Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] "terkotanie" silnika FL 2.0 tdci 100kW 136KM
mattimac 18-12-2017, 20:26 Mam wrażenie że powoli ale stopniowo w ciągu ostatniego miesiąca ten dźwięk się nasila.
Najbardziej słychać to kiedy przyspieszę np. na 2/3 biegu do 2200 obrotów i puszczę gaz (nie wciskając sprzęgła). Częstotliwość zdaje się zależeć od obrotów silnika i ten problem jest słyszalny w zakresie około 1600-2300 obrotów.
Nie znam się bardzo ale możliwe że to wtryskiwacze? Mniej więcej kojarzę że częstotliwość by się zgadzała z obrotami silnika. Czy mam rację? Gdzie szukać od czego zacząć?
Nie zauważyłem spadku mocy. Rozrząd robiony 20k km temu. Zanim problem zauważyłem krótko wcześniej samochód był na wymianie oleju, sprawdzeniu ogólnego stanu silnika i jeździe testowej w solidgarage i powiedzieli że wszystko ok a turbina pracuje bardzo dobrze.
Jestem absolutnie pewien że 2 miesiące temu nie było tego problemu i dźwięk znacznie się zmienił. Jedyny czynnik który w tym samym czasie się zmienił to temperatura na zewnątrz. Problem istnieje zarówno po odpaleniu przy -0,5 jak i przy +8 stopniach.
EDIT: Filmy https://mega.nz/#F!1UdCTDCa!AGBYXz8DDdDoAaBNTBB6Eg
Autopros 18-12-2017, 23:53 Do sprawdzenia napinacz łańcucha rozrządu oraz popychacze hydrauliczne. Napisz coś więcej o przebiegu samochodu, jaki olej wlany, itd.
Mam wrażenie że powoli ale stopniowo w ciągu ostatniego miesiąca ten dźwięk się nasila.
Najbardziej słychać to kiedy przyspieszę np. na 2/3 biegu do 2200 obrotów i puszczę gaz (nie wciskając sprzęgła). Częstotliwość zdaje się zależeć od obrotów silnika i ten problem jest słyszalny w zakresie około 1600-2300 obrotów.
Nie znam się bardzo ale możliwe że to wtryskiwacze? Mniej więcej kojarzę że częstotliwość by się zgadzała z obrotami silnika. Czy mam rację? Gdzie szukać od czego zacząć?