Zobacz pełną wersję : [Fusion - Mondeo USA] EVAP i zaczynające się awarie tego systemu
sebo_runner 23-12-2017, 08:54 Witam!
Pacjent to Ford fusion 2013 USA 2.0 ECOBOOST. Auto na wolnych obrotach czasami zakuleje na obrotach jałowych . Mam zamontowana instalacje lpg z dotryskiem PB i na benzynie zdarza się ze mniej kuleje na LOG trochę bardziej . Auto ma 75 tys km przebiegu na LPG zrobione 5 tys . Chce zacząć naprawę od wymiany świec , ale może ktoś z Was miał podobny problem ? Albo co sprawdzić / wymienić poza świecami waszym zdaniem ? Na światłach staram się włączać bieg na N , wtedy dużo mniej odczuwalne są owe obroty , wiadomo auto nie jest wtedy ,, napięte " do jazdy .
A i miałem błąd związany z odprowadzaniem par paliwa ze zbiornika czy jakoś tak błąd p1450 i nie chciał się skasować z historii
https://images82.fotosik.pl/946/542857e4da9a9cb3med.jpg (https://images82.fotosik.pl/946/542857e4da9a9cb3.jpg)
Pozdrawiam i Wesołych
Sebo
Witam wszystkich,
Ford Fusion 2.0 EcoBoost 2015 rok.
Czy ktoś z posiadaczy Fusiona lub Mondeo Mk5 miał już taki przypadek i wie co jest przyczyną pomijając naprawę metodę prób i błędów ?
Poniżej link do filmiku i kilka wyjasnień:
https://www.youtube.com/watch?v=lpGlo5m76FI
1.) Po podłączeniu pod kompa błąd. ( Brak mozliwości odpowietrzenia zbiornika paliwa) czy coś tam ale w tym sensie i nic poza tym.
2.) Pierdzenie jak na filmie zdarza się nie za często lecz może raz na tydzień zazwyczaj tylko podczas spokojnej wolnej jazdy miejskiej lub podczas schodzenia z obrotów lub z prędkości np. w momencie zjazdu z autostrady autostradzie gdzie wytrącam prędkość puszczając całkowicie pedał hamulca. Całkowite otwarcie wlewu paliwa ( Dostarczenie powietrza) nic nie pomaga nie pierdzi a mocno zaciąga powietrze ( głośno pulsacyjnie siorbie)wolne obroty falują i gaśnie kręcę i kręcę i nic nie odpala. Ostatnio na skrzyżowaniu (Katastrofa).Po którymś razie odpalił i ok. lecz strach pozostaje.
2,) Po za tankowaniu bez róznicy czy do pełna czy tylko częściowo nie chce odpalić (Start/Stop) po wciśnięciu Start kręci rozrusznik do końca i odcina tak bez skutki może za piatym razem gdy mu dodam gazu z wielkim trudem zaczyna wchodzić na obtroty ale trzeba trzymać gaz ponieważ nie ma wolnych obrotów i gaśnie. Jak przjade kawałek wszystko wraca do normy.
3.) Po zatankowaniu nie ważne czy do pełna czy do połowy do wlewu włożyłem element który zapobiegał go zamknięciu i zapewnił swobodny dopły powietrza i odpowietrzenie i nadal nic nie chce odpalać.
4.) Często faluje na wolnych obrotach ajkby miał zaraz zgasnąć
5.) Często lecz kie za każdym razem przez wlew wyrażnie słychać dość głośną pracę pompy jak siorbie paliwo ( Czy to jest normalna praca?)
Czy problem leży w pompie czy np. filtrze weglowym odpowietrzenia zbiornika?
Trudno to poskładać z jednej strony błąd w odpowietrzeniu z drugiej głośna praca pompy. Nie jestem mechanikiem więc proszę o pomoc.
O kurcze ale wesolo. Nie ma tam przypadkiem zaworu odpowietrzania przy wlewie? Problem wolnych moze byc z slabego cisnienia paliwa, jak pompa slaba
Jeżeli zakładasz temat, i prosisz społeczność Forum o pomoc w lokalizacji usterki, a jak już sam doszedłeś przyczyny, to kulturalnie by było, aby podzielić się z tą wiadomością na Forum.
Łukasz GDY 18-05-2018, 10:04 Napisz dla potomnych co było.
sebo_runner 06-06-2018, 19:34 Witam!
Mam taki błąd P1450 dotyczący nieszczelności par powietrza . Na YT jest sporo filmików w których wymieniają albo filtr węglowy , albo przewody od EVAP , albo wymieniają sam EVAP , tylko jak zdiagnozować odpowiedni element ? Widzę , że to częsty problem w tych silnikach , może ktoś miał ten problem i mógłby doradzić jak ruszyć temat ?
Witam wszystkich. Przepraszam wszystkich za brak szczegółów lecz spowodowane jest to tylko i wyłącznie brakiem czasu.( Jeżeli ktoś śledzi moje watki to zauważy ze zawsze szczegółowo opisuję wyjaśnienia i własne doświadczenia a na to niestety potrzeba czasu).
Powiem szczerze wcześniej jeździłem Mazdami, Oplami, Audi natomiast pierwszy raz mam Forda z auta ogólnie jestem super zadowolony skala od 1 do 10 moja ocena 9. Jednak jeżeli chodzi o autoryzowane serwisy Ford w Warszawie i w Łodzi to mogę to podsumować jednym słowem ( dziadostwo) zero wiedzy, brak jakiejkolwiek chęci pomocy, Buce którzy tylko potrafią wymieniać części bez jakichkolwiek podstaw wiedzy nic nie wiedzą, nic nie pomogą "DZIADOSTWO".
Posiadaczom Fusionów proponuje pisać bezpośrednio do Ford USA. Tak było w moim przypadku teraz i wcześniej jak miałem problemy z mostem. Gość z serwisu Ford USA był zdziwiony że żaden Polski serwis nie potrafi się podjąć naprawy czy nawet diagnostyki mostu ( dla nich to był szok). Zaproponowali mi naprawę w Berlinie w serwisie który obsługuje żołnierzy USA. W e-mailu miałem podane Imię i Nazwisko człowieka do którego mam zadzwonić lub napisać z adnotacją ze wymiana mostu zostanie przeprowadzona tego samego dnia jeżeli auto dostarczę do godziny 10:00.( po wcześniejszym umówieniu) niestety nie udało i się odzyskać gwarancji ale za to dostałem kompletne informacje że np. identyczny most występuje w europejskim Ford Kuga. wraz z numerami katalogowymi ( europejskimi) w USA nie było problemu ustalić numeru części europejskiej. Nie wspomnę o adnotacjach typu: Miło było Pana poznać pomóc, w razie problemów proszę pisać chętnie udzielimy dodatkowych informacji. W Ford Polska coś takiego nie do pomyślenia.
Wracając do tematu tak tez było tym razem.
W Ford Polska:
- Wymiana Filtra węglowego ( Wymieniłem koszt 200 zł i dalej nic ****o prawda)
- Wymiana pompy paliwa Kupiłem koszt 400 zł ( ****o prawda) na szczęście nie wymieniłem i mogłem zwrócić.
Napisałem do Ford USA podałem linki do filmików. Następnego dnia wiadomość :
Witamy dziękujemy za wiadomość cieszymy się możemy Panu pomóc poniżej procedury:
Objawy załączone na filmie wskazują na Błąd Kod P1450 awaria elektrozaworu odpowietrzającego zbiornik paliwa DG9Z-9D289-D W razie dodatkowych pytań służymy pomocą.
Ja osobiście jeszcze nie wymieniałem po prostu go rozpiąłem spryskałem od środka WD-40 i działa.
Teraz kilka wskazówek:
W moim przypadku jak pojawiły się objawy pierdzenia i falowania obrotów zatrzymałem się, otworzyłem maskę i pstryknąłem w w/w zawór wszystkie objawy ustąpiły praca silnika wróciła do normy.( Proponuje tak zrobić)
Zawór mieści się o stronie kierowcy pod rurą łączącą kolektor dolotowy (przepustnicę)z filtrem powietrza bliżej silnika ( a praktycznie przy samym silniku) to taki grzybek w Fusionie występuje wraz z wężami zgrzanymi na ciepło ( lub za pomocą jakiejś zaciskarki) w komplecie. W Polsce jako sam zawór ) od razu uczulam że może być problem ze szczelnym założeniem ( zgrzaniem lub zaciśnięciem) przewodów
Numer katalogowy w USA DG9Z-9D289-D
Numer katalogowy Europa C05A-9G866-AA lub 5194846
W Polsce sam zawór to koszt ok. 300 zł w USA z kompletem węży ok. 50 dolarów + przesyłka
Jeżeli ktoś nie potrzebuje FV to opłaca się kupować części na ebay z USA
Mnie ciekawi tylko, dlaczego te same czesci w europie i w usa maja kompletnie rozne numery katalogowe, jakby nie mozna bylo tego ujednolicic i uproscic, sami sobie robia wiecej roboty...
Hej,
Można prosić o informację gdzie i jak kontaktowałeś sie z Ford USA? bo mam bardzo podobny problem (focus) w dodatku mój kwalifikuje się do globalnej akcji serwisowej w USA.
Dzięki,
Może na początek kilka słów co to jest EVAP.
EVAP – jest to układ służący do usuwania oparów paliwa ze zbiornika i całego układu paliwowego, celem ochrony środowiska.
W przypadku awarii tego systemu możliwe są następujące scenariusze:
- nieszczelność połączeń i przewodów podciśnieniowych,
- nieszczelność zaworków zwrotnych i albo zaciąganie powietrza sprzed turbiny bezpośrednio do kolektora dolotowego lub bezpośrednie zaciąganie powietrza z kolektora dolotowego przed turbinę,
- nieszczelność pojemnika z węglem aktywnym
- uszkodzenie lub nieszczelność zaworu
Prawdopodobnie da się to "obejść" wyprogramowując ten "system" ze sterownika ;) . Dzięki temu odejdą drogie naprawy systemu którego usterki czasami bardzo trudno zdiagnozować lub w ogóle dostrzec w szczególności gdy zgłasza "komp" nieszczelność połączeń których nie widać :(
...Prawdopodobnie da się to "obejść" wyprogramowując ten "system" ze sterownika ;) . ...
No i?.... Jakieś pomysły jak zabezpieczyć zbiornik paliwa przed "sprasowaniem" przez podciśnienie wytwarzane przy pobieraniu paliwa przez pompę?
EVAP w benzynach jest także odpowiedzialny za wyrównywanie ciśnienia w zbiorniku w stosunku do ciśnienia atmosferycznego.
Jakieś szczegóły w ramach tego "prawdopodobnie"?:027:
Systemy EVAP wersji EU i NA różnią się znacząco między sobą. Więc pytanie, który model macie na myśli, Mondeo czy Fusion? Bo jeśli Fusion, to główne problemy stwarza procedura OBD II sprawdzająca szczelność układu paliwowego. W wersji EU nie jest sprawdzana szczelność układu paliwowego.
Więc pytanie, który model macie na myśli
Ja mam na myśli auta z USA i tym się kierowałem zakładając post . Tyle ,że nie ma prefixu auta USA .
... główne problemy stwarza procedura OBD II sprawdzająca szczelność układu paliwowego.
Nie do końca. Moim zdaniem większość problemów generował elektrozawór w układzie EVAP, bo z tego co wiem to była nawet akcja serwisowa wymiany tego elektrozaworu w USA. Jak ktoś ma problem, to nawet taki elektrozawór do Fusiona mam sprowadzony z USA.
Przypuszczam, że chodzi o kod błędu P0442. W większości spowodowany jest awarią "purge valve", zaworu elektromagnetycznego , który można stosunkowo łatwo i tanio wymienić. Przyczyną problemu może też być, słabo uszczelniający się wlew paliwa, względnie zawieszenie zaworu CVS zaisntalowanego na pochłaniaczu par paliwa. Ukłąd diagnostyki OBDII wykrywa to jako nieszczelność systemu. Samo w sobie nie jest to jakimś większym problemem, poza denerwującymi komunikatami.
Bump: Nie do końca. Moim zdaniem większość problemów generował elektrozawór w układzie EVAP, bo z tego co wiem to była nawet akcja serwisowa wymiany tego elektrozaworu w USA.
Są dwa zawory. Tzw. purge valve (w komorze silnika) oraz CVS zainstalowany na pochłaniaczu. Obydwa wymienia się prosto i nie kosztują więcej niż kilka dolarów. NIezależnie który ma usterkę, to procedura OBD II generuje błąd, związany ze szczeknością systemu paliwowego (obydwa zawory mają wpływ na szczelność).
....Są dwa zawory. Tzw. purge valve (w komorze silnika) ...
Dokładnie. O nim pisałem, choć nie do końca masz rację o "kilku dolarach"... Akurat purge valve sprzedawany jest jedynie z całym układem rurek (są uszczelnione termicznie - są termokurczliwe) i wymiana samego zaworu zamiast całego zestawu zamiennego jest słabo wykonalna... Koszt całego zestawu wymiennego to niecałe 100USD (od 75 do 95 w zależności od sklepu) - kod DG9Z-9D289-G (Fusion 2.0EB). Ten co mi zalega kupiłem na eBayu (nowy, okazyjnie) za 20$, bo uznałem, że za tę cenę to może sobie poczekać na "potrzebującego".
Co do łatwości wymiany - masz oczywiście rację, bo są szybkozłączki.
kaan1 - nie wiem czy Kolega Andrzej się ze mną zgodzi, ale ja twierdzę, że zanim coś się zacznie "wyprogramowywać", to warto najpierw zrozumieć jak to działa i jak naprawiać potencjalne uszkodzenia... Przyzwoity artykuł o fordowskim EVAP napisany w sposób przystępny - https://www.motor.com/magazine-summary/fords-evap-system-operation-testing/
O nim pisałem, choć nie do końca masz rację o "kilku dolarach"... Akurat purge valve sprzedawany jest jedynie z całym układem rurek (są uszczelnione termicznie - są termokurczliwe) i wymiana samego zaworu zamiast całego zestawu zamiennego jest słabo wykonalna... Koszt całego zestawu wymiennego to niecałe 100USD (od 75 do 95 w zależności od sklepu) - kod DG9Z-9D289-G (Fusion 2.0EB). Ten co mi zalega kupiłem na eBayu (nowy, okazyjnie) za 20$, bo uznałem, że za tę cenę to może sobie poczekać na "potrzebującego".
Co do łatwości wymiany - masz oczywiście rację, bo są szybkozłączki.
Ford stosuje ten sam CPS i CVS w kilku modelach, więc zawsze można coś przykombinować z innego auta. CVS wymienia sę jako sam zawór. Natomiast CPS albo elegancko z całym zestawem rurek, albo sam zawór wstawiając łącznik Tyle, że jednak będzie to z e-bay
kolega ma problem z Fusionem problem to właśnie "evap" kod blędu P0456 (sprawdzał dokładnie szczelność wlewu Paliwa, wymienił nawet cały wlew paliwa.. ) i nadal ma ten sam problem pompkę też wymieniał i nie pomaga. Po wykasowaniu kodu błędu pojawia się dopiero wtedy kiedy zaleje się zbiornik do "PEŁNA" . No to bądź tu mądry .............
Ale uprzedzam proszę nie podważać sprawdzającego te rzeczy . To najwyższej klasy specjalista
...To najwyższej klasy specjalista
Rozumiem, że kolega posiada generator dymu (wymieniony w workshopie jako niezbędne wyposażenie diagnostyczne) i inne "zabawki" niezbędne do tej diagnostyki?
https://www.youtube.com/watch?v=eHrKwR1KJgY
BTW - trochę słabo, jeśli zalecił wymianę korka jak mu przy próbie "dymowej" nie pokazało nieusuwalnej nieszczelności...
P0456 oznacza mały wyciek, co jest trudne do zdiagnozowania. Ale najczęściej powodem jest słabo uszczelniający się zawór CPS na silniku lub CVS na pochłaniaczu. Wymieniłbym te zawory i jeśli to nie pomoże to dopiero wtedy szukałbym nieszczelności w układzie rurek i połączeń. Można odłaczyć linię CPS przy pochłaniaczu, zadać podciśnienie i obserwować czy się utrzyma, Jeśli podciśnienie się nie utrzyma, to problem jest na linii CPS lub w samym zaworze. Sprawdzenie CVS jest problematyczne. Prościej i taniej mże być od razu wymienić CVS (względnie cały moduł CVS z pochłaniaczem - CVS jest mocowany w pochłaniaczu na bayonet z o-ringami).
Tak jak napisał Kaan1 jest to bardzo mały wyciek.
Właściwie nie zauważalny ( prawdę mówiąc błąd ciężko zidentyfikować ) ale jeśli ma ktoś problem z EVAP ‘em mogę go usunąć z softu.
Zainteresowałem się bliżej "jak to jest zrobione" to "wykodowanie EVAP". Nie robię takich rzeczy i nie zastanawiam się na codzień nad takimi problemami.
Okazuje się, że robi to się zawsze tak samo - nie ma znaczenia czy to EVAP, czy żaluzja chłodnicy czy cokolwiek innego "opornego na naprawę" - jak się ma czym oraz stosowną wiedzę, to się "maskuje" kod błędu, którego nie możemy naprawić.:568:
Tak więc, tak naprawdę niczego nie "wykodowyjemy" a jedynie "robimy błąd niewidzialnym"...
Taki sposób nie niesie ryzyka, że na przykład nagle nam zbiornik paliwa "zassie" z powodu "wykodowania EVAP" - bo EVAP wcale nie jest wykodowany i procedura jego obsługi dalej sobie działa w sofcie PCM... Jeno błędów "nie widać"...:one:
Tak nie widać błędu na "desce" jak i na komputerze spokój .
Graveworm 26-11-2019, 07:00 Witam wszystkich
Pojawił mi się taki błąd P1450 Unable to bleed up fuel tank vacuum
Posiadam Ford Fusion Titanium 2L/240KM z USA. 2015r.
Objawy jakie mam to problem z odpaleniem auta po tankowaniu paliwa.
I tylko wtedy. odpala dopiero za 3-4 razem. Każde następne odpalenie auta już bez problemu.
Silnik chodzi płynnie nic nie szarpie.
Wyczytałem w necie coś takiego:
P1450 FORD Possible Causes
• Blocked EVAP canister or vent solenoid
• Kinked or collapsed hose between canister and fuel tank
• Faulty Fuel Tank Pressure (FTP) sensor
• Fuel filler cap stuck closed, preventing vacuum relief
Error Code P1450 means the fuel tank is unable to bleed up fuel tank vacuum, and this has nothing to do with the fuel pressure sensor at the engine. The most common cause of this code is simply a defective Fuel Tank Pressure (FTP) sensor).
Jak pisze powyżej to nie ma nic wspólnego z czujnikiem ciśnienia na silniku.
Główną przyczyną tego błędu jest wadliwy czujnik ciśnienia zbiornika paliwa.
Czy ktoś w Was miał podobny problem?
Z góry dziękuję za pomoc
Graveworm 26-11-2019, 14:17 Z tego co wyczytałem to w układzie EVAP są dwa zawory, jeden w komorze silnika podłączony jest w dolnej części przepustnicy, a drugi koniec idzie do zbiornika z węglem aktywnym, który jest koło zbiornika paliwa. Drugi zawór jest na tym zbiorniku z węglem.
Teraz który wymienić i jak ta cześć nazywa się w Polsce ?:)
Teraz który wymienić i jak ta cześć nazywa się w Polsce
https://www.ebay.com/itm/FORD-OEM-EMISSION-SYSTEM-Hose-Assembly-DG9Z9D289P/254177279525?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
Rejuvenate 05-12-2019, 13:14 I jak panowie poradziliście Sobie z tym błędem ?
Mi dziś wyskoczył pierwszy raz jak odpaliłem auto i zacząłem je odśnieżać... czyli nie przy starcie tylko po jakiejś chwili musiała się zapalić kontrolka bo zauważyłem ją dopiero jak już wsiadałem do auta by ruszyć, skasowałem błąd Car Scannerem i póki co cisza.
P0456
ssebaa25 18-01-2020, 07:10 ... kiedy zaleje się zbiornik do "PEŁNA" ...
Mam bardzo podobny problem z moim autem i nie bardzo wiem jak wyeliminować. Nie do końca wiadomo co jest konkretną przyczynę. Mechanik stawia na wymianę zaworu EVAP na nowy. Moje auto to Ford Fusion 2013. Podobno jakieś roczniki objęte były akcją serwisową w związku z tym systemem. Sprawdzałem swoje auto w serwisie i nie jest objęte żadną akcją. Niestety serwis nie chce także pomóc w doborze nowego zaworu. Orientujecie się jaki mogę dla tego rocznika zamontować numer części aby nie było problemu z zakupem? U mnie zamontowany jest Cu5A-9g866-aa.
U mnie problem jest widoczny po tankowaniu auta na stacji paliw. Gdy zatankuje auto do pełna nie mogę bo odpalić, należy wtedy dodać dużo gazu i auto rusza. Dzieje się tak tylko za pierwszym odpalaniem po tankowaniu. Wyskakują mi błędy, dopiero po przejechaniu ok 50 km od tankowania. Po skasowania błędów pojawiają się ponownie.
Błędy:
P1450 – brak możliwości odprowadzenia podciśnienia zbiornika paliwa
P018C- niska wartość sygnału w obwodzie B czujnika ciśnienia paliwa (moduł PTCCM)
P0456 – wykryto nieszczelność układu EVAP (moduł PTCCM)
PS
Jeden raz jak tankowalem auto nie włożyłem końcówki pistoletu do końca I lałem po woli- auto odpaliłem wtedy normalnie. Udało się to tylko raz.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200126/d30e94d160c903fc7f3264114c85649e.jpg
x-box-2009 21-01-2020, 15:16 Witam, ale fajnie, że znalazłem opis problemu, który mam (fusion 2015 1.5ecoboost).
Sam zawór na początek ten przy silniku myślę wymienić, bo jak go 'obstukałem' to błąd na jakiś czas zniknął...ale wrócił...
Z tego co wiem sam zawór jest prostym urządzeniem i można je kupić na Allegro nawet za 40zł (co zresztą zrobiłem), oczywiście wtyk nie pasuje do tego z USA. Pozostają dwa pytania i będę wdzięczny za odp.
1. czy byłby to problem aby zamiast zaworu z USA (CU5A-9G866-AA) wstawić coś bardzo podobnego z EU? (C1B1-9G866-AA porządny Bosch?) - po wymianie wtyku oczywiście (za 40zł kupiłem zawór od razu z wtyczką i odciętymi kablami :))
2. pozostaje problem tych wszystkich termokurczliwych rurek i jak je połączyć... czy ktoś zna może fachowców najlepiej w okolicy 3miasta, którzy mogą takie rurki jakoś połączą? zakładam, że są dostępne rurki o odpowiedniej średnicy, które potem można obkurczyć temperaturą... szarą taśmę klejącą zostawiam na potem jako ostateczność? ;) żart oczywiście...
komplet zawór + rurki z USA to ok 100usd + dostawa pewnie VAT dodadzą po drodze i wyjdzie całkiem ładna sumka...
x-box-2009 19-02-2020, 09:57 W końcu znalazłem nieco czasu i sprawa niestety nie jest taka prosta. Wygląda na to, że ten zawór w wersji USA ma inną końcówkę, do której pasuje zatrzask, a po drugiej stronie ma na stałe połączoną całą plątaninę rurek (myślę, że w przypadku wymiany samego zaworu jedyne co jest potrzebne to kawałek ok 10cm rurki najlepiej termokurczliwej, którą trzeba połączyć zawór z trójnikiem - widocznym na zdjęciu)...
zatem zawór nie może mieć zakończenia jak te EU bo zatrzask na nim nie zadziała (sprawdzałem)
załączam zdjęcie zaworu USA - zakładam, że trzeba kupić dokładnie taki
pytanie do forumowiczów - czy ktoś może wie gdzie można zakupić taką termokurczliwą rurkę średnica ok 8mm?
https://photos.app.goo.gl/M7NY5AWmjv4xvjcN9
a tak wygląda to co zakupiłem
https://photos.app.goo.gl/6Knfb64pAgpUUk6T6
https://photos.app.goo.gl/6Knfb64pAgpUUk6T6
kupuję teraz na AliExpress jakiś zamiennik na zdjęciach wygląda jak ten z usa (part number pasuje)
https://www.aliexpress.com/item/4000668080226.html
Rejuvenate 19-02-2020, 16:07 Daj znać jak już przyjdzie i zamontujesz to cudo :)
Mi od czasu do czasu wyskakuje ten błąd z nieszczelnością a dodatkowo jeszcze lubi się pokazać błąd z wlewem paliwa (easy fuel )... tankuje tylko do full :))
x-box-2009 25-03-2020, 19:56 Panowie zamontowałem, w sumie to zajęło to może z 20 minut... wężyk zamiast termokurczliwy kupiłem po prostu gumowy do paliwa.
Jest tylko jeden problem... błąd się ciągle świeci ;) nie tankowałem jeszcze od czasu wymiany więc nie wiem czy będzie poprawa... może trzeba skasować błąd komputerem? czy może komp testuje cały czas stan i gdyby było OK to by samo zgasło (jak np. gaśnie lampka od ciśnienia w oponach)?
Załączam zdjęcia, wężyk i zaciski do kupienia w PL łączny koszt 'naprawy' niecałe 100pln więc strata nieduża, szkoda, że nie wiem czy naprawione czy nie ;) no nic pozostaje jeszcze ten drugi zawór pod zbiornikiem paliwa, jego wymiana jest niby łatwiejsza... jak się ma podnośnik ;)
mamy:
element po odłączeniu złączek
przed podmianą zaworu wraz z dokupioną rurką i zaciskami
po wymianie
po zamontowaniu na miejscu
https://photos.app.goo.gl/fU5Wqr1jfFTZswfV6
Mam bardzo podobny problem z moim autem i nie bardzo wiem jak wyeliminować. Nie do końca wiadomo co jest konkretną przyczynę. Mechanik
U mnie problem jest widoczny po tankowaniu auta na stacji paliw.
.......
PS
Jeden raz jak tankowalem auto nie włożyłem końcówki pistoletu do końca I lałem po woli- auto odpaliłem wtedy normalnie. Udało się to tylko raz.
Nie tankuj całkiem do pełna. Dystrybutory i pistolety w Europie (Stage II) są inne niż w Stanach (ORVR). Tankując auto ze Stanów w Europie bardzo łatwo przelać zbiornik, zwłaszcza jak ktoś lubi lać pod korek. Do Grand Cherokee udało mi się wlać w ten sposób 15 litrów więcej niz nominał zbiornika. Z kolei w Escape hybrid, goście na stacji w Gruzji się zdziwili jak im się zaczęło paliwo wylewać na ziemię pod koniec tankowania . Powiedziałem im "do pełna" a ci chcieli sprzedać mi jak najwięcej paliwa. Aż się przestraszyli a ja miałem niezły ubaw. Jak przelewasz zbiornik to paliwo idzie do pochłniacza z węglem. Po uruchomieniu silnika włącza się procedura OBD, która widząc że auto było zatankowane spraawdza tzw. "duży wyciek - gross leak". Ta procedura ustawiona jest na gości w Stanach, któzy zapominają założyć korek na wlew po tankowaniu. Jak masz zalany pochłaniacz paliwem to system OBD sprawdzający szczelność głupieje i pojawia się błąd.
Rejuvenate 26-03-2020, 10:42 Panowie zamontowałem, w sumie to zajęło to może z 20 minut... wężyk zamiast termokurczliwy kupiłem po prostu gumowy do paliwa.
Jest tylko jeden problem... błąd się ciągle świeci ;) nie tankowałem jeszcze od czasu wymiany więc nie wiem czy będzie poprawa... może trzeba skasować błąd komputerem? czy może komp testuje cały czas stan i gdyby było OK to by samo zgasło (jak np. gaśnie lampka od ciśnienia w oponach)?
Załączam zdjęcia, wężyk i zaciski do kupienia w PL łączny koszt 'naprawy' niecałe 100pln więc strata nieduża, szkoda, że nie wiem czy naprawione czy nie ;) no nic pozostaje jeszcze ten drugi zawór pod zbiornikiem paliwa, jego wymiana jest niby łatwiejsza... jak się ma podnośnik ;)
mamy:
element po odłączeniu złączek
przed podmianą zaworu wraz z dokupioną rurką i zaciskami
po wymianie
po zamontowaniu na miejscu
https://photos.app.goo.gl/fU5Wqr1jfFTZswfV6
Musisz ten błąd skasować np. Car Scannerem żeby zobaczyć efekty...
kaan1
Teraz w ogóle mi się ten błąd nie wyświetla jak jeżdżę ze zbiornikiem wypełnionym do połowy... postaram się teraz tankować np. tylko za 100 zł i zobaczę czy błąd powróci.
Odgrzeje trochę kotleta bo widzę że dalej nikt rozwiązania nie znalazł :D
Wywala mi błąd P1450 - Brak możliwości odprowadzenia podciśnienia zbiornika paliwa - bez względu czy mam swiecącą się rezerwę czy pół zbiornika. Check engine zaświecił mi się do tej pory 2 razy, po odpaleniu i przejechaniu około 2km.
Po za tym przy tankowaniu do pełna nawet po 1 odbiciu pistoletu jest problem z odpaleniem silnika, chwyta dopiero za 2/3 razem. Szukać tego zaworku o którym jest mowa w tym temacie? Strasznie mnie to denerwuje i chciałbym znaleźć rozwiązanie problemu.
ssebaa25 17-08-2020, 15:36 u mnie błąd nie pojawił się już od ok. 5 tys km :)
Kiedyś wyczytałem gdzieś na forum, że pomaga rozkręcenie i wypryskanie zaworu i przewodów WD40 - zrobiłem tak i przedmuchałem wszytko sprężonym powietrzem. Jednak przy kolejnym tankowaniu błąd się na nowo pojawił. Tydzień później jechałem akurat w góry i podczas jazdy na trasie zmieniała się wysokość i zaczęło mi "pierdzieć" z wlewu paliwa. Z początku myślałem, że jakaś awaria w silniku bo było to połączone z dodawaniem i odpuszczaniem gazu. Po powrocie błąd silnika sam się skasował i auto normalnie odpaliło po ostatnim tankowaniu i tak jest do dziś.
luckyboy 17-08-2020, 16:10 W takim razie trzeba jechać w góry [emoji1787]
ssebaa25 17-08-2020, 16:25 w tym zaworze swoją drogą było czarno :)
Kiedyś wyczytałem gdzieś na forum, że pomaga rozkręcenie i wypryskanie zaworu i przewodów WD40
pisałem o tym . I tylko zawór tak zrobić . Mi poszło i Tobie poszło ;)
Marcel_997 19-08-2020, 08:41 Mozna coś bliżej? Odnosnie tego zaworu on chyba jest nie rozbieralny wiec jak go spryskac wd40
Odnosnie tego zaworu on chyba jest nie rozbieralny wiec jak go spryskac wd40
poodpinać rureczki i od środka spryskać ot cała filozofia
klocolus 19-08-2020, 14:37 Pozwolę się podpiąć pod temat chociaż problem trochę inny i auto też, niemniej jednak zawór evap podobnej generacji i być może wadliwy. Pozwolę sobie zacytować post z przed paru miesięcy na który znalazłem częściowe rozwiązanie ale nie do końca.
Mój 1.6 ecoboost od kiedy go kupiłem i przejechałem prawie 30tys.km zawsze trochę dlużej kręcił zanim zapali. W sensie nie jakoś niepokojąco długo tylko po prostu może sekunde dłużej niż przeciętne auto. Zapala, jeździ, śmiga bez błędów poza czasami p0420. Nic się nie zmieniło przez ten okres eksploatacji jeśli chodzi o odpalanie a i rozrusznik kręci płynnie, nic silnikiem nie szarpie.
Zwalałem to na przebieg (obecnie 288 tys.km co w erze downsizingu całkiem sporo), może musi troszeczkę dłużej pokręcić aby załapał kompresję (kompresja jest w normie). Jednak ostatnio ze względu na cenę paliwa przed wyjazdem zatankowałem kompletnie pod korek (którego nie ma bo jest easy fuel), aż kilkukrotnie mi odbiło (weszło 69l a jeszcze trochę paliwa było, na 10-20km wg komputera).
Ku mojemu zdziwieniu zapalił "na dotyk". Kilkukrotnie szybciej niż zazwyczaj. I ogólnie tak było zanim poziom paliwa na wskaźniku nie zaczął spadać (ze 100km), na zimnym silniku jak i na ciepłym. Potem znowu tak samo jak poprzednio. Paliwo takie jak zwykle pb95.
296tkm na blacie i cały czas to samo. Zero błędów, wymiana rozrusznika na wzmocniony od wersji start&stop pomogła częściowo bo po prostu szybciej i mocniej kręci ale ogólnie stosunek czasu został ten sam. Na pełnym baku pali od strzała a po wyjechaniu kilku(nastu) litrów wraca do kręcenia dłużej. Temperatura silnika i otoczenia bez znaczenia, prędkość kręcenia rozrusznikiem na sluch ta sama, pompa HP jest nowa. Czy to moze być wina zaworka EVAP? Bo tak naprawdę to mi przychodzi do głowy ewentualnie pompa paliwa w baku no ale w sumie działa. Może szukam dziury w całym :D
klocolus - a sprawdzales, czy pomaga otwarcie baku w momencie jak jest malo paliwa i dluzej trzeba krecic?
klocolus 20-08-2020, 11:10 @klocolus - a sprawdzales, czy pomaga otwarcie baku w momencie jak jest malo paliwa i dluzej trzeba krecic?
Sprawdzę dzisiaj tylko z tym easyfuel to muszę chyba rurkę od kanistra wpakować aby był całkowicie otwarty bo klasycznego korka nie ma
dokladnie, aby powietrza do baku zlapal:)
klocolus 20-08-2020, 20:00 dokladnie, aby powietrza do baku zlapal
No niestety zero różnicy. Zostaje już chyba tylko pompa paliwa, jest tania tylko bak by trzeba było zrzucać.. Tak w ciemno trochę
Po za tym przy tankowaniu do pełna nawet po 1 odbiciu pistoletu jest problem z odpaleniem silnika, chwyta dopiero za 2/3 razem. Szukać tego zaworku o którym jest mowa w tym temacie? Strasznie mnie to denerwuje i chciałbym znaleźć rozwiązanie problemu.
ja tak miałem zawór przeczyściłem i od dwóch lat spokój
pawel_88 03-09-2020, 21:18 Witam,
Dwukrotnie dopadł mnie problem hałasu od strony baku paliwa, który po chwili przechodził, czasami silnik łapie nierówną pracę. Nie czekając na błędy i problemy z odpaleniem chcę wymienić omawiamy zawór EVAP, ale szukam w sieci i nowy dostępny wraz z przewodami wygląda obecnie inaczej i występuje pod nowym numerem części DG93-9D289-JE:
https://www.fordoriginalparts.pl/product-pol-6994-PRZEWOD-PODCISNIENIA-2-0L-IVCT-TURBO-_-2271576-_-DG93-9D289-JE.html
Dołączam jako załącznik przykładowe zdjęcie części używanej, wymontowanej z Fusion'a - za zaworem łączenie dwóch przewodów odbywa się przez taki jakby podwójny łącznik (dodatkowe zaworki?). Koledzy, czy to sama część i będzie pasowała? Proszę o informację jakie macie z tym doświadczenia, by nie kupować w ciemno. Z góry dziękuję.
EDIT:
Zapewne komuś przyda się rozwiązanie moich problemów z EVAP - wymieniłem sam zaworek, który występuje w 2.0 Ecoboost z USA pod numerem 0280142519. By go wymienić nie radzę próby wykorzystania istniejącego wężyka, jest zbyt twardy i tak jakby zgrzany na końcówkach, ponowne szczelne zamontowanie jest raczej niemożliwe nawet na ciepło. Pomiędzy zaworkiem a plastikowym trójnikiem zdjąłem obecne połączenie rozcinając je i zastosowałem przewód paliwowy o średnicy 10 mm wraz z małymi opaskami/cybantami. Jeśli zastosuje się elastyczny wężyk to o średnicy 8 mm powinien dać się naciągnąć na zakończenia. Dodaję kolejne zdjęcie po opisanej wymianie.
Zaworek kupiłem używany z innego Fusiona 2.0 Ecoboost, ale młodszy o trzy lata od dotychczasowego. Silnik równo pracuje od razu po uruchomieniu i nie słyszałem jak do tej pory charakterystycznego hałasu z baku paliwa, a jestem po jednym tankowaniu. Nowy zestaw z wężami, taki jak umieściłem w linku powyżej nie ma jednego połączenia, przeróbka w mojej ocenie jest bez sensu, prościej wymienić sam zaworek, choć nowy o tym samym numerze nie jest łatwy do kupienia nawet pod europejskimi numerami (chyba że z chińskich portali aukcyjnych, zapewne to zamienniki niewiadomej jakości).
tomekw11 21-10-2020, 08:06 Witam wszystkich
Ktoś wcześniej pisał o pierdzącym wlewie paliwa
U mnie jest tak https://youtu.be/qPVA3A8K97U
Błąd P1450
W czasie jazdy nic za bardzo się nie dzieje ale na luzie falują obroty i potrafi zgasnąć
piotrek93krk 21-10-2020, 19:47 Cześć wszystkim,
U mnie pojawił się check w trakcie jazdy autostradą z prędkością około 120km/h podpiąłem komputer sprawdziłem błąd P1450. Na razie nic się nie dzieje po za tym, że się świeci. Usunąłem go komputerem - usunął się - nie świecił przez kilka dni i znowu się zapalił...
Zastanawiam się do kogo w okolicach Katowic - Rudy Śląskiej można podjechać to porządnie zdiagnozować i ewentualnie naprawić, chociaż z tego co czytam to chyba nie taki prosty temat?
chociaż z tego co czytam to chyba nie taki prosty temat?
ja naprawiłem poprzez zalanie tego zaworka od środka chyba CX50 . Problem ustąpił i już nie wrócił od 2 lat ;)
Cześć,
Udało mi się rozwiązać problem błędu związanego z evap dlatego dziele się tutaj informacjami dla osób które taki problem maja lub będą miały :)
Zakupiłem zawór na AliExpress, koszt około 40zl. Jest to sam zawór bez tych wszystkich przewodów/rurek. Wymiana jest stosunkowo prosta pomimo ze oryginalnie evap jest z jednej strony na szybkozłącze a z drugiej zgrzany na gorąco. Potrzebny jest sam zawór, opaska ślimakowa, kawałek gumowego węża podobnej średnicy i opalarka. Podgrzałem plastikowa rurkę, następnie wysunąłem delikatnie ori zawór (uwaga aby nie stopić!). Następnie ponownie podgrzewamy i delikatnie wsuwamy nowy zawór. Wokół rurki nakładamy kawałek gumy i skręcamy opaska ślimakowa (guma jest po to aby opaska nam to równo ścisnęła). Składamy wszystko do kupy i gotowe. Po takiej operacji trzeba oczywiście pokasować błędy jeśli takowe występowały. Tankowałem do pełna, jeżdżę kilka dni - żadnych błędów, check engine ani problemów z odpalaniem po tankowaniu. Pozdrawiam :)
Rejuvenate 09-11-2020, 10:42 Też to ostatnio mi wymienili ale nic nie zgrzewali...
Cześć Kolego
Czy ten "młodszy zawór" miał ten sam numer 0280142519 ?
votermat 14-11-2020, 09:50 Witam.
Miałem ten sam problem z wyciem zbiornika , tego roku w lipcu kupiłem na aliexpress za 85 zł bez węży, nr tak jak podałeś 0280142519 i CU5A-9G866-AA B33TB.
Ucinasz orginalne węże są sztywne i nasadzasz z jednej i drugiej strony gumowe +zaciski i to wszystko. Jak co to pytaj się ,odpiszę.
Bump:
Bump: Na aliexpress wpisz tylko tyle:CU5A-9G866 AA
pawel_88 14-11-2020, 11:49 Cześć Kolego
Czy ten "młodszy zawór" miał ten sam numer 0280142519 ?
Tak, kupiłem z tym samym numerem. Chciałem oryginał, ale być może zamiennik też warto rozważyć, wcześniej brakowało o nich opinii na forum.
Witam.
Miałem ten sam problem z wyciem zbiornika , tego roku w lipcu kupiłem na aliexpress za 85 zł bez węży, nr tak jak podałeś 0280142519 i CU5A-9G866-AA B33TB.
Ucinasz orginalne węże są sztywne i nasadzasz z jednej i drugiej strony gumowe +zaciski i to wszystko. Jak co to pytaj się ,odpiszę.
Bump:
Bump: Na aliexpress wpisz tylko tyle:CU5A-9G866 AA
U mnie wyło tylko raz (dosłownie) i wycie nigdy nie pojawiło się więcej, obecnie tylko po 2,3 dniach od skasowania błędu pojawia się "check" ponownie no i po zatankowaniu zbiornika odpala dopiero za drugim, trzecim razem. Innych oznak problemu nie ma.
votermat 17-11-2020, 18:40 A u mnie pojawiło się też raz ,potem drugi raz po upływie około 3 miesięcy , i coraz częściej co parę dni . Wymieniłem i problem zniknął .Czek się pojawiał po zgaszeniu silnika zanikał do następnego wycia.
Bump:
A u mnie pojawiło się też raz ,potem drugi raz po upływie około 3 miesięcy , i coraz częściej co parę dni . Wymieniłem i problem zniknął .Czek się pojawiał po zgaszeniu silnika zanikał do następnego wycia.
Bump:
Zamówiłem na ali..... dwa dni temu znowu wróciło tym razem jak stałem na światłach zaczęło się dławić i wycie wróciło (pierwszy raz taki przypadek).
votermat 04-01-2021, 11:28 dobrze że zamówiłeś ,wymienisz i będziesz miał spokój...pozdr.
Bump:
adambartoszek 25-01-2021, 09:56 Czy możesz zrobić zdjęcie tej części którą spryskałeś wd-40?
dobrze że zamówiłeś ,wymienisz i będziesz miał spokój...pozdr.
Bump:
Cześć Wszystkim,
No i po wymianie dzisiaj pierwsze tankowanie na full - problem zniknął :), jak widać naprawa za 40 PLN również skuteczna.
Następny klient u którego pojawił się błąd P-1450 :). U mnie nie ma objawów z falowaniem obrotów ani wyjącą pompą ale pojawia się czek na wyświetlaczu. Jedyne co stwierdziłem to dziwne dźwięki kiedy otworzę wlot paliwa (bulgotanie). Piszecie że można spryskać zawór i wydmuchać powietrzem. Czy muszę zdjąć wszystkie wężyki czy też wpuścić wd40 do zaworu i dmuchnąć ?
ssebaa25 19-05-2021, 19:54 u mnie na nowo wariacje w baku... Muszę to wymienić.
Zakupiłem zawór na AliExpress, koszt około 40zl.
możesz podesłać link?
znalazłem coś takiego:
https://pl.aliexpress.com/item/4000791920706.html?spm=a2g0o.detail.0.0.3e8538d7JS kmXu&gps-id=pcDetailFavMayLike&scm=1007.12873.219628.0&scm_id=1007.12873.219628.0&scm-url=1007.12873.219628.0&pvid=68fbf73e-09fa-4129-8fd0-b25645709c38&_t=gps-id:pcDetailFavMayLike,scm-url:1007.12873.219628.0,pvid:68fbf73e-09fa-4129-8fd0-b25645709c38,tpp_buckets:668%230%23131923%2335_668 %230%23131923%2335_668%23888%233325%231_668%23888% 233325%231_668%232846%238107%231934_668%235811%232 7178%2331_668%232717%237566%23824__668%232846%2381 07%231934_668%235811%2327178%2331_668%232717%23756 6%23824_668%233164%239976%2322
będzie pasować jak oznaczenie się zgadza?
CU5A-9G886-AA
Greg Poznań 19-05-2021, 21:11 Będzie pasować, kup ten co ja, sprawdzony przynajmniej.
https://pl.aliexpress.com/item/4001179972629.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.607d2e0ep fmTqu
Przerobienie tego to 2min mniej więcej, gumowy kawałek węża, obcinasz 3cm z każdej strony stary zawór, wkładasz w gumowy wąż końcówki i zapominasz, straszenie nie wiadomo jakimi trudnościami, to zwykła ignorancja i naciągactwo. Zmierzę Ci nawet średnice węża jaki musi być jak chcesz, wąż rozgrzej we wrzątku, ułatwi wszystko. Jutro jak nie zapomnę zrobię Ci fotkę jak to wygląda po wymianie, banał i zabawa.
ssebaa25 20-05-2021, 20:02 Będzie pasować, kup ten co ja, sprawdzony przynajmniej.
zamówione, czekam za paczką :)
W sumie to naprawa tego zaworka to 5 min roboty. Kupiony nowy z Ali za 40 zeta. Opalarka taka mini aby rozgrzać delikatnie, okręcamy, wyciągamy, warto sprawdzić czy stary oring nie został w rurce. I wkładamy nowy zawór. Po robocie
ssebaa25 17-06-2021, 12:33 Dostawa w niecałe 2 tygodnie. Potwierdzam prosta wymiana. Podgrzałem opalarką i zszedł wężyk. Dałem ten sam przewód bez opasek. Auto jeździ, jeszcze nie tankowałem więc nie wiem czy coś pomogła wymiana (auto nie chciało odpalać po tankowaniu). :)
Greg Poznań 17-06-2021, 18:57 Potwierdzam prosta wymiana
Tak jak pisałem, 2-5 min i zamknięty temat, jeszcze się zdziwisz jak pomogło :-)
Witam, wiem że temat stary ale czy ktoś miał ten sam problem w silniku 2.5.?
U mnie nie ma objawów ale świeci się check.
Proszę o pomoc bo chciałbym uniknąć objawów jak u kolegów.
Hubercior 19-04-2022, 12:32 Koledzy wczoraj (nie było to po tankowaniu) zapalił mi się check. (Ford Fusion 2016 2.0 EB USA)
W ABSCAR zdiagnozowali kod błędu P1450 "Brak możliwości odprowadzenia podciśnienia zbiornika paliwa"
I powiedzieli, że do wymiany zawór/czujnik który znajduje się na przewodach paliwowych cena z montażem 600PLN lub650 nie pamiętam dokładnie. Ponoć to częsta awaria w samochodach z USA. :shock:
Ile kosztuje taki czujnik i czy jest on tak drogi czy to koszty robocizny w ABSCAR jest wysoki ? Ciężko to wymienić ? Ktoś z Warszawy z Forum ogarnia ten temat ?
Ktoś z forum tutaj podał link to części https://www.ebay.com/itm/302874470803 i z tego co widzę jest to cały układ tj. przewody + zawór.
Zastanawiam się czy w ABSCAR wymienią mi całość tj. jak na powyższym linku czy tylko sam czujnik ? Czy to może być powodowane przez jakąś nieszczelność ? Czy po prostu jest podciśnienie i czujnik stanął i nie wyrównuje ciśnienia, które generuje pompa paliwa gdy pobiera paliwo i wtedy wywala check ? Dobrze rozumuję ?
Tu koleś pokazuje jak sprawdzić uszkodzony czujnik
https://www.youtube.com/watch?v=kSqU_-cQBWU
Zastanawiam się czy nie chcą mnie zrobić w konia i naciągnąć na kasę. I po wymianie czujnika okaże się, że błąd powróci. Ktoś z Forum ogarnąłby mi ten temat (Warszawa najlepiej Białołeka lub Targówek ? )
Generlanie samochód działa bez problemu odpala przyśpiesza itp. Gdyby nie kontrolka check którą już skasowali nie wiedziałbym że coś takiego jest.
....Zastanawiam się....
W wątku jest DOKŁADNIE WSZYSTKO! "Czy często awaria", "gdzie kupić zawór", "po ile", "jak naprawić"...
Może by tak Kolega zechciał te (jedyne) 5 stron przeczytać sobie???
Hubercior 20-04-2022, 09:31 W wątku jest DOKŁADNIE WSZYSTKO! "Czy często awaria", "gdzie kupić zawór", "po ile", "jak naprawić"...
Może by tak Kolega zechciał te (jedyne) 5 stron przeczytać sobie???
Nie jestem mechanikiem więc nie znam się na tym i wolę nie grzebać samemu. Dlatego pytam czy ktoś na forum z Warszawy by mi to ogarnął ? Twoja odpowiedź Tedi_k nic nie wniosła przynajmniej dla mnie.
Bump: Dostawa w niecałe 2 tygodnie. Potwierdzam prosta wymiana. Podgrzałem opalarką i zszedł wężyk. Dałem ten sam przewód bez opasek. Auto jeździ, jeszcze nie tankowałem więc nie wiem czy coś pomogła wymiana (auto nie chciało odpalać po tankowaniu). :)
Kolego podesłałbyś zdjęcia jak to wyglądało i wygląda po wymianie zaworu. Interesują mnie miejsca połączenia czy tam w oryginale były jakieś cybanty albo plastikowe zaciski by było to szczelne ? Czy oryginalne węże trzeba przycinać czy pozostawia się je i tylko wyjmuje i wkłada nowy zawór?
Uszczelniałeś to jakoś ?
Skoro nie jesteś mechanikiem i nie chce ci się czytać to zapłać te 600, 650 zł i nie zaśmiecaj tematu
Hubercior 26-04-2022, 07:11 Ma ktoś z forum do sprzedania zawór par paliwa do fusion 2.0 EB 2016r.??
balagan998 17-05-2022, 18:45 Witam. Czy ktoś z kolegów mógłby mi podpowiedzieć jaka powinna być rezystancja tego elektrozaworu bo u mnie na mierniku wychodzi od 12 nawet do 150 omów. Nie wiem czy zawór walnięty czy nie. Dodam że obroty delikatnie wariują czasem i silnikiem troszkę trzęsie. Mam Transita Connecta 2.5 (USA). Inne tematy wykluczone i zatrzymałem się na tym zaworku.
defektpl 02-07-2023, 20:53 Hej, mam błąd błąd P0446 w Fordzie Escape 2018r. Mam dwa takie samochody więc mogłem pozamieniać z jednego do drugiego czujnik z pod maski, czujnik z tyłu samochodu przy filtrze węglowym, oraz ten elektrozawór na filtrze węglowej. Błąd nadal jest. Odłączając wtyczkę przy filtrze węglowym w samochodzie bez błędu ukazuje się ten sam co w samochodzie diagnozowanym błąd P0446. Zastanawiam czy kupić filtr węglowy ale nie mam pewności czy na pewno on jest wadliwy.
W chu...roboty by go wyjąć bo napęd 4x4.
Macie może jakieś pomysły? Ewentualnie możecie polecić jakiś dobry warsztat w okolicach Warszawy lub osobę która zdiagnozowałaby tą usterkę i usunęła przyczynę?
Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka
lukaszooo 03-07-2023, 05:55 Czujnik sprawdzasz komputerem. Jedna osoba dmucha sprężarką przez korek wlewu druga obserwuje wskazania.
Następnie sprawdzasz czy rurki pod autem nie są uszkodzone od np wideł.
Na koniec zawór.
defektpl 05-08-2023, 22:03 Jest ktoś z Warszawy lub okolic kto wyprogramuje EVAP z Escape 2018 tak by błąd P0446 się nie pokazywał i check zniknął ?
Wszystko sprawdzone i nie mogę się pozbyć tego błędu w standardowy sposób.
Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka
kto wyprogramuje EVAP z Escape 2018
Trzeba z PCMa wyprogramować . Do ogarnięcia
lukaszooo 06-08-2023, 14:11 Wyłączać można bez końca. Odrazu można wyłączyć też kierunki bo po co komu one....
Jak evap jest skrajnie uszkodzony to np w trasie przy temp +30C masz pusty zbiornik, tankujesz do pełna. Duża ilość oparów dostaje się do silnika i przez 10 minut nie da się odpalić silnika.
Cały system jest dosyć łatwy w naprawie ale trzeba przejechać kilkaset kilometrów aby sprawdzić czy działa prawidłowo co jest lekko upierdliwe. Jeśli ktoś chce systemowo go wyłączyć to trzeba też fizycznie go zaslepić.
Jeśli uszkodzony jest zawór przy zbiorniku to są problemy z tankowaniem bo cały czas odbija pistolet.
Ogólnie polecam naprawiać a nie wyłączać.
defektpl 06-08-2023, 15:30 Ja już sprawdziłem wszystko co mogłem, podmienialem elementy z samochodu bez błędu do tego z błędem i nadal mam błąd. Nie mogę zlokalizować usterki a objawów nie mam żadnych. Dlatego chcę wyprogramować.
Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka
Jako ze ostatnio jednorazowo pojawił sie na chwilę problem z wypadaniem zapłonu na 4 tym cylindrze zaczełem sprawdzać parametry auta i zastanawia mnie mój EVAP. Auto jak w podpisie, nic sie nie dzieje to tylko ciekawość mna kieruje. Proszę rzucić okiem na paramtery generowane przez EVAP czy jest coś niepokojącego zwiastujacego problemy? Moze jakaś nieszczelność na przewodzie?
https://i.ibb.co/ZBtW6zN/IMG20230821161231.jpg (https://ibb.co/Pc3wZGt)
https://i.ibb.co/j3hv4JY/IMG20230821161246.jpg (https://ibb.co/L9SzpNy)
I jeszcze kwestia korekt na wtryskiwaczach. Niestety nie wiem jak wygladały przed błędem z wypadaniem zapłonu, zdarzył sie raz i narazie nie powtórzył. Tak jak pisałem silnik ciepły
https://i.ibb.co/gdzwhcz/po-rozgrzaniu-silnika.jpg (https://ibb.co/f94tLT4)
kompiler zwolnij miejsce w skrzynce :)
Bonus155 17-12-2023, 12:59 Czy ktoś miał taki problem Błąd P0456 Check Engine?
Czytałem , że to niewielki wyciek z kontroli emisji spalin.
Ford fusion z 2019r 1.5 181kM
Bardzo bym prosił o pomoc co można zrobić?
darmodziej 17-12-2023, 15:12 P0456 "Układ odprowadzania par paliwa - wykryta nieszczelność (b.mała)"
Może korek wlewu paliwa nieszczelny, może jakieś wężyki. Trzeba szukać, bo zdalnie nikt nie znajdzie.
Witam czy ktoś wie w jaki sposób można wykasować kontrolkę Check Engine błąd P0456 na stałe żeby więcej się nie pojawiła?
darmodziej 09-01-2024, 10:45 w jaki sposób można wykasować kontrolkę Check Engine błąd P0456 na stałe żeby więcej się nie pojawiła?Naprawić układ odprowadzania par paliwa.
P0456 "Układ odprowadzania par paliwa - wykryta nieszczelność (b.mała)"
Nie cytuj całych postów zwłaszcza gdy odpowiadasz bezpośrednio na nie.
lepiej zamilcz
Zastosuj najpierw do siebie, zanim nie użyjesz opcji szukaj.
darmodziej 09-01-2024, 10:47 nie masz niczego mądrego do powiedzenia lepiej zamilcz.Pytanie wcale nie było mądrzejsze od odpowiedzi.
Przypominam że kolega, który nawet nie wie jakie ma auto i pisze w nieodpowiednim dziale, chce jedynie "wykasować kontrolkę" na stałe.
O nic więcej nie pyta, czyli gdzieś ma przyczynę problemu, chce się pozbyć lampki kłującej w oczy.
obrazek
Ja bym dołożył i dał Tesę ;-)
Intensiv 31-03-2024, 07:17 Witam, pacjent to Ford Fusion 2015 EB 2.0. Problem polega na tym ze po zatankowaniu go do pełna, samochód nie chce odpalić. Kręci ale nie może zaskoczyć. Dzieje się to juz drugi raz ale Po tym jak go juz odpalę, to chodzzi normalnie oraz niema później problemów z odpalaniem . W forscanie jest kilka błędów :
===PCM DTC P1450:00-EC===
Kod: P1450 - Brak możliwości odprowadzenia podciśnienia zbiornika paliwa
===OBDII DTC P1450-C===
Kod: P1450 - Brak możliwości odprowadzenia podciśnienia zbiornika paliwa
Miał ktos podobny problem i udało się go rozwiazac, prosze o pozostawienie komentarza . Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi
Problemy z zaworem par paliwa (EVAP). Są o tym zaworze tematy na forum.
Miał ktos podobny problem i udało się go rozwiazac, prosze o pozostawienie komentarza . Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi
rozwiązanie jest w temacie :)
wymiana zaworu :D
Witam
Mam problem z odpaleniem po zatankowaniu.
Nie ważne czy zatankuje pół czy cały zbiornik, odpala dopiero za 5 razem albo lepiej. Dodam, że jeszcze pojawił się dziwny dźwięk trwający 2-3 sekundy z tyłu.
3 miesiące temu miałem ten sam problem ale bez tego dźwięku wtedy stwierdzili że do wymiany był zawór EVAP i tak zrobiłem.
Chwilę działało dobrze nawet po zatankowaniu.
Teraz problem jakby powrócił bardziej intensywny.
Czy ktoś może miał z tym styczność?
FORD Fusion SE 2019r 1.5
WitamMam problem z odpaleniem po zatankowaniu. Nie ważne czy zatankuje pół czy cały zbiornik, odpala dopiero za 5 razem albo lepiej. Dodam, że jeszcze pojawił się dziwny dźwięk trwający 2-3 sekundy z tyłu.3 miesiące temu miałem ten sam problem ale bez tego dźwięku wtedy stwierdzili że do wymiany był zawór EVAP i tak zrobiłem.Chwilę działało dobrze nawet po zatankowaniu.Teraz problem jakby powrócił bardziej intensywny.Czy ktoś może miał z tym styczność?FORD Fusion SE 2019r 1.5
ja tak miałem zawór przeczyściłem i od dwóch lat spokój
zdjąłeś rurki, przepsikałes całość wd40 i to wszystko?
zdjąłeś rurki, przepsikałes całość
CX80 ...............i tak miałem spokój
No i mojego starego fusiona dopadł P0456, Wymieniłem zawór w komorze silnika na "no name" i błąd dalej jest po skasowaniu pojawia się ponownie po odpaleniu silnika. Użyłem gumowego przewodu z cybantami od zaworu do trójnika, czy nieszczelność na tym odcinku może dać taki efekt czy to jednak co innego albo wadliwy zawór? Czytałem o zaworze koło filtra węglowego.
Mondeofil 26-04-2025, 20:41 Panowie, miałem podobny problem z tym zaworem. U mnie wyglądało to tak, że po zatankowaniu paliwa , auto nie chciało odpalić. Odpowiedzialny był za to zawór par paliwa czyli EVAP. mam wersję mondeo ze szwecji i ten zawór również wystepuje wraz z przewodami zgrzanymi na stałe. Mimo wszystko po zakupie zaworu, udało mi sie te przewody zdjąc i założyć na nowy zawór. Triche z tym było grzebania i działania opalarni ale wkońcu udało się i zawór działa odpowiednio. Nie ma żadnych problemów z odpalaniem auta. gdyby ktos potzrebował ten zawór EVAP oraz instrukcje jak go założyć to służe pomocą. Prosze o info na priv . Nie z wymianą tragedii. trzeba tylko uzbroić sie w opalarkę a cała operacja sie uda.
Ostrożnie, opalarka daje na prawdę gorące powietrze, mi udało się przetopić trójnik z którego chciałem zdjąć EVAP :) Mi wymiana zaworu nie pomogła ale powodów może być parę błąd to jak juz pisałem P0456 czyli niewielka nieszczelność zaworu. Raz wyskoczył czek ale nic więcej. Albo powodem jest kiepska jakość użytego zaworu albo uszkodzone jest coś innego. Rozebrałem stary zawór by poznać jego zasadę działania. W środku jest elektromagnes i płytka metalowa z uszczelnieniami z obu stron. To uszczelnienie to bardzo miękkie gumki. Od strony elektromagnesu jest jeszcze sprężyka odpychająca płytkę osadzona w metalowym stożku na którym stabilizuje sie ta płytka za pomocą uszczelnienia.
https://i.ibb.co/YFRM72Hv/1745753923288.jpg (https://ibb.co/YFRM72Hv)
Płytka po drugiej stronie ma też uszczelnienie w postaci pierścienia które styka sie z przednim elementem zaworu i go uszczelnia.
https://i.ibb.co/RWBTmMN/1745753923260.jpg (https://ibb.co/RWBTmMN)
https://i.ibb.co/4BcBVdx/1745753923273.jpg (https://ibb.co/4BcBVdx)
Dwa otwory widoczne na zdjęciu są po to by wyrównać ciśnienie po obu stronach płytki tak by nie powodowało ono opóźnień w działaniu. Uszkodzenie którejkolwiek gumki /bardzo miękkie i delikatne/ to koniec zaworu, będzie przepuszczał. Jak widać trochę brudu się w środku znalazło zwłaszcza po stronie wyprowadzeń.
https://i.ibb.co/zVHhwSCY/1745753923302.jpg (https://ibb.co/zVHhwSCY)
Jeżeli jednak to nie zawór jest powodem to trzeba by sprawdzić oringi w szybkozłączkach przed zaworem. Możliwe że ten założony przeze mnie zawór jest sprawny bo na test dmuchania było ok, a powodem nieszczelności jest np taki oring.
fatall1ty 27-04-2025, 13:32 Jak chcecie raz na zawsze pozbyc sie problemu z EVAP to polecam wymiane na oryginalny BOSCH z VAGa za 50zl :-)
Numer czesci - 0280142431
Trzeba jedynie wymienic wtyczke na 1J0973722 i jak dobrze pamietam to zamienic piny
Mój oryginalny też był BOSCHa 0280142519, zamówiłem u Chińczyków, za 28 z przesyłka, zobaczymy co przyjdzie
https://pl.aliexpress.com/item/1005007277432238.html?spm=a2g0o.order_list.order_l ist_main.5.531a1c24FFMIsM&gatewayAdapt=glo2pol
Podsumowanie, założyłem nowego całego pająka z EVAP nr 2474911, błędów nie ma, polatam trochę i zobaczę jak parametry w test6 wyjdą.
|
|