Zobacz pełną wersję : MkII V6 a ST200
Czy silniki 2.5 Duratec V6 oraz silnik ST200 to takie same jednostki ? Tzn wiem że mają różne moce, chodzi mi o to czy ST200 to po prostu podkręcony 170-konny V6 ? Czy to zupełnie inne silniki ? Wczoraj rozmawiałem z właścicielem ST200 i reprezentowaliśmy dwa różne poglądy na tą sprawę. prosiłbym o pomoc, gracias.
witam
różnica jest taka V6 170PS
ST 200 205PS ST 220 226PS różnice w PS mogą się trochę różnić o jakieś 5 PS
To są te same silniki 2,5 V6 24v DURATEC (DOHC) - mają nawet tę samą średnicę cylindrów i skok tłoka. V6 w ST200 ma trochę większy stopień sprężania.
Tak czy inaczej to te same jednostki.
Adam
V6 i ST200 roznia sie chyba tylko moca a ST220 to juz wogole inna konstrukcja. Poza tym ST220 to 3.0 V6
arnoldzik 08-05-2005, 11:04 To są te same silniki 2,5 V6 24v DURATEC (DOHC) - mają nawet tę samą średnicę cylindrów i skok tłoka. V6 w ST200 ma trochę większy stopień sprężania.
Tak czy inaczej to te same jednostki.
Adam
Witam!
Poszukuje wlasnie roznic miedzy tymi silnikami i jak narazie nie uslyszalem nic konstruktywnego :( Wiem ze napewno tloki sa inne, kolo zamachowe, walki rozrzadu i kolektory. Elektronika jest oczywista. Natomiast nie wiem jak wal, korby, glowice i zawory. Ktos wie? Moze jakies porownanie?
Zakezy mi na tym bardzo, bo moge kupic fajne st200 niestety z padnietym silnikiem. A zwykly v6 mozna dostac za normalne pieniadze wiec po prostu poskladal bym jeden z dwoch :P
Może to trochę pomoże svt (http://www.stuff.to/svtspecs.php)
Niestety po angielsku i dotyczą wersji amerykańskiej SE vs SVT.
Prawdopodonie identycznie różnice są między zwykłym 2,5l i ST200
Może to trochę pomoże svt (http://www.stuff.to/svtspecs.php)
Niestety po angielsku i dotyczą wersji amerykańskiej SE vs SVT.
Prawdopodonie identycznie różnice są między zwykłym 2,5l i ST200 niezły link, strona robi wrażenie :shock: . Dzieki :))) :))) :)))
arnoldzik 08-05-2005, 17:12 Może to trochę pomoże svt (http://www.stuff.to/svtspecs.php)
Niestety po angielsku i dotyczą wersji amerykańskiej SE vs SVT.
Prawdopodonie identycznie różnice są między zwykłym 2,5l i ST200
No to moze sie uda cos poskladac i przy okazji grzebnac :)
Opis AUTA :
Do napędu Mondeo ST 200 zastosowano 2,5-litrowy, 24-zaworowy silnik z widlastym układem cylindrów (V6), wykonany z lekkich stopów. Jest to zmodernizowany, znany już silnik Duratec. Zmiany konstrukcyjne wyzwoliły większą dynamikę tej jednostki napędowej, która teraz rozwija moc 205 KM (w podstawowej wersji - 170 KM), a maksymalny moment obrotowy zwiększono z 220 do 235 Nm. Z takim napędem samochód przyspiesza do 100 km/h w ciągu 7,8 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 231 km/h.
Podrasowany napęd
Osiągi silnika poprawiono m.in. dzięki zastosowaniu koła zamachowego z lekkiego stopu, które teraz ma mniejszą siłę odśrodkową i ułatwia szybsze wkręcanie się silnika na obroty. Konstrukcja tłoków jest lżejsza, pokryto je teflonem. Podwyższono też stopień sprężania z 9,7 do 10,3. Zmieniono wreszcie geometrię układu dolotowego. Mondeo ST 200 z tym silnikiem, w wersjach 4- i 5-drzwiowej ma zużywać średnio 9,8 litra paliwa na 100 km, zaś w wersji kombi - 10,1 litra na 100 km.
Zawieszenie spokrewnione z Cougarem
W przednim zawieszeniu wykorzystano rozwiązania ze sportowego Forda Cougar. Tylna oś oparta na podwójnych wahaczach poprzecznych i wzdłużnych ma mocniejszy stabilizator. Zmieniono charakterystykę amortyzatorów i sprężyn zawieszenia: wykorzystano gazowe amortyzatory teleskopowe o zwiększonej średnicy i zmienionym kącie nachylenia wobec osi resorów, co ma zwiększyć ich trwałość. Dla zwiększenia precyzji prowadzenia auta przekonstruowano mocowanie wahaczy. Zmodyfikowano przekładnię kierowniczą. W wersji kombi zastosowano mechanizm utrzymujący stały prześwit, niezależnie od obciążenia pojazdu.
Mocniejsze hamulce
Układ hamulcowy przejęto z podstawowego modelu Mondeo, napędzanego silnikiem V6 o mocy 170 KM. Jednak zastosowano większe tarcze. Nowoczesny czterokanałowy system ABS z selektywną regulacją oraz z układem przeciwpośliz-gowym TCSpozwala na stabilną jazdę w trudnych warunkach drogowych.
Agresywna stylizacja
Z zewnątrz Mondeo ST 200 wyróżnia się agresywniej ukształtowanymi płatami pokrywającymi zderzaki. Nadwozie optycznie obniżono, stosując boczne spoilery progowe w kolorze nadwozia. Poprawiają one aerodynamikę i przydają pojazdowi agresywności. Elementem stylizacyjnym z przodu jest chromowane obramowanie wlotu powietrza, pokrytego charakterystyczną siatką, a także przedni spoiler, z wbudowanymi światłami przeciwmgłowymi i otworami wentylacyjnymi doprowadzającymi powietrze do hamulców przednich kół. Charakterystycznym elementem z tyłu są dwie rury wydechowe, z chromowanymi końcówkami, fartuch pod zderzakiem, z otworami przepuszczającymi powietrze spod podwozia oraz tylny spoiler, który w wersjach 4- i 5-drzwiowych jest montowany na pokrywie bagażnika (w kombi występuje on nad tylną szybą, jako spoiler dachowy). 17-calowe obręcze kół wykonano z lekkich stopów. Specjalnie opracowane dla tego modelu opony mają wymiary 215/45 ZR 17.
Bogato w kabinie
W kabinie pasażerskiej, jak na usportowione auto przystało, zamontowano sportowe, kubełkowe fotele Recaro ze skórzanymi wykończeniami oraz sportową kierownicę pokrytą skórą, o specjalnym wzornictwie. Wskaźniki mają niebieskie tarcze. Niektóre detale wykończono tworzywem przypominającym Kevlar. Poza tym wnętrze jest takie jak w modelu podstawowym. Auto będzie miało bogate wyposażenie seryjne, obejmujące m.in. elektrycznie podgrzewaną przednią szybę, podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, wszystkie szyby i lusterka boczne sterowane elektrycznie, klimatyzację z automatyczną regulacją temperatury we wnętrzu, wysokiej klasy system dzwiekowy. Wspomaganie kierownicy działa ze zmienną siłą, malejącą wraz ze wzrostem szybkości.
Bezpieczniej
Nadwozie Mondeo ST 200 ma wzmocnioną konstrukcję, bardziej odporną na zderzenia boczne. Kierowcę i pasażera na przednim fotelu chronią czołowe i boczne poduszki powietrzne, współdziałające z pasami bezpieczeństwa, wyposażonymi w napinacze i dodatkowe zaciskacze. Zastosowano też bezpieczną kolumnę kierownicy.Ford Mondeo jest produkowany w Belgii od 1993 roku.
Notatka: źródło: Giełda SamochodChyba troszke za pozno ale checi szczere.pozdrawiam klubowiczow
obawiam sie ze mimo iz jednostki takie same ale czesci sie róznią ... np świecami ... do V6 170 konnej swiece są inne niz do ST200... muszą być wzmocnione... jesli chodzi o hamulce to mam wrażenie ze to samo ...z tą róznicą ze ST200 ma wszedzie tarcze wentylowane ...nie wiem jak to jest w V6 normalnych
[ Dodano: 2005-10-22, 15:12 ]
..aha... o wyposażeniu nie bede mowił bo ciebie to chyba nie interesuje specjalnie :))
altootV6 01-11-2006, 00:07 Pany, bójcie się Boga.....!!!!
To są inne jednostki !!!!
Róznią sie chociażby pojemnością skokową: 2544cm3 dla 170-konnego V6 i 2495cm3 dla ST200.
Inny stopień spreżania - podwyższony dla ST ( Kompresja zwiększona z 9.7 do 10.3)
Ponadto inne wtryskowacze, pokryte teflonem tłoki, kolektor ssący o poszerzonych kanałach, inna przepustnica, inny przepływomierz, rezonator, rękaw dolotu, inna srednica przepływu dolnego kolektora (tego z przepustnicami), inne mapy....
Więcaj grzechów nie pamiętam.
PS. różnią sie też elementy przeniesienia napędu, elementy sterujące przepustnicą, inna elektronika, etc...
no i pozamiatane :fcp27 :fcp23
ford_driver 01-11-2006, 08:46 ST200 to poprostu podrasowany 2.5 V6
1. ten sam blok
2. taka sama pojemnosc skokowa
3. ta sama elektronika Ford EEC-V engine-control system
4. takie same wtryski
5. zawory dolotowe 2/cylinder 32mm - ten sam wymiar
6. zawory wylotowe 2/cylinder 26mm - ten sam wymia
jesli chodzi o swiece zaplonowe to tez sa te same (jak sadze miala je cala minia V6 mocniejsze tzn. bardziej odporne na temperature czy zwykle standartowe NGK :-) )
pomiedzy obecnym 3.0 V6 a ST 220 tez moga byc podobne roznice
ogolnie gdzies kiedys czytalem ze obecna 3.0 to powiekszona 2,5 litrowka + zmiany kosmetyczne
pozdrowienia
ford_driver
pomiedzy obecnym 3.0 V6 a ST 220 tez moga byc podobne roznice
to mnie najbardziej interesuje :fcp2 i na 99,9%roznica polega tylko i wylacznie jesli chodzi o silnik to w ECU.....potem to zawiecha inne przelozenia w skrzyni, wydech a reszta to wyglad....
ford_driver 01-11-2006, 09:10 dla nieprzekonanych o wspolnych silnikach V6 i ST
".... The Duratec VE engine in the ST-200 is based around the same 170PS engine found in the ST-24 but is honed to develop an additional 30PS. ....
... Combined, the result of these changes allow the engine to deliver significantly more power at slightly higher rpm - 200PS at 6500 rpm and 170 lbs ft torque at 5500 rpm for the ST-200, compared to 170PS at 6250 rpm and 162 lb ft torque at 4250 rpm for the ST-24. .... Source: Ford Motor Company"
calosc tekstu http://www.stownersclub.com/models/st200_mondeo.htm
[ Dodano: 2006-11-01, 10:48 ]
Bauma cos dla ciebie
"Why didn't Ford just make the 3.0 Duratec bigger? It couldn't. The engine was enlarged from 2.5L and 3.0 is as big as it could go."
http://www.newcougar.org/forums/forumdisplay.php?f=57
pozdrowienia
ford_driver
Wszystkie silniki 2.5 V6 Duratec (170KM) po modernizacji w polowie 2000 roku mialy pojemnosc 2495. Natomiast przed modernizacja mialy 2544.
ford_driver 01-11-2006, 13:11 Wszystkie silniki 2.5 V6 Duratec (170KM) po modernizacji w polowie 2000 roku mialy pojemnosc 2495. Natomiast przed modernizacja mialy 2544.
podobno chodzilo o sprawy podatkow i ubezpieczen ;-)
pozdrowienia
ford_driver
I niestety w gre wchodza tez inne koszty. U polskich tunerow cennik uslug czesto podzielony jest na samochody do 2500cm i powyzej tej granicy. Np. jesli chcesz dokonac strojenia za silnik o poj. 2495 placisz 300zl, a jesli chcesz wykonac ta sama usluge w tym samym silniku Forda o poj. 2544 placisz 500zl.
jesli chodzi o swiece zaplonowe to tez sa te same ... nie maja tych samych...albo ujme to inaczej ... jezeli tak zaleca ASO to nie przyjmujcie tego ... moj mechanik mowi ze powinny byc mocniejsze ... a facet wie co mowi ... słabsze świece poprostu sie palą... albo nie chodzą dobrze tak jak by mogły...
ST200 to poprostu podrasowany 2.5 V6
1. ten sam blok
2. taka sama pojemnosc skokowa
3. ta sama elektronika Ford EEC-V engine-control system
4. takie same wtryski
5. zawory dolotowe 2/cylinder 32mm - ten sam wymiar
6. zawory wylotowe 2/cylinder 26mm - ten sam wymia
jesli chodzi o swiece zaplonowe to tez sa te same (jak sadze miala je cala minia V6 mocniejsze tzn. bardziej odporne na temperature czy zwykle standartowe NGK :-) )
ford_driver
Przykro mi, ale sie mylisz :fcp27 poczytaj tutaj (http://www.mondeoklubpolska.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=19919&highlight=st200)
u mnie w dowodzie pisze 2495cm/3
krzywy_bajbus 05-11-2006, 22:27 kończąc tą dewagacje chciałbym dodać :
-zawieszenie
-układ kierowniczy
-układ przeniesienia napędu
-głowica
-tłoki
-wałki rozrządu
-przepustnica
-kolektor ssący
-koło zamachowe
-układ wydechowy
-pcm
To po krótce jest lista innowacji
-układ hamulcowy
-filtr powietrza
-świece
-filtr oleju
-czujnik ciśnienia oleju
To jest identyczne jak w zwykłej v-ce mimo że są inne numery katalogowe
W razie pytań służe pomocą
:fcp1
W razie pytań służe pomocą
utwierdz mnie w przekonaniu ze ST220 rozni sie od 3,0V6 204KM sterowaniem w ECU i wydechem, oczywiscie tylko chodzi o moc. :fcp1
ford_driver 06-11-2006, 06:54 poczytajcie jeszcze raz roznice na strone o svt czyly amerykanski ST200 to te same auta
http://www.stuff.to/svtspecs.php
"MAG Wysłany: 2006-11-03, 13:24 Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
ford_driver napisał/a:
ST200 to poprostu podrasowany 2.5 V6
1. ten sam blok
2. taka sama pojemnosc skokowa
3. ta sama elektronika Ford EEC-V engine-control system
4. takie same wtryski
5. zawory dolotowe 2/cylinder 32mm - ten sam wymiar
6. zawory wylotowe 2/cylinder 26mm - ten sam wymia
jesli chodzi o swiece zaplonowe to tez sa te same (jak sadze miala je cala minia V6 mocniejsze tzn. bardziej odporne na temperature czy zwykle standartowe NGK )
ford_driver
Przykro mi, ale sie mylisz poczytaj tutaj "
porownanie ze strony o svt
http://www.stuff.to/svtspecs.php
Ad. 1. blok silnika taki sam
Ad. 2. pojemnosc skokowa taka sama
Bore x Stroke 82.4mm (3.24") Bore x 79.5mm (3.13") Stroke same
Displacement 2.5 liter/2544cc/155cid same
Ad. 3. modul sterujacy Ford EEC-V engine-control system, dokladnie taki sam peane ma zmieniana jakas mape ale uzradzenie jest takie samo
Ad. 4. takie same wtryski Fuel Injectors 19 lb./hr. @ 55PSI same
Ad. 5. zawory dolotowe ten sam wymiar - Intake valves 2 per cylinder, 32mm head diameter same
Ad. 6. zqwory wylotowe - Exhaust valves 2 per cylinder, 26mm head diameter same
świecie zaplonowe : tu mam metlik w glowie gdyz na stronach USA np firmy NGK sa takie same a na polskiej stronie NGK sa inne, glownie chodzi o odpowrnosc na temperature
jeszcze jedno ja nie mowie ze to sa takie same silniki tylko ze sa bardzo zblizone pytanie na poczatku watku bylo czy slilnik ST200 ma cos w spolnego z V6 - tak ma to jest fabrycznie podrasowana V6
pozdrowienia
ford_driver
Oczywiście można powiedzieć, ze ST200 to "podkręcony" zwykły V6, ale nie są to takie same silniki - inne są "bebechy", które nie są zamienne
To samo dotyczy komputera - w Focusach tez jest Ford EEC-V i co, uważasz że można te moduły podmienić?
Jeżeli ktoś mi mówi, że coś jest takie samo jak coś inego, to znaczy że można te rzeczy stosować zamiennie, a w przypadku silników V6 ST200 i V6 170KM tak zrobić nie można
ford_driver 06-11-2006, 13:32 To samo dotyczy komputera - w Focusach tez jest Ford EEC-V i co, uważasz że można te moduły podmienić?
ale da sie go "przestroic" i pewnie bylaby to najtansza operacja w calej zmiane V6 na ST200
[ Dodano: 2006-11-06, 14:39 ]
Tzn wiem że mają różne moce, chodzi mi o to czy ST200 to po prostu podkręcony 170-konny V6 ?
w ten oto sposob po ciekawej dyskusji odpowiedzielismy na pytanie glowne tego watku
pozdrowienia
ford_driver
tak na upartego to 3,0V6 to rowniez podkrecone 2,5V6 170KM....
ford_driver 07-11-2006, 08:44 wiem ze w usa przekladali blok silnika od 3.0 do 2,5 litra jakies 2 lata temu czytal o tym, nie bedac pewnien czy spzredam moje mondeo sam myslalem zeby to zrobic...
... ale ostatecznie przesiadlem sie na diesla :-)
pozdrowienia
ford_driver
Odświerzam ten temat, bo ostatnio trochę rozebranych ST220 i ST200 się zebrało :fcp20
ST200 od zwykłego V6 różni się poza wypisanymi wcześniej rzeczami między innymi:
1. tłokami - mają całkowicie inny kształt denka (to włąsnie kształt tłoka spowodował zwiększenie sprężania.
2. wałem korbowym
Blok silnika i korbowody są takie same
Bauma - ważna informacja dla Ciebie - ST220 ma inne wałki niż zwykły 3,0 V6
Powstaje właśnie pierwsza chyba w Polsce hybryda - silnik od ST220 z górą od ST200
Szczegóły projektyu wraz ze zdjęciami tutaj (http://www.mondeoklubpolska.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=29833)
Może nie do końca hybryda. Góra tzn. dolot od st200, wtryskiwacze + IMRC też. Blok + głowice + wałki + rozrząd + miska olejowa od ST220 3.0 V6. I nie wiem czy pierwsza. Z chęcią bym wymienił poglądy z kimś kto juz czegoś takiego dokonał wcześniej :)
Bauma - ważna informacja dla Ciebie - ST220 ma inne wałki niż zwykły 3,0 V6
jestes pewny??? jesli tak to powiesze mojego kolesia :fcp7 wielkie dzieki za pamiec :fcp7
Bauma - ważna informacja dla Ciebie - ST220 ma inne wałki niż zwykły 3,0 V6
jestes pewny??? jesli tak to powiesze mojego kolesia :fcp7 wielkie dzieki za pamiec :fcp7
Jestem pewien tego na 100% :) Twoje 3.0 to takie samo 3.0 jak w Turusach które mają własnie ~200KM. Natomiast ST220 ma inne wałki rozrządu o innych kątach otwarcia i innych czasach otwarcia. Jakby Ci sie chciało sciagnac dekla z jednej głowicy to moglibyśmy porównać numerki na wałkach :)
ale sie koles bedzie tlumaczyl przysiegal ze walki sa te same ale sprawdzal w microcat to moze tam jest blad :fcp20 :fcp27
ale sie koles bedzie tlumaczyl przysiegal ze walki sa te same ale sprawdzal w microcat to moze tam jest blad :fcp20 :fcp27
wiesz... 24 KM mocy i 22 Nm nie są osiągalne przez elektronike + wydech w wolnossącym. Zresztą wydech który jest w 3.0 204KM spokojnie by te 20 KM uciągnął. Jedyna możliwość która faktycznie moze robić sporą róznice w tych silnikach to.... wałki. Nie ma cudów :) Tylko innymi fazami otwaracia/zamknięcia zaworów mozna "wciągnąć" nieco więcej powietrza i uzyskać wiekszy moment, większa moc... z elektroniki taka róznica jest raczej nieosiągalna... no chyba że st220 ma na papierze tylko takie wartości większe. Najlepiej jakbyś zdjął jedną pokrywe i sprawdził oznaczenia na wałkach. Ja jutro podam oznaczenia na wałkach z st220.
Mnie ciekawi tylko to że parametry które ma 3.0 europejskie 204KM, 260Nm jest niemal identyczne z wynikami taurusa 3.0 po 2001 roku DOHC/24V gdzie na 10000% wałki są identyczne z tymi które są wkładane do silników 2.5 V6.
ford_driver 25-04-2007, 20:51 dokładnie o tym pisalem pare postow wczesniej, duzo o tym czytalem sam majac jeszcze 2,5 v6 podobno blok od 3.0 v6 taurusa idealnie pasuje
pozdrowienia
ford_driver
które ma 3.0 europejskie 204KM, 260Nm
to tez jest ciekawe bo niektore zrodla podaja 280Nm np polski katalog. a na hamowni w V-tech auto wyplulo ponad 280Nm :fcp20 nie moje tylko z testu w GT
to jesli odbije mi zmieniac walki to na jakies lepsze niz ST czyli w takim razie odblokowanie rezerw fabrycznych mnie juz nie interesuje :fcp1 tylko wtedy walki, przepustnica, wydech, ECU i musi byc minimum 260KM bo z ST220 robia 250 bez walkow i wydechu...
No faktycznie jednak różnic jest więcej! :fcp15
dokładnie o tym pisalem pare postow wczesniej, duzo o tym czytalem sam majac jeszcze 2,5 v6 podobno blok od 3.0 v6 taurusa idealnie pasuje
pozdrowienia
ford_driver
nie pasuje idealnie. Trzeba zatykać nakały olejowe w bloku - nie jest to zbyt rewelacyjna wiadomość biorąc pod uwage kłopoty z przegrzewaniem się i ciśnieniem oleju w tych silnikach. Stąd postanowiłem u siebie wrzucić blok + głowice. Mam pewność że ciesz będzie krążyła tak jak założył sobie projektant.
Odnośnie wartości które mierzą na hamowniach - znam przykład st220 który był mierzony na hamowni VTECHowej i wyszło równo 10% mniej momentu i 10% mniej mocy - miał coś koło 200KM, nawet nie wiem czy nie ciut mniej.
Bauma : hamowałeś swojego ? Jak wyszło ?
[ Dodano: 2007-04-26, 07:51 ]
które ma 3.0 europejskie 204KM, 260Nm
to tez jest ciekawe bo niektore zrodla podaja 280Nm np polski katalog. a na hamowni w V-tech auto wyplulo ponad 280Nm :fcp20 nie moje tylko z testu w GT
to jesli odbije mi zmieniac walki to na jakies lepsze niz ST czyli w takim razie odblokowanie rezerw fabrycznych mnie juz nie interesuje :fcp1 tylko wtedy walki, przepustnica, wydech, ECU i musi byc minimum 260KM bo z ST220 robia 250 bez walkow i wydechu...
Jaki Polski katalog ? FORD podaje u siebie na stronie 260Nm wiec widać wie o czym pisze ;-) 280Nm to ma st220. Widać niektórym się te wartości mylą pisząc katalogi. Kiedyś było tylko st220, potem dopiero odchudzona wersja 3.0 wyszła na rynek.. chyba 2003/2004...
I zwróć uwage że st220 ma inne wartości spalania podawane niż 3.0 204KM. Więcej paliwa pociągnąć moze w zasadzie tylko zwiększając czasy otwarcia/zamknięcia zaworów. Przynajmniej tak mi sie wydaje. Oba układy pracują chyba na 4.5 Bar i wtryski mają 24lb.
panowie ale mnie załamujecie o tych 260KM :fcp1 jak ja bym chciał mieć 3L
kupując te 170km myślałem że będzie git a tu mało teraz myślę tylko o silniku minimum 300km lub 3l diesla :fcp1
moglby ktos w microcat sprawdzic jak ma dostep te walki od ST220 i moje??? bo moj koles sie zarzeka ze wg microcat sa te same....
nie hamowalem chce to zrobic jak bede cos przerabial(przed i po) mialo byc hamowanie po wgraniu softu od ST no ale wiecie czemu nie wypalilo....
Jaki Polski katalog ?
ten co jest dostepn w salonach wlasnie na niego patrze i widze 280Nm dla mojego a 285Nm dla ST220
co do spalania to sa to tak minimalne roznice ze rownie dobrze wplyw na nie moze miec skrzynia biegow, minimalnie wieksze dawkowanie paliwa przez ECU, badz fakt ze wyzej go mozna krecic bo ma pozniej ustawione calkowite odciecie i nie ma wstepnego odciecia...jesli faktycznie ma bardziej sportowe walki to rowniez wiecej pali...
co do ST220 to slyszalem ze rzadko trzymaja serie i ich sredni wynik to ok 210-215KM
a ten moj z testu w GT wyplul 203KM i 286Nm i dane producenta rowniez podaja jak katalog z salonu...i dopoki tego testu nie przeczytalem to mialem dylemat czy mam 263Nm czy 280Nm i skoro tamten wyplul 286Nm to mysle ze jednak ma 280Nm fabrycznie....
[ Dodano: 2007-04-26, 14:16 ]
wiesz... 24 KM mocy i 22 Nm nie są osiągalne przez elektronike + wydech w wolnossącym.
moze masz racje to zalezy od podatnosci jednostki ale jednostka pierwotna jest 226KM i wydechem i ECU ograniczono do 204KM. co innego dodac 24KM a co innego zabrac....
Zresztą wydech który jest w 3.0 204KM spokojnie by te 20 KM uciągnął
to mnie ciekawi gdyz jest to wydech od 2,5V6 170KM i w nim nazekaja na jego restrykcje :fcp13
Wiesz, ale po co zakładać do silnika wydech "restrykcyjny" i go blokować ? Przecież to jest absurdalne. Ewidentnie w katalogach nie tylko polskich jest 260Nm i 204KM oraz 285Nm i 226KM. Na stronie VTECH jest wykres dla ST220 i wg. mnie wyszedł całkiem nieźle jak na serie. Nie wiem co tam było przy nim dłubane. Co do wałków to Microcat microcatem, ale dobrze by było żebyś zerknął fizycznie na wałki bo nigdy 100% pewności nie będzie.
ford_driver 27-04-2007, 06:28 STraits napisał/a:
wiesz... 24 KM mocy i 22 Nm nie są osiągalne przez elektronike + wydech w wolnossącym.
moze masz racje to zalezy od podatnosci jednostki ale jednostka pierwotna jest 226KM i wydechem i ECU ograniczono do 204KM. co innego dodac 24KM a co innego zabrac....
jednostka pierwotna to nie przypadkiem amerykańska V6 3.0 ??
pozdrowienia
ford_driver
STraits napisał/a:
wiesz... 24 KM mocy i 22 Nm nie są osiągalne przez elektronike + wydech w wolnossącym.
moze masz racje to zalezy od podatnosci jednostki ale jednostka pierwotna jest 226KM i wydechem i ECU ograniczono do 204KM. co innego dodac 24KM a co innego zabrac....
jednostka pierwotna to nie przypadkiem amerykańska V6 3.0 ??
pozdrowienia
ford_driver
No własnie tak :)
jednostka pierwotna to nie przypadkiem amerykańska V6 3.0 ??
kurcze ja ciagle zapominam o amerykanskich wersjach :fcp5 ale z drugiej strony czy nie taniej wstawic silnik zywcem od ST220 i ograniczyc mu moc samym wydechem i ECU niz do tego dodac zmiane walkow??? kto jak kto ale Ford napewno zmuszony do oszczedzania na produkcji...
ford_driver 27-04-2007, 18:49 z drugiej strony czy nie taniej wstawic silnik zywcem od ST220 i ograniczyc mu moc samym wydechem i ECU niz do tego dodac zmiane walkow??? kto jak kto ale Ford napewno zmuszony do oszczedzania na produkcji...
dlatego zastosowali znany im i produkowany masowo silnik 3.0 V6 z USA
pozdrowienia
ford_driver
jednostka pierwotna to nie przypadkiem amerykańska V6 3.0 ??
kurcze ja ciagle zapominam o amerykanskich wersjach :fcp5 ale z drugiej strony czy nie taniej wstawic silnik zywcem od ST220 i ograniczyc mu moc samym wydechem i ECU niz do tego dodac zmiane walkow??? kto jak kto ale Ford napewno zmuszony do oszczedzania na produkcji...
A czym by umotywowali zakup st220 w takim przypadku ? ST220 ma być flagowym modelem, a flagowy silnik z flagowego modelu raczej z punktu widzenia marketingu nie powinien znaleźć się w innym "cywilnym" mondeo. ST220 to dokładnie ten sam silnik co 3.0 taurusowe, sablowe.. z tym że ma troche zmian zaczerpniętych z explorera (obudowa rozrządu - inne prowadzenie paska) oraz zastosowano wałki znane z SVT/ST200. Ford nie zaprojektował st220 w Europie - te silniki przyszły z USA, wiec zbieżność 3.0 v6 204 KM i 3.0 v6 w USA moim zdaniem nie jest przypadkowa. ST220 ma ciśnienie paliwa 4.5 BAR, nie wiem jak to jest w standardowej 3.0 v6...
temat jest głęboki i szeroki i prawde mówiąc dopuki się nie sprawdzi tego porównując dokładnie 2 silniki to można tak sobie tylko dywagować ;-)
|
|