nie traci na mocy dodam jeszcze że przepustnica i filtr powietrza zostały wymienione na nowe ,wiązki kabli sprawdzone w nadkolu podmieniony sterownik zaprogramowany na nowo
MŁODZIAK 01-07-2021, 19:05 Witam.Odświeżę trochę kotleta.U mnie oprócz w/w komunikatów choinka kontrolek,alarm ,nie działająca klima,kreski zamiast km,daty i godziny.Po podłączeniu kompa -brak kontaktu z CAN.Wyświetlają się również zła dane z licznika i nie widzi modułów drzwi.Rozbebeszona wiązka od komputera i wiązki pod tapicerką kierowcy i pasażera.Sprawdzone przewody pod schowkiem kierowcy łącznie z GEM.Wszystko wygląda super.Nie mam już pomysłów.
bodzinnio 01-07-2022, 18:44 Mam podobny problem - U0167. Aku na full - Forscan czyta BCMii, czyta PCM, błąd dalej jest i dalej auto nie odpala, kable sprawdzone, masa sprawdzona, bezpieczniki ok, przekaźniki ok, dalej wywala U0167, nie można odpalić auta, przekaźnik R1 nie reaguje. Dziwi mnie fakt, że przekaźnik w bagażniku się załącza kiedy przekręcam na odpalenie. Schemat nie uwzględnia przekaźników w bagażniku. Po manualnym styku na przekaźniku R1 auto kręci ale nie odpala.........
Witam duuuużo czasu minęło ale może ktoś podpowie miałem te same objawy ale po wjechaniu w kałuże auto postało całą noc nie odpalało 3 dni po czym odpalało i gasło. Facet skasował mi błędy i teraz odpala normalnie. Co byście zrobili pruli wiązkę czy jeździli dalej skoro działa? Pozdrawiam aha auto ma 410 tyś przejechane.
Jak po wjechaniu w kałużę to najpewniej coś się dzieje przy komputerze w lewym nadkoli lub w wiązce w okolicy.
|