Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] P0017 - złe ustawienie rozrządu, czy wadliwe fazy rozrządu?
p4damczyk 21-12-2017, 08:49 Cześć,
część z Was pewnie kojarzy mój wcześniejszy wątek opisujący moje przygody (a raczej problemy) z mocno przegrzanym 1.6 ecoboost.
Wątek: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=268616
Wygląda niestety na to, że historia z samą głowicą już za mną, ale silnik wciąż cierpi na bolączki dot. spadków mocy.
Po odpaleniu auto jedzie super, wszystko jest OK. Żadnych szarpnięć, żadnych spadków mocy, do niczego się nie przyczepię (no, może do lekkiego szarpania na luzie na postoju, ale to też nie jest nic mocno wyczuwalnego).
Jeżdżąc po mieście, chcąc czy nie chcąc wchodzimy nierzadko na niski zakres obrotów (<1500obr - ot, choćby na postoju na światłach). I niestety, za którymś razem przy takich obrotach zapala się kontrolka AUTOSTART STOP OFF. Diagnozując przyczynę tego faktu napotykam na błąd P0017 -Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation (Bank 1 Sensor B) (czyli w skrócie błąd korelacji włka rozrządu z wałem korbowymm odczyt zdaje się z pierwszego cylindra). Zaznaczam, że to się dzieje TYLKO na niskich obrotach. W trasie przy obrotach w zakresie (1800-4000) NIGDY tego nie uświadczę.
Problem jest o tyle ważny, że od momentu jego wystąpienia auto traci moc na niskich obrotach, za co bezpośrednio winię (nie tylko ja.. mechanicy również) turbosprężarkę.. słychać, że startuje zdecydowanie później.. Standardowo to jest jakieś 1600obr. .. gdy mamy ASS OFF (a więc odnotowano P0017) jest to jakieś 2300-2500 obrotów. Czyli po prostu tracimy na elastyczności, auta nie jest już przyjemnością, trzeba piłować po wyższych biegach żeby było dynamicznie.
I teraz do rzeczy:
Rozrząd był wymieniony parę tysiecy km temu (przebieg 198tys. aktualnie),
wymieniono także oba wariatory sterujące zmiennymi fazami rozrządu. Do tego sprawdzono wszystkie 3 czujniki położenia wałów rozrządu/korbowego(chyba, że jest więcej) i oba elektrozawory sterujące zmiennymi fazami.
Niestety, błąd P0017 jak występował, tak występuje. Mogę go skasować, ale powróci przy którymś zejściu na niskie obroty. Pomaga wtedy jedynie ponowne odpalenie auta i auto odżywa... do momentu wystąpienia tego błędu po raz kolejny :surprise:
I teraz analizując dalej - co może być nie tak. Czy winne może być niskie ciśnienie oleju? Co prawda żaden błąd czy kontrolka na to nie wskazuje, ale auto ma już trochę przejechane, a miało też trudną przeszłość, więc panewki zapewne też prosiłyby się o wymianę, a sam wał korbowy o szlif chyba.
Zastanawiałem się też nad użyciem ceramizera, które być może delikatnie uszczelniłby dół silnika przez co samo cisnienie oleju mogłoby delikatnie wzrosnąć :027: Nie wiem czy dobrze kombinuję..
No bo ciężko mi uwierzyć, że obu mechaników 2 razy źle ustawiłoby rozrząd, a co dziwniejsze -czujnik wykrywałby to tylko na niskich obrotach.
Jeden z mechaników coś wspominał o tym, że jest problem ze zmiennymi fazami, jedno koło ponoć się wciąż spóźnia.
Dwóch różnych mechaników rozłożyło ręce...
PS. Znalazłem wczoraj kartkę z błędami zaraz po zakupie auta (czyli sprzed zakładania nowej głowicy i jakichkolwiek prac. Był już wtedy bliźniaczy błąd do P0017 - P0008 - P0008 is a generic OBD-II code indicating an issue with the engine control module (ECM) detecting a variation in the mechanical timing between the crankshaft and bank 1 camshaft.
Bank 1 refers to the side of the engine that contains cylinder #1.
Czyli niejako to samo - jakiś błąd rozrządem, dot. cylindra 1.
Jakieś propozycje? Co jeszcze sprawdzić?
Jak dobrze pójdzie to jeszcze do znajomego w ASO podstawię auto, może tam znajdą się jakieś mądre głowy, które na coś wpadną...
PS. 2 - pytania w stylu "po co reanimowałeś silnik po takim przegrzaniu?" proszę sobie odpuścić :P
Bartuś01 21-12-2017, 11:25 A serwis ma jakiś mądry pomysł na ten problem ?
Sprawa nie jest banalna i chyba trzeba tu łebskiego gościa....
Autopros 21-12-2017, 19:07 po co reanimowałeś silnik po takim przegrzaniu?
A już chciałem o to pytać :wink:
Tak na poważnie, to w tych silnikach akurat łatwo popaprać ustawienie rozrządu, choćby przy skręcaniu ze sobą wałka i wariatora oraz koła pasowego z wałem. Ale jeśli zakładamy, że jest OK, to idźmy dalej. Sprawdzone solenoidy zmiennych faz. OK, elektrycznie sprawne, ale dla spokoju sumienia zajrzałbym do sitek, które są na ich zasilaniu olejem. Ceramizer chyba nie przyniesie oczekiwanych przez Ciebie rezultatów, zacząłbym od pomiaru ciśnienia oleju. Warsztat, miernik zegarowy i jedziemy z pomiarami.
Piszesz, że zostały wymienione oba wariatory. To akurat najdziwniejsze w całej historii, bo objaw braku synchronizacji przy niskich obrotach wskazuje na uszkodzenie koła zmiennych faz. Przerabiałem ten temat na kilku silnikach Ti-VCT (w tym niestety również na własnym). Dlaczego tak się dzieje? Bo wariator nie przestawia się prawidłowo tylko w danych warunkach, w daną stronę. Gasisz, odpalasz, jedzie pięknie, sterownik czyta błąd w określonych warunkach raz, drugi, a za trzecim wyrzuca check i ogranicza działanie zmiennych faz. Przy takich objawach (i barku błędów w sterowaniu zmiennymi fazami) zawsze pomagała wymiana wariatorów.
p4damczyk 21-12-2017, 20:57 A serwis ma jakiś mądry pomysł na ten problem ?
Sprawa nie jest banalna i chyba trzeba tu łebskiego gościa....
Jestem w trakcie umawiania się, nie jest łatwo o termin...
Tak na poważnie, to w tych silnikach akurat łatwo popaprać ustawienie rozrządu, choćby przy skręcaniu ze sobą wałka i wariatora oraz koła pasowego z wałem.
Pierwszy raz był źle ustawiony. Wskutek błędu P0017 dałem do drugiego mechanika, który potwierdził, że był źle ustawiony, bo nie szło blokad ustawić. Przesunięcie było minimalne, może 1mm. Drugi mechanik przy pierwszym podejściu też uwalił sprawę. Nie wiedział, że trzeba blokować też na kole pasowym i auto nie odpalało. Ale ostatecznie doszedł do tego co źle zrobił i poprawił się. Zarzeka się, że na 100% jest ustawiony dobrze, zwracał na to szczególną uwagę.
Poza tym ciężko mi wierzyć, że 2 mechaników pod rząd nie umiałoby go ustawić.
Sprawdzone solenoidy zmiennych faz. OK, elektrycznie sprawne, ale dla spokoju sumienia zajrzałbym do sitek, które są na ich zasilaniu olejem.
Selenoidy to elektrozawory sterujące zmiennymi fazami rozrządu?
Co do sitek - nie wiem, czy mówimy o tym samym, ale podczas sprawdzania elektrozworów tylko na 1 z 4 widziałem sitko (2 elektrozawory z mojego auta, drugie dwa z drugiego sprawnego Focusa z tym samym silnikiem).
Piszesz, że zostały wymienione oba wariatory. To akurat najdziwniejsze w całej historii, bo objaw braku synchronizacji przy niskich obrotach wskazuje na uszkodzenie koła zmiennych faz. Przerabiałem ten temat na kilku silnikach Ti-VCT (w tym niestety również na własnym). Dlaczego tak się dzieje? Bo wariator nie przestawia się prawidłowo tylko w danych warunkach, w daną stronę. Gasisz, odpalasz, jedzie pięknie, sterownik czyta błąd w określonych warunkach raz, drugi, a za trzecim wyrzuca check i ogranicza działanie zmiennych faz. Przy takich objawach (i barku błędów w sterowaniu zmiennymi fazami) zawsze pomagała wymiana wariatorów.
Oba były na 100% wymieione na nowe. Drugi mechanik potwierdził to. I faktycznie, była lekka poprawa po wymianie. Przestał zapalać się "check" na desce rozdzielczej. Ale kwestia występowania błędu P0017 oraz ASS OFF, a co najgorsze - spadku mocy wskutek przesunięcia turbiny o jakieś 800obr (mierzone "na oko") pozostała.
Co do ciśnienia oleju - postaram się dorwać kogoś z takim miernikiem. Ale chyba nie będzie łatwo, bo to nie są często spotykane rzeczy. W którym miejscu dokładnie się wpinać?
Na 100% źle ustawiony rozrząd. Gdzie? Na kole pasował wału, sam zresztą napisałeś, że drugi mechanik go nie zablokował za pierwszym razem. Dlatego na wolnych obrotach wyrzuca błąd, wtedy rozrząd można powiedzieć pracuje jak tradycyjne rozwiązanie, dodajesz gazu, wzrasta ciśnienie oleju i koła się względem siebie przekrecaja i masz faktycznie auto korektę błędnego ustawienia rozrządu i prawidłowe działanie jakie powinno być w dolnym zakresie obrotów.
p4damczyk 22-12-2017, 10:48 Tak, ale za trzecim razem skorygował to. Mówił że sprawdzał, blokady wchodziły juz ok, co niejako oznacza że jest ustawiony dobrze.
Ciężko mi wierzyc, że dwóch mechaników (Pierwszy zajmuje się już wiele lat tylko Fordami) źle by go ustawiło.
Co masz na myśli pisząc
wzrasta ciśnienie oleju i koła się względem siebie przekrecaja i masz faktycznie auto korektę błędnego ustawienia rozrządu i prawidłowe działanie jakie powinno być w dolnym zakresie obrotów.
?
U mnie błąd wyskakuje gdy obroty spadaja a nie rosną. Tylko poniżej 1500. Powyżej mogę go cisnąć ile chce i będzie ok.
lukaszooo 22-12-2017, 11:36 Czy przypakiem w tym silniku na wale nie ma klina i ustawia sie go jedynie na znak na kole zamachowym ???
Takie rozwiazanie jest w zwyklym 1.6 bez turba. Góre blokuje sie blokada a dol przed zdjeciem rozrzadu blokuje sie śrubą i po zdjeciu kola zebatego z przodu nie ma zadnego znaku.
Na to wygląda, że jest identycznie jak w zwykłym duratecu 1.6. Wał nie ma klina.
Na rysunku widać, że jest jeszcze dodatkowy przyrząd do ustawiania koła pasowego na wale. Moim zdaniem to zostało minimalnie przestawione.
Co do działania zmiennych faz najlepiej zobaczyć szukając w necie. Generalnie to jest układ dwóch wzajemnie przekręcających się elementów (oczywiście tylko w pewnym zakresie), a sam olej poprzez zawory sterujące (ciśnienie) wymusza mniejszy lub większy kąt tego wzajemnego obrotu, stąd możliwość zmiany czasu otwarcia i zamykania zaworów.
p4damczyk 23-12-2017, 09:45 Na to wygląda, że jest identycznie jak w zwykłym duratecu 1.6. Wał nie ma klina.
Na rysunku widać, że jest jeszcze dodatkowy przyrząd do ustawiania koła pasowego na wale. Moim zdaniem to zostało minimalnie przestawione.
Co do działania zmiennych faz najlepiej zobaczyć szukając w necie. Generalnie to jest układ dwóch wzajemnie przekręcających się elementów (oczywiście tylko w pewnym zakresie), a sam olej poprzez zawory sterujące (ciśnienie) wymusza mniejszy lub większy kąt tego wzajemnego obrotu, stąd możliwość zmiany czasu otwarcia i zamykania zaworów.
Masz może cały dokument opisujący obrazkowo ustawianie rozrządu w 1.6 eb?
Autopros 23-12-2017, 11:44 Selenoidy to elektrozawory sterujące zmiennymi fazami rozrządu?
Tak.
Nie wiedział, że trzeba blokować też na kole pasowym i auto nie odpalało. Ale ostatecznie doszedł do tego co źle zrobił i poprawił się. Zarzeka się, że na 100% jest ustawiony dobrze
Jeśli został źle ustawiony, to mogło dojść do delikatnej kolizji. Skręcił źle ustawiony, spróbował odpalić, potem poprawił, odpalił, ale wariator szlag trafił.
Na to wygląda, że jest identycznie jak w zwykłym duratecu 1.6. Wał nie ma klina.
Tak, jest identycznie pod tym względem. A najbliżej temu silnikowy do 1,6 Ti-VCT. Zestaw rozrządu jest ten sam, blokady również są te same. Tam na niczym nie ma klina. Wariatory blokuje się ze sobą taką metalową płytą z 3 zębami na stronę, wałki liniałem od zestawu blokad, wał korbowy blokowany jest odpowiedniej długości pinem o stopę korbowodu. Jedyna różnica pomiędzy Ti-VCT a Eco Boost jest taka, że w tym drugim trzeba jeszcze mieć blokadę do koła pasowego. Do tego, po którym biegnie pasek wielorowkowy. A to dlatego, że z tego koła czyta czujnik położenia wału. I tu też może być pies pogrzebany, bo jeśli nawet masz dobrze ustawiony rozrząd, ale mechanik założył koło paska wielorowkowego "na pałę", to już masz jakiś fikcyjny odczyt z czujnika położenia wału.
Tak, jest identycznie pod tym względem. A najbliżej temu silnikowy do 1,6 Ti-VCT. Zestaw rozrządu jest ten sam, blokady również są te same. Tam na niczym nie ma klina. Wariatory blokuje się ze sobą taką metalową płytą z 3 zębami na stronę, wałki liniałem od zestawu blokad, wał korbowy blokowany jest odpowiedniej długości pinem o stopę korbowodu. Jedyna różnica pomiędzy Ti-VCT a Eco Boost jest taka, że w tym drugim trzeba jeszcze mieć blokadę do koła pasowego. Do tego, po którym biegnie pasek wielorowkowy. A to dlatego, że z tego koła czyta czujnik położenia wału. I tu też może być pies pogrzebany, bo jeśli nawet masz dobrze ustawiony rozrząd, ale mechanik założył koło paska wielorowkowego "na pałę", to już masz jakiś fikcyjny odczyt z czujnika położenia wału.
Właśnie na to wygląda, że cały problem jest w prawidłowym ustawieniu tego koła pasowego na wale. W tym materiale co podałem jest właśnie to pokazane.
Autopros 23-12-2017, 12:24 Właśnie na to wygląda, że cały problem jest w prawidłowym ustawieniu tego koła pasowego na wale
Materiał dobry podałeś. Dorzucę do niego jeszcze zdjęcie naszego Świętego Graala:
http://www.silnikowiec.pl/design/_gallery/_orginal/1152.png
p4damczyk 27-12-2017, 07:40 Ok, ale jak ustawiać koło pasowe, skoro podobno jest magnetyczne - bez ząbków i jakichkolwiek znaków?
Zastanawiam się jeszcze - czy jest możliwe, żeby rozrząd był skręcony dobrze, a rozjeżdżał się w trakcie jazdy? Luźny pasek raczej odpada - był wymieniony kilka tysięcy km temu.
Skąd moje pytanie? Stąd, że pierwszy mechanik to gość robiący od masy lat tylko Fordy. Na pewno wiedział jak ustawić taki rozrząd, bo niejednego ecoboosta już zapewne ustawiał. Zarzekał się, że 2 razy sprawdzał i, że na pewno dobrze ustawił rozrząd. A mimo tego, kolejny mechanik stwierdził, że rozrząd był minimalnie przestawiony, bo nie szło założyć blokad.
I jeszcze jedno co mi przyszło do głowy - czy to na pewno będzie coś związanego z fazami rozrządu? Na tyle na ile rozumiem ich zasadę działania to zmieniają się przy mocnym dodawaniu gazu. Tak więc , gdyby to była ich wina to u mnie błąd pojawiałby się podczas przyspieszania. A pojawia się podczas spadania obrotów do poziomu 800-1100. W zasadzie dokładnie w momencie gdy ten zakres jest osiągany. A przecież wtedy wałki powinny już dawno być w standardowym ustawieniu, czy nie?
Autopros 27-12-2017, 10:40 Koło pasowe ustawiasz blokadą do którego zdjęcia wrzuciłem link. jest tam takie malutkie wcięcie w które wchodzi ta właśnie blokada.
Zmienne fazy działają nie tylko przy przyspieszaniu i nie tak prosto, jak się wydaje. Oba wałki są regulowane niezależnie od siebie i każdy może pracować w położeniu wyjściowym, zostać przyspieszony lub opóźniony. Wychodzi z tego sporo kombinacji. A moment w którym pojawia Ci się błąd sugeruje uszkodzenie blokady w wariatorze. Solenoidy przestają podawać olej na wariatory, w tym momencie olej spływa z komór i koła powinny zablokować się w pozycji wyjściowej. Może to również być nieszczelność wariatora, który nie zamyka dopływu oleju do wariatorów lub problem z odpływem oleju z wariatorów.
p4damczyk 27-12-2017, 11:26 Uszkodzenie blokady w wariatorze?
Czyli wariator (lub oba?) do wymiany? O tyle dziwne, że oba były wymienione parę miesięcy temu. Wymiana poskutkowała jedynie tym, że przestał mi się check zapalać na desce rozdzielczej (czyli pewnie błędów z ECU było więcej, ale zostały zniwelowane z wyjątkiem wspomnianego P0017).
Czy jest mozliwe i prawdopodobne, że zamienniki wariatorów po prostu nie są dokładne i to one powodują wskazane problemy ?
Co do odpływu oleju z wariatorów - z tego co się orientuję to przepływ oleju idzie przez elektrozawory - a te sprawdzałem (oba) - i niestety nie pomogło.
Czas umawiać się do ASO, mam nadzieję, że złapię jakiś rozsądny termin i znajdzie się tam jakaś mądra głowa, która zrobi z tym porządek i nie wykasuje przy tym rachunku na kilka tysięcy...
Autopros 27-12-2017, 12:02 Ogólny troubleshooting tego błędu prowadzi przez następujące punkty:
- błąd ustawienia rozrządu
- zablokowany przepływ oleju do/z wariatora
- niski poziom oleju
- niewłaściwa lepkość oleju
- uszkodzony czujnik położenia wałka wydechowego
- uszkodzony czujnik położenia wału korbowego
- uszkodzony wariator
Czyli przy dobrze założonym rozrządzie i wymienionych wariatorach zostają nam tematy olejowe i czujnikowe. Olej zakładam że masz dobry i prawidłową ilość, więc w zasadzie elektromechanik z oscyloskopem i sprawdzenie czujników.
A jeszcze tak od siebie zapytam. Ktokolwiek sprawdzał drożność odmy? Bardzo niedoceniany przeciwnik, a przyblokowana odma może powodować potężne problemy z przepływem oleju.
p4damczyk 27-12-2017, 12:59 Czujniki położenia wałów (w ilości 3) były sprawdzone. Podobnie zresztą jak oba elektrozawory sterujące fazami rozrządu. Przełożyliśmy z drugiego auta z tym samym silnikiem i nic. Błąd nadal występuje.
Olej - 5W30 Castrola - dedykowany dla Fordów z ASS o ile się nie mylę. Poziom raczej ok. Skontroluję to jeszcze raz, ale wątpliwe żeby od momentu wyjazdu z warsztatu było go za mało.
Co do odmy - nie mam pojęcia niestety. Sprawdzę sam na odpalonym silniku. Z tego co doczytałem to wystarczy sprawdzić, czy po wyjęciu bagnetu na odpalonym silniku jest charakterystyczny efekt nagłego ujścia ciśnienia.
PS. Czyli rozumiem, że niskie ciśnienie oleju wykluczasz?
Autopros 27-12-2017, 15:53 Czyli rozumiem, że niskie ciśnienie oleju wykluczasz?
Niestety nie wykluczam, bo nie mam podstaw. Wypadałoby zmierzyć, ale najpierw sprawdź odmę. Bo wyjdzie Ci prawidłowy pomiar ciśnienia oleju, a zatkana odma będzie blokować spływanie oleju z wariatorów i masz babo placek.
p4damczyk 11-01-2018, 06:10 Wygląda na to, że udało się problem rozwiązać.
Byłem wczoraj w ASO na podstawowej diagnostyce WDS IDS. Nic wielkiego nie wymyślono, zasugerowano mi żebym zostawił im auto do ustawienia rozrządu, przy czym nie dano gwarancji, że to rozwiąże problem. Koszt - conajmniej 1800zł, dlatego podziękowałem. Rozrząd już 3 razy ustawiałem, nie wierzyłem, że kolejny raz mógłby tu cokolwiek zmienić.
I stał się cud - inaczej tego nie można chyba opisać. Wracając do domu przez miasto - ani razu nie pojawił się błąd. Nie pojawił się też ani razu później. Nie pojawił się też dzisiaj rano w drodze do pracy :) W normalnych warunkach błąd pojawiłby się conajmniej 10 razy.
Wnioski? Prawdopodobnie w lipcu, gdy auto było podpinane do oryginalnego softu Forda, soft auta nie zaktualizował się poprawnie. Jakim cudem? Nie mam pojęcia.
W każdym bądź razie wygląda na to, że wystarczyło podpiąć się ponownie do oryginalnego softu Forda i problem zniknął.
Może ktoś z forumowiczów jest wstanie wyjaśnić jak to możliwe?
PS. Sprawdzałem Elmem wczoraj wieczorem - zero błędów.
cezarylech 21-01-2018, 14:09 Witam. mam podobny problem z moim focusem 1,6 benzyna ze zmiennymi fazami rozrzadu. po wymianie rozrzadu auto chodzilo normalnie przez kilka dni, zrobilem okolo 1500 km i zaczely sie problemy z brakiem mocy i pojawil sie ten nieszczesny blad P0017. spraedzilem polaczenia i styki czujnikow, zamienialem cewke z kablami, swiece nowe. kasuje bledy ale zawsze wraca ten nieszczesny P0017. Auto raz fajnie chodzi pelna moc a raz brak mocy i buczy przy przyspieszaniu. mechanik zapewnia mnie ze dobrze zalozyl rozrzad przy uzyciu blokad. p4damczyk- a jak jest u ciebie chodzi dalej bez problemu? w srode jade do innego warsztatu na sprawdzenie rozrzadu
p4damczyk 22-01-2018, 08:45 Tak, u mnie od momentu poprzedniego posta nie ma żadnych problemów. Auto 100% sprawne. Błędów zero.
Winny okazał się soft, który się niepoprawnie zaktualizował, gdy auto było podpięte do WDS/IDS.
Kiedy auto jedzie ok, a kiedy masz spadki mocy?
U mnie wyglądało to tak, że po odpaleniu było ok, natomiast po chwili gdy dojeżdżałem do skrzyżowania (konieczny spadek obrotów <1500) zapalała się lampka ASS OFF. Od tego momentu auto traciło moc od dołu.
Witam ja też mam ten problem mam forda mondeo mk4 1,6 ecoboost benzyna z2011r.
po wymianie rozrządu u zwykłego mechanika zapala się czek i błąd P0017 po wizycie w salonie forda i poprawieniu rozrządu i błąd jest i czek raz się świeci raz nie .i twierdzą że wszystko jest dobrze ustawione.
WojtekGALAXY 07-06-2020, 14:56 Tak.
Jeśli został źle ustawiony, to mogło dojść do delikatnej kolizji. Skręcił źle ustawiony, spróbował odpalić, potem poprawił, odpalił, ale wariator szlag trafił.
Tak, jest identycznie pod tym względem. A najbliżej temu silnikowy do 1,6 Ti-VCT. Zestaw rozrządu jest ten sam, blokady również są te same. Tam na niczym nie ma klina. Wariatory blokuje się ze sobą taką metalową płytą z 3 zębami na stronę, wałki liniałem od zestawu blokad, wał korbowy blokowany jest odpowiedniej długości pinem o stopę korbowodu. Jedyna różnica pomiędzy Ti-VCT a Eco Boost jest taka, że w tym drugim trzeba jeszcze mieć blokadę do koła pasowego. Do tego, po którym biegnie pasek wielorowkowy. A to dlatego, że z tego koła czyta czujnik położenia wału. I tu też może być pies pogrzebany, bo jeśli nawet masz dobrze ustawiony rozrząd, ale mechanik założył koło paska wielorowkowego "na pałę", to już masz jakiś fikcyjny odczyt z czujnika położenia wału.
Witam Panowie
Dziś jestem tu po raz pierwszy, cieszę się że są jeszcze tacy ludzie na świecie o wiedzą więcej a niżeli mechanik... uczą się na błędach:?
Oddałem Forda Galaxy do mechanika na wymianę paska rozrządu i pompy wody, podobno "najlepszy" .....
Auto wjechał o całe i zdrowe i po 4 godzinach podjechałem zobaczyć i odebrać auto. Kończył skręcać podszybie i po 15 min mogę jechać...
Zonk... auto kręci po chwili wyskakuje błąd wadliwego-rozładowanego akumulatora i nawet po wymianie jest to samo. Mam wrażenie że przy rozruchu coś blokowało i wyrzuca rozrusznik.
Coś spierniczył ale nie wie co rozrząd robił na blokadzie tylko domyślam się że nie zablokował koła pasowego.Czy znacie poprawne założenie dolnego koła ?
Czy znacie poprawne założenie dolnego koła ?
Dolnego koła pasowego się niejako nie blokuje, a raczej ustala jego położenie za pomocą specjalnego przyrządu, zakładanego w miejsce czujnika położenia wału.
Nie wolno na założonym przyrządzie dokręcać śruby, wymaganymi siłami, ani kątami kluczem, tylko ręcznie w celu jego przyłapania...dopiero po jego zdjęciu można dokręcać kluczem, gdyż może dojść do uślizgu koła, i ząbek przyrządu może uszkodzić pierścień magnetyczny koła pasowego.
Co do właściwego położenia koła pasowego, od wewnętrznej strony posiada wycięcie w pierścieniu magnetycznym. W to wycięcie wchodzi ząbek przyrządu ( ten montowany w miejsce czujnika) ustalając właściwe położenie koła względem wału.
adamek2828 13-11-2020, 13:27 dodatkowo blokuje się wał wkrecając specjalny pin.
Wiele mechaników o tym nie wie...dlatego potem są problemy...
Marioedi 11-03-2021, 19:20 Witam.Mam problem z błędem p0017 korelacja położenia wału korbowego i wałka rozrządu rząd 1,czujnik B.Nieprawidłowe ustawienie lub regulacja. Rozrząd wymieniony ponad rok temu.Diagnoza z serwisu Ford.
Mam podobny problem, u mnie pojawia się P0016.
Swój problem opisywałem tutaj:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=3321926#post3321926
Z tego co się zorientowałem u Ciebie problem dotyczy wałka rozrządu wydechowego P0017 - rząd 1, czujnik B a u mnie wałka rozrządu ssącego P0016 - rząd 1, czujnik A.
Czy udało się już rozwiązać problem?
rafałfucus97 12-03-2022, 20:26 Witam
Pacjent Ford Focus 2013 1.0 ecoboost
Dzisiaj pojawił mi się check engine nic komputer nie wyświetla dodatkowo.
po wejściu w test zegarów wyświetla się Błąd P1000 i 1607_82
Po odczytaniu skanerem obd na bf dwa błędy P0016 i P0017
Po skasowaniu check gaśnie na jakiś czas i ponownie się zapala z tymi samymi błędami po około 3 uruchomieniach.
Samochód mam od niedawna Odpala za każdym razem prawidłowo ma moc i wszystko wydaje sie być sprawne. Jedynie podczas funkcji start stop trochę długo kreci dłużej niż na przycisku, ale to moje pierwsze z start stop wiec to może być normalne.
Na tym samym forum jakbyś dobrze poszukał to znajdziesz odpowiedzi.
W skrócie źle ustawiony rozrząd (mógł przeskoczyć)
Oczywiście może jakiś czujnik wałka rozrządu/korbowego...
Fiesta 1.0 (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=265091)
Akurat MK2 ale błędy te same (https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=310046)
Witam,
Na początku maja oddałem auto na wymianę rorządu. 3 tyg po tym zaświecił się check i brak mocy. Znalazłem mechanika, który poprawił rozrząd i moc wróciła ale nadal zapala się check i błąd P0017 i P008, P0016 zniknął po poprawce. Wszyscy rozkładają ręce a ja zamiast cieszyć się nowym autem to więcej jest u mechaników. Razem z checkem zapala się Auto start OFF.
Focus mk3 2011 1.6 ecoboost benzyna
Klasyka na forum, obok pękniętej tulei w tym samym silniku. Spaprany rozrząd.
AdoKrycha007 13-06-2023, 07:57 panie po co jakie blokady, przecie to stary zetec :P
Klasyka na forum, obok pękniętej tulei w tym samym silniku. Spaprany rozrząd.
O jaką tuleje chodzi? Rozrząd jest poprawiony.
Bump: panie po co jakie blokady, przecie to stary zetec :P
Widziałem fakturę za blokady ;)
Widocznie niedostatecznie poprawiony
Widocznie niedostatecznie poprawiony
Zakładając, że jest poprawny to co innego wykluczyć?
AdoKrycha007 13-06-2023, 09:21 nie jest dobrze zrobiony. przecież to błędy od wałka rozrządu / wału korbowego.
nie jest dobrze zrobiony. przecież to błędy od wałka rozrządu / wału korbowego.
Szok, dwa inne warsztaty i to samo... A może czujnik walnięty? Już nie mam pomysłu komu oddać.
Dodam jeszcze, że zauważyłem jak na piątym i szóstym biegu nie można więcej depnąć. Wydaje mi się, że turbo się nie załącza na wyższym biegu.
konieczko5 14-06-2023, 07:46 ...
Tylko czy w zestawie były wszystkie blokady...
A jakie powinny być? Jutro będę u niego to się dowiem. Szukam kogoś innego kto to ogarnie.
AdoKrycha007 14-06-2023, 08:01 tu nie ma co do ogarniania, trzeba zrobić od nowa całość porządnie. oddać do ASO lub zakładów które specjalizują się w nowszych Fordach, typu "Ford Sławek". Często w ASO są promocje i się opłaca - ja robiłem rok temu rozrząd w ASO i wyszło mi ledwo 300 zł więcej niż u kowali, bo mieli promocję. Plus w ASO masz gwarancję na 2 lata.
Jeżeli rozrząd u kowali wychodzi 1/3 ceny z ASO, to wiedz, że to nie jest wtedy kompletny rozrząd. Niejeden tu był na forum się chwalił jak tanio dał, a potem się okazało że to nie był kompletny rozrząd. Szczególnie z silnikiem 1,0 EB są takie historie, bo on ma najdroższy rozrząd w całej gamie Focusa.
gwarancję na 2 lata.
Warto dowiedzieć się na co jest ta hołubiona gwarancja.
Okaże się że tylko na robociznę.
AdoKrycha007 14-06-2023, 10:16 rok na części i 2 lata na robociznę - czyli w zupełności wystarczająco żeby wyszło, czy coś spieprzyli, czy nie.
konieczko5 14-06-2023, 10:40 ...
AdoKrycha007 14-06-2023, 10:47 niestety silniki EB to rozrząd w 90% przypadków trzeba zrobić w ASO.
mało na terenie kraju jest naprawdę porządnych nieautoryzowanych zakładów, które się na tym znają.
są takie, które uczciwie od razu mówią że się nie podejmują, a są takie jak ten przykład teraz - robią, a się nie znają. generalnie kowale się nie znają na tym silniku i wciąż traktują ten silnik jak starego Zeteca z FF MK1.
mnożące się te same przykłady na forum w trybie geometrycznym tylko to pokazują.
Dlatego w swoim postanowiłem wymienić sam i 0 problemów. Materiałów serwisowych (opisów i rysunków) w sieci nie brakuje, blokady też dostępne, to powinna być standardowa robota.
Tak niestety jest jak koledzy wyżej piszą, w tamtym roku kostkę układał brukową na osiedlach, a teraz wymienia rozrządy w ecoboost :-), Zwłaszcza że ta cena nie jest w ASO dużo wyższa niż u tych pseudo mechaników. Jedz powiedz im teraz "Jak nie potrafisz, nie pchaj się na afisz"
Cena to była bardzo korzystna bo z polecenia 700zł. Dostałem namiar na gościa, który pracował we Fordzie a teraz ma swój warsztat. Powiedział mi, że jak rozrząd jest dobrze złożony to trzeba zrobić adaptacje a jak nie to od nowa.
A czy turbo które łapie późno też jest winą złej roboty?
Turbo to chyba tylko od nieprawidłowego montażu. W komorze silnika jest ciasno, mogli coś odłączyć i zapomnieć gdzie było, albo coś przypadkiem urwać.
Sprawa wygląda następująco: majstry jeszcze raz założyli rozrząd od nowa na innych blokadach i wymienili 3 czujniki od wałków... Błędu nie wywala moc jest. Oby to już był koniec problemu z tym.
Kto płaci za ich nauki?
Bo fakt złożenia na "innych" blokadach oznacza że nie wierzyli swoim dotychczasowym umiejętnościom.
Wymiana czujników, to tak na zamydlenie oczu klienta, żeby było na co zrzucić, a klient chciał płacić.
Będziemy się rozliczać za jakiś czas jak wszystko będzie dobrze.
AdoKrycha007 17-06-2023, 19:14 zmień kowali.
Tak, wszystkie trzy czujniki się zepsuły :D nie płać im ani grosza więcej
AdoKrycha007 17-06-2023, 20:07 śmiech na sali. ale niestety na forum dziesiątki takich tematów po tanich rozrządach u kowali.
Już tam nie zostawię to na pewno. A wczoraj jak wróciłem z pracy było ok a jak chciałem wieczorem pojechać to smród paliwa. Zajrzałem pod spód i gdzieś kapie. Już mnie to wszystko męczy. Chyba będę musiał pogonić bo większość czasu stoi...
konieczko5 18-06-2023, 12:43 ...
Kolejny problem to jak skręcam w lewo to coś syczy prawej strony.
Chyba po mału wychodzą grubsze rzeczy po skasowaniu sarny.
Minęło jakieś 2,5 miesiąca i dzisiaj znowu zaświecił się check i błędy P0016 i P0017. Czy to możliwe, że tyle czasu nic się nie działo i znowu jakiś problem z rozrządem? Moc ma normalnie. Jestem umówiony na wymianę kompletnego sprzęgła i teraz nie wiem co mam robić.
Aktualne błędy:
P0016
P0017
P0807
P0832
P0835
P0833
AdoKrycha007 31-08-2023, 08:11 ostatnie 4 to błędy około-sprzęgłowe - czujnik położenia, pedał, itp. - 3 sekundy w google.
2 pierwsze to rozrząd - masz go skopanego i dawno powinieneś pojechać do firmy specjalizującej się w fordach i zrobić od nowa, a nie do kowali.
ostatnie 4 to błędy około-sprzęgłowe - czujnik położenia, pedał, itp. - 3 sekundy w google.
2 pierwsze to rozrząd - masz go skopanego i dawno powinieneś pojechać do firmy specjalizującej się w fordach i zrobić od nowa, a nie do kowali.
To wiem, że od sprzęgła tylko zastanawiałem się czy to jest jakoś połączone.
Było dobrze to nic nie szukałem a w okolicy to tylko ASO na które nie miałem środków.
Znalazłem gościa, który robił kilka takich silników i ma mi sprawdzić czy radiatory zmiennej fazy rozrządów (czy jak to się nazywa) są ok. Mówił, że tu może być problem.
AdoKrycha007 01-09-2023, 07:57 Może, bo je się wymienia razem z rozrządem, mimo, że producent tego nie przewiduje.
A nie przewiduje dlatego, żebyś musiał płacić dwa razy, bo jak padnie choć jeden wariator - a są dwa - to trzeba robić cały rozrząd od nowa. Dlatego myślący ludzie robią to od razu, bo po tych 8 latach / 140 tys, nawet jak wariatory nie dają znaków zużycia, to się je robi przy rozrządzie od razu.
Nie czytałem wszystkich wpisów, ale czy ktoś pofatygował się i po wymianie rozrządu zrobił zresetowanie adaptacji wałka rozrządu ? (podłączył ktoś kompa np forscana, żeby wykonać tą procedurę ? )
Może, bo je się wymienia razem z rozrządem, mimo, że producent tego nie przewiduje.
A nie przewiduje dlatego, żebyś musiał płacić dwa razy, bo jak padnie choć jeden wariator - a są dwa - to trzeba robić cały rozrząd od nowa. Dlatego myślący ludzie robią to od razu, bo po tych 8 latach / 140 tys, nawet jak wariatory nie dają znaków zużycia, to się je robi przy rozrządzie od razu.
Wariatory nie były na pewno wymieniane bo nie miałem tego na fakturze.
Majstry mogą sprawdzić czy wariator jest ok czy trzeba wymienić. Ten nowy chce sprawdzić i ewentualnie dać nowy pasek bez innych nowych części rozrządu. Nie chcę nabić się w butelkę jak z tamtymi kowalami. Trochę trwało wyjaśnienie sprawy.
Bump: Nie czytałem wszystkich wpisów, ale czy ktoś pofatygował się i po wymianie rozrządu zrobił zresetowanie adaptacji wałka rozrządu ? (podłączył ktoś kompa np forscana, żeby wykonać tą procedurę ? )
Żaden nie wspominał żeby robić taką procedurę.
AdoKrycha007 02-09-2023, 08:37 komu wy oddajecie te auta, no ludzie....
Bump:
Żaden nie wspominał żeby robić taką procedurę.[/QUOTE]
Niech zaczną od tego a nie kombinują.
|
|